back to top
2024. november 27. 12:50
Kezdőlap Blog Oldal 197

Kettős magyar győzelem a Horvát Rally Bajnokság második futamán

0

Hétvégén rendezték a Horvát Rally Bajnokság második idei versenyét, a Medimurski Rallyt, melyen Kovács Antal Szilágyi János előtt tudott nyerni. 

Szombaton és vasárnap összesen 11 gyorsaságit és 96.48 km versenytávot kellett teljesítenie a Horvát Rally Bajnokság második futamának 32 fős mezőnyének. 

A mezőny erőssége ugyan jelentősen elmaradt a szezonnyitó Quattro River Rally mezőnyétől, ahol több WRC-pilóta is tesztelt a Horvát Rally előtt, azonban ezen a versenyen is megkellett harcolni a jó eredményekért. 

Kovács Antal és Istovics Gergő rajt-cél győzelmet szerzett a Cakovec környéki versenyen a Rally2-es Hyundaijal, és megszerezte a Horvát Nemzetközi Bajnokság értékelésének első helyét. 

A nemzeti értékelésben pedig Szilágyi János és Balai Róbert tudott nyerni Rally4-es Peugeot-val, akik a verseny negyedik szakaszán álltak az abszolút második helyre, melyet végül 1:55.5 perccel elmaradva Kovácsék mögött szerzett meg. 

A versenyen további négy magyar páros is rajthoz állt, közülük Zsebe Gábor és Mohácsi László Skoda Feliciával az abszolút hatodik és kategória második helyen ért célba. 

Belső Lajos és Belső Kristóf Suzuki Swifttel az abszolút 15., és kategória második, Locher János és Molnár Fanni abszolút 20., és kategória 11. helyen ért célba. 

A versenyt végül 10 páros, köztük Fábián Donát és Madarász Szabolcs nem tudta befejezni a Ladával. 

Eladó a Peugeot 206 WRC, mellyel Grönholm, Burns, Panizzi és Rovanpera is versenyzett

0

Egy aukciós oldalon meghirdetésre került az a 2001-es Peugeot 206 WRC, mellyel Gilles Panizzi és Marcus Grönholm is győzelmet tudott ünnepelni a WRC-ben, de vezette vb futamon Didier Auriol, Richard Burns és Harri Rovanpera is. 

A 35-ös alvázú Peugeot 206 WRC 2001-ben, Cipruson debütált versenyen először, akkor azonban még Marcus Grönholm nem tudott vele célba érni műszaki hiba miatt. Az autóval az első vb futamgyőzelmet Didier Auriol érte el a 2002-es Korzika Rallyn, majd még abban a szezonban Marcus Grönholm tudott nyerni vele Ausztráliában és Új-Zélandon. 

Az autóval később versenyzett WRC-futamon Harri Rovanpera, valamint Richard Burns is, 2005-ben a Peugeot eladta a járművet és a francia Bozian Racing tulajdonába került, ahol utoljára Nicolas Bernardi vezette WRC-futamon a 2005-ös Német Rallyn.  

Később a francia Jean-Paul Grohens és az olasz A-Style Team is volt az autó tulajdonosa, most pedig a brit Girardo & Co autói között található. 

Az autó azonban most felkerült a Pistonheads aukciós oldalra, túl sok információ azonban nem lett megjelenítve az autóról, így az árat is a tulajdonostól lehet megtudni. 

Küszöbön az eltiltás, példátlan eset miatt jöhet ismét a Ferrari csodatinije?

0

Miután a Miami Nagydíjon sem sikerült büntetés és büntetőpontok begyűjtése nélkül végigmennie, Kevin Magnussen elképesztően közel került ahhoz, hogy eltiltsák egy versenyre. A Haas dán versenyzője a miami hétvége során 5 pontot szedett össze, amivel csupán két pontra került az eltiltástól.

A 31 esztendős pilóta a sprinten három büntetőpontot kapott, amiért Lewis Hamilton ellen csatázva folyamatosan indokolatlanul hagyta el a pályát, majd ehhez jött hozzá újabb két egység (10 másodperces időbüntetéssel fűszerezve), amikor a versenyen kilökte Logan Sargeantet. Az már ebből a szempontból nem releváns, de Magnussen még egy 20 másodperces időbüntetéssé konvertált áthajtásos büntetést is kapott, amiért a csapat hibájából nem cserélték le a kerekeit a biztonsági autós fázis alatt, noha ő behajtott a bokszba.

