back to top
2024. november 27. 16:31
Kezdőlap Blog Oldal 199

Több versenyző is büntetést kapott a Kanári-szigetek Rallyn, két párost kizártak

0

Röpködtek a büntetések a Kanári-szigetek Rally ideje alatt, többen pénz vagy időbüntetést kaptak, míg két párost ki is zártak. 

Csomós Mixiék büntetéséről már írtunk a csütörtöki nap során, azonban a magyar páros mellett még nagyon sokan kaptak különböző büntetéseket a Kanári-szigetek Rallyn. 

Csomós Mixiék büntetéssel kezdik a Kanári-szigetek Rallyt

A legsúlyosabb büntetést a 48-as rajtszámú Peugeot 208 Rally4-gyel induló bolgár Aleksandar Tomov és Yavor Brankov, valamint a 49-es rajtszámú Opel Corsa Rally4-gyel versenyző román Cristiana Oprea és Denisa-Alexia Parteni kapta. 

Tomov a pénteki nap végén olajat töltött autója motorjába, miután problémája volt a nap során az olajjal, ezt azonban egy benzinkúton vásárolt olajjal próbálta orvosolni. A felügyelők a párost kizárták, mivel a szabályok szerint tilos mindennemű külső forrásból vásárolt termék felhasználása. 

Hasonló hibát vétett Oprea is, aki ugyancsak péntek este autójába boltból vásárolt vizet töltött, itt ugyancsak a fenti szabály miatt történt kizárás. 

Ennél valamivel kisebb büntetést kaptak azonban más versenyzők is. 

Miko Marczyk és Szymon Gospodarczyk 2 perc büntetést kapott, miután a verseny során olyan gumit használtak, ami nem szerepelt az engedélyezett gumik listáján. 

Alexey Lukyanuk és Yuriy Kulikov 10 másodperces büntetést kapott, miután vasárnap, a verseny 10. Szakaszán egy lassítóban hibázott, azon áthajtott, hasonló okból kapott ugyancsak 10 másodperces büntetést Raúl Hernández és José Murado is, a spanyol páros azonban ezt a hibát a Power Stage-en követte el. 

Kanári-szigetek Rally: Rendkívül kiélezett csata végén Bonato nyert, Franceschi vezeti az Eb-t

Ivan Ares és Javier Martinez pedig 500 eurós büntetést kapott, miután a 12. gyorsaságin megálltak, azonban nem nyomták meg 1 percen belül az autóban lévő OK jelzést küldő gombot. 

A felügyelői döntésekről itt lehet bővebben olvasni. 

Alain Prost óta nem sikerült senkinek, amit Verstappen véghez vitt Miamiban

0

Max Verstappen az idei hatodik pole-ját szerezte a szezon hatodik futamán, amivel megtette, amit az elmúlt 30 évben senki.

Az idei második sprinttel lezárult a Miami Nagydíj hétvégéjének első felvonása, az időmérővel pedig kezdetét vette a második. Mivel a parc fermét a sprint végével feloldották, a csapatok módosíthattak autóikon az időmérő előtt, ami a Q1 eleji tempó alapján a Ferrarinak igen jól sikerült, hiszen kezdetben Carlos Sainz és Charles Leclerc foglalta el az első helyet. De csak míg nem ért körbe egyszer Max Verstappen is a lágy Pirelliken, a holland ugyanis 136 ezreddel előzte a maranellóiak spanyolját, és felugrott az első helyre.

„Hamilton úgy jött, mint egy bika” – a rajtbalesetről marad emlékezetes a miami sprint

Ezzel persze nem volt vége a Q1-nek, és a hátralevő több mint 8 percben mindenki érkezett még legalább egyszer. Előbb Sainz vette vissza a vezetést 86 ezreddel, majd Norris is beférkőzött Verstappen elé, de a spanyolt nem verte meg. Ezután Sergio Pérez fejezett be egy 1:27.772-es kört, amivel első lett, és a hajrában ő lett az egyedüli, aki a bokszból figyelte az eseményeket.

Végül csak egy helyet veszített – Verstappen 1:27.689-es körrel megelőzte, de így is simán továbbjutott. A Red Bullokat Norris, Sainz, Gasly, Piastri, Leclerc, Russell, Hamilton és Stroll követte az első tízben, míg Fernando Alonsónak nagyon rezgett a léc a 15. helyen. A kieső ötös sorrendben Bottas, Sargeant, Ricciardo, Magnussen és Csou lett. Az RB sprintet negyedik helyen záró ausztrál versenyzője három helyes rajtbüntetést hozott magával a Kínai Nagydíjról, így a vasárnapi futamot csak az utolsó helyről fogja kezdeni.

A Q1 végeredménye:

A Q2 első próbálkozásai után Leclerc ragadta magához a kezdeményezést 1:27.533-mal, míg mögötte a két McLaren sorjázott Piastri–Norris sorrendben. Utánuk Sainz, Verstappen, Hülkenberg, Cunoda, Pérez, Russell és Gasly volt a sorrend, ám a teljes képhez hozzátartozik, hogy csak a két Red Bull nem tett fel új gumit.

A második rohamra persze már ők sem spórolhattak az abroncsokkal, aminek meg is lett az eredménye: Verstappen javított, Leclerc-t azonban így sem tudta megverni, és 33 ezredes lemaradással bejött a második helyre. A 3. pozíciót az utolsó pillanatban Lewis Hamilton kaparintotta meg, miközben 4 tizedet adott a 8. helyen továbbjutó Russellnek.

