back to top
2024. november 26. 11:35
Kezdőlap Blog Oldal 186

Linnamae megcélozza az Észt Rally első helyét

0

Georg Linnamae is rajthoz áll hazája ERC-futamán, az Észt Rallyn, ahol a toyotás versenyző szeretne a győzelemért harcolni. 

A 25 éves Georg Linnamae is elindul az Észt Rallyn, ami idén az ERC-naptárban kapott helyet, a 25 éves versenyző pedig bízik benne, hogy a győzelemért tud harcolni hazai futamán. 

“Tavaly már jó tempót tudtunk mutatni az Észt Rallyn, és úgy tűnik, hogy az idei autónknak, a Toyotának is fekszenek a gyors pályák, ezért úgy érzem jó esélyeink lesznek az idei rendezvényen – mondta Georg Linnamae az ERC hivatalos oldalának. – Ha minden jól alakul, azt hiszem harcolni tudunk majd a győzelemért is.” 

Komoly állami támogatást kapott az Észt Rally, jó eséllyel jövőre ismét WRC-futam lehet

Linnamae elsősorban a WRC2-ben szokott indulni, ahol idén a Svéd Rally harmadik helyén zárt. Az ERC-ben eddig két dobogós eredményt tudott elérni, 2022-ben és tavaly is a harmadik helyet szerezte meg a portugál Fafe Rallyn. 

Azb Észt Rallyt július 5-7. között rendezik az ERC-szezon negyedik futamaként.

A NASCAR és a MotoGP után az F1-ben is jöhetnek a retro festések?

0

Érdekes felvetést bontott ki Jake Boxall-Legge az Autosport online kiadásában arról, hogy több más autós és motoros sorozattal ellentétben a Forma–1-ben miért nincsen olyan verseny, amelyen kötelező jelleggel múltat kell idézni az autók festésével, és miért kellene legyen.

A NASCAR-ban 2015 óta minden idényben van egy dedikált „retro futam” a Darlington Racewayen, amelyen a csapatoknak valamilyen korábbi festést kell megidézniük. A kezük gyakorlatilag semennyire nincs megkötve, hiszen nemcsak korábbi legendás NASCAR-autók színvilágát éleszthetik újra, hanem a motorsportból bármit, így például volt, aki Mario Andretti Le Mans-i Porschéját választotta ihletnek, de szokás a nagy versenyzők pályafutásának NASCAR előtti időszakából is meríteni. Darlingtonban ráadásul nemcsak az autók, hanem a csapatruházatok, sőt, a nézőknek árult ételek is a múltra emlékeztetnek.

Embed from Getty Images

William Byron Jeff Gordon híres festését idézte meg a NASCAR múlt heti darlingtoni futamán 

A MotoGP eközben arra buzdítja a csapatokat, hogy az idei Brit Nagydíjon a világbajnokság 75. évfordulójának alkalmából retro festésbe öltöztessék a motorjaikat, és alighanem mindegyik istálló bele is fog menni ebbe, így aztán végképp adja magát a kérdés, hogy a Forma–1-ben mikor lesz ilyesmi. Boxall-Legge szerint a most már a MotoGP-t is tulajdonló Liberty Media az F1 2025-ben esedékes 75. évfordulójára jelölhetne ki egy retro versenyt.

Az F1-ben is működhetne

Igazi klasszikus retro festés az F1-ben egyébként nem divat, de azért az utóbbi években többször láttunk példát arra, hogy egy-egy csapat visszanyúlt a saját múltjához. A Mercedes a 2019-es Német Nagydíjon például nemcsak a festésében, hanem korhű ruházatában is megtette ezt (más kérdés, hogy Toto Wolff a katasztrofálisan sikerült futam után közölte, soha többet nem akar ilyen figyelemelterelést); de a Ferrari 2022-es Olasz Nagydíjon bevetett vörös-sárga festése; vagy a McLaren 2021-es Monacói Nagydíjon használt Gulf-festése (amivel az olajvállalattal közös sportautós sikereiknek állítottak emléket) is ígéretes próbálkozás volt.

Az pedig, ha a saját vagy jogelőd korábbi klasszikus festését elevenítenék meg, esetleg más sorozatba tekintenének ki, alighanem hatalmas sikert aratna. Képzeljük csak el az Aston Martint a Jordan legendás 7Up-os 1991-es festésével, vagy valamelyik kanárisárga fényezéssel; az Alpine-t a Benetton 90-es évekbeli világoskék-fehér dizájnjával, vagy a Williams-t a 80-as évek végére jellemző kék-sárga-fehér színösszeállítással.

