A Lengyel Rally pénteki napjának végén a szervizparkban Ott Tanak felidézte kiesésének körülményeit.
Ott Tänak és Martin Järveoja tökéletesen kezdte a Lengyel Rallyt, a shakedownon messze a a legjobb időt autózták, majd csütörtök este a Mikoljaki Arenában is a leggyorsabbak voltak. Az ígéretes kezdés azonban gyorsan véget ért a péntek reggeli első szakaszon, az észt duó a Stańczyki 1 gyorsasági felénél járt amikor egy szarvas ugrott eléjük. Tänak nem tudta kikerülni az állatot, és az ütközés jelentős károkat okozott a Hyundai i20 N Rally1 Hybridben, ami miatt véget ért a versenynapjuk. A csapatfőnök péntek este megerősítette, hogy Tanakék szombaton visszaállnak a versenybe.
„A pozitívum, amit a mai napból ki lehet hozni, hogy az élen végzett Andreas, de ez egy elég frusztráló nap volt. Rosszul kezdődött, amikor Ott egy állattal találkozott, és elég nagy kárt szenvedett, emiatt be kellett fejeznie a napot. Holnap visszatér, de a pontrendszer miatt csak vasárnap lesz igazán újra versenyben, és mutathatja meg azt a sebességet és tempót, amiről tudjuk, hogy a hétvége során képes lett volna rá. Thierry számára ez ismét nehéz helyzet volt, és elkeserítő látni, hogy a teljes szezonban elkötelezett versenyzőket büntetik az ilyen raliversenyeken. Bár Andreas vezet, a nap folyamán történt sok megszakítás nélkül tovább növelhette volna előnyét, amit a rali után meg kell beszélnünk az FIA-val” – utalt utolsó mondatával a nézők miatt törölt szakaszokra is Cyrill Abiteboul.
Ott Tanak azt is kiszámolta a mérnökével, hogy mennyi ideje lett volna reagálni az eléjük ugró szarvasra.
„Nagyon balszerencsés volt a mai nap. Visszanézve a fedélzeti felvételeket, egyenes szakaszon voltunk, de a bokorból előbukkanó szarvas és az ütközés között mindössze 0,26 másodperc telt el. Nem volt idő reagálni és elkerülni a helyzetet. A nyitó szakasz a nagyon laza kavicsokkal nem volt a legkönnyebb, de az első kilométereken jól éreztük magunkat az autóban. Csalódást okoz, hogy korán befejeztük a versenyt, és harcosan térünk vissza, azonban nem lesz könnyű dolgunk. Látjuk, hogy az első rajtpozícióval sok időt veszítünk, így nehéz feladat lesz megszerezni azokat a szupervasárnapi pontokat, de biztosan mindent megteszünk majd” – nyilatkozta Tanak.
Az Osztrák Nagydíj előtt tett bejelentés minden kétséget eloszlatott afelől, hogy bár hatalmas erőforrásokat mozgósítanak a sikeresség érdekében, az Aston Martinnál nem minden területen maximalizálják a lehetőségeiket.
A minap megtörtént az idei pilótakeringő leginkább borítékolható bejelentése, amikor az Aston Martin közölte, hogy a tulajdonos fia 2025-ben és azután is a csapatnál versenyez. Lance Stroll maradása semmiképpen sem meglepő, ugyanakkor ellentmondásban áll azzal, ahogyan apja, Lawrence irányítja az istállót. Hiszen a kanadai milliárdos célja az F1-ben is az, ami korábbi összes üzleti tevékenysége során: minél hamarabb sikeresnek lenni. Ennek érdekében nem is spórolja el azt, amit nem lehet, és az Aston Martin silverstone-i infrastruktúrájának fejlesztésével, kompetens szakemberek megszerzésével, illetve megkörnyékezésével (Adrian Newey) mindent megtesz, hogy a brit versenyzöldben pompázó autók mielőbb nyerjenek.
