back to top
2025. november 10. 13:27
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1345

    MRF Team: A kemény munka kifizetődött 

    0

    Az MRF Team számára nem alakult jól a Fafe Rally, azonban a Rally Európa-bajnokság második versenyén már sikerült megszerezniük a győzelmet. 

    Az indiai MRF Team számára nem indult jól a Rally Európa-bajnokság, hiszen a Fafe Rallyn egy versenyzőjük sem tudott minden szakaszt teljesíteni. 

    Az Azori-szigetek Rallyn azonban kifizetődött az a kemény munka, melyet a csapat végez, és az Efrén Llarena-Sara Fernández kettős első győzelmét szerezte önmaga és csapata számára. 

    2021-ben már látszott, hogy ezen a versenyen képes jó teljesítményt nyújtani az indiai gumi, Dani Sordo közel volt a győzelemhez, és végül a második helyet szerezte meg. 

    “Komoly érzelmi vasút volt a csapat számára az elmúlt időszak – mondta Vivek Ponnusamy, a csapat képviselője, az ERC hivatalos oldalának. – A technikai csapat, a marketingcsapat, a csapatvezetés, valamint minden csapattag kemény munkája kellett a győzelem megszerzéséhez.” 

    Az MRF Team egyeduralkodó volt az Ázsia-Óceánia Bajnokságban, majd Európába érkeztek, és komoly munka folytatódott. 

    “Amint megérkeztünk Európába, nagyon koncentráltak voltunk és komolyan dolgoztunk. A cég folyamatosan támogatott minket és négy év alatt sikerült a mostani szintre elérni.” 

    Az Eb-n három gumigyártó küzd meg egymással, a Pirelli, a Michelin és az MRF Team. Ponnusamy szerint azonban sokkal fontosabb a jó munkavégzés, mint a gumigyártók közötti küzdelem. 

    “Nem szeretnénk versenyezni a többi gumigyártóval. A célunk, hogy a feladatunkat megfelelően végezzük, és megfelelő termékeket biztosítsunk az ügyfeleknek. A mottónk is az, hogy a legjobb termékeket és legjobb kiszolgálást nyújtjuk partnereinknek. A mérnökeink már kifejlesztették a következő generációs gumikat és hamarosan tesztelni fogjuk. Mindig az ügyfelek igényeinek megfelelően dolgoztunk és próbáltuk azokat kielégíteni. Ezen pedig nem változtatunk a jövőben sem.” 

    Az Azori-szigetek Rallyn Llarenáék győzelme mellett Simone Campedelli és Tania Canton a hetedik, míg Herczig Norbert és Igor Bacigál a nyolcadik helyet szerezte meg. 

    Solberg edzőtáborban járt – videó 

    0

    Oliver Solberg és navigátora, Elliott Edmondson igyekszik a WRC szünetében is formában tartani magát, így edzőtáborban vettek részt. A fizikai felkészülésről pedig videó is készült. 

    “Keményebb, jobb, gyorsabb, erősebb – írta Twitter oldalán Oliver Solberg. – Elliott és én ismét edzőtáborban voltunk, ahol Jara, a fizikai edzőnk segítségével ismét elértük a csúcsot. Kemény ember, de ennek a gyümölcse a pályán elért jó eredmény is.” 

    A 20 éves Oliver Solberg idén a Monte-Carlo Rallyn kiállni kényszerült, de Svédországban már sikerült megszereznie a hatodik helyet, amivel a WRC pontversenyének tizedik helyén áll. 

    “Az első tábor során még az ismerkedés volt a fő cél, csak kisebb gyakorlatokat végeztettem Oliverrel és Elliottal – mondta Jara. – Most egy kicsit nehezebb, speciális munkát végeztünk. A harmadik tábor még a mostaninál is nehezebb lesz. Nagyon jó olyan sportolókkal dolgozni, akik valóban szeretnek dolgozni a siker érdekében. A fiúk egymást próbálják legyőzni az edzés közben, ami még jobb és eredményesebb munkát eredményez.” 

    Solberg idén Dani Sordoval felváltva vezeti a Hyundai Motorsport harmadik autóját Ott Tanak és Thierry Neuville mellett. 

    A svéd-brit páros következő versenye a Horvát Rally lesz április 21-24. között, mely egy új verseny lesz számukra. 