Embed from Getty Images

Az 1991-es Jordan 

A lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen lenne, és marketing szempontból is rengeteget hozhatna a konyhára egy ilyen verseny, hiszen a csapatoknak lehetősége lenne akár a NASCAR-ban bevettnek számító módon egy versenyre szerződést kötni szponzorokkal, amennyiben olyan retro festést alkalmaznak, amely egy, akár saját korábbi, akár más sorozatban érdekelt szponzor bevonását lehetővé teszi.

Hogy az embereket mennyire lázba tudja hozni egy-egy új festést, azt a McLaren tavalyi Triple Crown festésének X-re kitett bemutató-posztja mutatta, amelyet közel egymillióan néztek meg, de a Ferrari idei Miami Nagydíjra készített kékes színezésének (ami főként az új szponzornak, a HP-nak szólt) bemutató videóját 1,8 millióan látták a platformon. Így alighanem a retro hétvégére készített egyedi rajongói termékekre is lenne kereslet.

Hogy mindez jövőre vagy egy napon megvalósul-e, arra persze semmilyen garancia nincs, de remélhetőleg az újdonságokra nyitott és a minél nagyobb hírverést minden fölé helyező Liberty kapni fog az alkalmon.

Évekre eldőlt a Portugál Rally jövője

0

A Portugál Rally szerződése a WRC Promóterrel 2024 végén járt volna le, azonban a feleknek sikerült megegyezni és a következő két évben is helyet kap a murvás verseny a WRC-naptárban. 

A Portugál Rally egyike azon versenyeknek, melyek már az első WRC-szezontól, 1973 óta világbajnoki mezőnynek adhat otthont, és jó hír, hogy a verseny további két évig biztosan a WRC-naptárban kaphat helyet. 

“Nagy öröm, hogy megerősíthetem, 2025-ben és 2026-ban is WRC-futamot rendezhetünk – mondta Carlos Barbosa, a verseny szervezéséért felelős Portugál Autóklub elnöke. – A WRC Promóterrel kiemelkedően jó a kapcsolatunk és a promóter jó véleménnyel vannak a versenyről és a hozzá kapcsolódó programokról is. A programok által a Portugál Rally az elmúlt 20 évben az egyik legjobb WRC-futammá nötte ki magát.” 

“A Portugál Rally ismét kiérdemelte helyét a WRC-naptárban – mondta Jona Siebel, a WRC Promóter ügyvezető igazgatója. – A verseny megérdemli a helyét a vb programjában, és bízunk benne, hogy ez még évekig így is marad.” 

A Portugál Rallyt idén rendezték meg 57. alkalommal, a versenyt először 1967-ben tartották meg. 

Senna első F1-es autóját vezethette az Alpine versenyzője (videó)

0

Korábbi Forma–1-es autót vezetni mindig nagy élmény, de ha Senna-rajongóként valaki a brazil legenda pályafutásának első F1-es torpedójába ülhet bele, annál nem nagyon van feljebb. Ezt élhette át nemrég Silverstone-ban Pierre Gasly, aki az Alpine jogelődje, a Forma–1-ben 1981-ben bemutatkozó, ott ezen a néven 1985 végéig versenyző Toleman-istálló korábbi autóját hajthatta meg.

Gaslyról köztudott, hogy bár. közel két évvel Senna halála után született, nagy rajongója és tisztelője az 1994. május 1-jén, azaz alig több mint 30 évvel ezelőtt elhunyt legendának. Amikor az F1 2020-ban visszatért Imolába, a francia pilóta Senna ikonikus festését mintázó sisakban versenyzett – majd elárverezte azt és a befolyt összeget Senna alapítványának ajánlotta –, és ezt fogja tenni az idén, Senna halálának 30. évfordulója alkalmából is.

És ebben a sisakban vezette nemrég Silverstone-ban a Toleman-Hart TG183B jelű autót, amely az Alpine-jogelőd istálló 1983-ban és az 1984-es szezon elején használt modellje, amivel utóbbi évben Senna bemutatkozott az F1-ben.

A Toleman és Gasly találkozása Silverstone-ban:

„Nem emlékszem, hogy valaha is részem lett volna ilyen elképesztő élményben. Senna első F1-es autójának vezetése minden várakozásomat felülmúlta – lelkendezett Gasly a teszt után. – Annyira érzelmes volt. Soha nem ültem még nálam idősebb versenyautóban, a vezetés puritánsága pedig elképesztő volt. Csak a három pedál és az egyszerű kormány. Nagyon más, mint amihez a modern F1-es autóban hozzá vagyok szokva. Az ember életében egyszer adódik ilyen lehetőség, amit soha nem fogok elfelejteni. Nagyon-nagyon különleges volt.”

