back to top
2024. november 26. 07:46
Kezdőlap Blog Oldal 184

Jan Solans a WRC2-es futamgyőzelem után is reálisan látja esélyeit

0

Jan Solans önmaga és a Rally2-es Toyota számára is első WRC2-es győzelmét szerezte a Portugál Rallyn, azonban így sem gondolja, hogy esélyes lenne a WRC2-es bajnoki címre. 

Jan Solans nagy meglepetésre szerezte meg a WRC2-ben első győzelmét, miután a Portugál Rallyn Oliver Solberg és Gus Greensmith is az élről esett ki. 

A spanyol versenyző végül nagy csatában tudta legyőzni az ír Josh McErleant. 

Érdekesség, hogy mindkét versenyző az idei évre cserélte le Rally2-es Hyundai autóját Toyotára, illetve Skodára. 

“Elképesztő versenyt volt – mondta Jan Solans a Portugál Rally után a WRC hivatalos oldalának. – Nagyon régóta dolgozunk azért, hogy ehhez hasonló sikert érjünk el, és ez a győzelem egyúttal az első sikere is volt a Rally2-es Toyotának, valamint én szereztem az első spanyol győzelmet is a WRC2-ben. Nagyon nagy volt a megkönnyebbülés a verseny végén. Tudtuk, hogy nagyon nehéz verseny lesz, mert a mezőny elején lévő versenyzők szinte repültek a pályákon. Néha túl nagy is volt a kockázat, amit vállaltak. Mi igyekeztünk következetesen vezetni, nem hibáztunk és végül a mi taktikánk fizetődött ki. Az autó megmutatta erősségét, mert a legdurvább helyeken is nagyon jól működött.” 

Nagy csata, végül óriási meglepetés a WRC2 portugál versenyén

Nil Solans öccse azonban a győzelem után is tudja, hogy a WRC2-es bajnoki címre még nem ők a legesélyesebbek. 

“Azt hiszem, ahhoz, hogy esélyünk legyen a bajnoki címre, még sok tapasztalatra van szükség, és gyorsulnunk is kell. A mi oldalunkon egyedül a következetesség áll. Legközelebb Szardínián indulunk, majd Görögország következik, de Lettországon is gondolkozunk.” 

Öt verseny után a WRc2-es bajnokságot Yohan Rossel vezeti, Jan Solans pedig 20 pont hátránnyal az ötödik helyen áll holtversenyben honfitársával, Pepe Lópezzel. 

Leclerc maradt az élen, meglepetések a második és harmadik helyen a 2. imolai edzésen

0

A második szabadedzéssel folytatódott az Emilia-romagnai Nagydíj, és ezúttal is a Ferrari, pontosabban Charles Leclerc volt a leggyorsabb. A top 3 másik két tagja némileg meglepetés, mint ahogyan a Red Bull szereplése is.

Az első szabadedzés óta Forma–3-as és Forma–2-es időmérőt is rendeztek az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin, így a pálya tapadása lényegesen javult a második gyakorlásra, amit jól mutatott, hogy Max Verstappen és Lando Norris rögtön az edzés elején, legelső mért körével megjavította Charles Leclerc kora délutáni legjobbját, tette mindezt ráadásul közepes keveréken (a monacói lágyakon ment).

Az idők az első negyed óra során tovább javultak: az első etapok végeztével ismét Leclerc állt az élre 1:16.677-tel (ez bő három tizeddel volt jobb, mint amit az első edzésen ment), míg mögé Carlos Sainz (1:16.680), Max Verstappen (1:16.734), Cunoda Júki (1:16.895) és Lando Norris (1:16.980) sorolt be. Ők mindannyian közepes Pirellin köröztek, míg a 6. helyen Pérez is ezt a gumit nyüstölte, viszont a 7. és 8. Mercedesek, illetve a 9. Oscar Piastri már keményeket használt. Az első tízbe még a Hamilton által kétszer is feltartott Fernando Alonso fért be, míg a két Williams a mezőnyből egyedüliként nem teljesített mért kört.

Lágy gumin időmérő-szimulációs kört elsőként George Russell teljesített 35 perccel az 1 órás tréning vége előtt, de 1:16.820-al csak a 4. helyre sorolt be, 0,143 másodperccel Leclerc mögé. Alonso ennél is rosszabbat ment, és 1:16.969-cel csak 6. lett. Lando Norris viszont már sokkal gyorsabb volt, és a második szektor végén több mint 5 tizeddel vezetett Leclerc előtt, ám a Rivazza 2 kijáratán besokallt, és inkább gyorsan a boksz felé vette az irányt.

Leclerc eközben több mint 7 tizedet faragott sárga oldalfalú pirellis idején és 1:15.969-cel megerősítette a vezetést. Ehhez Sainz sem tudott hozzászagolni, és 0,454 másodperces hátrányban csak második lett, miközben Hamilton a 3., Cunoda pedig a 4. helyre ugrott fel. De Max Verstappen időmérős köre még hátra volt. Úgy tűnt, veszélyes is lehet Leclerc-re, ám lila első szektor után a középsőben rengeteget veszített, és végül 0,478 másodperces hátránnyal csak Sainz mögé sorolt be.

Hogy a McLarenek tényleg jók, azt Oscar Piastri demonstrálta egy remek körrel, amellyel bejött Leclerc mögé, és mindössze 0,129 másodperccel volt lassabb a monacóinál. Rögtön ezután Russell is javított, és átvette a 3. helyet Sainztól, míg a Red Bullból Pérez sem tudott többet kisajtolni, és 1 tizedre Verstappentől a 6. időt ért el.

Nemcsak Russell esetében volt egynél több mért kör a lágyakban – Alonso és Hamilton is gyorsult, utóbbi ráadásul közvetlenül csapattársa elé, a 3. helyre ugrott fel; majd Leclerc is érkezett, és 63 ezredet faragott a saját legjobbján, de a meglepetést nem ő, hanem Cunoda okozta, aki feljött a 3. helyre.

Nem kizárt, hogy a két Red Bull is javíthatott volna, de mindkettejüket feltartották az első szektor végén, Verstappen ráadásul Hamiltonon „akadt fenn”, nemtetszését pedig heves gesztikulálásokkal adta a hétszeres világbajnok tudtára.

Végül Norrist kivéve mindenki tudott időmérős kört futni a lágy gumin, a folytatásban pedig a mezőny szokás szerint versenyszimulációkra váltott, így a sorrend a továbbiakban nem változott.

Az Emilia-romagnai Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:

14 gyorsasági szakasz vár az Észt Rally mezőnyére

0

Megjelent az Észt Rally útvonala, melyben 14 szakasz kapott helyet. Az ERC idei negyedik futamát július elején rendezik. 

Az Európa-bajnokság a V-Híd Rally Hungary és a Kanári-szigetek Rally után a svéd Skandináv Rallyval folytatódik június közepén, majd három hét szünet után az Észt Rally következik. 

A tartui verseny július 5-én reggel a kvalifikációval kezdődik, majd még este egy szuperspeciál szakasszal az éles verseny is elkezdődik. 

Szombaton nem kevesebb, mint kilenc gyorsasági és 119.39 km versenytáv vár a mezőnyre, a nap során pedig háromszor is lehetőség lesz szervizelésre. 

Vasárnap már csak négy szakasz szerepel a programban, azonban ekkor is még 68.4 km versenytávot kell teljesíteni. Összességében 187.79 km versenytáv vár a mezőnyre. 

