back to top
2024. november 24. 11:29
Kezdőlap Blog Oldal 17

Elképesztő felvételek Hamiltonról, ahogy Senna McLarenjével száguld (videó)

0

Miként arról mi is beszámoltunk, Lewis Hamilton a vasárnapi Brazil Nagydíj előtt vezethette Ayrton Senna 1990-es világbajnok McLarenjét. A Mercedes veteránja az eső áztatta intelagosi pályán tett meg több kört az MP4/5B-vel, a bemutató végén pedig a brazil zászlóval a kezében idézte meg a brazilok háromszoros világbajnokának legendás ünnepléseit. 

A bemutató felvételei már az élő közvetítés során is bizonyára sokak szívét megdobogtatták, hiszen nem minden nap láthatja az ember, ahogyan egy hétszeres világbajnok Senna V12-es Honda-motorral hajtott vb-győztes autójával köröz a brazilok legendájának hazai pályáján, ahol Senna 1991-ben egyik, ha nem a legnehezebb győzelmét aratta.

A fájdalomtól önkívületben üvöltő Senna a mai napon égett bele örökre az F1-rajongók emlékeibe (videó)

Ám a FOM utólag pedig fedélzeti kamerás felvételt is közzétett Hamilton száguldásából, amit szintén kár lenne kihagyni. Íme:

Hogy állna a WRC-pontverseny a 2023-as szabályok alapján?

0

Az idei szezon során sokszor felmerült a szurkolókban, hogy Thierry Neuville csak azért vezeti a világbajnoki pontversenyt, mert jobban használta ki az idén bevezetett pontrendszer előnyeit. Nos, kiszámoltuk a bajnoki állást a 2023-ig érvényes pontrendszerrel.

Thierry Neuville az idén bevezetett pontrendszer alapján 25 pont előnnyel vezeti Ott Tanak előtt a WRC egyéni pontversenyét, míg Elfyn Evans 40 pont hátránnyal a harmadik, ez alapján a Hyundai két versenyzője lehet már csak egyéni bajnok.

A 2023-as pontrendszer alapján Neuville 28 pont előnnyel előnnyel vezetné a bajnokságot Tanak és 38 ponttal Evans előtt. Így szintén csak a koreai gyártó versenyzői lennének esélyesek az egyéni címre, ráadásul Neuville némileg könnyebb helyzetben lenne.

A bajnokság negyedik helyét Sébastien Ogier foglalná el azonban amíg 19 ponttal követi walesi csapattársát az idei szabályok alapján, a korábbi rendszer szerint ez a különbség 18 pont lenn.

Adrien Fourmaux az ötödik helyen a 2024-es rendszer alapján 20 ponttal, míg a korábbi pontrendszer szerint 27 ponttal maradna el Ogier-tól.

Kalle Rovanpera azonban amíg 28 ponttal követi a francia fordost, addig a 2023-ig érvényes pontrendszer szerint csupán 4 ponttal maradna el.

A kétszeres világbajnok azonban Japánban már nem indul, így nem lenne esélye Fourmaux-t megelőzni. Takamoto Katsuta azonban kihasználhatja az idei rendszert, hiszen amíg a tavaly alapján 37 pontos hátránnyal követné finn csapattársát, addig az új rendszerben csak 12 pont a hátránya.

A tavalyi pontrendszer alapján azonban szerepelne az abszolút pontszerzők között Lorenzo Bertelli és Robert Daprá is, az új szabályok alapján azonban nem tudtak pontot szerezni, mivel Bertelli a svéd, míg Daprá a görög versenyen csak vasárnap tudott a 10. helyre lépni.