Mindkét Aston Martin és Alpine elvérzett, míg az állva maradt Williamsszel Albon sem jutott be a legjobb tíz közé. A két Red Bull, Mercedes, McLaren és Ferrari mellett még Cunoda és Hülkenberg jutott tovább.

A Q2 végeredménye:

Akárcsak a Q2 utolsó rohamára, Norris a Q3 elejére is közepes gumin hajtott ki, amivel ő volt az egyedüli, aki a sárga oldalfalú Pirellit használta, mondván ő fel tudja melegíteni azokat, és ebben az esetben egy körön is jobban viselkednek, mint a lágyak. Ám végül csak a 6. helyre ért oda velük, közel 6 tizedes lemaradásban az első kört nyerő Verstappen mögött, akit Leclerc, Sainz és Piastri követett. Utána Pérez, Norris, Russell, Hamilton, Hülkenberg, Cunoda volt a sorrend, úgyhogy a két Mercedesnek nem alakult jól a Q3 első fele.

Persze egy lehetőség még volt a javításra, de meglepetésre Russell és Hamilton is közepes keveréken jelent meg a mindent eldöntő rohamra, amin csak utóbbi tudott javítani és így lett 8. a csapattársa mögött. A javítás Verstappennek sem jött össze, de a holland így is megtartotta az első helyet, mert a mögötte sorakozóknak sem.

Zsinórban hetedik, idei hatodik pole-jával a holland megcsinálta azt, amit Alain Prost 1993-a szezonkezdete óta senki: az idény első hat futamának mindegyikén megszerezte az első rajthelyet.

Verstappen mellé ismét Leclerc ért oda az első sorba, míg a második sorban Sainz és Pérez foglalhat majd helyet. Őket követi a két McLaren, majd a két Mercedes, és végezetül Hülkenberg, majd Cunoda.

A Miami Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Kanári-szigetek Rally: Rendkívül kiélezett csata végén Bonato nyert, Franceschi vezeti az Eb-t

0

Az utolsó méterekig kiélezett csatában dőltek el a Kanári-szigetek Rally legfontosabb helyezései, melynek végén Yoann Bonato ismét nyerni tudott a spanyol versenyen Mathieu Franceschi és Alejandro Cachón előtt. Az ERC pontversenyének élére Franceschi állt. 

Azt követően, hogy már a Kanári-szigetek Rally első napja is igen szoros versenyt hozott 

Francia csata, magyar dráma a Kanári-szigetek Rally első napján – Csomós-belső a harmadik szakaszról

szombaton is folytatódott a kiélezett csata. 

A verseny tavalyi győztese, Yoann Bonato péntek esti 3 tizedes előnyét vasárnap délelőtt 6.9 másodpercre növelte francia honfitársa, Mathieu Franceschi előtt, azonban a skodás versenyző délután csökkenteni tudta hátrányát és a Power Stage előtt csupán 3.7 másodperc volt a hátránya. A záró szakaszon a francia murva bajnok tudott ismét gyorsabb lenni, azonban csak 9 tizedel tudott gyorsabb lenni Bonatonál, így az ötszörös francia aszfalt bajnok szerezte meg a győzelmet 2.8 másodperc előnnyel. A 40 éves citroenes versenyző így megismételte tavalyi sikerét, és az Eb-n harmadik győzelmét szerezte. Érdekesség, hogy Bonato első Eb sikerét a 2022-es Spanyol Rally kontinentális mezőnyében szerezte, így úgy tűnik, a spanyol pályákon nagyon otthon érzi magát. 

A verseny harmadik helyéért is óriási csata alakult ki. Itt Hayden Paddon várhatta jobb helyzetből a záró napot, azonban három spanyol riválisa egyaránt gyorsabb tudott nála lenni, míg a Spanyol Szuperbajnokság értékelésének győzelméért folytatott csatában szinte szakaszról szakaszra változott az éllovas személye. Végül Alejandro Cachóné lett az Eb dobogó legalsó foka, aki még pénteken szedett az élen állva szedett össze defektet, majd innen tudta felküzdeni magát az élmezőnybe a toyotával. 

A negyedik helyet Diego Ruiloba szerezte meg Citroennel 2.7 másodperccel elmaradva Cachóntól, míg José Antonio Suárez az utolsó szakaszon vesztett két helyet a Skodával és lett ötödik. 

Hayden Paddon idei második Eb futamán sem tudott dobogóra állni, és a spanyol versenyen a hatodik helyen ért csak célba. 

A verseny egyik nagy meglepetése Jon Armstrong volt, aki a hetedik helyen zárt, a délelőtt fék problémával küzdő Mads Ostberg, valamint Yeray Lemes és az osztrák Simon Wagner előtt. 

Sajnos nem sok siker jutott a magyar indulóknak, miután Csomós Mixi és Nagy Attila még pénteken a harmadik helyen állva szenvedett balesetet, majd szombaton László Martin és Bán Viktor is kiesett kisebb baleset után. 

Herczig Patrik és Varga Kristóf ért egyedül magyar versenyzőként célba, akik a Rally4-es Peugeot-val a Junior ERC nyolcadik helyén zártak. 

Az Európa-bajnokságot két futam után A V-Híd Rally Hungaryn és ezúttal is második helyen célba érő Mathieu Franceschi vezeti 21 pont előnnyel Paddon előtt, míg a harmadik helyen a veszprémi győztes Simone Tempestini áll 23 pont hátránnyal, Bonato győzelme egy ponttal kevesebbet ért, mint a román-olasz versenyzőé. Csomós Mixiék 31 pont hátránnyal a hatodik helyről folytathatják a bajnokságot. 

Az ERC harmadik futamát öt hét múlva a svéd Skandináv Rally murvás pályáin rendezik. 

A verseny nem hivatalos végeredménye

Ricciardo remekelt, Magnussen Hamiltonnal izmozott, Verstappen a szokásost hozta a sprinten

0

Max Verstappen simán nyerte a Miami Nagydíj sprintversenyét Charles Leclerc előtt, Daniel Ricciardo remek negyedik helyet szerzett az RB-vel, Lewis Hamiltontól pedig saját szemszögéből eseménydús verseny végén vették el az egyetlen pontot.

Már a felkészülés közben is történt egy incidens, aminek következményei lettek a versenyre: a garázsból a rajtrácsra induló Esteban Ocont az éppen érkező Charles Leclerc útjába engedték. A két autó össze is koccant, a felügyelők pedig gyorsak voltak a döntéssel: a 13. helyről, a két Mercedes mögül startoló franciát tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a sprintre.

A startnál Leclerc is hasonlóan jól rajtolt, mint a pole-ból Verstappen, de a holland megtartotta a vezetést. Daniel Ricciardo remek negyedik rajthelyén még egyet tudott javítani az első kanyarokban Sergio Pérez megelőzésével, ám hamarosan biztonsági autó érkezett, az 1-es kanyar bukóterében ott ragadt Lando Norris autója.

A visszajátszásból kiderült, hogy a brit vétlenül lett baleset áldozata: a McLaren pilótája a külső íven próbált elfordulni, ám elsodorta őt a Fernando Alonso, Lance Stroll és Lewis Hamilton részvételével zajló láncreakció. Alonso megpróbált bebújni csapattársa mellett a belső íven, és noha kissé ő is elmérte a féktávot, a sorsát a még hozzá képest is belül érkező Hamilton pecsételte meg, aki a két Aston Martin által képezett stabil támaszt is segítségül vette a beforduláshoz. Alonso egy pillanatra szendvicsbe került, meglökte Strollt, aki pedig a McLarennek ütközött.

„Hamilton úgy jött, mint egy bika” – interpretálta azonnal a történteket a rádióban Alonso, aki a mezőny végére esett, Stroll a garázsba parkolta sérült autóját, Norris pedig a kiesése után is összeszedett még egy 10 másodperces büntetést, mivel engedély nélkül átsétált a pályán – bár az előző versenyhétvége sprintje alapján ezt a büntetést nem viszik tovább a vasárnapi futamra. Magáért az ütközésért senkit nem büntettek, versenybalesetnek nyilvánították.

Miami sprint rajt
Fotó: F1TV

A biztonsági autó kiállása után Pérez gyorsan visszavette a harmadik helyet Ricciardótól, aki az őt üldöző Carlos Sainz nyomásának azonban jól ellenállt.

A továbbiakban a 8. helyért, vagyis az utolsó pontért Kevin Magnussen és az őt támadó Hamilton csatája jelentette a fő látványosságot: a dán többször is agresszíven védekezett, és kétszer is összeszedett tíz másodperc időbüntetést pályaelhagyás általi előnyszerzés miatt – Hamilton egyik leszorítása során pedig Cunoda Jukinak sikerült bebújnia a brit elé. Végül mindketten megelőzték Magnussent, Hamilton pedig az utolsó körben Cunodát is elkapta az utolsó pontért – amit a leintés után elvettek tőle, mivel bokszutcai gyorshajtáson kapták, amikor a biztonsági autó ott vezette keresztül a mezőnyt. A Mercedes így pont nélkül maradt, hiszen George Russell a rajtnál a 14. helyre csúszott, és nem is tudott előrébb jutni.

Elöl Verstappen zavartalanul nyert ismét, mögötte Leclerc-rel és Pérezzel. Ricciardo megtartotta a remek negyedik helyet, az ezzel szerzett öt pont pedig nemcsak az RB-nek, de saját megítélésének is jól jön nehéz szezonkezdete után. Pontszerző lett még Sainz, Oscar Piastri, Nico Hülkenberg, valamint a már említett Cunoda.

A Miami Nagydíj szombati programja közép-európai idő szerint 22 órakor az időmérővel folytatódik.

A sprintverseny pontszerzői:

 

Elképesztő csata a Kanári-szigeteken: csak a Power Stage dönt a legfontosabb pozíciókról 

0

Hihetetlen szoros lett a Kanári-szigetek Rally élmezőnyének állása a záró Power Stage előtt, a győzelemért Yoann Bonato és Mathieu Franceschi, a harmadik helyért azonban négyen fognak megharcolni. 

Azt követően, hogy délelőtt még Yoann Bonato mindhárom szakaszon gyorsabb tudott lenni Mathieu Franceschinél, a délutáni első két szakaszon a V-Híd rally Hungary második helyén záró versenyző tudott gyorsabb lenni, így a két versenyző között csupán 3.7 másodperc a különbség a záró 11.5 km előtt. 

Hayden Paddon bár sokáig tudta tartani üldözőinek tempóját, a szombat délutáni első két szakaszon José Antonio Suárez, Alejandro Cachón és Diego Ruiloba is megelőzte, így Suárez a harmadik helyre lépett, azonban előnye csupán 2 tizedmásodperc Cachón, 4 tized Ruiloba előtt, míg most már Hayden Paddonnak van a legkisebb esélye a dobogóra, miután 5.9 másodperccel van Suárez mögött. 

Csomós Mixi pénteki és László Martin mai kiesése után Herczig Patrik és Varga Kristóf a Junior ERC nyolcadik helyéről várhatja a Power Stage-et.

Hihetetlenül szoros csata várható a Power Stagen! 

Kanári-szigetek Rally, állás 12 szakasz után 
1 #16 Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 1:50:28.3
2 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +3.7
3 #18 José Antonio Suárez – Alberto Iglesias (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +33.8
4 #20 Alejandro Cachón – Borja Rozada (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 +34.0
5 #19 Diego Ruiloba – Ángel Luis Vela (ESP) Citroen C3 Rally2 +34.2
6 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +39.7
7 #8 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +57.6
8 #16 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +58.4
9 #23 Yeray Lemes – Rogelio Penate (ESP) Citroen C3 Rally2 +1:05.9
10 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +1:12.9
11 #9 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +1:13.0
12 #52 Enrique Cruz – Yeray Mujico Eugenio (ESP) Ford Fiesta Rally2 +1:29.6
13 #17 Alexey Lukyanuk – Yuriy Kulikov (CYP) Hyundai i20 N Rally2 +1:31.4 (0:20)
14 #5 Erik Cais – Igor Bacigal (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +1:32.3
15 #10 Filip Mares – Radovan Bucha (CZE) Toyota GR Yaris Rally2 +1:51.6

Kanári-szigetek Rally időterv, magyar idő szerint  
Május 2., csütörtök
21:35 SS1 Las Palmas de Gran Canaria 1.80 km  Paddon 1:30.5 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Május 3., péntek  
11:38 SS2 Agüimes-Santa Lucía 1 14.83 km Bonato 9:03.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Csomós
12:33 SS3 Tejeda 1 11.07 km Cachón 6:28.6 / 1. FRANCECSHI, 2. Bonato, 3. Cachón
13:25 SS4 Artenara-Gáldar 1 21.15 km Cachón 13:21.7 / 1. CACHÓN, 2. Franceschi/Bonato
16:48 SS5 Agüimes-Santa Lucía 2 14.83 km Bonato 9:03.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
17:43 SS6 Tejeda 2 11.07 km Cachón 6:25.7 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
18:35 SS7 Artenara-Gáldar 2 21.15 km Cachón 13:16.8 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon

Május 4., szombat  
10:17 SS8 Arucas-Firgas 1 9.41 km Bonato 4:59.5 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
11:07 SS9 Moya-Valleseco 1 27.70 km Bonato 17:05.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
12:35 SS10 San Mateo-Valsequillo 1 11.50 km Ruiloba 6:53.0 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
15:07 SS11 Arucas-Firgas 2 9.41 km Franceschi 4:56.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Suárez
15:57 SS12 Moya-Valleseco 2 27.70 km Franceschi 17:01.0 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Suárez
18:05 SS13 San Mateo-Valsequillo 2 (Power Stage) 11.50 km 

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): 
Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Bajnokság állása

Mick Schumacherrel méri össze a Mercedes Antonellit – itt a hétszeres világbajnok fiának utolsó esélye?

0

Toto Wolff megerősítette, hogy a Mercedes 17 éves szupertehetsége nem fog bemutatkozni az Emilia-romagnai Nagydíjon, és azt is megtudtuk, hogy nem ők kérték a korengedményt ahhoz, hogy már 18 éves kora előtt F1-es autót vezethessen versenyhétvégén. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Andrea Kimi Antonelli ne debütálhatna már az idén a száguldó cirkuszban. Addig is pedig folytatja a tesztelést, és a jövő héten Mick Schumacherrel együtt lép pályára.

A Miami Nagydíj alatt igen erőteljesen beindultak a találgatások Andrea Kimi Antonelli korai debütálásával kapcsolatban, Will Buxton, az F1 TV riportere pedig közölte: tudomása szerint a Williams folyamodott a korengedményre vonatkozó kérelemmel az FIA-hoz azért, hogy már Imolában, a következő versenyhétvégén autóba ültethesse a 17 esztendős olaszt Logan Sargeant helyén.

James Vowles, a Williams csapatfőnöke azonban cáfolta, hogy küszöbön állna az amerikai pilóta leváltása, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig kijelentette: juniorjuk nem fog debütálni a Forma–1-ben az Emilia-romagnai Nagydíjon.

„Az engedményt nem mi hoztuk fel, és a kezdetektől fogva leszögeztük, hogy nekünk nem célunk ez. Nem tudom, honnan jön az a hiedelem, hogy ezt a Mercedes szorgalmazza. Kiminek az F2-es szezonjára kell koncentrálnia, és ezt ő is tudja. Minden más csak pletyka, ami folyamatosan kering, de tényszerűen nem helyes. Ő a Prema F2-es versenyzője, ez az, amit csinál, és mindannyian erre koncentrálunk” – idézi az Autosport Wolffot, aki tehát elárulta, hogy nem a Mercedes akar korengedménnyel vagy szabadedzésre, vagy versenyre vonatkozó superlicencet kérni Antonellinek az FIA-tól.

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

Lévén a Mercedes juniorjáról van szó, kizárt dolog, hogy az osztrák üzletember ne tudná, hogy ki adta be a kérvényt, és az is valószínű, hogy James Vowles, a Williams csapatfőnöke volt az (az Auto Motor und Sport és Will Buxton is így tudja). „Ez az engedmény valószínűleg azért nyert teret, mert egyre többen és többen kezdték megfontolni ezt az ötletet. Ez azonban egyértelműen olyasmi, amit mi a saját részünkről soha nem szorgalmaztunk” – tette hozzá sejtelmesen Wolff.

Amennyiben így van, az azt jelenti, hogy nem a Mercedes igyekszik már az augusztus 25-i 18. születésnapja előtt versenyhétvégén szerepeltetni Antonellit, hanem a Williams. Azt viszont nem tudjuk, hogy a grove-iak csak szabadedzésen próbálnák ki az olaszt a közeljövőben, hogy első kézből kapjanak képet a képességeiről egy esetleges 2025-ös szerződést illetően, vagy akár már az idén beültetnék őt. Azt ugyanakkor kizárhatjuk, hogy ez az egész kérvény nem a Mercedes tudtával, Wolffal egyetértésben került beadásra.

Az osztrák csapatfőnök így minden bizonnyal most azért is mondja, amit mond, hogy kordában tartsa a felhajtást Antonelli körül, és elejét vegye az imolai bemutatkozásáról szóló további szóbeszédnek.

A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)

„Mindössze 15 hónappal ezelőtt még F4-es autót vezetett. Nagyon hiszünk Kimiben, a képességeiben és a jövőjében. De van egy pálya, amelyet szorgalommal követnie kell ahelyett, hogy olyan módon történő sorozatból sorozatba ugrálásról álmodna, ami egyértelműen nem előnyös a számára. Egy bajnokot ez nem fog megzavarni, de engem legalábbis megzavar, mert mindenki azt kérdezi tőlem, hogy »Mi a helyzet Kimi imolai debütálásával?«. Ez nem fog megtörténni, mert a Mercedes nem akarja ezt. Ezek a pletykák saját életre keltek. Csináljuk most a Forma–2-t, nekünk, csapatként pedig sok egyéb problémát kell megoldanunk.”

„Teljes mértékben azon a pályán halad, amit vártunk. Vannak könnyebb és nehezebb napok [az F2-ben], a két pilóta és a csapat között rendezniük kell néhány problémát, de nincs semmi váratlan. A [Mercedesszel] tesztelés pedig nagyon jól megy, mindannyian nyugodtan és összeszedetten közelítjük ezt meg. Ezt terveztük a szezon előtt is, egy szolid F2-es szezont és tesztelést a Mercedesnek, és így is fogjuk folytatni. Minden más csak zavaró tényező mindannyiunk számára. Nagyon elégedettek vagyunk George [Russell-lel], ő továbbra is ennek a csapatnak a pilótája lesz, minden más pedig kialakul a pilótapiacon. De ez nem a következő hetekben vagy hónapokban fog bekövetkezni” – magyarázta Wolff.

A legvalószínűbb így az, hogy a Mercedes kivár Lewis Hamilton utódlásával, és meglátja, hogy Max Verstappen elérhetővé válik-e. Amennyiben igen, Antonellinek jó lehetőség lehet a Williams – akik az AMuS szerint csakis akkor ültetnék be a tinit, ha legalább két évig náluk maradhat –, ahol az idén minimum első szabadedzéseken vezethet, de azért az érintettek nyilatkozataitól függetlenül azt továbbra sem vethetjük el, hogy már valamikor az idei szezon során bemutatkozik a királykategóriában.

Schumacherrel tesztel

Antonelli Ausztriában tesztelt először F1-es autót, amikor a Mercedes 2021-es modelljét vezette, majd Imolában már a 2022-es, szívóhatású autóval körözött. Az Auto Motor und Sport szerint ezentúl pedig csak a W13-assal gyakorol, legközelebb a jövő héten, Silverstone-ban, ahol nem ő lesz az egyetlen Mercedes-pilóta a pályán. A brackley-iek ugyanis egy másik 2022-es autóban tartalékjukat, Mick Schumachert is kiküldik, hogy Antonellinek legyen összehasonlítási alapja.

Mick Schumacher másodszor vihette pályára Hamilton és Russell idei autóját

A szaklap szerint ugyanakkor a hétszeres világbajnok fia is profitálhat a tesztből, mert bármennyire is furán hangzik – lévén egy újonccal mérik össze, miközben ő már két szezont lehúzott az F1-ben – amennyiben jól teljesít, azzal növelheti az esélyeit egy 2025-ös ülést illetően. Erre elsősorban az Alpine-nál lenne lehetősége – amelynek WEC-csapatában az idén versenyez –, hiszen elképzelhető, hogy legalább egy üresedés lesz a franciáknál: Pierre Gasly és Esteban Ocon szerződése is 2024 végéig szól, előbbit a Williamsszel, utóbbit pedig az Audival hozták szóba.

Bonato vezet a második hellyel is elégedett Franceschi előtt, László Martin kiesett a Kanári-szigeteken

0

Yoann Bonato növelni tudta előnyét Mathieu Franceschi előtt a Kanári-szigetek Rallyn szombat délelőtt, mely után már csak Herczig Patrik van versenyben a magyar indulók közül. 

Yoann Bonato két szakaszt megnyerve növelni tudta előnyét Mathieu Franceschi előtt, és 6.9 másodperc előnnyel várhatja a délutáni folytatást honfitársa előtt.  

Franceschi némileg feladta a csatát Bonatoval és már csak arra koncentrál, hogy célba érjen, mert így ő venné át a vezetést az Európa-bajnokság pontversenyében a spanyol versenyt kihagyó Simone Tempestinitől. 

A harmadik helyért azonban délután is csata várható, hiszen Hayden Paddon 2 másodperccel előzi csak meg Diego Ruilobát, 2.6 másodperccel José Antonio Suárezt és 7.8 másodperccel Alejandro Cachónt. 

A három spanyol versenyző pedig ádáz csatát vív a Spanyol Szuperbajnokság győzelméért is. 

Azt követően, hogy Csomós Mixi és Nagy Attila tegnap balesetet szenvedett a versenyen, László Martin és Bán Viktor ugyancsak kiállni kényszerült a szombati utolsó szakaszon, ahol felakadt a Skoda gázpedálja egy pillanatra, így már nem tudtak megállni, csak lelassítani és ütköztek egy domboldallal. A pécsi páros a legújabb Skodával az ERC értékelés 19. helyén, míg Mixiék egy korábbi generációs Fabiával a harmadik helyen álltak a baleset pillanatában.  

Lászlóék kiesésével már csak Herczig Patrik és Varga Kristóf maradt versenyben, akik a délelőtti verseny után a Junior ERC nyolcadik helyén állnak a Rally4-es Peugeot-val. 

Kanári-szigetek Rally, állás 10 szakasz után 
1 #16 Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 1:28:27.2
2 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +6.9
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +28.9
4 #19 Diego Ruiloba – Ángel Luis Vela (ESP) Citroen C3 Rally2 +30.0
5 #18 José Antonio Suárez – Alberto Iglesias (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +31.5
6 #20 Alejandro Cachón – Borja Rozada (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 +36.7
7 #8 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +43.8
8 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +44.8
9 #16 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +50.0
10 #23 Yeray Lemes – Rogelio Penate (ESP) Citroen C3 Rally2 +54.5 

Kanári-szigetek Rally időterv, magyar idő szerint  
Május 2., csütörtök
21:35 SS1 Las Palmas de Gran Canaria 1.80 km  Paddon 1:30.5 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Május 3., péntek  
11:38 SS2 Agüimes-Santa Lucía 1 14.83 km Bonato 9:03.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Csomós
12:33 SS3 Tejeda 1 11.07 km Cachón 6:28.6 / 1. FRANCECSHI, 2. Bonato, 3. Cachón
13:25 SS4 Artenara-Gáldar 1 21.15 km Cachón 13:21.7 / 1. CACHÓN, 2. Franceschi/Bonato
16:48 SS5 Agüimes-Santa Lucía 2 14.83 km Bonato 9:03.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
17:43 SS6 Tejeda 2 11.07 km Cachón 6:25.7 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
18:35 SS7 Artenara-Gáldar 2 21.15 km Cachón 13:16.8 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon

Május 4., szombat  
10:17 SS8 Arucas-Firgas 1 9.41 km Bonato 4:59.5 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
11:07 SS9 Moya-Valleseco 1 27.70 km Bonato 17:05.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
12:35 SS10 San Mateo-Valsequillo 1 11.50 km Ruiloba 6:53.0 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
15:07 SS11 Arucas-Firgas 2 9.41 km
15:57 SS12 Moya-Valleseco 2 27.70 km
18:05 SS13 San Mateo-Valsequillo 2 (Power Stage) 11.50 km 

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): 
Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Bajnokság állása

Bonato növelte előnyét a Kanári-szigetek Rallyn, László Martin küzd az autóval

0

Yoann Bonato két szakaszgyőzelemmel kezdte a Kanári-szigetek Rally szombati napját, így növelte előnyét Mathieu Franceschi előtt. László Martin messze a pontszerzéstől. 

Yoann Bonato 0.3 másodperc előnnyel fejezte be a Kanári-szigetek Rally pénteki napját, azt az előnyt azonban két szakasz győzelem után 4.2 másodpercre növelte szombat reggel. 

Francia csata, magyar dráma a Kanári-szigetek Rally első napján – Csomós-belső a harmadik szakaszról

A harmadik helyen Hayden Paddon ugyan tartja pozícióját, azonban 11.8 másodperces hátránya 23.5 másodpercre nőtt Franceschi mögött, míg a negyedik helyre lépő José Antonio Suárezt 2.7, Diego Ruilobát 3.6, a tegnapi defekt után a felzárkózást folytató Alejandro Cachónt 9.3 másodperccel előzi meg. 

Mads Ostberg, Alexey Lukyanuk mellett László Martin is küzd autójával, így a magyar versenyző a 17. helyről a 19. helyre, 23.7 másodpercről 32.1 másodpercre került a még pontot érő 15. helytől. 

Még egy szakasz van hátra a délelőtti programból. 

Kanári-szigetek Rally, állás 9 szakasz után 
1 #16 Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 1:21:33.8
2 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +4.2
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +27.7
4 #18 José Antonio Suárez – Alberto Iglesias (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +30.4
5 #19 Diego Ruiloba – Ángel Luis Vela (ESP) Citroen C3 Rally2 +31.3
6 #20 Alejandro Cachón – Borja Rozada (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 +37.0
7 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +38.7
8 #8 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +40.5
9 #16 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +46.2
10 #23 Yeray Lemes – Rogelio Penate (ESP) Citroen C3 Rally2 +50.1 

Kanári-szigetek Rally időterv, magyar idő szerint  
Május 2., csütörtök
21:35 SS1 Las Palmas de Gran Canaria 1.80 km  Paddon 1:30.5 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Május 3., péntek  
11:38 SS2 Agüimes-Santa Lucía 1 14.83 km Bonato 9:03.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Csomós
12:33 SS3 Tejeda 1 11.07 km Cachón 6:28.6 / 1. FRANCECSHI, 2. Bonato, 3. Cachón
13:25 SS4 Artenara-Gáldar 1 21.15 km Cachón 13:21.7 / 1. CACHÓN, 2. Franceschi/Bonato
16:48 SS5 Agüimes-Santa Lucía 2 14.83 km Bonato 9:03.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
17:43 SS6 Tejeda 2 11.07 km Cachón 6:25.7 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
18:35 SS7 Artenara-Gáldar 2 21.15 km Cachón 13:16.8 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon

Május 4., szombat  
10:17 SS8 Arucas-Firgas 1 9.41 km Bonato 4:59.5 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
11:07 SS9 Moya-Valleseco 1 27.70 km Bonato 17:05.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
12:35 SS10 San Mateo-Valsequillo 1 11.50 km
15:07 SS11 Arucas-Firgas 2 9.41 km
15:57 SS12 Moya-Valleseco 2 27.70 km
18:05 SS13 San Mateo-Valsequillo 2 (Power Stage) 11.50 km 

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): 
Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Bajnokság állása

Az elfeledett hiba, ami nélkül Räikkönen minden idők legfiatalabb világbajnoka lehetett volna

0

A 2003. május 4-én rendezett Spanyol Nagydíj leginkább a debütáló Ferrariról és Fernando Alonso első hazai dobogójáról maradhatott meg a rajongók emlékezetében, de a mezőny végén történt valami, ami nélkül könnyen lehet, hogy Kimi Räikkönen annak az évnek a végén világbajnok lett volna.

A meglehetősen egysíkúra sikerült 2002-es idény után friss fuvallatot hozott a 2003-as esztendő a Forma–1-ben, hiszen a szezont az előző évi autó továbbfejlesztett változatával kezdő Ferrari a negyedik versenyig futamot sem nyert, az első négy hétvége pedig négy különböző győztest hozott, köztük a Jordannel versenyző Giancarlo Fisichellával, amire aztán tényleg senki sem számított.

Igazi roncsderbin aratott csodagyőzelmet Alonso volt csapattársa, de tönkretették az örömét

Persze Fisichella elsőségéhez kellett a brazíliai káoszfutam, de már a melbourne-i szezonnyitón is remek csata zajlott a győzelemért – amelyet végül Juan Pablo Montoya ordas hibája után David Coulthard szerzett meg –, majd Malajziában Fernando Alonso minden idők legfiatalabb pole pozíciósa, másnap Kimi Räikkönen pedig második legfiatalabb futamgyőztese lett. Azóta természetesen mind a ketten hátrébb csúsztak a rangsorban.

Imolában a Ferrari az F2002-es utolsó versenyén visszavágott, de az egy évvel korábbi dominanciájuknak itt sem volt nyoma, hogy aztán a szezon ötödik versenyén, a május 4-i Spanyol Nagydíjon debütáljon a 2003-as modell, az F2003-GA. A pontversenyt Räikkönen vezette 32 ponttal, majd őt követte 19 ponttal csapattársa, David Coulthard, míg Schumacher imolai győzelmével feljött a harmadik helyre, de négy verseny után így is csak 14 egység szerénykedett a neve mellett.

20 éve írt történelmet Alonso, de honfitársa már korábban látta, hogy mennyire különleges

Barcelonában viszont már látszott, hogy a gyenge kezdés után a Ferrari visszatért, és ha nem is döngölte földbe az ellenfeleket az F2003-GA-val, azért kibérelte az első sort, majd a versenyen 1-3-ban célba érve jelezte, hogy innentől kezdve újra számolni kell vele. A maranellói összképbe ugyanakkor belerondított Fernando Alonso, aki a gyengébb Renault-val megkergette Schumachert, és mindössze 5 másodperces hátránnyal ért célba a második helyen.

