back to top
2024. november 24. 20:02
Kezdőlap Blog Oldal 21

A McLaren főnöke ezen a napon mutatta meg, hogy nem csak Schumacher tudja leszaggatni mások ruháit

0

1998-ban ezen a napon, november 1-jén nyerte első világbajnoki címét Mika Häkkinen, miután első helyen ért célba a szezonzáró Japán Nagydíjon. Az év elején életbe lépő átfogó szabályváltozásokat kihasználó McLaren finnje nagy csatára készülhetett, hiszen a pole-t megszerző Michael Schumachernek is a vb-címre fájt a foga, ám a németek akkor még „csak” kétszeres világbajnoka már a felvezető körben elveszítette szinte az összes reményét a címre.

Hogy pontosan mi történt, és a Häkkinen egyéni címe mellett a McLaren konstruktőri győzelmét hozó futam utáni ünneplésen Ron Dennis, a McLaren csapatfőnökéből miként jött elő az állat, arról alábbi cikkünkben írtunk a jeles nap 25. évfordulóján:

25 éves Häkkinen első vb-címe, ami gatyákat leszaggató őrültté tette a McLaren csapatfőnökét

A Közép-Európa Rally rámutatott az ERC mezőnyének erősségére is

0

A WRC utolsó Európai versenyén, a Közép-Európa Rallyn a WRC2-es mezőny dobogós helyein végző Filip Mares és Mikolaj Marczyk eredménye akár meglepetés is lehetett azon szurkolóknak, akik nem követik az ERC-sorozatát. 

Nikolay Gryazin WRC2-es győzelmére valószínűleg igen kis szorzóval fizettek volna a fogadóirodák a Közép-Európa Rally előtt, hiszen a bolgár-orosz versenyző közismert jó aszfaltos tempójáról. 

Az azonban, aki Filip Mares, vagy Mikolaj Marczyk dobogós eredményére fogadott, vélhetően szép összeggel gazdagodott. Azonban amíg a lengyel versenyző az ERC idei harmadik helyét szerezte meg, addig Filip Mares adós maradt a jó teljesítménnyel a szezon során. 

A két versenyző eredménye tehát meglepetés volt a WRC2-es mezőnyben, de egyben jól mutatja azt is, hogy Hayden Paddonnak igaza volt, amikor azt mondta, az ERC mezőny igen erős szintet képvisel. 

A kétszeres Európa-bajnok állítását támasztja alá az is, hogy Martin Sesks a tavaly Eb második hely után idén a WRC-ben Rally1-es autóval is meggyőző teljesítményre volt képes. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A Közép-Európa Rally WRC2-es eredményén azonban Mikolaj Marczyk is meglepődött. 

“A Közép-Európa Rally előtt nem gondoltam volna, hogy lehetséges ilyen jó eredményt elérni – mondta a lengyel versenyző a Dirtfishnek. – Az ERC mind a nyolc futamán indultunk idén és egyszer sem sikerült dobogóra állnunk, ennek ellenére sikerült dobogón zárni az ERC-szezont. Aztán következett az első WRC2-es dobogó a Közép-Európa Rallyn. Bízom benne, hogy jövőre is tudunk indulni az Eb-n, mert ez egy lehetőségeinkhez képest jó bajnokság, a versenyek pedig fekszenek a vezetési stílusomhoz is. Szymon Gospodarczykhoz hasonlóan az idei dobogó volt a legjobb helyezésünk ott, és bízom benne, hogy egyszer harcolni tudunk a bajnoki címért is.” 

Marczyk a KER eredmény ellenére sem tudja megmondani, hogy a jövő évi ERC-bajnokságban milyen eredményre is lenne esélyes. 

“Hat hónap szünet következik az ERC-ben, így nehéz jóslatokba bocsátkozni. Az eredmény függ a teljesítményem mellett a riválisoktól és még sok dologtól is. Idén harcolni tudtunk a második helyért, de Hayden Paddon sokkal gyorsabb volt. Azt hiszem, van esélyünk dobogós eredményekért harcolni a futamokon, és ha ez valóban sikerül, akkor a bajnokság végén is összejöhet az első vagy második hely.” 

Verstappen-büntetés, pilótacsere és Norris-elsőség – így kezdődött az F1 brazíliai hétvégéje

0

Lando Norris az utolsó pillanatban állította az élre a McLarent a Brazil Nagydíj szabadedzésén, de az eredményekből a szokottnál is kevesebbet szűrhetünk le.