A tavalyinál hosszabb lesz a Skandináv Rally

Észt Rally időterv (gyorsasági szakaszok, magyar idő szerint) 
Július 5., péntek 
08:31 Shakedown (Räbi) 3.89 km
18:35 SS1 Tartu vald 1 1.49 km 

Július 6., szombat 
07:04 SS2 Raanitsa 1 21.45 km
08:02 SS3 Karaski 1 11.97 km
09:50 SS4 Raanitsa 2 21.45 km
10:48 SS5 Karaski 2 11.97 km
13:08 SS6 Kanepi 1 10.04 km
14:31 SS7 Mäeküla 1 14.68 km
16:19 SS8 Kanepi 2 10.04 km
17:42 SS9 Mäeküla 2 14.68 km
19:00 SS10 Elva linn 1.62 km 

Július 7., vasárnap 
08:34 SS11 Otepää 1 12.85 km
09:35 SS12 Kambja 1 21.35 km
11:56 SS13 Otepää 2 12.85 km
14:05 SS14 Kambja 2 (Power Stage) 21.35 km 

Verstappen szüneteltetheti Forma–1-es pályafutását?

0

Miközben a szezon eleje óta mindenki azt találgatja, hogy Max Verstappen marad-e a Red Bullnál, vagy akár már jövőre, de legkésőbb 2026-ban csapatot vált, a Sky Sports szakértője bedobott egy eddig nem igazán taglalt forgatókönyvet.

Noha Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke hétről hétre körbeudvarolja, egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Max Verstappen jövőre is a Red Bull versenyzője lesz. A címvédő jövője a bikás csapatban az idei szezon elején vált kérdésessé, amikor a bikásoknál kirobbant hatalmi háború és Christian Horner zaklatási botránya kapcsán Jos Verstappen kijelentette: ha a csapatfőnök nem távozik, romba dől az istálló.

Nem sokkal később felmerült Helmut Marko, a Red Bull osztrák tanácsadójának távozása, Verstappen pedig ekkor jelentette ki, hogy amennyiben ez megtörténik, ő sem marad. Marko azonban végül hosszabbított, viszont a 2028 végéig szerződéssel rendelkező háromszoros világbajnok ettől még nem biztos, hogy további négy és fél éven át itt lesz.

Amellett, hogy szeretné, ha a Mercedeshez menne, Wolff kijelentette, Verstappen helyében 2025-ben még Red Bullban ülne, mert ott lesz a legjobb esélye nyerni, a 2026-os új szabályok érkezésével azonban sok minden változhat. Ezért aztán Verstappenéknek is meg kell vizsgálniuk, hogy hol lesz nekik a legjobb, ami Karun Chandhok, a Sky korábbi F1-es pilóta szakértője szerint akár egy éves kihagyást is jelenthet.

Ha hihetünk Verstappen érveinek, soha nem lesz oka a Mercedeshez igazolni

„Soha nem gondoltuk, hogy Verstappen elhagyhatja a Red Bullt, mígnem Bahrein körül vagy előtte történt ez a sok minden. Eléggé furcsa a pilótapiac, és igazán nehéz olvasni. Szerintem egyre nagyobb az esélye, hogy Max a Red Bullnál marad 2025-re, utána pedig szerintem 2026-ban kivesz egy év szabadságot és meglátja, hogy mi lesz. Aztán 2027-ben bárhová mehet, nem igaz? Utána pedig távozik” – jelentette ki az indai a Sky F1-es podcastjában.

Chandhok szerint ez azért sem elképzelhetetlen, mert Verstappen már többször elmondta, hogy más sorozatokat is ki akar próbálni, viszont még fiatal, ereje teljében levő autóversenyzőként tenné meg ezt. „Beszélt a terveiről, hogy induljon Le Mans-ban és más versenysorozatokat is kipróbáljon. Szerintem 2026-ban csinálni fog valamit, miközben egy évet kihagy az F1-ben, és megnézi, hogy ki talál bele az új szabályokba” – mondta a szakértő.

„Lewis [Hamiltonnak 2026 végén] lejár a két éves szerződése, úgyhogy 2027-ben [Verstappen] mehet a Ferrarihoz, mehet a Mercedeshez, vagy visszatérhet a Red Bullhoz. Szerintem ez megeshet, míg 2025-ben marad, mert tudja, hogy az autó elég jó ahhoz, hogy ötszörös világbajnok legyen. Szerintem Max ezt fogja tenni.”

Verstappen küszködve, a Ferrari megerősödve kezdett Imolában

0

Az F1 Emilia Romagna Nagydíj néven rendezett imolai versenyhétvégéjének első edzés Charles Leclerc volt a leggyorsabb George Russell és Carlos Sainz előtt, Max Verstappen csak 5. lett.

Leclerc a sok fejlesztéssel frissített Ferrarival 1 tizedmásodperccel futott jobb köridőt üldözőinél, míg Verstappen úgy lett 5., hogy még Sergio Péreznél is lassabb volt, és feltűnően küszködött: elsősorban az Acque Minerali kanyarnál (a pálya közepén, az egyik emelkedő előtt) panaszkodott a Red Bull viselkedésére, itt és az utána következő sikánnál is volt kicsúszása.

A látottak alapján a bikások gyengébb nyitánya a valós képet mutatja, lesz mit elemezniük a mérnököknek, hogy megoldást találjanak. Az erősorrendben a McLaren visszacsúszott a negyedik pozícióba, Lando Norris és Oscar Piastri lassabb volt a Ferrarit, Mercedest vagy Red Bullt vezető riválisoknál.

A bővített kavicságyakat többen megcsípték az edzés során, a benne ragadást vagy balesetet egyelőre mindenki elkerülte – legalábbis az F1-ben, Oliver Bearman az F2 edzésén ugyanis balesetet szenvedett. A brit fiatal autóba ült az F1 első tréningjén Kevin Magnussen helyén, ez a gyakorlása simábban alakult.

Korai kiszállást viszont okozott műszaki meghibásodás, Alexander Albon Williamse alig 20 percet bírt ki.

Öt mezőny 123 párosa áll rajthoz a Diósgyőr Rallyn

0

Megjelent a Diósgyőr Rally nevezési listája, melyen összesen öt bajnoki mezőny 123 párosa látható. A versenyt jövő hétvégén rendezik. 

Május 24-26. között Diósgyőr környékén folytatódik a HUMDA Országos Rally Bajnokság, az aszfaltos futam nevezési listái már elérhetőek. 

Az ORB-ben 21 páros áll rajthoz, 10-en érkeznek Rally2-es autóval, míg az ORC-ben összesen 22 páros lesz látható. 

A Historic mezőnyben ugyan csak 18 kettős indul, azonban az ORB2-ben 32-en, míg az ORB3-ban 30-an mérik össze gyorsaságukat. 

A Diósgyőr Rallyn tavaly az ORB2-ben Lakatos Tamás és Marics Krisztina, az ORB3-ban Lenkey Ákos és Drótos Cintia tudott nyerni. 

Videón Vettel megható gesztusa a Senna-megemlékezésen

0

Sebastian Vettel a fiatalabb generációnak is igyekezett átadni, ki volt Ayrton Senna és Roland Ratzenberger, majd megkérte valamire a megemlékezésen egybegyűlteket.

Az Emilia-romagnai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a Forma–1-es mezőny nagy része, valamint az utánpótlás-sorozatok pilótái és bárki, aki csatlakozni akart, megemlékezett Ayrton Senna és Roland Ratzenberger halálának 30. évfordulójáról. A hétvége folyamán Senna utolsó McLarenjét vezető Sebastian Vettel pedig futást is szervezett, illetve mindenkinek sennás pólókat osztott ki. De nem csak ez volt a négyszeres világbajnok hozzájárulása, Vettel ugyanis a Tamburellótól nem messze levő Senna emlékműnél beszédet mondott, majd annak végén mindenkinek kis lakatokat osztott szét.

Sennára és Ratzenbergerre emlékeztek ma Imolában (fotók)

„Köszönöm, hogy eljöttetek! Biztos vagyok benne, hogy már mindannyian hallottatok róla, hogy 30 évvel ezelőtt, május 1-jén Ayrton Senna életét vesztette a Tamburello-kanyarban. Akkor még nem volt itt sikán, csak egy balos kanyar, amit padlógázzal vettek. A biztonsági autós fázis után elveszítette az uralmat az autó felett, vagy meghibásodott az autója, ez a mai napig nem egyértelmű. Akárhogy is, a falnak csapódott és életét vesztette” – kezdte beszédét a 2022 végén visszavonult pilóta az F1 videójában.

„Elképesztő versenyző volt és annyi mindent jelentenek az eredményei, amit elért – folytatta Vettel. – De mindenek felett, az elképesztő képességeinél és a versenyeinél sokkal több volt ő. Megvolt benne az együttérzés, kiállt az országában és vezető személyiség volt, egy hang, aki próbált harcolni az oktatás hiánya és a szegénység ellen. Olyan ember volt, akiben, mint mindannyiunkban, megvolt ez az ajándék, ez a képesség, az elszántság, a győzni akarás, de felismerte, hogy az élet többről szól, mint ülni egy autóban és gyorsabban vezetni mindenki másnál.”

„A futás ötlete, és köszönöm, hogy csatlakoztatok, onnan jött, hogy így emlékezzünk az örökségére, és nem csak az övére, hanem Roland Ratzenbergerére is, aki egy nappal korábban, szombaton halt meg, igazán sötétté téve a 94-es imolai hétvégét, amelyen két versenyző is elment. Kicsit arrébb is meg fogunk állni, ő a hatos kanyarban szenvedett balesetet, amikor leszakadt az autójáról az első szárny. Köszönöm, hogy eljöttetek, az ő baleseteik kövezték ki az utat azelőtt, hogy a mi autóink már biztonságosabbak legyenek. Mi ma profitálunk abból, hogy ők kockára tették a saját életüket és végül elveszítették azt.”

Versenyzőtársa szerint Senna előre érezte, hogy meg fog halni

„Szenteljünk még egy pillanatot, elhoztam ezeket a lakatokat, ugyanolyan színűek (Senna sisakfestésének színei – a szerk.), ott vannak a táskában. Azt szeretném, hogy tegyük fel ezeket a kerítésre, és álljunk meg egy pillanatra. Tudom, hogy sokatok még meg sem született, amikor a baleset történt, de gondoljatok arra, mi köt titeket össze az Ayrton Senna névvel és azzal az 1994-es hétvégével, amikor olyan emberekre gondoltok, akik a szívüket is kitették a pályára, az életüket kockáztatták és végül elvesztették azt. Akasszátok fel és zárjátok be a gondolataitokat, a kulcsot elvihetitek magatokkal, vagy el is dobhatjátok, tőletek függ, de a lényeg, hogy zárjátok be a gondolataitokat, akasszátok fel a kerítésre, és adózzatok az emlékük előtt. Köszönöm!”

A teljes videó IDE KATTINTVA nézhető meg.

„30 évvel ezelőtt nagyon sötét időszak volt ez a Forma–1-ben, amikor elveszítettünk két versenyzőt Roland Ratzenberger és Ayrton Senna személyében. Az apukám nagyon szomorú volt azután a verseny után. Nagy Senna-rajongó volt – mondta egy másik videóban Vettel, majd kiemelte, miért fontosak ezek az emlékezések. – A mai mezőnyből sokan csak azután születtek, és fontos megragadnunk a lehetőséget és 30 év elteltével is emlékeznünk Ayrtonra, Rolandra és arra a fekete hétvégére és adózzunk az emlékük előtt.

Katsuta szerint ő hibázott Portugáliában, pedig nem is vállalt nagy kockázatot

0

Takamoto Katsuta pénteken vezetni tudott, és még szombaton is harcban volt az első helyért Portugáliában, azonban végül ezt a napot már nem tudta befejezni. 

Takamoto Katsuta pénteken délelőtt a verseny élén tudott állni, majd később Kalle Rovanpera megelőzte, azonban még mindig tudott az első helyért harcolni. A szombati 12. szakaszon azonban a partoldalnak csúszott, ami következtében eltört Toyotája felfüggesztése és kiállni kényszerült. 

“Az ütközés a szakasz egy gyors részén történt, ahol egy gyors jobb kanyart azonnal egy bal követett – mondta Takamoto Katsuta. – Az autó bal oldalával ütköztem neki a partoldalnak és azonnal éreztem, hogy megsérült az autó. Végül úgy döntöttünk, hogy félre állunk. Valami nagyon kemény dolgot találhattam el, mert a Szafari Rallyn nagyobb ütések érik az autót és azt kibírta.” 

A pénteki nap végén minden toyotás az autója rossz beállítására panaszkodott, azonban ezt a problémát szombatra sikerült a japán csapatnak megoldani. 

Toyoda csak Ogier győzelmének tud igazán örülni a Portugál Rally után

“Szombaton már az első szakaszon nagyon jól működött az autó, azonban a javulást nem tudtam kellően kihasználni. Már a kiesésünket okozó ütközés előtt volt egy megforgásunk. Természetesen a kiesés nagy csalódás volt.” 

Katsuta önmagára vállalta a hibát, annak ellenére, hogy nem is kockáztatott sokat. 

“Ha a balszerencsének próbálnám beállítani a kiesést, legközelebb is megtörténne hasonló. Sajnos én hibáztam és nekem kell pár dolgon javítani. Meg kell találni a jó egyensúlyt a gyors vezetés és a problémák elkerülése között. Ha gyorsan próbálok menni, könnyű hibázni, ha pedig óvatosabban vezetek, akkor gyorsan nagy hátrányba kerülök. Svédországban még nagy kockázatot vállaltam, de ezúttal nem így volt. Csak tanulni tudunk a portugál esetből.”  

A japán versenyző vasárnap végül négy pontot tudott szerezni a Portugál Rallyn.

Ez már túlzás? – Verstappen egyszerre két versenyen vesz részt a hétvégén

0

Nemcsak a Forma–1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, hanem a virtuális nürbugringi 24 óráson is rajthoz áll Max Verstappen a hétvégén. A Red Bull világbajnoka elmondta, ez nem jelenti azt, hogy éjszakázni fog, de különben is, elég profi már ahhoz, hogy tudja, mi fér bele, és mi nem.

Max Verstappenről köztudott, hogy a Forma–1 mellett véresen komolyan veszi a szimulátor-versenyzést is, és csapata, a Team Redline színeiben rendszeresen indul különböző futamokon. Korábban az egyik csapattársa beszámolt arról, hogy a háromszoros világbajnok az F1-es hétvégék alatt is mindent megtesz, hogy segítse a csapattársait, és ha éppen nem tud versenyezni, akkor kontrollerrel teszteli nekik a beállításokat.

Verstappen nem földi halandó – bizarr dolgot árult el róla az egyik csapattársa

Esetenként pedig versenyez is, mint például tette azt az idén már több F1-es futam alatt, és tenni fogja most, az imolai hétvégén is. Most rendezik ugyanis a virtuális nürbugringi 24 órást (szombat délutántól vasárnap délutánig), amely a szezon egyik kiemelt eseménye. Verstappen már a héten, streamelés közben célzott rá, hogy az F1-es elfoglaltságai ellenére ő is a mezőnyben lesz, most pedig a De Telegraafnak elmondta, tényleg versenyezni fog, és ez nem megy majd az F1 rovására.

