back to top
2024. november 25. 12:35
Kezdőlap Blog Oldal 176

Leclerc nagyon magabiztosan vezet Monacóban, de Hamilton továbbra is gyors

0

Charles Leclerc nagyon magabiztosan végzett az élen a Monacói Nagydíj második szabadedzésén, de Lewis Hamilton megmutatta, hogy azért a folytatásban sem dőlhet hátra.

A Monacói Nagydíj második szabadedzését már nem hátráltatta piros zászlós megszakítás, így valamivel pontosabb képet kaphattunk az erőviszonyokról, mint az első tréning után. Az első 20 percben még nem kerültek elő a lágy gumik, a mezőny nagy része a közepes keveréken, Max Verstappen, a két RB és Oscar Piastri pedig a kemény Pirelliken körözött.

Miként az Monacóban lenni szokott, ahogyan a pilóták egyre inkább felvették a ritmust, úgy javultak a köridők, egy valaki pedig látványosan jól érezte magát az autójában. Ez a valaki Charles Leclerc volt. A Ferrari hazai pályán versenyző pilótája tetemes előnnyel utasított maga mögé mindenkit az első 20 percben, végül pedig 1:11.573-as idővel közel egy teljes másodperccel előzte meg Lewis Hamiltont.

Verstappen a kemény gumi ellenére az időmérő-szimulációk előtt a 3. helyen állt (1,1 másodpercre Leclerc-től), míg mögötte Sainz, Piastri, Alonso, Norris, Stroll, Russell és Gasly volt az első tíz sorrendje.

A monacói pálya eközben továbbra is többeket megtréfált: Pérez az első mért körében a Massenet-kanyarban koccolta le a falat, míg Stroll, Norris és Cunoda a 15-ös kanyar korlátját súrolta, Sargeant pedig az utolsó kanyar kigyorsításán koccolt egyet.

A lágy gumik elsőként Alex Albon autójára kerültek fel, aki 1:12.4-gyel a második helyre ugrott fel, majd jött Pérez, és 1:12.3-mal letaszította őt onnan. Verstappen ezután már 1:11.8-at ment, de Leclerc közepes gumis idejére ő sem volt veszélyes. Nem úgy a monacói, aki három lila szektort repesztve 1:11.278-ra szorította le a lécet.

Mivel több kör is volt a lágyakban, bőven változott még a sorrend – Albon javított és megelőzte Pérezt, majd Alonso jött fel a 3. helyre, de hátránya közel 9 tizedre rúgott Leclerc-hez képest. Stroll tizeden belül sorolt be Alonso mögé.

Kaptak a korlátok rendesen:

Norris 1:11.9-cel a harmadik helyen kezdett, majd Alonso 5 tizeden belülre kerülve előrejött másodiknak. Pérez eközben szenvedett, és 3. mért körében sem tudott 8 tizeden belülre kerülni Leclerc-hez képest. Furcsa módon Sainz sem villogott és elsőre csak 1:12.2-t ért el, azaz éppen, hogy 1 másodpercen belül volt a csapattársához viszonyítva.

A szintén javítani igyekvő, csapattársához hasonlóan az autó pattogására panaszkodó Verstappen az alagút előtt lekoccolta a falat, majd inkább kiállt a bokszba, míg Leclerc kétszer egymás után is lila első szektort autózott, de mindkétszer belehibázott a második szektorba, így mindkétszer elvette a gázt. Sainz viszont sikeresen javított és 1:11:9-cel az 5. helyre lépett előre.

Leclerc előnye végül azonban nem lett akkora, mint az kinézett, az első edzésen első helyen végző Lewis Hamilton ugyanis összerakott egy remek kört, és mindössze 0,188 másodperccel lemaradva megkaparintotta a második helyet.

Az utolsó bő húsz perc szokás szerint versenyszimulációkkal telt, amely során azért láthattunk még rontásokat – Gasly agresszívan odaverte az Alpine-t a 15-ös kanyar kijáratán a korlátnak, Leclerc pedig meglátogatta az egyes kanyar bukóterét.

Oscar Piastri, az RB és a Sauber versenyzői nem tették fel a lágy gumikat a második edzésre, így az ő eredményeiket ennek tudatában kell kezelni.

A Monacói Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:

Komoly fejlesztésbe kezd a Toyota Finnországban

0

A Toyota Gazoo Racing a jelenlegi finn központja mellett egy új technológiai központot tervez létrehozni, melyben a Rally1-es és Rally2-es autók fejlesztése is megoldható lesz. 

Már korábban is jelentek meg információk azzal kapcsolatban, hogy a Toyota Gazoo Racing a jelenlegi Jyvaskylai központ mellett egy másik, technológiai központot is tervez létesíteni. Ez Jyvaskyla és Lauka határán, Leppavesi falu mellett kerülne létrehozásra. 

A japán gyártó környezetvédelmi engedély kérésekor kiderült, hogy az új központ mellett egy 800 méteres aszfaltos tesztpálya, valamint egy 1.2 km hosszú murvás tesztút is kialakításra kerülne. Az aszfaltos utat pedig egy 200 méteres ugratókkal teli szakasszal egészítenék ki, míg a murvás szakaszon egy vizesárok is kiépítésre kerülne. A tesztpálya, mely elsősorban a Rally1-es autók fejlesztésére épülne, mellett pedig egy szervizelésre is alkalmas épületet hoznak létre.  

A Toyota jelenleg mintegy 88 napot tölt a már meglévő tesztterületén, amiből 53-58 nap a versenyautó tesztelésével telik. 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Az új központ területén egy másik épület is épülne, ahol a Rally2-es autókat tudnák gyártani. A Rallit.fi oldal információja szerint ebben az új épületben kerülnének gyártásra a Rally3-es Toyoták is, aminek építéséről még nem született döntés. 

A Toyota Gazoo Racing tavaly ősszel egy, a lakosság számára tartott gyűlésen mutatta be az új projekt terveit. 

“Az új központnak komoly jelentősége lenne a finn állam számára is – mondta akkor Jari-Matti Latvala, csapatfőnök. – A Toyota több tíz millió eurót kíván költeni az új technológiai központ létrehozására, ami egy 150 hektáros területen kerülne kialakításra. Ez nem kis terület, ezért nem is olcsó. Amikor egy ilyen hatalmas autógyártó itt, Közép-Finnországban szeretne befektetni emlékezni kell arra, hogy ehhez hasonló terület nagyon sok van Európában. Éppen ezért szerintem hatalmas örömöt jelent, hogy ilyen központot Finnországban szeretne a Toyota létrehozni.” 

A környezetvédelmi engedélyt akkor kapja meg a Toyota, ha június 19-ig nem érkezik rá panasz. 

Felkészülten várja a Diósgyőr Rallyt Német Gábor és Németh Gergely

0

Fontos hétvége előtt áll a Német Motorsport: Német Gábor és Németh Gergely kettőse a 4-es rajtszámot kapta a Diósgyőr Rallyra, az Országos Rally Bajnokság idei második futamára, ami a pilóta számára a hazai, így kiemelt fontossággal bíró versenynek számít.

A páros szerdán egy teszttel igyekezett ráhangolódni az eseményekre, ahol először próbálhatták ki a Skoda Fabia RS Rally2-t aszfaltos körülmények között – eddig csak murván versenyeztek vele, ahol nagyon komfortosnak találták.

„Először próbálhattam ki az RS Fabiát aszfalton, de az időjárás most leginkább csak vizes tesztre adott lehetőséget. A Skodában itt is jól éreztem magam, az első benyomás biztató, de egy kicsit azért más, mint a korábbi autóink, és biztos, hogy némi időre lesz szükségünk ahhoz, hogy igazán magunkra szabjuk, és kihozzuk belőle a maximumot” – mondta a teszt után Gábor.

