back to top
2024. november 27. 18:35
Kezdőlap Blog Oldal 200

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

0

Az FIA-nál hivatalos kérvényt nyújtottak be azzal kapcsolatban, hogy a 17 éves Andrea Kimi Antonelli idő előtt bemutatkozhasson a Forma-1-ben. 

Már korábban is beszámoltunk róla, de akkor még csak az egyik veterán F1-es újságíró, Joe Saward értesülése alapján, hogy a Mercedes akár már a május 19-i Emilia-romagnai Nagydíjon mély vízbe dobhatja az új Verstappennek kikiáltott szupertehetségét, Andrea Kimi Antonellit. A Miami Nagydíj alatt pedig kiderült, az FIA-hoz érkezett egy kérvény azzal kapcsolatban, hogy Antonelli augusztus 25-i 18. születésnapja előtt F1-es superlicencet kapjon.

Jelenleg ugyanis 18 év a minimum korhatár a száguldó cirkuszban (ezt Verstappen-szabályként is szokták emlegetni, hiszen a holland pilóta 17 évesen megejtett bemutatkozása után vezették be), ez alatt pedig F1-es autóval nem lehet versenyhétvégén pályára lépni. Hogy a kérvényt melyik csapat nyújtotta be, illetve, hogy versenyzői, vagy csak szabadedzésre szóló superlicencre vonatkozik, azt nem tudni, így az is elképzelhető, hogy csupán arról van szó, a Mercedes vagy a Williams első szabadedzéseken is autóba akarja ültetni Antonellit még augusztus 25-e előtt.

A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)

A jelenleg a Forma–2-ben versenyző olasz már két F1-es teszten is túl van: előbb Ausztriában vezette a 2021-es, majd Imolában a 2022-es Mercedest. Utóbbi tesztje a hírek szerint különösen meggyőzőre sikeredett, ami csak még inkább beindította azokat a találgatásokat, hogy a Mercedesszel partneri kapcsolatban levő Williams már Imolától kezdve lehetőséget adna neki a továbbra is küszködő Logan Sargeant helyén.

James Vowles, a grove-i istálló csapatfőnöke azonban Miamiban cáfolta, hogy küszöbön áll  az amerikai pilóta leváltása. „Semmit nem tudok arról, hogy mi zajlik jelenleg a Mercedes tesztjeivel. Mint mindenki más, mi is vizsgáljuk, hogy milyen pilótapárost szeretnénk a következő évre, és megvan a saját junior programunk. Ami Kimit illeti, nem igazán tudom megítélni, hogy milyen szinten van. Azt illetően, hogy már az idén autóba üljön, kezdettől fogva azt mondtam, hogy ez meritokrácia. Logannek jelenleg ki kell érdemelnie az ülését, vannak elég kemény céljai, amelyeknél sokkal közelebb kell kerülnie Alex [Albonhoz]. Jelenleg azonban nincs kilátásban a lecserélése” – jelentette ki, majd hozzátette, jelenleg az autó jobbá tétele jóval nagyobb probléma, mint az, hogy kik vezessék azt.

„Vannak opcióink 2025-re és 2026-ra, de még nagyon korai erről beszélni. Kimi esetében észben kell tartani, hogy 20 hónapja még F4-es autót vezetett. Ilyen rövid idő alatt hatalmas ugrás az F1” – tette hozzá Vowles, aki Sargeanttól folyamatos fejlődést akar látni, és azt, hogy elkezdi időnként időmérőkön és versenyeken is legyőzni Albont.

Az Autosport közben idézett egy FIA-szóvivőt az Antonellivel kapcsolatos kérelemről, aki elmondta, követni kell egy folyamatot, amely során több embernek és bizottságnak szavaznia kell, mivel ahhoz, hogy Antonelli engedélyt kapjon, szabályváltoztatásra van szükség.

Már a visszatérést tervezi a nagyot bukó Csomós Mixi–Nagy Attila kettős

0

Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rally második pénteki szakaszán balesetet szenvedett, ami után nemcsak az autó, hanem a páros mindkét tagja megsérült. 

A harmadik helyen állt Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rally harmadik szakasza előtt, azonban ezen a pályán egy bal 33-ban már nem tudtak elfordulni a Skoda Fabia Rally2 evóval és egy partoldalon keresztül egy házfalnak rohantak. 

“Problémánk adódott a szakaszon, de szerencsére mindketten jól vagyunk a baleset után – mondta Nagy Attila az ERC hivatalos oldalának. – Mindkettőnknek vannak törései, de összességében semmi komoly nem történt ahhoz képest, hogy 110 km/h-ról lassultunk egy pillanat alatt nullára. Még egyszer köszönöm a Skodának, hogy ilyen biztonságos autót készített.” 

