back to top
2024. november 26. 05:47
Kezdőlap Blog Oldal 183

Verstappen egy időmérőn állította be Senna és Prost nagy sorozatát is

0

Max Verstappen a két McLaren nyomása alatt is meg tudta nyerni az Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjét, miközben Sergio Pérez és Fernando Alonso is korán kiesett.

A Sergio Pérez és Fernando Alonso balesetét is hozó utolsó szabadedzés után az időmérőre is maradt a száraz idő Imolában – mint ahogy a helyenként felkavarodott erősorrend és a zűrös események is.

A Q1 hajrájáig a McLarenek álltak a tabella élén, ám az utolsó pillanatokban meglepetésre Nico Hülkenberg mindenkinél jobb időt futott a Haasszal. Utolsó köreikkel aztán Max Verstappen és Charles Leclerc még elé kerültek, de a monacói gyorsaságában is volt valami furcsaság: a két Ferrari a többiekkel ellentétben lágy helyett közepes keverékeken teljesítette a teljes első szakaszt, s így is a 2. és a 7. helyen zárták azt. Ehhez képest Lewis Hamilton 22 ezreddel úszott meg Sanghaj után egy újabb korai kiesést, Fernando Alonso viszont nem volt ennyire szerencsés: a spanyol ismét elkövetett egy hibát, ezúttal a Tamburello kijáratánál csúszott a kavicságyba. Bár a fallal való találkozást ezúttal elkerülte, és a Q1 végén visszatért a pályára, körét megszakítva a bokszba hajtott, így az Aston Martin pilótája korán búcsúzott.

Kiesett az első szakaszban Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü, Kevin Magnussen (akinek feltartása miatt Oscar Piastrit helyezték vizsgálat alá), Alonso és Logan Sargeant.

A Q2 sztárja Cunoda Juki volt, aki a harmadik helyen zárta a középső szakaszt az RB-vel az ismét elöl végző Verstappen és Leclerc mögött, de továbbjutott csapattársa, Daniel Ricciardo is. Ezúttal is elvérzett egyik nagycsapat pilótája, Sergio Pérez nem tudott tiszta kört futni a végén, így csak a 11. helyen zárt, s kiesett Esteban Ocon, Lance Stroll, Alexander Albon és Pierre Gasly társaságában.

A Q3 első gyorskörei során Verstappen 1:14,869-es idővel ismét az élre állt, de ott volt mögötte 73 ezreddel Norris, 147-tel pedig Leclerc. Pénteki látszólagos szenvedés ide vagy oda, de a holland végül megcsinálta a pole-t: második nekifutásra még másfél tizedet javulni tudott, amire szüksége is volt, hiszen a szintén gyorsuló mindkét McLaren-pilóta egy tizeden belül végzett hozzá képest. Piastri – akit vizsgálnak – második lett, Norris harmadik, őt követi Leclerc, Sainz és Russell.

Verstappen az időmérő megnyerésével zsinórban nyolcadik rajtelsőségét szerezte, ezzel beállította Ayrton Senna legjelentősebb fennmaradt rekordját. Különálló rekord a szezon kezdetén sorozatban megszerezett pole-pozíciók száma, amit 1993-ból héttel tart Alain Prost – egy különös egybeesés nyomán a holland Senna rekordjával együtt ezt is beállította most Imolában.

Teltház lesz a Rallycross Eb szezonnyitóján – hét magyar versenyző is nevezett

0

A Rallycross Európa-bajnokság idei első futamán mind a 20 szabad helyre érkezett nevezés az Euro RX1-ben, a rajtrács negyedét magyar versenyzők adják.

Június 8-9-én 13 éves szünet után tér vissza az Eb mezőnye Essay-be, hogy a Circuit des Ducs pályán megnyissák a nemzetközi rallycross szezont. Az Euro RX1 kategóriába 20 autó indulhat, ide öt magyar nevezett. Benyó Máté és Kárai Tamás már a nemzetközi sajtó szerint is dobogóra esélyesként áll rajthoz. Mellettük Koncseg Zoltán az Audival, Mózer Attila és Mózer Márk Ford Fiestával áll rajthoz.

Nyirád
foto: Red Bull Content Pool

A résztvevők közt ott lesz Oliver és Patrick O’Donovan, Jens Hvaal, Ales Fucik, Andrea Dubourg, Sivert Svardal és René Münnich is. Ulrik Linnemann viszont elkésett a nevezéssel és már csak tartalékként utazhat Essay-be a Volkswagen Poloval.