A WRC pontversenyének állása 2023 és 2024 alapján
1 Thierry Neuville 2023: 204 (2024: 225)
2 Ott Tanak 176 (200)
3 Elfyn Evans 166 (185)
4 Sébastien Ogier 148 (166)
5 Adrien Fourmaux 121 (146)
6 Kalle Rovanpera 117 (114)
7 Takamoto Katsuta 80 (102)
8 Sami Pajari 51 (41)
9 Dani Sordo 43 (44)
10 Grégoire Munster 40 (27)
11 Oliver Solberg 34 (27)
12 Esapekka Lappi 31 (33)
13 Andreas Mikkelsen 28 (33)
14 Yohan Rossel 24 (14)
15 Nikolay Gryazin 23 (20)
16 Martins Sesks 16 (22)
17 Robert Virves 10 (7)
18 Gus Greensmith 9 (7)
19 Kajto 9 (9)
20 Jan Solans 8 (6)
21 Jari-Matti Latvala 8 (6)
22 Georg Linnamae 7 (7)
23 Lauri Joona 7 (5)
24 Mikko Heikkila 6 (4)
25 Roope Korhonen 4 (3)
26 Josh McErlean 4 (2)
27 Fabrizio Zaldivar 4 (1)
28 Filip Mares 4 (3)
29 Pepe López 2 (2)
30 Jourdan Serderidis 2 (2)
31 Martin Prokop 2 (1)
32 Miko Marczyk 2 (2)
33 Lorenzo Bertelli 1 (0)
34 Robert Daprá 1 (0)

ifj. Érdi riválisa nem indulhat a szezonzárón – furcsa balesetet szenvedett

0

Andrea Zivian nem indulhat a Historic Európa-bajnokság utolsó futamán, mert az FIA Motorsport Games díjkiosztóján baleset érte, és a sérülései miatt nem állhat rajthoz a versenyen. Ezzel elveszett a szinte biztosnak látszó bajnoki cím, amit így ifj Érdi Tiborék szerezhetnek meg.

A Motorsport Games Historic Rally Gravel versenyét Andrea Zivian, azaz Zippo és navigátora Nicola Arena nyerte, ám a díjkiosztón a pilóta rosszul lépett és leesett a dobogóról, majd a színpadról is.

Az olasz versenyző eleinte abban bízott, hogy nem komoly a sérülése, de kiderült, hogy eltört két bordája, és komoly trauma érte a veséjét is. A kórházban még reménykedett, hogy gyors lesz a gyógyulás, de a fájdalmai egy hét után sem múltak, az orvosok pedig határozottan ellenezték az indulást, egy hónap pihenéshez ragaszkodtak. Zippo hallgatott rájuk, nem indul az Acropolis Rallyn.

Az Eb értékelésben Zippo 175 ponttal vezet a 145 pontos Érdi-Kerék páros előtt, így a magyar duó egy tökéletes hétvégével megszerezheti a bajnoki címet. Érdiéknek hátrafelé is figyelni kell, mert Ernie Graham 143.5 ponttal követi őket.

Fotó: Harald Illmer

Millener: Oliver Solbergnek kell eldöntenie, hogy mit szeretne

0

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, a fordos csapat tárgyalt Oliver Solberggel, és most a svéd versenyzőnek kell eldönteni, hogy mit szeretne 2025-ben csinálni. 

Az M-Sport még egyetlen versenyzőt sem jelentett be a 2025-ös WRC-szezonra, igaz eddig csupán a Hyundai erősítette meg, hogy Thierry Neuville és Ott Tanak is a csapat pilótája lesz. 

A koreai gyártóval hozták szóba azonban Adrien Fourmaux-t, a fordos versenyző pedig már azt is elárulta, tudja, hol fog jövőre vezetni. 

Amennyiben a francia versenyző valóban a Hyundaihoz igazol, akkor az M-Sportnak kellene ismét egy olyan versenyző, akivel jobb eredményeket is el tudna érni. 

Jó választásnak tűnne erre a feladatra Oliver Solberg, aki korábban már szerzett tapasztalatot a WRC legfelsőbb kategóriájában. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a Dirtfishnek el is árulta, hogy a fordos csapat tárgyalt a svéd pilótával, és már csak rajta múlik, hogy Rally1-es autót fog-e vezetni jövőre, vagy marad a WRC2-ben. 

“Olivernek van több lehetősége is, most igazából neki kell eldöntenie, hogy mit is szeretne – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – Azt azonban reálisan kell látni, hogy két éve nem ült Rally1-es autóban, és nem könnyű Rally2-es autóból átülve azonnal jó eredményeket elérni. Oliver elsősorban Rally2-es autóval szeretné folytatni karrierjét, ezért most választás elé érkezett. Az M-Sportot csak egy olyan versenyző érdekli, aki 100%-ban elkötelezett azzal kapcsolatban, hogy nálunk szeretne versenyezni.” 

Az M-Sport idei másik versenyzője, Grégoire Munster Jourdan Serderidis támogatásával kapott lehetőséget, és a támogatás folytatásától függ, hogy 2025-ben is a csapat tagja lehet-e. 

“Azt gondolom, hogy Grégoire nem volt rossz választás. Azonban reálisnak kell lennünk az elvárásokat illetően. Ahhoz, hogy valaki az élmezőny tempóját felvegye több éves tapasztalat kell, Greg pedig csak 12 hónapja van velünk.” 

Millener korábban azt is elárulta, a Közép-Európa Rally idején Martins Sesks-szel is tárgyalt az M-Sport.

Melichárek sorozatban második, karrierje harmadik bajnoki címét szerezte Szlovákiában

0

A Ford Fiesta WRC-vel versenyző Jaroslav Melichárek a Szlovák Rali Bajnokság idei szezonja során dominálni tudott és karrierje során harmadszor lett hazájában bajnok. 

A Szlovák Rali Bajnokságban idén hét versenyt rendeztek, melyek közül négyet tudott megnyerni Jaroslav Melichárek és testvére, Erik Melichárek, akik évek óta Martin Prokop 2011-es Ford Fiesta WRC-jével versenyeznek. 

Érdiék nyerték a Historic Eb osztrák versenyét, Simon Wagner negyedszer osztrák bajnok

A 46 éves versenyző mellett Robert Kolcák és Julius Lapdavsky egy versenyt tudott idén nyerni és további három dobogós eredményének köszönhetően az év végi második helyet is megszerezte a Skoda Fabia RS Rally2-vel versenyző páros. 

Kilencedik bajnoki címét szerezte hazájában a Rally Hungary győztese

A bajnokság harmadik helyén a lengyel Zbigniew Gabrys és Damian Syty zárt ugyancsak Fabia RS-sel, akiknek elég volt a dobogós eredményhez három versenyen indulni, amik közül azonban kettőt megnyertek, míg a harmadikon a harmadik helyet szerezték meg. 

Jaroslav Melichárek 2015, és 2023 után tudott ismét abszolút bajnoki címet szerezni. 

35 éve: A Ferrari pilótája villamosszékes kivégzést javasolt a 80-as évek utolsó F1-es futama után

0

A múlt vasárnapi Brazil Nagydíjon láthattuk, hogy manapság mi történik akkor, amikor túlságosan elkezd esni az eső, hiszen a versenyirányítás a futam közben érkező özönvízre reagálva beküldte a biztonsági autót. Több mint 30 évvel ezelőtt azonban még nagyon más volt az F1, amire remek példa az 1991-es Ausztrál Nagydíj, amelyet el sem szabadott volna indítani. Most azonban nem erre, hanem a két évvel korábbi adelaide-i futamra tekintünk vissza, hiszen napra pontosan 35 éve futották ezt, az akár a világbajnoki címről is döntő versenyt, amely után többen is felháborodtak, Gerhard Berger pedig kivégezte volna az első rajt felelősét.

Hogy miért, arról bővebben alábbi cikkünkben írtunk:

Berger villamosszékes kivégzést javasolt, Senna elbukott vb-címét hajszolta, Prost visszalépett a káoszban

Német Gábor: „Nem mondhatjuk azt, hogy rossz évünk volt”

0

A Német Gábor, Németh Gergely páros az abszolút harmadik helyen zárta a szezont, de mivel még a bajnoki cím lehetősége is felcsillant a szezonzáró Zemplén Rallyn, picit csalódottak is voltak.

Valószínűleg ha az év elején bárki azt mondja a Német Gábor, Németh Gergely párosnak, hogy az idei szezont az abszolút rangsor harmadik helyén zárják a Škoda Fabia RS Rally2-vel, azonnal azt kérdezték volna, hol kell alárni. Ehhez képest nem feltétlenül kicsattanó örömmel gurultak be a szezonzáró Zemplén Rally céljába, ugyanis az éllovas Csomós Mixiék esése után hirtelen megnyílt előttük az út a bajnoki cím felé.