Ati elárulta, hogy ezúttal könnyebb lesz pótolni az autót, mint a tavalyi baleset után, és már Svédországban szeretnének ismét versenyezni. 

„Nem feszegettük a határokat, 80%-on mentünk” – Csomós Mixi üzent a kórházból

„Remélem, hogy Svédországban ismét versenyautóba tudunk ülni, ezt szeretné Mixi és én is. Folytatni szeretnénk a bajnokságot. Az autó biztosítva volt, így könnyebb lesz új autót szerezni, reméljük, hogy minél előbb vissza tudunk térni, most azonban szeretnénk minél előbb felépülni.”

Francia csata, magyar dráma a Kanári-szigetek Rally első napján – Csomós-belső a harmadik szakaszról

A svéd Skandináv Rallyt június 13-15. között rendezik. 

Newey távozása csak a kezdet? – a rivális főnöke érdekes jelenségről számolt be a Red Bull kapcsán

0

Lehet, hogy Adrian Newey kiválásával a Red Bull további szakembereket fog elveszíteni? Zak Brown, a McLaren ügyvezetőjének szavai alapján igen.

Korábban mi is körbejártuk, hogy milyen következményei lehetnek Adrian Newey távozásának a Red Bullra nézve. Azóta hivatalosan is bejelentették, hogy a 65 esztendős mérnökzseni 2025 elején elhagyja a bikás csapatot, Zak Brown, a rivális McLaren ügyvezető igazgatója pedig már két nappal a hír hivatalossá válása után, a Miami Nagydíjon érdekes jelenségről számolt be.

„Hogy meg vagyok-e lepve? Hat hónappal ezelőtt meg lettem volna, de tekintve, hogy mi minden történt az év eleje óta, és elég jól ismerve Adriant, aki egy nagyon feddhetetlen személy, nem lep meg, hogy továbblép – nyilatkozta az amerikai üzletember az FIA sajtótájékoztatóján arra utalva, hogy a Red Bullnál zajló hatalmi harcok és Christian Horner zaklatási botránya komoly hatással van Newey döntésére. – Egy kissé destabilizáló, ami ott zajlik. [Newey] valószínűleg az első dominó, de azt tippelem, hogy a keringő önéletrajzok alapján nem az utolsó.”

Jön a meglepetés? – Adrian Newey visszatérhet korábbi sikerei helyszínére

Erre rákérdeztek Brownnál, hogy ez a megjegyzése azt jelenti-e, hogy a McLarenhez is több Red Bull-alkalmazott küld önéletrajzot, mire ő megerősítette, hogy ez a helyzet.

„Igen, megnövekedett a felénk áramló önéletrajzok száma a csapattól, Adrian pedig szerintem minden idők legsikeresebb tervezője. Amellett, hogy milyen minőséget ad hozzá egy versenycsapathoz, az emberek olyanoknak és olyanok mellett akarnak dolgozni, mint ő. Pusztán technikai szempontból is hiányolni fogják, amit a csapatnak ad, de hiányozni fog a vezetése és az izgalom, ami a vele való közös munkát jellemzi.”

Brown azt ugyanakkor tulajdonképpen cáfolta, hogy ő is Newey megszerzésére hajt. „Ami a McLarent illeti, nagyon elégedett vagyok a munkával, amit a férfiak és nők a csapatban végeznek. A tavalyi év második felétől kezdve elkezdtük megmutatni, hogy tudjuk, miként növeljük az autó teljesítményét, ezért maximálisan megbízom a jelenlegi csapatunkban. Küldetésen vagyunk, hogy visszakerüljünk az élre, és szerintem megvannak az embereink, a tehetségünk, a felszerelésünk és a versenyzőink ahhoz, hogy eljussunk oda. Úgyhogy csak ezen a pályán maradunk.”

Adrian Newey, Red Bull, Miami Nagydíj
A híres jegyzetfüzet már nem sokáig lesz ott a Red Bull garázsában / Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Newey-nak egyelőre nincsenek tervei

Mivel távozása nem azonnali hatályú, Adrian Newey egyelőre továbbra is látogatja az F1-es futamokat, így Miamiban is ott ül a Red Bull bokszfalán. A Sky Sports pedig meg is szólaltatta őt a távozásáról, mir elmondta, hogy jelenleg nincsenek tervei, és „már egy ideje” fontolgatta a jövőjét a Red Bullnál. Newey emellett nagyon hízelgőnek nevezte Lewis Hamilton szavait, aki csütörtökön arról beszélt, mekkora kiváltság lenne a sztártervezővel dolgozni a Ferrarinál.

