back to top
2025. augusztus 17. 14:45
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 21

    Monte 2026: 17 gyorsasági, köztük a Monacói versenypályával

    0

    Megjelent a 2026-os Monte-Carlo Rally útvonala, mely több újdonságot is tartalmaz, köztük a Monacói versenypályával, mely 18 év után tér vissza a programba.

    17 gyorsasági, hosszú első és utolsó nap, rövid, de a Monacói versenypályát is tartalmazó harmadik nap – így lehetne röviden összefoglalni a 2026-os Monte-Carlo Rally időtervét.

    Most pedig nézzük hosszabban.

    Annak ellenére, hogy egylőre még várnunk kell a jövő WRC-naptárral már biztos, hogy a bajnokság Montéval indul január 21-25. között.

    A verseny hagyományosan csütörtökön kezdődik, amikor három szakaszt rendeznek, melyek hossza 61.58 km lesz. Ez hosszabb a megszokotthoz képest.

    Pénteken három pálya szerepel kétszer a programban, melyek hossza 129.38 km lesz.

    Szombaton azonban a versenyzők átköltöznek Gapból Monacóba, ahol a rajtceremónia is lesz csütörtökön. A hercegség környékén két pályán összesen három szakaszt rendeznek napközben, majd a napot az F1-es pályán kialakított gyorsasági zárja, így 2008 után ismét a programba került a Monacói versenypálya.

    Vasárnap két pálya szerepel kétszer az útvonalban, melyek hossza 71.62 km lesz, így csupán 6.5 km-rel marad el a szombati versenytávtól.

    A teljes szezonnyitó alatt 340.8 km lesz a mért etap.

    Monte-Carlo Rally 2026, tervezett útvonal
    Január 21., szerda
    14:01 Shakedown (Gap) 4.80 km

    Január 22., csütörtök
    15:35 SS1 Toudon – Saint-Antonin 22.90 km
    18:03 SS2 Esclangon – Seyne-les-Alpes 23.48 km
    19:51 SS3 Vaumeilh – Claret 15.20 km

    Január 23., péntek
    08:36 SS4 Laborel – Chauvac-Laux-Montaux 1 17.84 km
    10:04 SS5 Saint-Nazaire-le-Désert – La Motte-Chalancon 1 29.00 km
    11:22 SS6 La-Bâtie-des-Fontes – Aspremont 1 17.85 km
    14:58 SS7 Laborel – Chauvac-Laux-Montaux 2 17.84 km
    16:26 SS8 Saint-Nazaire-le-Désert – La Motte-Chalancon 2 29.00 km
    17:44 SS9 La-Bâtie-des-Fontes – Aspremont 2 17.85 km

    Január 24., szombat
    08:05 SS10 La Bréole – Bellaffaire 1 30.10 km
    09:18 SS11 Vaumeilh – Claret 15.20 km
    12:05 SS12 La Bréole – Bellaffaire 2 30.10 km
    17:45 SS13 Monaco Circuit 2.82 km

    Január 25., vasárnap
    08:00 SS14 Col de Braus – La Cabanette 1 12.48 km
    09:05 SS15 La Bollène-Vésubie – Moulinet 1 23.33 km
    11:10 SS16 Col de Braus – La Cabanette 2 12.48 km
    13:15 SS17 La Bollène-Vésubie – Moulinet 2 (Power Stage) 23.33 km

    Pajari: „Valamikor szeretnék engedélyt kapni a nagyobb tempóra”

    0

    Sami Pajari idén alaposan elmarad attól a sebességtől, amit tavaly mutatott a Rally1-es Toyotával, ennek azonban megvan az oka, ugyanis a japán gyártó kérte a lassabb sebességre, amivel jobban tud tanulni.

    Sami Pajari tavaly már a negyedik szakaszát megnyerte a Rally1-es Toyotával való debütáláskor a Finn Rallyn, ettől a sebességtől azonban idén alaposan elmarad, Oliver Solberg pedig az Észt Rallyn aratott győzelmével már megelőzte a bajnokságban is a finn pilótát.

    A Rallit.fi oldalnak elárulta Pajari, hogy kérésre nem vezet a tavalyi tempójában.

    „A csapat egyértelművé tette a szezon elején, hogy az idei év a tanulás ideje lesz – mondta Sami Pajari. – Emiatt nem szabad a jó eredmény érdekében nagyobb kockázatot vállalnom. Eddig hozzászoktam, hogy mindig a maximumra törekedek a versenyeken, ezért bízom benne, hogy valamikor engedélyt kapok a nagyobb tempóra.”

    A 23 éves versenyző szerint a versenyek többségén tudna gyorsabb is lenni, de ez a szint minden futamon változó.

    „Az, hogy mennyire tudnék gyorsabb lenni, igen változó dolog. Az idei versenyek egyikén sem a harc volt a cél, ez ellentétes az eddigi szezonokkal, amikor mindig a maximumot próbáltam kihozni magamból. Az Észt Rallyn talán picivel jobbak is lehettünk volna, de már a verseny elején félrementek a dolgok műszaki hiba miatt, amiért nagy kár volt.”

    Pajari úgy érzi, hogy a Toyota idei kérése miatt változtatnia kellett a versenyekhez való hozzáálláson is.

    „A Toyota megkért, hogy ne kockáztassak idén, azonban úgy érzem, hogy túlságosan nem is vehetek vissza, mert a mezőny nagyon gyors és ha túl óvatos lennék, akkor nagyon elmaradnék a többiek tempójától.”

    A WRC-szzezon a Finn Rallyval folytatódik, ahol talán a Toyota is több kockáztatást enged Pajarinak.

    Piastri lenyomta az erősen továbbfejlesztett Red Bullt a Belga Nagydíj nyitányán

    0

    A McLaren kezdett a legjobban Belgiumban, noha a Red Bull és Max Verstappen komoly fejlesztésekkel érkezett meg Spába.

    A Red Bull idei legnagyobb, egyben utolsó komoly fejlesztési csomagjával érkezett meg Spába, a Belga Nagydíj helyszínére. Az egyelőre csak Max Verstappen autóján felvonultatott újítások közé új első szárny, új oldalsó légbeömlő, új motorborítás, illetve az első és hátsó felfüggesztésen, valamint a a hátsó fékhűtőkön végrehajtott módosítások tartoznak, amelyek a korábban bevetett új padlólemezzel kiegészülve hivatottak legalább közelebb vinni a bikás istállót a McLarenhez.

    Verstappen biztatóan is mozgott az edzés nagy részében, ám az első félidőben nagyrészt annak köszönhette a többiekhez viszonyított kiemelkedő tempóját, hogy a mezőny nagy részével ellentétben ő a közepes, és nem a kemény keverékű Pirelliket használta. Ennek ellenére féltávnál nem ő, hanem Charles Leclerc állt az élen 1:44,148-as idővel, míg a monacóit Oscar Piastri követte 0,005 másodperces lemaradással, Verstappen pedig a 3. helyet foglalta el 0,088 másodperces hátránnyal.

    Sprinthétvégéről lévén szó az első és egyetlen 60 perces gyakorlás kiemelten fontos volt a csapatoknak, hiszen mindössze ennyi idejük volt felkészülni a délutáni sprintidőmérőre. Így aztán különösen nagy csapást jelentett Carlos Sainznak és a Williamsnek, hogy a spanyol pilóta autója már a kivezető körben megmakacsolta magát, így Sainznak csigatempóban kellett visszavánszorognia a garázsba, majd az első fél órában többet nem is láttuk. Rajta kívül még Lance Stroll szembesült porblémával – mint kiderült, az ülésével nem volt valami rendben, így ki kellett azt cserélni –, ami miatt a kanadai is időt veszített.

    Sainz nem ilyen kezdésről álmodott:

    A versenyzők közül többen is elkövettek kisebb-nagyobb hibákat, Lewis Hamilton és Isack Hadjar pedig nem járt messze attól, hogy az Eau Rouge-ban dobja el az autót, de végül mindketten megfogták a megcsúszó kocsit.

    Miután az első felvonásban csak a két Red Bull és a két Haas tette fel a közepes keveréket, a hajrára már mindenkinél megjelent vagy a sárga, vagy a piros oldalfalú Pirelli. Utóbbin a végül az 1:42,022-es kört repesztő Piastri bizonyult a leggyorsabbnak, noha úgy tűnt, a szintén lágyakon érkező Verstappen megdöntheti az idejét, de a holland lila első szektor után a középső szektorban rengeteget veszített és végül 0,404 másodpercet kapott a pontverseny éllovasától, de így is odaért a 2. helyre.