A Brazil Nagydíj első és egyetlen szabadedzésével kezdetét vette az idei 21. Forma–1-es hétvége. Interlagosban a sprinthétvégéken megszokottak szerint 60 perc állt a pilóták rendelkezésére ahhoz, hogy felkészüljenek a szintén pénteken esedékes sprintidőmérőre, a napsütéses, száraz körülmények pedig tökéletes lehetőséget biztosítottak mindehhez.

A 20 versenyző között találtunk egy sprinthétvégén szokatlan nevet is – lévén ilyenkor a csapatok nem ültetnek be fiatalt, hogy ne vegyék el valamelyik állandó pilótától a gyakorlási lehetőséget –, méghozzá Oliver Bearmanét, aki Kevin Magnussen betegsége miatt az idén harmadjára is lehetőséget kap arra, hogy versenyezzen az F1-ben.

A másik, pályán zajló történésekkel szoros összefüggésben levő hír a mai napra, hogy a Red Bull beszerelte az idei 6. belső égésű motort Max Verstappen autójába, aki a vasárnapi futamon emiatt 5 helyes hátrasorolásban részesül a szombati időmérőn elért rajthelyéhez képest. A bikások emellett új vázat adtak Sergio Péreznek, hátha ez megoldja a mexikói pilóta gondjait.

A Red Bull jól is kezdett az újraaszfaltozott interlagosi körön, hiszen a közepes keverékű gumikon Verstappen gyorsan az élre állt, és 20 perc után 1:11.712-vel vezetett az őt 1 tizeddel követő George Russell, valamint a már 4 tizedes hátrányban levő Sergio Pérez előtt. A folytatásban viszont jelentősen változott a sorrend: Russell a lécet 1:11 alá szorítva átvette az első helyet, és egészen az utolsó utáni pillanatig őrizte is azt, ekkor azonban érkezett Lando Norris egy lágy gumis körön, és 1:10.610-zel közel 2 tizedet vert honfitársára.

Verstappen végül egészen a 15. helyig csúszott vissza, mert bár ő is feltette a lágy gumikat, azokon nem javított az idején. Ez megmutatja, hogy sprinthétvégéről lévén szó, a szokottnál is kevésbé érdemes kiindulni a szabadedzésből, hiszen a csapatoknak az időmérőre és a futamra is ebben a 60 percben kellett felkészülni. Russell például hiába lett második, folyamatosan az autója pattogására panaszkodott, míg Oliver Bearman harmadik helye nyilván jobb annál, mint amire a Haas majd a sprint és a rendes időmérőn képes lesz.

A 11. helyen záró Liam Lawsonig bezárólag mindenki a lágy gumikon érte el a legjobb idejét, de a mezőny második felében az új-zélandi mellett Cunoda (12.), Verstappen (15.) és Lewis Hamilton (16.) is a közepes keveréken futotta meg a legjobbját. A Mexikóban utolsó helyen záró Sergio Pérez az utolsó előtti időt futotta és csak Csou Kuan-jüt előzte meg, de kevesebb mint másfél tizeddel volt csak lassabb Verstappennél, így ő is bízhat abban, hogy ezúttal erősebb hétvégéje lesz.

A szabadedzés végeredménye:

Komoly csata zárhatja le a Historic ERC jelenlegi korszakát az Akropolisz Rallyn

0

Az utolsó idei futamához érkezett a Historic ERC, mely egyben a jelenlegi korszak záró futama is lesz. A görög Akropolisz Rallyn dől el az idei abszolút bajnoki cím is. 

Idei utolsó, kilencedik futamához érkezik jövő hétvégén a Historic ERC jelenlegi korszaka, hiszen jövőre már az 1991 és 2000 között homológizált autók is indulhatnak a sorozatban, ami komoly mérföldkövet jelent az 1989 óta létező sorozat számára. 

Forradalmi változás a historic pálya- és rallyversenyeken 2025-től!

A szezon és korszak záró Akropolisz Rallyn összesen 13 páros áll rajthoz az ERC értékelésben, köztük ifj. Érdi Tibor és Kerék István a Ford Sierrával. 

A magyar kettős a bajnokság abszolút értékelésének második helyén áll a szezonzáró előtt, 30 pont hátránnyal követve azt az Andrea “Zippo” Ziviant, akinek csapat már Peugeot 306 Maxik készítésébe fogott a 2025-ös szezonra.

Peugeot 306 Maxikat készít Loeb segítségével a Historic Európa-bajnok csapata

Ez a hátrány pedig akár le is dolgozható Érdiék számára, igaz ehhez az olasz audis versenyző komoly problémája is szükséges. 

A problémák pedig az Akropolisz Rallyn szinte mindig garantáltak… 

Érdiéket a bajnokságban azonban csupán másfél pont hátránnyal követi a harmadik helyen a Ford Escort MkII-vel versenyző Ernie Graham, így a magyar versenyzőnek a brit párosra is figyelnie kell. 

A historic Akropolisz Rallyn jövő héten összesen 11 gyorsasági és 154.65 km versenytáv vár a mezőnyre, amiben a helyi historic bajnokság indulói is rajthoz állnak.

Rendkívül sikeresen szerepelt a PSZA Motorsport a Zemplén Rallyn

0

Megszámlálhatatlan bajnoki dobogót biztosított be a PSZA Motorsport csapata a hétvégi Zemplén Rallyn, ahol lezárult a 2024-es Országos Rally Bajnokság. 

„Ez egy hosszú hétvége volt és szerencsére minden gyorsasági szakasz meg lett tartva és azidőjárás is kegyes volt, hiszen 100%-ban napsütésben zajlott a futam Zemplénben, ezáltal nemvolt nehéz a gumiválasztás sem.

Fotó: Sári Péter

ORB1 Peugeot Kupában ismét két párosunk indult, aminek nagyon örültünk, hogy Zagyva Dorka visszatért a kupába. Természetesen a Fordos kiruccanás sem ment kárba, hiszen nagyban ennek is köszönhető, hogy sokat gyorsult önmagához képest Berta Laci az osztrák kirándulás után újra itthon ment, neki Kerék Balázst kellett legyőznie, hogy meglegyen az év végi pozíció.

Fotó: Sári Péter

Sajnos Bazsi idő előtt kiesett, így már csak célba kellett érni és a power stage-en egy pontot szerezni, ami sikerült is és így az év végén a Berta László – Császár László a Peugeot Kupában, az ORB 2WD-ben és az RC4-ben is a harmadik helyet szerezte meg. ORC értékelésben Tóth Barnabásék mentek a BMW-vel, akik ismét bajnokok lettek a 2WD+ kategóriában. Mellettük Kiscsatári Imre futott be a P13 második helyére, amivel az év végén a második helyet is bezsebelte. Igaz Tiszák nem tudott elindulni a futamon, de a P13 harmadik helye így is meg lett a számára.  

Fotó: Sári Péter

Az ORB2-es bajnokság abszolútja már Győrben eldőlt, de így is tartogatott izgalmakat a zempléni futam. A Tellér Antal – Tellér Antónia páros egy kategória negyedik hellyel bebiztosította az év végi RC4 harmadik helyét. Sajnos Endrődi Laciék egy műszaki hiba miatt fel kellett adják a futamot. Jó tempót diktáltak, de sajnos most ez így alakult számukra. A Furák Ádám – Kálna Tamás nem indult, de számukra a P13 második helye meg lett az év végén.  

Fotó: Sári Péter

ORB3-ban a Faragó István – Csőke Attila a hatos kategória harmadik és a Lada kupa második helyét hozta be 2024-ben.  

Historic bajnokságban a Szombathelyi Péter – Heffner Gergő páros egy szenzációs autózással, nagyon szép évet hagytak maguk mögött. Az eredményeik magukért beszélnek, E5 első helyezett, E korcsoport első helyezett és összetett harmadik hely a 2024-es évükben. Valamint az ő nevükhöz köthető a hétvége egyik legnézettebb belsője is, benne a mádi akciójukról. A Zsolna József – Zsolna Mercédesz páros is sikeres versenyt ment és év végén ők is örülhetnek, hiszen E2 első helyezés, valamint E korcsoport harmadik helyén zártak. De nem mehetünk el a Csukovics István – Kari páros eredményei mellett sem, hiszen pár pontra volt csak szükségük, hogy az összetett második helyezés mellett a D korcsoport második és a D1 első helyezését megszerezzék.  

Fotó: Sári Péter

Azt gondolom mindenki teljes mértékben elégedett lehet a saját eredményével. Sajnos a rendezői oldalról már nem tudunk ilyen szépeket mondani, sok apró hiba volt, ami megkeserítette mind a versenyzők, mind pedig a csapatok életét, gondolok itt pl. a lassítókra. Remélem ki fogják értékelni, hogy ez számukra továbbra is jó, vagy változtatni kell rajta. Jó kis szezon van magunk mögött, de talán eddig ez volt a legnehezebb számunkra, hiszen az év elején volt sok fiaskó és baleset. Sok helyen jártunk idén és továbbra is az a célunk, hogy a jövőben több nemzetközi versenyen vegyünk részt. Szeretnék köszönetet mondani a szerviz csapatnak és mindenkinek, aki segít nekünk, hogy elérjük a célunkat. Természetesen jár azon versenyzők számára is a köszönet, akik minket választottak és velünk szerették volna elérni a céljukat és bízok benne, hogy ez a jövőben is így lesz. A folytatásban a buli versenyekre koncentrálunk és oda várjuk majd a rajongókat” – foglalta össze gondolatait Szabó Árpád.

Az F1 legfiatalabb halálos áldozata hatalmas csillag lehetett volna – 62 éve ment el Ricardo Rodríguez

0

1962-ben ezen a napon, november 1-jén, mindössze 20 éves korában hunyt el Mexikó első és a mai napig legtehetségesebbnek tartott Forma-1-es pilótája, Ricardo Rodríguez. Róla és testvéréről nevezték el a Mexikói Nagydíjnak otthont adó versenypályát, ami nemcsak a hazája autósport-történelmében elfoglalt helye miatt indokolt, hiszen a mai napig ő a Ferrari legfiatalabb F1-es versenyzője, és úgy is kitörölhetetlen nyomot hagyott a sportágban, hogy csupán alig több mint 1 éven át volt F1-es pilóta, és csak 5 világbajnoki futamon vett részt.

Ricardo Rodríguez tehetségét nem csak gyors mélyvízbe dobása és több felállított rekordja bizonyítja, hanem a McLaren legendás csapatkoordinátorának szavai is, aki szerint Rodríguezból korai Senna vagy Prost is válhatott volna. Berobbanásáról, haláláról, majd bátyja pályafutásáról alábbi cikkünkben írtunk.

Korai Senna is lehetett volna belőle, de 20 évesen meghalt a Ferrari legfiatalabb F1-es pilótája

Horváth Rallye ASE: ORB3-as győzelem és műszaki hibák sora a Zemplén Rallyn

0

Műszaki hibák hada nehezítette a Horváth Rallye ASE zempléni futamát, ahol mindössze egy párosuk futott sikeres versenyt. 

„Nem erre számítottam, amikor azt mondtam minden versenyzőpárosunk a dobogóért fog harcolni. Kezdjük a jóval, ORB3- ban a Rácz Gábor – Gyöngyösi Marcell duó nyert, amivel az év végi második helyet is bebiztosították. Ezúton is gratulálok neki, nagyon szép versenyt futottak.

Fotó: Sári Péter


A többi párosunk sajnos nem volt ilyen szerencsés. A Hevesi Norbert – Spath Szabolcs duó biztosan el van átkozva, hiszen egy difi probléma után kiestek, majd másnap szuper rally-ztak és újra kiestek egy vadonatúj féltengelycsukló törése miatt.

Fotó: Sári Péter

A Fenyvesi Péter – Szabó Beu páros az első szakaszon még Ráczékkal küzdött az első helyért, a másodikon pedig főtengely törés miatt el kellett búcsúzzanak.

Fotó: Sári Péter

A Lipóczky Dániel – Bottyán János duó az első szakaszon szenvedett féltengelytörést, majd szuper rally-ztak és ezután kétszer is második időt futottak. A szerencse faktor sajnos az idei évbe nem igazán működött. A folytatásban november második hétvégéjén Árpádtetőn indulunk két párossal” – foglalta össze a szezonzárón történteket Németh 16V Péter.

Vettel ismét megjelent, és szemétből készült Senna-sisakkal akciózott (videó)

0

Mostanság, ha Sebastian Vettel megjelenik egy Forma-1-es nagydíjon, akkor biztosan valami különleges akcióra készül. Interlagosban ezt a pályán megjelent óriás Senna-sisak bizonyította csütörtökön.

Az F1-ből 2022 végén visszavonult négyszeres világbajnok a brazíliai hétvégén szó szerint a kellemest kötötte össze a hasznossal, hiszen a harminc éve elhunyt Ayrton Senna előtti tisztelgést a környezettudatos életmód melletti kampányába ágyazta, amikor felállította az interlagosi pályán a brazil legenda sisakjának óriásváltozatát, amelyet kizárólag újrahasznosított anyagokból raktak össze.

Fotó: F1 – X

Vettel persze ki is invitálta a mezőny tagjait a pályára, hogy közösen fényképezkedjenek, sőt még bele is bújjanak a sisakba, így a versenyhétvége legszürreálisabb fotói alighanem már csütörtökön elkészültek. Hasonló akciót legutóbb tavaly Szuzukában láthattunk a némettől, amikor egy méhhotelt telepített a pályára.

Tizenöt pilóta fogadta el a meghívást, hiányzott a két Red Bull-os, a két haasos versenyző, valamint Liam Lawson az RB-től, a pályára késve érkező Fernando Alonsót pedig az Aston Martin tartalékpilótája, Felipe Drugovich helyettesítette. Valószínűleg nem kell sokat belelátni a távolmaradók motivációiba, hiszen a médianapon bárkinek lehetett olyan egyéb programja, amit előzetesen már leszervezett neki a csapat.

Mi olvasható Vettel Senna-pólóján?

A német expilóta ezúttal is ügyelt arra, hogy öltözékével is releváns üzenetet továbbítson. Fehér pólójának elején Senna és Vettel rajzolt mása a „Tartsd életben az örökséget!” üzenetet kiáltja, hátul pedig az alábbi Senna-idézet olvasható:

„A gazdagok nem élhetnek egy olyan szigeten, ami szegénységgel van körbevéve. Mind ugyanazt a levegőt lélegezzük. Mindenkinek esélyt kell adnunk, legalább egy alapvető esélyt.”

Elszólhatta magát a Hyundai vezére a WRC-csapat jövőjéről

0

A Hyundai és a Toyota közös dél-koreai fesztiválján az előbbi cég vezérigazgatója, Euisun Chung a jövőről is elejtett néhány fontos mondatot.

A WRC két riválisa, a Hyundai és a Toyota közös fesztivált tartott Dél-Koreában. Az eseményen a Hyundai Motor Group vezérigazgatója, Euison Chung a közhelyeken kívül másról is beszélt, és egy részlet különösen érdekesen hangzott.

„A nagy teljesítményű N-márkánkkal elköteleztük magunkat amellett, hogy izgalmakat kínáljunk minden autórajongónak. A Toyotával együtt továbbra is előretörünk a motorsportban, hogy minél többen élvezhessék a vezetés izgalmát” – jelentette ki Chung.

Ebben a mondatban az N-márka említése fontos, ugyanis ezt kizárólag a WRC-ben használja a Hyundai. A közelmúltban felreppentek hírek arról, hogy a csapat 2026 után otthagyhatja a WRC-t, a vezérigazgató elszólása azonban ennek az ellenkezőjéről tanúskodik.

A Hyundai korábban bejelentette, hogy csatlakozik a WEC mezőnyéhez, azonban ebben a sorozatban a luxusmárkájával, a Genesisszel lesz jelen. Ezt sokan úgy értelmezték, hogy a gyártó a pályaversenyzésre helyezi a hangsúlyt, és otthagyja a WRC-t. Chung mondatai szerint ettől nem kell tartani.

Tűzgolyót csinált egy Ferrariból, majd Senna állt ki az F1 első eltiltott veszélyeztetője mellett

0

Az 1985 és 1989 között a Zakspeed, az Osella, az Arrows és a Rial színeiben 36 Forma–1-es nagydíjon induló, ezeken összesen 4 pontot gyűjtő, visszavonulása után a német RTL szakkommentátoraként dolgozó Christian Danner volt a Beyond the Grid podcast legutóbbi vendége, és sok más mellett felidézett egy egészen elképesztő történetet.

Az 1987-es Monacói Nagydíj hétvégéjén az akkor a Zakspeed színeiben versenyző pilóta lett ugyanis az első az F1 történetében, akit veszélyes vezetés miatt tiltottak el, miután a Ferrari pilótája, Michele Alboreto belerohant a csütörtöki időmérő edzésen. Ráadásul az eltiltás botrányos módon, teljesen jogtalanul történt.

Szenzációs felvételek – így teszteltek 1987-ben az F1-es csapatok (videó)

„Mentem felfelé a domboldalon a Casino-kanyar felé egy új szett gumin. Ha emlékszel, ezeken a gumikon matricák voltak (amelyek aztán a használat kezdetét követően gyorsan lekoptak – a szerk.), így látni lehetett, hogy ki van éppen új gumin. Alboreto pedig jött hátulról és belém hajtott. Lényegében ennyi történt. Az autója széthullott, kigyulladt, a váltó kiszakadt, míg az én autóm nem sérült túlságosan. A versenyigazgató ezután úgy döntött, hogy veszélyes vezetés miatt kizár engem a hétvége további részéről, de én a mai napig nem értem, hogy miként történhetett ez meg, mert nem tettem semmi rosszat” – idézte fel a történteket a 66 esztendős expilóta.