Hogy érzékeltesse, mennyire bosszús volt, a The-Race.com változtatás nélkül közölte a Magnussennel a verseny után folytatott beszélgetését, amely során a Haas pilótája végig egyszavas vagy nagyon kurta válaszokat adott, és egyetértett azzal, hogy minden szempontból „pokoli” hétvégén van túl. Ezen kívül nem akarta kommentálni a Sargeanttel történt ütközést; azt, hogy jogos volt-e az azért kapott büntetés; illetve azt sem, hogy Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint a szombati sprinten Hamilton ellen bemutatott védekezéséért el kellene őt tiltani.

„Maradjon otthon” – egy csapatfőnök eltiltaná a Hamiltonnal többször is szabálytalankodó pilótát

Azzal, hogy rosszul mérte fel a helyzetet a Sargeant elleni csatában (különösen úgy, hogy jóval a pontszerző helyezéseken kívül voltak, és már akkor is vészesen közeledett az eltiltás felé), Magnussen gyakorlatilag egyetlen hibára került attól, hogy ki kelljen ülnie egy futamot, ráadásul a pontjai közül 2025 márciusáig nem évül el egy sem (akkor 3 is), azaz az idei szezon teljes hátralevő részében ott lebeg majd fölötte az eltiltás veszélye.

A dán pilóta a Szaúd-arábiai Nagydíjon 3 pontot kapott ütközésokozásért, amikor szintén ellentmondásos módon védekezett Alex Albonnal szemben, hogy azzal csapattársát, Nico Hülkenberget segítse. Aztán két pontot kapott azért, mert a Kínai Nagydíjon kilökte Cunoda Júkit, és erre jött rá az 5 Miamiban szerzett pont. Azaz 5 futam leforgása alatt sikerült összegyűjtenie 10 pontot, és most 18 futamot kell úgy végigcsinálnia, hogy legfeljebb 1 pontot kaphat. Ütközés okozásáért általában a kettő szokott lenni a minimum, így kijelenthető, hogy Magnussennek extra óvatosnak kell lennie a folytatásban.

Hogy ez miként lesz kivitelezhető úgy, hogy a Haas Miamiban másodszor állította őt Hülkenberg szolgálatába és alkalmazott megkérdőjelezhető manővereket védekezés közben, igen nehezen látszik, és kisebb csodával érne fel, ha Magnussen megúszná az eltiltást.

Amennyiben pedig eltiltják, úgy ő lesz az első „áldozata” a büntetőpont-rendszernek, és ebben az esetben előfordulhat, hogy a Haas jövő évi kiszemeltje, a Ferrarival Szaúd-Arábiában szenzációsan debütáló, az amerikai istállóval az idén több első szabadedzésen való részvételt is tervező 18 éves Oliver Bearman kap majd lehetőséget.

A nagyközönség nemrég ismerte meg, de a Ferrarit már jóval korábban lenyűgözte Sainz helyettese

Fourmaux egyik kedvenc versenyén, Portugáliában folytatná idei jó szereplését

0

Adrien Fourmaux az idei WRC szezon egyik kellemes meglepetése, az M-Sport francia versenyzője pedig folytatná jó szereplését egyik kedvenc versenyén is. 

Adrien Fourmaux kapcsán a korábbi problémák miatt sokan azt várták, hogy sorban törni fogja az M-Sport Ford Pumáját idén, azonban a francia versenyző csupán Horvátországban hibázott, majd kitűnő szerelői képességét bemutatva folytatni tudta a versenyt és komoly pontszámot szerzett. 

E mellett azonban Svédországban és Kenyában is dobogóra tudott állni, így a Portugál Rallyt a bajnoki harmadik helyről várhatja. 

