back to top
2025. november 10. 08:49
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1348

    Szuperspeciál és hat szakasz az Eger Rallyn 

    0

    Az idei Eger Rally bár csak Rally2-es és Rally3-as verseny lesz, mégis két napos lesz a programja, miután szuperspeciál is vár a versenyzőkre. 

    Április 30. és május 1. között rendezik az Eger Rallyt, mely Rally2-es és Rally3-as bajnokság második futama lesz. 

    A verseny első napján Egerszalók és Eger között szuperspeciál szakasz vár mindkét mezőnyre, majd a másnap a Bátor-Pétervásárai elágazás (13,30 km), és Sirok-Egerbakta (8,6 km) szakaszokat a Rally2 mezőnye háromszor, míg a Rally3-mas versenyzők kétszer teljesítik. 

    A versenytáv a Rally2 esetében 5 méter híján 70 km, míg a Rally3 esetében 48 km és 5 méter lesz. 

    A tavalyi Eger Rallyn a hondás ifjabb Fogarasi Attila és Toloczkó Péter nyerte a Rally2-es versenyt a ladás Bukulya István és tatara Ákos, valamint a skodás Zsebe Gábor és Mohácsi László előtt. 

    A Rally3-es mezőnyben az opeles Bíró Gergő és Bíró Balázs szerezte meg a győzelmet a BMW-s Spéder Bence és Kozma Gábor, valamint Renault-s Mihálszki Csaba és Farkas Laura kettős előtt. 

    Az idei szezonnyitó Orfű Rally után a Rally2-ben a Peugeot-s Spindler Jenő ás Csizmadia Csaba várhatja a bajnokság éléről az Eger Rallyt, míg a Rally3-ban a ladás Zákányi János és Vidécz Zsolt vezet. 

    A versenyre április 19. éjfélig lehet nevezni. 

    Legendák Tornája: Asi, Benik, Hadik, Spici, Talma, Turi, Turán…

    0

    A magyar autó-motorsport 18 kiemelkedő alakja, valódi legendája – több Európa- és világbajnok – méri össze tudását Húsvét hétfőn a RabócsiRingen, ahol a Rally Hungaryről már jól ismert szinkronpályán mérkőzhetnek meg egymással a Legendák Tornája hagyományteremtő rendezvényen. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen rallyautóval és gokarttal a stopper ellen, míg driftautóval pontozásra fognak versenyezni egymással. Miután három szakágban is bizonyítottak derül ki, ki lesz a 2022-es év Legendák Legendája.

    Hagyományteremtőnek szánjuk a RabócsiRingen a Legendák Tornáját, amelyet a tervek szerint minden évben Húsvét hétfőn rendezünk.

    Az idei megmérettetésre valóban legendás versenyzők fogadták el a meghívást, hiszen itt lesz többek között a gyorsasági motoros világbajnok, Talmácsi Gábor, a háromszoros kamion-Európa-bajnok Kiss Norbert, a GP3-as futamgyőztes Kiss Pál Tamás, a rallycross világbajnokság futamán tavaly abszolút harmadik helyezést szerző Szabó Krisztián.

    A rallysokat olyan igazi legendák képviselik, mint a négyszeres bajnok Hadik András, a szintén bajnok Turi Tamás, és Spitzmüller Csaba, az Európa-bajnoki futamgyőztes Turán Frigyes, a tavalyi Rally1 második helyezettje, az idén az Európa-bajnokságon szakaszt nyerő Csomós Mixi, a háromszoros magyar bajnok Benik Balázs, de tíz év után először láthatjuk újra versenyautó volánja mögött a kétszeres magyar bajnok Asit is.

    Törekedtünk arra, hogy a legtöbb szakág képviselje magát, így meghívást kapott a kétszeres Rotax Max világbajnok gokart-versenyző, Kancsár Ferenc, a kétszeres Pro Drift bajnok Grózinger Zsolt, a kétszeres Trackwood győztes Piskolty Kevin, az autocross Európa-bajnok és többszörös rallycross magyar bajnok Kárai Tamás, a rallycross két örökös bajnoka, a nyolc illetve kilenc abszolút bajnoki címmel büszkélkedő Harsányi Zoltán és Kotán Péter, illetve a magyar rallycross bajnok és a rallyban is remekelő ifj. Kiss László.

    A versenyzők hétfőn reggel 8 és 10 óra között szabadedzésen kapnak lehetőséget, hogy megismerkedjenek a technikákkal.

    A vadonatúj 15 lóerős 390 cm3-es TB R25 gokarttal, a 185 lóerős Renault Clio Rally5-tel és a legizmosabb, 400 lovas BMW E46 driftautóval.