Az Euro RX3-ban 13 versenyző indul az év első futamán. A Korda Racing versenyzője Kovács Sámuel SKoda Fabiával, a tavaly Nyirádon harmadik helyezett Körmöczi Balázs pedig Volkswagen Poloval kezdi a bajnok harcot.

Az Euro RX1 nevezési listája:

2 Oliver O’DONOVAN IRL Team RX Racing GBR Proton Iriz
7 Patrick O’DONOVAN GBR Team RX Racing GBR Peugeot 208
10 Mikko IKONEN

FIN Betomik Racing FIN Hyundai i20
11 Aleš FUČÍK CZE KRTZ Motorsport
ACCR Czech Team
CZE VW Polo
12 Jens HVAAL NOR JC Raceteknik SWE Audi S1
19

Pascal LAMBEC FRA Pascal Lambec FRA Renault Clio
20 Fabien PAILLER FRA Pailler Compétition FRA Peugeot 208
22 Máté BENYÓ HUN Korda Racing KFT HUN Peugeot 208
23 Andréa DUBOURG FRA DA Racing FRA Peugeot 208
24 Sivert SVARDAL NOR Sivert Svardal NOR VW Polo
37 Mika LIIMATAINEN FIN Betomik Racing FIN Hyundai i20
38 Mandie AUGUST DEU ALL-INKL.COM
Münnich Motorsport
DEU SEAT Ibiza
39 Zoltán KONCSEG HUN Kárai Motorsport
Sportegyesület
HUN Audi S1
50 Attila MÓZER HUN Nyirád Motorsport KFT HUN Ford Fiesta
51 Márk MÓZER HUN Nyirád Motorsport KFT

HUN Ford Fiesta
55 Paulius PLESKOVAS LTU TSK Baltijos Sportas LTU Škoda Fabia
66 Damian LITWINOWICZ POL Volland Racing POL Audi S1
73 Tamás KÁRAI HUN Kárai Motorsport
Sportegyesület
HUN Audi S1
77 René MÜNNICH DEU ALL-INKL.COM
Münnich Motorsport
DEU SEAT Ibiza
95 Yury BELEVSKIY CHE Volland Racing POL Audi S1
33 Ulrik LINNEMANN* DNK Linnemann Promotion DNK VW Polo

 

Az Euro RX3 nevezési listája:

2 Rytis RUTKAUSKAS LTU Volland Racing POL Audi A1
7 Sámuel KOVÁCS HUN Korda Racing KFT HUN Škoda Fabia
9 Dylan DUFAS FRA Team Dufas FRA Renault Clio
12 Andrea BÉNÉZET FRA Andrea Bénézet FRA Renault Clio
26 Nicolas GELEYNS ATG Volland Racing POL Audi A1
28 Josef STREBINGER AUT KRTZ Motorsport CZE Škoda Fabia
30 Nils VOLLAND DEU Volland Racing POL Audi A1
37 Jimmy TERPEREAU FRA Jimmy Terpereau FRA Peugeot 208
58 Dominik SENEGACNIK AUT KRTZ Motorsport CZE Škoda Fabia
66 Jérémy LAMBEC FRA Jérémy Lambec FRA Audi A1
99 João RIBEIRO PRT João Ribeiro PRT Audi A1
104 André SOUSA PRT André Sousa PRT Audi A1
131 Balázs KÖRMÖCZI HUN Szada Ring Racing KFT HUN VW Polo

 

Nyirád
foto: Red Bull Content Pool

Áradoznak a Mercedesnél az „új Verstappenről”, aki nem lett „megrontva”

0

James Allison méltatta Andrea Kimi Antonellit, aki nemrég tesztelt először a Mercedesszel. A brackley-iek technikai igazgatója szerint az olasz versenyző megfelelő hozzáállást tanúsított, és kiemelte, hogy nem „rontotta meg” a korábbi korszak.

Andrea Kimi Antonelli alighanem legkésőbb jövőre bemutatkozik a Forma–1-ben. A Mercedes juniorversenyzője ugyan mindössze 17 éves, de sokak szerint már most megérett a debütálásra, pedig tavaly még csak a Formula Regional európai és közel-keleti sorozatában szerepelt. Itt azonban semmilyen kétséget nem hagyott afelől, hogy mennyire tehetséges.

Könnyen lehet, hogy már debütált is volna, de Max Verstappen óta 18 éves kor alatt nem lehet, bár az FIA-nál külön engedélyt kérvényeztek ez ügyben. Abból a szempontból viszont már átesett a tűzkeresztségen, hogy nemrég a Red Bull Ringen, majd Imolában vezette a Mercedes korábbi autóinak egyikét. A csapat pedig kifejezetten elégedett volt vele.