Egy területen azonban Lawrence Stroll nem hajlandó a legjobbra törekedni. Mert bár sokszor éri igazságtalan kritika, azért azt a legobjektívebb szemüvegen át szemlélve sem állíthatjuk, hogy Lance Stroll a toppilóták közé tartozna. Hogy nem képes hozni azt, amit a lassan 43 évesen is világklasszis Fernando Alonso, talán még nem is lenne baj, ám az olyan mélyrepülés, amit a tavalyi nyári szünet után a kanadai produkált, a legtöbb csapatban nem férne bele. De az Aston Martin – amelynek 2023-ban minden bizonnyal Strollon ment el a negyedik helye a konstruktőri összetettben, azaz Stroll Jr. dollármilliókat vett ki a kasszából – nem a legtöbb csapat, és bár az idei szezonban a kanadai eddig jobban teljesít, továbbra is egyértelműen ő a gyengébbik láncszem.
Ami a ponttermést illeti, Alonso 10 futam után 41-17-re vezet, az időmérőkön pedig dupla annyiszor (6) jutott be a Q3-ba, mint Stroll, aki egy körön átlagosan két tizedes lemaradásban van a spanyol veteránhoz képest. Ilyen nagy különbségek a mezőny első felének csapatai között csak egyetlen másik istállónál, a Red Bullnál tapasztalhatók. A bikásoknál Sergio Pérez hiába kezdett ismét jól és hosszabbították meg 1+1 évvel a szerződését, a bejelentés óta mélyrepülésben van, és semmilyen szinten sem tudja tartani a tempót Max Verstappennel. A pontarány ott 219 a 111 ellenében a holland javára, azaz nem akkora a százalékos eltérés, mint az Aston Martinnál, de ilyen pontmennyiség esetén ez nem meglepő.
Ami pedig a Stroll-bejelentéssel borítékolható a jövőre nézve, hogy a Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren, Aston Martin négyesből 2025-ben, és lehet, hogy azután is – feltéve, hogy az energiaitalos csapatban 2026-ra is marad a Verstappen–Pérez kettős – a Red Bullnak és az Aston Martinnak tátonganak majd a legnagyobb lyukak a pajzsán a pilótapáros szempontjából, hiszen a másik három istállóban egyaránt két, hasonlóan erős szintet képviselő (Andrea Kimi Antonelli persze valamennyire sötét ló, de azért nagyon valószínű, hogy ő is kiemelkedően jó lesz) versenyző lesz.
A Red Bull esetében az elmúlt években elbírta a csapat, hogy Pérez nagyságrendekkel kevesebb pontot szerez (tavaly Verstappen termésének a felét is alig bírta összekaparni), míg az idén a szorosabb élmezőnyben már okozhat nehézséget a mexikói teljesítménye. Az Aston Martin viszont a középmezőny darálójában még ennyire sem engedhetné meg magának, hogy ne maximalizálja minden téren a lehetőségeit. De mivel Stroll a főnök fia, bizonyos keretek között természetesen megengedheti, a 25 esztendős versenyző pedig annyit azért bőven letesz az asztalra, hogy ne legyen védhetetlen a megtartása.
Többször felmerült már az is, hogy Stroll esetleg maga dönt úgy, hogy nem kér tovább az egészből, és mondjuk elmegy a WEC-be (ahol az Aston Martin jövőre debütál), egy sokkal kevesebb versenyből álló sorozatba. A Forma–1-es pilótai létet a legtöbbször látványosan unó, Alonso és a csapat elmondása szerint a színfalak mögött ugyanakkor keményen dolgozó versenyző szempontjából nézve persze a maradásnak van a legtöbb értelme, hiszen a 2026-tól a Honda gyári istállójává váló, a csapatba rengeteget invesztáló Aston Martinban is ott van az esély, hogy a szabályváltozásokat kihasználva nagyot dobbantson.
Ám amennyiben így lesz, nagy valószínűséggel akkor sem Stroll fogja learatni ennek gyümölcsét, hanem Alonso, akinek a mostani mindennél ideálisabb helyzet, elvégre nem kell a garázs másik felén álló pilótával hadakoznia – miként a Red Bullnál Verstappennek sem –, mivel az teljesen veszélytelen rá, ebből adódóan pedig kockázat nélkül alakíthat ki jó munkakapcsolatot a csapattársával és dicsérheti lépten-nyomon a főnök fiát.
Andreas Mikkelsen vezeti a Lengyel Rallyt hét gyorsasági után, melyből csak négyet lehetett probléma nélkül megrendezni, míg három pályán probléma volt a nézőkkel.
Igazán élvezetes és szoros csata alakult ki a Lengyel Rallyn pénteken, mármint azokon a pályákon, melyeken normális mederben folyhatott a verseny. Ugyanis a nap második és utolsó előtti szakaszát néhány autó után egyaránt törölni kellett, míg a délutáni második szakaszon Andreas Mikkelsen megállapított időt kapott, mivel meg kellett szakítani az éles versenyt a kontrollálhatatlan nézők miatt.
Miután 2017-ben pont ilyen problémák miatt került ki a WRC-naptárból a nagy múlttal rendelkező, idén már 80. alkalommal megrendezésre kerülő verseny, valószínűleg a pénteki problémák sem segítenek jobb fényben feltüntetni az egyébként igen élvezetes pályákkal rendelkező rallyt.
A pénteki napot záró szuperspeciál előtt az az Andreas Mikkelsen vezet 1.6 másodperccel Elfyn Evans és 2.1 másodperccel Kalle Rovanpera előtt, aki a pénteki első szakaszon állt az élre, majd ezt követően a délelőtti szakaszokon egyaránt az élen tudott maradni, azonban a délutáni első szakaszon elvesztette a vezető helyet Kalle Rovanperával szemben. A második délutáni szakaszon aztán a felügyelők olyan időt állapítottak meg a norvég versenyzőnek, amivel ismét az élre állt, majd a hetedik szakaszon 2 másodperces előnye 1.6 másodpercre csökkent az újboli megállapított eredményeknek köszönhetően.
Kalle Rovanpera bár a szakaszok nagy részén küzdött a tempóval, miután Sébastien Ogier balesete miatt az utolsó pillanatban kellett be ugrania a versenyre, azonban még így is a harmadik helyen áll.
Ugyancsak nagyon dicséretes Martins Sesks teljesítménye, aki először vezet Rally1-es autót, amiben ráadásul hibrid rendszer sincs, azonban így is a negyedik helyen áll 6.2 másodperc hátránnyal és 8 tizeddel megelőzve Adrien Fourmaux-t.
A lett versenyző autójában ugyan nincs hibrid rendszer, azonban a szabályok szerint a rendszer súlyát pótolni kell az egyenlő erővíszonyok miatt.
Grégoire Munster a pénteki napon ugyancsak jobb tempóban vezetett, mint az előző versenyeken, így a hatodik a takarítás miatt viszonylag sok időt vesztő Thierry Neuville, valamint Takamoto Katsuta előtt.
Ott Tanak már az első pénteki gyorsaságin kiállni kényszerült, miután 190 km/h-ás sebességnél elé ugrott egy szarvas, és az ütközés következtében a Hyundai eleje komolyan sérült, míg az állat elpusztult.
A WRC2-ben Sami Pajari 9.5 másodperc előnnyel vezet a hazai versenyén induló Kajto előtt, míg a harmadik helyen Josh McErlean áll.
Péntek este tehát még egy szuperspeciált rendeznek, majd szombaton újra hét, vasárnap pedig négy gyorsasági vár a mezőnyre, azonban a verseny teljes lemondásáról is megjelentek már pletykák a sorozatos nézői incidensek miatt. Ami biztos, a felügyelőknek joguk lenne a folytatás és a verseny félbeszakítása mellett is dönteni.
Lengyel Rally, állás SS7 után 1 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 58:00.0 2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +1.6 3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2.1 4 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +6.2 5 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +7.0 6 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +20.8 7 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +29.6 8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +32.6 9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +2:10.5 10 #26 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +2:20.0
Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve Június 27., csütörtök 19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans
Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km
Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km
Lando Norris közel volt egy újabb rajtelsőséghez, de Max Verstappen tovább folytatta hosszú ideje makulátlan sorozatát a Red Bull hazai pályáján, amikor megnyerte a sprintfutam időmérőjét az Osztrák Nagydíjon.
