Megjelent az ERC 2026-os naptára, mely szerint a Rally Hungary nyitó futam lehetne, a nyolcfutamos Eb Portugáliában zárul.
A Motorsport Világtanács (WMSC) csütörtöki ülésén jóváhagyta a 2026-os Rally Eb menetrendjét, amely szerint a Rally Hungary március 20-22. között nyitó futam lehetne.
A feltételes mód csak azért indokolt, mert ezt még a promóternek is jóvá kell hagyni.
A 2026-os második futam a spanyol Sierra Morena Rally lesz, amit a svéd Skandináv Rally, a Róma Rally, Lengyelország, a cseh Barum Rally, a walesi Ceredigion Rally követ.
A nyolcfutamos szezon pedig öt északi város rendezésével egy portugál rendezvényen ér véget.
Kalle Rovanpera egy hajszállal gyorsabb tudott lenni Sébastien Ogier-nál a Közép-Európa Rally második gyorsaságiján, azonban a pénteki folytatást a nyolcszoros világbajnok várhatja az élről.
A Közép-Európa Rally egyetlen csütörtöki szakaszát még délután Sébastien Ogier nyerte, kora ester azonban egyetlen tizeddel Kalle Rovanpera gyorsabb tudott nála lenni, így ő is szakaszt tudott nyerni.
Összetettben Ogier maradt az élen 1.6 másodperc előnnyel finn csapattársánál, míg a harmadik helyen Adrien Fourmaux további 2.2 másodperc hátránnyal áll.
A negyedik helyen álló Sami Pajarit beérte, Takamoto Katsuta, míg őket Elfyn Evans 4, Ott Tanak 5, Thierry Neuville pedig 7 tizedmásodperc hátránnyal követ.
Pénteken hat gyorsaságit rendeznek.
Közép-Európa Rally, állás SS2 után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 12:48.4
2 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1.6
3 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +3.9
4 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +5.6
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +5.6
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +6.0
7 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +6.1
8 #1 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +6.3
9 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +15.4
10 #55 Josh McErlean – Eoin Treacy (IRL) Ford Puma Rally1 +25.1
Időterv Október 16., csütörtök
14:30 SS1 Golf und Therme 1 12.83 km Ogier 6:24.5 / 1. OGIER, 2. Rovanpera/Fourmaux
18:05 SS2 Golf und Therme 2 12.83 km Rovanpera 6:23.8 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Fourmaux
Október 17., péntek
08:30 SS3 Granit und Wald 1 10.86 km
09:20 SS4 Böhmerwald 1 15.27 km
11:25 SS5 Col de Jan 1 23.37 km
14:45 SS6 Col de Jan 2 23.37 km
17:20 SS7 Böhmerwald 2 15.27 km
18:15 SS8 Granit und Wald 2 10.86 km
Október 18., szombat
08:15 SS9 Made in FRG 1 14.30 km
10:35 SS10 Keply 1 21.95 km
11:35 SS11 Klatovy 1 15.57 km
14:05 SS12 Keply 2 21.95 km
15:05 SS13 Klatovy 2 15.57 km
18:25 SS14 Made in FRG 2 14.30 km
Október 19., vasárnap
08:25 SS15 Beyond Borders 1 12.37 km
10:05 SS16 Mühltal 1 26.52 km
11:10 SS17 Beyond Borders 2 12.37 km
13:15 SS18 Mühltal 2 (Power Stage) 26.52 km
Időjárás
A verseny térségében a hétvége során 10 fok körüli délutáni hőmérséklet és száraz idő várható.
Sebastien Loeb tovább robog a Marokkó Rally megnyerése felé, a motorosoknál Tosha Schareina átvette a vezetést Daniel Sanderstől.
Nani Roma napja volt a csütörtöki a tereprali-világbajnokság szezonzáró futamán. A spanyol versenyző megnyerte a Marokkó Rally 4. szakaszát, ez volt a szezonbeli második sikere a Dakar Rally 10. szakaszán elért elsősége után – nem mellesleg az M-Sport harmadik szakaszgyőzelme az idei szezonban.
Sébastien Loeb ugyan 44 másodpercet kapott a nap leggyorsabb versenyzőjétől, de így is másodikként zárt, és az összetettben tovább növelte az előnyét, 13 másodpercet adott a harmadikként célba érő és összetettben második Lucas Moraesnek. Így az utolsó szakasz előtt már 3 perc 38 másodperccel vezet, és a kezében van a győzelem.
A világbajnoki címért küzdő három pilóta közül csütörtökön Moraes három, Nasser Al-Attiyah két, Henk Lategan pedig egy ponttal gazdagodott. Összetettben Moraes továbbra is második, Al-Attiyah már a negyedik helyre jött fel, Lategan pedig nem tudott javítani, maradt a 18. Jelen állás szerint Al-Attiyah megvédené a címét, de pénteken az utolsó, 216 km-es szakaszon még bármi megtörténhet.
Lónyai Pál és Alexey Kuzmich két nehéz, eltévedéssel, technikai hibával és defektekkel tarkított nap után csütörtökön kifejezetten jól autózott, és a Challenger-kategória 12. helyén ért célba. A páros abszolútban kilenc helyet előrelépve az 58. pozíciót foglalja el, a kategóriában pedig két helyet javítva a 12. helyen áll.
A Marokkó Rally állása a 4. szakasz után (autósok)
1. Sébastien Loeb, Édouard Boulanger (franciák), Dacia Sandrider, 12:17:01
2. Lucas Moraes, Armand Moleon (brazil, spanyol), Toyota GR DKR Hilux EVO, +3:38
3. Nani Roma, Álex Haro (spanyolok), Ford Raptor T1+, +6:51
4. Nasser Al-Attiyah, Fabian Lurquin (katari, francia), Dacia Sandrider, +7:34
5. Joao Ferreira, Filipe Palmeiro (portugálok), Toyota Hilux IMT Evo, +12:32
6. Mathieu Serradori, Loic Minaudier (franciák), Century CR7, +13:35
7. Mattias Ekström, Emil Bergkvist (svédek), Ford Raptor T1+, +13:43
8. Micha Goczal, Diego Ortega (lengyel, spanyol), Toyota Hilux IMT Evo, +25:48
9. Saood Variawa, Francois Cazalet (dél-afrikai, francia), Toyota Hilux IMT Evo, +26:24
10. Mitchell Guthrie, Kellon Walch (amerikaiak), Ford Raptor T1+, +27:32
…18. Henk Lategan, Brett Cummings (dél-afrikaiak), Toyota GR DKR Hilux EVO, +1:10:01
…58. Lónyai Pál, Alexey Kuzmich (magyar, semleges), GRally Team G-Ecko, +8:31:21 (4:00:00)
Az útvonal Október 12. Prológ (Fez, 19 km). Al-Attiyah, 11:56.8 Október 13. SS1 (Fez–Erfud, 298 km). Loeb, 2:49:43 / 1. LOEB, 2. Ekström, 3. Moraes Október 14. SS2 (Erfud, 307 km). Al-Attiyah, 3:19:17. / 1. ROMA, 2. Moraes, 3. Ferreira Október 15. SS3 (Erfud, 323 km). Lategan 3:29.48 / 1. LOEB, 2. Moraes, 3. Ekström Október 16. SS4 (Erfud, 284 km). Roma, 2:40:15 / 1. LOEB, 2. Moraes, 2. Roma Október 17. SS5 (Erfud, 216 km)
Fotó: W2RC
A motorosoknál eredményre vezetett Tosha Schareina kitartása, a spanyol versenyző sorozatban a harmadik szakaszt nyerte meg, és átvette a vezetést a már világbajnok Dean Sanderstől. Már szerdán sem sokon múlt, hogy ne Sacherina vezessen, de akkor a szakasz végére felgyorsuló Sanders még visszaverte a támadását.
Csütörtökön már nem volt ellenszer Schareina ellen, ráadásul Sanders csak negyediknek ért be 4 perc 11 másodperc lemaradással, így a 38 másodperces előnyéből 3 perc 33 másodperces hátrány lett. Nagy kérdés, hogy egyetlen szakaszon be lehet-e ennyit hozni a kiegyensúlyozottan teljesítő spanyol versenyzővel szemben, de ha valaki képes lehet rá, az éppen Sanders.
Mivel a harmadik helyen álló Ricky Brabec hátránya már jelentősebb, 6 perc 52 másodperc, a győzelem minden bizonnyal Schareina és Sanders között dől el az Erfud környéki 216 km-es szakaszon.
A Forma–1-es csapatok fele különleges festéssel várja az USA Nagydíj hétvégéjét. A McLaren, a Williams, a Racing Bulls, az Aston Martin, valamint a Haas autói is egyedi külsőt kapnak a következő napokra.
Hamarosan következik a Forma–1-es világbajnokság tizenkilencedik fordulója. A helyszín Texas állam fővárosa, Austin, vagyis az Egyesült Államok, ahol a csapatok viszonylag gyakran készülnek valamilyen különlegességgel a szurkolóknak. Ez pedig most sincsen másképp, hiszen öt istálló is egyedi festésű autóval várja az USA Nagydíjat.
A konstruktőri tabella szerint haladva a McLaren az első ezek közül. A wokingiak a szponzoruk, a Google mesterségesintelligencia-felületét biztosító Google Geminivel együttműködve hozták létre az új külsőt, amely a versenyzők ovrálján és cipőjén is meg fog jelenni. Sőt, egyedüliként náluk nemcsak most, hanem a jövő heti mexikóvárosi fordulón is látható lesz ez a színösszeállítás.
A Williams múltidézéssel készül az austini hétvégére, hiszen a 2002-es autó külsejét reprodukálták, amennyire lehetett. Hogy miért pont azt? Nos, azért, mert viszonylag új névadó szponzorukat, az Atlassiant ebben az évben alapították. Az autó leleplezésén Carlos Sainz és az ausztrál-amerikai vállalat vezérigazgatója mellett az istálló egyik az évi versenyzője is ott volt Juan Pablo Montoya személyében.
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) October 15, 2025
A leglátványosabb változás egyértelműen a Racing Bulls autóján, a 02-esen lesz látható. Bár a Red Bull szokásos elemeit megőrizték, de a fehér alapszín nagy részének helyére „feltűnő, gyöngyházfényű fekete és borostyánszínű teknős mintázatú festés” került. Ezzel egyik névadó szponzoruk, a Cash App új termékét igyekeznek promotálni.
Az Aston Martin az első ilyen jellegű akcióját hajtja végre, amióta a márka 2021-ben konstruktőrként visszatért a Forma–1-be. Az egyedi külsőt a tudomány inspirálta, mondván, ez sokszor láthatatlan az F1-es autók kapcsán. Éppen ezért ezen a hétvégén sok tudományos, a sorozathoz kapcsolódó tudományos képlet lesz látható a kocsin.
A Haas az idei szezon végéig, vagyis még hat versenyen át a mezőny egyetlen amerikai csapatának fog számítani, így nekik szinte kötelező egyedi festést villantaniuk. Ezt meg is tették, méghozzá ténylegesen a hazafiság jegyében. Az új színezés ugyanis az amerikai zászlón látható csillagokat, illetve piros-fehér csíkokat szimbolizálja.
Sébastien Ogier elsőként indulva volt a leggyorsabb a Közép-Európa Rally nyitó szakaszán, a francia versenyzőt Kalle Rovanpera és Adrien Fourmaux holtversenyben követte.
12.83 km-es, Németországban rendezett szakasszal vette kezdetét a Közép-Európa Rally, a WRC-szezon 12. futama.
A délelőtti shakedown szakaszt is magába foglaló gyorsaságin Sébastien Ogier elsőként indulva érte el a legjobb eredményt, 1.7 másodperccel megelőzve Kalle Rovanperát és Adrien Fourmaux-t is.
Sami Pajari is jól kezdett 2.1 másodperc hátránnyal a negyedik időt autózta, kilenc tizeddel volt gyorsabb Elfyn Evans-nél.
Takamoto Katsuta a hatodik, míg a tavalyi világbajnok, Thierry Neuville a hetedik idővel nyitott.
A tavalyi Hyundaijal induló Ott Tanak azonban csupán nyolcadik lett, igaz 5.2 másodperces hátránya még bőven ledolgozható a későbbiekben.
A csütörtök kora este ismét teljesíti a mezőny a mai szakaszt.
Közép-Európa Rally, állás SS1 után
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 6:24.5
2 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Hyundai i20 N Rally1 +1.7
3 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1.7
4 #5 Sami Pajari – Marko Salminen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2.1
5 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +3.0
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +3.2
7 #1 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +4.2
8 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +5.2
9 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +7.3
10 #55 Josh McErlean – Eoin Treacy (IRL) Ford Puma Rally1 +11.9
Időterv Október 16., csütörtök
14:30 SS1 Golf und Therme 1 12.83 km Ogier 6:24.5 / 1. OGIER, 2. Rovanpera/Fourmaux
18:05 SS2 Golf und Therme 2 12.83 km
Október 17., péntek
08:30 SS3 Granit und Wald 1 10.86 km
09:20 SS4 Böhmerwald 1 15.27 km
11:25 SS5 Col de Jan 1 23.37 km
14:45 SS6 Col de Jan 2 23.37 km
17:20 SS7 Böhmerwald 2 15.27 km
18:15 SS8 Granit und Wald 2 10.86 km
Október 18., szombat
08:15 SS9 Made in FRG 1 14.30 km
10:35 SS10 Keply 1 21.95 km
11:35 SS11 Klatovy 1 15.57 km
14:05 SS12 Keply 2 21.95 km
15:05 SS13 Klatovy 2 15.57 km
18:25 SS14 Made in FRG 2 14.30 km
Október 19., vasárnap
08:25 SS15 Beyond Borders 1 12.37 km
10:05 SS16 Mühltal 1 26.52 km
11:10 SS17 Beyond Borders 2 12.37 km
13:15 SS18 Mühltal 2 (Power Stage) 26.52 km
Időjárás
A verseny térségében a hétvége során 10 fok körüli délutáni hőmérséklet és száraz idő várható.
A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-motorsport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-motorsport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.
A magyar kormány döntése értelmében az autó-motorsport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.
A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Forma–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-motorsport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.
Idén utoljára rendezik meg a Közép-Európa Rallyt, amely Csehország, Ausztria és Németország szakaszain zajlik, azonban Németországban felmerült a terv, hogy a jövőben ismét önálló WRC-futamot rendezzenek.
A három országot érintő, különleges koncepciójú Közép-Európa Rally az idei szezonnal befejezi működését, de a DirtFish információi szerint tervek születtek egy új, Nürburgring környéki világbajnoki futam megvalósítására. A megvalósítás legkorábban 2027-ben történhet meg.
„Úgy tűnik, a Közép-Európa Rally számára elérkezett az út vége – mondta a DirtFish egyik forrása. – Nehéz három nemzetet együtt tartani financiális szempontból. Jó volt, ahogy eddig sikerült megrendezni, és szép történetet alkottunk, de most úgy tűnik, hogy az ADAC, a német autóklub szeretne egy új versenyt létrehozni. Erre a következő szezonban még nem kerülhet sor, de cél egy Nürburgringet is érintő futam megszervezése.”
A portál úgy értesült, hogy az új esemény az Eifel régióban, Koblenztől nyugatra, szőlőültetvények között zajlana.
„Tudjuk, hogy nem lehet visszatérni a Német Rally eredeti helyszínére, de ez a terv azt jelentené, hogy nem lennénk messze a korábbi trieri és moseli utaktól. Azt hiszem, mindannyian emlékszünk arra a hatalmas támogatásra, amelyet ez az esemény akkoriban kapott.”
Mohammed Ben Sulayem érdekes képeket osztott meg a közösségi médiában. Az FIA elnöke ugyanis Zak Brownnal, a McLaren Racing vezérigazgatójával, valamint a nyárig a Red Bullt csapatfőnökként irányító Christian Hornerrel találkozott – kettőjüknek korábban megvoltak a maguk konfliktusai.
Mohammed Ben Sulayem szerdán egy olyan bejegyzést tett közzé saját Instagram-oldalán, amely beindította az F1-es közvélemény fantáziáját. „Egy jó társaságban eltöltött este” – írta, a szöveghez pedig két képet csatolt. Mindkét fotón Zak Brownnal, a McLaren Racing vezérigazgatójával, valamint a Red Bull egykori csapatfőnökével, Christian Hornerrel szerepel.
Hogy ennek a közös vacsorának mi lehetett a célja, azt több irányból is meg lehet közelíteni. Az egyesült arab emírségekbeli sportdiplomata már javában készül a decemberi elnökválasztásra, amelynek egyértelműen azzal a céllal vág neki, hogy további négy évre ő legyen a Nemzetközi Automobil Szövetség első embere, amire egyébként igen jó esélye van.
