back to top
2025. augusztus 17. 07:06
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 20

    A Ferrari botránya elérte, hogy megszüntessék a Ferrari korábbi botránya által bevezetett szabályt

    0

    15 évvel ezelőtt zárta be a Ferrari a saját maga által indított kört azzal, hogy félreállította a 2009-es magyarországi balesete után egy évvel a futamgyőzelem felé száguldó Felipe Massát Fernando Alonso elől a Német Nagydíjon, amire reagálva a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előbb büntetett, majd belátta, hogy semmi értelme tiltani a csapatutasítást a Forma–1-ben.

    A közkedvelt brazil soha többet nem állt a győzelem kapujában sem F1-es versenyen, Alonso pedig az év végén a németországi segítség ellenére elbukta a világbajnoki címet. Hogy pontosan hogyan zajlott a botrányt kiváltó hockenheimi eset, arra alábbi cikkünkben, a történtek 13. évfordulóján tekintettünk vissza részeletesen:

    Életveszélyes hungaroringi balesete után pont egy évvel rúgott bele pilótájába a Ferrari

    Koncseg Zoltán boldogsága határtalan a sporttörténeti siker után

    0

    Magyar versenyző először nyert futamot a ralikrossz Európa-bajnokság csúcskategóriájában, Koncseg Zoltán a RallyCafénak mesélt a nyirádi sikeréről.

    Sporttörténeti sikert ért el Koncseg Zoltán a Nyirádon megrendezett ralikrossz világ- és európa-bajnoki futamon, magyar versenyző ugyanis sohasem állt még a dobogó tetején az Európa-bajnokság csúcskategóriájában (ERX1). A döntőben két magyar versenyző szerepelt, Kárai Tamás a rajtot követően nekiment Damian Litwinowicznak, a sérült autóval végül ötödiknek jött be. Koncseg Zoltán viszont remek taktikával és egy csodálatos előzéssel megnyerte a finálét, ez volt egyébként pályafutása első Európa-bajnoki dobogós helyezése.

    „Pedig az év elején még úgy terveztük, hogy csak az országos bajnokságban indulunk, de nem akartuk kihagyni a hazai Eb-futamot – mondta a RallyCafénak Koncseg Zsoltán. – Az Európa-bajnokság sokkal jobban tetszik, mint az ob, bár az idén nagyobb a harc, és erős ellenfelek vannak idehaza is. Általában nem szoktunk előre célokat kitűzni, azért megyünk, hogy jól érezzük magunkat és jót autózzunk, azért persze próbáljuk a legtöbbet kihozni belőle. Így volt ez Nyirádon is, de az első edzések után éreztük, hogy jól megy, nagyon jó volt a pálya és az autó is.”

    Kristofferson a WRX-ben, Koncseg Zoltán az ERX1-ben győzött Nyirádon

    Ugyanabban az elődöntőben indult Koncseg Zoltán és Kárai Tamás is, a második és harmadik helyen értek célba, és különösebb izgalmak nélkül jutottak a fináléba. A másik elődöntőben nem sok örömünk volt, Trepák Andort kilökték, Mózer Márk kiállt, Mózer Attila pedig lemaradt a döntőről.

    „A döntőben el tudtam jönni harmadiknak, akkor felcsillant a remény, hogy talán el tudjuk csípni a dobogót, ha minden rendben lesz. Aztán amikor Belevski és Liimatainen összeakadt, még az is megfordult a fejemben, hogy akár a második hely is elérhető. Ez fantasztikus volt, nem gondoltam volna a rajt előtt. Azán még ennél is jobban alakult minden, nagyon pontosan és úgy érzem, hogy gyorsan is tudtunk menni. Liimatainen feszegette a határokat, hogy a jokeren vissza tudjon jönni elém, ezért belehibázott, és így ha nem is bőven, de vissza tudtam jönni elé. Elképesztően jó érzés volt, hogy meg tudtam nyerni egy Eb-futamot! Nem voltam naprakész, nem tudtam, hogy a magyar sport történetében ez még nem fordult elő, hihetetlen, hogy ezt én értem el, ráadásul a szurkolók támogatása közepette. Nagyon sok balszerencsém volt az idén az ob-futamokot és a franciaországi versenyen is, most pedig minden klappolt, minden tökéletesen összeállt.”

    A győzelemhez a tökéletes taktika is kellett, Koncseg Zoltán az első körben kijött jokerre, míg Liimatainen az utolsó körre hagyta a sajátját. A kék Audi S1-essel versenyző magyar pilóta közben ráadásul kontakt nélkül megelőzte Nils Vollandot, az utolsó kanyarban pedig simán maga mögött tartotta a jokerről visszatérő Liimatainent.

    „Nagyon profinak tartom a szpotteremet, Kelő-Gere Ádámot, ezúttal is sokat köszönhetek neki. Az volt a terv, hogy ellentétes taktikát választunk, és mivel az elején nem ment ki senki jokerre, én kimentem. Nagyon jó döntés volt, és utána is végig mondta a fülemre, hogyan állunk és mit kell csinálnom. Az előzés előtt nem kommunikáltunk, annyit láttam, hogy Volland lecsúszott a kanyarról, és szépen el tudtam menni mellette.”

    És aztán jött az utolsó kanyar, amikor Liimatainen Koncseg Zoltán mögé jött vissza jokerről, és már „csak” el kellett fordulni, és áthaladni a kockás zászló előtt.

    Koncseg Zoltán
    Fotó: STom

    „Ádi direkt nem mondta, hol vagyok, de amikor mentem le a katlanba, és megláttam, hol van Liimatainen, akkor elgondolkodtam rajta, hogy ez akár még meg is lehet… Ádi annyit mondott, hogy precízen, pontosan menjek, ne rontsam el a kanyart, nagyon figyeljek. Amikor elfordultam, és éreztem, hogy hátulról nincs kontakt, előttem pedig senki sincs, akkor egyrészt nagyon megörültem, másrészt rettentően koncentráltam. Amikor átszeltük a célvonalat, elképesztően boldog voltam, először nem is értettem, hogy mi történt. Még mindig szoktatom magamat a gondolathoz, sokszor megnéztem a videót, és mindig libabőrös leszek. Rengeteg gratulációt kapok még mindig, nagyon sokat megköszönték, hogy milyen jó élménnyel mentek haza a versenyről. Kezd leesni mi történt, de még mindig fantasztikusan jó érzés. Nem szoktam hozzá a reflektorfényhez, de a boldogságom határtalan.”

    Koncseg Zoltán
    Fotó: STom

    Koncseg Zoltán kicsit kiélvezheti a sikert, legközelebb az augusztus 8–9-ei, érdekesnek ígérkező éjszakai ob-futamon indul Máriapócson, és hát a történelmi siker után elgondolkodott egy újabb Eb-futamon.

    „Ahogy korábban mondtam, erre az évre csak az ob-szezon és egy-két franciaországi verseny volt a tervben. Egyszer már voltam egy francia bajnokin, és mindenképpen megyek még egyre. Az év elején szóba került még Kárai Tomival a törökországi Eb-futam, de bevallom, én azt egy kicsit már elengedtem. Most újra átgondoljuk, nemsokára kiderül, hogy oda elutazunk-e vagy sem.”

    A ralikrossz világ- és Európa-bajnoki sorozat augusztus 23–24-én Finnországban, a KymiRingen folytatódik.

    Piastri majdnem kiesett, aztán mégis a leggyorsabb lett, Hamilton és a Mercedesek bajba kerültek a sprintidőmérőn

    0

    Oscar Piastri a második szakaszban majdnem kiesett, a harmadikban azonban mégis ő szerezte meg a szombati rajtelsőséget a Belga Nagydíj sprintversenyére. Lewis Hamilton különös eset miatt búcsúzott korán, de nincs mit az ablakba tennie a mezőny második felébe szoruló Mercedesnek sem.

    A szezon harmadik sprintversenyes hétvégéje a Belga Nagydíj, amelyen így az első és egyetlen szabadedzés után péntek délután máris egy téttel rendelkező esemény következett a mezőny számára: a kvalifikáció a szombati sprintfutam rajtrácsára.

    Mivel a sprinten jóval kevesebb pont forog kockán, mint a tényleges futamon, így nem kerül olyan sokba egy itteni hiba, és a gyengén kvalifikálók hajlamosak egy újabb edzésnek, tesztversenynek felfogni a sprintet.

    És alighanem Spában is lesznek ilyenek, hiszen már a 12 perces SQ1 is szedett néhány nagy áldozatot. Az egész onnan gyökereztethető, hogy Andrea Kimi Antonelli a Stavelot-ban megpördült, a kavicságyba csúszott, ezáltal temérdek kavicsot szórva a pályára. Már a közvetlenül mögötte haladó csapattársa, George Russell is panaszkodott, hogy emiatt sok időt veszített, de a nyomukban érkező Lewis Hamilton fázott erre rá jobban, hiszen körideje nem is lett elég erős a továbbjutáshoz.

    A brit a szakasz végén egy újabb próbálkozást tett, ami ígéretesnek is tűnt egészen az utolsó sikánig, ahol különös módon pördült ki – látszólag a hátsó kerekei blokkoltak, ami valamilyen technikai hibára utalhat.

    Hamilton így csak a 18. helyen zárt és kiesett, s hasonló sorsra jutott a 20. helyen a javítani szintén nem tudó Antonelli – hiszen egyetlen közepes keverékű szettel kellett abszolválni ezt a szakaszt. Rajtuk kívül Alexander Albonnak, Nico Hülkenbergnek és Franco Colapintónak ért még véget itt a sprint időmérője.

    Az SQ2-ben a drámai szálat Oscar Piastri szállította, aki noha gyorsan élre állt a szakaszban, ám hamarosan megfosztották a köridejétől a Raidillonban történt pályaelhagyása miatt. Mivel itt is mindenki egy gyorskörrel tervezett, és csak egy szettet lehetett használni, az ausztrál nehéz helyzetbe került, mert ismételnie kellett, a újabb idejével pedig végül a 10. helyen még éppen továbbcsúszott az utolsó szakaszba, miután az utolsó másodpercekben érkezők sorra remek időket futottak (Esteben Ocon 4., Gabriel Bortoleto 5., Pierre Gasly 6., Oliver Bearman 7. lett például).

    Búcsúzott Liam Lawson, Yuki Tsunoda, George Russell, Fernando Alonso és Lance Stroll, vagyis a másik Mercedes is korán kiesett, a tavaly ezen a pályán remeklő csapat jobbik autója is csak a 13. helyről kezdheti meg a sprintet.

    Az utolsó szakaszban szokatlan módon a McLaren mellett még a Haas volt ott mindkét autóval. Az előző két szakaszban egyaránt egy McLaren futotta a legjobb időt, a nagycsapatok pilótái közül pedig csak Verstappen és Leclerc maradtak állva, ők jelenthették rájuk a fő veszélyt a sprintpole-ért folyó harcban.

    Az SQ3-ban egyetlen lágy szett volt használható, amit mindenki a nyolcperces időkeret végére tartogatott. A legjobb időt, méghozzá jelentős, Verstappennél közel fél másodperces előnnyel Piastri érte el, ezzel megszerezte a rajtelsőséget a sprintversenyre. Norris a 3., Leclerc a 4. lett, de a Haasok is szokatlanul erős délutánt zártak Ocon 5. és Bearman 7. helyével. Gasly, Hadjar és Bortoleto nevével zárul a legjobb tíz listája.

    A sprintversenyt szombatin 12 órai kezdéssel rendezik.

    A sprint rajtsorrendje:

    Monte 2026: 17 gyorsasági, köztük a Monacói versenypályával

    0

    Megjelent a 2026-os Monte-Carlo Rally útvonala, mely több újdonságot is tartalmaz, köztük a Monacói versenypályával, mely 18 év után tér vissza a programba.

    17 gyorsasági, hosszú első és utolsó nap, rövid, de a Monacói versenypályát is tartalmazó harmadik nap – így lehetne röviden összefoglalni a 2026-os Monte-Carlo Rally időtervét.

    Most pedig nézzük hosszabban.

    Annak ellenére, hogy egylőre még várnunk kell a jövő WRC-naptárral már biztos, hogy a bajnokság Montéval indul január 21-25. között.

    A verseny hagyományosan csütörtökön kezdődik, amikor három szakaszt rendeznek, melyek hossza 61.58 km lesz. Ez hosszabb a megszokotthoz képest.

    Pénteken három pálya szerepel kétszer a programban, melyek hossza 129.38 km lesz.

    Szombaton azonban a versenyzők átköltöznek Gapból Monacóba, ahol a rajtceremónia is lesz csütörtökön. A hercegség környékén két pályán összesen három szakaszt rendeznek napközben, majd a napot az F1-es pályán kialakított gyorsasági zárja, így 2008 után ismét a programba került a Monacói versenypálya.

    Vasárnap két pálya szerepel kétszer az útvonalban, melyek hossza 71.62 km lesz, így csupán 6.5 km-rel marad el a szombati versenytávtól.

    A teljes szezonnyitó alatt 340.8 km lesz a mért etap.

    Monte-Carlo Rally 2026, tervezett útvonal
    Január 21., szerda
    14:01 Shakedown (Gap) 4.80 km

    Január 22., csütörtök
    15:35 SS1 Toudon – Saint-Antonin 22.90 km
    18:03 SS2 Esclangon – Seyne-les-Alpes 23.48 km
    19:51 SS3 Vaumeilh – Claret 15.20 km

    Január 23., péntek
    08:36 SS4 Laborel – Chauvac-Laux-Montaux 1 17.84 km
    10:04 SS5 Saint-Nazaire-le-Désert – La Motte-Chalancon 1 29.00 km
    11:22 SS6 La-Bâtie-des-Fontes – Aspremont 1 17.85 km
    14:58 SS7 Laborel – Chauvac-Laux-Montaux 2 17.84 km
    16:26 SS8 Saint-Nazaire-le-Désert – La Motte-Chalancon 2 29.00 km
    17:44 SS9 La-Bâtie-des-Fontes – Aspremont 2 17.85 km

    Január 24., szombat
    08:05 SS10 La Bréole – Bellaffaire 1 30.10 km
    09:18 SS11 Vaumeilh – Claret 15.20 km
    12:05 SS12 La Bréole – Bellaffaire 2 30.10 km
    17:45 SS13 Monaco Circuit 2.82 km

    Január 25., vasárnap
    08:00 SS14 Col de Braus – La Cabanette 1 12.48 km
    09:05 SS15 La Bollène-Vésubie – Moulinet 1 23.33 km
    11:10 SS16 Col de Braus – La Cabanette 2 12.48 km
    13:15 SS17 La Bollène-Vésubie – Moulinet 2 (Power Stage) 23.33 km

    Pajari: „Valamikor szeretnék engedélyt kapni a nagyobb tempóra”

    0

    Sami Pajari idén alaposan elmarad attól a sebességtől, amit tavaly mutatott a Rally1-es Toyotával, ennek azonban megvan az oka, ugyanis a japán gyártó kérte a lassabb sebességre, amivel jobban tud tanulni.

    Sami Pajari tavaly már a negyedik szakaszát megnyerte a Rally1-es Toyotával való debütáláskor a Finn Rallyn, ettől a sebességtől azonban idén alaposan elmarad, Oliver Solberg pedig az Észt Rallyn aratott győzelmével már megelőzte a bajnokságban is a finn pilótát.

    A Rallit.fi oldalnak elárulta Pajari, hogy kérésre nem vezet a tavalyi tempójában.

    „A csapat egyértelművé tette a szezon elején, hogy az idei év a tanulás ideje lesz – mondta Sami Pajari. – Emiatt nem szabad a jó eredmény érdekében nagyobb kockázatot vállalnom. Eddig hozzászoktam, hogy mindig a maximumra törekedek a versenyeken, ezért bízom benne, hogy valamikor engedélyt kapok a nagyobb tempóra.”

    A 23 éves versenyző szerint a versenyek többségén tudna gyorsabb is lenni, de ez a szint minden futamon változó.

    „Az, hogy mennyire tudnék gyorsabb lenni, igen változó dolog. Az idei versenyek egyikén sem a harc volt a cél, ez ellentétes az eddigi szezonokkal, amikor mindig a maximumot próbáltam kihozni magamból. Az Észt Rallyn talán picivel jobbak is lehettünk volna, de már a verseny elején félrementek a dolgok műszaki hiba miatt, amiért nagy kár volt.”

    Pajari úgy érzi, hogy a Toyota idei kérése miatt változtatnia kellett a versenyekhez való hozzáálláson is.

    „A Toyota megkért, hogy ne kockáztassak idén, azonban úgy érzem, hogy túlságosan nem is vehetek vissza, mert a mezőny nagyon gyors és ha túl óvatos lennék, akkor nagyon elmaradnék a többiek tempójától.”

    A WRC-szzezon a Finn Rallyval folytatódik, ahol talán a Toyota is több kockáztatást enged Pajarinak.

    Piastri lenyomta az erősen továbbfejlesztett Red Bullt a Belga Nagydíj nyitányán

    0

    A McLaren kezdett a legjobban Belgiumban, noha a Red Bull és Max Verstappen komoly fejlesztésekkel érkezett meg Spába.

    A Red Bull idei legnagyobb, egyben utolsó komoly fejlesztési csomagjával érkezett meg Spába, a Belga Nagydíj helyszínére. Az egyelőre csak Max Verstappen autóján felvonultatott újítások közé új első szárny, új oldalsó légbeömlő, új motorborítás, illetve az első és hátsó felfüggesztésen, valamint a a hátsó fékhűtőkön végrehajtott módosítások tartoznak, amelyek a korábban bevetett új padlólemezzel kiegészülve hivatottak legalább közelebb vinni a bikás istállót a McLarenhez.

    Verstappen biztatóan is mozgott az edzés nagy részében, ám az első félidőben nagyrészt annak köszönhette a többiekhez viszonyított kiemelkedő tempóját, hogy a mezőny nagy részével ellentétben ő a közepes, és nem a kemény keverékű Pirelliket használta. Ennek ellenére féltávnál nem ő, hanem Charles Leclerc állt az élen 1:44,148-as idővel, míg a monacóit Oscar Piastri követte 0,005 másodperces lemaradással, Verstappen pedig a 3. helyet foglalta el 0,088 másodperces hátránnyal.

    Sprinthétvégéről lévén szó az első és egyetlen 60 perces gyakorlás kiemelten fontos volt a csapatoknak, hiszen mindössze ennyi idejük volt felkészülni a délutáni sprintidőmérőre. Így aztán különösen nagy csapást jelentett Carlos Sainznak és a Williamsnek, hogy a spanyol pilóta autója már a kivezető körben megmakacsolta magát, így Sainznak csigatempóban kellett visszavánszorognia a garázsba, majd az első fél órában többet nem is láttuk. Rajta kívül még Lance Stroll szembesült porblémával – mint kiderült, az ülésével nem volt valami rendben, így ki kellett azt cserélni –, ami miatt a kanadai is időt veszített.

    Sainz nem ilyen kezdésről álmodott:

    A versenyzők közül többen is elkövettek kisebb-nagyobb hibákat, Lewis Hamilton és Isack Hadjar pedig nem járt messze attól, hogy az Eau Rouge-ban dobja el az autót, de végül mindketten megfogták a megcsúszó kocsit.

    Miután az első felvonásban csak a két Red Bull és a két Haas tette fel a közepes keveréket, a hajrára már mindenkinél megjelent vagy a sárga, vagy a piros oldalfalú Pirelli. Utóbbin a végül az 1:42,022-es kört repesztő Piastri bizonyult a leggyorsabbnak, noha úgy tűnt, a szintén lágyakon érkező Verstappen megdöntheti az idejét, de a holland lila első szektor után a középső szektorban rengeteget veszített és végül 0,404 másodpercet kapott a pontverseny éllovasától, de így is odaért a 2. helyre.

    Hamilton meleg pillanata az Eau Rouge-ban:

    A 3. pozíciót az első lágy gumis gyorskörén hibázó és a kavicságyat elcsípő Lando Norris bérelte ki, miután az utolsó körében ő is javított, de így is fél másodperccel elmaradt a csapattársától. A 4. helyre George Russell érkezett meg közepes keveréken 0,576 másodperces hátránnyal, majd őt Leclerc, a szintén közepesen köröző Antonelli, a már több mint 1 másodpercet kapó Hamilton, majd Stroll, Alonso és Hadjar követte az első tízben.

    A Ferrarik tehát egyelőre új, az SF-25-ös problémáit megoldani hivatott hátsó felfüggesztés ide vagy oda, nem tűntek kimondottan gyorsnak, noha a sprintidőmérő előtt természetesen még mindenkinek lehetősége lesz finomítani a beállításokon.

    A Belga Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:

    Rovanpera nem érzi magát győzelemre esélyesnek hazai versenyén, de a tesztje jól sikerült

    0

    Kalle Rovanpera nem tudta túl elégedetten zárni az Észt Rallyt sem, ezért nem hiszi, hogy győzelemért tudna hazai futamán harcolni, de legalább a teszten sikerült picit előre lépnie.

    Kalle Rovanpera idei szezonja a Kanári-szigetek Rally kivételével a küzdelemről szól, amit a riválisok helyett inkább a Hankook gumikkal vív. Nem volt ez másképp Észtországban sem, ahol pedig három éven át veretlen tudott maradni, idén azonban csupán negyedik lett.

    A kétszeres világbajnok mivel egyelőre nem tudott igazi megoldást találni problémáira, nem látja magát esélyesnek hazai, finn versenyén sem.

    “Azt hiszem, az elmúlt két évben közelebb voltunk ahhoz, hogy megszerezzük első hazai sikerünket, akkor sokkal jobb tempóban tudtunk vezetni – mondta Kalle Rovanpera a DirtFishnek. – Eddig nem a Finn Rally volt a legerősebb versenyünk, és úgy tűnik, hogy idén sem lesz az. Persze, mindent megpróbálunk egy jó eredmény eléréséhez. Ott Tanak azonban Finnországban mindig nagyon gyors, és Elfyn Evans is sokszor pokolian gyors tud lenni, szóval inkább ők lehetnek esélyesek.”

    A 24 éves finn versenyző azonban már tesztelt hazai futama előtt, és némi javulást sikerült elérnie.

    “Elég sok mindent kipróbáltunk a teszten – mondta a toyotás versenyző a Rallit.fi oldalnak. – Sok információt szereztünk Észtországban és most ezek ismeretében próbáltunk dolgozni. Néhány dolog használható Észtországban és jó Finnországban is, így legalább a jól működő dolgokat már tudjuk, azokat nem a versenyen kell kitalálni. A mostani teszten sikerült találni néhány dolgot, amivel javulni tudunk, és már tudjuk, hogy mely irányba kell haladnunk.”

    A Finn Rallyt egy hét múlva rendezik.

    Rovanpera nyolc futam után a bajnokság negyedik helyén áll, 24 pont pont hátránnyal a bajnokság élén álló Ott Tanak mögött.

    Vissza a bajnoki csatába – Molnár Martin kedvenc pályáján folytatódik a brit F4 szezonja

    0

    A hétvégén a hollandiai Zandvoortban csap össze a brit Forma–4 mezőnye, a szezon folytatását a második helyről váró Molnár Martin pedig kedvenc pályáján vághat neki a bajnoki hadjárata második felvonásának.

    Noha akárcsak az idén, Zandvoort tavaly is a hatodik állomás volt a brit F4 tíz fordulóból álló naptárában, Molnár Martin számára egyfajta új kezdetet jelentett a Forma–1-es Holland Nagydíjnak – amelyet Max Verstappen, a hazaiak kedvence az elmúlt négy évben háromszor is megnyert – is otthont adó pálya, hiszen itt szerezte saját és egyben a magyar autósport első dobogóját FIA által felügyelt F4-es bajnokságban. Azóta persze már sok víz lefolyt a Dunán – Martin előbb újoncbajnok lett, majd az idén már futamgyőzelmet és pole pozíciót is szerzett, miközben az összetett elsőségért küzd, de így is kedves emlékekkel tér vissza az Északi-tenger partjára.

    „A silverstone-i F1-es hétvége után voltam coachingolni gokartban, majd főként itthon edzettem és eleget tettem a különböző kötelezettségeimnek. A hét elején kezdett már úgy igazán viszketni a tenyerem, most pedig már nagyon mennék vezetni és versenyezni. Azt szeretem Zandvoortban, hogy olyan, mint egy hullámvasút – rengeteg a szintkülönbség és vannak rajta döntött kanyarok, ez pedig nagyon élvezetessé teszi az egész pályát. Abból a szempontból illeszkedik a brit F4-es versenynaptár legtöbb helyszínéhez, hogy ez sem széles aszfaltcsík, emiatt itt sem könnyű előzni, de bízom a jó tempónkban. Már a tavalyi hétvégén is jól szerepeltünk, az idei szezon előtti teszten pedig még jobbak voltunk” – tekintett előre a Virtuosi Racing magyar versenyzője.

    Molnár Martin, Virtuosi Racing
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Mivel a tavalyi versenyhétvégén esett, Martin inkább az idei teszten rögzített fedélzeti kamerás felvételek elemzésével készült a hollandiai kalandra, miközben azt reméli, hogy az időjárás ezúttal nem áztatja el a 4259 méter hosszú, 14 kanyarból álló pályát, mivel úgy érzi, most szárazon is meglesz a tempója ahhoz, hogy ott legyen a mezőny elejében. Ezzel együtt kemény csatákra készül az ellenfelekkel.

    „Mindenkinek volt egy kis szünet, ők is kipihenték magukat, akárcsak én, így mindannyian újult erővel fogunk nekivágni a szezon második felének. Biztos vagyok benne, hogy Zandvoortban is lesznek jó csaták, illetve Silverstone-hoz hasonlóan ismét három autót indít a Virtuosi, ami nekem is segítség lesz amellett, hogy egy kicsit nagyobb nyomást helyez rám. Az, hogy ellentétben néhány riválisommal én már tavaly is versenyeztem itt, szerintem nem jelent majd előnyt, mert egyrészt akkor esett, másrészt ezen a szinten már mindenki nagyon hamar felveszi a tempót. Úgy érzem, ahogy közeledik a szezon vége, egyre keményebben tudunk csatázni egymással, aminek örülök.”

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője 163 ponttal az összetett második helyén áll, 5 és fél ponttal lemaradva az éllovas Fionn McLaughlintól, a Virtuosi és a Hitech pilótája tehát lényegében fej-fej mellett kezdi meg a szezon második felét.

    A zandvoorti versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

    Szombat
    09:30 – 09:55: Időmérő edzés
    14:00 – 14:20: 1. futam

    Vasárnap
    10:10 – 10:30: 2. futam
    14:35 – 15:00: 3. futam

    Oliver Solberg már a teszten érezte, hogy nagy dologra lehet képes az Észt Rallyn

    0

    Oliver Solberg bár előzetesen csak jó tempóra számított Észtországban, a verseny előtti teszten megfogalmazódott benne, hogy akár a vártnál is jobb eredményért harcolhat.

    Oliver Solberg ámulatba ejtette a rallysport közösségét az Észt Rallyn, ahol 3 év után tért vissza a WRC legmagasabb szintjére egy Rally1-es Toyotával, amivel már-már esélyt sem adva a többieknek megszerezte első futamgyőzelmét.

    A 23 éves svéd pilóta a finn Rallit.fi oldalnak beszélt arról az érzésekről, amiket az Észt Rally végén érzett.

    “Boldogság fogott el, úgy éreztem, hogy túl vagyok a nehézségeken, hitet és örömöt éreztem a győzelem pillanatában – mondta Oliver Solberg. – Ez volt életem legnagyobb álma, ezért nagyon boldog voltam. Ez volt a legédesebb dolog, amit eddigi életem során tapasztaltam.”

    Solberg előzetesen csak jó tempóban reménykedett a versenyen, de amikor elkezdődött a futam előtti tesztje, azonnal érezte, hogy ebből nagyobb dolog is összejöhet.

    “Komoly meglepetés volt, hogy nyerni tudtam. Nincs igazából nagy tapasztalatom Rally1-es autóval, különösen nincs a mostani autóval. Azonban amikor beültem a teszten az autóba azonnal nagyon jól éreztem magam benne, és tudtam, hogy akár a győzelemért is harcolhatok. Nagy szerepe van a csapatnak, hogy ilyen jól éreztem az autóban magam, amit nagyon köszönök. A versenyen minden jól alakult, és még sosem voltam olyan jó csapatban, mint most. Fantasztikus egy jó légkörben versenyezni.”

    Petter Solberg fia a jövő heti Finn Rallyn visszaül a Rally2-es Toyotába, mivel a japán gyártónak fontos lenne a WRC2-es bajnoki cím megszerzése is.

    “A Rally1-es autó után a Rally2-esbe visszaülés akár problémát is jelenthet jövő héten, de nem aggódom emiatt.”

    Ami biztos, hogy Oliver Solberg a mostani győzelem után hamarosan ismét a Rally1-es autóba ülhet.

    “Hülyeség lenne nem gondolni a Rally1-es autóra váltásra, és biztos vagyok benne, hogy ez a jövőben be is fog következni.”

    A Räikkönen vb-címét elfelejtő Hamilton elmondta, miben rosszabb a Ferrari, mint várta

    0

    Lewis Hamilton nem hajlandó elfogadni, hogy ő is ugyanúgy bajnoki cím nélkül maradjon a Ferrarinál, mint Fernando Alonso és Sebastian Vettel, ezért minden követ megmozgat, hogy jobb teljesítményt csikarjon ki a csapatból, és elmondása szerint eddig jól halad, ugyanakkor túl sok ideje viszont nincs.

    A Ferrari pilótája csütörtökön, a Belga Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján fejtegetni kezdte, szerinte több területen is új szemléletmódra van szüksége a csapatnak ahhoz, hogy kimásszon a 2008 óta tartó bajnoki cím nélküli periódusából, és ebben igyekszik is segítséget nyújtani.

    „Hatalmas potenciált látok ebben a csapatban, a szenvedélyük pedig semmihez sem fogható. Ugyanakkor ez egy hatalmas szervezet, rengeteg változóval. És nem minden részegysége működik maximális fordulattal – ez az oka annak, hogy a csapatnál elmaradtak azok a sikerek, amiket megérdemelne.”

    „Ezért feladatomnak érzem, hogy rajta tartsam a szemem minden területen és mindenkin a csapatban. Különösen azokon, akik a döntéseket hozzák.”

    „Az elmúlt 20 évben elképesztő versenyzői voltak a csapatnak: Kimi [Räikkönen], Fernando, Sebastian. Mindannyian világbajnokok, ám nem itt nyertek világbajnoki címet. Elutasítom annak lehetőségét, hogy velem is ez történjen.”

    Hamilton ebben a felsorolásban elkövetett egy furcsa tévedést, hiszen Räikkönen 2007-ben a Ferrarival szerezte egyetlen világbajnoki címét – ráadásul éppen az első szezonjában járó Hamiltont átugorva a pontverseny élén az utolsó két verseny során. Talán a britnek most csak a finn második ferraris periódusa járt az eszében, ez a 2014 és 2018 közötti időszaka pedig már valóban kevésbé volt eredményes, mindössze egyetlen futamot nyert.

    Kimi Räikkönen, Ferrari, 2007
    Räikkönen 2007-es győzelme óta senki nem nyert vb-címet a Ferrarival / Fotó: Ferrari

    „Szerencsésnek mondhatom magam, hogy már megtapasztalhattam két másik nagyszerű csapatot is – folytatta Hamilton, a McLarenre és a Mercedesre utalva. – Noha itt az eltérő kulturális háttér miatt sok minden másként működik, de úgy hiszem, hogy ha folyamatosan ugyanazt az utat járják, ugyanarra az eredményre is fognak jutni. Emiatt kérdezek rá néhány dologra.”

    „És máris rengeteg területen fejlődtünk: a marketingben, a szponzorok kiszolgálásában, a mérnökök munkájában. Még mindig sok a feladat, de a csapat eddig nagyon gyorsan reagált.”

    „Végső soron csak szövetségeseket igyekszek keresni a vállalaton belül, és jobb munkára ösztönözni őket. Azért vagyok itt, hogy nyerjek. Én nem tudok annyit várni, mint ő [a 18 éves Andrea Kimi Antonelli, aki ott ült mellette], most van itt az idő.”

    A Ferrari végre fejleszt

    A múlt héten Mugellóban rendezett filmforgatási napot a Ferrari, aminek egyik kiemelt célja az volt, hogy Hamilton és Charles Leclerc is pályára vihesse az új felfüggesztést az idei autóban, még ha az ilyen, legfeljebb 200 kilométeres privát tesztelés feltételei igencsak korlátozottak is.

    Hamilton a Spában kifejezte ugyan háláját, amiért frissítés érkezett az idén eddig győzelemre képtelen autóra, ugyanakkor kicsit le is szólta a Ferrarit a többi élcsapathoz képest lomha fejlesztési tempója miatt.

    „Jó érzés volt megérkezni a filmforgatási napra és látni, hogy új elemeket kapunk. Bahreinben jött egy új padlólemezünk, de azt követően jó sok idő eltelt Ausztriáig, a következő fejlesztésünkig. Más csapatok minden hétvégére hoznak apróságokat. A fejlesztési ütemünk nem olyan jó, mint arra számítottam” – mondta Hamilton.

    „Igyekszünk jó hasznát venni ezen a hétvégén. De egy sprintes hétvégén nem könnyű optimalizálni egy új csomagot. Muszáj felhasználnunk a teljes rendelkezésünkre álló időt az adatgyűjtésre, mindkét autóval.”

    Hamilton, Norris, Ferrari, McLaren
    Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images

    Bár első ferraris szezonját sem szívesen fejezné be dobogós helyezések, győzelmek nélkül, a brit tudja, hogy 2026 jelenti számára az igazi esélyt, amikor új szabályok szerint épülő autó érkezik, ráadásul olyan, amelynek fejlesztésére, karakterére már neki is lesz ráhatása. Mint elárulta, javában egyeztet már a jövő évi tervekről a Ferrari legfelsőbb vezetőivel: a vezérigazgatóval (Benedetto Vigna), az elnökkel (John Elkann), a csapatfőnökkel (Frédéric Vasseur) és az autó fejlesztéséért felelős technikai vezetővel (Loic Serra).

    „Több találkozón is részt vettem Maranellóban Benedetto, John és Fred társaságában, és technikai megbeszélésem is volt Loickal. Dokumentumokat készítettem, amelyekben körvonalazom az autó különböző problémáit, és azt, hogy mit változtathatnánk a csapatban. Kipróbáltam a 2026-os autót is” – mondta Hamilton, ez utóbbi kijelentésével a Ferrari szimulátoros modelljére utalva, amiről Leclerc egyelőre nincs túl jó véleménnyel.