“Igazán híres verseny a Portugál Rally, ahol látványban is sem szokott hiány lenni – mondta Fourmaux. – A pályák nagy része a hegyekben található, ezért nagyon technikásak, nehezek a körülmények és könnyedén túl melegszenek az autók. Azonban az autók mellett a versenyzőket is megterhelik a nehéz körülmények. Idén negyedszer indulok ezen a versenyen, és nagyon kedvelem a pályákat, fantasztikus élményt jelent mindig a Fafe ugrató pályáján befejezni a versenyt. Bízom benne, hogy idén is élvezni tudom a versenyt és jó eredményt tudok elérni.” 

Fourmaux 2021-ben érte el eddigi legjobb eredményét Portugáliában, akkor a hatodik helyen zárt.  

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni. 

„Szégyenletes és undorító” – népharag zúdult a miami-győztes McLarenre Donald Trump miatt

0

Nagy felzúdulást váltott ki a közösségi médiában Donald Trump jelenléte a Miami Nagydíjon. Sok McLaren drukkernek pedig nagyon nem tetszett, hogy a megvádolt, a novemberi amerikai elnökválasztáson induló exelnök a csapatuknál vendégeskedett.

Igencsak megosztó módon a McLaren F1-es istállója a garázsában vendégelte meg a Miami Nagydíj előtt Donald Trump korábbi amerikai elnököt. Az Egyesült Államok 45., egyben egyik, ha nem a legmegosztóbb elnöke megnézte a csapat autóját, majd Zak Brown ügyvezető igazgatóval pózolt az istálló garázsa előtt, hogy aztán a futam után Mohammed bin Szulajm FIA-elnök társaságában személyesen gratuláljon Lando Norrisnak pályafutása első győzelméhez.

„Nem láttam őt a garázsban, hogy őszinte legyek, éppen a felkészüléssel voltam elfoglalva, de a verseny után odajött hozzám, hogy gratuláljon. Ez megtiszteltetés, mert akármikor jön oda egy ilyen személy, és szakít időt az életéből arra, hogy tisztelettel adózzon azért, amit tettél, annak megtiszteltetésnek kell lennie. Azt mondta, hogy ő hozott szerencsét nekem, úgyhogy nem tudom, ezután eljön-e több versenyre” – nyilatkozta a 24 esztendős brit, amikor Trumpról kérdezték, majd arról beszélt, számos dolog miatt kell tisztelni az idén novemberi választáson az elnöki székért ismét harcba szálló politikust.

„Sok különleges és klassz ember volt itt ezen a hétvégén. Donald olyasvalaki, akit több dolog miatt is nagyon kell tisztelni, és ha egy ilyen ember elismeri, hogy mire vagy képes, elismeri, hogy mennyi munka van ebben, azért hálásnak kell lenni, és én az is vagyok” – jelentette ki.

Norris, Trump és Szulajem a futam után:

Persze jogos kérdés, hogy a politikát minden módon kizárni igyekvő, a versenyzők politikai megnyilvánulásait korlátozó és adott esetben büntető, az autókon és egyéb felületeken politikai üzeneteket, reklámokat tiltó F1-ben miként fordulhatott elő, hogy egy ilyen kaliberű, kampányoló politikus az egyik csapatnál vendégeskedik, és egyértelműen nem civilben, az F1 iránti szeretetének hódolva van ott, hanem kampányolni (Trump a republikánusok jelöltjeként száll harcba novemberben).

Nos, mint a McLaren által kiadott közleményből kiderült, nem a wokingi istálló hívta meg Trumpot, ők csupán belementek abba, hogy meglátogathassa a garázsukat. „A McLaren nem politikai szervezet, ugyanakkor elismerjük és tiszteljük az Egyesült Államok elnöki tisztségét (ami Trumpról nem éppen mondható el – a szerk.), ezért amikor felkérés érkezett arra, hogy [Trump] az FIA elnöke és a Liberty Media elnök-vezérigazgatójának társaságában meglátogathassa a garázsunkat a verseny napján, mi elfogadtuk azt. Megtisztelve érezzük magunkat, hogy az F1 képviselői a McLaren Racinget választották, ami megadta nekünk a lehetőséget, hogy megmutassuk a világszínvonalú mérnöki munkát, amit a motorsportba hozunk.”