Azonban Brown és Horner nem tudnak érdemi segítséget nyújtani a kampányban, és egyébként is az egészben az a legérdekesebb, hogy ők ketten egy asztalhoz ültek. Korábban ugyanis jó néhányszor komoly összetűzésbe kerültek a sajtón keresztül: ezek közül a legemlékezetesebb talán az az eset volt, amikor 2022 őszén kiderült, hogy az energiaitalosok az előző évben átlépték a költségplafont, az amerikai üzletember pedig kígyót-békát kiabált az ellenfélre.
Persze a brit szakembert sem kellett félteni, különösen tavaly, amikor a wokingiak egyértelműen átugrották a Milton Keynes-ieket. Idén nyáron viszont több mint húsz év után eltávolították őt a Red Bull csapatfőnöki székéből, azóta pedig már a teljes szervezettől távozott. Brownnak erre is volt egy csípős megjegyzésre, hiszen kijelentette, hogy nem lepődött meg, de később elismerte, hogy rivalizálásuk túl messzire ment.
Ami Hornert illeti, azóta egyre másra jönnek a találgatások, hogy hol, illetve milyen szerepkörben fog visszatérni a Forma–1-be, már ha egyáltalán vissza fog. Mondjuk ez utóbbi többé-kevésbé borítékolható, hiszen nemrég kiderült, hogy minden csapatnál puhatolózott azzal kapcsolatban, hogy milyen lehetőségek vannak.
Eközben Brown eddigi legnagyobb sikerét érheti el azóta, hogy 2018-ban ő vette át a McLaren Racing vezetését. Azok után, hogy tavaly 1998 után ismét konstruktőri bajnokságot nyertek, idén már biztossá vált a címvédés, ráadásul jó esély van rá, hogy az egyéni pontverseny győztesét is ők adják Oscar Piastri vagy Lando Norris személyében.
A WRC 2021-es visszatérése óta Lamia adott otthont az Akropolisz Rally központjának, ám 2026-tól a verseny régi-új helyszínre, Loutrakiba költözik, amely 2013-ig már korábban is otthont adott a legendás görög futamnak.
Az Akropolisz Rally 2021-ben tért vissza a rally-világbajnokság naptárába, és azóta Lamiából rajtolt, miközben több Athén környéki gyorsasági szakaszt is megtartottak a programban.
Öt év után azonban a szervezők helyszínváltás mellett döntöttek, így a futam 2026-tól Loutrakiban lesz központi bázisú.
„Amikor a WRC 2021-ben visszatért Görögországba, már akkor szándék volt, hogy olykor lehetőség nyíljon a helyszínváltásra, hogy kihasználhassuk a figyelmet és a gazdasági előnyöket – mondta Simon Larkin, a WRC Promóter rendezvényigazgatója a WRC hivatalos oldalának. – Lamia kiváló helyszín volt az elmúlt öt évben, de most Loutrakiba költözik a rendezvény, amely közelebb van Athénhoz, és változatos szakaszokat tesz lehetővé, miközben könnyebben megközelíthető lesz a nézők számára.”
A görög sportminiszter Giannis Vroutsis is üdvözölte a döntést:
„Az Akropolisz Rally a görög sport élő intézménye, és hazánk egyik legfontosabb nemzetközi nagykövete – mondta Vroutsis. – Ez új korszakot nyit, amely tele van kihívásokkal és lehetőségekkel. Minden érintett fél szorosan együttműködik, hogy az új helyszínen is sikeres legyen a rendezvény, miközben a rally továbbra is három régióban zajlik.”
A helyszínváltásról azután született döntés, hogy Almyros–Volos, Lamia és Loutraki–Perachora–Agio Theodoroi térségek képviselői közösen egyeztettek a szervezőkkel.
Bár az új központ Athéntól mindössze egy órányira található, a verseny klasszikus közép-görögországi szakaszai továbbra is szerepelnek majd a programban.
A 2026-os Akropolisz Rallyt várhatóan június 25–28. között rendezik meg.
Toto Wolff szerint George Russell korábban nem kapott sok figyelmet, aminek oka részben az volt, hogy Lewis Hamilton csapattársaként versenyzett. A Mercedes csapatfőnöke úgy véli, a jelenleg 27 éves pilóta volt a biztosítéka annak, hogy semmiképpen nem fognak felsülni Andrea Kimi Antonelli leigazolásával, akivel kapcsolatban szintén optimista a jövő évre nézve.
Szerdán délután érkezett a hír, amelyre már jó ideje lehetett számítani: a Mercedes George Russell és Andrea Kimi Antonelli szerződését is meghosszabbította. Igaz, a közlemény mindkettőjük esetében csak a 2026-os évet említi, ami elsősorban előbbi esetében érdekes, hiszen a korábbi sajtóértesülések szerint a felek között azon is ment a vita, hogy hány szezonra kötelezzék el magukat egymás mellett.
Az idény előtt mindenesetre azt lehetett várni Russelltől, hogy Lewis Hamilton távozásával egyértelmű vezérpilótává lép elő. Ez pedig olyannyira megtörtént, hogy talán minden eddiginél magasabb szinten versenyez, és sokak szerint 2025-ben ő nyújtja az egyik, ha nem a legjobb teljesítményt. Toto Wolff szerint a jelenleg 27 éves versenyző egyfajta biztosítékként is szolgált, amikor tavaly meghozták a döntést a másik ülést illetően.
„Mindenekelőtt úgy gondolom, rendkívül nagy volt a felhajtás Lewis távozása és Kimi érkezése körül, illetve azzal kapcsolatban, hogy mekkora kockázatot vállaltunk, de valójában nem volt annyira nagy kockázat, mert ott volt nekünk George – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnök New Yorkban, az Autosport Business Exchange elnevezésű eseményen. – Az évek során bizonyos szempontból mindig alulértékelték őt. Talán az introvertáltabb személyisége miatt. Emellett ha az embernek Lewis Hamilton a csapattársa, akkor nem kap sok, hogy is mondjam, figyelmet. Mármint ha George követi Lewis divatstílusát, akkor talán több fotó készült volna róla, de ő nem ilyen.”
Russell eddig két pole pozíciót szerzett idén, és mindkettőt magabiztos módon váltotta győzelemre – többek között ennek is köszönhető, hogy a csillagos istálló a második helyen áll a konstruktőri tabellán. Persze ehhez Antonelli is bőven hozzátett, de ő azért igencsak felemás szezont produkál. Persze ez minden idők harmadik legfiatalabb versenyzőjeként talán nem is csoda.
„Mindig jó volt tudni, hogy George személyében nálunk van az egyik legjobb pilóta, Kimi szerződtetése pedig szintén egy hosszú távú terv része volt – fogalmazott Wolff. – Tudtuk, hogy ha adunk neki egy évet a jelenlegi szabályrendszerben, akkor nehéz dolga lesz, mert minden versenyző vezetett már ilyen szívóhatású autót. A gumik [működését] nagyon nehezen lehet megérteni. Sok versenypályán még nem járt, és akkor még ott van az olaszságával járó óriási médianyomás. Ez az ország ötven-hatvan éve [valójában 72 – a szerk.] vár világbajnokra. Mindez megtörtént, és jó eredményekhez vezetett. Szerintem a csúcspont mindenképpen a miami sprintre megszerzett »pole pozíció«, valamint a montreali dobogó volt, de nagyon nehéz futamok is voltak.”
Valóban, és ez elsősorban az európai szezonra igaz, ahol a most 19 éves versenyző túlzás nélkül pocsék teljesítményt nyújtott. A kilenc európai futamon ugyanis mindössze kétszer szerzett pontot, és ezeken is csak 3 egységet tudott összekaparni. Emellett Spa-Francorchamps-ban megfutotta a leggyorsabb kört, de ez tényleg inkább csak statisztikai szempontból lehet érdekes. Főnöke ugyanakkor meg van győződve róla, hogy 2026-ban már nagyon más lesz az összkép.
„Európában hatalmas volt a média nyomása, és szerintem megtanultuk a leckét, kicsit megvédtük őt – jelentette ki az osztrák üzletember. – A legutóbbi két verseny meglehetősen jól sikerült. Jövőre pedig teljesen más kiindulási pontról kezdhet, miután már mindent látott és itt volt. Biztos vagyok benne, hogy nagyszerű éve lesz.”