back to top
2024. november 26. 13:25
Kezdőlap Blog Oldal 187

Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával

0

Adrien Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával, aminek köszönhetően folyamatosan az élmezőnyben tudott lenni. 

Adrien Fourmaux-nak nem volt sokkal könnyebb dolga a Portugál Rally pénteki napján, mint az előtte rajtoló Thierry Neuville-nek és Elfyn Evansnek, hiszen még így is sokat kellett az utakat takarítania. Ennek ellenére az M-Sport francia versenyzője folyamatosan közel tudott az élmezőnyhöz maradni és végül a verseny negyedik helyét szerezte meg és a negyedik legtöbb pontot is tudta gyűjteni. 

“Azt hiszem elégedettek lehetünk a Portugál Rallyn mutatott teljesítménnyel – mondta Fourmaux. – Nem volt könnyű gyorsnak lenni harmadikként indulva pénteken, azonban akkor is sikerült a győzelemért harcolók közelében lenni. Az autó tökéletesen működött egész hétvégén, semmi problémánk nem volt vele. Ez komoly önbizalmat ad a Szardínia Rally előtt.” 

Fourmaux végül 12 pontot szerzett Portugáliában, amivel ugyan elveszítette a bajnoki harmadik pozícióját, de ez még előnyére is válhat a Szardínia Rallyn. 

Toyoda csak Ogier győzelmének tud igazán örülni a Portugál Rally után

0

Akio Toyoda, a Toyota elnök-vezérigazgatója gratulált a Portugál Rally megnyeréséhez Sébastien Ogier-nak, és bízik benne, hogy a japán gyártó többi versenyzője is jobb teljesítményt nyújt majd legközelebb. 

Akio Toyoda, a Toyota elnök-vezérigazgatója örül, hogy Sébastien Ogier és Vincent Landais sorozatban idei második győzelmét szerezte a Portugál Rally megnyerésével. 

„Seb, Vincent, gratulálok a két egymást követő győzelemhez! – mondta Toyoda a Portugál Rally után. – Bármilyen nehéz volt is a terep, Seb mindig nyugodt tudott lenni. Annak ellenére, hogy a verseny szoros és izgalmas volt, Seb mindig mosolygott a szurkolók előtt. Amikor valami történt, nyugodtan tájékoztatta a mérnököket a helyzetről, majd a következő pillanatban már a gyorsasági szakaszra koncentrált. Aztán gyorsabban ért célba, mint bárki más. Hálás vagyok, hogy egy ilyen profi pilóta van a csapatunkban. Seb, még egyszer köszönöm.” 

Ogier történelmet írt Portugáliában, Neuville jelentősen növelte előnyét a vb-n

A Toyota vezetőjének örömét azonban beárnyékolja a csapat többi versenyzőjének szereplése. 

“Ez a hétvége csalódás és jó is volt. Kiábrándító, hogy a másik három autó nem tudott problémamentesen menni. Tavaly is megnyertük a versenyt, de a másik két autóval problémák voltak. Idén az volt a célunk, hogy mind a négy autó problémamentesen teljesítsen, de ezt ismét nem sikerült elérni. Az viszont örömet okozott, hogy a csapat nyugodtabb volt, mint korábban, függetlenül attól, hogy milyen típusú problémákkal kellett szembenézniük. Sok minden történt a hétvégén, de úgy hallottam, mindenki próbált higgadt maradni és megoldást találni. Jó látni a csapat hozzáállását. A csapat egyre erősebb lesz, ahogy minden egyes tagja erősödik, és ahogy a csapat erősödik, a Rally1-es autó is mindig jobb és erősebb lesz. Ebben a szezonban még sok nehéz kihívás vár ránk, de remélem, hogy mindenki előrelépést fog mutatni a csapatban.” 

A Portugál Rallyt követően a Toyota négy pontos előnyből hét pontos hátrányba került a Hyundaijal szemben a gyártók bajnokságában. 

Több élcsapatnál is felmerült a neve, de most hosszú időre lekerült a listájukról az F1-es pilóta

0

A Williams bejelentette, hogy Alexander Albon több évvel meghosszabbította 2025-ben lejáró szerződését a csapattal. Mindez azt jelenti, hogy a thai pilóta elméletileg az új korszak első két évében biztosan a grove-i alakulatnál fog versenyezni.

A kirakósnak egy újabb darabja került a helyére a Forma–1-es pilótapiacot illetően. Na nem a 2025-ös felállásról van szó, hiszen azzal kapcsolatban semmilyen változás vagy megerősítés nem történt, hanem a 2026-ban induló új korszakról van szó. A Williams ugyanis bejelentette, hogy Alexander Albon több évvel meghosszabbította a jövőre lejáró szerződését.

A thai pilóta 2022-ben igazolt a grove-i istállóhoz, miután a Red Bullnál nem hozta a megfelelő szintet Max Verstappen csapattársaként 2019 második felétől a 2020-as idény végéig. Csupán két dobogóig jutott, ráadásul egyiket sem teljesen önerőből szerezte, így a 2021-es idényt kénytelen volt teszt- és tartalékpilótaként eltölteni.

A Williamsnél viszont valósággal kivirágzott. Bár a 2022-es autó még nem volt versenyképes, három alkalommal így is pontot tudott vele szerezni, és ki tudja, mit ért volna el Monzában, ha nem pont akkor kerül kórházba vakbélgyulladás miatt. Csapattársánál, az istállónál harmadik évét töltő Nicholas Latifinél mindenesetre sokkal jobb teljesítményt nyújtott, még ha ez pontokban nem is annyira tudott megmutatkozni.

Ellentétben a tavalyi idénnyel, amikor Albon lényegében egymaga vezette régen látott magasságokba a Williamst. A jelenleg 28 esztendős versenyző a Kanadai és az Olasz Nagydíjon is a hetedik helyen futott be, összesen pedig 27 pontot szerzett. Bár új csapattársa, Logan Sargeant ehhez csak 1-et tett hozzá, a csapat így is megszerezte a konstruktőri bajnokság hetedik helyét, amely 2017 óta az istálló legjobb helyezését jelenti.

Egy versenyzőt kihúztak a Mercedes listájáról, míg Bottas feliratkozott rá

Az idei szezon ismét nehézkesen indult a csapat számára, hiszen a Williams hat forduló alatt egyetlen pontot sem tudott szerezni, és csak azért előzik meg a Saubert, mert Albon kétszer is tizenegyedikként ért célba. Egyéni szinten viszont továbbra is stabilan veri Sargeantot, még ha a miami sprintkvalifikáción ki is kapott ellene.

Néhány éve csúnyán kikapott Verstappentől, de főnöke szerint világbajnok lehet a feltámadó versenyző

Bár a pályán ez egyelőre nem látszik, a Williams a háttérben jelentős módosításokat hajt végre, különösen az infrastruktúra terén. Minden bizonnyal ez is jelentős szerepet játszott abban, hogy hiába merült fel a neve az elmúlt időszakban a Red Bullnál, a Ferrarinál és a Mercedesnél is, Albon az új technikai korszaknak minimum az első két évére aláírt, hiszen a csapat kimondott célja, hogy visszatérjen a Forma–1 élmezőnyébe.

„Hihetetlenül boldog vagyok, hogy a Williams Racingnél maradhatok, és továbbra is egy ilyen tehetséges és elszánt csapattal dolgozhatok – jelentette ki Albon. – Nehezen indult az év, de amióta csatlakoztam a Williamshez, jelentős fejlődést értünk el együtt, és láttam, milyen hatalmas változások történnek a színfalak mögött, hogy visszatérjünk az élmezőnybe. Ez egy hosszú távú projekt, amelyben tényleg hiszek, és amelyben kulcsszerepet akarok játszani, ezért írtam alá többéves szerződést. Az út időigényes lesz, de biztos vagyok benne, hogy a megfelelő csapatot építjük fel ahhoz, hogy előrelépjünk, és a következő években nagy dolgokat érjünk el.”