    A Horvát Rallyn tavaly Thierry Neuville érte el a legjobb eredményt a Hyundai csapatából a harmadik helyet megszerezve a két toyotás, Sébastien Ogier és Elfyn Evans mögött. 

    Johnston a WRC2-ben folytatja a szezont 

    0

    Az amerikai Sean Johnston a Monte-Carlo Rallyn már indult a WRC2-ben Citroen C3 Rally2-vel, most azonban bejelentette, hogy idén marad is ebben a kategóriában. 

    A 32 éves Sean Johnston a WRC2 Open negyedik helyén zárta a januári Monte-Carlo Rallyt, ami után a szponzorai előteremtették a megfelelő anyagi hátteret az amerikai versenyzőnek egy teljes WRC2-es szezonra. 

    “Nagy örömmel jelentem be, hogy idén egy teljes bajnokságot tudok menni a WRC2-ben – mondta az amerikai versenyző. – A Monte-Carlo Rallyn elért jó eredményekkel elégedettek voltam szponzoraim, és segítségükkel sikerül folytatni a bajnokságot. Hét WRC2-es futamon fogunk idén versenyezni, és indulunk pár más bajnoki sorozat futamán is a felkészülést segítve. Nagyon köszönöm a Saintéloc segítségét, melynek támogatása nagyon jó volt az elmúlt három év során.” 

    Sean Johnston 2019-ben, a Svéd Rallyn debütált a WRC-ben és eddigi 16 versenye során abszolútban az idei szezonnyitón érte el legjobb eredményét a 11. helyezéssel.  

    Rally Európa-bajnokságon ugyancsak indult hét futamon, melyek közül a 2019-es Rally Hungaryn szerepelt a legjobban, akkor a hetedik helyet szerezte meg. 

    Az amerikai versenyző a Monte után Horvátországban, Portugáliában, Kenyában, Észtországban, Görögországban és Spanyolországban fog indulni, de tervben van a Finn Rallyn való részvétel is. 

    A horvát versenyre készülve Szlovéniában áll rajthoz a Citroen C3 Rally2-vel. 

     

    Norvégia vette át a vezetést a Nemzetek Rallyján 

    0

    Norvégia csapata, Mads Ostberg és Eyvind Brynildsen vette át a vezetést a mexikói Nemzetek Rallyján a szombati napot követően, Európa a második, míg Franciaország a harmadik. 

    A mexikói Nemzetek Rallyján 11 szakasz után Mads Ostberg és Johan Johansson 2:07,8 perc előnnyel vezet a francia Adrien Fourmaux-Alexandre Coria kettős előtt., míg a Citroenes és Fordos versenyzőt 4:01,5 perces hátrányban a mexikói Skodás Benito Guerra jr-Daniel Cué kettős követi. 

    Ennek megfelelően Norvégia is átvette a vezetést a szombati napot követően, az Ostberg és Eyvind Brynildsen alkotta csapat 133 ponttal előzi meg a Sebastian Barbu-Niki Schelle alkotta Európa csapatot, míg a harmadik helyen Franciaország áll Fourmaux és Felipe Suberville vezetésével, 287 pont hátrányban. 

    A negyedik helyet a Javier Serrano és Diego Serrano alkotta Ecuador foglalja el, mindössze 1,5 ponttal követve Franciaországot, míg az Alberto Battistolli és Andrea Mabellini alkotta olasz csapatot 5,5 ponttal előzi meg. 

    A hatodik helyen található a legjobb mexikói csapat a három közül, melyet Emilio Velazquez és Patrice Spitalier alkot, és mely 40 és fél ponttal követi az olaszokat, valamint 2,5 ponttal előzi meg a Benito Guerra junior és Benito Guerra senior alkotta ugyancsak mexikói csapatot. 

    A Nemzetek Rallyján vasárnap öt szakasz vár a versenyzőkre, a versenytáv 86,1 km lesz. 

    Miroslav Zapletal nyerte a Riverside Baját

    0

    Miroslav Zapletal és Marek Sykora ért elsőként célba a Riverside Baján a Hummer H3 EVO-val. A motorosoknál Bodor Róbert, a quad kategóriában Balogh László lett az első. 

