back to top
2024. november 27. 10:45
Kezdőlap Blog Oldal 196

Dani Sordo szeretné kihasználni a rajthelyéből fakadó előnyt a Portugál Rallyn

0

Dani Sordo a tavalyi Japán Rally után tér vissza a WRC mezőnyébe, Portugáliában pedig rajthelyét kihasználva nyerni szeretne. 

Dani Sordo első idei vb versenyére kerül sor a hétvégi Portugál Rallyn, a spanyol pilóta utoljára a Japán Rallyn indult, ahol a nagy esőben hamar véget ért futama, ugyanakkor utolsó murvás futamán, az Akropolisz Rallyn a harmadik helyen zárt. 

A 41 éves pilóta a Portugál Rallyn szeretné kihasználni első napi rajthelyét és a győzelmet célozza meg. 

„Nagyon izgatott vagyok, hogy ismét Rally1-es autóval versenyezhetek, különösen Portugáliában – mondta Dani Sordo. –  Ez mindig egy különleges rally a versenyzők és a nézők számára is. Ez egyedülálló kihívás az autó számára a hőmérséklet és a szakaszok profilja miatt, így a megfelelő beállítás a siker kulcsa. Sokat dolgoztunk az esemény előtti tesztelésen, hogy tökéletesítsük azt, hogy a következő hétvégén keményen támadhassunk. Ez érdekes lesz, tekintve, hogy a részmunkaidős versenyzők nagy része nagyon versenyképes ebben a szezonban, és a rajthely egy másik fontos tényező az ilyen típusú talajon való sikeresség szempontjából. A végső cél a győzelem, és remélem minél több pontot szerezhetek ezen a hétvégén a csapatnak.” 

Sordo eddig 15 alkalommal versenyzett Portugáliában, azonban nyerni még nem tudott, eddigi legjobb eredménye a második hely volt, melyet 2021-ben és tavaly tudott elérni. 

Drámai fordulatok, meglepetés eredmények, fantasztikus hangulat – Ilyen volt a V-Híd Rally Hungary (videó)

0

Kora nyárias időben, igen színvonalas mezőny jelelétével került megrendezésre az V. Rally Hungary. A Veszprémbe költöző verseny drámai fordulatokban gazdag, nagyszerű hangulatban zajlott, a végén pedig meglepetés eredmények születtek. Elkészült a verseny visszatekintő videója.

A verseny összefoglalója

Olyan történt az F1-es Miami Nagydíj árnyékában, amilyet még nem látott a világ (videó)

0

A Lando Norris első győzelmét hozó Miami Nagydíj árnyékában a NASCAR összehozta történetének legszorosabb befutóját.

A Forma–1 Egyesült Államokban tapasztalható elképesztő népszerűség-növekedése miatt a Miami Nagydíj volt az elmúlt hétvége slágereseménye a motorsportban az USA-ban, de közben a NASCAR-ban is rendeztek versenyt. Méghozzá Kansasben, ahol olyasmit láthattak az inkább ezt a műfajt választó nézők, amit a Cup Series történetében még soha, Kyle Larson ugyanis minden idők legszorosabb befutójával nyert. Mindezt azok után, hogy nemrég Atlantában az akkor minden idők harmadik legszorosabbjának számító befutót hozták össze a pilóták…

Hogy miként jutottak el idáig, és hogyan nézett ki a befutó, arról az alábbi cikkben olvashatnak bővebben:

Minden idők legszorosabb befutója után Kyle Larson ünnepelhette a kansasi győzelmét (videó)

Nem indult jól az ERC-szezon az MRF Team versenyzőinek

0

Az elmúlt két évben alig akadt olyan verseny, ahol ne az MRF Team versenyzői játszották volna az egyik főszerepet, ehhez képest idén két verseny után Andrea Mabellini érte el a legjobb eredményt, a Rally Hungaryn zárt a hetedik helyen. 

A Rally Hungaryn az MRF Team versenyzői közül Andrea Mabellini a hetedik lett, míg Efrén Llarena és Martins Sesks is kiesett. Azonban ennél is gyengébben szerepelt a csapat a Kanári-szigetek Rallyn, ahol bár mindhárom versenyző célba ért, de Llarena 11., Mabellini 17., míg Sesks 24. helyen zárt. 

“Igazából minden gyorsaságin jó munkát végeztünk a Kanári-szigeteken – mondta Efrén Llarena az ERC hivatalos oldalának. – Mindent igyekeztünk megtenni a jó eredmény érdekében, de nyilván csalódott vagyok, mert dobogóért szerettünk volna harcolni. Úgy éreztem, hogy a tempóm jó, de az eredmények nem ezt mutatták. Összességében csalódást keltő hétvégénk volt, de már a következő versenyre, Svédországra koncentrálunk.” 

“Nagyon kemény hétvége volt a Kanári-szigeteken és nem egészen erre számítottunk – mondta Mabellini. – A jövőben jól felhasználható tapasztalatokat szereztünk, amikkel javulni tudunk a következő versenyeken.” 

„Sikerült növelni aszfaltos tapasztalatunkat – mondta Sesks. – Tudjuk, hogy van még min dolgozni az aszfaltos versenyeken, ezért most megbeszéljük a csapattal, hogy miként tudnánk gyorsulni. Svédországban és Észtországban azonban már a győzelemért szeretnénk harcolni.” 

Június 13-15. között a svéd Skandináv Rallyval folytatódik az Európa-bajnokság. 

Halálsikolyok Monacóban; hősies helytállás a repülőgép-balesetet túlélő F1-es pilótától

0

A Ferrari 60-as évekbeli olasz sztárjára a Monacói Nagydíjon, a lángok között csapott le a végzet, míg a 90-es és 2000-es évek egyik élpilótája 33 évvel később halálközeli élmény után nyújtott megsüvegelendő teljesítményt.

Ezen a napon, május 7-én rendezték többek között az 1967-es Monacói és a 2000-es Spanyol Nagydíjat is. Sajnos mindkét versenyhez köthető haláleset, mivel előbbin szerzett végül az életét követelő sérüléseket a Ferrari olasz sztárja, Lorenzo Bandini, utóbbin pedig – mint később kiderült – többszörös bordarepedéssel, nagy fájdalmak közepette lett második David Coulthard azok után, hogy 5 nappal korábban túlélt egy mindkét pilóta halálát hozó repülőgép-szerencsétlenséget.

Alábbi cikkeinkben Bandini tragédiáját és Coulthard drámáját is részletesen felidéztük azok tavalyi évfordulóján, és most megtesszük ezt újra.

Horror Monacóban – szalmabálákon múlt az élete a Ferrari sármos olasz pilótájának (videó)

Lezuhant a repülőgépe, pár nap múlva már Schumacherrel csatázott a McLaren pilótája

Athén nélkül is hatalmas összekötő szakaszok és 15 gyorsasági az Akropolisz Rallyn

0

Az Akropolisz Rallyn idén nem rendeznek Athén környékén gyorsasági szakaszokat, azonban így is hatalmas összekötők várnak a WRC-mezőnyre. 

Megjelent a görög Akropolisz Rally útvonala, melyben 15 gyorsasági szerepel, így a versenytáv 303.23 km lesz, ami nem kevesebb, mint 1417.19 km táv megtételével lesz teljesíthető. 

A verseny 2021-ben tért vissza a WRC-naptárba és minden évben Athénhoz közeli pályák szerepeltek a programban pénteken, míg a verseny központja Görögország északi részén lévő Larnia volt. Az athéni szakaszok miatt pedig nagy összekötők voltak a rendezvényen, azonban így is csak 1100-1250 km volt a teljes verseny hossza. 

Idén bár athéni pályák nem lesznek, mégis mintegy 200 km-rel lesz hosszabb a teljes rendezvény! 

Pénteken és szombaton is három pályát kell kétszer teljesíteni a mezőnynek, míg vasárnap összesen három gyorsasági szerepel a programban. 

A versenytáv alapján a pénteki lesz a leghosszabb, amikor 133.96 km-t kell megtenni minél rövidebb idő alatt, azonban időben a szombati nap lesz a legkimerítőbb, amikor az első gyorsasági görög idő szerint reggel 07:16-kor, magyar idő szerint egy órával előbb kezdődik, míg az utolsó 20:05-kor. (19:05). Szombaton ráadásul a versenyzőknek nagy szerviz nélkül kell teljesíteni a napi 115 km-es versenytávot. 

Akropolisz Rally időterv, magyar idő szerint 
Szeptember 5., csütörtök 
08:01 Shakedown 3.62 km 

18:00 Rajtceremónia – Lamia 

Szeptember 6., péntek 
06:58 SS1 Ano Pavliani 1 22.47 km
08:09 SS2 Dafni 1 21.14 km
10:17 SS3 Tarzan 1 23.37 km
11:42 Gyűjtő – 34 perc
12:16 Szerviz A – Lamia – 30 perc
13:29 SS4 Ano Pavliani 2 22.47 km
14:40 SS5 Dafni 2 21.14 km
16:48 SS6 Tarzan 2 23.37 km
18:23 Szerviz B – Lamia – 45 perc 

Szeptember 7., szombat 
06:16 SS7 Rengini 28.67 km
08:37 SS8 Thiva 20.95 km
11:05 SS9 Aghii Theodori 1 25.79 km
11:53 Gyűjtő – 70 perc
13:03 Gumi-szerelési zóna – Loutraki – 15 perc
14:04 SS10 Loutraki 12.66 km
15:05 SS11 Aghii Theodori 2 25.79 km
18:20 Gyűjtő – 42 perc
19:05 SS12 EKO SSS 1.76 km 

Szeptember 8., vasárnap 
05:00 Szerviz C – Lamia – 45 perc
08:04 SS13 Inohori 17.47 km
09:05 SS14 Eleftherohori 1 18.06 km
10:20 Gyűjtő – 55 perc
11:15 Szerviz D – Lamia – 15 perc
12:15 SS15 Eleftherohori 2 (Power Stage) 18.06 km
13:20 Célceremónia
14:40 Dobogó 

Thierry Neuville nyerni szeretne a Portugál Rallyn

0

Thierry Neuville a WRC-pontverseny éléről várhatja a Portugál Rallyt, ahol szeretné megismételni a Montén elért eredményt. 

Thierry Neuville győzelemmel kezdte a Montén az idei WRC-szezont, majd Svédországban negyedik, Kenyában ötödik, Horvátországban pedig harmadik helyen zárt, így hat pont előnnyel vezeti a pontversenyt Elfyn Evans előtt. 

A Hyundai belga versenyzője, ugyan tudja, hogy Portugáliában nem biztos, hogy jó lesz az első rajthely, azonban így is a győzelmet célozza meg.  

„A portugáliai sikerhez következetességre, jó autóbeállításra és önbizalomra van szükségünk az autóban – mondta Thierry Neuville. – Az útviszonyok és a rajtpozíció is nagyban befolyásolja a teljesítményünket: ha esik az eső, akkor gyorsak leszünk, ha száraz, akkor többet küzdünk, mert mindenki jól ismeri a szakaszokat. A tesztek során elégedett voltam az autóval, és olyan beállításra koncentráltunk, amely önbizalmat ad ahhoz, hogy nagyon csúszós körülmények között is támadjak. Minden kanyarkombinációban precízebb autóra van szükség, az a célom, hogy optimalizáljuk a pénteki és szombati teljesítményünket, mielőtt a vasárnapi támadást a maximális pontszámért megtámadnám, a dobogó legfelső fokán szeretnék végezni.” 

Neuville korábban 12 alkalommal indult a Portugál Rallyn, ahol 2018-ban tudott nyerni. 

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni.   

Sajtó: a Ferrari egy nagy fogásról már lemaradt, nem távozik a Red Bull kulcsembere

0

Miközben mindenki azt találgatja, hogy a Red Bullt 19 közös év után elhagyó Adrian Newey a Ferrarihoz csatlakozik-e, kicsit kevesebb szó esett arról, hogy a maranellóiak korábbi egybehangzó sajtóértesülések szerint nagy erőkkel dolgoztak azon, hogy megszerezzék a 65 esztendős sztármérnök jobbkezét, a technikai igazgató Pierre Wachét. A RacingNews365 szerint azonban ennek már vége.

Waché sokak szerint még fontosabb is a Red Bull technikai gárdájában, mint Newey, ami azért nem feltétlenül van így, de az tény, hogy az irányításával az energiaitalos csapat remekül aknázta ki a Newey által (is) meghatározott fejlesztési irányt, és már harmadik éve dominálják a Forma–1-et.

Az RN365 pedig úgy tudja, hogy a szakember az idei év korábbi szakaszában az addiginál sokkal kedvezőbb szerződést írt alá, amellyel 2028 végéig hosszabbított a bikásokkal. Magyarán: a Ferrari a jelek szerint lecsúszott a Red Bull egyik kulcsemberéről, és most az a kérdés, hogy a másikat sikerül-e megszereznie, vagy Newey inkább visszavonul, esetleg másik istállóhoz megy.

Waché egyébként 2023-ban hosszú távra elkötelezte magát a Red Bull mellett, és a hírek szerint ennek a szerződésnek egy kedvezőbb változatát szignózta az idén februárban, azaz a Red Bull valószínűleg komoly lépéseket tett a megtartásáért a Ferrari érdeklődésére reagálva. A francia szakember Newey távozásával még nagyobb felelősséget kap, és a 2026-os, teljesen új szabályok szerint épített Red Bull elkészültét teljes egészében ő felügyeli majd.

Mi volt Newey szerepe a Red Bullnál, avagy jelenthet-e egy személyben megváltást új csapatának?

Millimétereken múlt a katasztrófa a Red Bullnak Miamiban

0

Nem sokon múlt, hogy a Red Bull kettős kieséssel zárja a Miami Nagydíjat, és Max Verstappen, illetve Sergio Pérez az első kanyart se „élje túl.” A 4. helyről induló mexikói pilóta ugyanis a belső íven próbált meg pozíciókat nyerni a rajtnál, ám a gyenge tapadás megtréfálta, és nem sokon múlt, hogy csapattársát, illetve Carlos Sainzot is megtorpedózza. Végül sikerült elkerülnie az ütközést és továbbmennie egyenesen.

„Ma mindenki nagyon keményen versenyzett. Először a rajtnál Checo, aki, hogy Seb régi mondásával éljek, úgy jött, mint egy torpedó, és kis híján mindannyiunkat elsöpört az 1-es kanyarban – értékelt a négyszeres világbajnok 2016-os Kínai Nagydíj után Danyiil Kvjatra tett megjegyzéseit idéző Sainz a verseny után a Sky Sportsnak – Ott két pozíciót is elveszítettem, ami nagyban befolyásolta a versenyem. De ezt követően is gyors voltam. Viszont egy körrel lecsúsztam arról, hogy én is úgy kapjam el a safety cart, mint Lando, mert akkor mi győzhettünk volna.”

Ennyire volt közel:

Pérez a verseny után elmondta, meglepte, hogy mennyire nem volt tapadás a belső íven, és ha ezt előre tudta volna, eleve nem is választotta volna azt az oldalt. „Amint a fékre léptem, észleltem, hogy az autó nem fog kellően lelassulni. Végül blokkolt a kerekem és továbbmentem egyenesen. Majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy elkezdjen forogni a kerék.”

Első ránézésre a két Red Bull nem ért össze, ám Verstappen nyilatkozatból az sem zárható ki, hogy egy kicsit mégis. „Befordultam, és a tükörben láttam, hogy [Pérez] állóra fékezi a kerekét. A verseny után megnéztem, és van egy kis karcolás a diffúzoromon, úgyhogy valaminek el kellett találnia. Nagyon közel volt, és katasztrófát okozhatott volna a csapatnak. Szerencsések voltunk” – összegzett Verstappen.

A felvételek tanúsága alapján nem lehet megállapítani, hogy volt-e minimális kontakt, de a Spanyol Nagydíjtól érkező, hátrafelé néző kamerával már az ilyen esetekben sokkal pontosabb képet kaphatunk erről.

Teljesen új kameraállás jön az F1-es közvetítésekbe – elképesztően látványos lesz

Kettős magyar győzelem a Horvát Rally Bajnokság második futamán

0

Hétvégén rendezték a Horvát Rally Bajnokság második idei versenyét, a Medimurski Rallyt, melyen Kovács Antal Szilágyi János előtt tudott nyerni. 

Szombaton és vasárnap összesen 11 gyorsaságit és 96.48 km versenytávot kellett teljesítenie a Horvát Rally Bajnokság második futamának 32 fős mezőnyének. 

A mezőny erőssége ugyan jelentősen elmaradt a szezonnyitó Quattro River Rally mezőnyétől, ahol több WRC-pilóta is tesztelt a Horvát Rally előtt, azonban ezen a versenyen is megkellett harcolni a jó eredményekért. 

Kovács Antal és Istovics Gergő rajt-cél győzelmet szerzett a Cakovec környéki versenyen a Rally2-es Hyundaijal, és megszerezte a Horvát Nemzetközi Bajnokság értékelésének első helyét. 

A nemzeti értékelésben pedig Szilágyi János és Balai Róbert tudott nyerni Rally4-es Peugeot-val, akik a verseny negyedik szakaszán álltak az abszolút második helyre, melyet végül 1:55.5 perccel elmaradva Kovácsék mögött szerzett meg. 

A versenyen további négy magyar páros is rajthoz állt, közülük Zsebe Gábor és Mohácsi László Skoda Feliciával az abszolút hatodik és kategória második helyen ért célba. 

Belső Lajos és Belső Kristóf Suzuki Swifttel az abszolút 15., és kategória második, Locher János és Molnár Fanni abszolút 20., és kategória 11. helyen ért célba. 

A versenyt végül 10 páros, köztük Fábián Donát és Madarász Szabolcs nem tudta befejezni a Ladával.