Max Verstappen ellenállhatatlan formája visszatért Brazíliában, ahol nehéz esőfutamot abszolvált hibátlanul, s június óta első győzelmét szerezve karnyújtásnyira került negyedik világbajnoki címétől, miután Lando Norris csak 6. lett. Esteban Ocon és Pierre Gasly kisebb csodát vitt véghez azzal, hogy az idén küszködő Alpine mindkét autóját dobogóra állították.
A szombat este bejelentett programmódosítás nyomán helyi idő szerint már 12:30-ra felállt a mezőny a rajtrácsra a felvezető körhöz – s az időjárás szempontjából is szerencsésnek tűnt ez az időpontválasztás, mert bár továbbra is esős volt az előrejelzés, ebben a pillanatban éppen nem esett, s javuló pályaviszonyokra számítva mindenki intermediate gumikkal várta a kezdést.
Az időmérőn autót törők közül csak Alexander Albon autóját nem tudták időben megjavítani, a Williams így egy autóval állt ki a futamra, Carlos Sainz pedig hajtásláncelemek cseréje miatt a bokszutcából indulhatott. Alaposan felkavarodott a rajtrács az időmérő nyomán, a két RB a 3. és az 5. helyet foglalta el, Lewis Hamilton a 14., Max Verstappen büntetésével együtt a 16. pozícióból várhatta a rajtot, míg a pole-t bajnoki riválisa, Lando Norris birtokolta.
Gyakran a kaotikus futamok előjele, hogy már a felvezető kör sem zajlik le fennakadás nélkül, most pedig olyasmi történt, amire a modern időkből még nem is volt precedens. A 4-es kanyar előtt fékezve Lance Stroll autója kipördült a vizes aszfalton, s bár megpróbált visszatérni a pályára a kavicságyon keresztül, meghiúsította ezen tervét, hogy abban elásta magát az Aston Martin. A kanadai képtelen volt továbbmenni, ezzel máris 18-ra csökkent a rajthoz felálló mezőny létszáma.
Stroll autóját még nem mentették ki, mire a mezőny körbeért a felvezető körrel, így az „aborted start” üzenetet kapta meg a mezőny sárgán villogó rajtlámpákkal, jelezve, hogy a versenyirányítás megszakította a rajtprocedúrát. Ez a jelzés azt jelenti, hogy a szerelők visszatérhetnek az autóik mellé a rajtrácsra újabb 10 percre. Norris a pole-ban, és több további pilóta azonban félreértelmezte az üzenetet, s a motor leállítása helyett elindultak egy újabb felvezető körre, pedig azt csak zöld lámpák mellett szabadna megtenni – majd hosszabb hezitálás után végül mindenki más is követte őket. A második körbeérés után megkezdődött az újabb rajtprocedúra a szerelők jelenlétével, ám Norrist vizsgálat alá helyezték a szabálytalan elindulás miatt. A futam alatt aztán George Russellt, Cunoda Jukit és Liam Lawsont is felvették erre a listára, jelezve azonban, hogy döntést csak a verseny után hoznak.
Mire két tervezett és egy nemkívánatos felvezető kör után végre elrajtolhatott a futam, az eső is megérkezett. Russell lerajtolta Norrist és az 1-es kanyar belső ívén átvette a vezetést, Esteban Ocon pedig a 4. helyről indított támadást Cunoda ellen, de az S-kanyar kijáratánál a japán hárította a támadást, őket Leclerc, Lawson és Piastri követte.
Hamilton és Verstappen az első kör végére a 10. és a 11. helyen találták magukat, innen viszont a versenyük nagyon eltérő irányt vett: a brit ezúttal sem érezte jónak az egyenesekben pattogó, a kanyarokban rosszul tapadó Mercedest, kisebb hibái miatt pedig nem is tudott a mezőny első felébe kerülni. Verstappen ellenben szárnyalt ezen körülmények között, a 10. körben Piastri McLarenje mellett is könnyedén ment el. Cunoda eközben, bár Ocon nyomása alatt, de tartotta magát a harmadik helyen, még ha az élen haladó két brit tíz másodperccel el is lépett az üldözőktől.
