back to top
2025. november 10. 10:23
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1347

    Novák Balázs: Tökéletesen működött a bömös…

    0

    „Megérte fejleszteni a BMW-t, mert végre vidáman és minden nyomás nélkül autózhatott Novák Balázs… beugrós navigátorával, Új Gyulával” – áll a csapat közleményében.

    Hogy tetszett a Salgó Rally?

    – Jó volt, azért én titokban nézegettem a többiek idejét is, hogy lássam hová férnék be, és szerencsére voltak jó részeredményink. Ezen a versenyen egyébként pont annyit mentem már most, mint tavaly egész évben. Szóval ezért is megérte indulni. Mindenki jól érezte magát, felhőtlen szórakozás, móka, kacagás volt. Tetszett az autó Gyulának is, mert csak egy erős versenyautó, és átülni egy utcaiból…mindenképpen nagy lehetőség és kaland. A célban pedig mosolyogva integettünk mindenkinek, öröm volt végre részt venni egy célceremónián. 

    Sikerült rendesen letesztelni a BMW-t, jól „műxik”?

    – Kisebb műszaki problémánk volt csak menet közben, egy féltengelytörés, de a szervizben megoldották a srácok. Muszáj időnként fejleszteni, aztán csekkolni, hogy mi a teendő a továbbiakban még vele. De tökéletesen működött, menet közben állítgattuk, puhítgattuk, a féltengelyen kívül hálistennek tényleg jól szuperált. A gumin sem variáltunk sokat, reggel felraktuk és ugyanazzal mentünk estig. Nem bonyolítottunk tovább semmit, szimplán örültünk, hogy végre autózhattunk. 

    Hamar visszarázódtatok alkalmi navigátoroddal, Gyulával a versenyzésbe?

    – Tök jól éreztük magunkat, tisztában voltunk azzal, hogy egyikünk sem tegnap ült a versenyautóban, de ez semmilyen fennakadást nem okozott nálunk. Élveztük minden pillanatát a hétvégének, amiért mentünk azt abszolváltuk, panaszra semmi okunk. Szerintem mindenki elégedetten és élményekkel gazdagodva tért haza, és ez így oké.   

    Melyik viadalon láthatunk legközelebb a vérgéppel?

    – A Dunakanyar Ralin talán indulunk, ha meg lesz tartva május végén, viszont ott már mezőnyben csapatnám neki. Boldogkőn bizton nem leszek, mert inkább megyünk barátokkal a Horvát VB-t nézni. Ezen kívül fogalmam sincs menet közben mihez jön meg a kedvem, jelenleg ennyi van meg a fejemben. Amúgy sem terveztem teljes bajnokságot, de lehet még fényt kapok, ha ilyen jól megy a BMW a továbbiakban is. 

    Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Kerékgyártó Tibor

    Újra Magyarországra jön a Titans RX

    0

    A Titans RX sorozat bejelentette 2022-es versenynaptárát, amelyben harmadik helyszínként július 17-i dátummal szerepel Nyirád is!

    A tavaly a világjárvány miatt elmarad bajnokság ebben az évben folytatódik, a szervezők ötfutamos naptárt jelentettek be. A három osztrák helyszín (Greinbach, Fuglau, Melk) mellett Nyirád és a cseh Sedlcany is futamot rendezhet.

    Titans RX Nyirád
    foto: Titans RX

    2019-ben már járt nálunk a verseny, akkor nagyon jól sikerült a nyirádi hétvége. Timmy Hansen és Kevin Hansen nyert a TitansRX értékelésben, Kárai Tamás és René Münnich a Supercar versenyben.