A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)

„Nagy örömömre szolgált hallgatni a mérnököket, ahogyan leírják a vele történő kommunikációt – nyilatkozta James Allison, az istálló technikai igazgatója egy sajtóbeszélgetésen. – Ő csak egy fiatal, lelkes versenyző, nagyon gyors, a tempója pedig olyan, mint egy mentronómé. Egészen mostanáig nem ült F1-es autóban, de egy-két kör alatt olyan benyomást tett, mintha már ez régen megtörtént volna.”

Antonelli először a Mercedes 2021-es autóját, a W12-est tesztelte, Toto Wolff csapatfőnök elmondása alapján azért, hogy tudja, milyen érzés egy jó autóban ülni. Ezután a két évvel ezelőtti, már az új szabályrendszer szerint épített W13-ast vezette. Allison méltatta a hozzáállását, és kiemelte, bizonyos szempontból előny, hogy nem túl tapasztalt.

Mick Schumacherrel méri össze a Mercedes Antonellit – itt a hétszeres világbajnok fiának utolsó esélye?

„Nyitottan állt hozzá az autók ezen generációjához, a szívóhatású kocsikhoz – fogalmazott. – Azokat a dolgokat érzi, amelyeket várnánk tőle, de nem »rontották meg« a korábbi autók. Szóval csak önértékükön kezeli őket, és elmondja, mit tenne, mit érez gyengeségnek és erősségnek, és hagyja, hogy a mérnökök dolgozzanak, hogy megpróbáljanak javítani ezeken a dolgokon. Nagyon ígéretes fiatal versenyzőnek tűnik.”

Egy ideig az is benne volt a pakliban, hogy Antonelli már az Emilia-romagnai Nagydíjon debütál a Williamsnél Logan Sargeant helyén ülve, de az FIA egyelőre nem adta meg a külön engedélyt. Amennyiben ez a továbbiakban sem fog megtörténni, akkor legkorábban Monzában mutatkozhat be, hogy aztán jövőre esetleg már Lewis Hamilton helyét vegye át a Mercedesnél.

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

Abiteboul szerint a 2025-ös szabálymódosítás alapján készült Rally1-es autó nem lesz méltó a WRC-hez

0

Cyril Abiteboul szerint, ha jóváhagyják a 2025-ös szabálymódosításokat, egy igen rossz és a WRC-hez nem méltó autót kell a gyártóknak építeni. 

Júniusban, a Motorsport Világtanács (WMSC) ülésén hagyhatják jóvá a 2025-től érvénybe lépő szabálymódosításokat, mely a Rally1-es autók esetében kisebb aerodinamikai csomagot, a hibrid rendszer kivételét és módosított légszűrőt eredményezne. 

Ezen szabályok alapján a Toyota már tesztelt is Horvátországban egy Rally1-es Yarist, míg a Hyundai egy centet sem hajlandó költeni az új autóra. 

A Hyundai egy centet sem akar költeni a Rally1-es autó alternatívájára

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport vezetője most egy újabb interjú során a WRC-hez nem méltónak nevezte a 2025-ös szabályok alapján épített Rally1-es autót. 

“A 2025-ös szabályok szerint épített autó nagyon komoly leszorító erőt fog veszíteni – mondta Cyril Abiteboul a Motorsport.com oldalnak. – Ez pedig jelentősen megváltoztatja az autó egyensúlyát is. Megváltozik a súlyeloszlás, változik a mechanikai egyensúly és az aerodinamikai egyensúly is. Így egy elég gagyi autó jön létre, amit még vezetni is nehéz lesz. Nevetséges azt hinni, hogy ilyen komoly változtatásokat meg lehet csinálni megfelelő tesztelési idő és fejlesztési joker nélkül. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy csak az idei autó fejlesztésére koncentrálunk és nem költünk egy centet sem a 2025-ös szabályok alapján épített autóra. Mindenki meglátja majd, hogy a versenyzők igen elégedetlenek lesznek az új autóval, a biztonság kérdéséről pedig már ne is beszéljünk egy olyan autóval kapcsolatban, melyet nagyon nehéz lesz irányítani.” 

A biztonság persze növelhető lassabb vezetéssel, de Abiteboul szerint ez nem a legjobb megoldás. 

“Tudom, hogy mindenki azt mondja majd, hogy vezessenek lassabban a versenyzők, azonban az új szabályokkal egy olyan autót kell csinálni, mely nem méltó a WRC-hez. Úgy gondolom, hogy most van egy jó műszaki szabályzat, mely jól működik. Nézzük csak a Horvát Rallyt, ahol úgy voltak nagyon kicsik a különbségek a versenyzők között, hogy nincs BoP rendszer a WRC-ben.” 

