back to top
2024. november 24. 11:50
Kezdőlap Blog Oldal 140

Nem követtek el bűncselekményt a Hamiltont védő „agyatlanok”

0

Miután valaki a Mercedes F1-es istállóját Lewis Hamilton folytonos szabotálásával vádolva névtelen emailt küldött szét az F1-es paddockban, a csapat a rendőrséghez fordult. A Toto Wolff csapatfőnök által „agyatlannak” titulált feladó azonban nem követett el bűncselekményt.

A Spanyol Nagydíj előtt nagy felhördülést keltett, hogy az FIA, az F1, illetve a Mercedes vezetői, valamint a sajtó éves F1-es akkreditációval rendelkező képviselői közül sokan névtelen emailt kaptak, amelynek feladója azt ecseteli, hogy a Mercedes szabotálja a jövőre már a Ferrarinál versenyző Lewis Hamiltont. A hétszeres világbajnok – amellett, hogy korábban több olyan kijelentést is tett, ami alapján lehetett erre a következtetésre jutni – már a barcelonai hétvége kezdetén tiszta vizet öntött a pohárba és hangsúlyozta, hogy mindkét fél a lehető legeredményesebben akarja lezárni a közös éveket, majd Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a futam után keményen bírálta azokat, akik ilyen találgatásokra vetemednek.

Wolff kifakadt a Mercedest aláásó üzeneten, a rendőrség bevonását is belengette

„Semennyire sem tisztelem ezeket az összeesküvés-elmélet hívőket, mert nincs agyuk. Olyan autót akarunk, amely versenyeket és bajnokságokat nyer, aki pedig ezt nem érti, másik sportot kellene nézzen. Jó látni, hogy [Hamiltonnak] nagyszerű hétvégéje volt, mert egy ideje már folyton a rosszabbik oldalon állt, és a stratégia nála nem vált be. Ma viszont neki kedvezett, és örülök a dobogójának, mert egy ideje már nem volt ebben része” – idézi a RacingNews365 az osztrák üzletembert.

De nemcsak Wolff, hanem a vele remek kapcsolatot ápoló Frédéric Vasseur is kikelt a vádaskodás ellen, „teljesen irracionálisnak” nevezve azt. „Félretéve, hogy milyen a kapcsolatom Totóval, hogyan gondolhatják, hogy egy olyan vállalat, amelyben 1500 ember dolgozik éjt nappallá téve, pokolian igyekezve fejlesztéseket hozni, direkt elronthatja vagy hátráltathatja az egyik autóját? A paddockban senki nem tudna ilyesmit tenni, mert a világbajnoki címekért harcolunk. Minden egyes hétvégén eggyel több pontot akarunk szerezni, mint a másik. Hogyan képzelhető el, hogy azt mondjuk, »Oké, ez Lewis, többé nem akarunk pontot szerezni vele«?” – hitetlenkedett a Ferrari csapatfőnöke.

Frédéric Vasseur, Ferrari, Monaco
A Ferrari csapatfőnöke szerint egyik csapat sem hátráltatná szándékosan valamelyik pilótáját / Fotó: Florent Gooden / DPPI / Ferrari

Nem követtek el bűncselekményt

A Mercedes még a Spanyol Nagydíj hétvégéjének kezdete előtt feljelentést tett a northamptonshire-i rendőrségen, amely a BBC tájékoztatása szerint az ügy kivizsgálása során arra jutott, hogy nem történt bűncselekmény (persze ettől még a Mercedes jogi útra léphet). „A northamptonshire-i rendőrség június 12-én a Mercedes AMG F1-es csapaton belül keringő email miatt kapott feljelentést, de nem talált bűncselekmény elkövetésére utaló jeleket. Ugyanakkor tanácsot adott a csapat által kapott esetleges további emaileket illetően” – idézi a rendőrség szóvivőjét a BBC.

Toto Wolff Barcelonában elmondta, nem hiszi, hogy Mercedes-alkalmazott küldte az emailt, de a csapat nem tudta lenyomozni annak forrását.

Látványos bemutatót tartott Martins Sesks Varsóban (videó)

0

A Lengyel Rally előtt látványos bemutatóra került sor Lengyelország fővárosában, Varsóban, ami keretében Martins Sesks a Rally1-es Ford Pumával szórakoztatta a nézőket. 

A 80. Lengyel Rally előtt látványos nézőcsalogató programra került sor a varsói Kazimierz Górski Nemzeti Stadionban, ahol egy mesterséges pályán a 24 éves Martins Sesks Ford Pumájával tartott bemutatót. 

A program során a lett versenyző vendégeket is megautóztatott, köztük Mikolaj Roznierski és Alan Andersz színészeket, Pascal Brodnicki mesterséfet és Radoslaw Majdan korábbi labdarúgót.  

Martins Sesks a lett zászló színeire festett Ford Pumát fog vezetni

A Lengyel Rally 2017 után láthat vendégül ismét WRC-mezőnyt az idei rendezvény alkalmával. 

Az M-Sport Szardínián fantasztikus mérföldkőhöz érkezett

0

A Szardínia Rallyn komoly mérföldkőhöz érkezett el az M-Sport csapata, hiszen az olasz versenyen történt pontszerzéssel már sorozatban 300. versenyén tudott pontot szerezni.

2002, Monte-Carlo Rally, 3. Carlos Sainz, 4. Colin McRae – Ez volt az a verseny, mellyel elkezdődött az M-Sport elképesztő pontszerző sorozata, ami az idei Szardínia Rallyn azt jelentette, hogy sorozatban 300. Alkalommal szerzett pontot a fordos félgyári csapat. A 22 év alatt ez a sorozat 64 futamgyőzelem és 271 dobogós eredménynek köszönhetően folytatódott.

„A 300 egymást követő pontszerzés elérése csapatunk rendíthetetlen elhivatottságának és elkötelezettségének a bizonyítéka – monda Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. – Kíméletlen erőfeszítésük, a Ford Motor Company támogatásával kombinálva, valóban megtestesíti a teljesítmény és a megbízhatóság szellemét, amely segít bennünket, hogy kimagaslóan teljesítsünk a WRC-ben. Szeretnék köszönetet mondani a csapat minden egyes tagjának, sofőrnek, segédpilótának és szurkolónak, aki velünk volt az egész út vagy annak egy része alatt. Ez egyszerűen nem lenne lehetséges egyikőtök nélkül sem, és rendkívül büszke vagyok arra, amit elértük. Most szeretném, ha megpróbálnánk a 350 pontszerző versenyt elérni!”

„300 egymást követő versenyen pontot szerezni a WRC-ben egészen hihetetlen. – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance globális vezetője. – Ez a sorozat bizonyítja Malcolm és az M-Sport csapatának erőfeszítéseit a kiváló szereplés érdekében. Nagyszerű kapcsolatunk volt az M-Sporttal az évtizedek során, gratulálunk nekik, és köszönjük az odaadást és a kemény munkát, amely ahhoz volt szükséges, hogy ezt a teljesítményt elérjék.”

Ogier balesetet szenvedett a Lengyel Rally pályabejárásán

0

Sebastien Ogier és Vincent Landais közúti balesetet szenvedett a lengyel Rally pályabejárásán. A versenyzőket kórházba szállították.

„Seb és Vincent közúti balesetet szenvedett a Lengyel Rally pályabejárásán, és orvosi ellenőrzésre szállították őket” – mindössze ennyit árult el kedd délben a csapat a két versenyzőt ért balesetről.

Meg nem erősített hírek szerint két autó ütközött, amely után négy embert kórházba szállítottak. Ogiert mentőhelikopter vitte el a helyszínről.

Frissítés (12:22): A fakt.pl oldal információja szerint a balesethez két mentőhelikopter érkezett és a civil autó sofőrjét, valamint Sébastien Ogier-t ezek szállították kórházba. Vincent Landais-t, Ogier navigátorát, valamint a civil autóban ülő másik személyt mentővel vitték a közeli kórházba kivizsgálásra. A lengyel oldal fényképeket is közölt a baleset helyszínéről.

„A baleset murvás úton történt, egy dombtetőn, amelyen csak egy autó fér el. Az út nem volt lezárva a közúti forgalom elől” – – mondta a lengyel oldalnak Marta Domanska, a goldpai rendőrség szóvívője.

A hétvégi Lengyel Rally versenyigazgatója is megszólalt a baleset után. „Senki nincs életveszélyes állapotban, a baleset érintettjeit orvosi kivizsgálásra szállították kórházba, nem pedig az életük megmentéséért” – mondta Krzysztof Maciejewski.

Frissítés (12:45): A Goldap.info oldal szerint a pályabejárásról csupán a Wiosty – Skoncze út közvetlen közelében élők kaptak tájékoztatást, az út a közúti forgalom elől nem volt lezárva és a pályabejárásról tájékoztató tábla, vagy egyéb jelzés sem volt az út közelében.

Sajtóhír: távozhat a Ferrari technikai igazgatója, a Mercedestől érkező szakember pótolhatja

0

A Ferrari háza táján változás készülődik: a formu1a.uno információi szerint a technikai igazgató Enrico Cardile az Aston Martinnál folytatja pályafutását a következő szezontól.

Cardile munkakapcsolata 2002 óta tart a Ferrarival, először közös aerodinamikai kutatási projektet végeztek együtt, majd 2005-től a GT-versenyrészleghez került. A Ferrari F1-es istállójánál 2016 óta dolgozik vezető beosztásban, jelenleg ő a technikai igazgató, nála összpontosulnak a legfontosabb tervezői feladatok.

