Sajtóértesülések szerint Nico Hülkenberg lesz az Audi egyik pilótája. A német versenyző 2025-ben csatlakozhat a csapathoz, amely akkor még az idei évhez hasonlóan Sauberként fog szerepelni.
Az Audi névlegesen csak 2026-ban csatlakozik a Forma–1-hez, de már most fontos szerepet játszanak a jelenlegi Sauber-istállónál. Főleg ami a pilótafelállást illeti, hiszen a márka nem titkolt célja, hogy már 2025-ben kialakuljon az a páros, amellyel az új korszakot meg fogják kezdeni. Nem kizárt, hogy az egyikük személye már el is dőlt.
A vártnál komolyabb elköteleződéssel érkezik az Audi az F1-be
A RacingNews365.com 2023 végén úgy értesült, hogy az Audi szeretné leigazolni Nico Hülkenberget, és ennek érdekében ajánlatot is tettek neki az idei szezonra. Akár így volt, akár nem, az tény, hogy a német pilóta továbbra is a Haasnál versenyez, ám a megbízható szakportál most arról számolt be, hogy a 36 éves versenyző hamarosan aláír a hinwili istállóhoz.
A cikk hozzáteszi, hogy az Audi elsősorban a tapasztalata miatt szeretné megszerezni Hülkenberget, aki így segíthet jó irányba vinni a csapatot. Azt egyébként több, korábban vele dolgozó mérnök is megerősítette, hogy a Haas pilótája rendkívül hasznos segítséget jelent ezen a téren, így bizonyára au Audinál is profitálnak belőle. Persze minden bizonnyal a nemzetisége sem utolsó szempont.
A német Sky Sports azt is tudni véli, hogy Hülkenberg hároméves szerződést kaphat, vagyis 2027-ig állapodhat meg az Audival. Hogy az új korszakban mennyire lesz ütőképes a csapat, és mekkora esélye lesz dobogóra állni, esetleg futamot nyerni, azt nehéz megmondani, mindenesetre az tény, hogy a Kínai Nagydíjon beállította Andrea de Cesaris rekordját, és már ő is 208 futamnál tart úgy, hogy soha nem nyert futamot, a dobogóra vonatkozóan pedig már hosszú évek óta ő a listavezető.
Hogy ki lesz a csapattársa, az már nem tűnik ennyire biztosnak. Egybehangzó beszámolók szerint az Audi Carlos Sainzot preferálja, és állítólag egy pénzügyileg rendkívül kedvező ajánlatot tettek le elé, ám a spanyol versenyző még sehova nem köteleződött el. Ennek elsődleges oka, hogy egyelőre kivár, hogy lássa, Max Verstappen valóban elhagyja-e a Red Bullt.
A Red Bull tanácsadója elismerte, hogy megkeresték Sainzot, de van egy bökkenő
Amennyiben végül összeáll a Hülkenberg–Sainz-páros az Audinál, akkor már második alkalommal lennének csapattársak. A 2017-es idény utolsó négy versenyét, valamint a teljes 2018-as szezont ugyanis mindketten a Renault-nál teljesítették. Mindkétszer a német versenyző jött ki győztesen, utóbbi évben 69–53-ra verte meg a későbbi háromszoros futamgyőztest, ami a szerzett pontokat illeti.