    Mind a három szakág versenygépeit a RabócsiRing bocsátja rendelkezésre. A Renault-k és a BMW-k is egyformák lesznek, míg a gokartnál még arra is ügyelünk, hogy ki legyenek súlyozva, így a versenyző-gokart összsúly mindenki esetében azonos legyen.

    10:30-kor veszi kezdetét a 18-as selejtező. Itt minden versenyző mind a három autóval teljesíti a pályát. A rallyautóval és a gokarttal időre, míg a driftautóval a pontozóbírók előtt kell megméretni. Mind a három autóval elért eredmény alapján sorrendbe állítjuk a versenyzőket. Az első 18 pontot kap, a második 17-et és így tovább. A sorrendet a három technikával elért összpontszám adja.

    Várhatóan 15:00-kor kerül majd sor a Top4 döntőire. Itt már csak a rallyautóval mérkőznek meg a versenyzők kieséses alapon.

    A díjkiosztót 16:00-kor tartjuk, amikor átadásra kerül a Legendák Tornája vándordíja.

    Itt kerül átadásra az ukrán menekültek segítésére felajánlott várhatóan több millió forintos összeg, ehhez a kezdeményezéshez pedig bárki csatlakozhat a helyszínen is.

    A Legendák Tornájára a belépőjegy 4500 Ft-ba kerül elővételben, a helyszínen pedig 4900 Ft-ért lehet megvásárolni.

    Elővételes jegyek itt kaphatók: 
    Belépés 3 éves kor alatt díjmentes!
    Gyerek belépő: 3-12 éves korig 2500 Ft
    Felnőtt belépő: 12 év felett 4500 Ft 

    Korábban Húsvét hétfőn a RabócsiRingen hagyományosan rallycross versenyt rendeztünk. Ez sem marad el, hiszen az Országos Rallycross bajnokság nyitófutamát és egyben öt ország részvételével egy nemzetközi rallycross futamot (CEZ) április 16–17-én, szombaton és vasárnap rendezünk.

    Húsvét hétvégén szombattól hétfőig tehát érdemes a RabócsiRingre látogatni.

    A Legendák Tornája 2022 résztvevői

    Aschenbrenner György „Asi” – Kétszeres Országos Rallybajnok
    Benik Balázs – Háromszoros Országos Rallybajnok
    Csomós Miklós – Országos Rallybajnokság második helyezettje
    Grózinger Zsolt – Kétszeres Pro Drift Országos bajnok
    Hadik András – Négyszeres Országos Rallybajnok
    Harsányi Zoltán – Kilencszeres Országos Rallycrossbajnok
    Kancsár Ferenc – Kétszeres Rotax Max világbajnok
    Kárai Tamás – Háromszoros Autocross Európa-bajnok, Háromszoros Rallycross Országos bajnok
    ifj Kiss László – Országos Rallycrossbajnok
    Kiss Norbert – Háromszoros Európa-bajnok
    Kiss Pál Tamás – GP3 és Auto GP futamgyőztes, rallycross Eb-futam dobogós
    Kotán Péter – Nyolcszoros Országos Rallycross bajnok
    Piskolty Kevin – Kétszeres Trackwood drift győztes
    Spitzmüller Csaba „Spici” – Országos Rallybajnok
    Szabó Krisztián – Autocross Európa-bajnok, Rallycross Európa-bajnok
    Talmácsi Gábor – Gyorsasági motoros világbajnok
    Turán Frigyes – Rally Európa-bajnoki futamgyőztes
    Turi Tamás – Országos Rallybajnok

    Hoffer: A Rally3-assal meg lehet fogni a Rally2/R5 végét

    0

    Óriásit fejlődött a télen a Rally3-as kategória, amely egy milliméterrel nagyobb szűkítőt kapott. Ennek eredményét láthattuk a Salgó Rallyn is, ahol Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf a teljes Rally4-es mezőny előtt végzett a Ford Fiesta Rally3-mal, sőt, olykor még a Rally2 végét is megcsipkedték. Hoffer szerint óriásit fejlődött az autó. 

    Végre van értelme a Rally3-as kategóriának, ami tavaly igencsak zsákutcának tűnt, hiszen az elsőkerék-hajtású Rally4-esek és az összkerekes Rally2-esek közé tervezett autók hiába voltak négykerék-hajtásúak, aszfalton simán verték őket a Rally4-esek. 

    Szerencsére az FIA észbekapott és már tavaly megszületett a döntés, hogy 30-ról 31 mm-re növelik a Rally3-asok szűkítőjét. E felett a hír felett szerintem sokan elsiklottunk, de Hoffer Zsolt már a Szilveszter Rallyn megmutatta mi a különbség, most pedig a Salgón a magyar közönség számára is egyértelművé tette: végre van értelme a Rally3-nak. 

    „Abszolút előrelépés volt a nagyobb turbószűkítő – mondta Hoffer a Rallycafe.hu-nak. – Tavaly súly, lóerő arányban a Rally4-esek mögött voltunk. A 31-es szűkítővel 200-ról 235 lóerőre nőtt a teljesítmény és 400-ról 425 Nm-re a nyomaték, ami jelentős. 

    Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

    Tavaly Magyarországon tesztelte az M-Sport a Rally3-as Fiestákat, amire mi is meghívást kaptunk. Ott láthattuk a nagyobb szűkítővel és azonnal látszott, hogy szenzációs az autó. December 22-én lett lehomologizálva a nagyobb szűkítő, úgyhogy a Szilveszter Rallyn már azzal mentünk.“

    Az erősebb Rally3-as autót a Salgó Rallyn láthattuk először éles bevetésen, ahol Hoffer végig a Rally4-es mezőny előtt autózott vele, időnként még Rally2-eseket is megvert, végül pedig az ORB abszolút 11. helyén végzett úgy, hogy csak Rally2/R5-ös autók voltak előtte. 

    A legjobb Rally4-es párost, a Hangodi–Bunkoczi kettőst végül 11 másodperccel verte, bár verseny közben sokkal nagyobb is volt köztük a különbség. 

    Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

    „Hangodi Bendegúz jó példa, őt nagyon tehetségesnek tartom, az idei felkészülése is kiváló volt. Tavaly folyamatosan kikaptunk tőle, most viszont előtte tudtunk autózni.“

    Ez alapján feltételezhetjük, hogy murván a Rally3 átugorja a Rally4-et, de úgy tűnik aszfalton is előnyben van. 

    „Cered elején a poron biztos előnyben voltunk a négykerék-hajtással. Ott az első lassítóig nem nagyon kell visszaváltani. De a kigyorsításokkor is jól jön a négykerék-hajtás, ha jól kezeled a váltót. 

    Egyszer öt nyélen megúszott a hátulja, ahhoz, hogy összeszedjem nagyon jól jött a négykerék-hajtás. És még egy nagyon fontos dolog: ezzel az autóval nagyon szépen lehet keresztbe menni. Velem is előfordult, hogy ahol sok néző állt, megúsztattam a hátulját. 

    Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

    ORB-ben egyedül voltunk most a kategóriában, de remélem, jönnek még többen. Szerintem nagyon jó kocsi, én nagyon élvezem. Kétféle sofőrnek ajánlanám.

    Az egyik az olyan gentleman driver, mint én vagyok, aki imádja a rallyt, de nincs pénze vagy ideje arra, hogy Rally2-essel menjen, illetve a fiataloknak, akik a Rally4 utáni lépcsőt keresik. Nézd meg Sami Pajarit, vagy Jon Armstrongot, aki az Azori-szigetek Rallyn abszolút nyolcadik időt is autózott, nem egy Rally2-est megverve. 

    Nekünk is nagyon jól jött ki a Salgó Rally. (Czézinger) Kristóffal jó volt az összhang. Beteg voltam, ezért a pályabejáráson két kör után visszamentünk a szállásra, aludtam egyet és utána ellenőriztük le harmadszorra a pályákat, mégis adta magát minden. 

    Fotó: Makai Gergely // MGR Images // Police Rally Team

    Remélem, hogy hamarosan több ellenfelünk lesz és versenyezhetünk az RC3-as bajnoki címért is.“ 

    A Salgó Rally teljes eredménylistája itt található.

    Krózser Menya – Gumi és aszfalt kombinációja

    0

    Pályafutása egyik legnehezebb feladata elé állt Krózser Menya a Champions of the Future sorozat első állomásán, a portugáliai Portimaóban. Ebben a bajnokságban az OK mezőny MG gumikat használ, amelyek tulajdonsága jelentősen eltér a WSK-ban használt Leconttól. Ráadásul a portimaói aszfalt nagyon érdes, jól tapad, de a gumikat is igénybe veszi. A kettő kombinációját kellett Menyának kitapasztalnia. 

    A WSK sorozat szünetében az OK mezőny a portugáliai Portimaóba költözött, ahol először a Champions of the Future Euro Series bajnoki futamát rendezték, két hét múlva pedig ugyanezen a pályán tartják az Európa-bajnokság első futamát is. 