Kizárás, időbüntetés, közmunka – íme az F1-es büntetések tiltott politikai megnyilvánulásért

Sokan kiakadtak

A közösségi médiát szemlézve ugyanakkor egyértelmű, hogy számos Forma–1-es és McLaren-drukkernek nem nyerte el a tetszését, hogy a volt amerikai elnökök esetében példátlan perben érintett Trump feltűnt a Miami Nagydíjon. A manhattani kerületi ügyészség ugyanis azzal vádolja a volt elnököt, hogy közokiratot hamisított azzal a szándékkal, hogy elrejtsen olyan információkat, amelyek befolyásolták volna a 2016-os elnökválasztási kampányát. A 34 vádpontban vádolt Trump természetesen ártatlannak vallja magát, és szerinte a per a választásba való beavatkozásnak számít és a politikai üldöztetésének a része.

Zak Brown egyik, két pilótával, valamint Andrea Stella csapatfőnökkel készített selfie-posztja alatt például alig volt olyan komment az X-en, amely ne említette volna meg Trumpot.

„Gratulálok a csapatnak, nagyszerű nap a mai! Utóirat: Kérlek, soha többet ne engedjétek, hogy Trump betegye a lábát a McLaren garázsába” – írta az egyik felhasználó.

„Többet ne hívjátok meg Mr. Narancsot, ha kérhetem” – utalt egy másik a rendre a McLaren színeiben „pompázó” Trumpra.

„Hihetetlenül büszke vagyok Landóra, Oscarra, Andreára, valamint a férfiakra és nőkre a gyárban, de nagyon fáj és csalódottá tesz a mai vendégválasztás a garázsban. Színesbőrű és latino nőként, különösen mexikóiként, őszintén undorodom. McLaren F1, légy jobb!” – érkezett az újabb komment.

Alább a dühös rajongói kommentekből válogattunk még:

„Nagy kár, hogy egy ilyen csodálatos győzelmet beszennyezett egy sorozatos szexuális ragadozó és bűnöző jelenléte a garázsotokban.”

„Kár, hogy erőszaktevőket és bűnözőket támogattok.”

„Új-zélandiként és ennélfogva élethosszig tartó McLaren-drukkerként hátborzongató a mai eredmény, de azon tűnődöm, miként támogathatok egy olyan csapatot, amely meghívja Trumpot a táborába. Nagyon csalódott vagyok” – írta egy, az alapító Bruce McLarennel azonos nemzetiségű drukker.

„Nagyon csalódott vagyok, hogy a McLaren egy fasisztát köszöntött a paddockban, és Lando válasza is szégyenletes volt a sajtótájékoztatón. Többet vártam egy olyan csapattól, amely büszke arra, hogy állítólag elősegíti a sokszínűséget. Trump ennek a szöges ellentéte mellett áll ki.”

„Nem hagyom, hogy Trump elrontsa a napomat, úgyhogy kérlek, ne csináljátok ezt többet! Dicséret mindenkinek és Landót igazolja, hogy mindenki mennyire örült a győzelmének.”

„Gratulálok, de Trump? Ez most komoly?”

„Trump egy maga-sapkában (Make America Great Again – Trump választási szlogenje – a szerk.) a vendégetek a választási kampány alatt. Undorító.”

„Mivel nagyon elkötelezettek vagytok amellett, hogy a politika nem az F1-be való, kérlek, legközelebb hagyjátok otthon a narancsembert.”

„Hány nőtől kaptatok visszajelzést, mielőtt egy ismert erőszaktevővel parádéztatok a paddockban?”

„Beszennyezte a napot ez a narancsszínű sz*r Trump. Szégyelljétek magatokat, hogy megvendégeltek egy bűnözőt. A sportot, politikát és vallást nem keverjük.”

„Örülök Landónak, és boldog vagyok, hogy végre nyert egy versenyt. A McLaren viszont igazán beszennyezte az imidzsét azzal, hogy egy fasisztával, rasszistával, vád alá helyezett bűnözővel, szexuális ragadozóval és felkelővel kedélyeskedik. Szégyenletes.”

A sort még nagyon sokáig lehetne folytatni, és ez csak egyetlen poszt Zak Brown X-éről, miközben ő, a McLaren hivatalos oldala és Norris is többet posztolt a győzelem után, és mindegyik alatt találhatunk ilyen és ehhez hasonló hozzászólásokat. Ami persze nem bizonyítja, hogy a rajongók többsége így érez, de az leszűrhető belőle, hogy sokaknak nem tetszett Trump jelenléte.

Vallási hovatartozástól és Trump megítélésétől függetlenül az pedig valóban komoly kérdéseket vet fel, hogy miként fér bele egy látványosan kampányoló volt amerikai elnök megvendégelése egy Forma–1-es versenyhétvégébe. A Miami Nagydíj előtt egyébként kiderült, hogy Trump egyik barátja adománygyűjtést tervezett a Paddock Clubba a Miami Nagydíj ideje alatt, ahová 250 ezer dollárt kértek volna egy jegyért. Ezt az eseményt azonban a szervezők letiltották.

Evans sok pontot szerezve feledtetné tavalyi nagy esését Portugáliában

0

Elfyn Evans korábban már tudott győzelmet is ünnepelni a Portugtál Rallyn, tavaly azonban egy hatalmas balesetet szenvedett el. Idén szeretné ezt az esést sok pontot szerezve feledtetni. 

Elfyn Evans a világbajnokság második helyéről várhatja a Portugál Rallyt, miután a WRC-szezon eddigi négy versenyén két második, egy harmadik és egy negyedik helyezéssel a bajnokság második helyén áll. A walesi toyotás bízik a jó szereplésben az idei Portugál Rallyn is. 

“A szezon legmozgalmasabb részében vagyunk most, amikor sorban következnek a versenyek, Portugáliával pedig egy sor murvás verseny következik – mondta Elfyn Evans. – Portugália mindig egy nagyon jó verseny, sok kellemetlenséget is tartogathat az utak egyenetlensége, különösen a klasszikus pénteki szakaszokon. Mint minden murvás versenyen, a rajthely itt is fontos szerepet kap, de az időjárás is okozhat meglepetést. Szeretnénk a legjobb formánkat nyújtani és a lehető legtöbb pontot szerezni.”  

Evans korábban 11 alkalommal indult már a Portugál Rallyn, ahol 2021-ben győztesen tudott célba érni. 

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni. 

Véget ért a várakozás, Norris életében először nyert futamot, beállítva Alesi és Häkkinen rekordját

0

Lando Norris nyerte a Miami Nagydíjat, amivel életében először állhatott fel a dobogó legfelső fokára az F1-ben. A McLaren pilótája szerencsésen jött ki a biztonsági autóból, ellentétben a mögötte végző Max Verstappennel.

Meglehetősen meleg időjárási körülmények között kezdődött a Miami Nagydíj. A rajt pillanatában a levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 46 fokos volt. A pole pozícióból Max Verstappen indulhatott, miután a szombati időmérőn ő volt a leggyorsabb. Mellőle Charles Leclerc, mögül pedig Carlos Sainz, valamint Sergio Pérez várhatta a piros lámpák kialvását.

Alain Prost óta nem sikerült senkinek, amit Verstappen véghez vitt Miamiban

 

Ami a gumiválasztást illeti, a mezőny nagy része a közepes abroncsokon kezdett, beleértve az első hetet. A nyolcadik pozícióból induló Lewis Hamilton azonban a kemények mellett döntött, ahogyan a tizenötödik Fernando Alonso, a tizennyolcadik Kevin Magnussen, illetve a büntetés miatt huszadik Daniel Ricciardo is. Az egyetlen pilóta, aki a lágyak mellett tette le a voksát, a tizenhatodik Valtteri Bottas volt.

Verstappen jól jött el, ellentétben Leclerc-rel, akit Sainz és Pérez is lerajtolt, ám utóbbi nagyon elmérte a féktávot, és majdnem kiütötte csapattársát, míg előbbit egy aláfordulás után visszaelőzte. A rajt legnagyobb nyertese Oscar Piastri volt, aki az előtte zajló csatáknak köszönhetően feljött a harmadik helyre. Hátrébb az Alpine-ok vívtak nagy csatát, de nem történt ütközés.