„Azt hiszem, már a tél folyamán gondolkodtam [a jövőmön], aztán pedig ahogyan az események alakultak az idén, azt gondoltam… Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem kell dolgoznom ahhoz, hogy megéljek. Azért dolgozom, mert élvezem. Egyszerűen csak úgy éreztem, hogy ez jó időpont arra, hogy hátralépjek és tartsak egy kis szünetet és számot vessek az életemről, elmenjek utazgatni egy kicsit” – mondta.

Hamilton újabb kudarca után Verstappen nyerte az első miami időmérőt

0

Az F1 Miami Nagydíján a sprinten Max Verstappen és Charles Leclerc indulhat az első rajtsorból szombaton.

Újabb nagydíjon alkalmazzák az F1 egyre terjedő sprintfutamos lebonyolítását, Miamiban ennek a kvalifikációját rendezték magyar idő szerint péntek este, az egyetlen edzés után.

Az első felvonás nem hozott nagy felforgást, Pierre Gasly, a Sauberek és a Williamsek estek ki, bár az meglepő, hogy Logan Sargeant a csapattársa, Alexander Albon elől indulhat majd a sprinten, az utolsó sorból.

A második búcsúzó ötösfogat tagjai között viszont benne volt a Mercedes mindkét pilótája, a forró pálya ezúttal sem ízlett Lewis Hamiltonnak és George Russellnek, egyikük sem ért el olyan eredményt, ami a legjobb tízbe katapultálta volna őket. Ahogy Hamilton, úgy Daniel Ricciardo is súrolta az egyik falat, de a brittel ellentétben a jelek szerint egyre jobban magára találó ausztrál bejutott az utolsó felvonásba.

Norris a buliban szerzett sérüléséről: „Csak egy kis vágás, semmi több”

Ott Verstappen megfutotta a legjobb időt, noha láthatóan messze volt a tökéletes körtől, és ő maga azt nyilatkozta, hogy „szörnyű” volt az időmérő, és nem számította arra, hogy a pole pozícióért harcolhat. Az edzésen még elégedett volt az autóval, de ez elmúlt a nap későbbi részére.

Leclerc szépen javított a tréningen elkövetett baki után, ami miatt lényegében érdemi felkészülés nélkül vágott neki a kvalifikációnak, megkaparintotta a 2. helyet Sergio Pérez, Ricciardo és Carlos Sainz előtt.

A McLarentől sokan többet vártak, mint az utolsó felvonásban szerzett 6. és 9. hely, Oscar Piastri és Lando Norris előzőleg jobb formát mutatott, mielőtt feltették az autójukra a lágy gumit. Utóbbit az Aston Martin mindkét versenyzője megelőzte, Lance Stroll pedig gyorsabb volt Fernando Alonsónál.

A sprintfutamot magyar idő szerint szombaton 18 órától tartják.

„Nem feszegettük a határokat, 80%-on mentünk” – Csomós Mixi üzent a kórházból

0

Csomós Mixi és Nagy Attila komoly balesetet szenvedett a Kanári-szigetek Rally pénteki második szakaszán, ami után kórházba szállították a párost. Mixi a kórházból üzent a páros közösségi oldalán.

Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rally harmadik helyén állva rajtolhatott a pénteki második szakaszon, melyen 2.5 km megtétele után egy bal 33-as kanyarból egyenesen egy házfalnak ütköztek. A pároshoz mentő érkezett és kivizsgálásra kórházba szállították őket.

Csomós Mixi a közösségi oldalán írta meg a balesetet a saját szemszögükből, a beszámoló legfontosabb üzenete pedig az, hogy ez a baleset teljesen más, mint akár csak az egy évvel ezelőtti itteni esésük, mert most nem a határokat feszegetve mentek, hanem a célba érést tartották szem előtt. Mixi az alább teljes egészében olvasható posztban azt is felvetette, elképzelhető, hogy lassú defektet kaptak.

Francia csata, magyar dráma a Kanári-szigetek Rally első napján – Csomós-belső a harmadik szakaszról

0

Igazán szoros, kiélezett csata folyt az első helyért a Kanári-szigetek Rally első napján, melynek végén Yoann Bonato egy hajszállal előzi meg francia honfitársát, Mathieu Franceschit, míg a harmadik helyen Hayden Paddon áll. A magyar versenyzők közül Csomós Miklós a 3. helyről esett ki, míg László Martin nincs pontszerző helyen. 

