back to top
2024. november 27. 14:43
Kezdőlap Blog Oldal 198

Rovanpera mesterhármast szeretne elérni Portugáliában

0

Kalle Rovanpera az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudott és idén szeretne mesterhármast elérni a Portugál Rallyn. 

Kalle Rovanpera tavaly éppen Portugáliában szerezte idénybeni első győzelmét, idén ugyan ezt már elérte a Szafari Rallyn, azonban miután az elmúlt két évben nem volt gyorsabb versenyző nála Portugáliában, szeretne idén is győzelemmel zárni. 

“Portugália az egyike azon versenyeknek, melyet már nagyon várok – mondta Kalle Rovanpera. – Nagyon szeretem ezt a versenyt. Mindig sok szurkoló van a pályák mentén, és a szakaszok is igen tetszenek. Úgy tűnik, hogy nagyon jüól is tudok ezeken a pályákon vezetni, mivel az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudtam. Idén a mesterhármas elérése lesz a célunk, bár nyerni sosem könnyű. Az élmezőny nagyon jól ismeri a pályákat, ezért nagy csatára számítok. Számunkra talán a rajthely jelenthet némi előnyt, ez azonban változhat, ha esni fog.”  

Kalle Rovanpera idén csak részmunkaidőben versenyez a WRC-ben, azonban korábban már négyszer indult a Portugál Rallyn, és mint az a fentiekben is említve lett, az elmúlt két évben egyaránt nyerni tudott. 

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni. 

Tovább lökheti a távozás felé Verstappent a Red Bull belharcának legfrissebb fejleménye?

0

Oliver Mintzlaff nyilvánosan kiállt Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke mellett, amit először tett meg a botrány kirobbanása óta. Az F1-es projektet is felügyelő ügyvezető igazgató a távozó technikai főigazgatóra, Adrian Newey-ra, valamint a 2026-ban kezdődő új korszakra is kitért.

Február óta zajlik a nyilvánosság előtt a Red Bullon belüli botrány, amely Christian Horner zaklatási ügyének indult. Azóta viszont egyértelművé vált, hogy a csapatfőnök körül kirobbant ügy csak része egy hatalmi harcnak a thai és az osztrák tulajdonosi kör között. Előbbi végig támogatta a brit szakembert, míg utóbbi a hírek szerint szívesebben látta volna az istállón kívül.

Ennek tudatában nem meglepő, hogy a Red Bull GmbH-nak az F1-es projektért is felelős ügyvezető igazgatója eddig nem foglalt nyilvánosan állást Hornerrel kapcsolatban. Ehhez képest nagy fordulatot jelent, hogy egy friss interjújában kerek-perec kiállt mellette. „Meg vagyok győződve róla – válaszolta a Bildnek adott interjújában arra a kérdésre, hogy hosszú távon sikeresek lehetnek-e a jelenlegi csapatfőnökkel, aki a vezérigazgatói posztot is betölti a Milton Keynes-i alakulatnál. – Csak a csapat sikerét tartja szem előtt, és nagyon jó vezérigazgató.”

Kiderült Adrian Newey távozási szándékának valódi oka?

Úgy tűnik tehát, hogy Hornernek többé nincs veszélyben a helye. Kérdés, hogy mindez milyen hatással lesz Max Verstappenre, akinek édesapja, Jos korábban kijelentette, hogy az 50 esztendős szakembernek távoznia kell. Bár fia ebben a kérdésben nem foglalt állást ennyire egyértelműen, de sokatmondó volt, hogy amikor a tanácsadóként dolgozó Helmut Marko távozása felmerült, rögtön leszögezte, hogy akkor jó eséllyel ő is szedi a sátorfáját. Ez utóbbi most sem kizárható, és az eddigiek alapján Mintzlaff nyilatkozata aligha a maradás felé fogja terelni a címvédőt.

Itt az első beismerés Verstappenéktől arról, hogy Max tényleg a Mercedeshez igazolhat

A 48 esztendős üzletember Adrian Newey-ra is kitért. Mint ismert, a Red Bull technikai főigazgatója 2025 elején elhagyja a bikásokat, de a Forma–1-es munka érdemi részét azonnali hatállyal befejezte, bár a mostanival együtt néhány futamon még ott lesz. Mintzlaff méltatta a mérnöklegendát, de hozzátette, távozása nem jelent összeomlást.

