back to top
2025. november 10. 07:35
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1349

    Magyar sikerek Portimao Forma–1-es pályájának árnyékában

    0

    Két hétre a portugál Forma–1-es pálya, Portimao paddockja mögé költözött Európa gokart elitje, ahol két bajnokság idei első futamát is rendezik. A Champions of the Future Euro Series nyitó hétvégéjén három magyar versenyző vett részt. 

    Két éve került be a Forma–1-es versenynaptárba Portimao egy nagyon izgalmas, jókora szintkülönbségekkel rendelkező pályával, amely egyeben Európa egyik legnépszerűbb tesztpályája is. 

    A Forma–1-es paddock mögött kapott helyet egy szintén híres gokartpálya, amely bár sokkal kisebb területen fekszik, mint az F1-es társa, mégis nagyon hasonlatos a nagy szintkülönbségek miatt.

    Itt rendezik a gokart Európa-bajnokság első futamát április 7–10-e között, ami előtt két héttel hagyományosan a Champions of the Future sorozat Euro Series bajnokságát tartják. 

    Miután az olasz WSK sorozatban most szünet van, aki számít az OKJ és OK kategóriában, azok most erre a két sorozatra koncentrálnak. 

    Fotó: Molnár Martin

    Három magyar versenyző is így tett. Hideg Ádám az OKJ kategóriában már a szakadó esőben megtartott szabadedzéseken is vitte a prímet. Később a melegedő kipufogó miatt folyamatosan, verseny közben kellett állítania gokartja karburátorát, ennek ellenére szárnyalt. 

    Fernando Alonso gokart csapatának a DPK-nak a tagjaként szinte kötelező húzás volt tőle, hogy a döntőben a beragadó sora ellenére külső íven nyerjen pozíciót és a műszaki hiba ellenére is a 64 fős mezőnyben a döntőben az igen előkelő 8. helyet szerezze meg. 

    Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya, Molnár Martin

    Nem volt ilyen szerencsés Molnár Martin, aki egész hétvégén a gokart tempójával küzdött. Csapata mindent megpróbált, de nem sikerült megoldani a problémát.

    Martin szerencsésen átvészelt egy ütközést is, amikor hátulról felugrattak rá, a ruhája és a sisakja is gumifoltos lett, a kormánya pedig elszakadt, de Martin nem adta fel és csodával határos módon beverekedte magát a döntőbe. Itt pedig megmutatta, hogy a tempóhiány ellenére is lehet jól versenyezni, és 13 (!) pozíciót javítva 21.-nek futott be. 

    Nehéz feladat előtt állt Krózser Menyhért az OK kategóriában. Míg a juniorok ugyanolyan gumival versenyeznek a WSK-ban és a Champions of the Future valamint és az Eb-futamokon is, addig az OK kategória a WSK-ban Lecont, az utóbbi két szériában pedig MG gumikat használ.

    Az MG pedig egészen másképp viselkedik, ráadásul a jól tapadó portimaói aszfalton nehéz őket a működő szűk tartományban tartani. 

    Fotó: MHH Kart Team

    Menya helyzetét nehezítette, hogy az eső miatt az időmérő volt az első futam, ahol a slick MG-ket kipróbálhatta. Az előfutamok során több kalandban is keveredett, háromszor is kilökték, és bár a tempója egész jó lett vasárnapra, egy nagyon pici hiányzott hozzá, hogy beverekedje magát a döntőbe. 

    Mind a három magyar versenyző számára jó hír, hogy a csapatok maradnak Portimao pályáján és két hét múlva az Európa-bajnokság első futamán már a mostani tapasztalatokat felhasználva szépíthetnek. 

    Teljes eredménylista itt található.

    Llarena mindent vitt az Azori-szigeteken 

    0

    Efrén Llarena és Sara Fernández egy fantasztikus Power Stage teljesítménnyel az utolsó szakaszon nyerte meg az Azori-szigetek Rallyt, és szerezte meg első ERC futamgyőzelmét. 

    Efrén Llarena és Sara Fernández 14,7 másodperc hátránnyal kezdte az Azori-szigetek Rally utolsó három szakaszát, azonban zseniális vezetéssel és a Ricardo Moura-António Costa páros óvatos vezetésének köszönhetően végül 2,7 másodperc előnnyel megnyerte a versenyt és megszerezte önmaga, és csapata, az MRF Team első Eb futamgyőzelmét. 