    A Titans RX-ben egyforma Panthera RX6 versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták. A kocsikat erre az évre átépítették, alkalmassá váltak az E85-ös üzemanyag használatára. A 2.3 literes Ford motorral szerelt autók 530 lóerősek, két másodperc alatt gyorsulnak 100-ra, és 750 Nm a maximális nyomatékuk. A fő szervező Max Pucher úgy gondolta, a szűkítőre nem lesz szükség, így maximális teljesítménnyel üzemelhetnek az autók. Rieger gátlók, ötsebességes szekvenciális váltó, három differenciál került az autókba amelyeket háromféle bodykittel lehet kérni. Mercedes A-osztály, Audi A1 vagy Volkswagen Polo lehet a külső, de a panelek alatt ugyanaz a technika.

    A sorozatban a szervezők adják az autót, a szervizt és a kopó-, fogyó alkatrészeket, a résztevőknek ezért 8000 eurót kell fizetnük egy versenyhétvégén.

    A program minden esetben kétnapos, szombaton a kötelező adminisztráció és szabaedzés lesz. Vasárnap jön az igazi show, három vagy négy kvalifikáció után középdöntő, majd délután háromkor döntő.

    A Nyirád Racing Centerben tehát nem csak a Rallycross Eb, hanem egy másik rangos nemzetközi sorozat is ellátogat. Május 21-22. mellett július 17-ét is be lehet írni a naptárakba.

    Ritmus ASE: Majdnem tökéletes visszatérés!

    0

    Második hellyel és remek versenyzéssel tért vissza a Ritmus ASE színeiben Vincze Ferike, akit Németh Gergely navigálásával csak egy WRC2 világbajnok tudott minimális különbséggel legyőzni az idei első versenyen, a Salgó Rallyn – áll a csapat közleményében.

    Ferike komolyan készült a visszatérésre, 3 napot is tesztelt, hogy visszarázódjon, hisz az egy év kihagyás nagyom komoly hátrány egy ilyen mezőnyben. Az eredmény pedig önmagáért beszél.

    Várkonyi Szabolcs csapatvezető:

    Nem volt könnyű a Vincze-Németh párosnak az elejétől fogva felvenni a versenyt a többiekkel, hisz nagyon hiányoztak a megfelelő magabiztossághoz hiányzó kilométerek. Az autó, bár nagyszerűen volt felkészítve ismét a Korda Racing által, okozott neki meglepetéseket a beállítások terén és nem tudta még 100%-osan magára szabni, így egy nagyon pici bizonytalanság volt a teljesítményében.

    Ennek ellenére, vagy éppen ezért nagyszerű az elért eredmény, hisz csak a WRC2 világbajnok Ostberg tudta minimális különbséggel maga mögé utasítani és több szakaszgyőzelmet is bezsebelt. Az új navigátor, Németh Gergely tökéletesen tette a dolgát, jól tudtak együtt dolgozni.

    A magyar mezőny is nagyon komoly, az első 6 ember között nagyon picik a különbségek, nem fér bele a hibázás. úgy gondolom, hogy a következő versenyen még jobb is tud lenni Ferike, így nagy bizakodással várjuk a Miskolc környéki versenyt. Köszönjük partnereinknek, akik lehetővé tették ezt az eredményt!

    A Ritmus ASE együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Fotó: MGR Images
    – Ritmus ASE –

    Molnár István: Galiba a váltóban

    0

    Egy filléres dolog vétózta meg a Salgó Rallyn Molnár Pisti és Fekete Zsolt versenyét. De ettől függetlenül is élvezték a hétvége minden percét a fiúk – áll a csapat közleményében. 

    Hogy éreztétek magatokat, mint előfutók?

    – Teljesen jól, nálunk a hangulat mindig klassz, azzal sosincs baj. Igazából csak annyi szálka van az egészben, hogy egy nagyon apró technikai hibánk lett, amitől a harmadik gyorsasági után inkább nem mentünk tovább. Egyébként is tesztnek szántam ezt a pár kilométert, ami végül tényleg nem lett túl sok, de legalább amíg mentünk, addig kifejezetten jól éreztük magunkat. A pályák is jók voltak, szép idő, sok néző, tiszta szakaszok…Ceredet annyira nem kedvelem, mert nem tudok ott gyorsan menni – mondja Pisti nevetve. 

