back to top
2024. november 24. 17:03
Kezdőlap Blog Oldal 138

Neuville jövője még nem dölt el, de bízik a hosszabbításban

0

Thierry Neuville szerződése év végén lejár a Hyundai Motorsportnál, és eddig az FIA jövőbeni tervei és a koreai gyártó autójának jövőbeni fejlesztése miatt is kérdésé volt, hogy szeretné-e folytatni karrierjét. A dolgok most jó irányba mozdultak, így bízik benne a belga WRC-éllovas, hogy szerződéséről is hamarosan megkezdheti a tárgyalásokat. 

Thierry Neuville szerződése év végén lejár a Hyundai Motorsportnál, ahol idén már 11. szezonját tölti, és eddig az FIA jövőbeni, az autók műszaki területét érintő tervei miatt nem volt benne biztos, hogy folytatni szeretné karrierjét. Ugyancsak megkérdőjelezte a folytatást, hogy a Hyundai az FIA tervei miatt leállította az autó fejlesztést, ezért a koreai gyártó kétévnyi joker felhasználására kért engedélyt, amit a jövőben használna fel. 

Június elején végül az FIA a Motorsport Világtanács ülése után bejelentette, hogy 2026 végéig mégsem tervez változtatni az autók műszaki területén, maradhatnak a hibrid autók. Továbbá az M-Sport és a Toyota is hajlandó beleegyezni a Hyundai jokerekre vonatkozó kérésébe, amennyiben a koreai gyártó így marad a WRC-ben. 

Mindezek után már szeretné Neuville folytatni karrierjét és bízik benne, hogy hamarosan tárgyalhat szerződéséről a Hyundaijal. 

“Még nem tudok semmi újat sem mondani a szerződésemmel kapcsolatban, de a WMSC döntése pozitív volt és úgy tudom, hogy a jokerekre vonatkozó kérés is pozitív irányba halad – mondta Thierry Neuville a Motorsport.com oldalnak. – Ezek után már bízom benne, hogy hamarosan beszélhetek a szerződésemmel kapcsolatban a csapattal.” 

Hivatalos: nem változik a szabályzat, marad a hibrid Rally1 a WRC-ben

A belga versenyző bízik benne, hogy a műszaki szabályok befagyasztása után más gyártó is elkezd érdeklődni a WRC iránt. 

“Megkönnyebbülés, hogy a szabályok nem fognak változni. Úgy gondolom, ez volt a helyes döntés annak érdekében, hogy egy negyedik gyártó csatlakozzon a WRC-hez a jövőben. Sokkal inkább a mostani gyártók WRC-ben való tartására volt szükség, mint a szabályok megváltoztatására. Azt hiszem, az FIA megértette, hogy fontos a jelenlegi gyártók biztonsága, és nem csak a szabályok figyelembe vétele, hanem egy ütemterv bemutatása a bajnokság promóciójához és fejlődéséhez. Boldog vagyok a döntések kapcsán, ugyanakkor biztosan van még min dolgozni. De mivel Sebastien Ogier korábbi navigátora, Julien Ingrassia a promóterrel dolgozik, hogy kapcsolatot teremtsen a pilóták és a promóter között, és hogy véleményt nyilvánítson a dolgokról, valamint Scott Martin, Elfyn Evans navigátora képviseli a versenyzőket a WRC Bizottságban úgy gondolom, hogy együtt képesek leszünk egy másik szintre emelni a WRC-t.” 

Abiteboul bízik benne, hogy a Hyundai Lengyelországban is folytatja jó formáját

0

A Lengyel Rally pályái jobban kedvezhetnek ugyan a Toyota csapatának, azonban Cyril Abiteboul bízik benne, hogy a Hyundai folytatni tudja ezen a versenyen is jó formáját. 

A gyors, murvás pályák elsősorban a Toyota csapatának kedvezhetnek, azonban a Hyundai is sokat fejlődött a Közép-Finnországi tesztpályának köszönhetően az ilyen versenyeken, így Cyril Abiteboul bizakodva várja a Lengyel Rallyt. 

“Az elmúlt versenyek után a csapat pozitív hangulatban várhatja a Lengyel Rallyt – mondta a Hyundai Motorsport csapatvezetője. – Tudjuk, hogy a gyors lengyel pályák jobban fekszenek a Toyotának, de mi is sokat fejlődtünk au ilyen versenyeken. Korábban két párosunk is nyert Lengyelországban, így izgatottan várjuk a csapat teljesítményét.” 

Korábban Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen is tudott nyerni Lengyelországban, míg Ott Tanak dobogós helyezésig jutott. 

“A Lengyel Rally ugyan 2017 óta nem szerepelt a WRC-naptárban, azonban Mikkelsennek vannak friss tapasztalatai is, miután ERC-futamon indult ezen a versenyen. Nagyon fontos információkat tudott adni számunkra. Thierry és Ott Tanak sikerei is komoly önbizalmat adtak a csapatnak, különösen a szardíniai sikernek köszönhetően. Célunk, hogy minél több pontot szerezzünk Lengyelországban és megőrizzük vezető helyeinket a bajnokságban.” 

Thierry Neuville a pilóták, Martijn Wydaeghe a navigátorok, míg a Hyundai a gyártók bajnokságát vezeti a Lengyel Rally előtt. 

Verstappen pontot tett rövid távú jövőjére – itt fog vezetni 2025-ben

0

Az Osztrák Nagydíj előtt is faggatták Max Verstappent, hogy elhagyná-e a Red Bullt, de ismét hűséget fogadott a csapatának, ezúttal minden korábbinál egyértelműbb módon.

Max Verstappen jövőjének kérdése hónapok óta téma annak ellenére is, hogy 2028 végéig szerződése van a Red Bullnál. Elsősorban Toto Wolff hízeleg neki, hátha át tudja csábítani a Mercedeshez, de a háromszoros világbajnok szemmel láthatóan nem tervez váltani.

Az Osztrák Nagydíj előtti médianapon a hollandot megkérdezték, ez akkor is így maradna-e, ha már nem a Red Bullé lenne a legerősebb autó (ami egyébként már lehet, hogy bekövetkezett, hiszen nagyon impozáns formát mutat a McLaren).

Verstappen kihagy egy évet? – riválisát nem lepné meg, ha így döntene

„A Forma-1 nem úgy működik, hogy egyszer csak fogjuk a kalapunkat és azt mondjuk a csapattagoknak, hogy viszlát srácok. Hosszú távú szerződéssel rendelkezem, és nagyon boldog vagyok itt – jelentette ki Verstappen. – A következő évre is figyelünk, hogy mit vethetünk be az autón, szóval szerintem ez megfelelő válasz arra, hogy hol fogok vezetni jövőre.”

Az Autosport újságírója ezután határozott igen vagy nem választ kért arra, hogy marad-e a Red Bullnál, amire Verstappen így felelt: „Nem szűrted le az előző válaszomból?” – kérdezett vissza a holland. „Kimondanád?” – felelte az újságíró, mire Verstappen közölte: „Oké, igen. Mint mondtam, már foglalkozunk a következő évi autóval, és amikor valaki erre összpontosít, az azt jelenti, hogy az adott csapatnál fog vezetni.”

Verstappen 2014-ben lett a Red Bull programjának tagja, és azóta csak ennek az istállónak a kötelékében versenyzett a Forma-1-ben. 2021-ben velük ért fel először a csúcsra, amit kétszer simábban megismételt, és azóta most tűnik először úgy, hogy keményebb kihívóik akadtak a vetélytársak körében.

Egyre valószínűbb, hogy Verstappen bajba fog kerülni

Herczig Norbert és Ferenc Ramón újra versenyautóba ült

0

Herczig Norbert és Ferencz Ramón a 2023-as Portugál Rally után újra Rally2-es autóba ült, a HRT Racing vadonatúj Citroen C3 Rally2-es versenyautójával teszteltek egy napot.

Tavaly májusban a Portugál Rallyn indult utoljára raliversenyen Herczig Norbert és Ferencz Ramón, és az elmúlt egy évben nagyon hiányoztak a pályákról. Norbi 2009-ben ült utoljára nem Volkswagen csoporthoz tartozó versenyautóba – hiszen azóta csak Skodával és Volkswagennel versenyzett-, miután 2009-ben Subaruval szerzett bajnoki címet.

Azért pedig még jónéhányat kell tekerni az időgépen, hogy a Herczig-Citroen kapcsolatig jussunk, 21 és 22 évvel ezelőtt két szezonon át egy Citroen Saxot (Kit Cart majd S1600-ast) terelgetett Norbi. A francia korszak újból beköszöntött, Norbi a vadonatúj, hófehér C3-assal tért vissza a pályára.

„Nagyon jó volt újra versenyautóba ülni. Nem mondom, hogy nem látszott az egy év kihagyás, de mivel ezt a szakaszt jól ismerjük, ezért megalapozottan jelenthetem ki, hogy hamar visszatértünk a megszokott kerékvágásba. Ramónnal is jó volt a közös munka, mintha nem is hagytunk volna ki ennyi időt, olyan jó volt az összhang. Az autóval is jók a tapasztalatok, az biztos, hogy nagyon hamar megáll. A PH Sport mérnökével dolgoztunk együtt, és a HRT csapat is remekül abszolválta ezt a tesztet” – mondta a teszt után Herczig Norbi.

Herczig HRT
foto: HRT Racing

A tesztet általában verseny követi, az, hogy pontosan melyik, még nem dőlt el, de az biztos, hogy még ebben a szezonban drukkolhatunk a háromszoros ERC dobogós duónak.

„Idén egy-két kisebb versenyen szeretnénk indulni, aztán jövőre megkeressük azt a nemzetközi sorozatot, ahol el tudunk indulni” – körvonalazta a terveket Norbi.

Herczig HRT
foto: Király Gábor

 

Mikkelsen az élmezőnnyel csatázna a Lengyel Rallyn

0

Andreas Mikkelsen eddig két versenyen vett részt a Hyundai csapatával az idei WRC-szezon során, és teljesítménye enyhén szólva sem volt jó, azonban a Lengyel Rallyn már szeretné végre megmutatni tudását a Rally1-es autóval. 

Andreas Mikkelsen 2019 után idén visszatérhetett a Hyundaihoz és a WRC-csúcskategóriájába, azonban a Montén és Horvátországban is igen gyengén tudott csak szerepelni. A koreai gyártó így úgy döntött, hogy a norvég versenyzőt indítja egy olyan versenyen, melyen korábban sikeresen tudott szerepelni. 

“A Hyundai számára nagyon jól sikerült a portugál és olasz versenyen, ezért örülök, hogy visszatérhetek a csapathoz Lengyelországban – mondta Andreas Mikkelsen. – A lengyel pályák nagyon gyorsak és sok helyen homokos felületűek, az ilyen pályákat pedig nagyon szeretem. Még nem vezettem a Hyundait murvás versenyen, de bízom benne, hogy két napos teszttel sikerült felkészülni. Ezen a versenyen már szeretnék az élmezőnnyel harcolni, amiben a jó első napi rajthely is segítségemre lehet. Egyszer nyertem, kétszer pedig már dobogóra tudtam Lengyelországban állni, ez a célom most is.” 

Lengyel Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Mikkelsen 2016-ban tudott nyerni a Lengyel Rallyn, ami mellett 2014-ben, 2015-ben is második helyen zárt WRC-futamon, míg 2021-ben az ERC-mezőnyben végzett a második helyen. 

Rovanpera: Mindent megteszünk, hogy segítsük a Toyotát Lengyelországban

0

Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen ugyan eredetileg nem versenyzett volna a hétvégén, azonban Sébastien Ogier balesete után meg kellett szabadságukat szakítani. 

“Éppen a jetskimmel egy tóba készültem, amikor Kaj Lindström hívott, majd ezt követően a tó helyett Lengyelországba érkeztem – mesélte Kalle Rovanpera, hogy milyen helyzetben értesült arról, hogy Sébastien Ogier helyett neki kell indulnia a Lengyel Rallyn. – Tudtam, hogy mi történt kedd reggel, de bíztam bene, hogy Sébastien el tud indulni a versenyen. Lényeg, hogy a baleset során nem történt súlyos sérülés, mielőbbi jobbulást kívánok minden sérültnek!” 

Sébastien Ogier kijöhetett a lengyel kórházból

Ogier kedd reggel szenvedett közúti balesetet a Lengyel Rally pályabejárása során, amikor frontálisan karambolozott egy civil autóval. Súlyos sérülés nem történt, azonban nyolcszoros világbajnok pilóta csak szerdán hagyhatta el a kórházat, így a Toyota visszaléptette a versenytől és Kalle Rovanperát, valamint Jonne Halttunent indítja el a hétvégén. 

Rovanpera Finnországból, Halttunen Észtországból érkezett a Lengyel Rallyra kedd este

Jonne Halttunen Észtországban éppen tetováláson vett részt, amikor a Toyota sportigazgatója értesítette. A kétszeres rally világbajnok finn páros végül magánrepülővel érkezett kedd este Mikolajkiba. 

Lengyel Rally 2024 – Minden infó egy helyen

“Egyáltalán nem készültünk versenyezni a hétvégén, de így is igyekszünk mindent megtenni, hogy segítsük a Toyotát – mondta Rovanpera. – A gyári pontok nagyon fontosak a csapat számára, ezért bízunk benne, hogy tudunk segíteni. A verseny minden pályáját gyakorlatilag egy nap alatt kellett bejárni, előzetesen pedig nem teszteltünk és nem néztünk videókat. Nagyon kemény versenyre számítok, de igyekszünk legjobb tudásunkat nyújtani.” 

Újabb két ülés kelt el a Forma–1-ben, Mick Schumacher és a motoros legenda fia hoppon maradhat?

0

Újabb két dominó került a helyére a 2025-ös Forma–1-es mezőny felállását illetően.

Újabb két hely kelt el a Forma–1 2025-ös mezőnyében, mivel az Alpine az Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtónapjának délelőttjén bejelentette, hogy Pierre Gasly marad jövőre, sőt, azután is, mivel többéves szerződéshosszabbítást írt alá, illetve az Aston Martin is közölte, hogy Lance Stroll marad. Az Alpine-hoz tavaly csatlakozó francia pilóta csapattársának kilétére később derül fény, vélhetően Mick Schumacher is a jelöltek között szerepel.

Gasly eddig 32 versenyen vett részt az istálló színeiben, ezalatt 67 pontot gyűjtött és kétszer állt dobogóra. „Nagyon otthon érzem magam ennél a nagyszerű csapatnál, élvezem, hogy a Forma-1-es projekt és az Alpine Cars tágabb stratégiájának részese lehetek. 18 hónapja vagyok itt, és a terv végig az volt, hogy hosszú távon dolgozunk együtt. A pályán eddig sok kihívás várt ránk, de megmaradt a hitem a projektben, nem megyek máshova. Elégedett vagyok a változtatásokkal, a kemény munkával, és azzal az iránnyal, amerre a csapat halad. Sok lehetőség rejlik ebben a stábban és az erőforrásaiban. Izgatottan várom a jövőt, de jelenleg a mindennapi teendőkre összpontosítok, hogy javítsunk a teljesítményünkön” – mondta Gasly a sajtóközleményben.

A kihívásokkal nyilván arra utalt, hogy az Alpine a mezőny leggyengébb csapataként kezdte a szezont, de a fejlesztések hatására mostanra fellépett a pontszerzésre esélyesek közé.

Azt már eddig is tudtuk, hogy Esteban Oconnal nem hosszabbítanak szerződést, és az is benne volt a pakliban, hogy Gasly sem marad. Ebben az esetben két hely is kiadóvá vált volna, ami jó hír lett volna az Alpine tartalékjaként F1-es bemutatkozásra vágyó Jack Doohannek, illetve a gyártó WEC-csapatában versenyezve F1-es visszatérésre ácsingózó Mick Schumachernek. Persze az esélyük így is megmaradt, ám a hírek szerint az Alpine első számú célpontja a Ferrarinál létszám felettivé vált Carlos Sainz, és ha a spanyol pilóta igent mond, Doohan és Schumacher is hoppon marad.

A német pilóta jövő héten szerdán az Alpine 2022-es F1-es versenyautóját fogja vezetni Jack Doohannel együtt, vagyis egyáltalán nem kizárt, hogy ez a teszt dönthet Gasly csapattársának személyéről, abban az esetben, ha Sainz inkább a Williamshez vagy az Audihoz (jövőre még Sauber) megy.

Stroll marad, valaki meglepődött?

A nap – legalábbis egyelőre – másik bejelentése az Aston Martinhoz fűződik, a silverstone-i istálló ugyanis szintén közleményben tudatta, amivel alighanem már így is mindenki tisztában volt: meghosszabbította Lance Stroll szerződését, így a csapattulajdonos Lawrence Stroll fia 2025-ben és 2026-ban is az istálló versenyzője marad. „Nagyon boldog vagyok, hogy elköteleztem magam a csapat mellett 2025-re és azutánra, csodálatos látni, mennyire messzire jutottunk az elmúlt 5 évben. Annyit növekedtünk csapatként, és még nagyon sok minden vár ránk” – idézi fiatalabb Stroll a közlemény.

Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke kiemelte, hogy Lance Stroll kulcsszerepet játszott a csapat építésében, a technikai visszajelzései, az elkötelezett szimulátoros munkája pedig minden szezonban segített fejleszteni a kocsit. Mivel Fernando Alonso már korábban hosszabbított, így 2026 végéig a Stroll–Alonso felállással folytatja a csapat.

Alonso: Kevesebb duma és jobb teljesítmény kell az Aston Martintól

25 éve: botcsinálta meteorológus segítette győzelemhez a törött lábbal versenyző F1-es pilótát

0

Heinz-Harald Frentzen pályafutásában és az egykori Jordan-istálló történetében is kiemelt dátum 1999. június 27-e. Aznap, a Francia Nagydíjon ugyanis nem mindennapi körülmények között sikerült mind a csapatnak, mind a pilótának megszereznie második győzelmét a Forma–1-ben.

Heinz-Harald Frentzen pályafutása nem úgy alakult, ahogyan azt a Forma–1-ben 1994-ben bemutatkozó, ott egy év kihagyással 2003 végéig versenyző német pilóta remélte. A Michael Schumacherhez hasonlóan a Mercedes junior-programjából kikerülő versenyzőnek kezdetben fényesebb karriert jósoltak, mint a később hét világbajnoki címig jutó honfitársának, ám különböző okok miatt végül „csak” három futamgyőzelemig jutott az F1-ben. Az elsőt még 1997-ben, a Williams-istállóval érte el a San Marinó-i Nagydíjon, de mivel csapattársa, Jacques Villeneuve abban az évben világbajnok lett, ez a siker nem feledtette az elszalasztott lehetőséget.

F1-es autót kapott ajándékba a pilóta, aki Senna halála után nem ült át a brazil helyére

A Williams aztán 1998-ra visszaesett, így sem Villeneuve, sem Frentzen nem nyert, majd a szezon végén mindketten továbbálltak. A német pilóta bizonyos szempontból hazatért, hiszen csatlakozott annak az Eddie Jordannek a csapatához, akinek Forma–3000-es istállójánál 1990-ben eltöltött egy szezont. Az 1999-es idény pedig meseszerűen alakult a párosnak, olyannyira, hogy három versennyel a szezon vége előtt Frentzen az összetett 3. helyén állva még ott volt a világbajnoki esélyesek között, hogy aztán az Európa Nagydíjon az élről kiesve szálljanak el a reményei.

Ám ez egy másik történet, és mi most nem azt, hanem alábbi cikkünkben az 1999-es szezon hetedik futamát, a Francia Nagydíjat idézzük fel. Itt indult ugyanis a tündérmese.

Mérföldekre a pályától is kulcsszerepet játszott a sérült pilóta sikerében csapatának egyik embere

Nézd élőben a Lengyel Rally hivatalos tesztjét!

0

Délelőtt 10 órától rendezik az 5.1 km-es Lubiewo szakaszon a Lengyel Rally shkadownját, melyet az alábbi videóval élőben lehet követni.

Lengyel Rally 2024 – Minden infó egy helyen

 

A Ferrarit aggasztja Verstappen privát tesztje – szabályváltozás jöhet?

0

Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy Max Verstappen a Red Bull két évvel ezelőtti autójával tesztelve szerzett értékes információkat az idei autóval kapcsolatos problémák megoldásához.

Max Verstappen a Spanyol Nagydíj előtti szerdán szokatlan szerepben tetszelgett, a Red Bull korábbi autóját tesztelte ugyanis Imolában. A szabályok lehetőséget adnak arra, hogy a csapatok legalább két éves modellel privát tesztnapokat bonyolítsanak, amelyeken szigorú megkötések mellett annyi kilométert tehetnek meg, amennyit csak akarnak. Ez az idén azért is bír kiemelt jelentőséggel, mert így első ízben tesztelhetnek már a jelenlegi szabályrendszer szerint épített (2022-es) autókkal, aminek köszönhetően a többnyire fiatal versenyzők felkészítésére használt gyakorlásokon az újoncok a jelenlegi F1-re nézve releváns tapasztalatokat szerezhetnek.