    A Tereprally Ob első futamán 2 óra 6 perc kellett a Miroslav Zapletal – Marek Sykora párosnak a 227 kilométeres versenytáv teljesítéséhez, ezzel sorozatban negyedik alkalommal is megnyerték a Riverside Baját. A csata szinte az utolsó pillanatig tartott, hiszen a címvédők nem kezdtek jól. Az első öt szakasz után a versenyt Csucsuék vezették, azonban egy váltókar hiba tönkretette a versenyüket. Zapletalék az élre álltak ám a Kéry Szilveszter, Bartha Barbara páros hatalmas tempóban érkezett mögöttük. Végül a rutin győzött és Zapletalék több mint négy perces előnnyel nyertek. Az elképesztő hajrát produkáló Molnár Balázs és Gabriella végzett a második helyen, akik ezzel megnyerték a T4 kategóriát. Mögöttük a harmadik helyet kaparintotta meg a végső győzelemért az utolsó szakaszig versenyben lévő Kéry Szilveszter, Bartha Barbara kettős, akik defektet kaptak az utolsó, mindent eldöntő 50 kilométeren.

    Riverside Baja
    foto: Riverside Baja/Pataky Péter, Báles László

    A motorosknál a szlovák Bodor Róbert megőrzött 1:17.9-et az előnyéből ezzel a tavalyi bajnok megnyerte az idei szezonnyitót is. Mögötte a végig nagyon megbízhatóan versenyző Kárpáti Péter végzett a második helyen, míg az utolsó szakaszt megnyerő szlovák Martin Landl lett a harmadik.

    A quadosok között is a tavalyi bajnok, Balogh László győzött a mezőny egyetlen női versenyzője, a cseh Kristyna Vanková előtt, míg a harmadik helyen Kardos Norbert ért célba.
    Riverside Baja
    foto: Riverside Baja/Pataky Péter, Báles László

    Jól jött Pardo szerelői tudása 

    0

    Javier Pardo kamatoztatta szerelői tudását az Azori-szigetek Rallyn, így sikerült ERC pontokkal zárnia a kontinensbajnokság második versenyét. 

    Javier Pardo és Adrián Pérez, az ERC2 tavalyi bajnoki az ötödik helyen állt az Azori-szigetek Rallyn, amikor az utolsó három szakaszra műszaki hibás lett Skoda Fabia rally2-es autója. 

    A hiba és a szerelés miatti késé miatti késésért kapott 10 másodperces büntetéssel végül a 13. Helyen zárt a spanyol páros, azonban, ha nincs szerelői tudása Pardonak, akkor a célba érés sem biztos, hogy sikerült volna. 

    “A Power Stage előtt a hátsó féltengelyt előre kellett tennem, mert az első eltört – mondta Javier Pardo az ERC hivatalos oldalának. – Nyilván a megoldás miatt még mindig nehezen irányítható volt az autó. Először kellett féltengelyt cserélnem ezen az autón, de viszonylag egyszerű volt. Sietnünk kellett a cserével, de végül gyorsan sikerült megoldani. Jó volt ez a verseny a tanulásra. Nem mentünk hiba nélkül, 2-3 alkalommal hibáztam, és a féltengelytörés sem tett jót az eredménynek. Sokat kell még nedves körülmények között fejlődnöm, de száraz körülmények között már jó a tempó.” 

    Pardo két verseny után, 22 megszerzett ponttal a bajnokság 10. helyén áll, 23 pont hátránnyal a bajnoki éllovas Armindo Araújo mögött. 

    A bajnokság májusban a Kanári-szigetek Rallyval folytatódik, ahol 13 szakaszt kell majd a versenyzőknek teljesíteni. 

    Ostberg Olaszországban készül a Boldogkő Rallyra 

    0

    A Salgó Rallyt megnyerő, és a hétvégén a mexikói Nemzetek Rallyján induló Mads Ostberg is rajthoz áll a Sanremo Rallyn, ahol Craig Breen fog készülni a Horvát Rallyra. 

    Egy nappal azt követően, hogy Craig Breen bejelentette indulását a legendás, olasz versenyen, a Sanremo Rallyn, Mads Ostberg is jelezte részvételi szándékát. 

    A 2020-as WRC2-es világbajnok norvég versenyző megnyerte a Salgó rallyt, a Magyar Rally Bajnokság nyitó futamát, a hétvégén pedig már hazája színeiben harcol a mexikói Nemzetek Rallyján. Amíg a Salgón Citroennel, Mexikóban pedig Skodával versenyez Ostberg, addig Olaszországban ismét a Citroen volánja mögé fog ülni április 8-9. között.  