    Összeállt a technika… és jól is muzsikál a fejlesztéseket követően?

    – Annak ellenére, ami hétvégén történt, úgy gondolom megérte fejleszteni, ilyen problémák előfordulnak bármikor. Általában ilyen filléres dolgok vétózzák meg a versenyeinket, mint most is, ami a váltóban okozott egy kis galibát. Ezért jobb döntésnek láttam kiállni, minthogy nagyobb bajnak nézzünk elébe. Ismét szétszedésre kerül a Mitsubishi, megnézzük mi a konkrét baja, megoldjuk és tervezzük a további összecsapást. 

    Lesz még közös versenyetek idén a „Polgival”?

    – Biztosan lesz, sőt még valószínű ugyanígy előfutóként mutatjuk meg magunkat valahol, és ismét teszteljük az autót, ha újra elkészül. Meg egyébként is jó így menni, kicsit lazább, kötetlenebb, könnyebben be tudjuk iktatni az életünkbe. Jobban össze tudjuk egyeztetni a hétköznapjainkkal, mint egy több napos felkészülést, ahol azért oda kell tenni magát az embernek, és sajnos idő híján ez nem mindig kivitelezhető.  

    Mi a helyzet a külföldi versenyzéssel, amiről tavaly álmodoztál?

    – Először is meg kell csinálni a kocsit, aztán leülni a fiúkkal átrágni mit, hogyan, merre. Amikor a gép tökéletesen működik, akkor mindenképpen tesztelünk, majd előfutunk valahol, aztán pedig akár jöhetne pár külföldi futam is. Ausztriában már elkezdődtek a versenyek, nem adtam fel, hogy oda idén kijutunk. Dunakanyart meglátjuk, de igazából akkor leszünk okosabbak, ha a verda kifogástalanul teszi a dolgát.

    Reklámpartnerek segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotók: Sári Péter / #Rallyhearthu

    Kurtos: Ilyen „nyomás” alatt még sosem versenyeztünk

    0

    Örülhetne is a célba érésnek Kurtos Robi és Fridrik Gergő, de mint egyedüli indulók a Production Cup-ban, csak tapasztalattal és élményekkel lettek gazdagabbak a Salgó Rallyn – áll a csapat közleményében.

    Mennyire élveztétek a kategória nélküli csatákat?

    – Ilyen nyomás alatt még sosem versenyeztünk – viccelődik Robi. Végig úgy mentünk, hogy sérülésmentesen hozzuk haza a kocsit. Ahol lehetett ott haladtunk, ahol nem ott meg visszább vettünk a lovakból, hiszen nem sok tétje volt az egésznek. A pályákkal nekünk semmi gondunk nem adódott, ha azt figyelmen kívül hagyjuk, hogy én annyira nem kedvelem Ceredet. Bár most még ott is elég jól tudtam menni, még a végén megszeretem. 

    Minden rendben végre a versenyautóval?

    – Egy kis futómű gondunk volt, ezért úgy éreztük, mintha hajóban ülnénk, billegett ide-oda, de ezen kívül hál’istennek más bajunk nem adódott. Majd ezt orvosoljuk egy újabb futómű beállítással, mert hiába állítgattuk keményebbre, puhábbra, valahogy nem volt százas. Leginkább akkor vettük észre, amikor nagyobb tempóval áthaladtunk egy gödrön, ott imbolyogtunk kicsit. A programozás sajnos elmaradt, azt most pótoljuk a napokban, viszont jól szuperált ettől függetlenül is. 

    Volt lassító rombolás… vagy nem?

    – Mi nem vettük észre, hogy érintettük volna a lassítót, de a büntetés alapján biztos hozzáértünk. Igazából nincs jelentősége az eredményen nem változtatott volna, hiszen önmagunk ellenfelei voltunk. Régen mentünk, és kicsit éreztem, hogy elég hamar elfáradtam, vissza kell rázódni a versenyzésbe. A bal vállam egy ideje rosszalkodik ezért azzal is küzdöttem.  