Nico Hülkenberg szintén jól rajtolt, és megelőzte George Russellt, majd a 2. körben a másik Mercedes mellett is elment, így már a hetedik pozícióban autózott. Előttük Verstappen már másfél másodpercre elhúzott, Piastri viszont DRS-távolságon belül tudott maradni Leclerc-hez képest. Igaz, mögötte Sainz ugyanezt elmondhatta magáról.

A 4. körben aztán Piastri tudott támadni, sőt, a 17-es kanyarban ki is fékezte az előtte autózó Ferrarit, és feljött a második helyre. A monacói pilóta nem tudott visszatámadni, de maradt 1 másodpercen belül ellenfeléhez képest, ahogyan Sainz is mögötte. Hátrébb Hamilton visszavette  hetedik helyet Hülkenbergtől, aki majdnem a falhoz szorította őt, nem sokkal később viszont elfékezte magát, így ismét a nyolcadik pozícióban autózott.

A 10. körben aztán Hamilton ismét maga mögé utasította a Haas pilótáját, így feljött a hetedik helyre, miközben a német versenyzőnek már Russellre kellett figyelnie. Két körrel később aztán Hülkenberg blokkolta a kerekeit, aminek következtében DRS-távolságon kívül került a hétszeres világbajnokhoz képest. Így pedig már könnyű préda volt a másik Mercedesnek, aki ezzel megszerezte a nyolcadik helyet. A 36 éves pilóta a kör végén ki is állt a bokszba Pierre Gaslyval együtt, és mindketten kemény abroncsokat kaptak.

A 14. körben Leclerc-t arra kérték, hogy cselekedjen ellentétesen Piastrihoz képest, ami a bokszkiállást illeti, ám ezt nem tette meg, hiszen mindketten kint maradtak. Mindeközben Verstappent arra kérték, hogy kapcsoljon rá, és ne óvja annyira a gumikat, hiszen még mindig csak 3 másodperccel vezetett a McLaren pilótája előtt, akit közvetlenül követtek a Ferrarik.

Mögöttük Lando Norris autózott Pérez mögött, de támadni nem tudott, mígnem aztán a mexikói versenyző a 17. kör végén kiállt új keményekért, és a tizedik pozícióban tért vissza, Esteban Ocon mögött. Az első négyből Leclerc tette meg ezt elsőként két körrel később: a monacói pilóta szintén fehér oldalfalú abroncsokat kapott, és a hatodik helyre tért vissza. Mindeközben Norris megfutotta az addigi leggyorsabb kört, amivel bizonyította, hogy a McLarenben valóban jó tempóra képes.

A monacói versenyző aztán hamar túljutott Hamiltonon, aki mögött így nem sok időt veszített. Mindeközben Verstappen hibázott, és a sikánban eltalált egy bóját, majd arra kérte a csapatot, hogy ellenőrizzék az első szárnyának állapotát. A jelek szerint az orrkúp nem sérült meg súlyosan, ám a búja a pályára került, aminek következtében virtuális biztonsági autót rendeltek el.

Ez meglehetősen rövid ideig tartott, ennek ellenére Verstappen kiállt kemény gumikért, Piastri, Sainz és Norris viszont nem, így a címvédő ideiglenesen visszaesett a negyedik helyre. A következő körben Norris ismét lila kört futott, vagyis úgy tűnt, hogy a McLarenen még nem fogytak el a közepes abroncsok.

A 26. kör végén Hamilton is kereket cserélt, ami azért volt meglepő, mert az akkori első hármassal ellentétben keményeken rajtolt. A hétszeres világbajnok közepes gumikat kapott, és a kilencedik helyre tért vissza. A következő körben aztán Piastri és Sainz is teljesítette a kötelező kiállást, Leclerc pedig mindkettőjüket átugrotta. Mivel Norris kint maradt, átvette a vezetést.

A következő körben aztán óriási szerencséje volt, ugyanis Magnussen a 3-as kanyarban ütközött Logan Sargeanttal, aki így a falban kötött ki, és beküldték a biztonsági autót. A McLaren versenyzője így sokkal kisebb időveszteséggel tudott kiállni, és maradt az élen. Érdekes módon a Safety Car Verstappent gyűjtötte be maga mögé, akit aztán az egész mezőnnyel együtt el kellett engedni, hiszen valójában Norris vezetett. A brit pilótához hasonlóan mások is éltek a kerékcsere lehetőségével, többek között Pérez is, aki a hatodik helyen folytatta a versenyt a közepeseken.

A biztonsági autó a 32. kör végén állt ki a mezőny elől. Az újraindítás után Verstappen közel maradt Norrishoz, de az 1-es kanyar után nőtt a különbség, ráadásul a holland versenyző hibázott is, és a mögötte haladó Leclerc-re kellett figyelnie. Mögöttük Sainz megtámadta Piastrit, és bár egy pillanatra előtte volt, végül vissza kellett sorolnia mögé. Hozzá kell tenni, hogy az ausztrál versenyző igencsak leterelte a pályáról a háromszoros futamgyőztest.

A következő néhány körben Norris előnye már 2 másodperc fölé ment, Verstappen pedig szintén elkerülte, hogy Leclerc DRS-sel támadhassa. A momacói pilóta szintén megnyugtató mértékben elhúzott, mögötte viszont folytatódott a csata. Sainz a 39. körben megelőzte Piastrit, aki a következő kör első kanyarjában visszatámadott. Itt viszont még nem volt vége, és a spanyol pilótáé volt az utolsó szó. A McLaren versenyzőjét ráadásul nem sokkal később Pérez és Hamilton lényegében egyszerre előzte meg. Néhány másodperc múlva azonban kiderült, miért lassult le: mérnöke közölte vele, hogy megsérült az első szárnya, és ki is kellett mennie egy cserére. Ennek következtében visszaesett az utolsó, tizenkilencedik helyre.

Innentől kezdve csak a középmezőnyben és a hátsó régióban voltak csaták, ám az elején nem változott a helyzet. Norris végül több mint 7 másodperces előnnyel nyert, így életében először ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán egy F1-es futam után. Mögötte Verstappen, Leclerc, Sainz, Pérez, Hamilton, Cunoda Júki, Russell, Alonso és Esteban Ocon lett az első tíz sorrendje, vagyis az Alpine megszerezte első pontját a szezonban.

Norris ezzel „visszaadta az első helyet Nick Heidfeldnek a legtöbb dobogóval rendelkező győzelem nélküli pilóták rangsorában, ahogyan Hülkenbergnek is, aki így ismét vezet a legtöbb pontot szerző, de diadal nélküli versenyzők között. Egy másik rangsorban viszont az élre állt, igaz, csak holtversenyben: Patrick Depailler-hez, Jean Alesihez, Mika Häkkinenhez és Eddie Irvine-hoz hasonlóan nála is a tizenhatodik dobogós helyezés jelentette az első győzelmet.

Akkora a baj a Mercedesnél, hogy még Newey-nak is nehezére esne megoldani a problémákat

0

Toto Wolff úgy véli, nemhogy Adrian Newey, de még egy varázsló is nehéz helyzetben lenne, ha meg kellene oldania a Mercedes gondjait. A brackley-iek csapatfőnöke kijelentette, folyamatosan ugyanazzal a problémával szembesülnek.

A Red Bull szerdán bejelentette, hogy Adrian Newey távozik az istállótól. Pontosabban az F1-es munkát azonnali hatállyal befejezte (igaz, a Miami Nagydíjon ott van, ahogyan néhány másik helyszínre is el fog látogatni), de az egyéb projekteken 2025 elejéig dolgozik. Azt viszont továbbra sem lehet tudni, hogy utána mit fog kezdeni.

Egy csapat kilőve Newey lehetséges állomásai közül, meglepő döntést is hozhat a mérnöklegenda

Amellett, hogy a pihenés vagy a nyugdíjba vonulás sem kizárható, a brit mérnököt a Ferrarival, az Aston Martinnal, a McLarennel és a Mercedesszel hozták szóba kisebb-nagyobb mértékben. Ezek közül állítólag a maranellói és a silverstone-i alakulat tett neki ajánlatot, de sajtóértesülések szerint utóbbihoz biztosan nem fog menni. Ami a Mercedest illeti, Toto Wolffot megkérdezték az esetleges leigazolásáról, de ő ahelyett, hogy érdemi választ adott volna, inkább az istálló helyzete miatt kesergett.