    Az OK mezőnyben a váz és a motor is hasonló volt, mint amit a WSK-ban megszokhattak a versenyzők, de Lecont helyett MG gumikkal versenyeznek, amik egészen más tulajdonsággal rendelkeznek. Egy körön meg lehet találni velük a jó tempót, de sokkal nehezebb feladat az egész versenytávra beosztani őket. 

    Fotó: MHH Kart Team

    Krózser Menya most versenyezett először az OK kategóriában MG gumikkal. Nem segített neki, hogy a szabadedzések végig esőben zajlottak és gyakorlatilag az időmérőre száradt fel úgy a pálya, hogy a slickeket ki tudta próbálni. 

    A 64 fős OK mezőnyben a csoportjában 10., összesítettben pedig 28. lett. Az előfutamok során elég peches volt, hiszen háromszor lökték ki, kétszer pedig büntetést kapott, így a 40. helyen jutott a Szuper előfutamba, ahol a 23. helyet szerezte meg. 

    Fotó: MHH Kart Team

    A döntő előtti összesítésben 42. lett, így ezúttal nem jutott be a végső összecsapásra. 

    „Tanulságos hétvége volt – mondta Menya. – Az MG gumik viselkedését nem könnyű kitapasztalni. Elég szűk az a tartomány, amikor már felmelegszenek, de még nem égeted el őket. Ráadásul a portimaói aszfalt is elég gyilkos, úgyhogy volt feladatom bőven.

    Ennek ellenére a döntő simán meglehetett volna. A Szuper előfutamra nem raktuk fel az új gumikat, azokat a döntőre tartogattuk. Jó volt az első rajtom top tízben voltam, aztán a piros zászló után a második is, akkor a 12. helyre jöttem fel, de körülöttem mindenki jobb gumin volt, én pedig nem tudtam őket tartani. 

    Fotó: MHH Kart Team

    De nem baj, két hét múlva sokkal tapasztaltabbak leszünk ezekkel a gumikkal és akkor döntőbe fogok jutni.“

    Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OK (Senior)

    Résztvevők: 64
    Időmérő csoport: 10.
    Időmérő összesített: 28.
    CD előfutam: 12.
    DF előfutam: 13.
    AD előfutam: 16.
    DE előfutam: 11.
    BD előfutam: 19.
    Előfutamok összesítve: 40.
    Szuper előfutam 2: 23.
    Összesített a döntő előtt: 42.

    Teljes eredménylista itt található.

    Hideg Ádám végig a top 10-ben a Champions of the Future-ön

    0

    Remekül teljesített a Champions of the Future Euro Series első futamán Hideg Ádám, aki egy műszaki hiba miatt rendszeresen a karburátor állításával foglalkozott a futamok során, ennek ellenére a 64 fős OKJ mezőny döntőjében a nyolcadik helyet szerezte meg. 

    „Mindent kihozott a hétvégéből, amit csak lehet, ennél több most nem volt benne“ – mondta Hideg Krisztián, Ádám édesapja.

    Valóban meg is volt minden oka a büszkeségre. Már a szakadó esőben tartott szabadedzéseken is szárnyalt Hideg Ádám. A két utolsó bemenet mindegyikén csoportja második idejét futotta. De az időmérőre felszáradt pálya sem fogott ki rajta. A leggyorsabb körében egyet előznie kellett, de így is csoportja 4., összesítettben pedig a 10. helyet szerezte meg. 

    Az előfutamok során is kiegyensúlyozottan szerepelt és a 14. helyen jutott a Szuper előfutamba. Itt hetediknek rajtolva megőrizte a helyét, ami a döntőben a 12. rajtpozíciót jelentette. 

    Ádám remekül rajtolt, bár a sora beragadt és több pozíciót is veszített, kívülről kikerülte őket, majd később még két versenyzőt megelőzött és a nyolcadik helyen futott be. 

    A hétvége során 12 pontot szerzett és a bajnokság 10. helyén áll. Egyben Ádám volt Portimaóban a legjobb KR vázzal és IAME motorral versenyző. 

    Teljesítménye főleg akkor elismerésre méltó, ha tudjuk, hogy végig a kipufogó túlmelegedésével küzdött, ami miatt a futamok során rendszeresen állítania kellett a karburátoron, de ezt is megoldotta. 

    Fotó: DPK Racing

    „Jó hétvége volt – mosolygott Hideg Ádám. – Valóban volt egy kis problémánk a kipufogó hőmérsékletével. A csapat bocsánatot is kért, hogy nem tudták megoldani, de ilyen a technikai sport. 

    Az időmérő jól sikerült, ha nem kell előznöm egyet, lehetett volna még jobb is. Az előfutamok a körülményekhez képest jók voltak. A döntőben a rajtnál is sikerült előznöm, utánna pedig volt egy duplaelőzésem, az ötödik körtől pedig egy légüres térben mentem a nyolcadik helyen. 

    Ilyen erős mezőnyben a nyolcadik hely nagyon jó. Remélem, hogy a tempónk megmarad két hét múlva is és akkor még jobb eredményt érhetek el az Eb-n.“

    Hideg Ádám, OKJ eredményei
    Champions of the Future, Portimao (Portugália), 2022. március 24–27.

    Résztvevők: 64
    Időmérő futam: 4.
    Időmérő: 10.
    CD előfutam: 8.
    DF előfutam: 6.
    AD előfutam: 4.
    DE előfutam: 6.
    BD előfutam: 6.
    Előfutamok összesen: 14.
    Szuper döntő: 7.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 12.
    Döntő: 8.

    A Champions of the Future, Euro Series bajnokságban Hideg Ádám 12 ponttal a 10. helyen áll

    Teljes eredménylista itt található.

    Citroën győzelemmel kezdődött a hazai raliszezon!

    0

    A Salgó Rally-n elért első helyezésével Mads Østberg a Citroën versenyzője negyedik győzelmét szerezte meg azon versenyek sorában, amelyiken elindult a magyar bajnokságban. Ahogy tavaly az összes futam, így most a szezonnyitó salgótarjáni verseny is új volt a számára, de a Citroën Rally Team Hungary pilótája és újdonsült navigátora a harmadik szakasztól átvette a vezetést és már nem is adta át senkinek.

     

    Mátraszentimrei teszttel kezdte a második magyarországi szezonját a norvég Mads Østberg. A WRC2 2020-as világbajnoka szeret Magyarországon versenyezni, ezt minden alkalommal elmondja. Idén új navigátorral vág neki a versenyzésnek, a svéd Patrik Barth segíti munkáját. Az előzetes terveknek megfelelően pénteken háromszor járták be a Salgó Rally három különböző szakaszát és ebből írták meg az itinerüket. A pályabejárás után poszterekkel és aláírókártyákkal készült a csapat egy jó hangulatú közönségtalálkozóra Salgótarján Főterén.

     

    Egy napba sűrítették a rendezők a szezonnyitó bajnoki futam programját, kilenc mért szakasz szerepelt az időtervben. A harmadik gyorsaságitól végig vezetett az Citroën-es páros és győztek több, mint 16 másodperccel. „Úgy kezdtük a szezont, ahogy tavaly befejeztük. Boldogok vagyunk, hogy sorban a negyedik versenyt nyertük, ahol rajthoz álltunk!” – örült joggal a verseny végén Balkányi György csapatfőnök, a Citroën magyarországi importőrének vezetője.

     

    Ahogy ez a szombat a magyar embereknek munkanap volt, úgy a Citroën Rally Team Hungary-nek is. „Dolgos nap volt, nem volt könnyű győzelem!” – mondta a verseny után a norvég pilóta. „Nagyon jó pilóták vannak a magyar mezőnyben és nagyon jól ismerik a pályákat. Sajnos a második szakaszon – szinte már menetrend szerint – defektet kaptunk, de szerencsére sikerült hamar ledolgoznunk ezt a hátrányt. Jó meccseket vívtunk a srácokkal, folyamatosan másodpercek voltak csak a különbségek. Egy ilyen küzdelmes nap után még jobb érzés győztesként felállni a céldobogóra!”

     

    Nem csak a pálya, a navigátor is új volt Mads számára. „Egyszer versenyeztünk együtt korábban Patrikkal, még 2017-ben. A jégkém csapatom tagja volt a világbajnoki futamokon, sőt, amikor bajnok lettem, akkor Ő a második helyezett autóban navigált. Svédül beszél, én norvégül, de a két nyelv annyira közel van egymáshoz, hogy mindenben megértjük egymást.” – mesélt a Patrik Barth-al való közös munkáról a pilóta.

     

    A Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautó most is tökéletesen működött és a csapat is jól végezte a dolgát. „Tóth Imi (sokszoros magyar bajnok navigátor) sokat segít nekünk. Tavaly még versenyzett, de idén már száz százalékosan mellettünk van. Jégkém, versenymérnök, időjárás jós és enni is mindig hoz nekem” – mondta nevetve Mads.