Az irányítása alatt változó sikereket ért el a Ferrari, a legközelebb 2018-ban állt a bajnoki címhez, de a szezon második felében nem tudták tartani a lépést a Mercedesszel. Az Aston Martinnál – amennyiben tényleg oda igazol – komomy kihívás vár rá, hiszen a silverstone-i istálló hullámvölgyben van, bőven lehet javítani a teljesítményén.

Az olasz szakoldal úgy tudja, októbertől a Mercedestől leigazolt Loïc Serra veszi át Cardile feladatainak nagy részét, és a személycsere nem áll összefüggésben Adrian Newey esetleges érkezésével.

A Ferrarinál azt hiszik, okosabbak Newey-nál? – teljesen mást csinálnak, mint a többiek

Videón Jos Verstappen balesete az Ypres Rallyn

0

Jos Verstappen sorozatban harmadik versenyén esett ki a Belga Rally Bajnokságban, miután az Ypres Rallyn fának csapódott. 

Jos Verstappen számára még egész jól kezdődött az első versenyen a Belga Rally Bajnokság, amikor ötödik helyen ért célba. A folytatás azonban már picit sem nevezhető jónak, az egykori F1-es pilótából lett rallyversenyző ugyanis az Ypres Rallyn elszenvedett balesettel már sorozatban harmadszor nem tudott célba érni. 

Verstappen három szakasz után még a második helyen állt mindössze 3.3 másodperccel elmaradva a későbbi győztes Stéphane Lefebvre-től, azonban a negyedik szakaszon egy defekt miatt a 15. helyre csúszott. 

Később két gyorsaságit is nyerve a nyolcadik helyre lépett előre az első nap végére. 

A második nap azonban nem indult jól a holland versenyző számára, már a nyitó szakaszon fának csapódott. A baleset során a versenyzők nem sérültek, a Skoda Fabia RS Rally2 azonban nagyon is. 

F1-es csapat teszteli Mick Schumachert – ez lehet az esély a visszatérésre?

0

A Ferraritól az idény végén távozó Carlos Sainz jövő évi csapata továbbra sem ismert, de az utóbbi időben úgy tűnt, hogy az Audi és a Williams közül kerül ki. Ám a potenciális állomáshelyek közé bekerült egy újabb istálló is, amely a jövő héten tesztlehetőséget ad Mick Schumachernek.

Carlos Sainz a Spanyol Nagydíj hétvégéjén leszögezte: nem akarja már sokáig halogatni a döntést, így hamarosan bejelentés várható arról, hogy 2024 után hol folytatja Forma–1-es pályafutását. Sokáig a Sauber/Audi tűnt befutónak, majd a Williams lépett elő esélyessé, most pedig az Autosport arról számolt be, hogy az Alpine szintén érdeklődik iránta – a RacingNews365 úgy tudja, főleg a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo hajt rá.

A Spanyol Nagydíj hétvégéjén többen látták, hogy Sainz menedzsmentjének tagjai beszélgetnek de Meóval és a csapathoz visszatérő Flavio Briatoréval. Az Alpine a siralmas évkezdés után javuló formát mutat, Barcelonában mindkét autójával pontot szerzett, ami arra utal, hogy az erősorrendben – legalábbis egyes pályákon – átlépett a mezőny első felébe, így az akkor még Renault néven futó istállónál 2017-ben és 2018-ban két idényt már lehúzó Sainznak talán vonzóbb célpont lehet, mint a Sauber vagy a Williams.

Gasly, Ocon, Alpine, Spanyol Nagydíj
Az Alpine-nál legalább az egyik ülés kiadó 2025-re / Fotó: Alpine F1 Team

A francia istállónál legalább egy hely kiadó jövőre, hiszen Esteban Ocon az év végén távozik, de Pierre Gasly maradása is kérdéses, és amennyiben ő is megy, kettőre nő a szabad ülések száma. Persze a tülekedés azért az egyért is nagy, Sainz mellett a tesztpilóta Jack Doohan szintén jelölt állandó versenyzőnek, ahogy a jelenleg az Alpine Hypercar-programjában versenyző Mick Schumacher neve is többször felmerült már.

Ráadásul jövő szerdán, július 3-án a Paul Ricard pályán tesztet tart az F1-es csapat a 2022-es autójával, amely során Doohan és Schumacher is autóba ül, vagyis könnyen lehet, hogy az itteni eredmények alapján szűkítik a 2025-ös jelöltlistát.

Schumacher és Doohan édesapjuk révén mellesleg gyerekkori barátok.

Michael Schumacherrel kötött barátságáról vallott a motoros legenda

Tanak: A lengyel pályák nagyon hasonlítanak az észt utakhoz

0

Ott Tanak nagy örömmel tér vissza a Lengyel Rallyra, ahol a múltban is jól tudott szerepelni, ami azonban nem is csoda, hiszen a 2019-es világbajnok a lengyel pályákhoz hasonló utakon tanult meg vezetni. 

Ott Tanak Szardínián megszerezte idei első győzelmét, ami után pontszámban utolérte Elfyn Evanst a bajnokságban, míg Thierry Neuville-től már csak 18 pont választja el, ez a hátrány pedig nemrégen még csaknem a duplája volt. 

Tanak bízik benne, hogy Lengyelországban is sok pontot tud szerezni. 

“Remek emlékeim vannak a Lengyel Rallyról – mondta Ott Tanak. – Ez egy olyan verseny, amit régen nagyon élveztem. Nagyon tetszenek a pályák, amik bár sokat változhatnak az időjárás függvényében, de hasonlítanak azokhoz az utakhoz, amiken Észtországban megtanultam vezetni. Már az első WRC-vel teljesített Lengyel Rallymon tudtam az élen is állni, azonban 2015-ben még nem sikerült nyernem. Később bár tudtam dobogón zárni, győzni még nem sikerült, ezért ezt jó lenne idén elérni. Bízom benne, hogy nagyon erős teljesítményt tudok nyújtani ezen a hétvégén.” 

Neuville: Eredményünk a takarítás mértékétől függ a Lengyel Rallyn

0

A WRC-pontverseny éllovasa, Thierry Neuville szeretne a Lengyel Rallyn is sok pontot szerezni, ez azonban attól is függ, hogy az első napon mennyi időt fog veszíteni a pályák takarításával. 

Thierry Neuville nem lesz könnyű helyzetben a Lengyel Rallyn, ahol a vb-pontverseny vezetőjeként az első helyről kell indulnia az első napon, így neki kell takarítani a pályákat egy olyan versenyen, ahol a tempón van a hangsúly. 

Ogier megcélozhatja harmadik győzelmét a Lengyel Rallyn – Nevezési lista

A Hyundai belga versenyzője ennek ellenére bízik benne, hogy így is lesz esélye sok pontot szerezni. 

“A Lengyel Rallyt nagyon élveztem a múltban – mondta Thierry Neuville. – A nagy tempó, az ugratók és bukkanók nagyon élvezetessé teszik a pályákat. Ahhoz, hogy gyorsak tudjunk lenni nagyon jó autóbeállításra van szükség. Ugyan nem Lengyelországban teszteltünk a verseny előtt, a korábbi murvás versenyeken szerzett tapasztalatokra lehet építeni. Szeretnénk következetes és gyors vezetéssel minél több pontot szerezni.” 

19 gyorsasági szakasz vár a Lengyel Rally mezőnyére

Neuville korábban négyszer indul a 2017 után a WRC-naptárba visszatérő Lengyel Rallyn és hét évvel ezelőtt nyerni tudott. 

A múltban tapasztaltak miatt változik a biztonsági protokoll a Lengyel Rallyn

0

A Lengyel Rally utoljára 2017-ben kapott helyet a WRC-naptárban, majd ezt követően kikerült onnan a folyamatos nézői problémák miatt. Az idei versenyen változik a biztonsági protokoll, hogy még időben kezelni lehessen az esetleg rossz helyen álló nézőket. 

A múltban többször is probléma volt a nézőkkel a Lengyel Rallyn, akik veszélyes helyen próbálták nézni a versenyt. Ez volt annak is az oka, hogy a murvás rendezvény kikerült a WRC-naptárból 2017 után. 

Az idei évre azonban ismét vb-futam lett a nagy múlttal rendelkező verseny, ami az utóbbi években az Európa-bajnokság naptárában kapott helyet. 

Mivel idén is fennáll a veszélye, hogy néhány néző rossz helyen próbálja majd nézni a versenyzőket, a szervezők változtatnak a biztonsági protokollon, ami szerint 20 perccel az első éles autó előtt kellene az FIA biztonsági delegáltjának végig menni a pályákon, azonban ez az idő 30 percre változik. 

„Ms. Michéle Mouton legkésőbb 30 perccel a gyorsasági szakasz kezdete előtt ellenőrzi, hogy a nézők biztonságban vannak-e a szurkolói zónákban, és hogy készen áll-e a versenyre a pálya – áll a rendezők közleményében. – Éppen ezért a 30 perces szabály betartása döntő fontosságú a rendezvény zökkenőmentes lebonyolításához. Kétség esetén az FIA biztonsági delegáltja elhalaszthatja az első autó rajtját, vagy akár meg is szakíthatja a versenyt, ha a szurkolók veszélyesen viselkednek.” 

A Lengyel Rally csütörtök délelőtt a hivatalos teszttel kezdődik.