Itt a Red Bull bejelentése: Newey azonnali hatállyal felhagy az F1-es munkával

„Adrian nagyszerű dolgokat tett itt az évek során, és nagy szerepe volt benne, hogy tizenhárom [egyéni plusz konstruktőri] világbajnoki címet nyertünk – fogalmazott. – Nyilvánvalóan nagy kár, hogy távozik tőlünk, de ezt nagyon korrekt és tiszteletteljes társalgás során beszéltük meg. Nemcsak egy egyedülálló örökséget hagy hátra, hanem egy olyan struktúrát is, amelyet segített felépíteni. Természetesen hiányozni fog, emberként is, de holnap még mindig tudni fogjuk, hogyan kell nagyon gyors Forma–1-es autót építeni.”

Ugyan nem annyira egyértelműen, de Mintzlaff megszólalásából is valamennyire ki lehet olvasni, hogy próbálja kisebbíteni Newey közelmúltbeli jelentőségét. A hétvége előtt Verstappen is ezt tette, Horner pedig már korábban is ilyen kommunikációt folytatott. Pedig többen is úgy vélik, hogy a brit szakembernek kulcsfontosságú meglátásai lehetnek a 2026-os autóval kapcsolatban. Mintzlaff azonban így is magabiztosan várja az új korszakot, még annak ellenére is, hogy a Red Bull abban az évben már saját motorral indul, amellyel a pletykák szerint nem állnak fényesen.

Verstappen is elkezdte kisebbíteni Newey érdemeit, de vajon tényleg így gondolja?

„2026-ban ott szeretnénk folytatni, ahol jelenleg vagyunk: a Forma–1 csúcsán – szögezte le. – Erre természetesen nincs garancia, de amíg mi bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk megbirkózni a nagy szabályváltozásokkal, addig más csapatoknak három éve nem sikerült felzárkózniuk. Ez Maxnak is feltűnt, ami arra késztet, hogy pozitívan tekintsek a jövőbe. Nem tegnap óta készülünk 2026-ra. A saját motor építése persze nagy feladat és kihívás, de magabiztosak vagyunk azt illetően, hogy ezt a lépcsőfokot is meg tudjuk ugrani. A Red Bull számára ez a fejlődés következő szakasza.”

Az USA újabb lépést tesz, hogy újra WRC futamot rendezhessen

0

Az Egyesült Államok utoljára 1988-ban adott otthont a WRC-nek, most egyre komolyabbak a szándékaik, hogy 2026-ban ismét bekerüljenek a naptárba.

Miki Biasion nyerte Lancia Delta Integraléval az 1988-as Olympus Rallyt, amelyet Tacomában rendeztek. A murvás futamon 38 gyorsasági és közel 550 kilométeres versenytáv várt az indulókra.

Az USA törekvését a rally-világbajnokság egy fordulójának megrendezésére már a tavaly áprilisban Reliance városában megrendezett első WRC bemutató esemény megmutatta. Most újabb lépést tesznek a jövő hónapban, a Tennessee Rally USA-n. A június 14-16-án Chattanoogában rendezett esemény 14 szakaszon 68 mérföldet foglal magában. A rally egy WRC forduló menetrendje szerint zajlik majd, a szombati és a vasárnapi nap két három szakaszból álló körből áll, amelyeket szervizeléssel osztanak fel, és egy, a városhoz közeli nézőtéri szakaszon történő egyetlen gyorsaságival zárulnak.

A 45 nevezőben maximált futam az ARA szabályainak megfelelően zajlik, de nem számít az amerikai sorozat első számú pontgyűjtő fordulójának.

A péntek esti ünnepélyes rajtot az AT&T Field-en, a helyi baseballcsapat, a Chattanooga Lookouts otthonában tartják. A szerviz mindkét napon a Polk County High Schoolnál lesz, a cél a Chattanooga Choo-Choo, a híres Glenn Miller-dalról elnevezett vonat mellett lesz.

A demonstrációból bemutató rallyvá válás egy újabb verseny előfutára, amely Chattanooga-t közelebb hozhatja a 2026-os WRC forduló rendezéséhez.