„Nyilván nincs sok időm, szóval meg kell látnunk, hogyan fog működni a dolog. Arra számítok, hogy négyen fogunk „ülni” az autóban. Valószínűleg két, egyenként kettő és négy óra közötti etapot fogok menni, de természetesen nem éjszaka. Időben le kell feküdnöm és eleget aludnom, hogy kipihenten vágjak neki a vasárnapnak” – idézi a hollandot a lap.

A Telegraaf szerint Verstappen ezúttal saját szimulátorát is magával hozta – azaz nem kontrollerrel kell majd versenyeznie – egy vadonatúj lakóbuszban, amellyel az imolai pálya szomszédságában tud maradni,

És hogy mit szól ehhez a Red Bull? Leginkább semmit, hiszen amíg a valós pályán teljesít, Verstappen azon kívül azt tesz, amit akar. „Hogy engedélyt kell-e kérnem? Nem, végső soron én döntöm el, mit csinálok. Én sem dönthetem el, hogy mások mit csináljanak szombat este. Elmehetnek enni vagy inni valahova, vagy őrültködni. Ez a szabadidőm, és elég profi vagyok ahhoz, hogy tudjam, mi lehetséges, és mi nem az.”

Legendákat előz meg, majd hajnali 4 után fekszik le a futam napján – íme Max Verstappen

Persze egy ilyen helyzetnek megvan az a veszélye, hogy amennyiben a vasárnapi F1-es futam nem sikerül jól, az emberek rögtön arra fogják fogni, hogy nem elég koncentrált. „Akkor ezt fogják mondani, nekem ez nem számít – közölte Verstappen. – Mint mondtam, elég profi vagyok. Emellett nem is úgy gondolkodom, hogy »Tegnap csináltam valamit, annak pedig hatása lehet a mára.« Nézd, ha nem fekszel le és nem alszol, az nem lesz jó, de ennyi év tapasztalattal tényleg tudom, hogy mit tehetek meg. Az utóbbi versenyeken szintén játszottam a szabadidőmben, és senkit nem hallasz erről beszélni.”

 

Fourmaux direkt nem ment gyorsan a portugál Power Stage-en, de taktikája végül nem jött be

0

Adrien Fourmaux, az M-Sport versenyzője a Portugál Rallyn próbált taktikázni, hogy Sébastien Ogier is megelőzze a bajnokságban, azonban végül ezt nem sikerült elérnie. 

Adrien Fourmaux a Portugál Rally után a világbajnokság negyedik helyén áll, az ötödik versenyen megelőzte őt Ott Tanak, de szerette volna, ha Sébastien Ogier is ezt tette volna. 

“Egy helyet visszaestünk a bajnokság Portugália után, de még így is egy világbajnok és két korábbi második helyezett áll előttünk – mondta Adrien Fourmaux a belga RTBF csatornának. – Határozottan úgy érzem, hogy a világbajnoki dobogóért harcolunk. Szerettük volna, ha Sébastien Ogier is megelőz minket, mert úgy Szardínián még eggyel jobb helyről indulhattunk volna. A Power Stage-en pont ezért nem támadtam, és ha ő picivel gyorsabb lett volna, akkor pontszámban utolért volna, így Olaszországban ő indult volna előttem.” 

Végül ezt nem sikerült elérnie Fourmauxnak, csak két pontot szerzett Ogier, így az M-Sport versenyzője 1 ponttal még megelőzi a nyolcszoros világbajnokot. 

Fourmaux elégedett a Portugál Rallyn mutatott tempójával

“Úgy érzem, hogy a tempóm nagyon versenyképes, ezért eredetileg Portugáliában is szerettem volna dobogóra állni, ami végül nem sikerült, ezért másik taktikát próbáltunk kitalálni, azonban ez sem jött be. Tudom, hogy miben kell még fejlődni, és ezt is igyekszem elérni.”