    Craig Breen elsősorban a Horvát Rallyra fog készülni az olasz versenyen egy Ford Fiesta Rally2-vel, ugyanakkor Ostberg nem indul a következő WRC futamon, így a Magyar Rally Bajnokság Boldogkő Rallyján fog Olaszország után legközelebb versenyezni. 

    A 35 éves Mads Ostberg a Katar Rallyn kezdte idei szezonját egy Skodával a Katari Motorsport Szövetség meghívására, azonban a hűtőjének kilyukadása miatt ott nem tudott célba érni. 

    A norvég versenyző, aki sokkal inkább murván mozog otthonosan, a tavalyi évben a magyar bajnokság harmadik helyén zárt, ami mellett a WRC2-ben a második lett Andreas Mikkelsen mögött. 

    A Boldogkő Rallyt április 22-23. között rendezik a magyar bajnokság második versenyeként. 

    A brit pilóta, aki Evans utódja lehet 

    0

    Jelenleg Elfyn Evans a Rally Világbajnokság legsikeresebb brit versenyzője, azonban a háttérben már bontogatja szárnyait egy másik brit pilóta, aki idővel átveheti ezt a titulust a walesi pilótától. 

    Elfyn Evans az utóbbi két évben kétszer zárt a WRC második helyén, és bár az idei szezonja nem indult túl jól, és Gus Greensmith a negyedik helyet foglalja el a pontversenyben, összességében mégis a walesi pilóta számít a legjobb brit versenyzőnek jelenleg. 

    A WRC hátországában azonban már fel-fel hívja magára a figyelmet egy másik brit versenyző, mégpedig a 27 éves Jon Armstrong, aki Svédországban megszerezte a Junior WRC kategória győzelmét, valamint a Rally Európa-bajnokság Azori-szigeteki versenyén is kiváló tempót mutatott. 

    “Svédországban nem számítottam győzelemre – mondta Jon Armstrong a Motorsport News oldalnak. – “Volt egy kis szerencsénk, míg másokat problémák sújtottak. Okosan vezettünk és sikerült erős tempót mutatnunk. Az, hogy a finn Lauri Joonát sikerült havon legyőzni, még nagyszerűbbé teszi a győzelmet.” 

    Armstrong 6 évvel fiatalabb Evansnél, így, ha folytatja gyengébb anyagi háttere ellenére is kitűnő fejlődését, ő lehet a következő legsikeresebb brit versenyző a WRC-ben. 

    “Nehezen tudjuk a kellő anyagi hátteret előteremteni a versenyzéshez, a tesztelésről pedig már nem is álmodunk – mondta a brit pilóta. – Tesztelés nélkül is lehet versenyt nyerni, de ahhoz mindennek jól kell működnie. Idén szeretném megnyerni a JWRC-t, mert az a jövő évre négy WRC2-es versenyt hozna. Tehát, ahhoz, hogy sikerüljön feljebb lépnem meg kell nyernem a bajnokságot, saját erőből nem tudok feljebb lépni. Életkorom alapján már a legfelsőbb szinten kellene lennem, ezért a WRC2-ben gyorsan kell jó eredményeket elérni, hogy minél hamarabb egy Rally1-es autóba tudjak ülni.” 

    A Skoda megmutatta a Rally2-es Fabia vázát

    0

    A fejlesztők több hónapos munkával elkészítettek egy félbevágott Skoda Fabia Rally2 evo-t. A modell ugyan kifut, hiszen jön az új Fabia, de a félbevágott autó  így is sosem látott részletességel mutat be szurkolóknak egy Rally2-es versenyautót.

    Az új Fabia aerodinamikai fejlesztései után a régi autó legfontosabb részeit mutatta meg a Skoda. A Fabia Rally2 evo vázáról szól a hivatalos kommüniké, de a képeken a váz mellett gyakorlatilag minden lényeges elem megfigyelhető.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    „Az alapkoncepció természetesen az előző vázon alapult. Az új projekthez a ŠKODA Fabia Rally2 evo technológiáját szerettük volna a lehető legjobban felfedni, de valami pluszt adtunk hozzá, hogy meglepjük rajongóinkat. Volt egy karosszériánk, amelyet a merevségi tesztek után már nem lehetett további fejlesztésekre használni, és le kellett volna selejtezni, ezért úgy döntöttünk, hogy az egész autóból készítünk egy vázat, és nem csak a hajtásláncból, mint az előzőnél” – mondta Pierre Litvak, a csapat egyik szakembere.