    Hamilton meleg pillanata az Eau Rouge-ban:

    A 3. pozíciót az első lágy gumis gyorskörén hibázó és a kavicságyat elcsípő Lando Norris bérelte ki, miután az utolsó körében ő is javított, de így is fél másodperccel elmaradt a csapattársától. A 4. helyre George Russell érkezett meg közepes keveréken 0,576 másodperces hátránnyal, majd őt Leclerc, a szintén közepesen köröző Antonelli, a már több mint 1 másodpercet kapó Hamilton, majd Stroll, Alonso és Hadjar követte az első tízben.

    A Ferrarik tehát egyelőre új, az SF-25-ös problémáit megoldani hivatott hátsó felfüggesztés ide vagy oda, nem tűntek kimondottan gyorsnak, noha a sprintidőmérő előtt természetesen még mindenkinek lehetősége lesz finomítani a beállításokon.

    A Belga Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:

    Rovanpera nem érzi magát győzelemre esélyesnek hazai versenyén, de a tesztje jól sikerült

    0

    Kalle Rovanpera nem tudta túl elégedetten zárni az Észt Rallyt sem, ezért nem hiszi, hogy győzelemért tudna hazai futamán harcolni, de legalább a teszten sikerült picit előre lépnie.

    Kalle Rovanpera idei szezonja a Kanári-szigetek Rally kivételével a küzdelemről szól, amit a riválisok helyett inkább a Hankook gumikkal vív. Nem volt ez másképp Észtországban sem, ahol pedig három éven át veretlen tudott maradni, idén azonban csupán negyedik lett.

    A kétszeres világbajnok mivel egyelőre nem tudott igazi megoldást találni problémáira, nem látja magát esélyesnek hazai, finn versenyén sem.

    “Azt hiszem, az elmúlt két évben közelebb voltunk ahhoz, hogy megszerezzük első hazai sikerünket, akkor sokkal jobb tempóban tudtunk vezetni – mondta Kalle Rovanpera a DirtFishnek. – Eddig nem a Finn Rally volt a legerősebb versenyünk, és úgy tűnik, hogy idén sem lesz az. Persze, mindent megpróbálunk egy jó eredmény eléréséhez. Ott Tanak azonban Finnországban mindig nagyon gyors, és Elfyn Evans is sokszor pokolian gyors tud lenni, szóval inkább ők lehetnek esélyesek.”

    A 24 éves finn versenyző azonban már tesztelt hazai futama előtt, és némi javulást sikerült elérnie.

    “Elég sok mindent kipróbáltunk a teszten – mondta a toyotás versenyző a Rallit.fi oldalnak. – Sok információt szereztünk Észtországban és most ezek ismeretében próbáltunk dolgozni. Néhány dolog használható Észtországban és jó Finnországban is, így legalább a jól működő dolgokat már tudjuk, azokat nem a versenyen kell kitalálni. A mostani teszten sikerült találni néhány dolgot, amivel javulni tudunk, és már tudjuk, hogy mely irányba kell haladnunk.”

    A Finn Rallyt egy hét múlva rendezik.

    Rovanpera nyolc futam után a bajnokság negyedik helyén áll, 24 pont pont hátránnyal a bajnokság élén álló Ott Tanak mögött.

    Vissza a bajnoki csatába – Molnár Martin kedvenc pályáján folytatódik a brit F4 szezonja

    0

    A hétvégén a hollandiai Zandvoortban csap össze a brit Forma–4 mezőnye, a szezon folytatását a második helyről váró Molnár Martin pedig kedvenc pályáján vághat neki a bajnoki hadjárata második felvonásának.

    Noha akárcsak az idén, Zandvoort tavaly is a hatodik állomás volt a brit F4 tíz fordulóból álló naptárában, Molnár Martin számára egyfajta új kezdetet jelentett a Forma–1-es Holland Nagydíjnak – amelyet Max Verstappen, a hazaiak kedvence az elmúlt négy évben háromszor is megnyert – is otthont adó pálya, hiszen itt szerezte saját és egyben a magyar autósport első dobogóját FIA által felügyelt F4-es bajnokságban. Azóta persze már sok víz lefolyt a Dunán – Martin előbb újoncbajnok lett, majd az idén már futamgyőzelmet és pole pozíciót is szerzett, miközben az összetett elsőségért küzd, de így is kedves emlékekkel tér vissza az Északi-tenger partjára.