Azt követően, hogy a csütörtök esti szuperspeciált Hayden Paddon nyerte, pénteken már az első szakaszon élre állt a tavalyi győztes Yoann Bonato, akinek azonban több komoly riválisa is akadt az első napon. 

Amíg Bonato négyszeres francia aszfalt bajnok, addig bár Mathieu Franceschi murva bajnok tudott lenni Franciaországban, és így a veszprémi V-Híd Rally Hungaryn annyira nem is számított meglepetésnek jó tempója, sokkal meglepőbb, hogy a spanyol verseny pályaversenyzésre hasonlító napján feltudta enni a kesztyűt honfitársával. Már pedig a két francia versenyző egész napos csatát vívott egymással, a csatába pedig csak rövid ideig tudott más is bekapcsolódni. 

Csomós Mixi és Nagy Attila azt követően, hogy csütörtökön büntetést kapott és csak 30. helyről rajtolhattak a nyitó napon, már az első pénteki szakaszon sikerült a harmadik helyre lépniük. A következő szakaszon azonban egy bal kanyarban nem tapadtak be a Skodán lévő gumik és egyenesen egy partoldalnak, majd egy házfalnak csúsztak. Az autó eleje komolyan sérült, azonban a két versenyző viszonylag gyorsan kitudott szállni az autóból, végül mentővel kivizsgálásra kórházba szállították mindkettejüket. 

Bonato és Franceschi másik nagy riválisa a helyi Alejandro Cachón tudott lenni, aki a délelőtti versenyt az élen is tudta befejezni, azonban az első délutáni pályán defektet szedett össze, így 36 másodperc hátrányba került, amiből a következő két gyorsaságin hatot ledolgozva a kilencedik helyen tudta befejezni a napot. 

A napot végül Bonato 3 tizedmásodperc előnnyel zárta az élen, azonban holnap még a komoly csata folytatódni fog Franceschivel, a csatát a harmadik helyről Hayden Paddon nézheti, aki 12.1 másodperccel van lemaradva. 

Az új-zélandi címvédőt Diego Ruiloba 5.1, José Antonio Suárez pedig 9.2 másodperc hátránnyal követi. 

Jon Armstrong szintén meglepetést tudott okozni tempójával és precíz, hibamentes vezetésével, aminek köszönhetően a hatodik helyen, Mads Ostberg, Miko Marczyk, Cachón és Yeray Lemes előtt áll. 

László Martin és Bán Viktor visszafogott tempóval a 17. Helyen fejezte be a napot, a holnapi hat gyorsaságin azonban sikerülhet fellépniük a legjobb 15 közé, talán éppen Efrén Llarena megelőzésével. Azt sem szabad elfelejteni, hogy már az első napon sikerült megelőzniük Filip Marest és Martins Seskset is. 

A Junior ERC mezőnyében Herczig Patrik és Varga Kristóf hat szakasz után a hatodik helyen áll a Rally4-es Peugeot-val.  

Kanári-szigetek Rally, állás 7 szakasz után 
1 #16 Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 59:29.2
2 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +0.3
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +12.1
4 #19 Diego Ruiloba – Ángel Luis Vela (ESP) Citroen C3 Rally2 +17.2
5 #18 José Antonio Suárez – Alberto Iglesias (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +21.3
6 #8 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +22.6
7 #16 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +27.0
8 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +27.4
9 #20 Alejandro Cachón – Borja Rozada (ESP) Toyota GR Yaris Rally2 +30.3
10 #23 Yeray Lemes – Rogelio Penate (ESP) Citroen C3 Rally2 +32.4
11 #17 Alexey Lukyanuk – Yuriy Kulikov (CYP) Hyundai i20 N Rally2 +37.2
12 #5 Erik Cais – Igor Bacigal (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +37.3
13 #21 Ivan Ares – Javier Martinez (ESP) Hyundai i20 N Rally2 +37.5
14 #9 Simon Wagner – Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia RS Rally2 +39.2
15 #52 Enrique Cruz – Yeray Mujico Eugenio (ESP) Ford Fiesta Rally2 +40.0
16 #2 Efrén Llarena – Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +46.8
17 #11 László Martin – Bán Viktor Skoda Fabia RS Rally2 +1:03.7