„Nekem ez lesz a hazai futamom, a pályákat is nagyon szeretem (bár ebben az irányban csak Sátán és Parasznyán mentem eddig), nagyon tetszenek, úgyhogy izgatottan várjuk a rajtot. Az időjáráson sok fog majd múlni” – tette hozzá a pilóta.

Német Gábor, Németh Gergely, Német Motorsport
Fotó: Német Motorsport

A páros a Rally Hungaryn a magyar értékelés hatodik helyén végzett, mivel a technika ördöge több alkalommal is megviccelte őket. Ennek ellenére a szakaszokon elért részeredmények alapján megvolt a tempójuk ahhoz, hogy a hazai bajnokság élmezőnyében autózzanak – ezt szeretnék folytatni aszfalton is.

„A Veszprém Rallyn végül hatodikként zártunk, de a részeredményeink biztatóak voltak, második-harmadik szakaszidőket is sikerült autóznunk, erre szeretnénk építeni most is. A tyúkokat majd a bajnokság végén számolják, ennek megfelelően szeretnénk versenyezni és a lehető legjobb eredményt elérni: megcélozzuk a dobogót, aztán meglátjuk, hogy mire lesz lehetőségünk” – mondta Németh Gergely.

A verseny péntek este a DVTK Stadionnál rajtol, majd szombaton és vasárnap is hat-hat gyorsasági vár a résztvevőkre, összesen közel 150 versenykilométert kell teljesíteni.

Hamilton nyitott az élen Monacóban, de a Ferrari és a Red Bull erejét még nem ismerjük

0

Monacóban megkezdődött az F1 egyik legkülönlegesebb hétvégéje, az első egyórás tréningen a Mercedesek és a McLarenek bizonyultak a leggyorsabbnak.

Borult idő fogadta az F1 mezőnyét, az első edzésen egy darabig lógott az eső lába, de nem eredt el. Gyorsan megcsodálhattuk az Ayrton Senna tiszteletére sárgába borult McLarent, a kezdeményezést viszont Charles Leclerc ragadta magához az 1. helyen, a két keményebb gumitípuson futott eredmények rangsorát ő vezette.

Az edzés második félidejébe lépve előkerültek a legpuhább abroncsok, az időmérőn úgyis ezeké lesz a főszerep, a kvalifikáció pedig természetesen Monacóban mindennél fontosabb. A Mercedesek nyitották a sort, Oscar Piastri mindkettejük elé befurakodott a McLarennel, majd Lewis Hamilton visszaelőzte az ausztrált.

Mielőtt azonban megtudhattuk volna, mire képesek a piros oldalfalú Pirelliken a Ferrari és a Red Bull versenyzői, Csou Kuan-jü megkósolta a szalagkorlátot az első kanyar kijáratánál, ami néhány percre piros zászlós megszakítást okozott a törmelékek miatt. Utóbbiak megmutatták, hogy valóban szükséges a megszakítás, mivel Leclerc pont áthajtott néhány kisebb roncsdarabon, és úgy tűnik, ezek megrongálhatták a padlólemezét. A monacói pilótával tehát egyelőre továbbra sem kegyes a sors a hazai versenyén, hiába diktált eddig megint erős tempót.

Wrong way – A Ferrari pilótái szerint Monacóban visszafelé több lenne az előzés

Az utolsó percekben hosszabb etapokat teljesítettek a versenyzők, így nem reprezentatív, hogy a Carlos Sainz-Max Verstappen-Sergio Pérez hármas a 10-12. helyen végzett, míg Leclerc például a közepes keveréken jegyezte az 5. helyet érő idejét. A falat egyébként többek között ő és Verstappen is súrolta a kerekével.

