A jelek szerint már nem Max Verstappen a kulcsfigurája a Forma–1-es pilótapiacnak, és egy döntés hamarosan láncreakciót indíthat el.
Az Emilia-romagnai Nagydíjjal kezdetét vette az idei Forma–1-es szezon európai idénye, ami egyben azt is jelenti, hogy visszatértek a motorhome-ok a paddockba. Jonathan Noble, az Autosport veterán újságírója pedig több olyan, titkos megbeszélésről is információt szerzett, amelyek ezekben a motorhome-okban zajlottak. A meetingek témája természetesen a pilótapiac, amely a háttérben folyamatos mozgásban van, és Noble szerint hamarosan robbanhat.
Áradoznak a Mercedesnél az „új Verstappenről”, aki nem lett „megrontva”
Imolában például a jövőre a Saubert szinte biztosan elhagyni kényszerülő Valtteri Bottast a Williamsnél látták, ahol 15 perces megbeszélést folytatott James Vowles csapatfőnökkel (amikor rákérdeztek, a finn viccesen azzal ütötte el a dolgot, hogy csak kifogyott a kávéból, és átugrott kölcsönkérni); míg Carlos Sainz menedzsmentjét számos helyen, köztük a Red Bullnál és az Alpine-nál is látták felbukkanni.
Miután nagyon úgy tűnik, hogy Max Verstappen 2025-ben még biztosan a Red Bull pilótája lesz, Noble azt írja, a dominók Sainz döntésével kezdhetnek el borulni, illetve a helyükre kerülni. A Ferraritól távozó spanyolnak van ajánlata a Saubert megvásároló Auditól, ez azonban a hírek szerint május végén lejár, így Sainznak addig döntenie kell. A háromszoros futamgyőztes eddig kivárt, hátha lehetősége nyílik a Red Bullhoz vagy a Mercedeshez menni, de a jelek szerint a bikások Sergio Pérez megtartása, a Mercedes pedig Andrea Kimi Antonelli mély vízbe dobása felé hajlik (amennyiben Verstappent nem sikerül átcsábítani, persze).
Noble szerint Sainz ezért napokon belül döntést hozhat, és valószínűleg aláír majd az Audihoz, mert túl nagy kockázat lenne visszautasítani egy ilyen, a hosszú távú F1-es jövőjét biztosító ajánlatot. A szaklap szerint amennyiben nem így tesz, az Audi az Alpine idei év végén lejáró szerződésű versenyzőjének valamelyike, azaz Esteban Ocon vagy Pierre Gasly felé fordulhat, tehát mindenképpen új pilóta után néznek a már leigazolt Nico Hülkenberg mellé.
Ez azt jelenti, hogy az idei szezon végén Csou Kuan-jü és Valtteri Bottas is távozik a hinwiliektől, utóbbi pedig a hírek szerint igencsak proaktív, és nem akarja megvárni, hogy a végén ne legyen ülése. Ezért láthattuk a Williamsnél Imolában, ahol elmondta: „Amikor a szabadpiacon vagy, körül fogsz nézni, hogy mik a lehetőségek. Ez teljesen normális, ha a szabad piacra kerülsz.”
Miután James Vowles Imolában nyíltan kijelentette, hogy Logan Sargeant helye veszélyben van, nem túl valószínű, hogy a fiatal amerikai maradni fog jövőre, Bottas pedig ideális párost alkothatna a nemrég hosszú távú szerződést aláíró Alex Albonnal. Vowles ugyanakkor azt is elmondta, hogy három opciót mérlegel jelenleg 2025-re és 2026-re, úgyhogy nem Bottas az egyetlen jelölt.
Az Autosport szerint a finn igen magabiztos azt illetően, hogy jövőre is a mezőnyben lesz, és a Williams mellett a Haas és az Alpine is potenciális célpontot jelent neki. A szaklap úgy tudja, hogy az egyre versenyképesebb amerikai istálló szintén szeretne mihamarabb pontot tenni a pilótakérdésre. Az egyik ülés jó eséllyel a Ferrarival az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon remek bemutatkozást produkáló, Imolában a Haast az első szabadedzésen vezető Ollie Bearmané lesz – noha Gene Haas a Mick Schumacher–Nyikita Mazepin duó után a hírek szerint szkeptikus az újoncokkal, de Bearman teljesítménye meggyőzheti –, míg a másikra állítólag Esteban Ocon pályázik a legjobb eséllyel.
A Haas listája ugyanakkor elég hosszú, és Ocon mögött ott van rajta Gasly, Magnussen és Csou is, miközben azt sem zárják ki, hogy ennél magasabbra is lőhetnek.
Az F1-es csapat megerősítette: Mick Schumacher ott van a jelöltjeik között