Kanári-szigetek Rally időterv, magyar idő szerint  
Május 2., csütörtök
21:35 SS1 Las Palmas de Gran Canaria 1.80 km  Paddon 1:30.5 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Május 3., péntek  
11:38 SS2 Agüimes-Santa Lucía 1 14.83 km Bonato 9:03.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Csomós
12:33 SS3 Tejeda 1 11.07 km Cachón 6:28.6 / 1. FRANCECSHI, 2. Bonato, 3. Cachón
13:25 SS4 Artenara-Gáldar 1 21.15 km Cachón 13:21.7 / 1. CACHÓN, 2. Franceschi/Bonato
16:48 SS5 Agüimes-Santa Lucía 2 14.83 km Bonato 9:03.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
17:43 SS6 Tejeda 2 11.07 km Cachón 6:25.7 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
18:35 SS7 Artenara-Gáldar 2 21.15 km Cachón 13:16.8 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon

Május 4., szombat  
10:17 SS8 Arucas-Firgas 1 9.41 km
11:07 SS9 Moya-Valleseco 1 27.70 km
12:35 SS10 San Mateo-Valsequillo 1 11.50 km
15:07 SS11 Arucas-Firgas 2 9.41 km
15:57 SS12 Moya-Valleseco 2 27.70 km
18:05 SS13 San Mateo-Valsequillo 2 (Power Stage) 11.50 km 

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): 
Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Bajnokság állása

Leclerc kínos hibát vétett, Verstappen az élen kezdett a Miami Nagydíj nyitányán

0

Charles Leclerc egy ártatlannak kinéző hiba miatt nem tudott értékelhető munkát végezni a Miami Nagydíj egyetlen szabadedzésén, a többiek azonban köröztek. Végül a sokat küszködő Max Verstappen zárt az élen.

Miután Kínában megrendezték az idei elsőt, máris itt van a 2024-es Forma–1-es szezon második sprinthétvégéje. A Miami Nagydíj egyetlen szabadedzése így a szokottnál jóval nagyobb jelentőséggel bírt, különösen a McLarennek, amely szinte teljesen megújult autóval érkezett Floridába (az összes fejlesztést csak Lando Norris kapta meg, de részben Oscar Piastri autója is megújult). Az MCL38-ason a hátsó szárnyat kivéve gyakorlatilag minden megváltozott (első szárny, első felfüggesztés, első fékhűtők, padlólemez, oldalsó légbeömlő, motorborítás, hátsó felfüggesztés, hátsó fékhűtők, beam wing), de a Mercedes is számos fejlesztést hozott. A mezőnyből egyedül a Ferrari és az Alpine nem módosított az autóján, legalábbis, ami az alkatrészeket illeti, a maranellóiak ugyanis új szponzort, illetve csak ezen a versenyen „viselt” kék festést villantottak.

A villantás pedig egyelőre kimerült ebben, a Ferrari – legalábbis az egyik – ugyanis olyannyira nem villogott a szabadedzésen, hogy Charles Leclerc a 16-os kanyarban megpördült a 7. percben, majd hiába próbálta a korlátok között Y-fordulózva egyenesbe állítani az autóját, végül keresztben ragadt, és kénytelen volt leállítani a motort, mivel leégette a kuplungot, és nem tudott hátramenetbe váltani.

Néhány perces piros zászlós megszakítás után a monacói pilóta nélkül folytatódhatott a körözés, ami a Ferrarinak és Leclerc-nek is komoly érvágás, hiszen legközelebb már élesben, a sprintidőmérőn kell pályára lépjen úgy, hogy gyakorlatilag semennyit nem tudott készülni. Frédéric Vasseur csapatfőnök nem is volt elragadtatva, miközben fejcsóválva figyelte az eseményeket.

Az első fél órában a kemény és a közepes keverék volt használatban, miközben mindenki igyekezett megtalálni a ritmust és a tapadást az utcai pályáról lévén szó egyelőre rendkívül poros aszfaltcsíkon. Ez olykor még Max Verstappennek sem jött össze, kétszer ugyanis a holland is csúnyán elfékezte magát a gyorskörén és kirongyolt a 17-es kanyar bukóterébe.

Sergio Péreznek viszont nem voltak ilyen gondjai, így az edzés felénél ő állt az élen egy 1:29.632-es közepes gumis körrel. Mögötte Hamilton és Russell következett szintén közepeseken (127, illetve 136 ezredes hátránnyal), majd jött sorban a kemény gumin Sainz, Ocon, Piastri, Alonso, Cunoda és Gasly az első tízben. A megújult McLarennel Norris nem villogott és csak a 13. helyet foglalta el, de mint kiderült, a szervójával akadtak gondok (aszimmetrikus volt a rásegítés), amit csak az edzés után lehet orvosolni.