A körülményekhez képest sokáig nyugodt mederben, kiesések nélkül zajlott a futam, ám a 25. kör környékén jóval intenzívebb eső érte el a pályát, jelentősen rontva a látási viszonyokat is. Néhányan ugyan kihajtottak kerékcserére, köztük Leclerc is, ám a többség hezitált a gumiválasztás miatt, illetve a verseny semlegesítésére várva. A 28. körben aztán, amikor Nico Hülkenberg kicsúszott az 1-es kanyarban, virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, megnyílt a lehetőség egy „olcsó” bokszkiállásra. A 7. helyezett Piastri volt az első a pályán azok közül, akik élhettek ezzel a lehetőséggel, s meg is kezdődtek a tömeges kerékcserék. Mire Russell és Norris körbeért, éppen véget ért a VSC-periódus, ennek ellenére a bokszba hajtottak, viszont csak a 4. és az 5. helyre tértek vissza, hiszen a vezetést átvevő Ocon, Verstappen és Gasly továbbra is a pályán maradtak. Norris ugyan az új gumikon megelőzte Russellt, de ekkor már nem az első helyért.
A körülmények drasztikus romlása után hamarosan biztonsági autót küldtek a pályára, majd miután Colapinto a lassú tempó mellett is falnak csúszott és csúnyán összetörte az autóját, tovább növelve a Williamst ezen a hétvégén sújtó anyagi kárt, a rengeteg törmelék miatt piros zászlós leállást rendeltek el.
Mindenki a bokszutcába hajtott, a döntés nagy nyertese pedig a konstruktőri tabella utolsó előtti helyén tanyázó Alpine volt, hiszen az első és a harmadik helyen álltak, autóik remekül működtek az esőben, a leállás során pedig szabadon kereket cserélhettek.
Nagyjából félórás szünet után – amely során Hülkenberget fekete zászlós jelzéssel kizárták, mivel a sportbírók tolták le őt egy csatornafedélről, amin kicsúszásakor felakadt – folytatódhatott a verseny a 33. körtől, a körülményekre tekintettel állórajt helyett repülőrajttal.
Ocon nem hagyott magán támadási lehetőséget, sőt nagyon hamar néhány másodperccel el is lépett Verstappentől. Norris az újraindulás első körében lecsúszott a pályáról, így elveszítette pozícióját Russell-lel szemben. A hibák továbbra is gyakoriak maradtak, s különösen nehéz napja volt Oliver Bearmannek első esős F1-es futamán, aki több kicsúszást is átvészelt. Sainz falnak csapódása és kiesése hozta viszont el az újabb biztonsági autós közbeavatkozást – a Ferrari bokszból rajtoló spanyolja szintén a mezőny második felében tartózkodott idáig.
Az ezt követő zöld jelzés azonban jóval eseménydúsabb első kanyart hozott, mint a piros zászló utáni: Verstappen szemfüles manőverrel azonnal bebújt Ocon mellé és átvette a vezetést, miközben néhány méterrel hátrébb Norris elvétette a féktávot, túlcsúszott az 1-es kanyaron, s a 7. helyen, Piastri mögött csatlakozott vissza a pályára – csapattársa viszont mérnöke kérésére hamarosan vissza is engedte őt maga elé.
A verseny utolsó húsz körébe lépve Verstappen fokozatosan növelni tudta a távolságot önmaga és a két Alpine között, akik amellett, hogy szenzációs csapatsiker felé haladtak, váratlan buffert is képeztek a holland és a közvetlen riválisai között – Russell ugyanis nem tudott támadási pozícióba kerülni Gasly mögött.
A holland végül közel 20 másodperces előnnyel nyert Interlagosban, idei 8. győzelmét szerezve, viszont az elsőt a júniusi Spanyol Nagydíj óta. A hatodik helyen befutó Norrisszal szemben 62 pontra hízott az előnye, ezzel szinte teljesen romba döntve a McLaren hadjáratát az egyéni bajnoki címért – Verstappen már a következő állomáson, Las Vegasban bebiztosíthatja negyedik titulusát, amennyiben legalább 60 pontos előnnyel távozik onnan.
Talán nála is nagyobbat nyert ezen a hétvégén az Alpine, amely csapat eddig 16 ponttal a 9. helyen állt a konstruktőri tabellán, ám most 33 pontot szakítva a Williamst, az RB-t és a Haast is átugrotta! Ocon és Gasly mögött Russell, Leclerc, Norris, Cunoda, Piastri, Lawson és Hamilton értek célba pontszerző helyeken. De levegőben lógó vizsgálatok miatt a végeredmény utólag még akár több ponton is változhat.
A verseny végeredménye: