back to top
2024. november 24. 14:07
Kezdőlap Blog Oldal 139

Lengyel Rally 2024 – Minden infó egy helyen

0

A Lengyel Rallyval idei hetedik versenyéhez érkezik a 13 futamos WRC-szezon. Összegyűjtöttünk néhány információt a június 27-30. között megrendezendő murvás versenyről.

A verseny története
A Lengyel Rallyt 1921-ben tartották először meg, akkor még Raid Samochodowy néven és Varsó központtal. Ez a verseny a világ második legrégebbi rallyja a Monte-Carlo Rally után. A Rajd Polski néven is jól ismert futam 1960-ban került először az Eb naptárba, ahol 1967-ig tudott maradni, majd 1969 és 1972 között újra a kontinensbajnokság része volt. 1973-ban azonban már a WRC első idényének hetedik futamát rendezték Krakkó környékén. 1974-től újra az Eb naptárban kapott helyet, és az ERC 2004-es reformja után is meg tudott ott ragadni. Jelenlegi helyére, Mikolajki környékére 2005-ben költözött a verseny, és 2009-ben, valamint 2014 és 2017 között ismét WRC mezőnynek adott otthont a fővárostól 3 órányi autóútra lévő város. 2018 és 2023 között pedig újra az Eb naptárban szerepelt a murvás rally, mely az idei évre a 80. Verseny alkalmából ismét WRC-mezőnynek adhat otthont.

A nagymúltú és ma már nagyon gyors murvás pályákon zajló futam legeredményesebb versenyzője Sobieslaw Zasada négy győzelemmel, aki 1971-ben először tudott lengyel versenyzőként Eb címet nyerni, őt 1997-ben Krzysztof Holowczyc, majd 2015 és 2017 között Kajetan Kajetanowicz tudta követni Európa trónján. Kajto az Eb legeredményesebb versenyzője is az olasz Luca Rossettivel három Eb címével.

A Lengyel Rally legutóbbi győztesei
2012 (ERC): Esapekka Lappi – Janne Ferm (FIN) Skoda Fabia S2000
2013 (ERC): Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL) Ford Fiesta R5
2014 (WRC): Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (FRA) VW Polo R WRC
2015 (WRC): Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (FRA) VW Polo R WRC
2016 (WRC): Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger (NOR) VW Polo R WRC
2017 (WRC): Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 Coupe WRC
2018 (ERC): Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov (RUS) Skoda Fabia R5
2019 (ERC): Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov (RUS) Citroen C3 R5
2021 (ERC): Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov (RUS) Citroen C3 Rally2
2022 (ERC): Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia Rally2 evo
2023 (ERC): Martins Sesks – Renars Francis (LVA) Skoda Fabia RS Rally2

A 2024-es világbajnokság
Hat verseny után Thierry Neuville 18 pont előnnyel vezeti a WRC-pontversenyt az eddig azonos pontszámot szerző csapattársa, Ott Tanak és a toyotás Elfyn Evans előtt.

Martins Sesks a lett zászló színeire festett Ford Pumát fog vezetni

A gyártók bajnokságát a Hyundai 13 pont előnnyel vezeti a Toyota előtt.

Az idei lengyel versenyen Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen indulhat a WRC-csúcskategóriájában korábbi győztesként, azt követően, hogy a kétszeres győztes Sébastien Ogier kedd reggel a pályabejárás során karambolozott, így helyette Kalle Rovanpera indulhat a Toyota csapatában.

Kalle Rovanpera helyettesíti Sébastien Ogier-t a Lengyel Rallyn

A 2024-es útvonal
A Lengyel Rally csütörtök délelőtt a hivatalos teszttel kezdődik, majd még este az első szuperspeciál szakaszra is sor kerül. Pénteken négy, míg szombaton három gyorsaságit kell kétszer teljesíteni, emellett a Mikolajki szuperspeciál még szombaton délben is szerepel a programban. Pénteken napközben csupán gumicserére lesz lehetőség, szervizelésre csak este. Vasárnap újabb két gyorsasági szakasz szerepel a programban kétszer. A 19 gyorsasági alatt a versenyzőknek 303.16 km versenytávot kell teljesíteni.

Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve
Június 27., csütörtök
10:01 Shakedown (Lubiewo) 5.10 km

19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km

Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km

Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km

Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km

Időjárás
A Lengyel Rally ideje alatt igazi nyári időjárás várható, 30 fok körüli hőmérséklettel, valamint szombat kivételével egy-egy zivatarral.

Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Rovanpera Finnországból, Halttunen Észtországból érkezett a Lengyel Rallyra kedd este

0

Kalle Rovanperát és Jonne Halttunent is váratlanul érte, hogy ezen a hétvégén a Lengyel Rallyn kell indulniuk a kedd reggel karambol során megsérült Sébastien Ogier helyett.

Mint arról kedden beszámoltunk, reggel 9 óra 30 perc körül Sébastien Ogier és Vincent Landais pályabejárás során egy civil autóval ütközött, amiben mindkét versenyző, és a civil járműben ülő két nő is megsérült.

Landais ugyan még kedden elhagyhatta a kórházat, azonban Ogier-nak az éjszakát is bent kellett töltenie, így a Toyota végül kénytelen volt visszaléptetni a francia párosát a WRC-idei hetedik futamától.

A verseny felügyelői végül engedélyezték, hogy a japán gyártó csapatában Ogier helyett Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen induljon a Lengyel Rallyn, és külön engedéllyel bejárhassák az összes gyorsaságit.

Kalle Rovanpera helyettesíti Sébastien Ogier-t a Lengyel Rallyn

Az, hogy mennyire is váratlanul érte a finn párost a Toyota hívása, jól mutatja, hogy Kalle Rovanpera a finn Jyvaskylában szállt fel a magánrepülőre, míg Jonne Halttunen Észtországban, Tallinban. A repülőn tartózkodott Tom Fowler, a Toyota műszaki igazgatója is. A navigátor felszállását követően nyolc perccel később, este 20:28-kor szállt le a magánrepülő Olsztyn repterén, ahonnan még egy óra autóúttal lehetett eljutni Mikolajkiba.

A kétszeres világbajnok párosnak szerdán 12 órája, míg csütörtök még két órája lesz, hogy felírja a verseny pályáit, míg először versenyautóba csütörtökön tudnak ülni a hivatalos teszten, majd este már egy szuperspeciál szakasszak a verseny fő része is kezdetét veszi.

Érdekes lesz látni, hogy a finn páros milyen eredményt tud elérni ilyen hirtelen beugorva a versenyre, úgy, hogy utoljára május elején Portugáliában ültek a Rally1-es Toyotában.

Alonso közreműködésével tervezett V12-es szörnyeteget mutatott be az Aston Martin (képek)

0

Az Aston Martin bemutatta legújabb sportautóját, amelyet Fernando Alonso hathatós közreműködésével terveztek. A Valiant elnevezésű modell többek között egy V12-es ikerturbós motort is tartalmaz.

Gyakran előfordul, hogy egy pilóta nem csupán a versenyzéshez köthető tevékenységeket végez egy csapatnál. Itt persze most nem a szponzorok igényeit kielégítő marketingtevékenységre gondolunk, hiszen az minden versenyzőt érint, hanem olyan együttműködésekre, amelyekre egyébként nem feltétlenül lenne szükség.

Egy ilyennek az eredményét mutatta be az Aston Martin. A brit gyártó szerdán leplezte le legújabb sportautóját, a Valiant elnevezésű modellt, amelyet Fernando Alonso hathatós közreműködésével terveztek. „Több erő. Nagyobb leszorítóerő. Kisebb súly. Üdvözöllek a Valiantban, egy extrém együttműködés [eredményében] köztem és az Aston Martin között” – írta a kétszeres F1-es világbajnok saját X-oldalán.

A Valiant lényegében a tavaly nyáron bemutatott Valour továbbfejlesztett változata, amely még inkább a sportosságra megy rá. Ezt bizonyítják a 21 colos magnéziumfelnik, a karbonkerámia-fékek, valamint a csökkentett tömeg. A kocsin található szárny és a cápaszerű orr szintén azt igazolják, hogy az Aston Martin aerodinamikailag a lehető leghatékonyabb gépet akarta elkészíteni.