    Három hét múlva Boldogkőn láthatnak benneteket a szurkolók?

    – Még ott szeretnénk indulni, megnézzük hátha visszatérnek a kategória társak, mert így egy komplett szezont menni nem nagy élmény… valljuk be. Vannak ugye, akik feljebb léptek, így még foghíjasabb lett a csoport. Szóval nehéz motiváltnak maradni, de reménykedünk. Vegye elő, aki teheti a verdát és jöjjön, hogy újra kilegyen a Production Cup…és legyen kivel harcolni. 

    Partnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Peremicki István

    Két meglepő dobogó a PSZA Motorsporttól

    0

    Orfű után a Salgó Rally-ról is fantasztikus eredményekkel tért haza a PSZA Motorsport csapata. Két párosuk úgy állt dobogóra, hogy ebben a szezonban új kategóriákban versenyeznek – áll a csapat közleményében. 

    A Rally1-es Bajnokság szezonnyitó futamára négy párossal érkezett a PSZA Motorsport csapata, a Berta László – Császár László duó a Peugeot Kupában, míg a Petróczy Péter – Nagy Ádám, a Helembai Csikar Zsolt – Holecz László és a Szőnyi András – Vajnai Dániel párosok az ORC-ben voltak érdekeltek.

    „A keddi nap folyamán kaptuk meg a TRT-től a Peugeot 208 Rally4 versenyautót, ezért sok időnk nem maradt vele foglalkozni. Szerencsére időben összeállt minden és csütörtökön részt tudtunk venni a hivatalos Peugeot teszten. Laci közel 60 kilométert ment az autóval és elég jól sikerült összebarátkozniuk. Minimálisan tértünk el a beállításoktól, de úgy gondolom egy jó setup-pal érkeztünk meg a Salgó Rally-ra” – kezdte a verseny beszámolóját Szabó Árpád. „A debütálás nagyon jól sikerült és már az elejétől meg volt a tempó, ami ehhez a második helyhez kellett. Végig keményen nyomták a fiúk, annak ellenére, hogy a versenyző társakhoz képest közel száz kilogramm hátrányban szenvednek. Nagyon boldogok vagyunk, hogy az első Peugeot Kupás versenyen jó pontokat és anyagi támogatást szereztünk, az már csak hab a tortán, hogy a Peugeot Kupa mellett ORB 2WD-ben harmadik helyet szereztek a fiúk. Laci sok autót kipróbált már, de ez a váltás nagyon jól sikerült számára. A jövőt tekintve a fiúk az összes ORB futamon ezzel indulnak majd.”

    Helembai Csikar Zsolt az idei évben az ORC P12-ből fellépett a P13-as kategóriába. Az autó külsőleg nem változott, viszont kapott egy két literes Honda motort. A fiúknak jó kis versenye volt, nagyot meccseltek, és végül mindent megnyertek, amit lehetett.

    „Nagyon kiélezett csatába csöppent Zsolti, négyen harcoltak a legjobb helyekért. Sajnos Bodogán Feriék idő előtt kiestek a küzdelemből, de Karsai Zsoltival és Határ Atillával az utolsó gyorsasági szakaszig ment az adok – kapok. A motor váltás nagyon izgalmassá tette ezt a kategóriát. A fiúknak ezúton is gratulálunk, az ORC P13 mellett megnyerték az ORC 2WD Kupát is. Az ORC P14-ben Petróczy Petiék az ötödik helyen zártak. Peti a munka mellett évente maximum két versenyen megy, de most kedvet kapott hozzá, hogy Boldogkőn újra autóba üljön. Örülünk nagyon, hogy végig tudták csinálni a Salgó Rally-t és ők is nagyon boldogok voltak” – tette hozzá Árpi.

    Sajnos nem volt ennyire szerencsés Szőnyi Andris, akit a második szakaszon ért utol a balszerencse.

    „Andrisék versenye lett a fekete foltja a versenyünknek. A második szakaszon árokba csúsztak, majd kaptak egy dupla defektet és nem volt elegendő pótkerekük, hogy folytatni tudják a versenyt” – zárta a beszélgetést Szabó Árpád.

    A folytatás a Boldogkő Rally-n, ahol a meg szokott párosok mellett nagyon szeretnék ringbe vinni a Rally3-as Fiestát is.

    Köszönet a PSZA Motorsport csapat támogatóinak!

    Kép és szöveg: Sári Péter / Rallyhearthu

    Hibján Joci: De mi volt a hiba?

    0

    A Ford és a technika ördöge nem kíméli a Hibján Joci – Szollár Csabi duót idén sem, de a fiúk hisznek a versenyautóban, ezért nem adják fel az álmaikat – áll a csapat közleményében.

     

    Megint megmakacsolta magát a Ford?

    – Igen, sajnos ismét műszaki problémánk volt. Három kilométer után kénytelenek voltunk kiállni, de már a rajtban is éreztük, hogy valami most sem jó. Elektromos probléma, aminek még nem találtuk meg az okát, de dolgozunk rajta nagyon. Nyilván nagy reményekkel érkeztünk, derekasan készültünk, és motiváltnak találtuk magunkat Csabával együtt. A pályabejárás is jól sikerült, reméltük most minden klappolni fog, de mégsem így lett. 

     

    Pedig még Orfűn is teszteltetek pont emiatt.

    – Igen az orfűi futamra is ezért neveztünk, hiszen szerettük volna elkerülni az elkerülhetetlent. Salgón már etap üzemmódban rajtoltunk, rajtprogram nélkül, olyan két kilométer után elment a szervó, utána szépen fokozatosan a kihangosítás, majd megállt az autó. Elkezdett füstölni, ezért tűzoltókészülékkel nekiugrottunk, viszont még az áramtalanító is összeégett. Semmiféleképpen nem mentünk volna tovább, mert nem tudtuk, hogy mi hol éghetett össze a versenyautóban. Ilyenkor fennáll a veszély, hogy az egész kocsi kigyullad, ezt pedig nem kockáztattuk. 

     

    Nincs túl sok sikeretek eddig az új autóval.

    – Mondhatni semmi, de próbálunk még mindig pozitívan hozzáállni a helyzethez, és a sokadik kudarc után is talpon maradni. Kitartás van bennünk, nem adjuk fel, mert hiszünk az autóban annak ellenére, hogy jelenleg hiba feltárásra vár a Ford. Meg fogjuk találni az okát, egyébként én még a töréshez vezetem vissza, talán annak lehet a hozadéka, amit orvosolni kell azonnal, ahogy kiderül. Apró darabokra szedjük ismét, és nem nyugszunk, míg nem oldjuk ezt a feladatot. A kocsinak jónak kell lennie, mi bízunk ebben, ezért minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy időben elkészüljünk. 

     

    Boldogkő Rallyn azért indultok ugye?

    – Persze, ezért el is kezdtük szétszedni, hogy minél hamarabb megtaláljuk a hiba gyökerét és meg tudjuk oldani a következő futamig ezt a problémát. Aztán pedig, teszt…teszt…teszt. Mindenképpen szükségünk lesz rá, hogy a boldogkői futamon ne járjunk hasonlóan…sőt leginkább soha többet ne járjunk így, mert iszonyat rossz érzés újra és újra így hazajönni. 

     

    Partnereink segítségét köszönjük!

     

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Máté Zsolt

    A Rabócsiringen kezdődik a Rallycross Ob

    0

    A hagyományos húsvéti rallycross fesztivállal kezdődik a hazai rallycross szezon. A RabócsiRingen április 16-17-én a magyar élmezőny mellett a nemzetközi versenyzők is pályára lépnek.

    Az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság és a KEVIÉP Rallycross Nyílt Országos Bajnokság első futamával kezdődik a szezon Máriapócson. Ez a hivatalos verzió. A megnevezés  azonban egy fergeteges rallycross hétvégét takar, ráadásul mindezt Húsvétkor, kicsit ünnepi, de mindenképpen felszabadult hangulatban. 2022-ben még a megszokott színvonalon is emelt Rabócsi Tibor, mert Húsvét hétfőn a Legendák Tornájával egy olyan programot kínál, amit vétek lenne kihagyni.

    A versenykiírás már megjelent, nevezni április 1-ig lehet a www.chronomoto.hu/onnline oldalon.

    A verseny tervezett programja:

    2022. április 15. péntek
    11:00 – 14:00 Gépkönyvezés RNOB
    (CSAK előzetes bejelentkezés alapján, [email protected] email címen)
    14:00 – 17:50 Adminisztratív ellenőrzés RNOB
    14:10 – 19:00 Technikai ellenőrzés (gépátvétel) RNOB

    2022. április 16. szombat
    08:00 Versenyzői eligazítás RNOB+CEZ
    08:15 I. Felügyelő Testületi ülés
    08:30 – I. Edzés RNOB+CEZ
    10:00 I. Kvalifikációs futam rajtrácsának kifüggesztése
    10:30 – II. Edzés RNOB+CEZ
    12:30 – I. Kvalifikációs futam RNOB+CEZ
    15:30 – II. Kvalifikációs futam RNOB+CEZ

    2022. április 17. vasárnap
    08:30 – III. Kvalifikációs futam CEZ+RNOB
    11:30 – IV. Kvalifikációs futam CEZ
    IV. Kvalifikációs futam után II. Felügyelő Testületi ülés
    12:30 – 13: 30 Ebédszünet (60 perc)
    13:30 – Elődöntő futam RNOB+CEZ
    15:30 – Döntő futam RNOB+CEZ

    Az eseményre már megvásárolhatak a belépőjegyek is.

    A versenykiírás itt olvasható: VERSENYKIÍRÁS RNOB 2022 RabócsiRing

    Efrén Llarena: A vereségtől a győzelemig 

    0

    Efrén Llarena elárulta első ERC futamgyőzelmének titkát, melyet a hétvégi Azori-szigetek Rallyn szerzett meg a Power Stage-n megelőzve Ricardo Mourát. 

    Efrén Llarena és Sara Fernández az Azori-szigetek Rally utolsó szakasza előtt még 6,1 másodperccel volt lemaradva portugál riválisa, Ricardo Moura és António Costa mögött, azonban a Power Stage-n 8,8 másodperccel gyorsabb tudott nála lenni, így végül 2,7 másodperc előnnyel nyert és szerezte meg első ERC futamgyőzelmét. 

    “Nagyon keményen próbáltuk a gázpedált nyomni a Power Stage első részében – mondta Efrén Llarena a Rally Európa-bajnokság hivatalos oldalának. – A szakasz első teljesítése után tudtuk, hogy a gyorsasági második felében mi vagyunk a leggyorsabbak, ezért próbáltuk az első részen is gyorsabbak lenni, ami végül sikerült. Nem kellett ehhez a teljesítményhez őrültséget csinálni, folyamatosan kontrolláltam az autót.” 

    Három szakasszal a verseny vége előtt, amikor a spanyol versenyző 14,7 másodperces hátrányban volt Ricardo Moura mögött, elkönyvelte a második helyet, azonban amikor, az utolsó előtti szakaszon 6.1 másodpercre megközelítette portugál riválisát, felcsillant ismét a győzelem lehetősége. 

    “Néha elég nyugodtan vezetni, majd az utolsó pillanatban támadni. Ricardo nagyszerű munkát végzett, mint mindig ezen a versenyen. A vasárnapi első körben nem számítottunk esőre, ezért kemény gumikat tettünk a Skodára, azonban az eső miatt igen megnehezítettük a dolgunkat. Próbáltunk azonban kemény gumikon is gyorsak lenni. A délután során négy teljesen új kemény gumival mentünk ki a szervizből, míg Ricardonak két új lágy gumija volt, így tudtuk, hogy az utolsó szakaszon gumi előnyben leszünk. Így próbáltunk támadni a Power Stage-en és végül sikerült megszerezni a győzelmet.” 

    Llarena álma valósult meg a győzelemmel. 

    “Ez olyan, mint az lom. Már többször álltunk dobogón és azt hiszem azt most már megérdemeltük a győzelmet is. Köszönöm a családom, barátaim és támogatóim segítségét. Nem vagyunk gazdagok, ezért 200 százalékot kell nyújtanunk a versenyzés érdekében. A navigátorom, Sara Fernández, az édesapám, a barátaim, valamint a szponzorok is keményen dolgoznak, hogy tudjunk versenyeken indulni. Az MRF Team pedig komoly fejlesztési munkát végez a gumikkal. Nagyon köszönöm a munkájukat, az egész csapat olyan, mint egy család.” 

    Az MRF Team a győzelem mellett Simone Campedelli és Tania Canton hetedik, valamint Herczig Norbert és Igor Bacigál nyolcadik helyét is elkönyvelhette az Azori-szigetek Rallyn.  

    Ötvenhárom jármű a Riverside Baján

    0

    Április 1-én elrajtol a Közép-Európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság 2022-es szezonnyitó viadala, a Riverside Baja. A végleges nevezési lista alapján – 53 jármű lesz ott a rajtnál – szép számú mezőny vág neki a majd 232 kilométeres versengésnek. Garamvölgyi Zoltán főrendező elmondta, külön öröm a számára, hogy a tavaly, újoncként a Challenge Kupában indult négy versenyző idén már a legjobbak között indul.

    A Tereprallye versenynaptárába 2014-ben került be először a Riverside Baja, és a debütálás azonnal történelmire sikeredett, hiszen a rendkívül heves, már-már trópusi esőzések miatt törölni kellett az utolsó szakaszt. Nos, úgy tűnik, hogy az idei hetedik versenyen nem fog nyomot hagyni az időjárás, igaz, az érkező hidegfront miatt hűvösebb időre számíthatnak a résztvevők.

    Garamvölgyi Zoltán, a Riverside Baja rendezője elárulta, amikor kiderült, hogy az ugyanerre az időpontra szervezett lengyel bajnoki idénynyitó miatt a lengyel versenyzők ezúttal távol maradnak, nem hitte volna, hogy ennek ellenére ilyen nagy létszámban neveznek majd a viadalra.  Összesen hét országból – lengyel, cseh, szlovák, román, szerb, osztrák és magyar versenyzők – 53 jármű nevezett a 2022-es Riverside Bajára.

    Riverside Baja
    Fotó: Pataky Péter

    Ráadásul ezúttal a négy kategóriában – autó, side by side, motor és quad – hosszú idő után először lesznek többségben a motorosok és a quadosok. Ezúttal is ott lesz a rajtnál az a Miroslav Zapletal, aki tavaly az összetett magyar bajnoki címet is megszerezte, illetve összecsap egymással a hazai kamionversenyzés két legjobbja, Kovács Miklós és Fazekas Károly. A verseny távja 231,84 kilométer – pénteken két szakasz, összesen 26,84 kilométer, míg szombaton egyszer 4, majd négyszer 50 kilométer vár mindenkire.

    „Ami számomra a legörvendetesebb, hogy a tavaly elkezdett munkánk gyümölcse beérni látszik azzal, hogy újabb újoncok indulnak a versenyen, így idén is megrendezésre kerül számukra a Challenge Kupa. A tavaly ott indult párosok közül négyen már a rendes, profi mezőnyben indulnak, azaz elmondható, ismét bővült a tereprallyesok nagy családja” – közölte Garamvölgyi Zoltán.

    A nevezési lista itt elérhető.

    Riverside Baja
    Fotó: Pataky Péter