back to top
2025. november 10. 12:08
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1346

    Latvala elárulta hol térhet vissza Ogier 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elárulta, csapatával azon dolgoznak, hogy Sébastien Ogier Portugáliában térjen vissza. 

    “Úgy tűnik, Sébastien szeretne Portugáliában indulni – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak. – Már régóta szeretett volna úgy indulni egy murvás versenyen, hogy nem kell takarítania a pályákat az első napon. Erre jó lehetőség lenne Portugália.” 

    A WRC szezon első murvás versenyén, akár összejöhet ismét a két Sébastien csatája, vagyis Sébastien Loeb is indulhat akár a versenyen. Ennek Latvala csak őrülne. 

    “Nagyszerű lenne, ha a két Seb ismét csatázhatna egymással. Ráadásul mindketten olyan helyzetben vannak a bajnokságban, hogy nem kellene takarítaniuk a pályákat. Jót tenne a versenynek, ha Loeb és Ogier is indulna.” 

    Latvala azt is elárulta, hogy Sébastien Ogier Szardínián biztosan nem indulhatna WEC szereplése miatt. 

    “Ogier biztosan kihagyná a Szardínia Rallyt, mert a WEC bajnoki címéért folyó csata nagyon szoros. Esapekka Lappi biztosan indulni fog Észtországban és Finnországban. A többi verseny még maradjon titokban. Ogier maga dönthette el, hogy hány versenyen indul a WRC-ben és ötről egyeztünk meg.” 

    A WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn Sébastien Loeb és Sébastien Ogier csatájáról szólt a verseny, melyből végül a kilencszeres rally világbajnok jött ki győztesen, megelőzve a nyolcszoros világbajnokot. 

    A Portugál Rallyt május 19-22. között rendezik. 

    Tanak: Az aszfalt a gyengénk 

    0

    Ott Tanak bevallotta, aszfalton kevésbé tud jó teljesítményt nyújtani, mint murván, ezért a Horvát Rally előtti teszten sok munkát kell elvégeznie. 

    A Hyundai észt versenyzője, Ott Tanak, 2019 rally világbajnoka számára nem indult jól az idei szezon sem, hiszen a Monte-Carlo Rallyn kiesett, míg Svédországban egy műszaki hiba miatt csak a Power Stage győzelemmel tudott öt pontot szerezni. 

    A 14-szeres WRC futamgyőztes észt versenyző szeretne visszatérni a sikerek útjára a Horvát Rallyn, ahol ráadásul aszfalton kell gyorsnak lennie, amin kevésbé sikeres, mint murván. 

    “Az aszfalt egyértelműen a gyenge pontunk – mondta Ott Tanak a WRC hivatalos oldalának. – A tesztszabályok miatt nem nagyon tudunk fejlesztő munkát végezni, mivel minden versenyző csak egy napot tud tesztelni egy verseny előtt. A rendelkezésre álló három tesztnapból muszáj a lehető legtöbbet kihoznunk. A csapat keményen dolgozott a gyárban, és az autóban is látok elegendő potenciált a sikerhez.” 

    Ott Tanak és Martin Jarveoja az április 21-24. között sorra kerülő Horvát Rallyn nyolcadikként fog rajtolni a Hyundaijal az első napon, így már kissé koszos úton kell majd kiharcolnia a jó rajthelyet a verseny második napjára. 

    Az észt páros tavaly a Sébastien Ogier-Julien Ingrassia, az Elfyn Evans-Scott Martin és a Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe kettősöket követően a negyedik helyen zárt Horvátországban. 

    13 szakasz a Kanári-szigetek Rallyn 

    0

    A Rally Európa-bajnokság harmadik versenyén, a Kanári-szigetek Rallyn idén négy szakasszal kevesebbet kell teljesíteni, mint 2021-ben, és a versenytáv is három kilométerrel rövidebb lesz. 

    Tavaly november közepén rendezték a Kanári-szigetek Rallyt, a Rally Európa-bajnokság szezonzárójaként, idén azonban már a harmadik futam alkalmával a spanyol szigetekre kell menniük a versenyzőknek május közepén. 

    A versenyen idén négy szakasszal kevesebbet, 13-at kell majd teljesíteni, a versenytáv ugyanakkor csak 3 kilométerrel lesz kevesebb, mint 2021-ben. 

    A Kanári-szigetek Rally május 12-én este egy 1,5 km-es szuperspeciál szakasszal indul, majd másnap és az utolsó napon is hat szakasz vár a mezőnyre. A leghosszabb gyorsasági vasárnap kerül megrendezésre, a Moya-Valleseco szakasz 27,42 km hosszú lesz. 

    2021-ben Alexey Lukyanuk és Alexey Arnautov Citroennel tudott nyerni 52,3 másodperccel megelőzve az idei Azori-szigetek Rallyn első győzelmét szerző spanyol Efrén Llarena-Sara Fernández kettőst, míg a harmadik a lengyel Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk lett. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál minden bizonnyal indul a spanyol versenyen is az MRF Team versenyzőjeként, miután korábban már kétszer részt vett a Kanári-szigetek Rallyn, ahol 2018-ban Skodával a 13., míg egy évvel később Volkswagennel a negyedik helyen zárt Ferencz Ramón navigálásával. 

    Amennyiben Csomós Miklós és Nagy Attila, Valamint Herczig Patrik és Bán Viktor is rajthoz áll a spanyol versenyen, úgy első alkalommal indulnának a rendezvényen. 

    Az ERC pontversenyében két portugál rallyt követően Armindo Araújo vezet, míg Herczig Norbert a 13.

    Két magyar páros a Horvát Rallyn 

    0

    Megjelent a Horvát Rally nevezési listája, melyen a László Zoltán–Kürti Tamás és a Bútor Róbert–Tagai Róbert kettősök is rajthoz állnak. 

    Összesen 66 nevezés érkezett a Rally Világbajnokság harmadik futamára, a Horvát Rallyra, köztük 11 páros Rally1-es autóval áll rajthoz. 

    Az aszfaltos verseny első napján a finn Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen fog elsőként rajtolni a Toyotával, majd a Hyundai belga versenyzői, Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe, az M-Sport brit-svéd kettőse, Gus Greensmith és Jonas Andersson, majd a japán-ír toyotás Takamoto Katsuta-Aaron Johnston következik. 

    Az ötödik rajthelyen az ír, fordos Craig Breen–Paul Nagle indulhat, akiket a finn toyotás Esapekka lappi-Janne Ferm kettős, a svéd-brit Oliver Solberg–Elliott Edmondson, az észt Ott Tänak–Martin Jarveoja kettősök egyaránt Hyundaijal, a brit Elfyn Evans-Scott Martin Toyotával, majd a két francia fordos kettős, Adrien Fourmaux és Alexandre Coria, valamint Pierre-Louis Loubet és Vincent Landais követ. 

    A versenyen rajthoz áll két magyar páros is, László Zoltán és Kürti Tamás a Rally3-as Forddal a WRC3 Open mezőnyében pontokért is harcolhat, míg Bútor Róbert és Tagai Róbert Peugeot 208 Rally4-gyel indul. 

    A Horvát Rallyn április 21-24. között 20 gyorsasági szakaszt rendeznek, a versenytáv pedig 291 km lesz. 

    2021-ben Sébastien Ogier és Julien Ingrassia szerezte meg a győzelmet Toyotával, csapattársa, Elfyn Evans és a hyundaios Thierry Neuville előtt. 

    Armstrong a hetedik lett volna a Rally3-as Fiestával 

    0

    Jon Armstrong csak tesztelni ment az Azori-szigetek Rallyra, azonban elképesztően gyors volt így is, ha nincs műszaki hibája, a hetedik helyen zárhatta volna a Rally Európa-bajnokság második futamát. 

    Jon Armstrong idén a Junior WRC-ben versenyez, és a WRC szünetében rajthoz állt az Azori-szigetek Rallyn, hogy tanulja a Ford Fiesta Rally3-as autót. 

    A brit versenyző már a rally első szakaszán az abszolút kilencedik időt autózta, majd egy vízátfolyás után műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni. Vasárnap visszatérve hét szakaszból ötön sikerült Top10-es eredményt elérnie a sok Rally2-es autó között, és ha nincs a műszaki hiba, még a verseny hetedik helyét is megszerezhette volna, annak ellenére, hogy vasárnap fékhibája is volt. 

    “A verseny utolsó napja nagyon jól sikerült – mondta a brit versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Akkor is voltak műszaki hibáink, de összességében ez egy pozitív hétvége volt, még úgy is, hogy eredményünk nem olyan lett a szombati műszaki hiba miatt, mint amire számítottunk. Vasárnap a Sete Cidades szakasz második teljesítésénél egy sziklának értünk, és eltörtük az egyik féktárcsánkat. Az utolsó szakaszon három fékünk működött csak, de szerencsére sikerült a célba érés.” 

    Armstrong szerint az Azori-szigetek Rally szakaszai feküdtek az autónak. 

    “A Rally3-as autó nagyon jó, de nincs olyan erős, mint egy Rally2-es autó. Ezért igyekeztünk a lendületünket megőrizni. Az autó előnye, hogy keskenyebb, mint a Rally2-es autó, így a szűk szakaszokon, kanyarokban gyorsan lehet vele közlekedni.” 

    A Rally3-as Ford nagyjából 235 lóerős, míg egy Rally2-es autó ezzel szemben 280 lóerő körül mozog. 

    Millener: Jó lehetőség ez Fourmaux számára 

    0

    Az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener szerint Adrien Fourmaux mexikói indulása jó lehetőség a francia versenyző számára, hogy formában tartsa magát a WRC kéthónapos szünetében. 

    Adrien Fourmaux is rajthoz áll a mexikói Nemzetek Rallyján a hétvégén, ahol Didier Auriol csapattársaként a francia színekért tud harcolni. 

    A León központú verseny Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke szerint jó lehetőség, hogy versenyzője a WRC kéthónapos szünetében formában tartsa magát. 

    “Elég hosszú szünet van a Svéd Rally és a Horvát Rally között a WRC szezonjában – mondta Richard Millener az WRC hivatalos oldalának. – Éppen ezért szerettük volna, ha Adrien elindul a mexikói versenyen egy Ford Fiesta Rally2-vel. A Nemzetek Rallyja egy érdekes lehetőség a tapasztalatszerzésre egy olyan versenyen, amit Adrien még nem ismer, és így formában is tudja magát tartani.” 

    Fourmaux izgatottan várja a hétvégi versenyt. 

    “Még soha nem jártam Mexikóban, de mindenki azt mondta, hogy ez egy nagyszerű rendezvény – mondta a francia versenyző. – Hallottam, hogy gyönyörűek a szakaszok, sok a néző, és az ország is nagyszerű. Nagyon várom már a versenyt, örülök, hogy Franciaországot képviselhetem. Örülök, hogy a versenyen a nemzetek sikereiért lehet küzdeni, főleg, hogy csapattársam olyan legenda lesz, mint Didier Auriol.“ 

    Az M-Sport versenyzője már a jövőre is koncentrál Mexikóban. 

    “Sok jó dologra számíthatunk a Nemzetek Rallyján, amit eddig csak tv-ben követhettem, de a legfontosabb az lesz, hogy tanuljam a szakaszokat a jövő évre készülve.” 

    Hatékonyabb aerodinamikát kap a Skoda Fabia Rally2

    0

    A Rally2 szabályrendszere annak ellenére, hogy sok területen meglehetősen kötött, bőven nyújt lehetőséget a fejlesztésekre is. Az egyik ilyen az aerodinamika, ami a Rally1-es autók után a Rally2-esekben is egyre nagyobb szerepet kap. A Skoda Motorsport gőzerővel fejleszti az új Fabiát, ennek egyik fontos eleme az aerodinamika lesz.

    Az utcai autó már eleve jó alap, az új Fabia légellenállási együtthatója 0,28, ami a kategóriában a legjobbak között van. Az elődmodell Cw értéke 0,32 volt – látható a fejlődés. A közel tíz százalékos csökkenés a közúti modellen üzemanyag-takarékosságot jelent, a rallyban azonban más szempontok számítanak.

    A hatékonyság a kulcsszó, ennek mentén folyt a munka. „A fő fejlesztési cél a nagyobb leszorítóerő volt, egyúttal javítva az autó általános aerodinamikai hatékonyságát” – mondja Lukas Vojik, az aero részleg munkatársa.

    Fontos, hogy a Rally2-ben tilos az aktív elemek használata, emiatt volt olyan terület ahol visszalépés történt. A hűtőrács mögötti elektromosan állítható lamellákat ki kellett szerelni az autóból. Az első lökhárítón viszont megtartották a nyílásokat amelyek az autó oldala melletti légáramlatot generálják, de ennek együtt kell működnie a rallyautó splitterével is.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    Nem meglepő, hogy a legfontosabb aero elem a hátsó szárny, az viszont érdekes, hogy az ide érkező áramlatot már a tetőlemez alakításával szabályozzák. Sőt a versenyzőket friss levegővel ellátó nyílást is úgy formálták, hogy minél tisztább levegő érkezzen a hátsó szárny felé.

    „A hátsó szárny sokkal nagyobb az utcai modellnél. A teljes leszorítóerő duplája a most futó Fabia Rally2 evo hasonló értékének” – mondja Lukas Vojik.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    A munka először számítógépen kezdődött. A CFD szimulációval kapott eredményeket előbb a szélcsatornában ellenőrizték, majd a spanyolországi aszfaltos és murvás teszteken valós körülmények közt fejezték be a munkát. Az autó már versenyen is indult, Kris Meeke gyűjtött vele tapasztalatokat.

    Simon Wagner először állt dobogóra az Eb-n 

    0

    Az osztrák Simon Wagner az Azori-szigetek Rallyn megszerezte első dobogós helyezését a Rally Európa-bajnokságon, annak ellenére, hogy nem számított ilyen jó szereplésre. 

    Simon Wagner Gerald Winter navigálásával a harmadik helyen zárta a portugál Azori-szigetek Rallyt, melyen első szakaszgyőzelmét is elérte egy Skoda Fabia Rally2-vel. 

    “Még most is hihetetlen, hogy dobogón végeztünk – mondta Simon Wagner az ERC hivatalos oldalának. – Csodálatos munkát végzett a csapat és a navigátorom, Gerald is az egész hétvége során. Nem hittem volna, hogy murván feltudjuk venni a tempót az Eb élmezőnyével az első nemzetközi versenyen Rally2-es autóval.” 

    Az osztrák versenyző meglepődött szakaszeredményein. 

    “Kissé meglepőek voltak a szakaszeredményeink, de sikerült teljesen probléma nélkül vezetnünk, ami valószínűleg a jó eredményeket okozta. Csak a saját tempómat és feladatomat végeztem, ami elég volt a dobogós eredményhez. A szombat tökéletesen sikerült, míg vasárnap kicsit küzdöttem a gyors szakaszokon. Tudom, hogy még több murvás tapasztalatra van szükségem, hogy megközelíthessem aszfaltos tempómat.” 

    Simon Wagner 2016-ban a cseh Barum Rallyn debütált az ERC mezőnyében, majd 2020-ban a Rally Hungaryn indult először összkerék-hajtású autóval a kontinens-bajnokságon. 

    Azori-szigeteki eredményével a Rally Európa-bajnokság hetedik helyén áll Wagner a Kanári-szigetek Rally előtt, ahol ugyancsak indulni fog május 12-14. között. 

    A portugál verseny a 13. ERC futama volt az Osztrák Rally Bajnokság tavalyi győztesének. 

    Breen legendás olasz versenyen készül Horvátországra

    0

    Az M-Sport versenyzője, Craig Breen rajthoz áll az olasz Sanremo Rallyn, így készülve a rally világbajnokság következő, horvát versenyére. 

    Craig Breen 2019 és 2021 után ismét a győzelmet célozza meg a Sanremo Rallyn, ahol a Horvát Rallyra fog készülni egy Ford Fiesta Rally2-vel. Az ír versenyző korábban Skodával és Hyundaijal tudott nyerni az olasz versenyen. 

    A Sanremo Rally idén az Olasz Rally Bajnokság második futama lesz április 8-10. Között, de 2033-ig a WRC naptárában is szerepelt. 

    Az M-Sport versenyzője a közösségi médiában jelentette be indulását Olaszországban, ahol John Rowan lesz a navigátora, akivel 2020-ban versenyzett utoljára. 

    “Nagyon boldog vagyok, hogy bejelenthetem idei indulásom az olasz Sanremo Rallyn – írta Craig Breen. – A Svéd Rally óta eltelt egy kis idő, így az olasz futam jó lehetőség lesz ismét a versenyzésre. Nagyon várom már, hogy a Rally2-es Fordot vezethessem, és második versenyünkön induljunk John Rowannel. Mindent meg fogunk tenni a jó eredmény érdekében.” 

    Breen csapattársa, Adrien Fourmaux a hétvégén ül egy Ford Fiesta Rally2 volánja mögé, hogy részt vegyen a mexikói Nemzetek Rallyján. 

    Craig Breen idei WRC szezonja nagyszerűen indult a Monte-Carlo Rallyn megszerzett 3. helyezéssel, azonban Svédországban csupán egy pontot tudott szerezni, így a vb pontverseny hetedik helyéről várhatja az április 21-24. Közötti Horvát Rallyt. 

    Adrien Fourmaux két vb futam alatt még nem tudott célba érni. 

    Ostberg: Egy szinttel erősebb lett a magyar bajnokság – videó 

    0

    Mads Ostberg Patrik Barth navigálásával megnyerte a Salgó Rallyt, de a norvég pilótának minden tudására szükség volt ehhez. 

    Mads Ostberg tavaly kihagyta a Salgó Rallyt, idén azonban Patrik Barth navigálásával  győzelmet tudott szerezni a Magyar Rally Bajnokság szezonnyitóján egy defekt ellenére is. 

    “Nagyszerűen érzem magam, mivel sokkal jobban kezdtük ezt a szezont, mint a tavalyit – mondta Mads Ostberg az R-FACTOR videójában – Tavaly nem sikerült nyerni, most viszont ez összejött, szóval soha rosszabb kezdést. Minden jól működött a versenyen, élveztem az összes szakaszt és a többiekkel való küzdelmet is. Nem volt könnyű verseny, de nem hibáztunk, minden szakaszon a legjobb tudásunkat nyújtottuk, így sikerült nyerni.” 

    A 2020-as WRC2-es világbajnok már tavaly is jó véleménnyel volt a magyar bajnokság erősségéről, az idei évre azonban még tovább erősödött a mezőny a norvég versenyző szerint. 

    “Már tavaly is feltűnt, hogy mennyire erős a magyar bajnokság, de most talán még egy szinttel feljebb lépett. Új nevek és csapatok jelentek meg, még nagyobb lett a tempó. Nagyon élvezetes verseny volt, melyen a legjobb tudásomat kellett nyújtanom, hogy nyerni tudjak.” 

    A szoros küzdelem ellenére a bajnoki cím Ostberg célja, amihez tudja, hogy minden pontra szüksége van. 

    “A célunk természetesen a bajnoki cím az idén, ezért lehetőleg minden versenyt meg kell nyerni. Minden megszerezhető pontra szükségünk van, ami most nem jött össze, mert a Power Stage-t más nyerte. Talán ez az egyetlen negatívum most. Elnézést is kértem a csapattól, hogy ez most nem sikerült, de legközelebb ismét megpróbáljuk.”