A második fél órába lépve Sainz vette át az első helyet a kemény gumin, amikor közel 3 tizeddel javította meg Pérez idejét, néhány perccel később pedig egy kicsit tovább faragott a legjobbjából. Az utolsó 20 percbe lépve Norris zárkózott föl Sainz mögé kemény gumin, és mivel Piastri nem sokkal korábban szintén javított, a két McLaren a 2. és a 4. helyet foglalta el.

A hajrában nem sokon múlt, hogy lássunk egy nagysebességű megpördülést és adott esetben akár balesetet is – Alex Albon alatt úszott meg a Williams, de a thai-brit pilóta meg tudta fogni a kocsit. Eközben egyre többen tették fel a lágy gumikat, amelyeken elsőnek Valtteri Bottas ment mért kört, és 6 tizedes hátrányban csak a 7. helyre jött fel.

Pierre Gasly viszont 1:29.175-tel már átvette a vezetést Sainztól, miközben Verstappen az első lágy gumis próbálkozását félbehagyta, mert egy erős széllökés miatt az egyik balosban megúszott az RB20-as hátulja.

Nem sokat kellett várni a Ferrari-pilóta válaszára: 1:28.979-cel közel 2 tizedet adott az Alpine-nak, ám rögtön utána jött George Russell, és 69 ezreddel nála is gyorsabb volt.

Nem úgy Hamilton, aki lila első szektorral nyitott, de végül 1 tizedes hátránnyal ért körbe, viszont a 3. helyre így is odafért. Verstappen közben küszködött és a túlhevült gumikra panaszkodott, így az ő lágy gumis körére még várni kellett. Jött addig is Pérez, és 1:28.868-cal 4 századdal lenyomta Russellt. A sokadik hűtökör után a címvédő 3 perccel a vége előtt aztán újabb gyorskört kezdett, és bár az utolsó szektorban eldobott 4 tizedet a csapattársához képest, 1:28.595-tel így is az élre állt.

Rögtön ezután Russell javított és elválasztotta egymástól a két Red Bullt, majd jött Sainz és ő is befért közéjük, egyúttal megelőzte a Mercedest is. A második helyet azonban nem tudta megtartani, mert az a Verstappentől mindössze 1 tizeddel lemaradó Piastrié lett. A végső sorrend így a következőképpen alakult az első tízben: Verstappen, Piastri, Sainz, Russell, Stroll, Pérez, Hamilton, Cunoda, Ocon, Gasly.

Ugyanakkor a két RB, valamint Norris, Sargeant és Alonso, illetve az edzését eldobó Leclerc nem jöttek ki lágy gumin, ami értelemszerűen meglátszott a tabellán elfoglalt helyükben. Folytatás magyar idő szerint 22 óra 30 perctől a sprintidőmérővel.

A Miami Nagydíj szabadedzésének végeredménye:

Videó Csomós Mixiék balesetéről, ismét Bonato vezet a Kanári-szigeteken

0

Az élen álló Alejandro Cachón defektje után ismét két francia versenyző áll a Kanári-szigetek Rally élén, Yoann Bonato, Mathieu Franceschi sorrendben. 

A helyi Alejandro Cachón révén ismét elérhetővé vált a Toyota számára, hogy végre megszerezze a Rally2-es autót első abszolút győzelmét kontinentális bajnokság futamán, azonban a spanyol versenyző a Kanári-szigetek Rally első péntek délutáni szakaszán defekttel ért célba, így jelentős hátrányba került. 

A toyotás versenyző problémája után Yoann Bonato állt ismét a verseny élére, miután 9 tizeddel gyorsabb tudott lenni Mathieu Franceschinél, így összetettben pont ennyi előnyre tett szert a négyszeres francia bajnok. 

A verseny harmadik helyére Hayden Paddon lépett 10.8 másodperc lemaradással. Cachón 36.8 másodperc hátrányból folytathatja a versenyt. 

László Martin és Bán Viktor a 17. helyen állnak, míg Csomós Miklós és Nagy Attila nagy balesetet szenvedett a pénteki második szakaszon, az eset az alábbi videóban látható.

Kanári-szigetek Rally, állás 5 szakasz után 
1 #16 Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 39:40.2
2 #3 Mathieu Franceschi – Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +0.9
3 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 +10.8
4 #19 Diego Ruiloba – Ángel Luis Vela (ESP) Citroen C3 Rally2 +14.3
5 #8 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 +14.4
6 #6 Miko Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +16.0
7 #18 José Antonio Suárez – Alberto Iglesias (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +16.8
8 #16 Mads Ostberg – Patrik Barth (NOR – SWE) Citroen C3 Rally2 +18.7
9 #23 Yeray Lemes – Rogelio Penate (ESP) Citroen C3 Rally2 +21.2
10 #5 Erik Cais – Igor Bacigal (CZE – SVK) Skoda Fabia RS Rally2 +23.4 

Kanári-szigetek Rally időterv, magyar idő szerint  
Május 2., csütörtök
21:35 SS1 Las Palmas de Gran Canaria 1.80 km  Paddon 1:30.5 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

 

 

Május 3., péntek  
11:38 SS2 Agüimes-Santa Lucía 1 14.83 km Bonato 9:03.1 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Csomós
12:33 SS3 Tejeda 1 11.07 km Cachón 6:28.6 / 1. FRANCECSHI, 2. Bonato, 3. Cachón
13:25 SS4 Artenara-Gáldar 1 21.15 km Cachón 13:21.7 / 1. CACHÓN, 2. Franceschi/Bonato
16:48 SS5 Agüimes-Santa Lucía 2 14.83 km Bonato 9:03.9 / 1. BONATO, 2. Franceschi, 3. Paddon
17:43 SS6 Tejeda 2 11.07 km
18:35 SS7 Artenara-Gáldar 2 21.15 km

Május 4., szombat  
10:17 SS8 Arucas-Firgas 1 9.41 km
11:07 SS9 Moya-Valleseco 1 27.70 km
12:35 SS10 San Mateo-Valsequillo 1 11.50 km
15:07 SS11 Arucas-Firgas 2 9.41 km
15:57 SS12 Moya-Valleseco 2 27.70 km
18:05 SS13 San Mateo-Valsequillo 2 (Power Stage) 11.50 km 

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): 
Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
Bajnokság állása

Nem kért bocsánatot a Ricciardót megtorpedózó Stroll, és legújabb megjegyzésével sem lesz népszerűbb

0

Lance Stroll és Daniel Ricciardo nem tisztázta a Kínai Nagydíjon történteket, az ausztrál szerint pedig kollégája nem is fog tőle bocsánatot kérni.

A Kínai Nagydíj nagy vitát kiváltó történése volt, amikor Lance Stroll megtorpedózta Daniel Ricciardót az első biztonsági autós fázis alatt, majd viccnek nevezte az azért kapott büntetést. A kanadai pilóta utólag sem vállalta a felelősséget, és azt ecsetelte, hogy a felügyelőknek figyelembe kellett volna venni a dominóhatást, elmondása szerint ugyanis egy előrébb fékező autó miatt voltak kénytelen sorban a fékbe taposni a pilóták, ő pedig egyszerűen csak ennek lett az áldozata.

Riválisa nem ismerte el a felelősségét, Ricciardo pedig ettől teljesen begőzölt

Ricciardo a kínai futam után igencsak dühös lett, amikor megmondták neki, hogy Stroll ragaszkodik ahhoz, hogy nem hibázott, de Miamira azért az ausztrál versenyző lehiggadt, és úgy árulta el, hogy Stroll semmilyen formában nem kért tőle bocsánatot. „Nem – felelte arra a kérdésre, hogy riválisa bocsánatot kért-e tőle. – Azért mondom, hogy nem, mert úgy érzem, ebből nem lesz semmi. Ha csak egy üzenetet küldött volna, hogy »Igen, az én saram«, vagy bármi, akkor rendben van, el tudom fogadni bocsánatkérésként. Nem vagyok akkora seggfej. De hogy még csak ez sem történt meg, az megmutatja, hogy egyértelműen azt gondolja, hogy nem csinált semmi rosszat. Úgyhogy azt hiszem, nem nagyon lehet erről egyebet mondani.”

Ricciardo ezután hozzátette, hogy amennyiben Stroll a pénteki versenyzői eligazításon beszélgetni akar vele, „nem fogom őt ignorálni, vagy ilyesmi.”

A 34 esztendős pilóta egyébként arról is beszélt, hogy fiatalabb korában ő is makacsabb volt, mint most, és talán nem mindig kért bocsánatot azért, ami az ő hiába, de az utóbbi években nem ez volt a helyzet. „Ha hibáztam, vagy kiütöttem valakit, vagy akár csak 50/50-es helyzetbe kerültem, akkor is azt mondtam, hogy »Igen, talán jobban is csinálhattam volna, úgyhogy bocs, hogy tönkretettem a napunkat. Azt hiszem, talán Kevin [Magnussennel] történt Brazíliában, vagy Juki [Cunodával] Mexikóban az azelőtti évben, amikor még a McLarennél versenyeztem. Őszintén nem úgy gondoltam, hogy teljes mértékben én vagyok a hibás, de akkor is azt mondtam, hogy »Rendben, küldök neki egy üzenetet, hogy megnyugodjunk egy kicsit.«”

A Miami Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján természetesen Stroll sem kerülhette el az erre vonatkozó kérdéseket, ő azonban mindössze annyival rövidre zárta a témát, hogy „Ez nem erre a teremre tartozik. Ezeket a dolgokat zárt ajtók mögött intézzük.”

Jön a meglepetés? – Adrian Newey visszatérhet korábbi sikerei helyszínére

0

Mindenki azt találgatja, hogy a Red Bull-lal szakító Adrian Newey esetleg visszavonul, vagy másik csapatnál folytatja, és ha utóbbi, akkor melyik istálló lehet az új munkaadója. Most egy meglepő név is felmerült.

Olyan istálló neve merült fel a Red Bulltól 2025 elején távozó Adrian Newey lehetséges új csapataként, amelyről eddig senki nem beszélt. Amennyiben folytatja F1-es pályafutását, a 65 esztendős szakembert a legtöbben alighanem a Ferrarinál tudják elképzelni, de szóba került még a lehetséges célállomásai között az Aston Martin, a Mercedes és a McLaren is. A Fernando Alonsóval nemrég hosszabbító silverstone-i istállót ugyanakkor az Autosport kihúzta a listáról, mondván Newey nem kedveli a tulajdonost, Lawrence Strollt.

Ám egy új név most felkerült a listára, mégpedig a Williams, számolt be róla a RacingNews365.com. Az 1997 óta világbajnoki címet, 2012 óta pedig futamot sem nyerő istálló 1991 és 1996 között szolgált Newey otthonaként. A tervező ez idő alatt 4 konstruktőri és 3 világbajnoki címet nyert az istállóval, majd az 1996 novemberében, ám az 1997-es FW19-est is a vb-t nyerő autói közé sorolhatjuk, hiszen a megalkotása még az ő irányítása alatt kezdődött el, így az alapokat is lefektették addig, mire elment.

Embed from Getty Images

Balról jobbra: Newey, Patrick Head és Alain Prost 1993-ban 

„Értesüléseink szerint annak ellenére, hogy a Ferrari hajlandó bankot robbantani Newey szerződtetéséért és befejezni a mérnök évek óta tartó, korábbi sikertelen próbálkozásokat követő üldözését, a 65 esztendős szakember megerősítette az elhatározását abban, hogy nem akar Olaszországba költözni” – írja a szaklap, majd hozzáteszi, James Vowles, a Williams csapatfőnöke egyeztetett Newey-val, hogy meggyőzze őt, térjen vissza oda, ahol először nyert F1-es futamot és világbajnoki címet.

Az RN365 azt is hozzáteszi, hogy Vowles természetesen zöld utat kapott a tulajdonos Dorilton Capitaltól arra, hogy visszacsábítása a sztármérnököt Grove-ba, ám ezzel együtt valószínűleg nem tud neki olyan kedvező pénzügyi ajánlatot tenni, mint a Ferrari és az Aston Martin. Persze kérdés, hogy mennyire fontos Newey-nak a pénz, aki a Red Bullnál nagyon jól keresett, vagy pályafutásának utolsó szakaszában vonzóbbnak találna egy olyan kihívást, amit a Williams visszasegítése jelentene az élmezőnybe.

A Ferrarihoz képest nagy előnye a Williamsnek, hogy Angliában van a központja, és Vowles biztosan szabad kezet adna Newey-nak ahhoz, hogy úgy formálja a technikai gárdát, ahogyan akarja. Azaz a veterán mérnöknek aligha kellene olyan politikai játszmákba bonyolódnia, amelyek a Ferrarinál azért állandóan jelen vannak.

„Érdekes lesz látni, mit lép. Biztos vagyok benne, hogy minden csapat üldözőbe vette őt. Akárhogy is választ, legyen az visszavonulás vagy folytatás, a legjobbakat kívánom neki. És nyilvánvalóan a mi ajtónk mindig nyitva áll előtte” – nyilatkozta Alex Albon, a Williams thai-brit versenyzője.

Jogosan szidják habzó szájjal az F1 nagymúltú csapatát?