Max Verstappen arra kérte a Red Bullt, hogy hozzák vissza a régi Österreichring nyomvonalát az Osztrák Nagydíj helyszínére. Az ultragyors pályarésznek köszönhetően az aszfaltcsík akkoriban a versenynaptár egyik leggyorsabbjának számított.
Az Osztrák Nagydíj jelenlegi helyszíne, a Red Bull Ring 2014 óta fogadja megszakítás nélkül a Forma–1 mezőnyét, sőt, a koronavírus-járvány időszakában egy évben két futamot is rendeztek rajta. A helyszín korábban A1-Ring néven 1997 és 2003 között rendezett versenyt, ezek közül talán az utolsó előtti a legemlékezetesebb, amikor Rubens Barrichello közvetlenül a célba érés előtt engedte el Michael Schumachert a győzelemért, óriási botrányt előidézve ezzel.
Ekkor a pálya nyomvonala megegyezett a mostanival, de a helyszín első időszakában már nem annyira. 1970 és 1987 között ugyanis szintén ez a helyszín adott otthont az ausztriai viadalnak, ám azóta biztonsági okokból jó néhány részt kivettek belőle, elsősorban az igazán gyors kanyarokat. Max Verstappen viszont szeretné, ha a pályát fenntartó Red Bull valamennyire visszahozná ezeket a szakaszokat.
„Azt kértem, hogy próbálják meg visszaállítani azt, ami annak idején volt – nyilatkozta a címvédő. – Egy kicsit gyorsabb első szektor elég menő lenne, de nem hiszem, hogy ez jelenleg lehetséges lenne. Azonban láttam néhány nagyon király fedélzeti kamerás felvételt a régi időkből. Persze szerintem most is szép a pálya, de úgy vélem, általánosságban még jobb lenne, ha az első szektor végig csak gyors kanyarokból állna, mert akkor gyakorlatilag csupán egyetlen lassú tempójú kanyar lenne a pályán. Ugyanakkor ez egy klassz vonalvezetés.”
A holland pilóta egyébként mára már a pálya teljes történetének a legeredményesebb versenyzőjévé vált, hiszen négy Osztrák és egy Stájer Nagydíjat nyerve már öt futamgyőzelemnél jár a Red Bull Ringen, és könnyen lehet, hogy ebből hamarosan hat lesz. Nem meglepő tehát, hogy azért a jelenlegi állapotában is kifejezetten kedveli a helyszínt.
„Azt szeretem a legjobban, hogy a szurkolók valóban sokat láthatnak a pályából, bármelyik lelátón is ülnek – fogalmazott. – Szerintem ez egészen különleges hangulatot teremt, mert az ember kicsit úgy érzi, mintha egy arénában lenne. A versenyzés és a futamnézés szempontjából mindenképpen ez az egyik legjobb pálya a naptárban.”
Ami az 1987-es és az 1997-es futamok közötti átalakításokat illeti, a legnagyobb változás az első szektort érintette, hiszen ott azon a szakaszon az egész pályát beljebb hozták. A többi módosítással együtt a vonalvezetés több mint másfél kilométerrel rövidebb lett. Ugyanakkor a már nem használt pontok a mai napig felismerhetőek, és tavaly mi is ellátogattunk oda, ahol egykor többek között Alain Prost és Niki Lauda is futamot nyert, az utolsó időmérőn pedig Nelson Piquet 256,621 km/h-s átlagsebességgel szerezte meg a pole pozíciót, ami akkoriban minden idők második leggyorsabb körének számított.
Lauda és Prost is nyert rajta, a mai napig megvan a régi Österreichring nyomvonala (galéria)