A mindössze 540 kg-os és nagyjából 700 lóerős, 1,5 literes turbómotorral hajtott kocsival először Derek Warwick szerzett pontot 1983 végén. Senna az első versenyén, az 1984-es Brazil Nagydíjon Jacarepaguában 1,7 másodperccel volt gyorsabb az időmérőn csapattársánál, Johnny Cecottónál, de a versenyen 8 kör után kiesett turbóhiba miatt. A második futamon, Kyalamiban azonban már pontot szerzett, amikor 6. lett. Ezután Zolderben szintén ilyen eredményt ért el, de csak azután, hogy hetekkel később a Tyrrellt kizárták a bajnokságból, és Stefan Belloff elveszítette a belgiumi hatodik helyet.

Ilyen volt Senna első éve a Forma-1-ben – a volt versenymérnök nem mindennapi visszaemlékezése

A TG183B utolsó futamán Senna pályafutása során először és utoljára nem tudta kvalifikálni magát egy futamra, noha nem a saját hibájából. A pénteki időmérőn a Toleman és a Pirelli összetűzése miatt nem vett részt, szombaton pedig az idő nagy részében a garázsban vesztegelt technikai probléma miatt, így több mint 2 másodperccel lemaradt a 107%-os szabály adta határról.

Az immár Michelin-gumikon futó TG184-es bevezetésével azonban a csapat új lendületet kapott és fennállása legjobb idényét teljesítette, amely akár győzelmet is hozhatott volna, ha a Monacói Nagydíjat nem intik le idő előtt az eső miatt. Persze nagy kérdőjel, hogy amennyiben folytatják, Senna autója végigbírta-e volna a távot, mert akkor már megrepedt hajtócsapággyal körözött, illetve azt sem tudhatjuk, hogy a szintén szélvészgyors Stefan Belloff nem tudta-e volna még őt is elkapni.

Senna ezután még két dobogós helyezést ért el, egyet Brands Hatch-ben, egyet pedig Estorilban, majd az idény után távozott a Lotushoz.

Meghalt a Sennát a legendává válás útján elindító Ted Toleman

Közel négy éve volt olyan utoljára a WRC-ben, ami az idei Portugál Rally után

0

A Portugál Rallyt bár a toyotás Sébastien Ogier nyerte, azonban a Hyundai Motorsport így is 11 ponttal többet szerzett a gyártók bajnokságában, mint a japán gyártó. A koreai márka pedig közel négy év után ismét a gyártók bajnokságának élén áll. 

A Hyundai Motorsport 2019-ben és 2020-ban is világbajnoki címet tudott szerezni a gyártók között, a koreai gyártó pedig valószínűleg nem igazán számított arra, hogy a 2020-as vb cím után csaknem négy évnek el kell telnie ahhoz, hogy újra vezessék a gyártók bajnokságát. 

A 2020-as év során a Hyundai kezdett jobban a gyártók között, hiszen a Monte-Carlo Rally után két ponttal vezette a gyárók bajnokságát a Toyota előtt, mely a Svéd Rallyn már a maga oldalára fordította a bajnokságot. A szezon harmadik versenyén pedig ismét a Toyota tudott több pontot szerezni Mexikóban, ahol az utolsó versenynapot már nem lehetett megtartani a kitört világjárvány miatt sorra törölt repülőjáratok miatt. A féléves kényszerszünetre pedig a Toyota 21 pontos előnnyel mehetett, és vezető helyét sikerült megtartania Észtország és Törökország után is. A Szardínia Rally után azonban újra a Hyundai vette át a vezetést hét pont előnnyel, amiből a szezonzáró Monza Rallyn már csak két pontot veszített, így a koreai gyártó sorozatban másodszor lett világbajnok. 

Fotó: Hyundai Motorsport

2021-ben aztán a teljes 12 futamos szezonban a Toyota állt az élen és végül a japán gyártó szerezte meg a vb címet. 

A következő évben Sébastien Loeb győzelmének is köszönhetően az M-Sport vezette a Monte után a gyártók bajnokságát, a Svéd Rallytól azonban ismét a Toyota állt az élre és végül biztosan szerezték meg újra a vb címet. 