A kisebb csapatok körében azt érdemes kiemelni, hogy Pierre Gasly erőforrásában valami gubanc lehetett, a francia kevés kört tett meg, míg az RB versenyzői ismét jó formát mutattak.

Szombatra és vasárnapra már tiszta időt vár a meteorológia, csapadék nélkül. A második edzés 17 órakor kezdődik.

Hatalmas csapattal érkezik a PSZA Motorsport a Diósgyőr Rallyra is

0

A hétvégén folytatódnak a rally bajnokságok, jön a második felvonás, ezúttal Diósgyőr ad otthont az aszfaltos futamnak. Idén ez lesz az első alkalom, hogy az összes mezőny egy helyszínen versenyez. 

„13 páros nevezését adta le a PSZA Motorsport a hétvégi Diósgyőr Rallyra, ahol idén először ott lesz az összes mezőny. Ez a szám elsőre hihetetlennek hangzik, de amennyire jó, annyira komplikált is, hiszen hat versenyző lesz a sátrunk alatt” – árulta el gondolatait Szabó Árpád csapatkoordinátor, majd hozzátette. „Első körben klasszikus miskolci pályákról beszélhetünk, tavaly év végén is volt itt verseny hasonló kondíciókkal. A pályák nagyon kemények, a környék mindig okoz meglepetéseket ezért izgalommal várjuk a hétvégét. A Peugeot-os alakulataink a megszokottak, Berta László és Zagyva Dorka támad majd a minél jobb helyezésért.

Légy biztonságban a II. Hell Diósgyőr Rallyn is, vigyázz magadra!

A veszprémi sebeket begyógyítottuk és újból teljes erővel vágnak neki a bajnokságnak. Reménykedünk a jó szereplésben és hogy minél több ponttal térhetünk haza. Mellettük Zsigulik tömkelege lesz megtalálható nálunk. Helembai Zsolti is hasonló elánnal tér vissza, nála is begyógyult a veszprémi rosszkedv és szeretne minél szebb eredménnyel hazatérni. Az autója maximálisan felkészítve várja a rajtot. P13-ban új versenyző debütál a csapatunkban, Prigyeni „Tiszák” Péter Ladájában is Honda motor dübörög, ami futópercre készült el, így a Diósgyőr Rally lesz az első éles bevetése. Az ORB2-es mezőnyből Baksai Laci autója, illetve a Historic mezőnyéből Szombathelyi Peti Ladája lesz még megtalálható a sátrunk alatt. Nehéz hétvégére számítunk, sajnos az időjárás sem kecsegtet túl jóval, de reméljük, hogy inkább száraz idővel egyeznénk ki. Ezek a pályák amúgy is csúszósabbak és még ráadásként a rendező egy újfajta lassítót talált ki, amin szerintem még senki nem ment át úgy igazán versenytempóban.

Ezeken a legendás pályákon kerül megrendezésre a Diósgyőr Rally (videó)

Így összegezve a végére ezek a párosok indulnak a PSZA Motorsport egyesület színeiben, ORB-ben Berta László – Császár László, Zagyva Dorka – Spitzer Gábor, ORC-ben Petróczy Péter – Nagy Ádám, Helembai Zsolt – Mózes Máté, Tóth Barnabás – Brenner Ádám, Szőnyi András – Vajnai Dániel, Prigyeni Péter – Szekeres Szabolcs, ORB2-ben Furák Ádám – Kána Tamás, Endrődi László – Nagy János, ORB3-ban Kosztolányi László – Horváth Szimonetta, Faragó István – Csőke Attila és végül a Historicban Szombathelyi Péter – Heffner Gergő, Zsolna József – Zsolna Mercédesz. Minden párosunknak sikeres futamot kívánunk!” 

Gerincig hatoló bizsergés és a félelem érzése – ilyen volt az üvöltő V8-asokkal az F1

0

Az F1 vezetése fontolóra veszi, hogy 2030-tól ismét dübörgő motorok lepjék el a versenyeket, amennyiben a fenntartható forrásból származó üzemanyagok beváltják a reményeket. Daniel Ricciardo felidézte, milyen volt a V8-as időszak.

Nemcsak sok szurkolónak, hanem több pilótának is hiányzik a Forma–1-ből a fülsüketítő motorhang, de lehet, hogy már csak 2030-ig kell kibírni nélküle. Hogy Daniel Ricciardo akkor még a mezőnyben lesz-e, arra jelen állás szerint inkább nem, mint igen a válasz, mindenesetre akárhogy is alakul, az ausztrál versenyző pártolná a hangosabb erőforrások visszatérését. Ricciardo némi megszakítással 2011 óta versenyzik az F1-ben, vagyis ült a V8-as gépekben is az F1-es karrierje első három szezonjában, amelyek egy fokkal azért már halkabbak voltak a 2005 végéig használt V10-eseknél, de így is brutális volt a hangjuk.

Kijelölték, mikor térhet vissza a Forma-1-be a libabőröztető motorhang

„Amikor az F1-be kerültem, a motorok sokkal hangosabbak voltak. Amikor beindították őket a hátunk mögött, gerincig hatoló bizsergést éreztünk. Talán csak azért, mert fiatal és tapasztalatlan voltam, és a sport még megrettentett, de a motorok beindítása félelmetesebb hatást keltett” – nosztalgiázott még Imolában.

„A hanghatás is része volt ennek, és az egész olyan volt, mint egy állat, amit elengedni készülnek a láncról. Élénken emlékszem rá, félelmetes volt. A pályán már jól éreztük magunkat, de a garázsban, amíg vártunk a motor beindítására, éreztük, hogy valami komoly készülődik, és ez vagány, félelmetes érzés volt.”

Hogy tényleg visszatérhetnek-e a hangosabb motorok, azt ugyanakkor most még nem lehet biztosra venni, hiszen egyelőre a 2026-tól érvényes szabályrendszer kialakítása köti le a döntéshozók figyelmét, a hagyományos üzemelésű motorok visszatérése évek múlva kerülhet ismét rendesen újra terítékre.

A házakról visszaverődő V10-esek sikolya Monacóból is hiányzik (videó)

Csomós Mixiék Skoda Fabia RS Rally2-vel folytatják

0

Csomós Miklós és Nagy Attila a Kanári-szigeteken elszenvedett baleset után új autóba ül, a korábbi Fabia helyett már az új fejlesztésű Skoda Fabia Rally RS Rally2-vel folytatják.

A duó a közösségi oldalán mutatta meg az új autót:

A Skoda Motorsport 2022-ben mutatta be a Fabia legújabb generációját, majd a 2023-as szezon végén további fejlesztéseket hajtottak végre az autón. Mixiék csütörtökön hozták el a gyárból az új autójukat, amely már a frissített változat, újragondolt aerodinamikával, megváltozott áttételi arányokkal és módosított lengéscsillapítókkal.

Az ERC élmezőnyében többek között Mathieu Franceschi, Eric Cais, Llarena Efrén, Miko Marczyk is az új autót használja, ami ma már kétségtelenül gyorsabb a korábbi Fabia Rally2 evo-nál. Mixi és Ati eddig a régebbi technikával is tartotta a lépést az élmezőnnyel, mostantól pedig a technikai hátrányuk is eltűnik.

Mixi és Ati autóját a hétvégén már meg lehet tekinteni a budapesti Autotech Future kiállításon.

Fotó: @World / Red Bull Content Pool

Lehet fokozni az év képsorait? – Ilyen belülről, ahogy Vettel Senna McLarenjét vezeti (videó)

0

Most már fedélzeti kamerás felvételeken is gyönyörködhetünk abban, ahogy Sebastian Vettel Ayrton Senna utolsó futamgyőztes autóját vezeti.