    „A silverstone-i F1-es hétvége után voltam coachingolni gokartban, majd főként itthon edzettem és eleget tettem a különböző kötelezettségeimnek. A hét elején kezdett már úgy igazán viszketni a tenyerem, most pedig már nagyon mennék vezetni és versenyezni. Azt szeretem Zandvoortban, hogy olyan, mint egy hullámvasút – rengeteg a szintkülönbség és vannak rajta döntött kanyarok, ez pedig nagyon élvezetessé teszi az egész pályát. Abból a szempontból illeszkedik a brit F4-es versenynaptár legtöbb helyszínéhez, hogy ez sem széles aszfaltcsík, emiatt itt sem könnyű előzni, de bízom a jó tempónkban. Már a tavalyi hétvégén is jól szerepeltünk, az idei szezon előtti teszten pedig még jobbak voltunk” – tekintett előre a Virtuosi Racing magyar versenyzője.

    Molnár Martin, Virtuosi Racing
    Fotó: Jakob Ebrey Photography

    Mivel a tavalyi versenyhétvégén esett, Martin inkább az idei teszten rögzített fedélzeti kamerás felvételek elemzésével készült a hollandiai kalandra, miközben azt reméli, hogy az időjárás ezúttal nem áztatja el a 4259 méter hosszú, 14 kanyarból álló pályát, mivel úgy érzi, most szárazon is meglesz a tempója ahhoz, hogy ott legyen a mezőny elejében. Ezzel együtt kemény csatákra készül az ellenfelekkel.

    „Mindenkinek volt egy kis szünet, ők is kipihenték magukat, akárcsak én, így mindannyian újult erővel fogunk nekivágni a szezon második felének. Biztos vagyok benne, hogy Zandvoortban is lesznek jó csaták, illetve Silverstone-hoz hasonlóan ismét három autót indít a Virtuosi, ami nekem is segítség lesz amellett, hogy egy kicsit nagyobb nyomást helyez rám. Az, hogy ellentétben néhány riválisommal én már tavaly is versenyeztem itt, szerintem nem jelent majd előnyt, mert egyrészt akkor esett, másrészt ezen a szinten már mindenki nagyon hamar felveszi a tempót. Úgy érzem, ahogy közeledik a szezon vége, egyre keményebben tudunk csatázni egymással, aminek örülök.”

    A Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője 163 ponttal az összetett második helyén áll, 5 és fél ponttal lemaradva az éllovas Fionn McLaughlintól, a Virtuosi és a Hitech pilótája tehát lényegében fej-fej mellett kezdi meg a szezon második felét.

    A zandvoorti versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

    Szombat
    09:30 – 09:55: Időmérő edzés
    14:00 – 14:20: 1. futam

    Vasárnap
    10:10 – 10:30: 2. futam
    14:35 – 15:00: 3. futam

    Oliver Solberg már a teszten érezte, hogy nagy dologra lehet képes az Észt Rallyn

    0

    Oliver Solberg bár előzetesen csak jó tempóra számított Észtországban, a verseny előtti teszten megfogalmazódott benne, hogy akár a vártnál is jobb eredményért harcolhat.

    Oliver Solberg ámulatba ejtette a rallysport közösségét az Észt Rallyn, ahol 3 év után tért vissza a WRC legmagasabb szintjére egy Rally1-es Toyotával, amivel már-már esélyt sem adva a többieknek megszerezte első futamgyőzelmét.

    A 23 éves svéd pilóta a finn Rallit.fi oldalnak beszélt arról az érzésekről, amiket az Észt Rally végén érzett.

    “Boldogság fogott el, úgy éreztem, hogy túl vagyok a nehézségeken, hitet és örömöt éreztem a győzelem pillanatában – mondta Oliver Solberg. – Ez volt életem legnagyobb álma, ezért nagyon boldog voltam. Ez volt a legédesebb dolog, amit eddigi életem során tapasztaltam.”

    Solberg előzetesen csak jó tempóban reménykedett a versenyen, de amikor elkezdődött a futam előtti tesztje, azonnal érezte, hogy ebből nagyobb dolog is összejöhet.