Bejelentették, hogy ki lesz az F1-es Audi egyik pilótája

Újabb csapat jelentkezett be a Red Bullt elhagyó Newey-ért

0

Sajtóértesülések szerint a Mercedes is megkörnyékezte Adrian Newey-t annak érdekében, hogy a brit mérnök hozzájuk igazoljon. Ugyanakkor állítólag továbbra is a Ferrari az első számú favorit, de még az sem biztos, hogy a 65 éves szakember folytatja a karrierjét.

Két hete jelentette be a Red Bull, hogy Adrian Newey közel húsz év után elhagyja az istállót. Az utóbbi időszakban a csapat technikai főigazgatójaként dolgozó szakember ugyan csak 2025 elején távozik a bikásoktól, de a Forma–1-es autóval kapcsolatos tevékenységet azonnali hatállyal befejezte annak érdekében, hogy aztán rögtön munkába állhasson új állomásán.

Azt viszont továbbra sem tudni, hogy Newey végül hol fog kikötni. Korábbi információk szerint két csapat, a Ferrari és az Aston Martin érdeklődött igazán komolyan iránta, ám a silverstone-iakat állítólag ő maga zárta ki mint lehetséges opció. A miami hétvégén az is felmerült, hogy esetleg visszatér a Williamshez, aminek ugyan lennének előnyei, de meglehetősen valószínűtlen forgatókönyv.

Jön a meglepetés? – Adrian Newey visszatérhet korábbi sikerei helyszínére

Bár az ezzel kapcsolatos találgatások során a Mercedes és a McLaren neve is időről időre felmerült, ez a két csapat eddig nem kereste meg Newey-t. A RacingNews365.com az Auto Motor und Sportra hivatkozva azonban azt írja, hogy a csillagos alakulat „óvatosan megkörnyékezte” a 65 éves sztármérnököt egy esetleges szerződéssel kapcsolatban.

Akkora a baj a Mercedesnél, hogy még Newey-nak is nehezére esne megoldani a problémákat

A brackley-i alakulat jelenleg jelentős hullámvölgyben van, hiszen a W15-ös nincs ott a három legjobb autó között, és vélhetően jövőre sem fognak harcolni a bajnoki címért, ráadásul addigra már Lewis Hamilton sem náluk fog versenyezni. 2026-ban viszont jelentősen átalakulnak a technikai szabályok, ami mindenki számára új fejezetet jelent, ráadásul a pletykák szerint a Mercedes elég jól áll az új motorjával.

Mi volt Newey szerepe a Red Bullnál, avagy jelenthet-e egy személyben megváltást új csapatának?

Newey pedig nagy fogás lehet, hiszen a Red Bullnál ugyan már nem ő volt a technikai gárda vezetője, meglátásainak köszönhetően az energiaitalosok uralják a 2022 óta tartó korszakot. Ugyanakkor kérdéses, hogy a korábban felmerült személyi ellentét mennyire lesz akadálya a házasságnak, hiszen, ahogyan az Aston Martinnál a tulajdonos, Lawrence Stroll, úgy a Mercedesnél Toto Wolff csapatfőnök nem tartozik Newey kedvencei közé, legalábbis a korábbi beszámolók szerint.

A német szaklap azonban hozzáteszi, hogy továbbra is a Ferrari a favorit, hiszen így Newey két vágyát is teljesítheti: amennyiben a Scuderiához igazol, elmondhatja magáról, hogy kipipálta a maranellóiakat, ráadásul Hamiltonnal is dolgozott együtt. A két fél állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat, de információk szerint a brit mérnök még nem döntött. Ráadásul egyelőre nem is csak azon gondolkozik, hogy hova szerződjön, hanem azon is, hogy egyáltalán folytassa-e az F1-es pályafutását.

„Meg fog ölni, amiért ezt elmondom” – kikotyogták Adrian Newey titkát

A Hyundai két évnyi jokert használhat a 2025-ös autó fejlesztéséhez

0

A Hyundai Motorsport engedélyt kapott a Toyotától és az M-Sporttól, hogy két évre elegendő jokert használjon fel a 2025-ös autó fejlesztéséhez. 

A Hyundai Motorsport engedélyt kért a WRC másik két gyártójától, a Toyota Gazoo Racingtől és a z M-Sporttól, hogy két évnyi jokert használhasson fel a 2025-ös Rally1-es autó elkészítéséhez, különben az a veszély fenyegette volna a sportot, hogy a koreai csapat befejezi WRC-programját, mert nem tudott volna kellőképpen megbízható autót készíteni a következő évre. 

A Toyota és az M-Sport is engedélyt adott a Hyundainak. A koreai gyártó 2025-től használhatja a több jokert. 

“Az csak a júniusi Motorsport Világtanács-ülésen fog kiderülni, hogy milyen szabályok is lépnek életbe 2025-től – mondta Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke a Dirtfishnek. – A legnagyobb problémát valószínűleg az új autó megbízhatósága jelenti majd. Mint azt látjuk az idei autók tekintetében is, a megbízhatóság még mindig problémát jelent. A több joker felhasználása pedig ennek megoldásán tud majd javítani. Nagyjából 50%-kal tudjuk a jokereknek köszönhetően javítani az új autót.” 

Fotó: Hyundai Motorsport

Abiteboul azt is elmondta, a Hyundai számára adott segítségből a másik két gyártó is profitálhat. 

“Mindenkinek vannak ötletei az új autóra vonatkozóan, amit nem biztos, hogy jokerek nélkül meg lehetne csinálni. És hasonló segítséget a másik két gyártó is kérhet a jövőben.” 

Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, a Hyundainak adott engedélyt alaposan megvitatták a csapat központjában. 

“Mindenkinek más a nézőpontja ebben a témában, hiszen, ha egy mérnököt megkérdezünk, hogy adjunk-e lehetőséget egy másik csapatnak, hogy több jokert használjanak, biztos, hogy elutasítás lesz az eredmény – mondta Richard Millener. – A jokerek előnyszerzésre adnak lehetőséget, ezért ez a vélemény is érthető. Ugyanakkor, ha azt nézzük, hogy ennek a segítségnek a megadása nélkül egy gyártó elhagyná a WRC-t, akkor megint egy másik nézőpont kerül központba. Mindig viták vannak azért, hogy miként tudnánk javítani a WRC helyzetén, és azt gondolom, hogy ez a segítség nyújtás éppen pozitív e szemszögből. Ha most lenne 2022 és egy új korszak elején lennénk, más lenne a helyzet, mint most, amikor egy ötéves ciklus harmadik évében járunk. Mindenki öt éves ciklusban gondolkodott, azonban most, hogy szabálymódosítások következnek és emiatt egy csapat úgy érzi, jobb kiszállni, mert nem tud elég megbízható autót készíteni, jobb kompromisszumot kötni, annak érdekében, hogy ne veszítsünk el egy gyártót.”

Az életmentő biztonsági eszközhöz is hozzányúl az FIA a versenyzés javítása érdekében

0

Az FIA új pályázatot írt ki a glóriára, aminek célja, hogy csökkentsék a biztonsági eszköz súlyát. Persze a szigorú előírásoknak továbbra is meg kell felelni.

2026-tól ismét jelentősen megváltoznak a Forma–1-es autók. Az erőforrásból eltűnik az MGU-H, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszer, és az eddiginél nagyobb arányban fog hozzájárulni a teljesítményhez az elektromos komponens. Ezekhez a módosításokhoz azonban a karosszériának is igazodnia kell, és bár felmerültek bizonyos aggályok ezzel kapcsolatban, az egyik cél továbbra is egyértelmű.

Ez pedig az autók súlyának csökkentése, hiszen amióta bevezették, hogy a tétre menő események után az autó és a pilóta együttes tömegének el kell érnie egy minimumértéket, azóta ez évről évre monoton növekedett. A 2026-ra viszont szeretnék megfordítani a trendet, aminek a pilóták a jobb vezetési élmény, a szurkolók pedig a látványosabb versenyzés miatt örülhetnének.

A pilóták és a szurkolók is örülhetnek az F1 törekvésének, amely visszahozna valamit a régi időkből

Bár arányaiban nem sokat, kevesebb mint 1 százalékot tesz ki, az FIA ennek érdekében a glóriához is hozzányúlna. A pilótafülke körül található biztonsági eszköz jelenleg hét kilogramm, a szövetség viszont akár egy kilóval is csökkentené a súlyát. Az Autosport arról számolt be, hogy ennek érdekében pályázatot írtak ki egy új, titánötvözetből készülő, hat kilogrammnál nehezebb glóriára, amelyet a 2026-tól 2030-ig tartó időszakban használnának.