Mint arról beszámoltunk, Sebastian Vettel páratlan megemlékezést hozott össze a múlt heti Emilia-romagnai Nagydíjon azzal, hogy bemutatózott egyet Ayrton Senna 1993-as McLarenjével. A négyszeres világbajnok a saját tulajdonában levő MP4/8-assal lassabb, integetős és zászlólobogtatós körök mellett ment néhány gyorsabb kört is, amelyek természetesen így is jócskán elmaradtak attól a tempótól, amit az autó fénykorában futott, de adtak némi ízelítőt abból, hogy milyen volt 31 évvel ezelőtt az F1.

Az év felvételei – Vettel is elérzékenyült Senna autójának vezetése után (videó)

A bemutatóról elérhető élő közvetítésben fedélzeti kamerás felvétel ugyanakkor nem szerepelt, így nem tudtuk teljesen Vettel, illetve Senna helyébe képzelni magunkat, ám mivel a McLaren bal oldalszekrényére kamerát erősítettek, várható volt, hogy utólag ilyen képsorokat is láthatunk. Az F1 a minap pedig közzé is tett ezekből egy részletet.

Ha a Vettel bemutatójáról készült felvételekre azt mondtuk, hogy az év képsorai, akkor lehet, hogy revideálnunk kell a leírtakat:

FRISSÍTÉS

Közben az F1 a YouTube-on közzétette a 360 fokos kamerából a teljes bemutatót. Az élmény VR-szemüvegben az igazi, de laptopon, telefonon vagy tableten is élvezhető. Utóbbiakon a nyilak segítségével lehet nézelődni.

Bulacia befejezte a Citroennel, Szardínián már új autóval indul 

0

Marco Bulacia az idei WRC-szezon során a Citroen Racing versenyzőjeként versenyezhetett volna, azonban a Portugál Rally után egyből autót vált és a folytatásban Skodával folytatja szezonját. 

Yoahn Rossel és Nikolay Gryazin mellett Marco Bulacia lett volna a Citroen Racing idei harmadik versenyzője a WRC2-ben, a bolíviai versenyző pedig két portugál verseny után a Portugál Rallyn elindulhatott idei első WRC2-es versenyén, azonban célba nem tudott érni. 

A kiesés után pedig váratlan döntést hozott, a Szardínia Rallyn már Skoda Fabia RS Rally2-vel indul, amivel tavaly versenyzett. 

“Új színek, új remények – írta Instagramm oldalán Bulacia bejelentve autóváltását. – Nagyon várjuk, hogy visszatérhessünk idén a Szardínia Rallyra, ahol 2019-ben indultunk első WRC-futamunkon, és melyet annyira szeretünk.” 

Bulacia 2018-ban kezdett Skodákkal versenyezni, eddig 38 WRC futamon állt rajthoz. 

A pilóták büntetést akarnak, ha valaki Schumacher vagy Pérez-féle csalást követ el Monacóban

0

A hétvégi Monacói Nagydíjon ismét előtérbe kerülhet az, ami többször megtörtént már a Hercegségben rendezett Forma–1-es hétvégéken – valaki szándékosan hibázott, hogy ezzel előnybe kerüljön. A versenyzők szeretnék, ha az FIA jobban odafigyelne az ilyen esetekre.

Rendre visszatérő probléma Monacóban – és úgy általában az utcai pályákon –, hogy a pilóták nagyon könnyen idézhetnek elő sárga vagy piros zászlót az időmérő edzésen azért, hogy előnybe kerüljenek, hiszen elég egy látszólag apró hiba, és máris törik/keresztbe áll/bukótérbe csúszik az autó. A múltban több olyan példát is találunk, amikor ezt valaki Monacóban tette meg; a leghíresebb ilyen eset Michael Schumacher 2006-os „parkolása”, amikor a hétszeres világbajnok a Rascasse-kanyarban „fékezte el magát”, hogy így biztosítsa be a rajtelsőséget. A terve azonban nem jött be, az FIA felügyelői ugyanis a rajtrács végére száműzték.

Brawn ötlete volt Schumacher 2006-os monacói csalása? – a német később beismerte a szándékosságot

Aztán ott van Nico Rosberg 2014-es hibája, amiért nem járt büntetés, de erős a gyanú, hogy a Mercedes versenyzője nem véletlenül futott ki a Mirabeau-kanyar bukóterébe a Q3-ban, hanem szándékosan tette ezt, hogy így őrizze meg az első helyet.

Ennél jóval átlátszóbb volt az FIA felügyelőinek figyelmét akkor elkerülő, utólag a Red Bullon belül kisebb botrányhoz vezető Sergio Pérez-féle „hiba”. A Red Bull versenyzője a 2022-es Monacói Nagydíj időmérőjének utolsó szakaszában csapta falhoz az autóját, amivel első helyet nem szerzett, viszont azt elérte, hogy csapattársa ne tudja őt megelőzni, másnap pedig a Ferrarik szerencsétlenkedését kihasználva megnyerte a versenyt.

Itt a bizonyíték, hogy Pérez szándékosan törhette össze a Red Bullt Monacóban

És ezek csak a jéghegy csúcsát képező esetek, és az évek során számos olyan is történt, ami nem váltott ki ekkora visszhangot, vagy fel sem tűnt a széles nyilvánosságnak, de a versenyzők egymás között pontosan tisztában vannak vele, hogy az adott pilóta szándékosan rontott.

„Az utcai pályákon voltak nagyon egyértelmű esetek, amelyeknél mi, versenyzők észrevettük, hogy mások szándékosan idéztek elő piros zászlót. Az FIA talán ennyire nem volt meggyőződve arról, hogy szándékosan történtek, de mi, versenyzők látjuk, hogy mi szándékos, és mi nem. Érdekes lesz látni, hogy milyen megközelítést alkalmaznak ezen a hétvégén” – idézi az idei Monacói Nagydíj sajtónapján nyilatkozó Carlos Sainzot az Autosport.

„Ez Monacóban mindig téma. Én csak remélem, hogy a show, illetve a fair play és igazságos versenyzés érdekében mindannyian szükségtelen kockázatvállalás nélkül fogunk kimenni az időmérőre” – tette hozzá a Ferrari pilótája.

2021-ben Leclerc szerzett úgy pole-t, hogy a Q3 végén összetörte a Ferrarit, így a többieknek nem volt esélye javítani, de az esetében nem merült fel szándékosság, hiszen hatalmas kárt okozott az autóban, ami miatt másnap végül el sem tudott rajtolni a versenyen:

George Russell, a versenyzők érdekvédelmi szervezetének, a GPDA-nak igazgatója, illetve Esteban Ocon is hasonló véleményen van, sőt, még a 2022-ben szándékosan hibázó Sergio Pérez is azt ecsetelte, hogy az FIA-nak nagyobb figyelmet kellene fordítania az ilyen esetekre.

„Az ilyesminek (annak, hogy valaki direkt ront – a szerk.) van értelme, mert a múltban is láttuk, hogy versenyzők problémát idéznek elő, a többiek pedig nem tudják teljesíteni a körüket. Ez olyasmi, amire az FIA-nak oda kellene figyelnie” – jelentette ki Ocon.

„Igen, egyértelműen – helyeselt Pérez. – Ennek így kellene lennie. Az utóbbi években próbáltuk ezt szorgalmazni, de a jelek szerint ez nem történt meg.”

Megoldás lehetne az, amit az IndyCarban már jó ideje sikerrel alkalmaznak: ott pályától függetlenül elveszíti az adott időmérő-szakaszban elért legjobb körét az, aki sárga zászlót idéz elő, piros zászló előidézése esetén pedig a legjobb kért kör ugrik.