     

    Az első forduló után a magyar ralibajnokság nem hivatalos állása:

    • Mads Østberg – Patrik Barth – Citroën C3 Rally2 34 pont
    1. Vincze Ferenc – Németh Gergely – SKODA Fabia R5 27 pont
    2. Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt – SKODA Fabia R5 23 pont
    3. Turán Frigyes – Farnadi Ágnes – Volkswagen Polo GTi R5 22 pont

     

    A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

     

    #C3Rally2Family #CRTH

     

    kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse

     

    Fotia nyert az ERC4-ben 

    0

    A francia Anthony Fotia és Arnaud Dunand a Fafe Rallyn még kizárásra került, az Azori-szigeteken azonban végül megszerezték a hőn áhított győzelmet Andrea Mabellini és Virginia Lenzi előtt. 

    Kisebb sebességváltó probléma miatt Anthony Fotia és Arnaud Dunand még a második helyen zárta az Azori-szigetek Rally első napját, Andrea Mabellinitől és Virginia Lenzitől 3,7 másodperccel lemaradva. Vasárnap azonban a francia páros átvette a vezetést az ERC4-es kategóriában, majd az olasz páros defektje után magabiztos előnybe kerültek és végül 56,2 másodperc előnnyel nyertek. 

    “Nagyon boldog vagyok, hogy nyerni tudtunk – mondta Fotia az utolsó szakaszt követően. – A vasárnap sokkal jobban sikerült. Élveztem az autóban töltött időt és a győzelemmel a bajnokságban is jó helyre kerültünk. A délután folyamán már mély nyomok alakultak ki a szakaszokon, de kibírta az autó és sikerült a célba érés.” 

    Az ERC4-es kategóriát két verseny után Andrea Mabellini 6 pont előnnyel vezeti az argentin Paulo Soria előtt, aki a második versenyen a harmadik helyen zárt. Az Azori-szigetek Rallyt kihagyó spanyol Óscar Palomo Fafe Rallyn aratott győzelmével a harmadik helyen áll 18 pont hátránnyal, míg Fotia ugyancsak ekkora hátránnyal a negyedik. 

    A kategória magyar indulója, Herczig Patrik és Bán Viktor az utolsó előtti szakaszon baleset miatt esett ki a negyedik helyről a Renault Clio Rally5-tel. 

    Herczig Norbi már tudja hogyan léphetnek előre

    0

    Extrém körülmények között lett nyolcadik az 56. Azores Rallyen Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria kettőse ezzel 11 pontot szerzett az ERC értékelésben, és Norbi már azt is tudja, hogyan gyorsulhatnak tovább a murvás pályákon.

    A portugáliai sártenger után ideálisabb körülményekben reménykedett az 56. Azores Rallyen Herczig Norbert és Igor Bacigál, de ezzel nem voltak egyedül, a teljes ERC mezőny egy élvezetes murvás futamot szeretett volna. A teszten és a pályabejáráson még minden jól alakult, sikerült elvégezni a tervezett programot, és az itiner írás is jól sikerült. A baljós előjel egyedül a meteorológiai előrejelzés volt, esőt mondtak péntekről-szombatra.

    Úgy kezdődött, hogy az első gyorsasági elmaradt a hatalmas esőzések miatt, ugyanis elmosta a pályát a lezúduló víz. Így rögtön egy 24 kilométeres szakasszal kezdtünk, ahol nem csak az eső, hanem a köd is megnehezítette a dolgunkat. Sőt nem is köd volt ez, hanem sokszor a felhőkben autóztunk. Mindenképp célba akartunk érni, így ezen a napon igyekeztünk megtalálni az optimumot a tempó és a biztonságos versenyzés között” – mondta Herczig Norbert.

    Az ERC élő közvetítésében az MRF csapatvezetője azt is elárulta, hogy a három versenyzőjük közül ketten két pótkerékkel indultak a szervizparkból, egyikük pedig csak egy tartalék abroncsot vitt. A neveket viszont a riporterek kérdésére sem árulta el, de utólag az eredmények fényében nyilvánvaló, hogy Llarenáék kockáztattak, míg Norbiék két pótkerékkel versenyeztek.

    Herczig Norbert Azori
    foto: Fotó: @World / FIA ERC

    Az első napot a 12. helyen zárta a ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa. A második napra szokás szerint előrelépést terveztek, de a megszokott taktika most csak részben működött, mert valami hiányzott. A szükséges plusz a beállításokban rejtőzött.

    „Rengeteg kombinációt kipróbáltunk teszten, és úgy fejeztük be a munkát, hogy éreztük az előrelépést. Az Azores Rallyen más abroncsokkal mentünk, mint az előző versenyen, és nagyon hamar láttuk, hogy még ez jó lesz, de még mindig hiányzik valami. Rengeteget mentünk keresztben, minden gázadásnál úszott az autó, ami látványos volt, de nem gyors. A nagyobb időkülönbségek ennek köszönhetők. A kigyorsításoknál sokakat veszítettünk. Sajnos csak a verseny végére körvonalazódott a megoldás. A következő murvás versenyre viszont már tudjuk, hogyan kell beállítanunk a ŠKODA Fabia Rally2 evo-t” – árulta el Herczig Norbert.

    Azt minden ralikedvelő tudja, hogy a megfelelő beállítások megtalálásához viszonylag egyszerű a recept: menni kell, versenyezni, tesztelni. Nos ebből viszonylag kevés jutott a magyaroknak ebben a szezonban (is), miközben a mezőnyben többen is vannak akik „főállású” autóversenyzők, és emiatt nagyságrendekkel többet ülnek az autóban. Azt viszont talán kevesen tudják, hogy a másfajta abroncsokkal gyökeresen más beállítások is kellenek. Vagyis hiába van egy párosnak megfelelő setupja a például a Pirellikhez, egy gumiváltásnál mindent újra fel kell fedezni.

    Herczig Norbert Azori
    foto: Fotó: @World / FIA ERC

    A nehézségek ellenére vasárnap négy helyet lépett előre Norbi és Igor, így második MRF abroncsokkal futott versenyükön nagyon értékes pontokat szereztek. A 11 bajnoki pont sokat érhet majd az év végi elszámolásnál. Ennél is fontosabb, hogy Norbi végre érzi az előrelépést.

    „Ezen a futamon nagyon jól működött a kommunikáció Igor és közöttem. A gyorsaságik végén pedig jó volt az érzés a tempóval kapcsolatban is. Már tudjuk, hogy kialakult különbségek nagy része az autó beállításában van, amit igyekszünk orvosolni. Megható volt, hogy ismét találkoztunk magyarokkal. A szervizparkban ott nyaraló honfitársaink jöttek oda hozzánk, és a pályák szélén is többször láttuk a nemzeti színű zászlót. Nem tudjuk elégszer megköszönni a szurkolást, remélem az idei első magyar Eb pontokkal meg tudtuk hálálni ezt a szurkolói támogatást. Haladunk tovább az úton, a Kanári-szigeteken aszfaltos versennyel folytatjuk” – fejezte be az összegzést Herczig Norbert.

    Ez a verseny sem lesz könnyű. Ugyan tudjuk, hogy Herczig Norbi pokolian gyors aszfalton – emlékezzünk csak a tavalyi olasz futamra – de az új abroncsokkal itt is számolni kell majd. Az MRF-nek aszfalton kellett többet fejlődnie, az pedig, hogy erre az évre mennyit tudtak előre lépni, a Kanári-szigeteken kiderül majd.

    Herczig Norbert Azori
    foto: Fotó: @World / FIA ERC

    Zsírpapa 120-szal koppkeresztben

    0

    Kegyetlenül gyorsak voltak a zsigulis srácok az első osztályban, Zsírpapa karja is leszakadt a szervo nélküli VFTS-ben, és szerencsére az első kört elgumizta, így 120-szal érkezett meg koppkeresztben, viszont a versenynek nem volt egyetlen gyíkja sem, így a rendező is kapott egy dicséretet. 

    A P12-es kategória negyedik helyét szerezte meg Zsíros Imre és Mészáros Sándor Lada VFTS-sel a Salgó Rallyn, amivel még pontot is gyűjtöttek a bajnokságban, de ezt fölösleges is leírni, mert Zsírpapát úgysem érdekli. 

    „Semmi gyíkja nem volt a versenynek. Képzeld el – kezdte Zsírpapa a Salgó Rally értékelését. – Ha tavaly a sok rosszat elmondtam a versenyről, akkor most a jót is el kell mondani: úgy rendezték meg ezt a versenyt, ahogy meg kell rendezni. Nem volt csúszás, kaptunk vizet, szendvicset, meg kell dicsérnem a rendezőt. 

    Egyetlen bajom volt, hogy elvertek mint a lovat. Azt hittem, hogy majd felfújom itt a léggömböt, de a zsigulis srácok kegyetlenül gyorsak az első osztályban. Veréb Zoli és Nemes Csabi valami * * * * *túl jól mentek. Kaptam tőlük három percet. Jó, mondjuk benne is van minden a kocsijukban, de azt el is kell tudni vezetni. 

    Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

    Egyébként majdnem harmadikok lettünk, mert Foczkó elrontott valamit, gondoltam, az utolsó Zagyvarónát lefűzöm, de ez a kis genyó megvert negyven másodperccel. Hú, ő is nagyon jó sofőr. 

    Én meg képzeld, az első kört elgumiztam, felraktam a lágyakat, a végén már nem volt tapadás, úgyhogy 120-szal koppkeresztben érkeztünk a kanyarba. Ott állt Fehérvári Csabi (Zsírpapa ellenfele a historicban), azt mondja, öreg te nem vagy normális. 

    A végére nagyon elfáradtunk ám. Az én autómban nincs szervo, Zsiguli fékkel, Zsiguli kormánnyal megyünk. Mészivel pont beszéltük, hogy ketten 128 évesek vagyunk az autóban, ami azt jelenti, hogy életünk felénél járunk, majd ha ezek a zsigulis srácok megöregszenek és mi már tényleg nagyon öregek leszünk, akkor majd megtudják milyen az szervo nélkül menni. 

    Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

    Hallod, az utolsó gyors előtt rá akartam gyújtani és nem bírtam felemelni a kezemet.“ 

    Itt szoktuk megköszönni az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft. támogatását, amiről Zsírpapának mindig eszébe jut még egy hosszú lista, hogy kinek kell megköszönni, de most még egy sztorija is volt. 

    Azt meséltem neked, hogy a kollégáim, Salgótarjániak. Zoltán Gábor a főnökük, kérdezi, hogy reggel mikorra jöttök, mert ott szervizeltünk a posta mellett. 8:56-ra. Jó. Odaérünk, képzeld el, hat forró kávéval vártak. De várjál, jövünk be délbe a szervizparkba, állok be, látom lábakon áll a bogrács, azt mondja, anya reggel óta főzte nektek, nehogy éhen maradjatok. 

    Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

    Olyan csülkös pacalt kaptunk, hogy én még életemben ilyet nem ettem. Képzeld el, készítettek hozzá bodagot, a cigány kenyeret, ők sütötték, direkt nekünk. Ilyen kollégáim vannak. Imádom őket. 

    Jaj és a szurkolók. Rengetegen voltak, vagy húsz zsírpapás videót kaptam, mindegyiken üvöltik, jön a Zsírpapa. A pályán mindenhol szurkoltak, integettek, leborultak az autó elé. Imádni valók. Nagyon szeretem a szurkolókat. Köszönöm, hogy vagytok a rallynak.“

    De még mielőtt nagyon elérzékenyülnénk, egy fontos üzenet Zsírpapától: „A Boldogkő Rallyn már historicban megyünk, úgyhogy üzenem Wirtmann-nak, készüljön, mert el lesz verve.“

    Soria győzelmével kezdődött a Clio Kupa 

    0

    Az argentin Paulo Soria és Marcelo Der Ohannesian nyerte a Clio Kupa szezonnyitóját az Azori-szigetek Rallyn az olasz Giorgio Cogni-Gabriele Zanni, valamint a spanyol Sergio Fuentes Matias-Alain Pena Salvador előtt. 

    A 14-ből 11 szakaszt nyert meg az argentin Paulo Soria-Marcelo Der Ohannesian kettős a Clio Kupában az Azori-szigeteken, így végül 3:16,5 perc előnnyel szerezte meg a győzelmet az Eb-újonc olasz Giorgio Cogni-Gabriele Zanni páros, és 11:34,7 perc előnnyel a spanyol Sergio Fuentes Matias-Alain Pena Salvador kettős előtt. 

    Soria végig a kategória élén állt, azonban szombaton eltört autójában a bal hátsó lengéscsillapító. 

    “Ezzel a sikerrel nagyszerűen kezdődött a szezon egy olyan nagyszerű helyen, mint az Azori-szigetek – mondta Paulo Soria, aki a győzelem mellé még 4 000 eurót is kapott. – Nagyon örülök, hogy tudtam indulni ezen a nagyszerű versenyen. Igyekeztünk okosan vezetni és a vezetési stílusunkat a Renault Clio Rally5-höz igazítani. Nehéz verseny volt, de jól és pontosan vezettem folyamatosan. Csupán a lengéscsillapító okozott némi problémát. A kategóriagyőzelem volt a fő cél, ami mellett még az ERC4 harmadik helyét is sikerült elérni.” 

    A kategória negyedik helyéről esett ki Herczig Patrik és Bán Viktor az utolsó előtti szakaszon egy baleset miatt, ami után a török Emre Hasbay-Kutay Ertugrul páros lett a negyedik, míg az olasz Andrea Mazzocchi-Silvia Gallotti kettős az ötödik. 

    Az öt futamos Clio Kupa következő versenyét a Kanári-szigeteken rendezik május 12-14. között.