A versenyigazgató ráadásul egy bizonyos Jacky Ickx volt. Az F1-ben 116 versenyéből 8-at megnyerő, három szezont a Ferrarinál töltő, hatszoros Le Mans-i 24 órás-győztes belgától joggal lett volna elvárható, hogy Danner szemszögéből is képes lesz szemlélni az eseményeket, de ehelyett a német szerint politikai nyomásra eltiltotta őt. „A hátulról érkező versenyző idézte elő a zűrzavart, de engem zártak ki. Én voltam az első pilóta a Forma–1 történetében, akit veszélyes vezetés miatt diszkvalifikáltak. Jacky Ickx volt a versenyigazgató, és hogy teljesen őszinte legyek, soha nem bocsátottam meg neki ezt, soha” – mondta Danner, aki úgy véli, „nagy szerepe volt a politikának” a döntésben, amit még elképesztőbbé tesz az, hogy Alboreto sem okolta őt, és szerinte is „tipikus monacói” baleset történt, Danner pedig egyszerűen nem látta őt.

Videón a baleset:

Senna kiállt mellette

Az eltiltást többek között az azon a szakaszon szolgálatot teljesítő pályabírók véleményével támasztották alá, akikről Danner viccesen megjegyezte, hogy alighanem Ferrari-drukkerek voltak, a közreműködésükkel meghozott ítélet pedig nagyon rossz fényt is vethetett volna a német pilótára. Ám a negyedik Forma–1-es szezonját taposó, ekkor még a Lotus színeiben versenyző négyszeres futamgyőztes – pont a 87-es monacói hétvégén lett ötszörös – Ayrton Senna nem hagyta, hogy ez megtörténjen.

„Aki végül megmentette a seggem, nem volt más, mint Ayrton Senna. Ő haladt Alboreto mögött, így látta, hogy mi történt, és pontosan tudta, hogy nem csináltam semmi rosszat – idézte fel Danner. – Ayrton nagyon különleges személyiség volt, mindig is nagyon kedveltem. Nem akarom azt mondani, hogy imádtam, mert az ellenfelem volt, de mindig is nagyon kedveltem. De ezután a monacói délután után már azt gondoltam, hogy ő a legnagyszerűbb ember a Földön. Összehívta a sajtót. Akkoriban ez máshogy ment, mint manapság.”

„Ayrton általában azt csinálta, hogy amikor beszélni akart valamiről a sajtóban, beállt valahova a paddockban, majd köré gyűltek az emberek és az orra alá dugták a mikrofonokat. A semmiből összehozta ezt a kis sajtótájékoztatót, mondván akar mondani valami fontosat arról, hogy az a fickó, Danner, nem csinált semmi rosszat, és valamilyen oknál fogva ő lett a bűnbak, és nem helyes, hogy kizárták. Ez megmentette a seggem Németországban, mert mindenki azt gondolta, hogy őrült vagyok.”

Embed from Getty Images

Christian Danner és csapattársa, Martin Brundle 1987-ben

Danner elmondása szerint a történtek nem vetették vissza az önbizalmát, de Senna abban is sokat segített neki, hogy maga mögött tudja hagyni az esetet. „Meg kellett birkózni vele és tovább kellett lépni, felesleges volt panaszkodni és vitatkozni. Egyértelműen helytelen volt, és nem tudom, ki tehetett róla, de egyszerűen megtörtént – mondta. – Az együttérzés vagy lojalitás nem tartozott Mr. Zakspeed és a csapat nagy erényei közé. Azt mondták, hogy el kell fogadnunk a döntést, egy autóval fogunk indulni és ennyi. Valamivel később beszéltem Ayrtonnal, és felvidított azzal, hogy »Gyerünk, csak felejtsd el, zárd ki, nem volt helyes, de mindenkinek elmondtam.« És ez rendben volt, rengeteget segített, úgyhogy nem szállt el a magabiztosságom. Szerencsére elég erős a személyiségem.”

Majdnem „leszakadt a feje”, miután közel 300-zal elütött egy szarvast az F1-es pilóta