2024. május 01. 18:58

KezdőlapF1Súlyos árat kell fizetnie a roncsderbiért az F1 nagymúltú csapatának

Súlyos árat kell fizetnie a roncsderbiért az F1 nagymúltú csapatának

-

A Williams-istálló zsinórban második versenyhétvégéje ér úgy véget, hogy a csapatnak egyetlen használható autója maradt, hiszen Melbourne után Szuzukában is megsérült az egyik váz. James Vowles csapatfőnök bevallotta, hogy a sorozatos baleseteknek hatása lesz a teljesítményükre, ugyanakkor biztos benne, hogy talpra fognak tudni állni.

Alex Albon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén nagy sebességgel a falnak csapódott, az autójának váza pedig olyan sérüléseket szenvedett, amit nem tudtak a helyszínen orvosolni. A Williams végül azt a döntést hozta, hogy Logan Sargeant autóját odaadja a thai-brit pilótának, aki ennek ellenére nem szerzett pontot. A Japán Nagydíjra megjavították Albon vázát, amit Szuzukában logisztikai okokból Sargeant kapott meg, de már az első szabadedzésen a falnak csapódott vele. Noha az anyagi kár jelentős volt, a váz megúszta, így az amerikai pilóta folytathatta a hétvégét. A versenyi több balesetet nem szenvedtek a grove-i istálló pilótái, ám a rajt után Albon összeakadt Daniel Ricciardóval és ismét rommá törte az FE46-ost, ráadásul újfent sérült a váz (úgyhogy most mindkét rendelkezésre álló váz sérült már egy-egy alkalommal), így a Kínai Nagydíj előtt ismét javítani kell.

Nemcsak a Williams játszik a tűzzel az F1-ben; Frank Williams lánya brilliáns húzást emleget

Ez, illetve az alkatrészek sorozatos törése nehéz helyzetbe hozta az istállót, amiről a csapatfőnök az F1 hivatalos oldalának beszélt.

„Az elmúlt két hét kemény volt. Bármely csapatról legyen szó, három nagy baleset, amely nagyjából lenullázza a teljes felszerelést, hatalmas hatással jár. A szezon egészét nézve meg lehet birkózni ennyivel, de mindössze néhány futam alatt ez nehéz, és a hatásai a vártak szerint alakulnak. A lehető leggyorsabb ütemben gyártjuk a tartalék alkatrészeket, de végső soron ennek hatása lesz a teljesítményre. Nem tudunk annyit fejlesztést hozni, és az autóra felkerült fejlesztéseknek is annyi. Úgyhogy most ezeket kell újra legyártanunk és folytatnunk” – ecsetelte James Vowles, aki szerint a Williams képes lesz megbirkózni a helyzettel.

„Ennek a szervezetnek az egyik nagy erőssége a rugalmassága. Az utóbbi 10 évben annyi mindenen ment keresztül, hogy össze fogjuk szedni magunkat és ismét nekivágunk – mutatott rá, majd dicsérte egy kicsit a futamon ismét hibázó, ám az autótörést ezúttal megúszó Sargeantet. – Ami biztató, hogy Logan a versenyen az ugyanolyan régi gumikon körülötte levő ellenfelekkel harcolt és megelőzte őket. Ez bátorít azzal kapcsolatban, hogy a versenyen a csomagunk nem olyan rossz. Melbourne-ben nem voltunk jók, de itt már inkább, és az RB-től az Alpine-ig nagyon szoros a mezőny. Ezeket a csapatokat semmi nem választja el egymástól, és bizakodó vagyok, hogy össze fogjuk szedni magunkat, és Kínában erősebben térünk vissza.”

A Williams jelenleg 0 ponttal a konstruktőri tabella 8. helyén áll.

Eldőlt, hogy jár-e büntetés a szuzukai rajt utáni baleset miatt

Friss