Ezzel gyakorlatilag két nyertese volt a hétvégének, hiszen a fiatal spanyol életében először állhatott dobogóra hazai pályán, míg Schumacher egy csapásra 4 pontosra zsugorította hátrányát az összetett első helyet továbbra is megőrző Räikkönennel szemben, és feljött a második helyre. A Jégember ugyanis pont nélkül zárta a spanyolországi viadalt, amelynek már az első méterei után kiesett. A szombati időmérőn elkövetett hibája – erre az évre vezették be az egykörös kvalifikációt, amelyen, ha valaki elrontotta az egyetlen körét, súlyos árat fizetett – miatt ugyanis csak az utolsó rajtkockába állhatott fel, majd belerohant Antonio Pizzonia állva maradt Jaguarjába.

Noha a balesetről nem tehetett – mivel a Jaguar egyszer csak az egyik Minardi takarásából ott termett előtte – Räikkönen 5 időmérőből a másodikat rontotta el (Ausztráliában is leszaladt a fűre, ami ott a 15. helyre lökte hátra), ami nélkül nem került volna a 20. rajtkockába. És nem is ez volt az utolsó csúnya hibája, hiszen Kanadában szintén eldobta az autót. Akkor persze még nem sejthette, hogy amennyiben ezen hibák közül akár csak egy nincs, nagy eséllyel világbajnok lett volna, hiszen mindössze három ponttal kellett volna többet szereznie, hogy megelőzze Schumachert és 24 évesen minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka legyen.

Mindeközben a McLaren végül nem is vetette be a Ferrarihoz hasonlóan az idény közben bemutatni szándékozott 2003-as autóját, a halva született MP4-18-ast, amelynek tesztelése annyira életveszélyes volt, hogy Räikkönen egyszer csak közölte, többet nem hajlandó beleülni. Erről alábbi cikkünkben olvashat.

Räikkönen sem akart beleülni a halálcsapdába, ami majdnem megölte a McLaren tesztpilótáját

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

0

Az FIA-nál hivatalos kérvényt nyújtottak be azzal kapcsolatban, hogy a 17 éves Andrea Kimi Antonelli idő előtt bemutatkozhasson a Forma-1-ben. 

Már korábban is beszámoltunk róla, de akkor még csak az egyik veterán F1-es újságíró, Joe Saward értesülése alapján, hogy a Mercedes akár már a május 19-i Emilia-romagnai Nagydíjon mély vízbe dobhatja az új Verstappennek kikiáltott szupertehetségét, Andrea Kimi Antonellit. A Miami Nagydíj alatt pedig kiderült, az FIA-hoz érkezett egy kérvény azzal kapcsolatban, hogy Antonelli augusztus 25-i 18. születésnapja előtt F1-es superlicencet kapjon.

Jelenleg ugyanis 18 év a minimum korhatár a száguldó cirkuszban (ezt Verstappen-szabályként is szokták emlegetni, hiszen a holland pilóta 17 évesen megejtett bemutatkozása után vezették be), ez alatt pedig F1-es autóval nem lehet versenyhétvégén pályára lépni. Hogy a kérvényt melyik csapat nyújtotta be, illetve, hogy versenyzői, vagy csak szabadedzésre szóló superlicencre vonatkozik, azt nem tudni, így az is elképzelhető, hogy csupán arról van szó, a Mercedes vagy a Williams első szabadedzéseken is autóba akarja ültetni Antonellit még augusztus 25-e előtt.

A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)

A jelenleg a Forma–2-ben versenyző olasz már két F1-es teszten is túl van: előbb Ausztriában vezette a 2021-es, majd Imolában a 2022-es Mercedest. Utóbbi tesztje a hírek szerint különösen meggyőzőre sikeredett, ami csak még inkább beindította azokat a találgatásokat, hogy a Mercedesszel partneri kapcsolatban levő Williams már Imolától kezdve lehetőséget adna neki a továbbra is küszködő Logan Sargeant helyén.

James Vowles, a grove-i istálló csapatfőnöke azonban Miamiban cáfolta, hogy küszöbön áll  az amerikai pilóta leváltása. „Semmit nem tudok arról, hogy mi zajlik jelenleg a Mercedes tesztjeivel. Mint mindenki más, mi is vizsgáljuk, hogy milyen pilótapárost szeretnénk a következő évre, és megvan a saját junior programunk. Ami Kimit illeti, nem igazán tudom megítélni, hogy milyen szinten van. Azt illetően, hogy már az idén autóba üljön, kezdettől fogva azt mondtam, hogy ez meritokrácia. Logannek jelenleg ki kell érdemelnie az ülését, vannak elég kemény céljai, amelyeknél sokkal közelebb kell kerülnie Alex [Albonhoz]. Jelenleg azonban nincs kilátásban a lecserélése” – jelentette ki, majd hozzátette, jelenleg az autó jobbá tétele jóval nagyobb probléma, mint az, hogy kik vezessék azt.

„Vannak opcióink 2025-re és 2026-ra, de még nagyon korai erről beszélni. Kimi esetében észben kell tartani, hogy 20 hónapja még F4-es autót vezetett. Ilyen rövid idő alatt hatalmas ugrás az F1” – tette hozzá Vowles, aki Sargeanttól folyamatos fejlődést akar látni, és azt, hogy elkezdi időnként időmérőkön és versenyeken is legyőzni Albont.

Az Autosport közben idézett egy FIA-szóvivőt az Antonellivel kapcsolatos kérelemről, aki elmondta, követni kell egy folyamatot, amely során több embernek és bizottságnak szavaznia kell, mivel ahhoz, hogy Antonelli engedélyt kapjon, szabályváltoztatásra van szükség.