Szombaton azt mondták, ezzel igyekeznek nem foglalkozni, de azért csak ott motoszkált mindenkiben, mi is a tét a szezonzárón. Végül a 14. gyorson ők is hibáztak, Mezőzomboron benéztek egy árokba, így kiszálltak a bajnoki címért folytatott versenyfutásból, és végül Velenczei Ádám ünnepelhetett Bán Viktorral és Vánsza Zsolttal. A versenyt azonban folytatni tudták Németék, így az abszolút harmadik helyet sikerült megszerezniük.

Fotó: Sári Péter

„Elég vegyes évünk volt, de összességében pozitívnak értékelem, hiszen az év elején az volt a kitűzött célunk, hogy valamilyen úton-módon megpróbáljunk felzárkózni az élmezőnyhöz. Azt hiszem, hogy ez sikerült is – értékelt a RallyCafénak Német Gábor. – Nagyon örülök, hogy versenyt tudtunk nyerni ebben a szezonban, és azután, hogy az abszolút harmadik helyen zártunk, már nem mondhatjuk azt, hogy rossz évünk volt. Nyilván adódott most előttünk egy lehetőség, amivel nem tudtunk élni, emiatt alapvetően picit csalódott vagyok, de valószínűleg még nem jött el annak az ideje, hogy mi legyünk a bajnokok.”

Az idei Zemplén Rally rengeteg autót elfogyasztott, sok volt az esés és a műszaki probléma, de hát a szezonzáró másfeles szorzóval bírt, ennek megfelelően 18 gyorsasági szakaszból állt, és az őszi időjárás sem akármilyen kihívást jelentett.

„Nagyon nehéz volt a Zemplén Rally, a változó körülmények mindig nehézzé tesznek bármilyen versenyt. Nyilván apró hibákat elkövettünk, talán már a pályafeldolgozás során is, én túl optimistára vettem az itinert ilyen körülmények között, lehet, hogy ez volt most a vesztünk – mondta Német Gábor, aki továbbvinné a lendületet a következő szezonra is. – Bízunk benne, hogy jövőre is tudunk versenyzni, nyilván egyre nehezebb megoldani ennek a hátterét, de remélem, hogy minden rendben lesz!”

 

Csapattársa amatőr módon esett ki, Alonso alig tudott kiszállni az autójából a Brazil Nagydíjon (videó)

0

Fernando Alonso normál esetben feladta volna a Brazil Nagydíjat, annyira fájt a háta menet közben, ám végül nem tette, de csak a 14. helyen végzett. Hogy teljes legyen a verseny előtt mindkét autóját javítani kénytelen Aston Martin kudarca, Lance Stroll amatőr módon tett róla, hogy el se tudjon rajtolni a futamon.

Nem volt könnyű vasárnapja az Aston Martinnak Brazíliában, hiszen a szombatról aznapra halasztott időmérőn Lance Stroll és Fernando Alonso is összetörte az autóját, majd miután a csapat hősies munkával mindkét pilóta versenygépét rendbe hozta a futamra, a kanadai pilóta már a felvezető körben kiesett. Stroll ráadásul simán visszatérhetett volna a pályára, miután a négyes kanyarban kicsúszott a bukótérbe, ehhez nem kellett volna mást tennie, mint a bal irány helyett jobbra kanyarodnia, vagy a bukótér aszfaltozott részén visszatolatnia. Ő azonban amatőr módon inkább a mély kavicságyon át próbálkozott és rögtön el is ásta az autót.

Az alábbi nézői felvételen a szurkolók reakciója mindent elárult arról, mennyire amatőr volt Stroll mutatványa:

Stroll ezzel Brazíliában még nem vált minden idők legtöbb F1-es futamon elinduló kanadai pilótájává, jelenleg ugyanis 163 rajtjával holtversenyben áll Jacques Villeneuve-vel.

Alonso a csapat miatt végigment

Az Aston Martint ezek után a vélhetően továbbra is fertőzéses betegségét nyögő – ami miatt Brazíliában és Mexikóban is kihagyta a csütörtöki sajtónapot – Fernando Alonso igyekezett kárpótolni, ám nem sikerült neki, mivel csak a 14. helyen végzett. A kétszeres világbajnoktól ugyanakkor már az is komoly tett volt, hogy befejezte a futamit. A 43 esztendős pilótáról előkerült egy felvétel, ami megmutatja, hogy milyen lassan tudott kikászálódni az Aston Martinból.

Alonso rádióüzeneteinek bejátszásából már a versenyen kiderült, hogy a spanyolt erős hátfájás kínozza az autó pattogása miatt, és már akkor közölte, hogy szíve szerint kiállna a garázsba, és csak a szerelők fáradozását tisztelve nem teszi meg ezt, de a futam után elmondta, hogy ezen túl is volt ok, amiért kitartott a leintésig.

„Rendes esetben nem mentem volna el a célig, de a szerelők és a valenciai emberek miatt megtettem, akik sokkal nehezebb helyzettel küzdenek, mint az autó pattogása” – nyilatkozta a DAZN csatornának, utalva a hazáját sújtó óriási esőre és áradásokra, ami hatalmas pusztítást végzett és több mint 200 ember életét kioltotta.

Az alábbi Twitterre/X-re feltöltött videón látszik, hogy az F1-es Brazil Nagydíj után a bokszutcába érve Alonso milyen nehezen mászott ki az Aston Martinból: miután felállva rátámaszkodott a glóriára, kellett neki 15 másodperc, hogy el tudja hagyni az autót.

Franceschinek a Rally Hungaryn elért dobogó volt az ERC-szezon fénypontja

0

Mathieu Franceschi idén az ERC-szezon egyik legnagyobb meglepetése volt, a bajnokság második helyén végző versenyző összefoglalta az idei évet. 

„Talán korai még arról beszélni, hogy mi lesz jövőre – mondta Mathieu Franceschi az ERC hivatalos oldalának azzal kapcsolatban, hogy jövőre is indul-e az Európa-bajnokságon. –Több tervünk is van a jövőt illetően. Tárgyalunk a csapattal, de az egyik terv az, hogy visszatérjünk a Rali Európa-bajnokságra, hogy megpróbáljunk nyerni. Remélem még az év vége előtt döntés születik.” 

A második bajnoki címét szerző Hayden Paddon után a francia versenyző is dicsérte a bajnokságot. 

„Az ERC igazán jó bajnokság, Európa legjobb pilótáival versenyezhetünk együtt, és a jó hangulat fontos nekem. A szakaszok nagyszerűek minden versenyen, és az összes versenyzővel együtt élvezni tudjuk őket. Minden versenyen bárkinek lehetnek nehéz pillanatai. Az ERC-ben igazán jó tanulni, hogy erősebbé váljunk és közben élvezni is tudjuk a versenyeket.”  

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

„Mint minden szezonban van néhány rossz és jó pillanat is. Tudjuk, hogy mely pontokon kell dolgoznom a téli szünetben, hogy a jövőben igazi harcban lehessek a bajnoki címért. Láthatjuk, hogy nehéz körülmények között néha nincs sebességünk. De nagyon jó szezon volt az idei, mely csak a második volt Franciaországon kívül, szóval sok minden még új.” 

„Igyekszem gyorsan tanulni, de néha több időre van szükségem. Nagyszerű a második helyen végezni a bajnokság végén, és ezúton szeretnék köszönetet mondani a Michelinnek, mert az ő abroncsaikkal versenyképesek lehetünk az összes versenyen, valamint az összes partneremnek és a körülöttem lévő embereknek.” 

Franceschi azt is elárulta, melyik volt a legjobb pillanata az idei évben. 

„Az első dobogó Magyarországon a borulás, majd a sok szakaszgyőzelem után volt a legjobb pillanat idén. Hihetetlenül jól indult ezzel a szezon. A bajnokság eleje csodálatos volt egészen a svédországi Power Stage-ig, azonban amikor az ember siet, néha túl sok is lehet.” 

Csodálatos háttér! Ilyen egy raliverseny Görögország egyik leghíresebb látványosságának tövében 

0

Görögország egyik leghíresebb látványosságának, a Meteorák tövében tartottak hétvégén ralisprint versenyt. A több százéves kolostorok fantasztikus hátteret biztosítottak a rajt helyszínén. 

Görögországról talán elsőként a az Akropolisz jut mindenkinek az eszébe, azonban a több ezeréves ország más területei is tele vannak látványosságokkal. 

Egy ilyen helyszínen, a Meteorák nevet viselő több százéves kolostorok lábánál, Kalabaka központtal tartottak hétvégén ralisprint versenyt. 

A verseny eredményei