Verstappen, Red Bull, Imola
Verstappen az idei Emilia Romagna-i Nagydíjon / Fotó: Lars Baron/Getty Images/Red Bull Content Pool

Na de mi értelme van annak, ha tapasztalt F1-es pilóta, ráadásul egy háromszoros világbajnok ül be egy két évvel ezelőtti autóba? Nos, a Red Bull ezzel a teszttel kimondottan az idei autó hiányosságaira keresett válaszokat, az utóbbi időben ugyanis kidomborodott, hogy az RB20-as nem kezeli jól a kerékvetőket és az útegyenetlenségeket. „Próbáltunk Maxnak viszonyítási pontot adni egy korábbi autóval. Az erősségeinket és a gyengeségeinket ugyanis a jelenlegi autó viszonylatában tudjuk meghatározni, és ilyenkor könnyű rávágni, hogy a korábbi években valami máshogyan működött. De ezt nem tudhatjuk biztosan, hiszen nem azonos időben futottunk velük” – idézte az Autosport Paul Monaghant, a Red Bull főmérnökét.

A Red Bull tehát felfrissítette Verstappen emlékezetét a 2022-es autóról, emellett vélhetően többféle beállítást – különös tekintettel a hasmagasságra – próbáltak ki vele a 2024-es autó gyengeségeinek tudatában, így próbálva megoldást találni a jelenlegi problémáikra. Mivel a szabályok szigorúan meghatározzák, hogy a korábbi autót egy bizonyos időszakra vonatkozó specifikációban lehet csak vezetni, új elemeket nem tesztelhettek vele, viszont így is hasznos tapasztalatokra tehettek szert.

Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a Spanyol Nagydíj után pedig felvetette, hogy ez korántsem egyezik ezeknek a teszteknek a céljával, és minimum kérdéseket vet fel az, amikor egy állandó versenyző szezon közben ilyen tesztnapot teljesít. „A szezon során mi valószínűleg kevesebb mint 10 ilyen tesztet fogunk végezni – idézi a The-Race.com Vasseurt, elárulva azt is, hogy ebből 2-4 nap jut az állandó versenyzőiknek. – Az ember többféleképpen közelítheti ezt meg. Végezheti a tesztet a versenyzőivel, ami számomra inkább fejlesztési célt szolgál, mint bármi mást, amikor egy héttel egy verseny előtt csinálod. Nem panaszkodom miattuk, a [Red Bullnál] a szabályok szerint jártak el, minden teljesen rendben van, de ez inkább fejlesztés, mint bármi más, és nem arról van szó, hogy Barcelona és Ausztria között autóban töltött időt akarnak adni Maxnak, úgyhogy akkor kedden elmennek Imolába.”

Frédéric Vasseur, Ferrari
Vasseur volt az első, aki nyíltan beszélt erről a problémáról / Fotó: Eric Alonso / DPPI / Ferrari

Vasseur tehát nem állítja, hogy a Red Bull áthágta volna a szabályokat, viszont az nem tetszik neki, hogy ilyen módon tudnak közelebb kerülni a problémáik megoldásához. „Ez egyértelműen a fejlesztést segíti, amit pedig egy fiatal pilótával megtehetsz, az másik megközelítés. Nekik ezzel megadod a lehetőséget, hogy valós autóban is körözzenek a szimulátoros munkájukhoz, hogy fejleszd őket. Ez más megközelítés. Ha szabályoznunk kell, akkor ketté kell választani a két dolgot, a versenyzőinkkel folytatott tesztnapokat és a nem versenyzőkkel zajlókat.”

Eddig azért nem került előtérbe ennyire hangsúlyosan ez a kérdés, mert a csapatok általában fiataloknak adnak lehetőséget a korábbi autójukban (a Mercedes is így készíti fel Andrea Kimi Antonellit, de az Alpine is sokat tesztel Jack Doohannel), ha pedig az aktuális versenyzőik köröznek, annak általában akklimatizációs indoka van (például a Ferrari pilótái a szezon előtt így szoknak vissza az F1-es autó vezetéséhez). Az tehát igencsak szokatlan, hogy az aktuális világbajnok a szezon közben egy teljes tesztnapot eltöltsön egy két évvel ezelőtti autóban, még akkor is, ha a Red Bull specifikus problémája tette lehetővé, hogy egy ilyen gyakorlás hasznos lehessen.

Kérdés, hogy Vasseur szavai után a többi csapat is kifejezi-e aggodalmát, és ha igen, lesz-e bármilyen változtatás. Megoldás lehet az, ha a versenyzőkkel zajló korábbi autós teszteket még jobban korlátozzák, és például ezeken nem lehet majd annyi adatot gyűjteni, vagy nem lehet a beállításokon változtatni. Még nagyobb szigorítás lenne, ha kikötnék, hogy az adott csapat aktuális pilótái a szezon közben nem tesztelhetnek korábbi autóval sem.

Egyre valószínűbb, hogy Verstappen bajba fog kerülni