Elképesztően izgalmas időmérőn George Russell szerezte meg a pole pozíciót a Kanadai Nagydíjra. A Mercedes versenyzője pályafutása során másodszor nyert időmérőt, ráadásul úgy, ahogyan korábban ez csak egy alkalommal fordult elő az F1-ben. A második helyen Max Verstappen, a harmadikon Lando Norris zárt, miközben a Ferrarik és Sergio Pérez is betlizett.
Várható volt, hogy izgalmasan alakul majd a Kanadai Nagydíj időmérő edzése, ám végül nem az eső bolondította meg azt, noha benne volt, hogy az égi áldás is megérkezett. Ahogy elkezdődött a kvalifikáció és a versenyzők ellepték a pályát, az eső úgy gondolta, hogy ráijeszt a mezőnyre és elkezd cseperegni. Ám mivel a radaron nem látszott komolyabb csapadék, senki sem kezdett kapkodni, és a két Mercedes például közel 4 perccel a kezdés után jelent csak meg. A hűvös körülmények és a szemerkélő eső miatt természetesen mindenki a lágy gumikra szavazott, de még ezeket sem volt egyszerű felmelegíteni, amit az első mért körébe rögtön belehibázó és fűnyíró üzemmódra váltó Carlos Sainz is megtapasztalt.
Ezért aztán előnyben voltak azok, akiknek az autója jobban melegítette az abroncsokat. A szabadedzések alapján az Aston Martin és a McLaren mindenképpen ilyen, de a harmadik tréningen villogó Mercedes is erősen kezdett. Ez nem volt elmondható Sergio Pérezről, aki az alacsony tapadásra panaszkodott, majd hiába próbálkozott többször is, nem sikerült elmozdulnia a kiesőzónából. Eközben az élen ahogy melegedtek az abroncsok és gumizódott a pálya, úgy változott folyamatosan a helyzet és az első helyezett kiléte.
Az utolsó 5 percnek a Russell, Verstappen, Hamilton, Norris, Stroll, Leclerc, Alonso, Sainz, Albon, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Bottas, Sargeant, Cunoda sorrendben vágott neki a legjobb 15, míg a kieső helyeken Piastri, Pérez, Gasly, Ocon és Csou sorjázott, ám a rohamosan javuló körülmények nagy tűzijátékkal kecsegtettek.
Ezt jelezte előre, hogy Gasly új gumin a 18. helyről felugrott a második helyre, majd érkezett Stroll és átvette a vezetést, de csak addig, míg Norris le nem taszította onnan. Mivel mindenki kijött új abroncsokon, messze volt még a vége, de pillanatok alatt lepörögtek az utolsó körök, amelyek végén az élen és a kieső zónában is volt egy Red Bull. Max Verstappen ugyanis 1:12.360-nal odapörkölt, és a második helyre odaérő Cunodának közel 4 tizedet adva nyerte meg a Q1-et, míg Sergio Pérez 1 másodperccel lassabb idővel a 16. helyen kiesett, amit a glória püfölésével és káromkodással vett tudomásul. A nemrég szerződést hosszabbító mexikói zsinórban másodszor búcsúzott az első szakaszban, hiszen Monacóban sem jutott onnan tovább, ami érthetően igen frusztrálttá tette.
Pérez mellett még Bottas, Ocon, Hülkenberg és Csou búcsúzott, azaz mindkét Williams továbbjutott, ráadásul igen előkelő helyen.
A Q1 végeredménye:
A Q2 elején megismétlődött, ami a Q1-ben, azaz elkezdett szemerkélni, de ezúttal senki nem várt, és az össze állva maradt versenyző igyekezett minél hamarabb mért kört teljesíteni slick gumin, viszont többen így is használt Pirelliken kezdtek. Az első roham után Piastri vezetett Leclerc és Alonso előtt, de aztán a megmelegedő gumikon Russell odatette a hétvége addigi legjobb körét, míg Hamilton kis híján odacsapta a Mercedest a bajnokok falához. Neki legyen mondva, később Russellnek is volt egy hajmeresztő pillanata a 10-es kanyarból kifelé.
Ám a leghajmeresztőbbnek nem ez, hanem a Ferrari taktikája bizonyult, ugyanis sem Leclerc, sem Sainz nem kapott új gumit a hajrára, aminek az lett a végeredménye, hogy előbbi a 11., utóbbi a 12. helyen zárva búcsúzott a második szakasz végén, miközben a két Mercedes szárnyalt, és Russell–Hamilton sorrendben megkaparintotta az első két helyet. Leclerc már a garázs előtt kipattant az autójából és csak annyit mondott a rádióban, hogy „Nem fogom ezt itt kommentálni”, majd a garázsban a kezeit összetéve hitetlenkedett egy sort.
A vörös autók mögött Sargeant, Magnussen és Gasly voltak a további kiesők, míg Max Verstappen továbbjutása sem volt éppen sétagalopp, a holland ugyanis az új gumikon is csak a 7. legjobb időt érte el.
A Q2 végeredménye:
A Q3 kezdete előtt az eső szokás szerint beijesztett, de most sem kezdett rá, így a mindent eldöntő 12 percet is száraz pályán rendezték. Elsőként Piastri iratkozott fel a tabellára 1:12.713-mal, de Verstappen rögtön hátrébb tolta őt egy 1:12.358-as körrel. Ám amikor megérkezett a két Mercedes használt gumikon, a holland hirtelen a 3. helyen találta magát Russell és Hamilton mögött. A fiatalabbik brit 0,280 másodperccel vezetett a hétszeres világbajnok előtt. Az első hármas mögött Piastri, Alonso, Stroll, Albon, Cunoda, Norris és Ricciardo volt a további sorrend.
A hajrában a két McLaren jött elsőként, és előbb Piastri, majd Norris ugrott fel a második helyre, azaz egyikük sem tudta megverni új abroncsokon Russell használt gumis idejét. Ez nem sikerült Strollnak, Ricciardónak és Alonsónak sem, majd jött Verstappen, aki ezredmásodpercre ugyanolyan időt ért el, mint Russell, viszont mivel a Mercedes pilótája teljesítette azt korábban, ő maradt az élen. Ráadásul Russell nem tudott javítani a végén, így élete második pole pozícióját úgy szerezte, hogy ezredre azonos idővel zárt a második helyezettel.
Ilyen eddig csak egyszer, az 1997-es szezonzárón, Jerezben történt meg, ám akkor nemcsak kettő, hanem három pilóta végzett ezredre azonos idővel. A pole-t Jacques Villeneuve szerezte meg, és a második helyezett Michael Schumacher, valamint a harmadik helyezett Heinz-Harald Frentzen futotta még meg az idejét ebben a sorrendben. Azelőtt egyébként már 15 alkalommal volt időazonosság az első két helyen, de ezek mindegyike még a három tizedesjegyig történő időmérés előtti időszakban esett meg.
A harmadik helyet Lando Norris szerezte meg, majd jött sorrendben Piastri, Ricciardo, Alonso, Hamilton, Cunoda, Stroll és Albon. A hétszeres világbajnok meglepetésre nem tudott javítani a használt gumis körén, így csúszott hátra a másodikról a hetedik pozícióba.
Hill majdnem a hungaroringi csodát is felülmúlta minden idők legszorosabb időmérőjén
A Kanadai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye: