back to top
2024. november 23. 11:39
Kezdőlap Blog Oldal 156

Evans már előre tekint az utóbbi versenyek kudarcai után

0

Elfyn Evans a jó szezonkezdet után az utóbbi két murvás WRC-futamon nem találta az igazán jó tempót, azonban a kudarcok ellenére is pozitívan tekint a következő versenyekre. 

Elfyn Evans az idei WRC-szezon első négy versenyén még jól szerepelt, hiszen a Montén harmadik, majd Svédországban és Horvátországban második lett, ugyanakkor Kenyában a negyedik helyen ért célba. Portugáliában azonban főként műszaki hiba miatt, míg Szardínián a takarítás miatt már kevésbé tudott jól szerepelni. Az olasz versenyen ugyan a negyedik helyet szerezte meg, de tempója nem volt összehasonlítható az előző versenyekével. 

Eközben Portugáliában és Szardínián is javítani tudott szereplésén Ott Tanak, aki így pontszámban beérte a walesi versenyzőt a világbajnokság második helyén. 

“Szardínia nagyon nehéz hétvégét tartogatott számunkra – mondta Elfyn Evans a WRC hivatalos oldalának. – Sokkal többet munka vár még ránk a hasonló versenyek előtt. A vasárnap már egy kicsivel jobb volt, jobb volt az autóban az érzés és az eredmények is javultak. Ennek ellenére összességében még sok munka vár ránk, hogy a hasonlóan nehéz szakaszokon javulni tudjunk.” 

Evans defekttel kezdte a Szardínia Rallyt, Ogier az élen

Evans azonban pozitívan tekint a következő három, gyors versenyre. 

“Jó hír, hogy a következő három verseny más karakterisztikájú pályákon zajlik majd. Tudjuk, hogy az autó erős és jól működik a gyors pályákon. Nagyon fontos lesz a versenyekre való felkészülés és az önbizalom visszaszerzése.” 

A következő három WRC-futamot Lengyelországban, Lettországban és Finnországban rendezik. 

Megjelent a Historic Eb pécsi versenyének nevezési listája

0

A korábbi évekhez képest jóval kevesebb, 19 páros adta le nevezését a Historic Eb pécsi versenyére. A nevezők között négy magyar kettős is szerepel. 

Megjelent a jövő heti Mecsek Rally Historic Eb nevezési listája, melyen 19 párost találunk, köztük ifj. Érdi Tibor – Kerék István, Magoss Péter – Szabó Bence, Mekler László – Mekler Edit, Dunavölgyi János – Wébel Martin kettősök fogják képviselni a hazai versenyzőket. 

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

A Mecsek Rally Historic OB, valamint ORB/ORC és Mitropa Kupa nevezési listája később lesz elérhető. 

Részben a körülmények okozták a Ferrari kudarcát, de megint lábon lőtték magukat

0

A Ferrarinak nem volt elég tapadása a Kanadai Nagydíj időmérőjén, aminek oka az újraaszfaltozott pálya és a hűvös időjárás együttes hatása. Azonban még így is meglehetett volna a Q3-as szereplés, de a Scuderia ismét rosszul mérte fel az időjárást.

Azok után, hogy Charles Leclerc két hete megnyerte a Monacói Nagydíjat, Carlos Sainz pedig harmadikként ért célba, mindenképpen negatív meglepetés, hogy egyikük sem jutott be a Q3-ba a montreali időmérőn. A monacói pilóta a tizenegyedik, csapattársa a tizenkettedik helyen végzett, miután előbbi 32, utóbbi 69 ezreddel maradt el a tizedik Lance Stroll idejétől a Q2-ben.

A Kanadai Nagydíj sokan ismét jó teljesítményt vártak a Ferraritól, de Leclerc már a hétvége előtt igyekezett csillapítani a kedélyeket. Kijelentette, hogy nem tekinthetőek favoritnak, hanem a Red Bull-lal és a McLarennel vannak egy szinten. Azonban szombaton még ettől is messze voltak, ami a 26 éves pilótát annyira felbosszantotta, hogy még sajtósára sem volt hajlandó hallgatni.

Leclerc nem kért a Ferrari szájba rágott nyilatkozatából

„Egyszerűen nem vagyunk elég gyorsak, és sajnos ennyi – nyilatkozta. – A harmadik szabadedzésen sehol nem voltunk száraz pályán. Az időmérőn sehol nem voltunk száraz pályán. Egyelőre nincs magyarázatom. Már a harmadik gyakorláson éreztük, hogy valami nincs rendben. Nem láttuk, hogy mi a baj, és a kvalifikáción is pontosan ugyanez történt, amikor határozottan úgy éreztük, hogy valami nincs rendben, de nem láttuk, hogy bármi gond lenne. A tapadás egyszerűen rendkívül alacsony volt, különösen az első szektorban, és ha az ember egyszer megcsúszik az első szektorban, azzal lavinát indít el, és nem igazán tudja kihozni a teljesítményt az autóból. Nagyon meglepő. Erre nem számítottam, nyilvánvalóan csalódáskeltő.”

Felmerül a kérdés, hogy vajon mi okozta a Ferrari összeomlását Kanadában. Nos, részben az a tényező, amely általában inkább előnyt jelent, mintsem hátrányt. Mark Hughes, a The-Race.com szakírója felhívta arra hívta fel a figyelmet, hogy a Ferrari sokkal jobb állapotban van, mint tavaly ilyenkor, ám 2023-ban akkori önmagukhoz képest kifejezetten jó hétvégét zártak Kanadában. Az idei autót viszont sokkal könnyebb vezetni, és az egykörössel szemben nagyobb hangsúlyt fektettek a versenytempóra, valamint a hatékonyabb gumikezelésre.

Ennek viszont az a negatív mellékhatása, hogy nehezebb felmelegíteni az abroncsot, és ez Montrealban vissza is ütött. A Ferrarit ugyanis most két tényező együttes hatása hátráltatta ezen a téren: egyrészt: a pályát nemrég aszfaltozták újra, másrészt meglehetősen alacsony volt a hőmérséklet. Mindezt Frédéric Vasseur is megerősítette.

„Pénteken minden körülmények között, vizes és száraz pályán is rendben volt a tempó, de délelőttől kezdve kicsit jobban küszködtünk a gumik »beindításával« az egyes kanyarban – fogalmazott a Ferrari csapatfőnöke. – A lemaradásunk több mint ötven százalékát az egyes kanyarban szereztük.” Sainz pedig szintén a tapadáshiányra panaszkodott, és kijelentette, az autó nem volt annyira jól vezethető, mint Monacóban.

Ugyanakkor nem mehetünk el egy másik tényező mellett, amiért a Ferrari már sokkal inkább okolhatja magát. Mivel az aszfalt felülete meglehetősen friss, a pálya állapota rohamosan javult a felgumizódással. Ennek következtében az élcsapatok sem engedhették meg maguknak azt a luxust, hogy mindössze egy szett lágy gumival jussanak tovább a Q1-ből.

Szenzációs időmérőn másolta le az 1997-es szezonzárót Russell és Verstappen Kanadában

A Q3-ra viszont sokan mindenképpen meg akartak spórolni két friss szettet, vagyis a középső szakaszban csak egy szettet használhattak fel. A legtöbben úgy sakkoztak, hogy a legvégére rakták fel a vadonatúj C5-ös Pirelliket, hiszen akkor a pálya elméletileg minden addiginál jobb állapotban volt. A Ferrarinál viszont másképp gondolkodtak.

A maranellóiak ugyanis az első próbálkozásuknál használtak friss gumikat, amit Vasseur 50-50 százalékos döntésnek titulált. Sainz elárulta, hogy azért döntöttek így, mert a Ferrarinál tartottak az eső érkezésétől. A Scuderiával már sokadszor fordul elő, hogy a rossz időjárás-előrejelzés miatt lövik lábon magukat. Emiatt különösen Leclerc tűnt bosszúsnak.

Pedig könnyen lehet, hogy ha ők is a végére hagyják a friss gumikat, akkor mindketten továbbjutnak, hiszen mindez jó pár tizedes előnyt jelentett volna, miközben csak századokkal csúsztak le a továbbjutásról. Igaz, Sainz önmagára is dühös lehet, hiszen egészen az utolsó kanyarig sokkal jobb körön volt, mint Leclerc, de a végén nagyot hibázott.

A Ferrarinak azért is fájhat a dupla kiesés, mert a Q3 szorosságát látva akár az élmezőnyben is ott lehetnének. „Ez van – fogalmazott Vasseur. – Örülnünk kell, hogy ilyen szoros a küzdelem. Az biztos, hogy amikor az ember a tizenegyedik, illetve a tizenkettedik helyen van, akkor nem boldog. Nyomni fogjuk, és újra ott leszünk [az élmezőnyben]. Legközelebb erősebben kell visszatérnünk.”

Rovanpera Lett Rallyn való részvétele sem biztos

0

Kalle Rovanpera utoljára egy hónapja versenyzett a WRC-ben, és úgy tűnt, hogy a Lett Rally lesz a következő versenye, azonban ezt Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője nem erősítette meg. 

Idén a Toyota a nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier, valamint az előző két évben első Kalle Rovanpera között osztja meg a harmadik Rally1-es Yarist, miután tavaly év végén Rovanpera is úgy döntött, idén csak részmunkaidőben indul a WRC-ben. 

Az idei hat verseny közül Rovanpera Svédországban és Kenyában, Ogier pedig a Montén, majd Horvátországban, és Szardínián indulhatott a harmadik autóval, míg Portugáliában mindketten rajthoz álltak. 

Rovanpera azonban csak Kenyában tudott nyerni, míg a másik két versenyen hibázott és szuperrallyzni kényszerült, Ogier azonban két győzelem mellett két második helyet szerzett, és a francia versenyző indul a Lengyel Rallyn is. 

A Toyota Lettországban ismét négy autót indít, és úgy tűnt, hogy ezen a versenyen tér vissza Kalle Rovanpera, míg a negyedik autóval Sami Pajari debütálhat a Rally1-es kategóriában, azonban ez a kérdés még nem dölt el. 

“Az már biztos, hogy Kalle Rovanpera indul a Finn Rallyn, de a lett versennyel kapcsolatban még kérdőjelek vannak – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Rallit.fi oldalnak. – Kalle indulás függ attól is, hogy hogyan állunk a Lengyel Rally után a bajnokságban. Csak ezután döltjük el, hogy ki indulhat a harmadik autóval.” 

Kalle Rovanpera ezen a hétvégén debütál a Porsche Carrera Cup Benelux sorozatban, a holland Zandvoortban. 

Csak egyszer volt a mostani kanadai időmérőhöz hasonló, másnap óriási botrány következett

0

Amióta a Forma–1 ezredmásodpercnyi pontossággal méri az időket (illetve ilyen pontossággal mutatja a nézőknek) a Kanadai Nagydíj kvalifikációján mindössze másodszor fordult elő, hogy az első kettő között holtverseny alakult ki. Az első ilyen alkalom még extrémebb volt, de nem csak, sőt, nem elsősorban emiatt maradt emlékezetes az a hétvége.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, George Russell 1:12.000 másodperces körrel szerezte meg a pole pozíciót a Kanadai Nagydíj időmérőjén. Mindezt úgy, hogy Max Verstappen ezredre ugyanolyan idővel végzett, mint ő, de a brit pilóta hamarabb futotta meg a gyorskörét, ez döntött a javára. Felmerül a kérdés, hogy miért ez dönt, hiszen bármilyen furcsa, jó eséllyel meg lehetne állapítani, hogy melyikük volt a gyorsabb.

Szenzációs időmérőn másolta le az 1997-es szezonzárót Russell és Verstappen Kanadában

Ennek oka, hogy a közvetítésben ugyan csak a harmadik tizedesjegyig mutatják az időt, valójában ennél pontosabban mérnek. Ennélfogva vélhetően el lehetne dönteni, hogy Russell vagy Verstappen volt-e a gyorsabb, hiszen amennyiben utóbbi áll fenn, akkor tulajdonképpen igazságtalanul állapították meg a sorrendet. Egyébként vannak olyan sorozatok, amelyek a közvetítésben is tízezrednyi pontossággal mutatják az időt, ilyen például az IndyCar.

Mindez egyébként már bő 26 és fél évvel ezelőtt is felmerült. Bár a Forma–1 történetében a szombati volt a tizenhetedik alkalom, hogy időazonosság alakult ki az első helyen, de amióta az ezredeket is mérik, azóta csak másodszor. Az első alkalom még extrémebb volt, hiszen Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen is 1:21.072-vel zárt az 1997-es Európa Nagydíjon. Persze végül nem ez lett a hétvége legemlékezetesebb momentuma, hiszen másnap a Ferrari versenyzője szándékosan nekiment a kanadai pilótának a világbajnoki cím reményében, de ezzel csak magát ejtette ki, ráadásul utólag kizárták a pontversenyből.

Ami viszont az akkori kvalifikációt illeti, Damon Hill neve méltatlanul kevésszer merül fel ezzel kapcsolatban. Hogy miért, az az alábbi cikkünkből kiderül:

Hill majdnem a hungaroringi csodát is felülmúlta minden idők legszorosabb időmérőjén

A Rally Hungary győztese norvég sikerrel készült a Skandináv Rallyra

0

Az idei Rally Hungary győztese, Simone Tempestini a Norvég Rally Bajnokság negyedik versenyének megnyerésével hangolt a jövő heti svéd Skandináv Rallyra. 

Hétvégén rendezték a a Norvég Rally Bajnokság idei negyedik futamát, az Aurskog-Holand Rallyt, melynek hét szakaszának és 88.42 km-es versenytávjának teljesítésére 68 páros jelentkezett. 

Mivel a murvás verseny jó lehetőséget biztosított az ERC svéd futama, a Skandináv Rally előtti tesztelésre is, két román páros, Simone Tempestini és Francesca Maior, valamint Bogdan Cuzma és Florin Dorca is ezt a versenyt választotta felkészülésnek. 

Egy magyar páros indul a sztárokkal teli Skandináv Rallyn

A futamon elsőként a norvég Frank Tore Larsen és Lars-Hakon Lundgreen tudott vezetni R5-ös Volkswagennel, majd a harmadik gyorsaságitól a Rally Hungary idei győztese, Simone Tempestini állt az élre, aki helyét már az utolsó gyorsasági céljáig meg is tudta őrizni, végül pedig 18.1 másodperc előnnyel tudott nyerni Frank Tore Larsen előtt, a harmadik helyet pedig Henning Solberg és Ilka Minor szerezte meg 1:28.8 perc hátránnyal. 

Bogdan Cuzma végül a 11. helyen ért célba Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

A Skandináv Rallyt jövő pénteken és szombaton rendezik. 

„Egyél sz*rt!” – Ricciardo kőkeményen visszavágott Jacques Villeneuve-nek

0

Daniel Ricciardo szezonbeli legjobb szombati időmérős helyezése után nem hagyta szó nélkül Jacques Villeneuve vele szemben megfogalmazott kritikáját, és melegebb éghajlatra küldte a kanadai exversenyzőt. Az ausztrál pilóta kijelentette, Montrealban jobban érezte magát, mint általában.

Jacques Villeneuve a Sky Sports szakértői csapatát erősíti a Kanadai Nagydíj hétvégéjén, és ha vasárnap meg sem szólalna, már akkor is lenne egy emlékezetes performansza. Pénteken ugyanis élesen bírálta Daniel Ricciardo teljesítményét, aki szerinte öt éve csak kifogásokat gyárt, és úgy véli, a nyolcszoros F1-es futamgyőztesnek már nincs helye a sportágban.

Brutális módon kiosztotta a Red Bull futamgyőztesét az F1-es világbajnok

A kritika alanya előbb a pályán adott csattanós választ, hiszen az időmérőn megszerezte az ötödik helyet, mindössze 178 ezreddel lemaradva a pole pozíciót begyűjtő George Russelltől és a vele azonos idővel végző Max Verstappentől. Ezzel az idei legjobb kvalifikációs eredményét produkálta, legalábbis ami a szombati, normál időmérőket illeti, hiszen a miami sprintkvalifikáción negyedik lett. Ricciardo azonban nem elégedett meg ennyivel, és szóban is visszavágott Villeneuve-nek.

Szenzációs időmérőn másolta le az 1997-es szezonzárót Russell és Verstappen Kanadában

„Még mindig nem tudom, mit mondott – nyilatkozta a leintés után. – Azt hallottam, hogy sz*rságot beszélt. Azonban mindig ezt teszi. Szerintem túl sokszor verte be a fejét. Nem tudom, hogy jégkorongozik-e, vagy ilyesmi. Nem fogok rá időt szánni. Az összes ilyen ember bekaphatja. Többet is mondanék, de nem baj, magunk mögött hagyjuk őket.”

A 34 esztendős versenyző azért nem bírta ki, és végül ennél többet is mondott, amivel újabb kemény üzenetet fogalmazott meg az 1997-es világbajnoknak. „Nem fogok rá időt szakítani – jelentette ki. – A legjobb ötben [végeztem]. Egész hétvégén gyors voltam. Kevesebb mint két tizeddel maradtam le a pole-ról. Szóval egyél sz*rt!”

Ricciardo ötödik helyét nemcsak Villeneuve megszólalására lehet válaszként értelmezni, hanem arra is, hogy az RB szerződést hosszabbított csapattársával, Cunoda Júkival. Kétségtelen, hogy a japán versenyző az esetek többségében gyorsabb volt nála, miközben ő maga felvetette, hogy a pályán kívüli marketingtevékenységek talán túl sokat vesznek ki belőle. Most mindenesetre jobb állapotban vágott neki a hétvégének, mint általában.

Nyomásgyakorlás: csak egyik versenyzőjével hosszabbított kiscsapatában a Red Bull

„Megkérdőjeleztem, hogy mit csinálok rosszul a pályán kívül, vagy talán túl sok időt szánok az ilyen emberekre, és amire eljutok a verseny napjáig, már kicsit laposabb vagyok – magyarázta. – Ennek a hétvégének úgy vágtam neki, hogy kicsit könnyedebbnek éreztem magam, éhes és boldog voltam, és készen álltam arra, hogy néhány embernek azt mondjam, hogy »b*szd meg!«.”

Rovanpera és Halttunen bővítette vállalkozói tevékenységét

0

Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen vállalkozói tevékenysége is bővült, miután egy finn autókereskedés résztulajdonosai lettek. 

Minden sportoló gondol már arra az időszakra is aktív pályafutása során, amikor már nem fog sportolni, ezért igyekszik vállalkozásba is kezdeni. Különösen igaz ez a rallysportban, ahol ugyan a gyári versenyzők fizetésért versenyeznek, azonban a privát versenyzőknek saját maguknak kell előteremteni a rallyhoz kellő anyagi hátteret, ezért már aktív sportolóként is dolgozni kényszerülnek. 

Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen azonban gyári versenyzőként is igyekszik vállalkozóként is helytállni. 

Rovanpera Zandvoortban kezdi karrierjét a Porsche Kupában

Rovanpera eddig csak az ingatlan üzletágban tevékenykedő finn Apex Invest Oy-nak volt résztulajdonosa, most azonban Jonne Halttunennel közösen az ugyancsak jyvaskylai székellyel rendelkező MPS Motors autókereskedés résztulajdonosa is lett. 

Jonne Halltunen jóval komolyabb múlttal rendelkezik már vállalkozóként is, mint Kalle Rovanpera, hiszen a Hydromachin Oy cég tulajdonosaként 2021-ben az év vállalkozója címet is kiérdemelte már. 

Szenzációs időmérőn másolta le az 1997-es szezonzárót Russell és Verstappen Kanadában

0

Elképesztően izgalmas időmérőn George Russell szerezte meg a pole pozíciót a Kanadai Nagydíjra. A Mercedes versenyzője pályafutása során másodszor nyert időmérőt, ráadásul úgy, ahogyan korábban ez csak egy alkalommal fordult elő az F1-ben. A második helyen Max Verstappen, a harmadikon Lando Norris zárt, miközben a Ferrarik és Sergio Pérez is betlizett.

Várható volt, hogy izgalmasan alakul majd a Kanadai Nagydíj időmérő edzése, ám végül nem az eső bolondította meg azt, noha benne volt, hogy az égi áldás is megérkezett. Ahogy elkezdődött a kvalifikáció és a versenyzők ellepték a pályát, az eső úgy gondolta, hogy ráijeszt a mezőnyre és elkezd cseperegni. Ám mivel a radaron nem látszott komolyabb csapadék, senki sem kezdett kapkodni, és a két Mercedes például közel 4 perccel a kezdés után jelent csak meg. A hűvös körülmények és a szemerkélő eső miatt természetesen mindenki a lágy gumikra szavazott, de még ezeket sem volt egyszerű felmelegíteni, amit az első mért körébe rögtön belehibázó és fűnyíró üzemmódra váltó Carlos Sainz is megtapasztalt.

Ezért aztán előnyben voltak azok, akiknek az autója jobban melegítette az abroncsokat. A szabadedzések alapján az Aston Martin és a McLaren mindenképpen ilyen, de a harmadik tréningen villogó Mercedes is erősen kezdett. Ez nem volt elmondható Sergio Pérezről, aki az alacsony tapadásra panaszkodott, majd hiába próbálkozott többször is, nem sikerült elmozdulnia a kiesőzónából. Eközben az élen ahogy melegedtek az abroncsok és gumizódott a pálya, úgy változott folyamatosan a helyzet és az első helyezett kiléte.

Az utolsó 5 percnek a Russell, Verstappen, Hamilton, Norris, Stroll, Leclerc, Alonso, Sainz, Albon, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Bottas, Sargeant, Cunoda sorrendben vágott neki a legjobb 15, míg a kieső helyeken Piastri, Pérez, Gasly, Ocon és Csou sorjázott, ám a rohamosan javuló körülmények nagy tűzijátékkal kecsegtettek.

Ezt jelezte előre, hogy Gasly új gumin a 18. helyről felugrott a második helyre, majd érkezett Stroll és átvette a vezetést, de csak addig, míg Norris le nem taszította onnan. Mivel mindenki kijött új abroncsokon, messze volt még a vége, de pillanatok alatt lepörögtek az utolsó körök, amelyek végén az élen és a kieső zónában is volt egy Red Bull. Max Verstappen ugyanis 1:12.360-nal odapörkölt, és a második helyre odaérő Cunodának közel 4 tizedet adva nyerte meg a Q1-et, míg Sergio Pérez 1 másodperccel lassabb idővel a 16. helyen kiesett, amit a glória püfölésével és káromkodással vett tudomásul. A nemrég szerződést hosszabbító mexikói zsinórban másodszor búcsúzott az első szakaszban, hiszen Monacóban sem jutott onnan tovább, ami érthetően igen frusztrálttá tette.

Pérez mellett még Bottas, Ocon, Hülkenberg és Csou búcsúzott, azaz mindkét Williams továbbjutott, ráadásul igen előkelő helyen.

A Q1 végeredménye:

A Q2 elején megismétlődött, ami a Q1-ben, azaz elkezdett szemerkélni, de ezúttal senki nem várt, és az össze állva maradt versenyző igyekezett minél hamarabb mért kört teljesíteni slick gumin, viszont többen így is használt Pirelliken kezdtek. Az első roham után Piastri vezetett Leclerc és Alonso előtt, de aztán a megmelegedő gumikon Russell odatette a hétvége addigi legjobb körét, míg Hamilton kis híján odacsapta a Mercedest a bajnokok falához. Neki legyen mondva, később Russellnek is volt egy hajmeresztő pillanata a 10-es kanyarból kifelé.

Ám a leghajmeresztőbbnek nem ez, hanem a Ferrari taktikája bizonyult, ugyanis sem Leclerc, sem Sainz nem kapott új gumit a hajrára, aminek az lett a végeredménye, hogy előbbi a 11., utóbbi a 12. helyen zárva búcsúzott a második szakasz végén, miközben a két Mercedes szárnyalt, és Russell–Hamilton sorrendben megkaparintotta az első két helyet. Leclerc már a garázs előtt kipattant az autójából és csak annyit mondott a rádióban, hogy „Nem fogom ezt itt kommentálni”, majd a garázsban a kezeit összetéve hitetlenkedett egy sort.

A vörös autók mögött Sargeant, Magnussen és Gasly voltak a további kiesők, míg Max Verstappen továbbjutása sem volt éppen sétagalopp, a holland ugyanis az új gumikon is csak a 7. legjobb időt érte el.

A Q2 végeredménye:

A Q3 kezdete előtt az eső szokás szerint beijesztett, de most sem kezdett rá, így a mindent eldöntő 12 percet is száraz pályán rendezték. Elsőként Piastri iratkozott fel a tabellára 1:12.713-mal, de Verstappen rögtön hátrébb tolta őt egy 1:12.358-as körrel. Ám amikor megérkezett a két Mercedes használt gumikon, a holland hirtelen a 3. helyen találta magát Russell és Hamilton mögött. A fiatalabbik brit 0,280 másodperccel vezetett a hétszeres világbajnok előtt. Az első hármas mögött Piastri, Alonso, Stroll, Albon, Cunoda, Norris és Ricciardo volt a további sorrend.

A hajrában a két McLaren jött elsőként, és előbb Piastri, majd Norris ugrott fel a második helyre, azaz egyikük sem tudta megverni új abroncsokon Russell használt gumis idejét. Ez nem sikerült Strollnak, Ricciardónak és Alonsónak sem, majd jött Verstappen, aki ezredmásodpercre ugyanolyan időt ért el, mint Russell, viszont mivel a Mercedes pilótája teljesítette azt korábban, ő maradt az élen. Ráadásul Russell nem tudott javítani a végén, így élete második pole pozícióját úgy szerezte, hogy ezredre azonos idővel zárt a második helyezettel.

Ilyen eddig csak egyszer, az 1997-es szezonzárón, Jerezben történt meg, ám akkor nemcsak kettő, hanem három pilóta végzett ezredre azonos idővel.  A pole-t Jacques Villeneuve szerezte meg, és a második helyezett Michael Schumacher, valamint a harmadik helyezett Heinz-Harald Frentzen futotta még meg az idejét ebben a sorrendben. Azelőtt egyébként már 15 alkalommal volt időazonosság az első két helyen, de ezek mindegyike még a három tizedesjegyig történő időmérés előtti időszakban esett meg.

A harmadik helyet Lando Norris szerezte meg, majd jött sorrendben Piastri, Ricciardo, Alonso, Hamilton, Cunoda, Stroll és Albon. A hétszeres világbajnok meglepetésre nem tudott javítani a használt gumis körén, így csúszott hátra a másodikról a hetedik pozícióba.

Hill majdnem a hungaroringi csodát is felülmúlta minden idők legszorosabb időmérőjén

A Kanadai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Ralf Schumacher nem viccel, drasztikus döntést hozott az unokaöccsét ért kritika miatt

0

Ralf Schumacher nem hajlandó a jövőben kamera elé állni Günther Steinerrel, amiért a Haas volt csapatfőnöke ismét negatív kritikát fogalmazott meg Mick Schumacherről.

Miután Günther Steiner, a Haas F1-es istállójának idei év elején elküldött csapatfőnöke kifejtette, hogy az Alpine helyében nem adna lehetőséget Mick Schumachernek a Forma–1-ben, Ralf Schumacher keményen kritizálta az olasz-amerikait a közösségi médiában. A Steinerrel Mick Schumacher F1-es szereplése óta közismerten fagyos viszonyt ápoló, a csapatfőnök nyilvános kritikáit nehezen viselő és televíziós szakértőként már akkor is szóvá tevő Ralf Schumacher azonban nem állt meg itt, és közölte, a jövőben nem hajlandó együtt erepelni a kamerák előtt Steinerrel.

A német RTL visszatérésével ugyanis egyes versenyekre az a megállapodás született, hogy a Sky elengedni Ralf Schumachert, aki a tévés szakértőként az idén debütáló Steinerrel együtt szerepel. Bahreinben így is tettek, ám a jövőben ez nem fog megismétlődni. „Az RTL ismeri a véleményemet, ahogyan Mr. Steiner is. Nem lesz több közös szereplés a kamerák előtt. Bahreinben alárendeltem magam a közös ügynek, de ez többé nem lehetséges. Ebben következetes vagyok” – idézi Ralfot a német Sport1.

A hatszoros futamgyőztesnek Steiner legutóbbi megjegyzései jelentették az utolsó cseppet a pohárban, és úgy érzi, hogy Mick Schumacher korábbi főnöke szándékosan próbálja megakadályozni, hogy egykori versenyzője visszatérhessen az F1-be. „Csak azt tudom elképzelni, hogy kicsit fél attól, hogy ha Mick visszatér a Forma–1-be és hirtelen egy olyan csapatfőnöknek versenyez, aki hisz benne, és remek teljesítményt nyújt, az rossz fényt vet Steinerre. Lassan kezdem azt érezni, hogy ezt csinálja”

A 48 esztendős expilóta ezután még egyszer odaszúrt Steinernek azzal, hogy érdekes módon a Haas a távozásával látványosan jobban szerepel, mint tavaly. „Ami azt illeti, nagyon jól teljesítenek, ahogyan azt az idén látjuk. Úgyhogy talán Mr. Steinernek azon kellene gondolkoznia, mi változott, hogy most jobb lett a csapat.”

Mick Schumachert csak kihasználták? – az F1 korábbi vezére szerint igen