„A Valiant makulátlanul kimunkált formájának minden egyes centimétere esztétikai és aerodinamikai funkciót szolgál” – fogalmaz az Aston Martin. Bár az autó közvetlen elődjének a már említett Valour tekinthető, valójában mindkét modell az Aston Martin RHAM/1-esből eredeztethető, amely a 70-es évek végén versenyzett, többek között a Le Mans-i 24 órás viadalon.

A szénszálas karosszéria alatt a Valourhoz hasonlóan egy 5,2 literes V12-es ikerturbós benzinmotor található, amely valamivel több, 735 lóerő leadására képes, és több mint 750 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. A hatfokozatú manuális váltó szintén megmaradt a gépben, amelynek megtervezésekor „minden egyes centiméterére” odafigyeltek.

„A Valiant a határon történő vezetés iránti szenvedélyemből született, és úgy gondolom, hogy egy remekművet alkottunk” – jelentette ki Alonso. Ez a remekmű 2 millió fontba, azaz mintegy 940 millió forintba került. Ez utóbbi azonban most már mindegy is, hiszen a modellből mindössze 38 darabot gyártanak majd le, és már mindegyik elkelt.

Alonso 650 lóerős autót vett, hogy azzal szórakoztassa családját az F1-es szezon után

Sébastien Ogier kijöhetett a lengyel kórházból

0

Sébastien Ogier-t szerdán kiengedték a kórházból, a nyolcszoros rally világbajnok szerint csak az számít, hogy a keddi balesetben senki sem sérült meg súlyosan. 

Mint arról beszámoltunk Sébastien Ogier és Vincent Landais a Lengyel Rallyra készülve pályabejárás során karambolozott egy civil autóban, majd a versenyzők és két civil nő is kórházba került. 

Kalle Rovanpera helyettesíti Sébastien Ogier-t a Lengyel Rallyn

A nyolcszoros világbajnok francia pilótát pedig csak szerdán engedték ki a kórházból, ami után egyből közzétett egy fotót magáról néhány sorral. 

“- Az éjszakát a kórházban kellett töltenem, de most sokkal jobban érzem magam – mondta Ogier. – Örülök, hogy a részletesebb vizsgálatok sem nálam, sem Vincentnél, sem a másik autóban utazóknál nem tártak fel súlyos sérüléseket. Nem vehetek részt a Lengyel Rallyn, ami szomorú, de a legfontosabb, hogy mindenki jól legyen. Most megyek haza, hogy pihenjek, és bízom bene, hpgy hamarosan teljes erővel tudok visszatérni. Sok sikert Kalle Rovanperänak és Jonne Halttunennek és az egész Toyota csapatának.” 

Ogier-t Rovanpera és Halttunen helyettesíti Lengyelországban, a nyolcszoros világbajnok legközelebb a Lett Rallyn indulna három hét múlva. 

Két magyar páros indul az Észt Rallyn

0

Megjelent az Észt Rally Európa-bajnoki futam nevezési listája, melyen 51 páros, köztük két magyar szerepel. A murvás versenyen 21 Rally2-es autó áll rajthoz. 

Az Észt Rally 2016 után tér vissza az ERC-naptárba, miután az elmúlt években a WRC-ben szerepelt. 

14 gyorsasági szakasz vár az Észt Rally mezőnyére

A verseny 14 szakaszának teljesítésére 51 páros jelentkezett, köztük Herczig Patrik és Varga Kristóf, valamint Bertalan Márton és Paizs Róbert egyaránt Rally4-es Peugeot-val, az ERC Junior és ERC4-es mezőnyben indulva. 

Az Észt Rallyn is lesz világbajnok versenyző

A versenyen 21 Rally2-es autó áll rajthoz, olyan pilótákkal a kormányuknál, mint Hayden Paddon, Mathieu Franceschi, Simone Tempestini, Mads Ostberg, Mikko Heikkila, Miko Marczyk, Martins Sesks, Georg Linnamae, Nikolay Gryazin, Teemu Asunmaa. 

Az észt versenyt jövő héten rendezik. 

Az Európa-bajnokságot Franceschi és Paddon egyforma pontszámmal vezeti három futam után.

Egyre valószínűbb, hogy Verstappen bajba fog kerülni

0

Vészjósló a csend Max Verstappen Kanadában meghibásodott erőforrása körül. Könnyen lehet, hogy mindez azt jelenti, hogy a címvédőnek az idény során legalább egyszer rajtbüntetéssel kell szembenéznie, és ez most jobban fájhat neki, mint az elmúlt években.

Max Verstappen a Kanadai Nagydíjra új erőforráselemeket kapott. Egészen pontosan belső égésű motorból, turbófeltöltőből, MGU-H-ból, MGU-K-ból és kipufogóból szereltek be neki frisset. Utóbbit leszámítva mindegyikből a harmadikat kezdte el felhasználni, úgy, hogy az idény során ezekből legfeljebb négyet lehet bevetni büntetés nélkül.

Csakhogy az erőforrás nem sokáig volt működőképes. A holland pilóta ugyanis a második montreali szabadedzésen füstöt érzett, és kiszállt az autójából, és aznap már nem is ült vissza többet. A Red Bull végül úgy döntött, hogy kiveszi a kérdéses elemeket, és korábban használt alkatrészeket tesz vissza, amelyeknek a segítségével a címvédő meg is nyerte a versenyt.

Alonso az élen, Verstappen és Leclerc is bajba kerülhet Montrealban

Ami az elromlott erőforrást illeti, bár a problémát az energiavisszanyerő-rendszer okozta, felmerült, hogy máshol is okozott károkat. Különösen a belső égésű motor miatt aggódtak, ezért közvetlenül Japánba, a Honda szakurai központjába szállították, hogy tüzetesebben átvizsgálják, és megállapítsák, hogy menthető-e még, vagy teljesen kukázni kell.

Mindeközben Verstappen Montmelóban megkapta a negyedik elemeket (kipufogóból az ötödiket, de azzal még nincsen a határon), vagyis ezekből az alkatrészekből az utolsót kezdte el igénybe venni büntetlenül. A problémás erőforrásról pedig azóta sem érkezett semmilyen hír, ami, ahogyan azt az Autosport is kiemelte, aligha jelent jót az ő szempontjából, hiszen már több mint két hete vizsgálják.

Russell és Norris is ráijesztett a Red Bullra, de Verstappen elfutott a Spanyol Nagydíj győzelmével

Amennyiben a Honda mérnökei pozitív eredményre jutottak volna, akkor szinte biztos, hogy az erőforrás mostanra visszakerült volna a Red Bullhoz, ám ez nem történt meg. Vagyis minden jel arra mutat, hogy az a motor használhatatlanná vált, aminek következményeként Verstappenéknek biztosan be kell vetniük az ötödik komponenseket.

Mindez pedig rajtbüntetéssel jár. Amennyiben csak a belső égésű motorból kap újat, akkor megússza tíz rajthellyel, de ha mást is cserélnek, akkor még több pozícióval hátrasorolják. A címvédőt a 2021-es idény kezdete óta négy alkalommal szankcionálták csere miatt. Ebből a három évvel ezelőtti Orosz Nagydíjon jelentős szerencsével második lett, a 2022-es Olasz, valamint a tavalyi és a tavalyelőtti Belga Nagydíjat viszont így is magabiztosan megnyerte, utóbbit a tizennegyedik helyről.

10 Rally1-es, 24 Rally2-es autó a Lett Rallyn

0

Megjelent a Lett Rally nevezési listája, melyen mindössze 40 páros található, akik közül 10-en Rally1-es, míg 24-en Rally2-es autóval állnak rajthoz. 

Valljuk be, 40 párosnál azért jóval többre lehetett számítani a Lett Rallyn, ami idén először került be a WRC-menetrendjébe. 

A nevezési listán azonban így is 10 Rally1-es autó szerepel, a Hyundai harmadik autóját Esepakka Lappi, míg a Toyota egyaránt elindítja Sébastien Ogier-t és Kalle Rovanperát is. 

Kalle Rovanpera helyettesíti Sébastien Ogier-t a Lengyel Rallyn

Ogier-nak ugyan ki kell hagynia a Lengyel Rallyt a tegnap reggeli karambol után, azonban abban lehet bízni, hogy Lettországra valóban készen fog állni. 

Martins Sesks hazai versenyén indulhat először teljes értékű Rally1-es Forddal, miután Lengyelországban még hibrid rendszer nélküli autóval áll rajthoz. 

A WRC2-ben 23 páros indul, Oliver Solberg, Sami Pajari, Gus Greensmith, de akár Mikko Heikkila, Emil Lindholm, Teemu Suninen is képes lehet győzelemért harcolni. Az Amerikai Rally Bajnokság kiemelkedő versenyzője, Brandon Semenuk pedig itt mutathatja meg először gyorsaságát a rallysport sztárjaival szemben. Nikolay Gryazin bár szintén elindul az új WRC-futamon, de a WRC2-be nem nevezett. 

Péntek estig nem lesz szervizelési lehetőség az eddigi legnagyobb kiterjedésű Lett Rallyn

A Lett Rallyt három hét múlva rendezik. 

Briatore visszatérése ismét bebizonyította, hogy mennyire képmutató az F1 és annak vezéralakjai

0

Flavio Briatore visszatérésének kapcsán mind az Alpine csapatfőnöke, mind a többi megszólaló kollégája igyekezett nem tudomást venni az olasz üzletember sötét múltjáról. Ezek a reakciók merőben eltérőek voltak egy közelmúltbeli ügyhöz képest, ami ismét rávilágított arra, hogy az F1-ben csak addig fontosak az értékek, ameddig azok nem ütköznek valamilyen érdekkel.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Flavio Briatore szűk 15 évvel azután, hogy 2009-ben örökre eltiltották a Forma–1-től – amit aztán később mérsékeltek – visszatért a Forma–1-be. A Benetton és a Renault korábbi csapatfőnöke ismét Enstone-ban vállal munkát, ezúttal az Alpine ügyvezető tanácsadójaként. Ennek során többek között a tehetségek felderítése, a versenyzői piac trendjeinek ismerete és felhasználása, valamint a stratégiai kérdésekben történő tanácsadás lesz a feladata.

Teljesen elgurult a gyógyszer? – visszatért az F1 egyik legnagyobb csalásának főszereplője

Hozzá kell tenni, hogy ez a nagy visszatérés valójában csak formális, hiszen Briatore az elmúlt években is rendszeresen megjelent az F1 paddockjában, elsősorban Fernando Alonso menedzsereként. Ezzel együtt súlyos kérdéseket vet fel, hogy hogyan reagáltak bizonyos szereplők, miután az Alpine bejelentette a hírt.

Kétségtelen, hogy Briatore sikeres csapatfőnök volt, hiszen istállóit négy egyéni és három konstruktőri bajnoki címre vezette. Ugyanakkor pályafutásában több sötét folt is van, amelyek közül a legsúlyosabb egyértelműen a 2008-as „Crashgate”. Mint ismert, az az évi Szingapúri Nagydíjon arra kérte akkori pilótáját, Nelson Piquet Jr.-t, hogy szándékosan törje össze az autóját, hogy ennek segítségével helyzetbe tudják hozni csapattársát, Alonsót. Ez meg is történt, a spanyol versenyző pedig megnyerte a futamot.

Ehhez képest a sportág és annak vezéralakjai mintha igyekeztek volna elterelni erről a figyelmet. Persze az még valamilyen szinten érthető, hogy Bruno Famin megvédte a kinevezést, hiszen mi mást is tehetett volna? Az Alpine csapatfőnöke kiemelte Briatore erényeit, és hangsúlyozta, hogy őt egyáltalán nem érdekli a múlt, hanem csakis a jövőre koncentrál, és ebből a szempontból az újdonsült tanácsadó segítséget jelenthet nekik.

A nagyobb problémát az F1, illetve a rivális csapatvezetők reakciója jelentette. A Forma–1 honlapján úgy szerepel a kinevezésről szóló cikk, hogy meg sem említik benne a 2009-ben kirobbant botrányt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke arról beszélt a pénteki sajtótájékoztatón, hogy baráti viszonyt ápol Briatoréval, míg a Ferrarit irányító Frédéric Vasseur, illetve a Saubert vezető Alessandro Alunni Bravi egyaránt arra tett utalást, hogy a 74 esztendős üzletember érkezése jót tesz a Forma–1-nek.

Mintha nem akarnának tudomást venni a visszatérő Briatore legsötétebb tettéről a csapatvezetők

Molly Hudson, a The Times újságírója hívta fel a figyelmet arra, hogy az érintettek egészen másképpen reagáltak egy közelmúltbeli ügyre. Christian Hornernek, a Red Bull csapatfőnökének a zaklatási ügyéről van szó, amelynek kapcsán egy független, vagy legalábbis annak mondott vizsgálat során felmentették őt, és bár pozíciója egy ideig veszélyben volt, végül maradt a helyén.

Akkoriban lényegében minden más érintett azt követelte, hogy legyen átláthatóság az ügyben, és derüljön ki, hogy pontosan mi történt. Emellett rengetegen elmondták, biztosítani kell, hogy a sportág pozitív értékeket közvetítsen a nézők felé. Lényegében azt akarták sugallni, hogy a morális szempontok mindennél előrébb valók.

Nos, ez az, amit most mintha elfelejtettek volna megtenni, mert fontosabbnak tartották a személyes jó viszony megőrzését. Egyszóval a saját érdekeiket nézték. Persze ez nem új keletű az F1-ben, hiszen jó néhányszor előfordult, hogy a gazdasági érdekek lesöpörték az asztalról az erkölcsi értékeket, gondoljunk csak azokra a futamrendező országokra, ahol az emberi jogokat valósággal sárba tiporják.

Újraindul a B-csoportos Ford RS200 és az Escort MkI gyártása

0

A brit Boreham Motorworks megállapodást kötött a Ford Motor Company-val, aminek értelmében az Essexben ismét elindul a legendás B-csoportos Ford RS200 és a Ford Escort MkI gyártása. 

21 év szünet után az essexi Boreham Motorworls ismét munkához lát és a Forddal kötött megállapodásnak köszönhetően a brit gyárban még idén elkezdi a Ford RS200 és az Escort MkI gyártását. 

Mivel az RS200 egy B-csoportos autó volt, amivel napjainkban már nem lehetne versenyezni, így ez a jármű modern szabályok szerint, de az eredeti autóhoz teljesen hasonlító kinézetben lesz legyártva. 

A Group 5-ös MkI-es Escort azonban eredeti formájában lesz elkészítve. 

„Nagyon örülünk, hogy elindulhatunk ezen az úton a Ford Motor Company-val, és elindíthatunk egy olyan sorozatot, amely újra definiálja és újra dolgozza a múlt ikonikus autóit” – mondta Darren McDermott, a DRVN Automotive Group ügyvezető elnöke. – Célunk, hogy újra definiáljuk az autóipari innovációt, és feszegetjük a határokat a járművezetői elkötelezettség és a dizájn tekintetében. Közös elkötelezettségünk e hihetetlen projekt iránt kiemelkedő vezetési élményt fog teremteni, és maradandó örökséget hagy a benzinhajtású autók között.” 

Az autókat korlátozott számban gyártják le ismét. 

Kalle Rovanpera helyettesíti Sébastien Ogier-t a Lengyel Rallyn

0

Kedd este a Toyota úgy döntött, hogy Sébastien Ogier és Vincent Landais helyett Kalle Rovanpera éa Jonne Halttunen indul a Lengyel Rallyn. A kétszeres világbajnok még kedd este a verseny helyszínére érkezik.

Sébastien Ogier és Vincent Landais kedd reggel ütközött pályabejárás közben egy civil autóval, ami után mindkét versenyző és két civil nő is kórházba került. Ogier-t pedig kedd estére is a kórházban tartották, ezért a Toyota úgy döntött, hogy visszalépteti a nyolcszoros világbajnokot.

Ogier balesetet szenvedett a Lengyel Rally pályabejárásán

Ezt követően a Toyota úgy döntött, hogy még kedden Lengyelországba repülteti Kalle Rovanperát és Jonne Halttunent, szerda reggel pedig elkezdik a pályabejárást. A felügyelők külön engedélyezték, hogy a keddi pályákat szerdán járhassa be a Toyota kettőse.

A Toyota bejelentette, indulhat-e Ogier és Landais a Lengyel Rallyn

Rovanpera helyzete nem lesz könnyű, hiszen előzetes teszt nélkül kell versenyeznie egy olyan országban, ahol még korábban nem indult.