    Ricardo Moura 10-szeres Azori-szigetek és háromszoros portugál bajnok, nagyon közel volt ahhoz, hogy 2016-os Azori-szigeteken Rally győzelmét megismételje, hiszen a verseny első szakaszától kezdve vezetett. 

    Efrén Llarena a verseny utolsó szakasza előtt még 6,1 másodperccel volt elmaradva portugál riválisától, azonban a Power Stage-n 8,8 másodperccel gyorsabb tudott nála lenni, így végül 2,7 másodperc előnnyel nyert. 

    “Elképesztő, ami történt – mondta a szakasz után Efrén Llarena, aki tavaly a második helyen zárta az Európa-bajnokságot. – Teljes támadásban voltunk az utolsó szakaszon és végül sikerült elérni a győzelmet. Egyszerűen hihetetlen. 200 százalékon voltunk az utolsó szakaszon, nagyon büszke vagyok a csapatomra és az MRF Tyres-re.” 

    Első győzelme után Llarena 3 pont hátránnyal a második helyen áll a bajnokságban a most ötödik helyen záró Armindo Araújo mögött és 10 ponttal előzi meg a Fafe Rallyt nyerő Nil Solanst, aki most nem indult a versenyen. 

    Megvannak az első magyar Eb-pontok 

    0

    Az Azori-szigetek Rallyn végre megszülettek az első magyar pontok a rally Európa-bajnokságon, miután Herczig Norbert és Igor Bacigál nagyszerű vasárnap délutáni versenyzést követően a nyolcadik helyen ért célba. 

    A rally Európa-bajnokság második futamán, az Azori-szigetek Rallyn a 11. helyen állt Herczig Norbert és Igor Bacigál a vasárnap délelőtti szakaszok után.  

    Az utolsó három szakaszon azonban sikerült három helyet is előre lépni, így végül összejött a Top 10-es eredmény. 

    A verseny 12. szakaszán Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues baleset miatt kiesett, majd a következő szakaszon Javier Pardo és Adrián Pérez kormányösszekötő törés miatt vesztett időt, a Power Stage-n pedig Alberto Battistolli és Simone Scattolin borították oldalára egy elágazásban Skodájukat, és mire a nézők visszaállították őket négy kerékre másfél percet elvesztettek. 

    Mindezek után talán nem túlzás kijelenteni, hogy némi szerencse is kellett Herczigék jó eredményéhez, Fortuna tehát ezúttal kegyeibe fogadta a magyar párost. 

    Nem volt ez elmondható a Fafe Rally után, amikor Herczigék a hetedik helyen álltak, majd az utolsó szakaszra vezető etapon eltévedtek és ki kellett állniuk. 

    A nyolcadik helyezéssel 11 pontot szereztek, amivel Herczig a pilóták, Bacigál pedig a navigátorok között áll a bajnokság 13. helyén. 

    A Herczig-család örömét azonban beárnyékolta Herczig Patrik és Bán Viktor kiesése a Renault Clio Rally5-tel az utolsó előtti szakaszon, amikor alacsony tempónál felborultak az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állva.

    A bajnokság állása

    Turi Tamás visszatér

    0

    Újra versenyautó volánja mögött láthatjuk Turi Tamást, aki Húsvéthétfőn rajthoz áll a RabócsiRingen rendezett Legendák Tornáján. A 2004-es abszolút magyar rallybajnok 12 éve vonult vissza, legutóbb 2016-ban indult versenyen, de nehogy valaki azt higgye, hogy be van rozsdásodva. 

    A legendával szeretnék beszélni – kezdtem a telefonban. „Hol vagyok én legenda? Csabikám, én már nyugdíjas vagyok“ – nevetett Turi. Ezt azonban azonnal megcáfolta, mert éppen a Kakucsringen körözött egy Audi A1 Szuper–1600-as rallycross autóval, amivel éppen oktatott. 

    „Öt kört mentem vele én is, minden jött magától.“

    Turi 2016-ban a Veszprém Rallyn indult utoljára rallyn, aminek már lassan hat éve. 

    „Ültem azóta is versenyautóban. Falunapokon megkértek, hogy menjek a Mitsubishivel, de az csak bohóckodás volt, nem verseny.“

    Na de most a Legendák Tornáján egy Renault Clio Rally5-tel, egy BMW E46 driftautóval és egy gokarttal is bizonyítania kell. 

    Turi az abszolút bajnoki cím mellett nyert A5-ös bajnokságot Suzukival és három F2-es (kétkerék-hajtású) bajnokságot Nissannal, vagyis az elsőkerék-hajtás nagyon fekszik neki. 

    „Ja, szerettem elsőkerekessel menni, de fogalmam sincs, hogy milyen lehet ez a Renault. Új autó, úgyhogy biztosan jó. Driftautóval viszont még nem mentem… Várjál, hülyeséget mondok, mert egyszer kipróbáltam. Vannak ott érintési pontok, vagy mik. Érdekes lesz.“

    Turi mindig is a nyers gyorsaságáról volt híres, amihez nem is kellett különösebben látványos vezetési technika, hiszen ha gyorsan ment, akkor úszott alatta az autó. Akár az elsőkerekes Nissan, akár az összkerekes WRC-k. 

    „Azzal nem lesz gond, minden rallyversenyző tud keresztbe menni, csak a driftet másképp pontozzák, de ezt majd ott megoldom.“

    A rally- és a driftautó mellett gokarttal is bizonyítania kell, amiben meglepő módon nincs sok tapasztalata. 

    „Nem nagyon vagyok gokartos. Mentem már vele, de közelében sem vagyok egy profi gokart-versenyzőnek, aki tudja, hogy hova kell terhelni. Megvan annak is a fortélya. A fiam pont a napokban kérdezte, hogy elmegyünk-e gokartozni. Mondtam neki, hogy Húsvétkor én megyek.“

    Bár egy ilyen szinkronpályás versenyzést nem lehet összehasonlítani egy rallyval, azért biztosak lehetünk benne, hogy minden versenyző komolyan veszi és hogy bizonyítani akar. 

    „Én is várom már, hogyne várnám? Nagyon kíváncsi vagyok a két autóra és a gokartra is, meg hogy mit tudok kihozni belőlük. Nem vagyok a csúcson, de két éve nem mentem versenyautóval, most beültem az Audiba és minden jött magától.“

    Ez a mondat ismerős Turitól. 18 éve is valami hasonlót mondott, amikor kipróbálta egy akkor ismeretlen cseh csapat Skoda Octavia WRC-jét a szezonnyitó bajnoki futam előtt. „Mentünk vele pár kilométert, de már az elején éreztem, hogy jó kocsi, minden jött magától.“ 

    Akkor ennek egy abszolút bajnoki cím lett az eredménye… 

    Llarena és az MRF Team először nyert, öröm és bánat a Herczig-családban

    0

    Efrén Llarena megszerezte az első ERC futamgyőzelmét, miután az Azori-szigetek Rallyn az utolsó szakaszon meg tudta előzni Ricardo Mourát. Herczig Norbert a nyolcadik lett, míg Herczig Patrik kiesett. 

    A Rally Európa-bajnokság második versenyének utolsó szakaszát Ricardo Moura és António Costa 6,1 másodperc előnnyel várhatta az Efrén Llarena-Sara Fernández kettős előtt, azonban a spanyol versenyző 8.8 másodperccel gyorsabb tudott lenni a Power Stage-n portugál riválisánál, így végül az ERC tavalyi második helyezettje nyert és megszerezte első futamgyőzelmét az Európa-bajnokságon. 

    Az MRF Team ugyancsak első sikerét szerezte, miután tavaly a csapatot erősítő Dani Sordo a második helyet szerezte meg a portugál szigeteken. 

    A verseny harmadik helyét az osztrák Simon Wagner-Gerald Rigler kettős szerezte meg, akik először állhattak ERC futamon dobogóra. 

    Simone Tempestini és Sergiu Itu a negyedik, míg Armindo Araújo és Luis Ramalho az ötödik helyen zárt. 

    Alberto Battistolli és Simone Scattolin a Power Stage-n borult egy elágazásban, majd a nézők segítségével be tudták fejezni a versenyt, de a kilencedik helyre csúsztak. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál így egy helyet javítani tudtak szakasz előtti kilencedik helyükön és a Bruno Magalhaes-Carlos Magalhaes, valamint Simone Campedelli és Tania Canton kettősök mögött a nyolcadik helyen zártak. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor azonban nem tudta befejezni a versenyt, az utolsó előtti szakaszon kis tempónál felborultak, az autó megsérült, így nem tudták folytatni. Szerencsére személyi sérülés nem történt. Az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyéről estek ki. 

    A Rally Európa-bajnokságot két verseny után Armindo Araújo vezeti 3 pont előnnyel Efrén Llarena, és 13 pont előnnyel a versenyt kihagyó Nil Solans előtt. Herczig Norbert nyolcadik helyével 11 pontot gyűjtött. 

    Az ERC május közepén a Kanári-szigeteken folytatódik.

    A Power Stage pontszerzői:
    Pilóta Navigátor Márka Idő
    1. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda 6:03,7
    2. 🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda +7,0
    3. 🇵🇹 Ricardo Moura 🇵🇹 António Costa Skoda +8,7
    4. 🇦🇹 Simon Wagner 🇦🇹 Gerald Winter Skoda +10,8
    5. 🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda +11,8

     

    Azori-szigetek Rally nem hivatalos végeredménye:
    Pilóta Navigátor Márka Kat. Idő
    1. 🇪🇸 Elfrén Llarena 🇪🇸 Sara Fernández Skoda R2 2:24:58,4
    2. 🇵🇹 Ricardo Moura 🇵🇹 António Costa Skoda R2 +2,6
    3. 🇦🇹 Simon Wagner 🇦🇹 Gerald Winter Skoda R2 +31,3
    4. 🇷🇴 Simone Tempestini 🇷🇴 Sergiu Itu Skoda R2 +50,4
    5. 🇵🇹 Armindo Araújo 🇵🇹 Luis Ramalho Skoda R2 +1:47,9
    6. 🇵🇹 Bruno Magalhães 🇵🇹 Pedro Magalhães Hyundai R2 +3:01,8
    7. 🇮🇹 Simone Campedelli 🇨🇭 Tania Canton Skoda R2 +3:10,8
    8. 🇭🇺 Herczig Norbert 🇸🇰 Igor Bacigál Skoda R2 +3:34,9
    9. 🇮🇹 Alberto Battistoli 🇮🇹 Simone Scattolin Skoda R2 +3:49,3
    10. 🇱🇻 Martins Sesks 🇱🇻 Renars Francis Skoda R2-kit +5:15,5
    11. 🇵🇹 Miguel Correia 🇵🇹 Jorge Carvalho Skoda R2 +5:43,7
    12. 🇵🇹 José Pedro Fontes 🇵🇹 Inês Ponte Skoda R2 +5:51,1
    13. 🇪🇸 Javier Pardo 🇪🇸 Adrian Perez Skoda R2 +5:56,0
    14. 🇵🇹 Luís Rego Jr. 🇵🇹 Jorge Henriques Skoda R2 +8:02,1
    15. 🇵🇹 Pedro Câmara 🇵🇹 Joao Câmara Citroën R2 +8:29,3

    További eredmények

    A bajnokság állása:
    Pilóta Márka Pont
    1. 🇵🇹 Armindo Araújo Skoda 45 0
    2. 🇪🇸 Elfrén Llarena Skoda 42 -3
    3. 🇪🇸 Nil Solans Volkswagen 32 -13
    4. 🇵🇹 Bruno Magalhães Hyundai 30 -15
    5. 🇮🇹 Alberto Battistoli Skoda 29 -16
    6. 🇵🇹 Ricardo Moura Skoda 27 -18
    7. 🇦🇹 Simon Wagner Skoda 23 -22
    8. 🇷🇴 Simone Tempestini Skoda 23 -22
    9. 🇪🇪 Georg Linnamäe Volkswagen 22 -23
    10. 🇪🇸 Javier Pardo Skoda 22 -23
    11. 🇵🇹 José Pedro Fontes Skoda 17 -28
    12. 🇮🇹 Simone Campedelli Skoda 13 -32
    13. 🇭🇺 Herczig Norbert Skoda 12 -33
    14. 🇵🇹 Ricardo Teodósio Hyundai 11 -34
    15. 🇵🇹 Pedro Almeida Skoda 9 -36
    16. 🇱🇻 Martins Sesks Skoda 7 -38
    17. 🇵🇹 Miguel Correia Skoda 5 -40
    18. 🇪🇸 Luis Vilarino Skoda 5 -40
    19. 🇪🇪 Ken Torn Ford 5 -40
    20. 🇧🇷 Paulo Nobre Skoda 4 -41
    21. 🇪🇪 Kaspar Kasari Ford 3 -42
    22. 🇱🇻 Dmitry Feofanov Ford 2 -43
    23. 🇵🇹 Luís Rego Jr. Skoda 2 -43
    24. 🇮🇪 Pauric Duffy Hyundai 1 -44
    25. 🇵🇹 Pedro Câmara Citroën 1 -44

    Az utolsó szakasz dönt a győztesről, Herczig már kilencedik 

    0

    Ricardo Moura túl óvatos volt az Azori-szigetek Rally utolsó előtti szakaszán, így Efrén Llarena komolyan lőtávolba került a Power Stage előtt. Herczig Norbert két helyet javított és már a legjobb tízben van. 

    Ricardo Moura és António Costa bár továbbra is vezeti az Azori-szigetek Rallyt, azonban a délutáni első két szakaszon 8,6 másodpercet elvesztett előnyéből Efrén Llarenával és Sara Fernándezzel szemben, így mindössze 6,1 másodperc az előnye a Power Stage előtt. A portugál versenyző különösen a a Sete Cidades szakaszon volt jóval lassabb, mert úgy gondolta inkább óvatosabban vezet a sziklákkal teli szakaszon, itt 7,7 másodpercet vesztett előnyéből a spanyol riválisával szemben. 

    A harmadik helyen az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter páros már 20,5 másodperccel követi Llarenét és 22,9 másodperccel előzi meg a román-olasz Simone Tempestini-Sergiu Itu kettőst. 

    Javier Pardo és Adrian Pérez az ötödik helyről várhatta a délutánt, azonban már az első szakaszon erőt vesztett Skodája, majd a másodikon eltört a hátsó felfüggesztése, így a 11. helyre csúszott vissza, és valószínűleg a Power Stage-n már nem is tud indulni. 

    Armindo Araújo és Luis Ramalho így az ötödik helyre lépett, míg Alberto Battistolli és Simone Scattolin két szakaszon három helyet javítva a hatodik. 

    Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes ugyancsak lelassult, miután sérült autójának hátulja, ami miatt egy percnél is többet vesztett és a hetedik helyre csúszott, Simone Campedelli és Tania Canton pedig már 21 másodpercre közelítette meg. 

    A kilencedik helyre lépett és két helyet javított Herczig Norbert és Igor Bacigál, miután a délutáni, szárazabb szakaszokon két nyolcadik időt ért el, valamint kiesett az előtte álló Ruben Rodrigues és Estevao Rodrigues kettős, Pardo pedig sok időt vesztett. 

    A 10. helyre pedig az a Martins Sesks és Renars Francis lépett, akiket nem értékelnek az ERC-ben és a Rally2-es autóknál 30 lóerővel gyengébb Rally2-es Kittel szerelt Skodával versenyez. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor továbbra is az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állt 12 szakasz után.

    A verseny Power Stage szakasza 10 és fél kilométer hosszú lesz. 

    Azori-szigetek Rally állása 13 szakaszt követően 
    1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 2:18:48,6
    2 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +6,1
    3 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +26,6
    4 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +49,5
    5 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:38,5
    6 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:28,3
    7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +2:43,6
    8 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:05,1
    9 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +3:25,2 
    10 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +4:50,0
    11 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +4:53,9
    12 #17 Miguel Correia /Jorge Eduardo Carvalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +5:23,5
    13 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 +5:33,7
    14 #20 Luis Rego jr / Jorge Henriques (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +7:05,6 (0:30)
    15 #24 Pedro Camara / Joao Camara (POR) Citroen C3 Rally2 +8:16,3

    További eredmények

    Csomós Mixi: Kihívás volt a Clio

    0

    Sikeresen mutatkozott be a Rally5-ös kategóriában Csomós Mixi és Nagy Attila a Salgó Rallyn. A páros nem volt könnyű helyzetben, hiszen egyedüliként indultak az RC5-ös kategóriában, ezért felsorolták őket az erősebb Rally4-es autókat tömörítő RC4-be.

    A Takács Motorsport Renault Clio Rally5-ösével ennek ellenére két szakaszt nyertek, végeredményben pedig a hét célba érkező közül a 2wd és az RC4 értékelésben is egyaránt másodikok lettek, a Power Stage-en pedig a harmadik helyet szerezték meg és nagyon kellemes élményekkel gazdagodtak. 

    „Alapvetően egy nagyon jó autóval mehettünk. Nekem kifejezetten tetszik a Rally5 koncepciója, hogy egy belépőszintű autót készítettek, ami szerintem a lehető legjobb a rallyversenyzés elkezdéséhez. Köszönjük a Takács Motorsportnak ezt a lehetőséget“ – mondta Csomós Mixi. 

    „Komolyan vettük a versenyt, nagyon szerettünk volna megmérkőzni a Rally4-esekkel is. Sajnos Cered és Kazár felfelé volt, ahol kijött a két kategória közötti lóerő különbség, de Szuhán sikerül jó időt autózni. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Nagy kihívás volt a Clióval menni. Fejben át kellett állni, hogy ez nem megy át mindenen padlógázon, mint az R5-ös. Jó volt a mezőnyben hátul indulni és a Rally4-esekkel versenyezni. Szerintem minden kategóriában vannak jó versenyzők, ahol indulsz, azokkal kell megmérkőzni. 

    Minden versenyen lehet valamit tanulni, mi is gazdagabbak lettünk egy csomó tapasztalattal és élménnyel. Jó volt látni a magyar szurkolókat, rengeteg molinó volt a pálya szélén. Köszönjük szépen, és remélem, nekünk is sikerült valamit adni a szurkolóknak.“

    Fotó: Csomós Mixi

    Bár az ember azt gondolná, hogy egy Rally5-ös autóban könnyebb navigálni, mint egy R5-ösben, de Nagy Attila ezt megcáfolta. 

    „Nagyon jó kis tét nélküli, buli verseny volt a számunkra. Ennek ellenére Mixi mindent megtett, nagyon szeretett volna nyerni. Nekem pedig gyakorlatilag ugyanolyan komoly feladat volt a navigálás, mintha R5-ös autóval mentünk volna“ – mondta Nagy Attila.  

    „Persze sokkal könnyebb volt olyan pályákon, olyan etapokon menni, amit ismerünk, de azért okozott meglepetést a Clio. Az R5-össel nagyjából mindenhol ugyanolyan ritmusban megyünk. A Rally5-ös a kisebb teljesítménye miatt nehezebben éri el az utazósebességét, viszont ha felgyorsult, akkor nagyon gyorsan bújik át mindenen. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Emiatt sokkal több a ritmusváltás. Ez annyira meglepett, hogy egyszer el is késtem az információval. Nem lett belőle baj, Mixi is csak nevetett, hogy az R5-ösben nem kések, itt pedig igen. 

    Szerintem is nagyon jó autó a Clio Rally5, sokkal jobban tudom ajánlani a kezdő versenyzőknek, mint a Rally4-est. Nagyon örülök, hogy kipróbálhattuk.“

    Csomós Mixi és Nagy Attila következő versenye május 14–15-én lesz, az Európa-bajnokság harmadik futama, a Kanári-szigetek Rally, ahol újra a Skoda Fabia R5-tel állnak rajthoz. 

    Teljes eredménylista itt található.

    Csata Moura mögött, Herczig javított 

    0

    Ricardo Moura növelte előnyét vasárnap délelőtt az Azori-szigetek Rallyn, míg a második helyért Simon Wagner, Efrén Llarena és Ken Torn csatázik. Herczig Norbert egy helyet tudott javítani. 

    Ricardo Moura és António Costa 8,4 másodpercről 14,7 másodpercre növelte előnyét a Rally Európa-bajnokság idei második versenyének második napján. 

    Az Azori-szigetek Rally második napja egy esős szakasszal indult, majd már szárazabb körülmények között folytatódott, kivéve a leghosszabb, Sete Cidades szakaszt, melyen száraz és csapadékos körülmények is voltak, a vulkán tetején pedig nagy köd. 

    A helyi menő Moura mögött közben hárman csatáztak a második helyért, köztük az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter, a spanyol Efrén Llarena és Sara Fernández, valamint az észt Ken Torn és Kauri Pannas. 

    A nap első szakasza után Llarena és Torn is megelőzte Wagnert, majd a második szakaszon az osztrák versenyzőnek sikerült visszaelőznie Tornt. A harmadik szakaszon azonban műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt az észt versenyző, és a délelőtti szuperspeciál után Llarena 10,8 másodperccel előzi meg a harmadik helyen álló Wagnert. 

    Az olasz-román Simone Tempestini és Sergiu Itu délelőtt előbb a portugál Armindo Araújo-Luis Ramalho párost előzte meg, majd Torn kiesésével már a negyedik helyre lépett fel. 

    Araújo nem lehet túl elégedett a délelőtti versenyt követően, hiszen Tempestini mellett az ERC2 tavalyi bajnoka, a Javier Pardo-Adrian Pérez kettős is megelőzte és a délutáni három szakasz előtt Tempestini 27,2, Pardo pedig 0,6 másodperccel előzi meg. 

    Délelőtt négy helyet javítva a hetedik helyre lépett Bruno Magalhaes és Carlos Magalhaes, akik már Araújotól is csak 11,6 másodpercre vannak, míg Ruben Rodriguest és Estevao Rodriguest 1,7 másodperccel előzik meg. 

    Alberto Battistolli és Simone Scattolin egy defekt miatt egy helyet vesztett, majd Torn kiesésével ismét a kilencedik helyre lépett, megelőzve a délelőtt három szakaszon is fékhibával küzdő olasz honfitársait, Simone Campedellit és Tania Cantont. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a 12. helyről és az első szakaszon egy beton tuskót megütve kezdték a napot, és csak a célba érésre koncentrálnak miközben a 11. helyre léptek. 

    Herczig Patrik és Bán Viktor az ERC4 hatodik és Clio Kupa negyedik helyén állnak három vasárnapi szakasz követően. 

    Vasárnap délután három szakasz vár a versenyzőkre. 

    Azori-szigetek Rally állása 11 szakaszt követően 
    1 #15 Ricardo Moura / António Costa (POR) Skoda Fabia Rally2 evo 1:56:13,1
    2 #8 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +14,7
    3 #21 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +25,5
    4 #16 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +53,7
    5 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +1:20,3
    6 #1 Armindo Araújo / Luis Ramalho (POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:20,9
    7 #4 Bruno Magalhaes / Carlos Magalhaes (POR) Hyundai i20 N Rally2 +1:32,5
    8 #18 Rúben Rodrigues / Estevao Rodrigues (POR) Citroen C3 Rally2 +1:34,2
    9 #2 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:00,4
    10 #14 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +2:45,4
    11 #12 Herczig Norbert / Igor Bacigál (HUN / SVK) Skoda Fabia Rally2 evo +2:51,4 
    12 #40 Martins Sesks / Renars Francis (LVA) Skoda Fabia Rally2-Kit +3:49,6
    13 #5 José Pedro Fontes / Ines Ponte (POR) Citroen C3 Rally2 +4:24,2 

    További eredmények

    Turán onnan folytatja, ahol abbahagyta

    0

    Turán Frici és Farnadi Ági jól indította a szezonnyitó Salgó Rallyt a Volkswagen Polo GTI R5-tel. A páros ugyanis egy balszerencsés defektet követően kétszer is második időeredménnyel ért célba, majd a power stage győzelemmel elhozta a maximális pontot Ostbergék előtt, így végül az összetett 5. helyen végzett – áll a csapat közleményében. 

    „Összességében jó napot zártunk, élveztük a versenyzést. Az első gyors előtti etap szakaszon kaptunk egy jobb hátsó defektet, amit már sajnos nem volt időnk kicserélni, csak fújni tudtunk a gumiba.

    Ezt a gyorsaságit el is engedtük, a szakasz felétől ugyanis már nem tudtunk tempót autózni. Mivel az idei szezonban új abroncsokkal versenyzünk, meg kell találnunk még az összhangot, de a nap végére egyre jobbak lettek a beállításaink, amit az eredményeink is tükröztek.

    Optimistán várjuk a következő versenyt, sokat tanultunk most, finomítottunk a Polo beállításain, így szerintem a Boldogkő Rallyn már az első gyorsasági szakasztól ott lehetünk az élbolyban” – értékelte a Rally1-es mezőny első bajnoki futamát Turán Frici.

    „Nagyon jó hangulatú versenyen vagyunk túl, Fricivel és a teljes csapattal gördülékenyen ment a közös munka, és minden helyzetet jól kezeltünk. A végén összetett ötödikként zártuk a Salgó Rallyt, ami egy jó eredmény, főleg annak tükrében, hogy indítottuk a versenyt.

    Folyamatosan egyre jobb tempót autóztunk, sőt az utolsó gyorsaságin nyerni is tudtunk, ami duplán kárpótolt minket mindenért. A következő versenyen ott folytatjuk, ahol itt abbahagytuk” – teszi hozzá Ági.

    „A power stage-en mi voltunk a leggyorsabbak, így sikerült a maximális pontot elhoznunk Ostbergék elől, ami nagyon jó érzés volt. A szombati munkanap ellenére sok néző kilátogatott a pályákra, élveztük, hogy újra ennyi szurkoló előtt versenyezhetünk. Alig várjuk, hogy ismét autóba ülhessünk” – zárja Frici.

    Az ORB következő futamát, a Boldogkő Rallyt április 23-án rendezik.

    Forrás: Just Creative

    Ostberg hét pont előnnyel vezeti a Rally1-et 

    0

    Mads Ostberg és Patrik Barth Salgó Rallyn aratott győzelme után hét pont előnnyel vezeti a Rally1-es bajnokságot Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt. 

    Mads Ostberg és Patrik Barth tegnap győzelemmel kezdte a Magyar Rally Bajnokságot a Salgó Rallyn Vincze Ferenc és Németh Gergely, valamint Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt előtt. 

    A norvég-svéd páros győzelme mellett a Power Stage-n is a második lett, így összesen 34 pontot szerzett és 7 ponttal előzi meg a bajnokságban a 2019-es bajnok Vincze Ferencet, aki harmadik lett a Power Stage-n és második a versenyen. 

    A bajnokság harmadik helyén Velenczei Ádámék állnak, akik a verseny harmadik helye mellett a Power Stage-n is negyedik időt autóztak, hátrányuk Ostbergék mögött így 11 pont. 

    A Rally1-es bajnokság negyedik helyén Turán Frigyes és Farnadi Ágnes áll, akik a verseny ötödik helye mellé behúzták a Power Stage győzelmét, így 22 pontjukkal csupán egy egységgel maradnak el Velenczeiék mögött. 

    Klausz Kristóf és Csányi Botond bár a versenyen a negyedik pozíciót szerezték meg, a Power Stage-en az ötödik idejükkel szerzett egy bónusz ponttal a bajnokság ötödik helyén állnak a szezonnyitó után Ostbergtől 14, Turántól pedig 2 ponttal elmaradva. 

    A Hauser Result alapján így áll a bajnokság a Salgó Rally után, egy hónappal a Boldogkő Rally előtt:

    Pilóta/Navigátor Autó Pont
    1. 🇳🇴 Mads Ostberg
    🇸🇪 Patrik Barth
    Citroen
    C3 Rally2
    30 0
    2. 🇭🇺 Vincze Ferenc
    🇭🇺 Németh Gergely
    Skoda
    Fabia R5
    24 -6
    3. 🇭🇺 Velenczei Ádám
    🇭🇺 Vánsza Zsolt
    Skoda
    Fabia Rally2 Evo
    21 -9
    4. 🇭🇺 Turán Frigyes
    🇭🇺 Farnadi Ágnes
    Volkswagen
    Polo R5
    17 -13
    5. 🇭🇺 Klausz Kristóf
    🇭🇺 Csányi Botond
    Skoda
    Fabia Rally2 Evo
    19 -11
    6. 🇭🇺 Osváth Péter
    🇭🇺 Répás Zoltán
    Skoda
    Fabia R5
    15 -15
    7. 🇭🇺 Bodolai László
    🇭🇺 Deák Attila
    Ford
    Fiesta R5 Mk II
    13 -17
    8. 🇭🇺 Német Gábor
    🇭🇺 Szabó István
    Skoda
    Fabia R5 Evo
    11 -19
    9. 🇭🇺 Tóth Tibor
    🇭🇺 Szabó József
    Skoda
    Fabia R5
    9 -21
    10. 🇭🇺 ifj. Fekete László
    🇭🇺 Begala Tamás
    Skoda
    Fabia R5
    7 -23
    11. 🇭🇺 Hoffer Zsolt
    🇭🇺 Czézinger Kristóf
    Ford
    Fiesta Rally3 (RC3)
    5 -25
    12. 🇭🇺 Hangodi Bendegúz
    🇭🇺 Bunkoczi László
    Peugeot
    208 Rally4
    4 -26
    13. 🇭🇺 Csomós Miklós
    🇭🇺 Nagy Attila
    Renault
    Clio Rally5 (RC5)
    3 -27
    14. 🇭🇺 Kurtos Róbert
    🇭🇺 Fridrik Gergő
    Mitsubishi
    Lancer Evo IX
    2 -28
    15. 🇭🇺 Berta László
    🇭🇺 Császár László
    Peugeot
    208 Rally4
    1 -29