Persze a győztes pályázat továbbra is meg kell hogy feleljen a rendkívül szigorú szilárdsági teszteknek, hiszen ennek köszönhető, hogy a 2018-ban bevezetett eszköz már többször is életet mentett. Romain Grosjean 2020-as bahreini és Csou Kuan-jü 2022-es silverstone-i baleseténél aligha lett volna kérdéses a végkimenetel, de Lewis Hamiltont is minimum súlyos sérüléstől óvta meg a bukókeret a 2021-es Olasz Nagydíjon, ahogyan talán Charles Leclerc-t is a 2018-as spái rajtbalesetben. Ezek mellett más incidenseknél is felmerült, hogy a glória pozitív szerepet játszhatott, de azoknál nem volt ennyire egyértelműen megállapítható.

„Célunk, hogy a súlyhatár jelentősen alacsonyabb legyen, és 2026-ra negyven-ötven kilóval szeretnénk csökkenteni a limitet – nyilatkozta még tavaly Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses bizottságának igazgatója. – Az, ahogyan ezt meg akarjuk tenni, az általunk »fürge autónak« elnevezett koncepcióhoz kapcsolódik, mert alapvetően úgy érezzük, hogy az utóbbi években az autók túl testesek és nehezek lettek.”

A szurkolók és a pilóták számára is örömteli lépésre készül az FIA

A görög szakember kijelentése talán túlságosan optimistának tűnik, de Pat Symonds, z F1 technikai igazgatója szintén 2023-ban mondta el, hogy a 20 kg reális lehet. Ezt többek között a tengelytáv (3600-ról 3400 mm-re), illetve a szélesség (2000-ről 1900 mm-re) csökkentésével érhetik el, de a leszorítóerő mérséklése is pozitív hatással lehet, hiszen így az alkatrészeknek nem kell akkora erőhatásokat kibírniuk, következésképpen nem kell annyira erősnek lenniük.

Radikális szabályváltozással érné el az FIA, hogy visszatérjen valami a régi Forma-1-ből

Carlberg a Richard Burns Rally segítségével tudott 2. helyen zárni a Kanári-szigetek Rallyn

0

Calle Carlberg azt követően, hogy kiesett a V-Híd Rally Hungaryn, a Kanári-szigetek Rallyn második lett a Junior ERC mezőnyében. A svéd versenyző az aszfaltos futam előtt a Richard Burns Rallyval gyakorolt. 

A 23 éves Calle Carlberg már a V-Híd Rally Hungaryn is megmutatta gyorsaságát a Junior ERC mezőnyében, ahol a második helyen is tudott állni Opel Corsa Rally4-es autójával, végül a Nagylőtéren kiállni kényszerült. 

A svéd versenyző a Kanári-szigeteken azonban már a bajnokság második helyén ért célba honfitársa, Mille Johansson mögött és a német Timo Schulz előtt. 

Carlberg a versenyt követően elárulta, az eredmény elérésében segítségére volt a Richard Burns Rally videójáték is. 

“A Kanári-szigetek Rally 2. és 5. szakasza az Agüimes – Santa Lucia pálya, mely egyike azoknak, ami a Richard Burns Rallyban is megtalálható – mondta Calle Carlberg az ERC hivatalos oldalának. – Sokat gyakoroltam a verseny előtt ezen a pályán, hogy megtaláljam a jó tempót és a helyes autóbeállítást. Persze van különbség a valóság és a szimulátor között, de ez a játék nagyon jó arra, hogy az alapokat meg lehessen találni. Balesetek miatt ráadásul a valóságban várnom kellett mindkét szakasz esetében, ezért a hideg gumikon nem tudtunk elég gyorsak lenni.” 

Fotó: Andre Lavadinho / @World / Red Bull Content Pool

“A Richard Burns Rally bár idén már 20 éves, még mindig a kedvenc rally szimulátorom, miután a magyar Rallysimfans.hu stábja folyamatosan fejleszti a játékot. Tudom, hogy Nikolay Gryazin is szokott a játékkal gyakorolni, korábban elmondta, hogy a Barum Rally Semetin szakaszát ennek köszönhetően gyakorolta be.“ 

Carlberg két versenyt követően a Junior ERC bajnokság hatodik helyén áll, 27 ponttal elmaradva az éllovas Mille Johanssonttól.

Van, aki szerint „vicc”, hogy Alonsót és Magnussent is eltilthatják az F1-ben

0

Több pilótának sem tetszik, hogy az F1 büntetőpont-rendszere olyasmiért is szankcionál, amiért nem feltétlenül kellene.

Mióta bevezették, még egyetlen pilóta sem „esett áldozatául” az F1-es büntetőpont-rendszernek, de Kevin Magnussen már csak 2, Fernando Alonso pedig csak 5 pontra van attól, hogy automatikusan eltiltsák egy versenytől. A dán pilóta ráadásul az idei szezon elején, mindössze 5 futam leforgása alatt gyűjtött be 10 pontot (12-nél jön az eltiltás), és a következő szezonig nem is évül el egyetlen pontja sem, így az idén végig ott lebeg majd fölötte az eltiltás veszélye. Alonsóval hasonló a helyzet, de ő 5 pontra van az elmeszeléstől.

Újabb rossz hír Alonsónak, mostantól nagyon vigyáznia kell a büntetésekkel

Ezek a fejlemények és a büntetőpontokat érő vétségek azonban kérdéseket vetettek fel több pilótában is, mondván kicsit túlzás, hogy akár komoly vétség nélkül is az eltiltás sorsára juthat valaki. Logan Sargeant a Kínai Nagydíjon például azért kapott utólag 10 másodperces büntetést és 2 büntetőpontot, mert az első biztonsági autós fázis alatt előzött. Az amerikai versenyző viszont mindezt akkor tette, amikor Nico Hülkenberg érkezett vissza a bokszból, és a két autó gyakorlatilag centis különbséggel ért oda a kettejük közötti sorrendről határozó második biztonsági autós vonalhoz, Sargeant pedig lendületből elment a Haas pilótája mellett.

Mivel sem az FIA, sem a csapata nem szólt neki, hogy vissza kell adnia a helyet, ezt nem tette meg, utólag pedig jött a büntetés. „Az én kínai büntetésem szerintem extrém frusztráló volt. A büntetés egy dolog, de hogy büntetőpontokat kaptam érte, az kisebbfajta vicc volt. Szerintem sokkal rosszabb dolgok is történnek a hétvégék alatt, amikért csak megrovás jár – idézi Sargeantet az Autosport. – Emberek lassítottak le előttem az időmérőn, kis híján hatalmas balesetet okozva, és semmi nem történt. Aztán amikor ugyanakkor megyek át a vonalon, mint valaki más, és ezt nem is lehet látni, két büntetőpontot kapok. Szerintem nem ez a jó irány.”

Küszöbön az eltiltás, példátlan eset miatt jöhet ismét a Ferrari csodatinije?

Hasonló véleményen van az Alonsóhoz hasonlóan 8 ponttal álló Sergio Pérez is. „Szerintem olykor már a büntetéssel megfizetjük a tetteink árát, és hogy ehhez még jönnek büntetőpontok úgy, hogy most ráadásul több a verseny, azt egyértelműen meg kellene vizsgálni. Ha megnézzük az összes pontot, amit a versenyzők kapnak, valószínűleg sok pont túlzás, de ez a szabály. De remélhetőleg a jövőben ezt felül lehet vizsgálni.”

Kérdés, hogy mire eljön ez a felülvizsgálat, már késő lesz-e valakinek, és az eltiltás sorsára jut-e.

Fókuszban: Sébastien Ogier 60 WRC-futamgyőzelme

0

Sébastien Ogier hatodik portugál győzelme egyben karrierje során elért 60. WRC-futamgyőzelme is volt. Ezzel ugyan elmarad még Sébastien Loeb rekordjától, azonban a harmadik legtöbb győzelmet arató Marcus Grönholmot messze felülmúlja. 

A WRC-ben a legtöbb győzelmet, 80-at Sébastien Loeb tudta elérni, míg a második helyen már évek óta Sébastien Ogier áll, immáron 60 sikerrel, ami éppen kétszerese a harmadik helyen álló Marcus Grönholm 30 győzelménél. Eközben Thierry Neuville, Ott Tanak, Kalle Rovanpera és Elfyn Evans együttvéve tudott 59 győzelmet aratni. 

A 40 éves nyolcszoros világbajnok 2021 vége óta csak részmunkaidőben versenyez, ami jobb rajthelyet jelent számára a murvás versenyeken, azonban azóta csak hat versenyt tudott nyerni, így természetesen sikereinek többségét még főállású versenyzőként érte el. 

Fotó: GEPA pictures / Red Bull Content Pool

Ogier első győzelmét a 2010-es Portugál Rallyn szerezte, és azóta 2012 kivételével, amikor S2000-es Skodával versenyzett, minden évben tudott legalább egy versenyt nyerni. Legeredményesebb szezonja 2013 volt, amikor 13 futamból 9-et megnyert, ettől a számtól pedig 2014-ben és 2015-ben is csak egy sikerrel maradt el, míg 2016-ban két győzelemmel. 

Fotó: McKlein / Red Bull Content Pool

Mint minden sportolónak, Sébastien Ogier-nak is megvannak azok a versenyek, melyeken karrierje során kiemelkedően tudott szerepelni. A nyolcszoros világbajnok számára a Monte-Carlo Rally ilyen, ahol összesen kilencszer tudott nyerni, azonban Mexikóban is hétszer, Portugáliában hatszor, a Brit Rallyn pedig ötször tudott az élen zárni. Eddigi karrierje során összesen 20 különböző versenyen tudott nyerni. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ogier az egyedüli versenyző, aki négy különböző gyártóval is tudott versenyt nyerni, hárommal pedig világbajnok tudott lenni. A legtöbb győzelmet a Volkswagen versenyzőjeként érte el, amivel 31 futamot nyert, majd a Toyotával 13-at, a Citroennel 10-et, a Forddal pedig 6-ot. Ezen márkák közül egyedül a Citroennel nem tudott vb címet is szerezni, miközben a VW-nel négy, a Forddal és a Toyotával pedig 2-2 vb címet szerzett.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Pünkösdkor a Rabócsiringen folytatódik a rallycross ob

0

Rallycross berkekben nem okoz nagy meglepetést, hogy a Húsvét és a Pünköd a szakág életében kiemelt versenyeket is jelent, mindkét ünnepen rallycross bajnoki futamot rendeznek a Rabócsiringen.

Így lesz ez ezen a hétvégén is, vasárnap és hétfőn az országos bajnokság harmadik futamának és mellette CEZ fordulónak ad otthont Máriapócs.

A hétvége menetrendje így alakul:

május 19. vasárnap

08: 30 – I. Hivatalos edzés – RNOB+CEZ

10: 30 – II. Hivatalos edzés – RNOB+CEZ

12: 30 – I. Kvalifikációs futam – RNOB+CEZ

15: 30 – II. Kvalifikációs futam – RNOB+CEZ

 

május 20. hétfő

08: 00 – WARM UP – CEZ+RNOB

09: 00 – III. Kvalifikációs futam -CEZ+RNOB

12: 00 – IV. Kvalifikációs futam – CEZ

13: 00 – 14: 00 Versenyzői riportok, programok a díjkiosztó pódiumnál!

14: 00 – Elődöntő és döntő futamok – RNOB+CEZ

A nevezési listán a május 7-i állapot szerint közel száz résztevő szerepel. Ekkor még csak három Supercars-szal, ám az már biztos, hogy Benyó Máté a Peugeot-val és Antal István a Mitsubishi Colttal is csatlakozik a mezőnyhöz, valamint a külföldi pilóták is várhatóak, így biztosan nagy csatákat hoz majd a pünkösdi verseny.

Benyó
foto: Kotán Kristóf