Sanghaj és Miami után a szezon harmadik sprintversenyes hétvégéjének ad otthont a Red Bull Ring, ami azt jelentette, hogy egyetlen tét nélküli edzésen kellett felkészülni a továbbiakra, az idénre meghonosított menetrend szerint pedig a sprint időmérőjével folytatódott a program pénteken 16:30-kor.
Ennek az időmérőnek a három szakasza valamivel rövidebb, mint a hagyományos időmérőé, és szabad gumiválasztás sincs: az első két szakaszban közepes, a harmadikban lágy gumikon kell köröznie mindenkinek.
Bár a sprintversenynek a kevesebb kiosztandó pont miatt kisebb a tétje, és következménye sincs a vasárnapra, de az SQ1-ben azért nem maradt ijedtség nélkül a Mercedes háza táján, hogy Lewis Hamilton közel került a kieséshez: a brit első, egyébként is zűrös körének eredményét pályaelhagyás miatt elvették, majd a végén rossz forgalmi helyzetben futott egy olyan időt, ami jó lett a 13. helyre. Búcsúzott Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Alexaner Albon és Csou Kuan-jü – különlegesség, hogy a továbbjutó Logan Sargeant legyőzte csapattársát, ami „igazi” időmérőn még sohasem sikerült neki, a sprintén viszont már másodszor.
Gyorsan, mindössze tíz perc alatt lepergett az SQ2 is, amin Verstappen továbbra is az élen tartotta a Red Bullt. A négy nagycsapat gond nélkül továbbjutott, akikhez a két Alpine csatlakozott. Kiesett Kevin Magnussen, Lance Stroll, Fernando Alonso, Cunoda Juki és Sargeant – a 12-13. helyet szerző Aston Martinok újabb bizonyítékát adták annak, hogy az erősorrend második felébe csúsztak az elmúlt hetekben.
Az SQ3-ra nyolc perc állt rendelkezésre, de mivel mindenki csak egy szett lágy gumit használhatott, az első öt perc teljes tétlenséggel telt, ekkor indult el mindenki egyszerre az egyetlen menetére. Illetve Charles Leclerc csak szeretett volna, ám valamilyen probléma miatt sokáig várakozott a bokszkijárat előtt, s mire elindult, már nem maradt elég ideje, hogy felérjen egy gyorskörre, így 10. lett a rajtrácson.
A kockás zászló utáni pillanatok tűzijátékot hoztak, előbb a Mercedesek, majd a McLarenek váltották egymást az élen, a végén azonban megérkezett Max Verstappen, aki 93 ezredmásodperccel felülmúlta Norrist is, így megszerezte a pole-t a szombati sprintfutamra.
Az Osztrák Nagydíj az elmúlt két évben is sprinthétvége volt, és a rövid futamot az előző két alkalommal is Verstappen kezdhette meg itt a pole-ból. Sőt, 2021 óta a holland minden téttel rendelkező eseményt megnyert ezen a pályán.
A svédországi Höljesben indul a rallycross világbajnokság, a nevezési listán tíz versenyző szerepel. Egyelőre többen szavaztak bizalmat az elektromos járműveknek.
Johan Kristoffersson és Ole Christian Veiby a KMS új belsőégésű motoros Volkswagen Polójával áll rajthoz az idei világbajnokságon, a csapat két elektromos autóját pedig két fiatal vezeti majd. Gustav Bergström és Sondre Evjen áll rajthoz a két Volkswagen RX1e-vel, és ezzel csapaton belül is megvalósul a technológiák csatája.
Anthony Pelfrene egy Peugeot 208 WRX-szel, René Münnich pedig a Seat Ibizával erősíti a hangos és benzinszagú flottát. Az elektromosoknál a Hansen testvérek maradtak a Peugeot 208 RX1e mellett, és a CE Dealer Team sem épített új autót, így Klara Andersson és Niclas Grönholm is a már ismert technikával áll rajthoz Svédországban.
A második futamon Nyírádon már Wieszt Janko is csatlakozik a vb mezőnyhöz a Renault Megane-nal, és remélhetőleg még többen is úgy döntenek, hogy megpróbálnak világbajnoki pontokat gyűjteni a Vörös Katlanban.
A rallycross vb első versenyének nevezési listája:
#1 Johan Kristoffersson – Volkswagen Polo KMS 601 RX
#8 Anthony Pelfrene – Peugeot 208 WRX
#12 Klara Andersson – PWR RX1e
#17 Gustav Bergström – Volkswagen RX1e
#21 Timmy Hansen – Peugeot 208 RX1e
#68 Niclas Grönholm – PWR RX1e
#69 Sondre Evjen – Volkswagen RX1e
#71 Kevin Hansen – Peugeot 208 RX1e
#77 René Münnich – SEAT Ibiza
#96 Ole Christian Veiby – Volkswagen Polo KMS 601 RX
Jos Verstappen ismét megvádolta Christian Hornert, ezúttal azzal, hogy megpróbálta megfúrni a részvételét az Osztrák Nagydíj hétvégéjén zajló F1-es bemutatón.
Azok után, hogy a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon nyíltan nekiment Christian Hornernek, és lényegében lemondásra szólította fel a Red Bull csapatfőnökét, Jos Verstappen meglehetősen háttérbe húzódott, és a legtöbbször az aktuális futamra sem utazott el. Azóta a Red Bull belviszálya és Horner zaklatási ügye is lecsendesedett, Max Verstappen apja azonban a Monacói Nagydíj után ismét hallatta a hangját, és kritizálta egy kicsit a bikás istállót. Most, az Osztrák Nagydíj hétvégéjének kezdetén pedig ismét színre lépett.
A hétvégén zajló spielbergi fordulón nagyszabású F1-es bemutatót rendeznek, melynek részeként a sportágban 1994 és 2003 között versenyző Jos is autóba ült volna, hogy Sebastian Vettel 2012-es, világbajnok RB8-asát vezesse. Ám ez végül nem fog megvalósulni, és David Coulthard ugrik majd be a mostanában főként a ralizásra koncentráló, nemrég balesetet szenvedő holland helyére. Az ok: Christian Horner.
„Az elmúlt néhány napban számos helyről hallottam, hogy Christian Horner mindent megtett, amit csak tudott, hogy ne vezethessek, vagy ha igen, ne készülhessenek erről felvételek. Úgy vagyok vele, hogy »Mondd az arcomba!«. Nem kell ennek így lennie, és nagyon csalódáskeltőnek találom” – idézi az eseményről így távolmaradó Jos Verstappent a De Telegraaf.
A Mirror Sport ezután megkereste a Red Bullt, hogy kommentálja Max Verstappen apjának nyilatkozatát, mire az energiaitalos istálló szóvivője tagadta, hogy Horner bármit is tett volna annak érdekében, hogy megakadályozza Jos Verstappen részvételét a bemutatón.
Kalle Rovanpera nagyon jól döntött, hogy lágy gumikkal indult a Lengyel Rally első péntek délutáni szakaszán, amit így megnyert és a negyedik helyről egyenesen az élre ugrott.
A délelőtti versenyt követően Andreas Mikkelsen 7.4 másodperc előnnyel vezetett a Lengyel Rallyn a hibrid rendszer nélküli Forddal induló Martins Sesks előtt, míg a harmadik helyen Elfyn Evans 11.9, a negyediken pedig a Sébastien Ogier balesetet után az utolsó pillanatban beugró Kalle Rovanpera 14.2 másodperc hátránnyal állt.
A déli gumicserék után Kalle Rovanpera a lágy gumik mellett döntött és a 29.4 km-es gyorsaságin neki lett igaza, 4.7 másodperccel előzte meg Evanst, 8.1-gyel Sesks-t, míg Mikkelsen az autójának egyensúlyára panaszkodva 14.4 másodperccel volt lassabb.