A júniusi WMSC-ülésen azonban arra is lesz lehetőség, hogy fenntartsák a jelenlegi szabályokat akár 2027-ig is. 

Alonso és Pérez is autót tört a harmadik imolai edzésen, kiszámíthatatlan időmérő jöhet

0

 

Valamelyest eltérő körülmények között kezdődött az Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzése, mint amilyenben az első kettő zajlott: kicsit melegebb időjárás fogadta a mezőnyt (a levegő hőmérséklete 23, az aszfalté 43 fokos volt), a szélerősség pedig lecsökkent, az iránya viszont megfordult. A gyakorlás leginkább azt a kérdést volt hivatott megválaszolni, hogy folytatódik-e a Red Bull szenvedése.

Tényleg kikaphat a Ferraritól és a McLarentől a küszködő Verstappen az imolai hétvégén?

Elsőként Lando Norris hagyta el a garázsát a kemény gumikon, majd csapattársa, a szintén a C3-asokon kezdő Oscar Piastri, illetve a két,  közepeseken lévő Aston Martin követte őt, hogy aztán a Red Bullok és Charles Leclerc is megjelenjenek, utóbbi ráadásul lágyakon. Az első kvartett azonban csak egy installációs körrel nyitott, így az első mért kör Sergio Pérezé volt, aki 1:17.682 másodperccel kezdett a sárga oldalfalú abroncsokon, 14 ezreddel megelőzve Max Verstappent, és további 112-vel a Ferrari versenyzőjét.

Nem sokkal később megjelent a pályán Carlos Sainz is, és 238 ezredes előnnyel rögtön át is vette a vezetést, csapattársához hasonlóan a lágyakon autózva. Leclerc viszont ezután szintet lépett, és három lila szektorral, 1:16.281-gyel az élre állt. 19 századdal megelőzve Verstappent, és 35-tel Pérezt. A címvédő ezúttal is a leggyorsabbnak bizonyult az első szektorban, hátrányát a pálya későbbi részében szedte össze.

 

Eközben az Alpine-ok is feliratkoztak az eredményjelzőre a közepeseken, de csak az utolsó két helyen, és Lance Stroll is megelőzte őket, aki 1,547 másodperccel maradt el Leclerc-től a kemény gumikon. A kanadai pilótát néhány másodperccel később csapattársa, Fernando Alonso követte, ám a kétszeres F1-es világbajnok hátránya 2,113 ezred volt.

Bő negyed óra elteltével Leclerc és Verstappen is javított: a monacói versenyző 1:16.087-et autózott a használt lágyakon úgy, hogy az utolsó szektorban nem javított, 279 ezreddel felülmúlva riválisát, aki csupán a pálya középső részén gyorsult korábbi önmagához képest. Leclerc-t azonban Sainz 2 századdal letaszította az élről, miközben Valtteri Bottas az ötödik pozícióban kezdett a lágyakon, 1,205 másodperces lemaradással. A finn versenyző csupán 47 ezreddel múlta felül George Russellt, akinek csapattársa, Lewis Hamilton 75 századdal kikapott csapaton belül az első próbálkozásaik után.

Bő 20 perc után Norris is megkezdte első gyorskörét, és a negyedik pozícióba jött fel a közepeseken, 343 ezreddel lemaradva Sainztól. Ezután viszont nem tudott elmenni egy újabbra, ugyanis Alonso a Rivazza 2-ben megcsúszott, és a falban kötött ki. Ennek következtében megszakították a körözést. Később a visszajátszásból kiderült, hogy Logan Sargeantnak is volt egy necces pillanata ugyanott, de ő csak a kavicságyon szánkázott végig.

Néhány perc múlva újraindították az edzést, ekkor 28 perc volt hátra a tréningből. Piastrinak ekkor még nem volt körideje, de ez hamarosan megváltozott, olyannyira hogy az ausztrál pilóta 19 százados lemaradással felj9tt a két Ferrari mögé, a lágyakon. A Mercedesek szintén javítottak, de Russell csak a hetedik pozícióba, míg Hamilton mindössze a kilencedik helyre, Daniel Ricciardo mögé tudott feljönni. Norris szintén gyorsult, de ezzel nem nyert pozíciót, így maradt az ötödik helyen.

Piastri aztán próbált még jobban rákapcsolni, ám lila első és zöld második szektor után ő is elrontotta a Rivazza 2-est, így nem tudott javítani. Ellentétben a Mercedesekkel, ám ez pozícióban nem mutatkozott meg, sőt, Cunoda Júki mindkettőjüket megelőzve feljött a hetedik helyre. A brackley-iek pilótái között ugyanakkor szoros volt a verseny, hiszen Russell mindössze 12 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. Az ifjabbik brit versenyző arra kérte csapatát, hogy ellenőrizzék a pattogást az 1-es kanyarban, mert szerinte változott a helyzet péntek óta ezen a téren.

Bő negyed órával a leintés előtt a Mercedesek még eggyel visszaestek, ugyanis Alexander Albonnak sikerült kiszorítania Pérezt az első hatból, miután 403 ezredet kapott Sainztól. Hozzá kell tenni, hogy ez már a friss lágy abroncsokon történt. Sargeant szintén jó kört rakott össze, de csapattársától így is 324 ezreddel elmaradt, igaz, kilencedik helyével ő is megelőzte a Mercedeseket.

Bottas aztán 99 ezredet adott neki, így átvette az amerikai versenyzőtől ezt a helyezést, ugyancsak új C5-ösökön. Stroll náluk is gyorsabbnak bizonyult, és ideiglenesen feljött a hetedik pozícióba, 476 ezreddel lemaradva Sainztól. Esteban Ocon aztán közvetlenül az Aston Martin állva maradt versenyzője elé jött fel, Russell viszont a harmadik pozícióba katapultált.

Piastri ezután megmutatta, hogy mi van a McLarenben, ugyanis három lila szektorral 538 ezredet adott Sainznak. A többiek viszont akkor még nem tudtak javítani, ugyanis Pérez bő 5 perccel a vége előtt a Variante Alta-sikánban összetörte a Red Bullt. A beavatkozók viszont gyorsan eltakarították a mexikói versenyző autóját, így az utolsó 2 percre ki tudtak menni.

Az élmezőnyből azonban csak Norris tudott javítani, ám ő is 3 tizeddel elmaradt csapattársa idejétől. Piastri és Leclerc forgalomba keveredtek, míg Verstappen nem ért fel a gyorskörre. A címvédő ugyanakkor így is javított az első két szektorban, de körét nyilvánvalóan nem fejezhette be. A második szektora után körülbelül 2 tizeddel maradt el Piastritól. Az első tíz sorrendje így Piastri, Norris, Sainz, Leclerc, Russell, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll és Nico Hülkenberg lett az első tíz sorrendje.

Az Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

Ezeken a legendás pályákon kerül megrendezésre a Diósgyőr Rally (videó)

0

Nyilvánosak a Diósgyőr Rally pályái, melyek között csupa legendás gyorsaságit találunk. A pályákhoz pedig egy kis kedvcsinálót is csinálunk a korábbi évek videói segítségével. 

A jövő heti Diósgyőr Rally szombaton a Közép-Garadna-Mályinka, a Sáta-Ózd és a Parasznya-Lyukóbánya gyorsaságikon, míg vasárnap a Borsodbóta-Sáta, a Mályinka-Közép-Garadna és a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló gyorsaságikon zajlik majd. 

A Mályinkai gyorsasági mindkét irányban nézők elől elzárt szakasz lesz, míg a Bükkszentkereszti pálya részben lesz csak látogatható. 

Íme a korábbi évekből egy kis kedvcsináló az idei pályákhoz. 

Öt mezőny 123 párosa áll rajthoz a Diósgyőr Rallyn

Garadna-Mályinka 

Sáta-Ózd 

Parasznya-Lukyóbánya 

Borsodbóta-Sáta 

Mályinka-Garadna 

Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló

 

Tényleg kikaphat a Ferraritól és a McLarentől a küszködő Verstappen az imolai hétvégén?

0

Max Verstappen és a Red Bull látványosan szenvedett az Emilia-romagnai Nagydíj pénteki napján, miközben a Ferrari és a McLaren is biztató jeleket mutatott. De vajon tényleg van rá esély, hogy idén először színtisztán erőből legyőzzék a Red Bullt?

Azok után, hogy a McLaren már Miamiban bevetette idei első komolyabb fejlesztési csomagját, az Emilia-romagnai Nagydíj hétvégéjén a Red Bullon és a Ferrarin volt a sor. A pénteki szabadedzések alapján pedig úgy tűnik, hogy a maranellóiaknál sokkal jobban beváltak az újítások, vagy legalábbis jóval hamarabb működésre tudták bírni őket.

Mind a kora, mind a késő délutáni szabadedzésen Charles Leclerc végzett az élen, miközben Max Verstappen csak szenvedett. Ez alapján pedig jó esély van arra, hogy idén először ne a címvédő szerezze meg a pole pozíciót, a versenyen pedig szintén olyasmi fordulhat elő, amit 2024-ben még nem láttunk: a holland pilótát mindenféle szerencse nélkül, pusztán erőből győzik le.

Persze nem kizárt, hogy péntekről szombatra a Red Bullnál megtalálják a titok nyitját, ráadásul, ahogyan arra Mark Hughes, a The-Race.com szakírója elemzésében rámutatott, a bikások lejjebb tekerték a motort, mint többi élcsapat. Ettől függetlenül tény, hogy Verstappen az első szabadedzésen háromszor is elhagyta a pályát a közepeseken, a második gyakorláson pedig a lágy gumikon adódott probléma, amikor elmondása szerint majdnem megpördült.

Verstappen küszködve, a Ferrari megerősödve kezdett Imolában

Végül csak a hetedik helyen, Leclerc-től 541 ezreddel elmaradva végzett. Ráadásul, ha jobban megnézzük, vélhetően nem is a monacói pilóta volt a leggyorsabb, hanem a Miami Nagydíjat megnyerő Lando Norris. A McLaren versenyzője ugyanis 25 századmásodperces előnyben volt, amikor a Rivazza 1-nél megszakította a gyorskörét.

A futamot illetően a wokingiak szintén optimisták lehetnek. A versenyszimulációk legjobb körátlagát az egyébként második helyen záró Oscar Piastri produkálta, aki a kemény abroncsokon 10 kört teljesített. Azonban talán ennél is ígéretesebb tény, hogy Norris közepeseken futott átlaga mindössze 1 tizeddel maradt el Leclerc-étől úgy, hogy a brit versenyző 15 kört tett meg ellenfele 9-ével szemben.

A végsebesség tekintetében ugyancsak történhetett előrelépés a McLarennél. Az egykörös szimuláció során, a DRS-sel együtt felvették a versenyt a Red Bull-lal, míg az edzés második részében, amikor nem használták az állítható hátsó szárnyat, a két legtempósabb szakaszon mind a bikásoknál, mind a Ferrarinál gyorsabbnak bizonyultak. Persze ebben a Red Bullnak a már említett csökkentett motorüzemmódja is szerepet játszik, de azt is bizonyítja, hogy az MCL38-as aerodinamikailag hatékonyabbá vált.

Leclerc maradt az élen, meglepetések a második és harmadik helyen a 2. imolai edzésen

A Ferrarinál szintén úgy tűnik, hogy az újítások valódi előrelépést hoznak, de egyelőre csak Leclerc számára, aki a jelek szerint sokkal jobban kezeli a mozgékony autót. „Jól érzem magam az autóban – jelentette ki. – A fejlesztések a várakozásoknak megfelelően működnek.” Carlos Sainz eközben mind egy körön, mind versenytempóban jelentősen elmaradt csapattársától. „A második szabadedzésen kísérleteztünk néhány beállításbeli dologgal – fogalmazott. – Az elsőn nagyon elégedett voltam az autóval, de a kísérletezés kicsit rossz irányba vitt minket. Szombatra visszatérünk oda, ahol az első gyakorláson voltunk.”

A Red Bull helyzetét jól mutatja, hogy ezúttal versenytempóban is elmaradnak a McLaren és a Ferrari kettősétől, hiszen Verstappen 6, közepes gumikon futott körének átlaga 61 századdal elmarad a hasonló abroncsokon lévő Leclerc-étől. Ráadásul az eltérő stratégiában sem nagyon bízhatnak, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy a Pirelli hiába hozott eggyel lágyabb kínálatot a két évvel ezelőtti hétvégéhez képest, a C3-assal és a C4-essel, azaz egy keménnyel és egy közepessel teljesíthető a versenytáv. Ezzel pedig a többség vélhetően élni is fog, mivel Imolában az átlagnál nagyobb időveszteséget jelent egy bokszkiállás.

A második gyakorlás üde színfoltja Cunoda Júki volt, aki 38 százados hátrányban harmadikként zárt. Az RB versenyzője azonban valószínűleg a többiekénél valamivel könnyebb autóval ment, a versenytempót tekintve pedig nemcsak a három említett csapattól, hanem a Mercedestől és az Aston Martintól is elmaradt. Ami utóbbi kettőt illeti, úgy tűnik, hogy ezúttal egyértelműen a brackley-iek vannak előrébb, akik az idei mércéjükhöz képest kifejezetten biztatóan kezdték a hétvégét.

Rossel Bonato navigátorával folytatja a WRC2-es szezont

0

Arnaud Dunand befejezi karrierjét Yohan Rossel mellett, azonban a WRC2 éllovasa máris megtalálta új navigátorát, aki Benjamin Boulloud lesz. 

Pénteken Arnaud Dunand a közösségi médiában jelentette be, hogy befejezi a közös munkát Yohan Rossel-el. 

„Majdnem 2 évet versenyeztem Yohan Rossel mellett, tele hullámvölgyekkel, de mindenekelőtt rendkívüli élményekkel, azonban úgy döntöttem, hogy saját okokból abbahagyom ezt a kalandot – írta Arnaud Dunand. – Köszönet Yohannak az elvégzett munkáért és a győzelmekért, sok sikert kívánok neki a jövőben. Nagy köszönet az egész Citroen Racing csapatnak is a professzionalizmusért, nagyszerű pillanatokat éltünk át együtt.” 

Yohan Rossel azonban máris megtalálta új navigátorát, aki Yoann Bonato eddigi versenyzőtársa, Benjamin Boulloud lesz. 

„Majdnem két év együtt töltött év után Arnaud Dunand döntése nyomán véget ért közös munkánk – írta Yohan Rossel. – Nagyon szeretném megköszönni neki azt a nagyszerű munkát, amit mellettem végzett, soha nem felejtem el a győzelmeinket, és büszke vagyok arra, hogy megosztottam vele karrierem egy részét. 100%-ban tiszteletben tartom a döntését, és a legjobbakat kívánom neki a jövőben. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy bejelentsem, hogy Benjamin Boulloud fog velem vezetni Szardínián, de a jövő héten a Terre d’Aleria Rallyn is, ahol a 0-s autóként leszünk jelen.” 

Kanári-szigetek Rally: Rendkívül kiélezett csata végén Bonato nyert, Franceschi vezeti az Eb-t

Rossel Dunand-dal összesen 10 WRC2-es versenyen állt rajthoz és együtt 5-ször álltak dobogóra, háromszor pedig a legmagasabb fokra. 

Yoann Bonato ezzel szemben 2001 óta versenyzett Benjamin Boullouddal, akivel hazájában öt nemzeti bajnoki címet szerzett, a WRC2-ben három dobogós eredményt ért el, amiből egy győzelem volt. Az ERC-ben három győzelmet értek el együtt. Összesen 193 versenyen indultak közösen, amiből 40 volt az abszolút győzelem. 

Newey az egész világot félrevezeti, és már aláírt új csapatához?

0

Sajtóértesülések szerint Adrian Newey már aláírta szerződését a Ferrarival, amiről Frédéric Vasseurt, a Scuderia csapatfőnökét is megkérdezték. A francia szakember azonban nem erről fejtette ki bővebben a véleményét.

Amióta felmerült a sajtóban, hogy Adrian Newey valóban távozhat a Red Bulltól, a teljes Forma–1-es közvélemény azt találgatja, hogy hol fog kikötni. A távozás tényét szűk két és fél hete megerősítették, az viszont továbbra sem ismert, hogy a bikásoknál az elmúlt években technikai főigazgatóként dolgozó szakember melyik csapatnál folytatja pályafutását.

Merthogy azt már szinte biztosra lehet venni, hogy lesz következő állomása, és nem az energiaitalos istállótól fog visszavonulni. Erről ő maga beszélt nemrég, amikor kijelentette, hogy jelenleg ugyan fáradtnak érzi magát, de előbb-utóbb vélhetően belevág az új munkába. Arról viszont egy szót sem ejtett, hogy ez melyik alakulatnál fog megtörténni.

Newey elárulta, mit nem fog csinálni, miután elhagyja a Red Bullt

Az elmúlt hetek híresztelései alapján a Ferrari tűnik a legnagyobb esélyesnek, olyannyira, hogy a Daily Mail olasz értesülésekre hivatkozva azt írja, hogy Newey már alá is írta a szerződését a maranellóiakkal. A sportág egy meg nem nevezett vezető személyisége pedig úgy tudja, hogy „ha a tinta még nem száradt meg, akkor hamarosan meg fog”.

Newey ezzel két pontot is kipipálna azok közül, amelyekről korábban úgy fogalmazott, hogy sajnálja, hogy nem jött össze karrierje során. Az egyik maga az a tény, hogy az F1 történetének legsikeresebb csapatánál tevékenykedjen, a másik pedig az, hogy Lewis Hamiltonnal dolgozzon együtt, hiszen a hétszeres világbajnok jövőre már vörös overálban fog versenyezni.

A 65 éves mérnök esetleges érkezése kapcsán Frédéric Vasseurt is megkérdezték, ám ő nem volt hajlandó érdemben reagálni az értesülésekre. „Adriannek remek mérlege van – jelentette ki a Ferrari csapatfőnöke. – Ő a legsikeresebb mérnök a paddockban. Nem vagyok tisztában a statisztikákkal, de azt mondanám, hogy valószínűleg így van. Ehhez viszont nem tudok hozzászólni.”

„Meg fog ölni, amiért ezt elmondom” – kikotyogták Adrian Newey titkát

Amennyiben Newey a lehető legkorábban, azaz 2025 első hónapjaiban megkezdi a munkát a Ferrarinál (vagy valamelyik másik csapatnál), akkor még lesz érdemi beleszólása a 2026-os, új szabályok szerint épülő autó tervezésébe. Az idei és a jövő évi konstrukcióból viszont mindenképpen nélküle kell kihozni a maximumot, és Vasseur úgy véli, jó úton járnak.

„Őszintén szólva a Ferrarinál most arról szólt a munka, hogy lépésről lépésre, apró lépésről apró lépésre javuljunk – mondta még az Emilia-romagnai Nagydíj pénteki szabadedzései előtt, amelyeken Charles Leclerc végzett az élen. – Én pedig bízom a cégnél lévő emberekben, hogy jó munkát végeznek. Ha összehasonlítjuk az egy évvel ezelőtti és a május eleji állapotot, amely talán Miami volt, [tavaly] egy másodperccel maradtunk el. Múlt héten [valójában két hete – a szerk.] Miamiban pedig egy-másfél tizedmásodperc volt a hátrányunk. Ez azt jelenti, hogy hatalmas lépést tettünk előre. Ez azonban nem elég, mert szerintem a Red Bull még mindig előttünk jár. Sokkal kisebb [a különbség], és nem is mindig [áll fenn], de úgy vélem, továbbra is egy kicsit előrébb tartanak. Tovább kell folytatnunk, hogy századról századra [faragjuk le a hátrányt]. Arra a tényre kell összpontosítanunk, hogy ez soha nem öt tizedről öt tizedre fog történni. Hiba lenne [ezt gondolni]. Ha fel kell zárkóznunk, akkor ez századról századra fog megtörténni, és nem szabad azt képzelni, hogy van egy csodafegyver.”

Leclerc maradt az élen, meglepetések a második és harmadik helyen a 2. imolai edzésen

Jan Solans a WRC2-es futamgyőzelem után is reálisan látja esélyeit

0

Jan Solans önmaga és a Rally2-es Toyota számára is első WRC2-es győzelmét szerezte a Portugál Rallyn, azonban így sem gondolja, hogy esélyes lenne a WRC2-es bajnoki címre. 

Jan Solans nagy meglepetésre szerezte meg a WRC2-ben első győzelmét, miután a Portugál Rallyn Oliver Solberg és Gus Greensmith is az élről esett ki. 

A spanyol versenyző végül nagy csatában tudta legyőzni az ír Josh McErleant. 

Érdekesség, hogy mindkét versenyző az idei évre cserélte le Rally2-es Hyundai autóját Toyotára, illetve Skodára. 

“Elképesztő versenyt volt – mondta Jan Solans a Portugál Rally után a WRC hivatalos oldalának. – Nagyon régóta dolgozunk azért, hogy ehhez hasonló sikert érjünk el, és ez a győzelem egyúttal az első sikere is volt a Rally2-es Toyotának, valamint én szereztem az első spanyol győzelmet is a WRC2-ben. Nagyon nagy volt a megkönnyebbülés a verseny végén. Tudtuk, hogy nagyon nehéz verseny lesz, mert a mezőny elején lévő versenyzők szinte repültek a pályákon. Néha túl nagy is volt a kockázat, amit vállaltak. Mi igyekeztünk következetesen vezetni, nem hibáztunk és végül a mi taktikánk fizetődött ki. Az autó megmutatta erősségét, mert a legdurvább helyeken is nagyon jól működött.” 

Nagy csata, végül óriási meglepetés a WRC2 portugál versenyén

Nil Solans öccse azonban a győzelem után is tudja, hogy a WRC2-es bajnoki címre még nem ők a legesélyesebbek. 

“Azt hiszem, ahhoz, hogy esélyünk legyen a bajnoki címre, még sok tapasztalatra van szükség, és gyorsulnunk is kell. A mi oldalunkon egyedül a következetesség áll. Legközelebb Szardínián indulunk, majd Görögország következik, de Lettországon is gondolkozunk.” 

Öt verseny után a WRc2-es bajnokságot Yohan Rossel vezeti, Jan Solans pedig 20 pont hátránnyal az ötödik helyen áll holtversenyben honfitársával, Pepe Lópezzel.