back to top
2024. november 26. 09:36
Kezdőlap Blog Oldal 185

Fourmaux direkt nem ment gyorsan a portugál Power Stage-en, de taktikája végül nem jött be

0

Adrien Fourmaux, az M-Sport versenyzője a Portugál Rallyn próbált taktikázni, hogy Sébastien Ogier is megelőzze a bajnokságban, azonban végül ezt nem sikerült elérnie. 

Adrien Fourmaux a Portugál Rally után a világbajnokság negyedik helyén áll, az ötödik versenyen megelőzte őt Ott Tanak, de szerette volna, ha Sébastien Ogier is ezt tette volna. 

“Egy helyet visszaestünk a bajnokság Portugália után, de még így is egy világbajnok és két korábbi második helyezett áll előttünk – mondta Adrien Fourmaux a belga RTBF csatornának. – Határozottan úgy érzem, hogy a világbajnoki dobogóért harcolunk. Szerettük volna, ha Sébastien Ogier is megelőz minket, mert úgy Szardínián még eggyel jobb helyről indulhattunk volna. A Power Stage-en pont ezért nem támadtam, és ha ő picivel gyorsabb lett volna, akkor pontszámban utolért volna, így Olaszországban ő indult volna előttem.” 

Végül ezt nem sikerült elérnie Fourmauxnak, csak két pontot szerzett Ogier, így az M-Sport versenyzője 1 ponttal még megelőzi a nyolcszoros világbajnokot. 

Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával

“Úgy érzem, hogy a tempóm nagyon versenyképes, ezért eredetileg Portugáliában is szerettem volna dobogóra állni, ami végül nem sikerült, ezért másik taktikát próbáltunk kitalálni, azonban ez sem jött be. Tudom, hogy miben kell még fejlődni, és ezt is igyekszem elérni.” 

Senna ököllel ütötte Mansellt, miután a brit a grabancánál fogva felnyomta őt a falra

0

Alighanem mindenki hallott már Ayrton Senna és Eddie Irvine híres szuzukai balhéjáról, de arról talán kevesebben, hogy 6 évvel korábban a brazil pilóta egyszer már tettlegességig fajuló vitába keveredett. A helyszín Spa, a dátum pedig a napra pontosan 37 évvel ezelőtt, 1987. május 17-én rendezett Belga Nagydíj.

Az esetről bővebben az alábbi cikkben olvashat:

„Agyatlan” húzása után Senna többször is ütött, miután a torkánál fogva a falhoz nyomták

Sordo a nehéz vasárnap ellenére is elégedett a Portugál Rally után

0

Dani Sordo a tavalyi Japán Rally után indult ismét WRC-futamon a Portugál Rally alkalmával, ahol az ötödik helyet szerezte meg. 

Dani Sordo a pénteki és szombati szakaszokat követően még a negyedik helyen áll Portugáliában, a vasárnapi ködös pályákon azonban inkább óvatosan vezetett, azonban így is sikerült az ötödik helyen célba érnie. 

“A vasárnap délelőtt valóban nem sikerült jól Portugáliában, mert nagyon nehezek voltak a körülmények, ugyanakkor az első két nap nagyon jól zárult – mondta Dani Sordo. – Örülök, hogy sikerült a csapatnak fontos pontokat szereznem, amivel átvette a vezetést a gyártók bajnokságában. Portugália egy jó murvás verseny volt a számomra, amit már jól ismertem, a teljesítményre tudunk építeni a Szardínia Rallyn is. Nagyon várom már azt a versenyt is.” 

Dani Sordo korábban kétszer nyerte meg a Szardínia Rallyt. 

Sennára és Ratzenbergerre emlékeztek ma Imolában (fotók)

0

Az Emilia-romagnai Nagydíj csütörtöki sajtónapján Ayrton Sennára és Roland Ratzenbergerre emlékezett a száguldó cirkusz.