Mindez azt jelentette, hogy a kétszeres világbajnok Rovanpera a negyedik helyről egyenesen az élre ugrott 2 tizeddel megelőzve Mikkelsent, míg Sesks a harmadik helyre csúszott 1.3 másodperc lemaradással. Evans 2.4 másodperc hátránnyal a negyedik.
Lengyel Rally, állás SS5 után 1 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 44:49.9 2 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +0.2 3 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +1.3 4 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +2.4 5 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +9.2 6 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +15.2 7 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +30.2 8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +33.0 9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:47.6 10 #26 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:58.7
Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve Június 27., csütörtök 19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans
Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km
Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km
Az F1-es Osztrák Nagydíj egyetlen edzésén rövid időre meghibásodott Max Verstappen Red Bullja, de a holland vissza tudott térni gyakorolni, majd a legjobb időt is megfutotta.
Az Osztrák Nagydíj sprintversenyen lebonyolítású, azaz a pénteki ebéd utáni egyetlen edzést máris a sprintfutam kvalifikációja követi délután 16:30-tól. Emiatt ismét nagyon fontos volt a csapatoknak, hogy gond nélkül, minél több adatot begyűjtve róják a köröket, hiszen csak az itteni tapasztalatokból tudnak főzni, mielőtt beállítják az autókat a sprintre.
A körülmények ideálisak voltak, noha a távolban sötét felhők gyülekeztek, és a hegyek között bizonyára esett is az eső. Az edzés első felében a Mercedes diktálta a tempót a kemény gumin, és a kör rövidségéhez képest jelentős, 4 tizedmásodperces és afölötti előnyre tettek szert az üldözőkkel szemben. A Red Bull párosa, Verstappen és Sergio Pérez követte őket ekkor a közepes abroncson, majd Lando Norris és a Ferrarik következtek.
Ezután jött Verstappen drámája, aki a célegyenesben lelassult és félreállt. A pontverseny éllovasa a rádión azt mondta, a differenciálmű beállításaival babrált a kormányon, amikor beütött a krach. Előzőleg kicsúszott az első kanyarnál is, lehet, hogy ez már a hiba előjele volt, vagy épp annak az okozója. Verstappennek mindenesetre szerencséje volt, mert a piros zászló hatálya alatt visszatolták a garázsba, és szinte rögtön vissza is térhetett a pályára az újraindítást követően.
Az utolsó percekre előkerültek a lágy gumik, és azokon Verstappen vette át a vezetést, a kör rövidségéhez képest nem is kis előnnyel, 276 ezredmásodperccel. A 2. helyet Oscar Piastri kaparintotta meg, és bizonyára Norris is előrébb ugrott volna a másik McLarennel, ha nem hibázik – a brit pilóta az egyik jobbosnál csúszott le a kavicságyba a legjobbnak ígérkező körén.
A Ferrarinál abban bíztak, hogy Ausztriában a szebb arcukat mutatják, de Charles Leclerc és Carlos Sainz eredménye nem tudta megközelíteni Verstappenét. A Mercedesek viszont nem csináltak időmérős kísérletet a lágy gumin, így egyelőre nem tudjuk, a legpuhább abroncson mire mentek volna a Red Bull ellen, miután a tréning első felében ők álltak a tabella élén.
Láthattukaz új pályakialakítást is, amivel elejét kívánják venni a kiszélesítési mizériának, ami Ausztriában gyakori probléma. Úgy néz ki, a pilóták kedvét elveheti a pálya kiszélesítésétől, ugyanis előfordult, hogy valaki megcsúszott az utolsó kanyarnál, és inkább kikormányzott a bukótérbe ahelyett, hogy padlógázon maradva vastagon beleharapjon a rázókövekbe.
Némileg meglepetés eredményt hozott a Lengyel Rally péntek délelőtti versenye, melyet Andreas Mikkelsen fejezett be az élen, míg második helyen a hibrid rendszer nélküli Forddal induló Martins Sesks áll. A legnagyobb meglepetés azonban Ott Tanakot érte, amikor az első pénteki szakaszon egy szarvas ugrott elé.
Ott Tanak balszerencsés lengyel szereplése idén is folytatódott, miután a pénteki első szakaszon egyszer csak egy szarvas ugrott elé, miközben az észt versenyző közel végsebességen, 190 km/-val száguldott. A Hyundai eleje az ütközés következtében komolyan rongálódott, így Tanak a mai napot gyorsan befejezte, míg a lengyel szarvas állomány egy példánnyal megfogyatkozott. A 2019-es világbajnok később elmondta, hogy a semmiből ugrott elé a szarvas, így elkerülhetetlen volt az ütközés.
Ott Tänak is still working away on his broken car on Rally Poland SS2 😭
It's a brand-new engine in his i20 for this rally so he wants to make sure it hasn't taken too much damage ⚙️ #WRCpic.twitter.com/d3dMGZ5LDV
A három péntek délelőtti szakaszból kettőt Andreas Mikkelsen nyert meg, bizonyítva, hogy a lengyel pályákon nagyon is jól tud vezetni, így 7.4 másodperc előnnyel végezheti a gumi cserét a nap felénél.
A nap második szakaszát biztonsági okok miatt négy célba érő után törölni kellett, így ezt a szakaszt végül Thierry Neuville nyerte.
A verseny második helyén pedig az a Martins Sesks áll, aki tavaly megnyerte a lengyel ERC-futamot, idén pedig először vezethet Rally1-es autót, a Ford Pumában ráadásul hibrid rendszer sincs, így annak súlyát plusz kilókkal pótolták.
A lett versenyző teljesítménye egyelőre kimagaslóan jó, még ha 7.4 másodperc hátránnyal is követi Mikkelsent.
Elfyn Evans éppen úgy tudta megelőzni a pénteki második szakaszon a Sébastien Ogier helyett beugró Kalle Rovanperát, hogy jobb megállapított eredményt kapott a kétszeres világbajnok csapattársánál, majd a walesi toyotás előnyét 2.3 másodpercre növelte a délelőtti utolsó szakaszon.
Evans 4.5 másodperccel követi Sesks-t.
Rovanpera az SS4 céljában elárulta, hogy az éjjelt a pályák videófelvételének nézésével töltötte, így alig tudott pár órát aludni.
Adrien Fourmaux az ötödik, míg az utolsó délelőtti pályán második idővel célba érő Grégoire Munster a hatodik a takarító Thierry Neuville-t megelőzve.
Takamoto Katsuta azonban egyelőre nem elég bátor a nagyon gyors pályákon.
A WRC2-ben Sami Pajari vezet a délelőtti versenyt követően Kajetan Kajetanowiczot 4.7, Nikolay Gryazint pedig 11.3 másodperccel megelőzve.
Lengyel Rally, állás SS4 után
1 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 30:03.2
2 #22 Martins Sesks – Renaud Francis (LAT) Ford Puma Rally1 +7.4
3 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +11.9
4 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +14.2
5 #16 Andrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Hybrid +15.1
6 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 Hybrid +15.9
7 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 Hybrid +32.2
8 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid +36.0
9 #21 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 (WRC2) +1:17.3
10 #26 Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia RS Rally2 (WRC2) +1:22.0
11 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (BUL – RUS) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +1:28.6
Lengyel Rally, gyorsasági szakaszok időterve Június 27., csütörtök 19:05 SS1 Mikołajki Arena 1 2.50 km Tanak 1:42.,5 / 1, TANAK, 2. Neuville, 3. Evans
Június 28., péntek
08:45 SS2 Stańczyki 1 29.40 km Mikkelsen 14:54.7 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Rovanpera
10:20 SS3 Wieliczki 1 12.90 km Neuville 5:56.0 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
11:10 SS4 Olecko 1 13.20 km Mikkelsen 7:27.5 / 1. MIKKELSEN, 2. Sesks, 3. Evans
14:05 SS5 Stańczyki 2 29.40 km
15:40 SS6 Wieliczki 2 12.90 km
16:30 SS7 Olecko 2 13.20 km
19:00 SS8 Mikołajki Arena 2 2.50 km
Június 29., szombat
08:30 SS9 Świętajno 1 18.50 km
09:45 SS10 Gołdap 1 19.90 km
10:35 SS11 Czarne 1 22.40 km
13:25 SS12 Mikołajki Arena 3 2.50 km
16:00 SS13 Świętajno 2 18.50 km
17:15 SS14 Gołdap 2 19.90 km
18:05 SS15 Czarne 2 22.40 km
Június 30., vasárnap
09:00 SS16 Gmina Mrągowo 1 20.80 km
10:05 SS17 Mikołajki 1 10.73 km
12:20 SS18 Gmina Mrągowo 2 20.80 km
14:15 SS19 Mikołajki 2 (Power Stage) 10.73 km
A Spanyol Nagydíj után Charles Leclerc és Carlos Sainz sem volt kibékülve a másikkal, hiszen míg a spanyol pilóta azzal vádolta csapattársát, hogy túl sokat panaszkodik, Leclerc nem értette, miért kellett a spanyolnak megtámadnia és megelőznie őt a verseny elején úgy, hogy ráadásul nem hagyott neki elég helyet, amitől megsérült az autója. A nézeteltérést még aznap sikerült rendezniük, a monacói pilóta azonban nem zárja ki, hogy lesznek még feszült pillanataik.
Carlos Sainz és Charles Leclerc eddigi legkomolyabb nyilvános vitáját figyelhettük a Spanyol Nagydíj után. Az ok: a spanyol pilóta Leclerc szerint nem tartotta magát az előre megbeszéltekhez és megtámadta, majd megelőzte őt, ráadásul a két autó összeért. Sainz ezzel szemben nem értette, hogy csapattársának mi baja, és kifejtette, hogy túl sokat szokott panaszkodni. Az Osztrák Nagydíjra azonban kibékültek a felek.
„Ami a kapcsolatunkat illeti, egyáltalán nem, mert ugyanazon a gépen repültünk haza vasárnap este, úgyhogy találkoztunk és minden rendben” – felelte Leclerc az Osztrák Nagydíj sajtónapján arra a kérdésre, aggódik-e amiatt, hogy az utolsó néhány közös hónapjuk csúnya lehet.
„Beszéltünk, ahogy szoktunk, és ezek a dolgok kívülről amúgy is mindig hatalmasnak tűnnek, de nagyon jól megismertük már egymást a sok közös év alatt. Tudjuk, hogy a versenyek után, a pillanat hevében feszültek és csalódottak vagyunk a másik miatt, de aztán beszélünk, és mindent rendezünk. Egyáltalán nem aggódom a kapcsolatunk miatt a szezon hátralevő részére.”
„Még a kissé feszültebb versenyek után – amelyekből a múltban azért volt, és talán ez a mostani sem az utolsó – is mindig sikerült megbeszélnünk a dolgokat, és aztán minden rendben volt után. Most is ugyanez a helyzet, szóval egyáltalán nem aggódom” – tette hozzá a monacói, majd elmondta, annak ellenére, hogy Sainz az év végén távozik, „nagyon-nagyon jól dolgozunk együtt”, és „a múltban is megvoltak azok a pillanataink, amelyek csapattársként nehezebbek, különösen, amikor annyira közel állunk egymáshoz.”
Leclerc szerint ezért mindig az a fontos, hogy utólag rendezni tudják a sorokat. „Ezek a dolgok megtörténnek, és mindig az a lényeg, hogy utána szemtől szemben miként kezelitek a helyzetet. Carlos és én mindig nagyon-nagyon jól kezeltük, ezért nem aggódom a jövő miatt, és őszintén mondom, nem tapasztaltam semmilyen változást. Végtére is profik vagyunk, tudjuk, hogy mindkettőnknek az a jó, ha jó a kapcsolatunk és jól dolgozunk együtt a pályán. Néha én lépem át egy kicsit a határt, néha Carlos, de utána az a fontos, hogy beszéljünk és kezdjük újra. Nem aggódom amiatt, hogy ez a jövőben ne így lenne.”