A japán gyártó első helyét pedig meg is tartotta egészen az idei Portugál Rallyig, amikor közel négy év után ismét a Hyundai állt a bajnokság élére hét pont előnnyel. 

Evans jobban járt volna a tavalyi pontrendszerrel az idei Portugál Rallyn

0

Elfyn Evans komoly hátrányba került a Portugál Rallyt követően Thierry Neuville mögött a bajnokságban, és bár a régi pontrendszer alapján is nőtt volna a belga versenyző előnye, korántsem annyira, mint az idei rendszer alapján. 

Thierry Neuville és Elfyn Evans között a Portugál Rally előtt a régi pontrendszer alapján csupán 4 pont lett volna a különbség, ami a walesi versenyző számára nem igazán jól sikerült idei versenyt követően 16 pontra nőtt volna. 

A 2024-es pontrendszer alapján azonban eleve hat pont a két versenyző között a különbség a belga pilóta számára, ami 24 pontra nőtt. 

A régi pont számítás alapján pedig Sébastien Ogier szerezte volna a legtöbb pontot Portugáliában, összesen 27-et, míg Ott Tanak 22-t, Thierry Neuville pedig 20-at. 

Így nézne ki az idei vb-pontverseny a 2023 végéig használt pontrendszer alapján 5 verseny után (csak a pontszerzéseket tüntettük fel) 
1 Thierry Neuville Hyundai 30(25+5)+15(12+3)+15(10+5)+15(15)+20(15+5)=95 
2 Elfyn Evans Toyota 17(15+2)+22(18+4)+13(12+1)+19(18+1)+8 (8)=79 
3 Sébastien Ogier Toyota 22(18+4)+28(25+3)+27(25+2)=77
4 Ott Tanak Hyundai 13(12+1)+2(2)+8(4+4)+16(12+4)+22(18+4)=61
5 Adrien Fourmaux Ford 10(10)+15(15)+15(15)+5(5)+12(12)=57
6 Takamoto Katsuta Toyota 9(6+3)+1(1)+18(18)+12(10+2)+1(1)=41 
7 Kalle Rovanpera Toyota 5(5)+27(25+2)+3(3)=35 
8 Esapekka Lappi Hyundai 25(25)+3(3)=28 
9 Oliver Solberg Skoda 10(10)+6(6)=16 
10 Andreas Mikkelsen Hyundai 8(8)+8(8)=16 
11 Nikolay Gryazin Citroen 1(1)+4(4)+6(6)=11
12 Dani Sordo Hyundai 10(10)=10
13 Sami Pajari Toyota 8(8)+1(1)=9 
14 Gus Greensmith Skoda 8(8)=8
15 Georg Linnamae Toyota 6(6)=6 
16 Grégoire Munster Ford 6(6)=6 
17 Yohan Rossel Citroen 4(4)+2(2)=6  
18 Roope Korhonen Toyota 4(4)=4 
19 Jan Solans Toyota 4(4)=4
20 Mikka Heikkila Toyota 2(2)=2 
21 Pepe López Skoda 2(2)=2
22 Jourdan Serderidis Ford 2(2)=2
23 Josh McErlean Skoda 2(2)=2
24 Lorenzo Bertelli Toyota 1(1)=1
25 Kajetan Kajetanowicz Skoda 1(1)=1
26 Lauri Joona Skoda 1(1)=1 

Kibertámadás miatt elhalasztották az árverést, végül óriási összeget fizettek Schumacher karóráiért

0

Kibertámadás miatt hétfő helyett kedden rendezték meg azt az aukciót, melynek során Michael Schumacher karóragyűjteményének egy részét is árverésre bocsátották. A nyolc darab óra végül összesen több mint másfél milliárd forintnak megfelelő összegért kelt el.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Forma–1-es Emilia-romagnai Nagydíj hetének elején rendezték meg azt az árverést, melynek során Michael Schumacher privát karóragyűjteményének egy része is gazdára talált, egészen pontosan nyolc darab. Az eseményt azonban hétfőről keddre kellett halasztani, ugyanis az eredeti időpontban kibertámadás történt.

1,5 milliárd forintot kaszálhat Michael Schumacher karóráival a családja

Másnap azonban a Christie’s aukciósház szervezésében gond nélkül lezajlott az aukció Genfben, és a hétszeres világbajnok karórái összesen 4 millió svájci frankért, vagyis több mint másfél milliárd forintnak megfelelő összegért keltek el. A pénzt természetesen a család kapta meg, amely a síbalesete óta ápolja a német legendát, és óvja őt a nyilvánosságtól.

A nyolc karóra közül a legékesebb darab a Platinum Vagabondage 1 volt, amelyet még Schumacher akkori főnöke, a Ferrari csapatát irányító Jean Todt ajándékozott neki 2004 karácsonyán, és a német pilóta világbajnoki címeinek szimbólumait, a sisakdizájnját és a Ferrari ikonikus ágaskodó lovát is megjelenítette. Az óráért végül 1,497 frankot, azaz közel 600 millió forintot fizettek.

Egy másik, szintén személyre szabott darab egy Audemars Piguet karóra volt, amelyet Schumacher egy évvel korábban kapott a francia szakembertől. Ez végül 415 800 frankért, vagyis több mint 150 millió forintért kelt el. „A gyűjtők nagy örömmel fedezték fel ezeket a történelemmel teli karórákat” – nyilatkozta Rémi Guillemin, a Christie’s európai karórarészlegének vezetője.

Mintha Michael Schumacher vezette volna – V10-es Ferrari tűnt fel a hockenheimi pályán (videó)

Áruházi parkolóban indul a Skandináv Rally

0

Június közepén a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia egy látványos szuperspeciál szakasszal kezdődik, amely a névadó szponzor egyik áruházának parkolójában lesz.

A barkácsáruházairól ismert vállalat Välsviken bevásárlóközpontban levő áruháza előtt rendezik június 13-án, csütörtökön az első szakaszt a Skandináv Rallyn. A szervezők szerint a Karlstadban található BAUHAUS áruház körüli szakaszról szóló ötlet tavaly merült fel, és azóta folyik a munka a projekt megvalósításán.

„A javaslat eredeti változatában közvetlenül a főbejárat előtt volt egy nézőtér. Ezt a a verziót azonban félre kellett tenni, mivel nehéz volt megoldást találni az aréna építésével járó összes logisztikai feladatra, az áruház látogatóival és áruszállításával együtt” – magyarázta Johan Saxne, a BAUHAUS marketingigazgatója, és azt is hozzátette, hogy végül sikerült megoldani, hogy közvetlenül a főbejárat előtt legyen a szuperspeciál.

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

„Számunkra, mint szervezők számára fontos volt, hogy Karlstadban egy igazán jó rallyszínpadot és arénát hozzunk létre, ahol a közönség könnyen és közelről megtapasztalhatja a rallyt és a bulit. Ugyanakkor szinte lehetetlennek tűnt, hogy a névadó szponzorunkkal való partnerségünket ilyen módon köthetjük össze, és az üzletet a verseny részévé tehetjük” – mondta Glenn Olsson, a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia vezérigazgatója.

Az ötletelésnek itt nem szakadt vége, a szervezők egészen őrült verziókat is számításban vettek:  „A televízió számára valószínűleg az üzleten való áthaladás is izgalmas dolog lett volna. De a közönség és a helyszíni látogatók számára a bejárat előtti fő arénával való felállás teljesen egyértelmű; most lehetőségünk van arra, hogy azt tegyük, amit a kezdetektől fogva szerettünk volna” – árulta el Olsson, hogy az is eszükbe jutott, hogy a szakaszt átvezessék az áruházon (valószínúleg a nyitott kertészeti részre gondoltak).

A szuperspeciál június 13-án, csütörtökön 20:05-kor kezdődik. De már előtte is rengeteg programot szerveztek. A versenyautók felsorakoztatása, a versenyzői interjúk, autogramosztás, élő előadások és a hivatalos megnyitó ünnepség is a show része lesz, az arénában étel- és frissítőstandok, kiállítók és a rajongók számára kipróbálható aktivitások állnak majd rendelkezésre.

 

Kijelölték, mikor térhet vissza a Forma-1-be a libabőröztető motorhang

0

A versenyzők és a közönség részéről a két leggyakrabban felmerülő kritika a jelenlegi Forma-1-es autók kapcsán az, hogy túl nehezek és túl halkak. Mindkettő fő okozója a hibrid erőforrás, a sport pedig immár hajlandóságot mutat a technológia száműzésére.

Vitathatatlan, hogy az F1-be immár tíz éve megérkezett hibrid erőforrások összetettségük és energiahatékonyságuk terén csúcstechnológiát képviselnek a világban – ebben pedig mindig is igyekezett élen járni a sport –, ugyanakkor megjelenésük olyan kellemetlenségekkel is járt, amelyek megváltoztatták az F1 megítélését és a versenyzés milyenségét is az elmúlt évtizedben.