    „A felhasznált alkatrészek túlnyomó többsége ugyanaz, mint egy igazi versenyautóban. A pazarlás csökkentése érdekében azonban igyekeztünk olyan alkatrészeket kiválasztani, amelyeket minőségi vagy egyéb okok miatt nem lehetett beszerelni az eladott ŠKODA FABIA Rally2 evo versenyautókba. Abban az esetben, ha nem volt ilyen alkatrészünk, vagy műszakilag nem volt könnyen adaptálható, akkor új alkatrészt használtunk, például a kipufogó vagy az ablakok esetében” – árulta el Litvak. A szakember azt is elmondta, hogy a legnehezebb a kerék átvágása volt, hiszen itt a fékeket és az agyakat is egyszerre kellett elvágni. Az eredménnyel azonban nagyon elégedettek voltak, a speciális vágási technikával ez a részlet is remekül sikerült.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    Úgy gondolom, hogy a projekt fő előnye a versenyautóban használt technológia vizuális bemutatása és a sorozatgyártású modellekkel való összehasonlíthatóság lehetősége. Reméljük, hogy a félbevágott autó hozzásegíti az embereket a motorsporthoz, és megmutatja azokat a fejlett technikai megoldásokat, amelyekkel a ŠKODA Motorsport csapata rendelkezik” – foglalta össze a szakember a várt hatásokat.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    A munka egyébként nyolc hónapig tartott, de nem folyamatosan dolgoztak rajta, hiszen a prioritási sorban az első az új Fabia Ralyy2 volt.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

     

     

     

    Mexikó vezet a Nemzetek Rallyján 

    0

    Két szuperspeciál szakasz után Mexikó vezet a Nemzetek Rallyján a Francisco Name és Gustavo Uriostegui alkotta csapattal Norvégia és Olaszország előtt. 

    A mexikói Nemzetek Rallyja Leónban kezdődött két 1,1 km-es szuperspeciál szakasszal, melyek után Mads Ostberg és Johan Johansson áll az élen Skoda Fabia R5-tel, 2,4 másodperccel megelőzve az ugyancsak skodás Benito Guerra juniort és Daniel Cuét. A harmadik helyen Adrien Fourmaux és Alexandre Coria áll Ford Fiesta Rally2-vel, 5,6 másodperc hátránnyal. 

    A versenyen azonban az indulók saját nemzetük sikeréért küzdenek, így különböző szorzóknak és együtthatóknak köszönhetően pontokat kapnak eredményeik alapján a versenyzők csapatai, így egy Rally2-es autóval induló versenyzővel egy Renault Clio 16V versenyzője is fel tudja venni a csatát. 

    A pontszámok alapján, így a 4-es számú Mexikói csapat vezeti a versenyt Francisco Name és Gustavo Uriostegui által megszerzett 90 ponttal, előnyük pedig 5,5 pont a Mads Ostberg és Eyvind Brynildsen vezette Norvégia előtt. 

    A harmadik helyen az Alberto Battistolli és Andrea Mabellini alkotta olasz csapat áll 11 pont hátránnyal, 7 ponttal megelőzve a Sebastian Barbu és Niki Schelle alkotta Európa csapatát. 

    Az ötödik helyet a Ricardo Cordero és Gerardo Hernández alkotta második számú Mexikói csapat foglalja el 17 ponttal követve Európát, és 3 ponttal megelőzve az első számú mexikói csapatot, melyet Benito Guerra junior és édesapja alkot. 

    A hetedik helyen Ecuador csapata áll Javier Serrano és Diego Serrano vezetésével 10 ponttal Guerráék csapat mögött és négy ponttal megelőzve az Emilio Velazquez és Patrice Spitalier alkotta hármas számú mexikói csapatot, a Nil Solans és Pep Bassas alkotta Spanyolország a kilencedik, míg a tizedik helyet Japán foglalja el Hiroki Arai és Hirotaka Lishi vezetésével. 

    A Nemzetek Rallyján indult volna Didier Auriol is Adrien Fourmaux csapattársaként, azonban 1994 világbajnoka kénytelen volt lemondani a szereplést, így helyét a francia útlevéllel rendelkező Felipe Suberville vette át. 

    A Nemzetek Rallyján kilenc szakaszt rendeznek szombaton és ötöt vasárnap.