Mivel az idén április 30-án, illetve május 1-jén volt az 1994-es imolai fekete hétvégén elhunyt Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halálának 30. évfordulója, a tragédia helyszínén, az idei Emilia-romagnai Nagydíjon is sorozatos megemlékezések zajlanak. Az első mindjárt a csütörtöki sajtónapon lezajlott, és az F1-es és F2-es mezőny nagy része (Oscar Piastri és Kevin Magnussen például nem jelent meg) részt vett rajta. Sőt, ott volt a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is, aki a hétvége folyamán Senna 1993-as McLarenjével fog bemutatózni, és ha már ott volt, egy futást is szervezett, valamint a mezőny tagjainak rajtszámmal ellátott Senna-pólókat osztott ki, elején a #forever felirattal.

Fotók az eseményről, amelyen Ratzenberger és Senna egykori sisakja, illetve az osztrák és brazil zászló is előkerült:

A mezőny (F2-es pilóták is) Senna emlékszobra körül:

Hamilton rollerrel, Leclerc biciklivel ment „futni”:

Verstappen a jelek szerint nem volt hajlandó felvenni a Senna-pólót. Rajta kívül egyébként Valtteri Bottas sem tette ezt meg:

Vettel:

Hat magyar páros indul a Mitropa Kupa idei első szlovén versenyén

0

A Mitropa Kupa már a negyedik futamához érkezik a szlovén Velenje Rally alkalmával, az aszfaltos futamon pedig hat magyar páros is harcba száll a pontokért. 

Az osztrák Rebenland Rally és Lavanttal Rally, valamint az olasz Elba Rally után a szlovén Velenje Rallyval folytatódik az idei kilenc futamos Mitropa Kupa szezon. 

A május 23-25. közötti versenyen a pénteki shakedown után szombaton 11 gyorsasági szerepel a programban, ami összesen 132.3 km versenytávot jelent. 

12 gyorsaságin zajlik majd a júniusi Mecsek Rally

 Az aszfaltos versenyre összesen 71 páros adta le nevezését, köztük hat magyar kettőssel.

László Zoltán és Balázs Zsolt Skoda Fabia RS Rally2-vel, Merencsics Árpád és Gerebitz Márk Rally4-es Forddal, Kocsis Imre és Bakos István R2-es Citroennel, Kanyik Antal és Greffer Lajos Rally4-es Peugeot-val, Bencs Zoltán és Bencs Gábor Honda Civic Type-R-rel, Mang Huba és Béres “Unicum” Attila Skoda Favorittal áll rajthoz. 

A régi időket (részben) visszahozó változásokat hajtottak végre az imolai pályán

0

A versenyzők és a drukkerek is örülhetnek az imolai F1-es pályán elvégzett módosításoknak.

A 2000-es évek elején kezdtek el elterjedni a Forma–1-ben az aszfaltozott bukóterek, amelyek létjogosultsága abszolút megkérdőjelezhetetlen, az utóbbi években azonban egyre több problémát okoztak. Ennek oka, hogy sok esetben megszűnt a fizikai határvonal a pálya és a bukótér között, így a versenyzők büntetlenül szélesíthették ki a pályát, vagy azokban az esetekben, amelyekben büntetés jár ezért, nem egyszer bohózatba ment át a fehér vonal centizgetése. Ennek csúcsa a tavalyi Osztrák Nagydíj volt, amelyen 1200 pályaszélesítés történt, és még órákkal a verseny leintése után is zajlott az összesítés és a büntetések kiosztása.

Hogy ilyesmi ne fordulhasson elő, egyre több pálya kezdett el – legalábbis részben – visszaváltani a kavicságyas bukóterekre – ami például motorversenyek esetén amúgy is előnyösebb. Így tett az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari is, és már a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj előtt visszahozta a kavicságyat a Piratella kanyar kijáratán (ahol jobb kéz felől a kavicságy sokkal közelebb ér a pályához, mint eddig); az Acque Minerali külső bukóterében; illetve a Variante Altában (Charles Leclerc ide pördült ki a 2022-es versenyen).

A jelenlegi versenynaptár pályái közül a Red Bull Ringen és Monzában is várhatóak hasonló változtatások.

Imolában emellett több helyen módosítottak a rázóköveken és dupla kerékvetőt helyeztek el a 2-es, 4-es, 5-ös, 9-es és 19-es kanyar bal, illetve a 3-as, 6-os, 11-es és 12-es kanyar jobb oldalára, valamint a Variante Alta kijáratára.

Az imolai pálya rajza:

Imola, pályarajz
Forrás: Mercedes

A Hyundai egy centet sem akar költeni a Rally1-es autó alternatívájára

0

A Hyundai Motorsport kizárólag arra készül, hogy a 2025-ös szezonban nem változik a Rally1-es autók szabályrendszere.

A jövő évre vonatkozó részletek június 11-én dőlnek el, amikor a Motorsport Világtanács szavaz a 2025-ös és 2026-os szabályokra vonatkozó ajánlásokról. Mivel nincs tartalék tervük, Cyrill Abiteboul csapatfőnök elismerte, hogy a módosított Rally1-es autó mellett szóló döntés jelentős hatással lesz a Hyundai csapatra.

„Legyünk őszinték, ez masszívan befolyásolna. De tényleg nincsenek meg az erőforrásaink vagy a kedvünk ahhoz, hogy minden lehetséges alapot lefedjünk. Szóval ahelyett, hogy megpróbálnánk egy kicsit mindenből megcsinálni – ami sosem jó a motorsportban -, tudatosan úgy döntöttünk, hogy  az erőforrásaink száz százalékát a Hyundai i20 N Rally1 Hybridre összpontosítjuk. Ez azt jelenti, hogy nem költünk el egy eurót, egy óra tervezőirodai időt vagy egy kilométer tesztidőt sem az alternatív szabályozással kapcsolatban” – mondta Abiteboul.

Ez a megközelítés szöges ellentéte a Toyota álláspontjának, a japánok a Rally1 és a Rally2 modelleket is módosították és a múlt hónapban a Horvát Rally előtt tesztelték is az autókat.

Fotó: Hyundai Motorsport

Abiteboul erre is reagált: „Azt hiszem, mindenki látta, hogy a Toyota kísérletezik a szabályozással. Igen, lefuttattunk egy kis szimulációt, de ennyi. Abszolút semmi fizikai tesztelés, semmilyen autógyártás. És nem áll szándékunkban változtatni” – mondta.

Korábban a bajnokság mindhárom gyártója aláírt egy levelet, amelyben a jelenlegi szabályok 2026 végéig történő meghosszabbítását kérik. A jövő havi WMSC ülésen kiderül, hogy sikerrel jártak-e.

„Elég bátor – és ez nagyon veszélyes is lehet – döntést hoztunk, hogy feltételezünk egy bizonyos szabályrendszert a jövő évre, és a technikai stratégiát annak megfelelően alakítjuk ki. Ez van. Lehet, hogy kiderül, hogy tévedtünk. Ha ez megtörténik, akkor egyértelműen hátulról indulunk jövőre. De most, ezzel a feltételezéssel pontosan tudjuk, hogy mit kell tennünk, és éppen azon vagyunk, hogy ezt meg is tegyük” – magyarázta Abiteboul.

Fotó: Hyundai Motorsport

 

 

Newey elárulta, mit nem fog csinálni, miután elhagyja a Red Bullt

0

A találgatások során egy dolgot a továbbiakban már nem kell emlegetni a Red Bullt elhagyó Adrian Newey kapcsán.

Mióta hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő elején távozik a Red Bulltól, mindenki azt találgatja, hogy hová megy, illetve egyáltalán folytatja-e a munkát a Forma–1-ben. Nos, előbbi kérdésre továbbra sem tudjuk a választ, de azt most a sztártervező egy menedzserének, Eddie Jordannek adott interjúban elárulta, hogy valószínűleg nem vonul vissza.

„Komolyan megfontolom a csapatváltást, hogy elmenjek máshová és még dolgozzam 4-5 évet, vagy valami ilyesmi” – jelentette ki a 65 esztendős szakember, majd hozzátette: „Jelenleg kicsit fáradtnak érzem magam, de előbb-utóbb valószínűleg ismét belevágok.”

A bikás istállót 19 év után elhagyó mérnökzseni beszélt továbbá arról is, hogy „nagyon kemény volt meghozni a döntést, hogy elhagyom a Red Bullt, de egy csomó ok miatt kellett meghoznom, ők a családom”, illetve elmondta, „soha nem gondoltam, hogy nagy hír lesz [a távozásom], úgyhogy kissé sokkoló volt mindenhol ezt látni és olvasni.”

Távozásának okai között a hírek szerint szerepel, hogy nem tetszett neki a Red Bullon belül kirobbant hatalmi botrány és az, ahogyan kezelték Christian Horner csapatfőnök zaklatási botrányát, illetve az sem, ahogyan korábban próbálták kisebbíteni az érdemeit.

Újabb csapat jelentkezett be a Red Bullt elhagyó Newey-ért

Arról természetesen nem mondott semmit, hogy melyik lehet a következő csapata, de a legtöbben a Ferrarit tartják elképzelhetőnek, míg a hírek szerint az Aston Martin is tett neki ajánlatot.

Ami a nyugdíjas évek alatti munkát illeti, elmondása szerint erre két dolog sarkallja. Az egyik, hogy amikor az apja 65 évesen nyugdíjba ment, kicsit megváltozott, és már nem vágott úgy az esze, a másik pedig, hogy a 90 fölött is aktív korábbi F1-vezér Bernie Ecclestone, illetve a 87 éves IndyCar-vezér Roger Penske is ezt tanácsolta neki.

„Mindketten azt mondták, hogy az agy olyan, mint egy izom. Dolgoznia kell, úgyhogy dolgoztatni kell.”

Még egy F1-es futam is megirigyelné a Portugál Rally nézőinek számát

0

Még Michéle Mouton is megdöbbenve látta a nagyon sok szurkolót a Portugál Rally pályái mellett, valamint a szervizparkban, holott a francia legenda a B-csoport idején is megtapasztalhatta a verseny kiemelkedő látogatottságát. 

Rengeteg szurkoló volt jelen a Portugál Rally szervizparkjában és pályáinak szélén is, ami még Michéle Moutont is megdöbbentette. 

“Még sosem láttam annyi szurkolót a Portugál Rallyn, mint idén – mondta az FIA Biztonsági delegáltjaként dolgozó francia legenda a WRC hivatalos oldalának. – Különösen a Fafe szakaszon volt nagyon sok szurkoló. Lenyűgöző volt a legendás ugrató környékén lévő tömeg. A 11 km-es szakaszra 100 000 nézőt várunk minden évben, de azt hiszem, idén még többen voltak. Hihetetlen népszerűségnek örvend a rallysport Portugáliában.” 

Fotó: Toyota Gazoo Racing

Mint az a verseny után kiderült összesen 800 000 ember volt jelen az idei Portugál Rallyn, amit még egy F1-es futam is megirigyelne. 

Linnamae megcélozza az Észt Rally első helyét

0

Georg Linnamae is rajthoz áll hazája ERC-futamán, az Észt Rallyn, ahol a toyotás versenyző szeretne a győzelemért harcolni. 

A 25 éves Georg Linnamae is elindul az Észt Rallyn, ami idén az ERC-naptárban kapott helyet, a 25 éves versenyző pedig bízik benne, hogy a győzelemért tud harcolni hazai futamán. 

“Tavaly már jó tempót tudtunk mutatni az Észt Rallyn, és úgy tűnik, hogy az idei autónknak, a Toyotának is fekszenek a gyors pályák, ezért úgy érzem jó esélyeink lesznek az idei rendezvényen – mondta Georg Linnamae az ERC hivatalos oldalának. – Ha minden jól alakul, azt hiszem harcolni tudunk majd a győzelemért is.” 

Komoly állami támogatást kapott az Észt Rally, jó eséllyel jövőre ismét WRC-futam lehet

Linnamae elsősorban a WRC2-ben szokott indulni, ahol idén a Svéd Rally harmadik helyén zárt. Az ERC-ben eddig két dobogós eredményt tudott elérni, 2022-ben és tavaly is a harmadik helyet szerezte meg a portugál Fafe Rallyn. 

Azb Észt Rallyt július 5-7. között rendezik az ERC-szezon negyedik futamaként.