A korábbi 2,4 literes V8-asoknál jóval nehezebb, 1,6 literes V6-os hajtásláncok az autók tömegének növekedéséhez is hozzájárultak, amelyen a sport apró lefaragásokkal igyekszik most javítani 2026-ra. A két év múlva érkező új szabályrendszer továbbra is a hibrid erőforrások köré épül, s bár a hőenergia-visszanyerő egységet száműzik, a motorok karaktere alapvetően nem változik.

Változás viszont, hogy a jelenleg még csak 10%-ban megújuló erőforrásból származó üzemanyagok 2026-tól még zöldebbek lesznek, előállításuk és használatuk pedig teljesen karbonsemleges lesz, vagyis az általuk a környezetbe kibocsátott szén-dioxidot a gyártók más módokon ellensúlyozzák. Következő lépésként pedig 2030-ra az F1 egésze megcélozta már a karbonsemlegességet. Nem most vetődik fel először, hogy ebben az esetben már nem lenne szükség a környezettudatosabbnak számító elektromos hajtásra is nagy hangsúlyt helyező hibrid motorokra a sportban, de most az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali is belengette, hogy 2030-ra teljesen újragondolhatják a motorformulát.

„Domenicali helyében visszahoznám a V10-es motorokat, és e-benzinnel hajtanám azokat”

„Amint véglegessé válnak a 2026-os szabályok, máris elkezdünk gondolkodni a következő lépéseken, például a 2030-as motoron” – idézi az Autosport Domenicalit, aki szerint az átfogó új szabályrendszer június 1-jére végre a csapatok elé kerül.

„Van egy saját elgondolásom, amiről az FIA-val már beszéltünk, de a csapatokkal még nem osztottunk meg, miszerint ha a fenntartható üzemanyagok beválnak, fontolóra kell vennünk, hogy vannak-e jobb opcióink a hibrid motorok használatánál.”

Domenicali tart attól, hogy a 2026-os szabályrendszer szerint épülő autók, amelyek várhatóan négy éven át lesznek velünk, még a jelenlegi 798 kg-osoknál is nehezebbek lesznek, ám azt ezt követő ciklusra a tömeg és a hang problematikájának megoldása is prioritást kaphat.

„Azzal, hogy 2026-ra is megtartjuk a hibrid hajtást, elkerülhetetlen az autók tömegének jelentős növekedése. Minden versenyző könnyebb autókat szeretne, én pedig személy szerint egy kicsit erősebb hangnak is örülnék. Ezért most is dolgozunk azon, hogy feljavítsuk néhány decibellel.”

Korábbi F1-es pilóta: erről lecsúsztak, vissza a V10-es motorokat!

„A kutatásainkban kiütközik, hogy minden piaci szegmens és minden korcsoport jobb motorhangot szeretne, és vágyik arra az energiára és vibrációra, amit csak egy bizonyos motortípus képes adni, amikor a közelében vagyunk a pályán” – fogalmazott Domenicali, akinek ígéretében amiatt mindenképpen bízhatunk, mert a sport korábbi fontos szabályváltozásai, a naptár bővítésének és a sprintversenyek bevezetésének szükségét is ilyen nem publikus kutatások eredményeivel indokolta.

Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával

0

Adrien Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával, aminek köszönhetően folyamatosan az élmezőnyben tudott lenni. 

Adrien Fourmaux-nak nem volt sokkal könnyebb dolga a Portugál Rally pénteki napján, mint az előtte rajtoló Thierry Neuville-nek és Elfyn Evansnek, hiszen még így is sokat kellett az utakat takarítania. Ennek ellenére az M-Sport francia versenyzője folyamatosan közel tudott az élmezőnyhöz maradni és végül a verseny negyedik helyét szerezte meg és a negyedik legtöbb pontot is tudta gyűjteni. 

“Azt hiszem elégedettek lehetünk a Portugál Rallyn mutatott teljesítménnyel – mondta Fourmaux. – Nem volt könnyű gyorsnak lenni harmadikként indulva pénteken, azonban akkor is sikerült a győzelemért harcolók közelében lenni. Az autó tökéletesen működött egész hétvégén, semmi problémánk nem volt vele. Ez komoly önbizalmat ad a Szardínia Rally előtt.” 

Fourmaux végül 12 pontot szerzett Portugáliában, amivel ugyan elveszítette a bajnoki harmadik pozícióját, de ez még előnyére is válhat a Szardínia Rallyn.