„Ő egy elképesztő mérnök – nyilatkozta a csillagos alakulat csapatfőnöke a német Sky-nak, majd meglehetősen egyértelmű módon jelezte, hogy náluk akkora a gond, hogy egy fecske egészen biztosan nem csinálna nyarat. – Jelenleg viszont valószínűleg még a legnagyobb varázslónak is nehéz lenne megoldani a problémánkat.”

A 2022-es szabályváltozások óta a Mercedes mindössze két pole pozíciót és egy futamgyőzelmet szerzett, és úgy tűnik, évről évre gyengébb teljesítményt nyújt. Míg két éve 515 ponttal zárták a konstruktőri bajnokságot, addig tavaly ez már csak 409 egység volt úgy, hogy több volt a maximálisan megszerezhető pont. Idén pedig öt fő- és két sprintfutam után 52 egység szerepel a nevük mellett, vagyis ha így folytatják, akkor még a 250-et sem fogják elérni.

„Változtattunk az autón, de a teljesítmény még mindig nem elég jó – fogalmazott Wolff. – A többiek mindig előrelépnek, nálunk pedig ez [a folyamat] hihetetlenül lassú és nem kielégítő. Hajmeresztő, ezt egyszerűen be kell ismerni. Bosszantó, hogy folyton újra és újra beleesünk olyan helyzetekbe, ahol mindig ugyanaz a probléma merül fel, mégpedig a hátsó gumik túlmelegedése. Nincs magyarázat, nincs kifogás, ez egyszerűen nem elég jó. Csak továbbra is meg kell vitatni a helyzetet, tovább kell fejlesztenünk, és remélhetőleg jó útra térünk, ahogyan a McLaren tette tavaly.”

Hamilton újabb kudarca után Verstappen nyerte az első miami időmérőt

A Mercedesnek egyelőre a miami hétvége sem alakul fényesen. A sprintkvalifikáción a pilóták csupán a hatodik sorba kvalifikálták magukat, majd ugyan Lewis Hamilton nyolcadikként ért célba, de büntetés miatt lemaradt a pontszerzésről. Ehhez képest némi előrelépést jelent a normál időmérő, ahol George Russell a hetedik, honfitársa a nyolcadik pozíciót szerezte meg.

Csomós Mixiéket kiengedték a kórházból a Kanári-szigeteken elszenvedett baleset után

0

Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rally második pénteki szakaszán szenvedtek balesetet, ami után mindketten kórházba kerültek. A skodás párost vasárnap engedték ki onnan.

Csomós Mixi és Nagy Attila is kijöhetett a kanári-szigeteki kórházból, ahova a pénteki baleset után szállították őket.

Mielőbbi jobbulást kívánunk a páros mindkét tagjának!

Rovanpera mesterhármast szeretne elérni Portugáliában

0

Kalle Rovanpera az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudott és idén szeretne mesterhármast elérni a Portugál Rallyn. 

Kalle Rovanpera tavaly éppen Portugáliában szerezte idénybeni első győzelmét, idén ugyan ezt már elérte a Szafari Rallyn, azonban miután az elmúlt két évben nem volt gyorsabb versenyző nála Portugáliában, szeretne idén is győzelemmel zárni. 

“Portugália az egyike azon versenyeknek, melyet már nagyon várok – mondta Kalle Rovanpera. – Nagyon szeretem ezt a versenyt. Mindig sok szurkoló van a pályák mentén, és a szakaszok is igen tetszenek. Úgy tűnik, hogy nagyon jüól is tudok ezeken a pályákon vezetni, mivel az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudtam. Idén a mesterhármas elérése lesz a célunk, bár nyerni sosem könnyű. Az élmezőny nagyon jól ismeri a pályákat, ezért nagy csatára számítok. Számunkra talán a rajthely jelenthet némi előnyt, ez azonban változhat, ha esni fog.”  

Kalle Rovanpera idén csak részmunkaidőben versenyez a WRC-ben, azonban korábban már négyszer indult a Portugál Rallyn, és mint az a fentiekben is említve lett, az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudott. 

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni.