Amennyiben valóban erre az útra lép, a Ferrari Lewis Hamilton érkezésére jelentősen megváltozhat.
A megszokottól eltérő módon kell majd megközelítenie a Forma–1-es csapatoknak a 2025-ös esztendőt, hiszen 2026-ban jönnek az új szabályok, amelyek keretében nemcsak az erőforrás újul meg (eltűnik az MGU-H, és közel 50/50-es arányban oszlik majd el a belső égésű motor, illetve a hibrid egység által biztosított erő), hanem a vázra és aerodinamikára vonatkozó szabályok is változnak, keskenyebb és rövidebb autókat eredményezve.
Mivel eddig csak az erőforrásra vonatkozó szabályokat véglegesítették, az istállók nem is tudnának a 2026-os autón dolgozni, de 2025-ig amúgy sem tehetnék meg. Ez eltér a bevett gyakorlattól, hiszen normál esetben már tavasszal nekilátnak a következő évi modellnek. Így viszont kevesebb idejük lesz fejleszteni, ami miatt jövőre mindenki igyekszik majd a lehető legtöbb figyelmet fordítani a 2026-os kocsira.
Az Autosport pedig úgy tudja, a Ferrarit részben ez sarkallhatja arra, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a 2025-ös autója ne az idei SF-24-es evolúciója legyen, hanem a tervezettnél agresszívabb változtatásokat hajtsanak rajta végre. A másik ok pedig az, hogy a 2022 óta érvényben levő szabályok mellett a csapatok egyre lassuló ütemben javulnak, hiszen egyre nehezebb extra századokat is tizedeket kipréselni a mostani regulákból.
„A költségplafonnal és a jelenlegi szabályokkal mindkét oldalt menedzselni kell, így akkor fogunk fejlesztéseket hozni, amikor van mit – idézi Frédéric Vasseur csapatfőnököt az Autosport. – Amit észben kell tartani, hogy a teljesítmény kiegyenlítődik, a fejlesztési ütem pedig sokkal lassabb, mint két éve. Ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor valaki fejlesztést hoz, kevesebbet lép előre, mint két éve. Ez normális, és szerintem ugyanúgy igaz ránk is, mint mindenki másra.”
A maranellóiak Imolában vetették be idei első nagy fejlesztési csomagjukat, míg a következő, Magyar Nagydíjra tervezett csomagot előrehozzák Silverstone-ra. Emellett Monacóban debütált egy nagy leszorítóerős hátsó szárny, míg Kanadában jön az alacsony leszorítóerős, Barcelonában pedig egy olyan, amely a közepes leszorítóerőt igénylő pályákra van optimalizálva.
Jövőre viszont elképzelhető, hogy ahelyett, hogy a szezon során érkezik majd több fejlesztés, a Ferrari igyekszik már a szezont egy, az ideihez képest jelentősen módosított autóval kezdeni. „A csapat egyik része az idei szezon során érkező fejlesztéseken dolgozik, egy másik pedig már a jövő évi autóra koncentrál. Már nekifogtunk a 2025-ös kocsinak, sőt, mi több, egy ideje már elkezdődött a munka a 2026-os erőforráson. A kasztni és az aerodinamika terén feltételezésekre tudunk támaszkodni, hiszen még nincsenek meg a szabályok” – mondta Vasseur.
Az Autosport értesülései szerint a korábbi tervekkel ellentétben a jelentős módosításokat azért hajthatja végre a Scuderia, hogy 2025-ben minél több erőforrást tudjon a 2026-os autóra fordítani, ugyanis megértettek néhány kulcsterületet, amelyekkel előreléphetnek. Ennek keretében pedig átállhatnak a vonórudas első felfüggesztésre, amilyet például a Red Bull és a McLaren is használ, a vörösök viszont eddig kitartottak a tolórudas megoldás mellett. Mivel 2026-ban valószínűleg amúgy is váltanának, lényegében elébe mennek a dolognak.
Ennek a felfüggesztésnek aerodinamikai szempontból előnyösebb a kialakítása, a felfüggesztés változtatásával ráadásul a pilóta elhelyezésén is módosíthatnak, ami a súlyelosztás optimalizálásában tud segíteni. Könnyen lehet tehát, hogy mire Lewis Hamilton megérkezik a Mercedestől, az SF-24-eshez képest jelentősen megváltozott Ferrariban kezdheti meg pályafutását Maranellóban.