Fotó: Hyundai Motorsport

 

Sébastien Ogier megkapta a Francia Becsületrend lovagi fokozatát

0

A nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier néhány napja a francia elnök, Emmanuel Macrontól vehette át hazája legértékesebb kitüntetését, a Francia Becsületrend lovagi fokozatát. 

Sébastien Ogier a francia elnök, Emmanuel Macrontól vehette át hazája legmagasabb kitüntetését, a Francia Becsületrend lovagi fokozatát az Elysee-palotában rendezett ünnepségen. 

“Ez egy különleges alkalom és Macron elnök úrral való találkozásom örökre emlékezetes marad – írta közösségi oldalán a nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier. – Ez a kitüntetés jó alkalom arra is, hogy visszatekintsek teljes karrieremre, és köszönetet mondjak azoknak, akik az utamon segítettek.” 

Ogier előtt Alain Prost, Jean Alesi és Sébastien Loeb is megkapta a legmagasabb francia kitüntetést. 

„Maradjon otthon” – egy csapatfőnök eltiltaná a Hamiltonnal többször is szabálytalankodó pilótát

0

A McLaren csapatfőnöke szerint eltiltás lett volna a helyes ítélet a Miami Nagydíj sprintjén Lewis Hamilton ellen szándékosan szabálytalanul védekező Kevin Magnussen ügyeiben. A felügyelők szerint azonban amit a dán csinált, nem meríti ki a sportszerűtlen magatartás fogalmát.

A Miami Nagydíj szombati sprintversenyének leglátványosabb csatája a 8. helyért zajlott a Haast vezető Magnussen és az őt támadó Hamilton Mercedese között. A körökön át tartó harc során a dán többször is piszkos trükköket vetett be annak érdekében, hogy elöl maradjon: pályaelhagyással őrizte meg a pozícióját, leszorította a britet a pályáról, egyszer pedig neki is koccant. A felügyelők a verseny alatt és után négy különböző szabálysértésért összesen 35 másodperces időbüntetést szabtak ki Magnussenre, akinek így a pontszerzési esélyei gyorsan elszálltak, de mégis ragaszkodott a pozíciójához.

Ricciardo remekelt, Magnussen Hamiltonnal izmozott, Verstappen a szokásost hozta a sprinten

Nem saját érdekében: mint azt maga is elismerte a verseny után, a csapat érdekében dolgozott, és azért akadályozta szándékosan Hamiltont, hogy az előtte, a 7. helyen haladó Nico Hülkenberg ki tudjon építeni egy jelentősebb előnyt, s bezsebelhesse a Haasnak a pozícióért járó két pontot. Magnussen taktikája végül el is érte a célját, de a dán a leintés után nem habozott kinyilatkozni, hogy maga sem érezte helyénvalónak a versenyzéshez való ilyen hozzáállást.

„Mindegyik büntetés megérdemelt volt, efelől semmi kétség – ismerte el a Sky Sportsnak nyilatkozva. – De ismét a csapatért kellett játszanom. Jó pozícióban voltam Nico mögött. A verseny elején több helyet is nyertem, nyolcadikként haladtam, és jól tudtam védekezni Lewis ellen is a Nicótól kapott DRS révén. De aztán Nico levágta a sikánt és elveszítettem a DRS-t. Visszaadhatta volna, hogy tovább védekezhessek, és akkor simán bejöhettünk volna a 7. és 8. helyen. Ehelyett viszont sebezhetővé váltam Lewisszal szemben, és őrült módjára kezdtünk csatázni.”

„Belekezdtem ebbe a hülye taktikába, amit egyáltalán nem szeretek, de végső soron csapatjátékosként ez volt a feladatom. Nico megszerezte a pontjait, mert hagytam őt ellógni, így Lewis és Cunoda nem érték utol. Nem szeretek így versenyezni, de most ezt kellett tennem.”

Hamilton végül 8. lett, de a verseny után kiderült, valójában teljesen felesleges volt belemennie Magnussen játszmáiba és harcolni az egy pontért, hiszen bokszutcai gyorshajtás miatt – amivel semmilyen előnyt nem szerezhetett, hiszen a biztonsági autó vezette keresztül a mezőnyt a bokszon – utólag 20 másodperces időbüntetést kapott, a pontot érő pozíció így Cunoda Júkihoz került. Hamilton mindezek ellenére élvezte a csatát, egy rossz szava sem volt Magnussen vezetési stílusára, sőt megdicsérte őt az őszinteségéért.

„Ez tényleg őszinte a részéről, és ezt díjazom. Jót versenyeztünk. Egyes esetekben a határokat feszegettük, de ezt szeretem, keményen szeretek versenyezni. Szóval nekem egyáltalán nem volt frusztráló. Neki pedig a csapatért nyilván ezt kellett tennie, szóval bravó!” – mondta Hamilton.

„Maradjon otthon”

Nem mindenki szerint fért azonban bele a Forma–1-es versenyzés normái közé az, ahogyan Magnussen védekezett. Bár a McLarennek sem előnye, sem hátránya nem származott a történtekből, Andrea Stella csapatvezető mégis kikelt magából a látottak miatt.

„Van egy magatartásbeli esetünk, amelyben valaki szándékosan próbál kárt okozni egy másik versenyzőnek. Ez a viselkedés az egész verseny során fennáll, és az egész szezon során ismétlődik” – fogalmazott Stella arra utalva, hogy Magnussen nem először feszegeti a határokat a vezetési stílusával.

„Hogyan lehetséges, hogy egyszerűen csak összeadódnak a büntetések? Exponenciálisan kellene növekedniük. 5+5+5 nem szabadna, hogy 15-tel legyen egyenlő. 5+5+5-nek azt kellene jelentenie, hogy inkább maradj otthon egy hétvégére a családoddal és gondolkodj el a sportemberi mivoltodon. Aztán gyere vissza, és ha azt látjuk, hogy lojális és sportszerű vagy a társaiddal szemben, akkor maradhatsz ebben a szakmában. Mert ez így teljesen elfogadhatatlan.”

A felügyelők szerint sincs rendben, hogy elnézőek voltak

Valóban jogosnak tűnik az az érvelés, mely szerint Magnussen olcsón megúszta a sorozatos vétségeket, hiszen mindössze annyi történt, hogy elesett a pontszerzési esélytől, ezen az állapoton pedig az újabb és újabb időbüntetések már nem súlyosbítottak. A harmadik, még verseny közben rá kirótt időbüntetés mellé a felügyelők még mellékeltek három büntetőpontot is. Így most nyolc ilyennel rendelkezik a dán, de ha minden egyes szabálysértés mellé külön-külön kapott volna büntetőpontot is, vészesen közel lenne, vagy talán már el is érte volna az eltiltáshoz szükséges 12-t.

Videó: Magnussen egyik vétsége, leszorítással és pályaelhagyással

Magnussent a verseny után még beidézték a felügyelők a fentebb elhangzott nyilatkozata miatt, amelyben maga ellen tett vallomást a szándékos szabálytalanságok elismerésével. A vád sportszerűtlen magatartás volt a bírák előtt. Végül azonban nem tartották indokoltnak a további büntetést, a csak a csapatáért piszkosan játszó Magnussen esete ugyanis a motivációiban kissé eltért azoktól a viselkedésformáktól, amiket sportszerűtlen vezetés miatt korábban elítéltek.

A felügyelők magyarázata szerint a sportszerűtlen vezetés komoly vád egy versenyző ellen, ezért egyértelmű bizonyítékok kellenek ahhoz egy versenyző szándékáról, hogy emiatt elítéljék.

Ugyanakkor hozzátették, hogy mindezzel együtt „nem értettek egyet” Magnussen vezetési módjával, s kifejezték szándékukat a jövőbeli hasonló esetek szigorúbb elbírálására. Felvetették annak lehetőségét, hogy az egyes büntetési tételeket megnöveljék, amivel megakadályoznák a mostanihoz hasonló esetek megismétlődését.

Megjelent a Diósgyőr Rally versenykiírása

0

12 gyorsasági vár a Diósgyőr Rally ORB mezőnyére, hat az ORB2-re és öt az ORB3-ra, a historic mezőny az ORB-vel azonos versenytávon versenyez. 

Május 24-26. között rendezik a következő magyar rallyversenyt, a Diósgyőr Rallyn pedig minden bajnokság mezőnye rajthoz áll. 

A leghosszabb táv az ORB/ORC és Historic versenyzőkre vár, akik 12 szakaszon összesen 142.8 km-t teljesítenek, míg az ORB2 hat, az ORB3 pedig öt szakaszon méri össze gyorsaságát. 

Versenykiírás

Ogier szeretné kihasználni jó rajthelyét a Portugál Rallyn

0

Sébastien Ogier egy év kihagyást követően indul ismét a Portugál Rallyn, ahol idén szeretné kihasználni jó rajthelyét. 

Sébastien Ogier idei harmadik versenye lesz a Portugál Rally, miután a Montén második lett, míg Horvátországban nyerni tudott. 

A nyolcszoros világbajnok korábban ötször is győztesen zárt Portugáliában, ezért idén is bízik egy jó eredményben. 

“Izgatottan várom a Portugál Rallyt, ahol egy év kihagyása után indulok újra – mondta Sébastien Ogier. – Sok jó emlékem van erről a versenyről, de ezek az emlékek elsősorban még abból az évekből vannak, amikor a versenyt az ország déli részén rendezték. Ezen a versenyen azonban mindig jó a hangulat, ezért is várom nagyon. A rajthelyünk kedvezhet nekünk és ezt az előnyt szeretnénk kihasználni. Biztosra azonban nem lehet venni semmit, mert bármikor érkezhet egy-egy hevesebb eső és az boríthat mindent. A tavalyi Akropolisz Rally óta ez lesz az első murvás versenyem, mivel a tesztünk jól sikerült, bízom egy jó szereplésben.” 

Ogier korábban 13 alkalommal indult a Portugál Rallyn, és 2010-ben Citroen C4 WRC-vel, 2011-ben Citroen DS3 WRC-vel, 2013-ban és 2014-ben Volkswagen Polo WRC-vel, 2017-ben pedig Ford Fiesta WRC-vel tudott nyerni. 

Az idei Portugál Rallyn 22 gyorsasági vár a mezőnyre, akiknek a 337.04 km-es versenytávot valószínűleg majd száraz körülmények között kell teljesíteni. 

Újabb rossz hír Alonsónak, mostantól nagyon vigyáznia kell a büntetésekkel

0

Az FIA elutasította az Aston Martin felülvizsgálati kérelmét, amelyet Fernando Alonso sanghaji büntetése kapcsán nyújtottak be. Ezzel eldőlt, hogy a spanyol pilótának mostantól nagyon oda kell figyelnie, hogy elkerülje az eltiltást.

A sportfelügyelőknek volt mit vizsgálniuk a Miami Nagydíj szombati napján, főleg a sprintfutamon, ám még a két héttel ezelőtti sanghaji hétvégén dolgozó munkatársaknak is volt feladatuk. Ezen a hétvégén bírálták el ugyanis az Aston Martin felülvizsgálati kérelmét, amelyet annak érdekében nyújtottak be, hogy enyhítsék Fernando Alonsóra kirótt büntetést.

Alonso büntetésének visszavonásáért harcol a csapata

Mint ismert, a spanyol pilóta a Kínai Nagydíj rövidebbik versenyének hajrájában Carlos Sainzcal csatázott, és miután honfitársa megelőzte, ő még beszúrt mellé. Ennek következtében összeértek, és bár a 42 éves versenyző húzta a rövidebbet, miközben honfitársa pontszerző helyen ért célba, a sportfelügyelők szankcionálták a manővert.

Egyrészt 10 másodperccel büntették meg, ami tekintve, hogy nem fejezte be a futamot, csupán rangsorolták, nem nagy érvágás. Ehhez viszont 3 büntetőpont is jár, ami már sokkal nagyobb csapás, pláne annak tudatában, hogy az Ausztrál Nagydíj után ugyanennyit kapott. Ennek következtében az idei év hátralévő részében, valamint a következő szezon elején úgy kell versenyeznie, hogy legfeljebb 5 további büntetőpontot kaphat, mert a hatodikért (vagyis összességében a tizenkettedikért) már jár az automatikus egyfutamos eltiltás.

Alonso félúton az eltiltás felé – ő is szorgalmazta a szabályt, aminek most áldozatául esett

Ennek érdekében az Aston Martin felülvizsgálati kérelmet nyújtott be. Ilyenkor a sportfelügyelők először arról döntenek, hogy egyáltalán befogadják-e. Ehhez az érintett csapatnak olyan bizonyítékkal kell előállnia, amely megfelel az alábbi kritériumoknak: jelentős, releváns és új, vagyis az eredeti vizsgálat időpontjában még nem állt rendelkezésre.

A silverstone-i alakulat Alonso előre néző fedélzeti kameráját nyújtotta be. Az FIA honlapján fellelhető dokumentumban olvasható, hogy a bizonyíték „kétségtelenül új”, valamint releváns, hiszen az események egy másik kameraszögben láthatóak. A legelső kritériumnak viszont a döntéshozók megítélése szerint nem felelt meg, vagyis nem jelentős.

Ezt azzal indokolják, hogy ennek ismeretében sem kérdőjelezték volna meg a döntésüket, hiszen nem adott olyan perspektívát, amely nem volt meg. Ennek következtében elutasították az Aston Martin kérelmét, vagyis biztossá vált, hogy Alonsónak megmarad a büntetése, és 2025. március 24-ig minimum 6 büntetőpont lesz a szuperlicencén.

Alonso felháborító igazságtalanságra gyanakszik, már az FIA elnökével is beszélt

Alonso felháborító igazságtalanságra gyanakszik, már az FIA elnökével is beszélt

0

Fernando Alonso a Miami Nagydíj sprintfutama és időmérője után is arról beszélt, hogy a sportfelügyelői döntéseknél számít az ember nemzetisége, és őt biztosan megbüntették volna azért, amiért Lewis Hamiltont nem. A kétszeres F1-es világbajnok Mohammed bin Szulajmmal, az FIA elnökével is beszélt.

Borzalmasan alakult Fernando Alonso számára a Miami Nagydíj szombati napja. A sprinten már az első kanyarban defektet kapott, és bár tudta folytatni a versenyt, a pontszerzésre onnantól kezdve nem volt esélye, míg az időmérőn csupán a tizenötödik helyen végzett. Ezzel pedig nyilvánvalóan a főfutamon is nehéz dolga lesz.

Ricciardo remekelt, Magnussen Hamiltonnal izmozott, Verstappen a szokásost hozta a sprinten

Ami a magyar idő szerint kora esti eseményeket illeti, Alonsón kívül még hárman, Lewis Hamilton, Lance Stroll és Lando Norris voltak benne az incidensben. Utóbbi kettőnek fel kellett adnia a küzdelmet, míg a hétszeres világbajnokot vizsgálták, hiszen elsősorban az ő bevetődése indította el a láncreakciót. Alonso már közvetlenül a leintés után közölte, hogy korábbi csapattársa biztosan nem kap büntetést, mert brit. A Mercedes versenyzője végül valóban megúszta a szankciót, legalábbis emiatt, a 42 éves pilóta pedig a kvalifikáció után is elfogultsággal vádolta meg a döntéshozókat.

Alonso már támadni sem mer a pályán, szerinte csak a nemzetisége miatt büntetik

„Úgy érzem, hogy számít a nemzetiség. Beszélni fogok Mohammed [bin Szulajmmal, az FIA elnökével], az FIA-val. Meg kell győződnöm róla, hogy nincs semmi baj a nemzetiségemmel vagy bármivel, ami bármilyen döntést befolyásolhatna. Nemcsak miattam, hanem a spanyol pilóták jövőbeli generációja miatt is. Meg kell őket védeni.”

Hozzá kell tenni, hogy Alonso már azelőtt eltalálta csapattársát, hogy Hamilton megérkezett volna. Ehhez tehát a hétszeres világbajnoknak közvetlenül nem volt köze, indirekt módon viszont valószínűleg igen, mert a spanyol pilóta látta, hogy belülről érkezik. „Helyet kellett hagynom, mert Hamilton belülről jött, és nem kontrollálta az autót – magyarázta. – Ha ezt én csinálom, biztosan kapok büntetést.”

Fernando Alonso and team principal Mike Krack having a conversation with FIA President Mohammed Ben Sulayem [via @PHortonF1/@SMitchellF1]
byu/ICumCoffee informula1

Ami Alonso súlyos vádját illeti, abban természetesen nem kívánunk állást foglalni, az viszont tény, hogy a 32-szeres F1-es futamgyőztes az elmúlt időszakban két súlyos büntetést is kapott. Melbourne-ben George Russell előtt fékezett le, ami végül a brit pilóta kieséséhez vezetett, Sanghajban pedig Carlos Sainznak ment neki csatázás közben, és mindkét incidensért 3 büntetőpontot kapott. Összehasonlítva ezt például azzal, hogy Stroll a kínai főversenyen felöklelte Daniel Ricciardót a biztonsági autó mögött, Alonso valóban érezheti igazságtalannak a sportfelügyelők vele szembeni bánásmódját.

Ahhoz viszont semmi köze a döntéshozóknak, hogy a spanyol versenyző időmérője borzalmasan sikerült. Már a Q2-be is épphogy bejutott, hiszen a már kieső Valtteri Bottas mindössze egyetlen századdal maradt el tőle úgy, hogy az 1-es kanyart nem tudta ideálisan megcsinálni. A második szakaszban aztán nem tudott javítani a pozícióján, így a sprintkvalifikáció után a normál időmérőn is kikapott Strolltól.

Alain Prost óta nem sikerült senkinek, amit Verstappen véghez vitt Miamiban

„Kicsit csalódást keltő volt az időmérőnk – fogalmazott. – A Q1-ben és a Q2-ben is tizenötödik lettem, úgyhogy nem volt túl jó a tempóm. Délelőtt óta végrehajtottunk néhány változtatást a beállításokat illetően. Az időt elnézve valószínűleg nem úgy működtek, ahogyan vártuk, és kicsit kevésbé vagyunk versenyképesek, mint általában. A nagy sebességű kanyarokban nagy volt az alulkormányzottság, az alacsony tempójúakban pedig túlkormányzott voltam, és úgy éreztem, hogy az autó egyik gyorskörön sem tapadt. Két tizeden múlik, hogy az ember nyolcadik vagy tizenötödik. Mi a rossz végén vagyunk ennek a csoportnak, az előző pár futamon pedig a jó végén voltunk. Kemény verseny lesz. Azzal, hogy Lance a tizenegyedik helyről indul, remélhetőleg fogunk szerezni néhány pontot. Az én tizenötödik pozíciómmal ez nagyon nehéz lesz.”

Több versenyző is büntetést kapott a Kanári-szigetek Rallyn, két párost kizártak

0

Röpködtek a büntetések a Kanári-szigetek Rally ideje alatt, többen pénz vagy időbüntetést kaptak, míg két párost ki is zártak. 

Csomós Mixiék büntetéséről már írtunk a csütörtöki nap során, azonban a magyar páros mellett még nagyon sokan kaptak különböző büntetéseket a Kanári-szigetek Rallyn. 

Csomós Mixiék büntetéssel kezdik a Kanári-szigetek Rallyt

A legsúlyosabb büntetést a 48-as rajtszámú Peugeot 208 Rally4-gyel induló bolgár Aleksandar Tomov és Yavor Brankov, valamint a 49-es rajtszámú Opel Corsa Rally4-gyel versenyző román Cristiana Oprea és Denisa-Alexia Parteni kapta. 

Tomov a pénteki nap végén olajat töltött autója motorjába, miután problémája volt a nap során az olajjal, ezt azonban egy benzinkúton vásárolt olajjal próbálta orvosolni. A felügyelők a párost kizárták, mivel a szabályok szerint tilos mindennemű külső forrásból vásárolt termék felhasználása. 

Hasonló hibát vétett Oprea is, aki ugyancsak péntek este autójába boltból vásárolt vizet töltött, itt ugyancsak a fenti szabály miatt történt kizárás. 

Ennél valamivel kisebb büntetést kaptak azonban más versenyzők is. 

Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk 2 perc büntetést kapott, miután a verseny során olyan gumit használtak, ami nem szerepelt az engedélyezett gumik listáján. 

Alexey Lukyanuk és Yuriy Kulikov 10 másodperces büntetést kapott, miután vasárnap, a verseny 10. Szakaszán egy lassítóban hibázott, azon áthajtott, hasonló okból kapott ugyancsak 10 másodperces büntetést Raúl Hernández és José Murado is, a spanyol páros azonban ezt a hibát a Power Stage-en követte el. 

Kanári-szigetek Rally: Rendkívül kiélezett csata végén Bonato nyert, Franceschi vezeti az Eb-t

Ivan Ares és Javier Martinez pedig 500 eurós büntetést kapott, miután a 12. gyorsaságin megálltak, azonban nem nyomták meg 1 percen belül az autóban lévő OK jelzést küldő gombot. 

A felügyelői döntésekről itt lehet bővebben olvasni.