    “Komoly meglepetés volt, hogy nyerni tudtam. Nincs igazából nagy tapasztalatom Rally1-es autóval, különösen nincs a mostani autóval. Azonban amikor beültem a teszten az autóba azonnal nagyon jól éreztem magam benne, és tudtam, hogy akár a győzelemért is harcolhatok. Nagy szerepe van a csapatnak, hogy ilyen jól éreztem az autóban magam, amit nagyon köszönök. A versenyen minden jól alakult, és még sosem voltam olyan jó csapatban, mint most. Fantasztikus egy jó légkörben versenyezni.”

    Petter Solberg fia a jövő heti Finn Rallyn visszaül a Rally2-es Toyotába, mivel a japán gyártónak fontos lenne a WRC2-es bajnoki cím megszerzése is.

    “A Rally1-es autó után a Rally2-esbe visszaülés akár problémát is jelenthet jövő héten, de nem aggódom emiatt.”

    Ami biztos, hogy Oliver Solberg a mostani győzelem után hamarosan ismét a Rally1-es autóba ülhet.

    “Hülyeség lenne nem gondolni a Rally1-es autóra váltásra, és biztos vagyok benne, hogy ez a jövőben be is fog következni.”

    A Räikkönen vb-címét elfelejtő Hamilton elmondta, miben rosszabb a Ferrari, mint várta

    0

    Lewis Hamilton nem hajlandó elfogadni, hogy ő is ugyanúgy bajnoki cím nélkül maradjon a Ferrarinál, mint Fernando Alonso és Sebastian Vettel, ezért minden követ megmozgat, hogy jobb teljesítményt csikarjon ki a csapatból, és elmondása szerint eddig jól halad, ugyanakkor túl sok ideje viszont nincs.

    A Ferrari pilótája csütörtökön, a Belga Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján fejtegetni kezdte, szerinte több területen is új szemléletmódra van szüksége a csapatnak ahhoz, hogy kimásszon a 2008 óta tartó bajnoki cím nélküli periódusából, és ebben igyekszik is segítséget nyújtani.

    „Hatalmas potenciált látok ebben a csapatban, a szenvedélyük pedig semmihez sem fogható. Ugyanakkor ez egy hatalmas szervezet, rengeteg változóval. És nem minden részegysége működik maximális fordulattal – ez az oka annak, hogy a csapatnál elmaradtak azok a sikerek, amiket megérdemelne.”

    „Ezért feladatomnak érzem, hogy rajta tartsam a szemem minden területen és mindenkin a csapatban. Különösen azokon, akik a döntéseket hozzák.”

    „Az elmúlt 20 évben elképesztő versenyzői voltak a csapatnak: Kimi [Räikkönen], Fernando, Sebastian. Mindannyian világbajnokok, ám nem itt nyertek világbajnoki címet. Elutasítom annak lehetőségét, hogy velem is ez történjen.”

    Hamilton ebben a felsorolásban elkövetett egy furcsa tévedést, hiszen Räikkönen 2007-ben a Ferrarival szerezte egyetlen világbajnoki címét – ráadásul éppen az első szezonjában járó Hamiltont átugorva a pontverseny élén az utolsó két verseny során. Talán a britnek most csak a finn második ferraris periódusa járt az eszében, ez a 2014 és 2018 közötti időszaka pedig már valóban kevésbé volt eredményes, mindössze egyetlen futamot nyert.

    Kimi Räikkönen, Ferrari, 2007
    Räikkönen 2007-es győzelme óta senki nem nyert vb-címet a Ferrarival / Fotó: Ferrari

    „Szerencsésnek mondhatom magam, hogy már megtapasztalhattam két másik nagyszerű csapatot is – folytatta Hamilton, a McLarenre és a Mercedesre utalva. – Noha itt az eltérő kulturális háttér miatt sok minden másként működik, de úgy hiszem, hogy ha folyamatosan ugyanazt az utat járják, ugyanarra az eredményre is fognak jutni. Emiatt kérdezek rá néhány dologra.”

    „És máris rengeteg területen fejlődtünk: a marketingben, a szponzorok kiszolgálásában, a mérnökök munkájában. Még mindig sok a feladat, de a csapat eddig nagyon gyorsan reagált.”

    „Végső soron csak szövetségeseket igyekszek keresni a vállalaton belül, és jobb munkára ösztönözni őket. Azért vagyok itt, hogy nyerjek. Én nem tudok annyit várni, mint ő [a 18 éves Andrea Kimi Antonelli, aki ott ült mellette], most van itt az idő.”

    A Ferrari végre fejleszt

    A múlt héten Mugellóban rendezett filmforgatási napot a Ferrari, aminek egyik kiemelt célja az volt, hogy Hamilton és Charles Leclerc is pályára vihesse az új felfüggesztést az idei autóban, még ha az ilyen, legfeljebb 200 kilométeres privát tesztelés feltételei igencsak korlátozottak is.

    Hamilton a Spában kifejezte ugyan háláját, amiért frissítés érkezett az idén eddig győzelemre képtelen autóra, ugyanakkor kicsit le is szólta a Ferrarit a többi élcsapathoz képest lomha fejlesztési tempója miatt.

    „Jó érzés volt megérkezni a filmforgatási napra és látni, hogy új elemeket kapunk. Bahreinben jött egy új padlólemezünk, de azt követően jó sok idő eltelt Ausztriáig, a következő fejlesztésünkig. Más csapatok minden hétvégére hoznak apróságokat. A fejlesztési ütemünk nem olyan jó, mint arra számítottam” – mondta Hamilton.

    „Igyekszünk jó hasznát venni ezen a hétvégén. De egy sprintes hétvégén nem könnyű optimalizálni egy új csomagot. Muszáj felhasználnunk a teljes rendelkezésünkre álló időt az adatgyűjtésre, mindkét autóval.”

    Hamilton, Norris, Ferrari, McLaren
    Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images

    Bár első ferraris szezonját sem szívesen fejezné be dobogós helyezések, győzelmek nélkül, a brit tudja, hogy 2026 jelenti számára az igazi esélyt, amikor új szabályok szerint épülő autó érkezik, ráadásul olyan, amelynek fejlesztésére, karakterére már neki is lesz ráhatása. Mint elárulta, javában egyeztet már a jövő évi tervekről a Ferrari legfelsőbb vezetőivel: a vezérigazgatóval (Benedetto Vigna), az elnökkel (John Elkann), a csapatfőnökkel (Frédéric Vasseur) és az autó fejlesztéséért felelős technikai vezetővel (Loic Serra).

    „Több találkozón is részt vettem Maranellóban Benedetto, John és Fred társaságában, és technikai megbeszélésem is volt Loickal. Dokumentumokat készítettem, amelyekben körvonalazom az autó különböző problémáit, és azt, hogy mit változtathatnánk a csapatban. Kipróbáltam a 2026-os autót is” – mondta Hamilton, ez utóbbi kijelentésével a Ferrari szimulátoros modelljére utalva, amiről Leclerc egyelőre nincs túl jó véleménnyel.

    Fourmaux tetőt dobott, de folytatni tudta finn tesztjét (videó)

    0

    Adrien Fourmaux zárta csütörtökön a Hyundai Motorsport saját finn tesztpályáján tartott tesztet, azonban a francia versenyző baleset miatt sokáig csak szerelőinek tudott szurkolni.

    Thierry Neuville és Ott Tanak tesztje után Adrien Fourmaux készülhetett a jövő heti Finn Rallyra a Hyundai Motorsport saját Jamsai tesztpályáján, Finnországban.

    Amíg a két világbajnok tesztjét nagyobb probléma nem hátráltatta, addig a francia versenyző délelőtt tetőre tette a Rally1-es Hyundait, aminek kerekei is kitörtek, de szerencsére személyi sérülés nem történt.

    Fourmaux órákkal később, nagyjából délután négy órakor tudott ismét autóba ülni és folytathatta a felkészülést.

    Tanak szerint idén eddig csak egy rossz versenye volt

    0

    Ott Tanak a hazai versenyén elért második helyezés után átvette a vezetést a WRC-ben, azonban az észt versenyző szerint nem most javult fel a teljesítménye.

    Ott Tanak számára némileg nehezen indult az idei WRC-szezon, hiszen a Montén és Svédországban is negyedik lett, az első dobogós eredmény pedig csak Kenyában érkezett el, ahol második lett.

    Ezt követően jött a Kanári-szigetek Rally, ahol a Hyundai teljes csapata versenyképtelen volt. A Portugál Rallyval azonban folytatódott, vagy éppen elkezdődött Tanak menetelése, amivel az Észt Rally után átvette a bajnokság első helyét. A 2019-es világbajnok Portugáliában és Szardínián is csupán Sébastien Ogier-tól kapott ki, míg Görögországban már megszerezte idei első győzelmét, amit az észt második helyezés követett.

    Tanak azonban nem úgy gondolja, hogy Portugáliában jött meg a jó tempója.

    “Svédországban már jó volt a tempónk, ahogy Kenyában is – mondta Tanak. – Azonban Kenyában voltak technikai problémáink is. Ezt leszámítva és a későbbi durva versenyeken is jó volt a sebességünk. Úgy érzem, hogy csak a Kanári-szigeteken voltak igazán nagy problémáink, egyébként máshol sikerült jól teljesíteni.”

    Jelen állás szerint Ott Tanak tűnik a legnagyobb esélyesnek a vb címre, mivel Elfyn Evans a murvás versenyeken teljesen elvesztette jó formáját, míg Kalle Rovanpera továbbra is sokat küzd a Hankook gumijaival, ugyanakkor kérdés, hogy Sébastien Ogier-t sikerül-e meggyőzni a programja kibővítéséről. Ha ezt a Toyotának sikerülne elérnie, akkor komoly riválisa lehetne az észt versenyzőnek.

    Szeptemberben újra visszatér a rali Győrbe

    0

    Idén már a III. WHB Győr Rallyt rendezik meg, a szervezők a közönségsikert arató hagyományok megtartása mellett újdonságokkal is készülnek a szurkolóknak és a versenyzőknek egyaránt. A szeptember 12–14-ei rendezvényre ingyenes lesz a belépés.

    Több mint harmincéves csendet tört meg 2023-ban az I. WHB Győr Rally, amely visszahozta az Országos Rally Bajnokság mezőnyét abba a városba, amely óriási hagyományokkal rendelkezik a sportágban. A legendás Volán Rallyt összesen 14 alkalommal rendezték meg itt 1969 és 1984 között, majd következett az Épfu Rally két kiadása, ám évtizedekig az 1991-es Lutra Rally volt az utolsó verseny a kisalföldi megyeszékhelyen.

    A régóta várt visszatérés igazi raliünnepet hozott Győrbe, ami a versenyzők körében és a közönség soraiban is hatalmas tetszést aratott, így nem lehetett kérdéses a folytatás. A tavalyi, ugyancsak nagy sikerű verseny után idén szeptember 12–14-én már a III. WHB Győr Rally következik a TRP Hungary rendezésében, a Győr Projekt Kft. és a Széchenyi István Egyetem, valamint az Országos Rally Bajnokság promótere, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. együttműködésével.

    A szervezők célja a kezdetektől változatlan: olyan közösségi ünnepet szeretnének létrehozni, amelyben a sport, a város és az oktatás találkozik, és olyan élményt nyújtani mindenkinek, amely hosszú távon meghatározza a magyar autósport jövőjét. Számos helyi partnerrel dolgoznak együtt, közülük kiemelkedik a névadó szponzor, a hazai építőiparban meghatározó szerepet betöltő WHB Group és a motorsporthoz ezer szállal kötődő Széchenyi István Egyetem.

    Az idei, minden részén ingyenesen látogatható versenyre számos kísérőprogrammal és rengeteg újdonsággal készülnek a szervezők. Noha a verseny gerince változatlan marad, mégis hosszabb, látványosabb és technikásabb gyorsasági szakaszokat kínálnak, amelyek még intenzívebb élményt nyújtanak a versenyzőknek és a nézőknek egyaránt. A fenntarthatóság és a hatékonyság jegyében optimalizálják az etapokat, a csapatok ezért szombaton kihelyezett szervizben javíthatják az autóikat. Az ORB2-es mezőny két versenyt teljesíthet, egyet szombaton, egyet pedig vasárnap.

    Fotó: MGR Images

    A belvárosi gyorsasági szakasz mellett tavaly kiemelkedő közönségsikert hozó, a Dunakapu téren megrendezett rajt- és célceremónia az idén egyesül, a verseny első napján a látogatók előbb a rajtceremónián vehetnek részt, majd a késő délutáni és kora esti órákban egyből a látványos belvárosi szakasz következik, amit ezúttal prológként rendeznek meg. A szervizparknak az idén is az ETO Park ad otthont.

    „Szeretnénk folytatni az elmúlt két év hagyományait, és megtartani a rendezvényből mindazt, ami elnyerte a szurkolók elismerését. Ilyen a belvárosi gyorsasági szakasz, újdonság viszont, hogy késő délutáni időpontra helyezzük át, és rögtön a rajtceremónia után rendezzük meg. Megtartottuk továbbá a Rábaringet, amit nagyon szeretnek a szurkolók – mondta Őry Tamás, a szervezőbizottság vezetője. – A versenyzők kényelme érdekében javítottunk a gyorsaságik és az etapok arányán, további újdonság, hogy két ORB2-es versenyt rendezünk, egyet szombaton és egyet vasárnap. Ezzel lehetőséget adunk a másodosztály mezőnyének, hogy duplán méretese meg magát, ugyanazokon a kiváló gyorsasági szakaszokon, amelyeken az első osztályú mezőny is indul. Az elejétől kezdve fontos számunkra az együttműködés Győrrel és a Széchenyi István Egyetemmel, az utóbbival az idén még szorosabbra fűztük az együttműködést, még jobban bevonjuk az intézményt a szervezésbe.”

    A szervezési feladatok mellett az autó- és motorsporthoz ezer szállal kötődő felsőoktatási intézmény más módon is aktív részese az eseménynek, a belvárosi gyorsasági szakasz az egyetem campusa mellett halad el, és látványos kitelepülésekkel is készül az intézmény, amely ötvözi az innovációt és a tradíciót.

    „A Széchenyi István Egyetem stratégiai célja a motorsporttal kapcsolatos képzés és a kutatás-fejlesztés támogatása, a közép-európai régióban kifejezett bázisa lehet ennek az intézmény. Az idén indítottuk el a motorsportmérnöki mesterképzésünket, emellett számos más posztgraduális képzésünk is van ezen a területen, és továbbiakat is tervezünk elindítani – mondta Kolossváry Tamás, a Széchenyi István Egyetem Győri Innovációs Parkjának központvezetője. – A Győr Rally fontos szerepet tölt be az egyetem életében, nagyon örültünk annak, hogy a rali évtizedek után visszatért Győrbe, és igyekszünk minden lehetőségünkkel támogatni. Az idei évben az intézményünk érdekeltségébe tartozó cég társzervezőként vesz részt a szervezésben. Emellett a versenyirányítás központja, a sajtóiroda és egyéb irodák is az egyetem épületeiben kapnak helyet, ráadásul a péntek késő délután kezdődő belvárosi prológ is érinti az egyetem környékét.”

    Fotó: MGR Images

    A versenyt három éve vendégül látó Győr a kezdetektől fogva partner volt a tradíció újraélesztésében, és az idén is örömmel látja vendégül az Országos Rally Bajnokság mezőnyét, a csapatokat és minden érdeklődőt.

    „Győr a kultúra mellett a sport fellegvára is, számos hazai és nemzetközi versenynek szolgál otthonául városunk, így azt gondolom, nem volt kérdés, hogy igent mondunk a felkérésre és a Győr Projekt Kft. is örömmel csatlakozik partnerként a rendezvényhez. Hónapok óta azon dolgozunk, hogy még sikeresebb és színvonalasabb eseményekkel szórakoztassuk a győrieket és a hozzánk érkezőket, az autósport pedig már bizonyított, elég, ha csak arra gondolunk, hogy a tavalyi esztendőben a II. WHB Győr Rally vasárnapi belvárosi gyorsasági szakaszát, az azt megelőző évhez hasonlóan, húszezren követték nyomon. Látványos, izgalmas és bátran mondhatjuk, hogy Győrben biztonságos is ez a benzingőzzel fűtött megmérettetés, a verseny, ahol a sportág tehetségei találkoznak és biztosítanak minket arról, hogy felejthetetlen élményekkel gazdagodjunk. Bízunk benne, hogy a Győr Projekt Kft. is hozzájárulhat az idei esemény sikeréhez, és ezáltal az őszbe is belecsempészhetjük egy kicsit a nyári szlogenünket, miszerint az élmény Veled teljes!” – mondta Szombati-Serfőző Eszter, a Győr Projekt Kft. ügyvezetője.

    Érdemes követni a III. WHB Győr Rallyt a közösségi médiában, hiszen a szervezők folyamatosan osztják meg az információkat az érdeklődőkkel az ingyenesen látogatható eseményről.