back to top
2024. november 29. 09:28
Kezdőlap Blog Oldal 216

Ismét nem sokáig örülhetett a vezetésnek Evans, Neuville válaszolt a Horvát Rallyn 

0

A Horvát Rally második szombat délutáni szakasza után ismét Thierry Neuville áll a verseny első helyén, miután péntekhez hasonlóan ismét válaszolni tudott Elfyn Evans szakaszgyőzelmére. 

Elfyn Evans megnyerte a Horvát rally első szombat délutáni szakaszát, míg Thierry Neuville az eső miatt óvatosabban vezetett, így 2 másodperc előnnyel az élre állt a walesi toyotás. 

Azonban péntekhez hasonlóan ismét azonnal el is vesztette Evans a vezető helyet a következő szakaszon, és Neuville újra 2.3 másodperc előnyben van. 

Sébastien Ogier 9.5 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen. 

A második délutáni szakasz nedves aszfalton kezdődött, míg a pálya vége száraz volt egészen Ott Tanakig, amikor gyenge eső érkezett. 

Az egyre nedvesebb pálya pedig a WRC2-es versenyzők dolgát nehezítette meg, akik közül csak Rossel indult lágy gumival, míg közvetlen riválisai mind időt veszítette a kemény gumikon. 

Ennek eredményeképpen Nikolay Gryazin 1 perces előnye már a múltté, Rossel 24.7 másodpercre megközelítette. 

A mai nap még két gyorsaságit kell teljesíteni.  

Horvát Rally, állás 14 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 2:00:27.0
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2.3
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +9.5
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1:09.7
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:26.7
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:05.1
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +3:41.2
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +4:28.3
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +7:10.2
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +7:34.9 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić 1 23.63 km Neuville 12:42.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo 1 9.48 km Evans 5:05.0 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora 1 10.13 km Neuville 5:49.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora 2 10.13 km Evans 5:50.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo 2 9.48 km Ogier 5:00.3 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić 2 23.63 km Ogier 12:49.8 / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće 1 15.72 km Fourmaux 10:18.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:24 SS10 Stojdraga 1 20.77 km Ogier 12:29.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:05 SS11 Vinski Vrh 1 8.78 km Neuville 4:31.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo 1 9.11 km Neuville 4:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:31 SS13 Smerovišće 2 15.72 km Evans 10:27.7 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
15:24 SS14 Stojdraga 2 20.77 km Neuville 12:28.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:05 SS15 Vinski Vrh 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Evans vette át a vezetést a Horvát Rally esős szakaszán

0

A Horvát Rally első szombat délutáni szakaszán a korábbinál nagyobb eső volt tapasztalható, így pedig Elfyn Evans tudott gyorsabb lenni Thierry Neuville-nél és péntek után ismét átvette a vezetést. 

A szombat reggeli szakaszok után Thierry Neuville 4.7 másodperccel vezetett Elfyn Evans előtt, azonban a korábbinál nagyobb eső érkezett a délutáni első szakasz közepére, ami miatt Neuville kissé óvatöosan próbált vezetni, így pedig 6.7 másodperccel elmaradt walesi riválisa idejétől, aki 2 másodperc előnnyel ismét a verseny élére állt. 

Sébastien Ogier ugyancsak csökkentette hátrányát, ami így 7.6 másodperc. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin még délelőtt megúszta a defektet, azonban délután azzal kezdett, így egy perces előnye 40 másodpercre csökkent csapattársa, Yohan Rossel előtt. 

Délután még három szakasz vár a mezőnyre. 

Horvát Rally, állás 13 szakasz után 
1 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 1:47:56.1
2 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2.0
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +7.6
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1:02.4
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:17.2
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:59.6
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +3:22.2
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +4:10.5
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +6:19.5
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +6:58.6 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić 1 23.63 km Neuville 12:42.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo 1 9.48 km Evans 5:05.0 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora 1 10.13 km Neuville 5:49.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora 2 10.13 km Evans 5:50.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo 2 9.48 km Ogier 5:00.3 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić 2 23.63 km Ogier 12:49.8 / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće 1 15.72 km Fourmaux 10:18.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:24 SS10 Stojdraga 1 20.77 km Ogier 12:29.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:05 SS11 Vinski Vrh 1 8.78 km Neuville 4:31.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo 1 9.11 km Neuville 4:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:31 SS13 Smerovišće 2 15.72 km FEvans 10:27.7 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
15:24 SS14 Stojdraga 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Túl könnyű az F1? Az F1 nem is sport? – egy bekapcsolva felejtett rádióból kiderül, hogy egy frászt

0

Az elmúlt években trenddé vált a fanyalgás egyes szurkolóktól, mondván, a mai Forma–1 már túl könnyű, és nem is igazán tekinthető sportnak. Nos, Charles Leclerc tett róla, hogy ismét tanúbizonyságot kapjunk ennek ellenkezőjéről.

Azok a rajongók, akik hosszú évekkel, évtizedekkel ezelőtt szerettek bele a Forma–1-be, számos indokot tudnak felhozni amellett, hogy régebben miért volt jó a sorozat, manapság pedig miért kevésbé az. Ezek egy részét viszont könnyen meg lehet cáfolni. Az egyik legnépszerűbb állítás is ilyen, miszerint a mai autókat már bárki el tudná vezetni, az F1 pedig nem sport.

Nos, ami utóbbit illeti, ha csak azokat a játékokat, versenyszámokat tekintjük sportnak, amelyek végeredménye nagyrészt az emberen vagy embereken múlik, akkor még lehet is benne igazság, bár nem véletlenül létezik a „technikai sport” kifejezés. Ha viszont a sportra mint fizikailag megerőltető tevékenységre tekintünk, akkor már nagyon más a helyzet, és az első állítás már csak ezért sem lehet igaz.

Hamilton először vezetett sprinten, Alonso lett a nagy vesztese az óriási csatának Kínában

Erre a legtöbbször akkor kell rádöbbennünk, amikor egy hatalmas, óriási G-erejű becsapódást látunk, hiszen egy átlagember abban a szituációban minimum elveszítené az eszméletét, ám ez a Forma–1-ben szerencsére a lehető legritkább esetben fordul elő. A Kínai Nagydíj sprintfutama szerencsére nem ilyen bizonyítékot szolgáltatott: elég volt csupán annyi, hogy Charles Leclerc a hajrában egy időre bekapcsolva felejtette a rádióját.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a monacói pilóta tetszését nem igazán nyerte el csapattársa, Carlos Sainz 16. körben végrehajtott manővere, amelynek következtében egyrészt összeértek, másrészt leszorította őt a pályáról. Az alábbi videó nem sokkal ezután kezdődik, amikor a 26 éves versenyző a következő kör elején megelőzi a spanyol pilótát.

Az elején kicsit akadozik a hang, ám utána remekül lehet hallani Leclerc-t, akinek bekapcsolva maradt a rádiója. Az ötszörös F1-es futamgyőztes úgy liheg, mintha legalábbis teljesítette volna a 10 km-es futás olimpiai döntőjét. A párhuzam nem véletlen, hiszen a futam addigi szakaszát nagyjából annyi idő alatt teljesítette, mint amennyi idő alatt az említett versenyszámot szokták.

Leclerc-t aztán arra kérték, hogy kapcsolja ki a rádiót, amikor tudja, de ez teljesen mindegy, a lényeg az, hogy ez is cáfolja a fenti állításokat. A pilóták rengeteget edzenek annak érdekében, hogy fizikailag minél jobban bírják a megterhelést, így már csak ezért sem igaz, hogy egy F1-es autót bárki el tudna vezetni. Arról nem is beszélve, hogy technikai szempontból mennyire bonyolult, de ez már más lapra tartozik.

Elkerülte az FIA figyelmét a Ferrari szabálytalansága? – óvást nyújtott be az egyik rivális

0

Carlos Sainznak nem lett volna szabad következmények nélkül megúsznia a Kínai Nagydíj időmérőjén elkövetett hibáját, erről szól az Aston Martin óvása, amit másfél órával a leintés után nyújtott be az FIA-nak a csapat.

Sainz megpördült az időmérő Q2-es szakaszában, miután túl nagy lendülettel érkezett a pálya utolsó kanyarjába, s külső kerekei érintették a kavicságyat. A Ferrari a túloldali szalagkorlátnak csapódott, de csak az első vezetőszárnya sérült. Az FIA gyorsan piros zászlós leállást rendelt el, a spanyol pilóta azonban rövid parkolás után hamarosan újra elindult, megtett egy teljes kört, majd visszatért a bokszba. Ott szárny- és kerékcserén, valamint némi tisztításon átesve az autó ismét versenyképes formába került, amivel a spanyol simán tovább is jutott a Q3-ba, majd ott a 7. rajthelyet szerezte meg a vasárnapi futamra.

Hamilton pár óra alatt a csúcsról a mélybe zuhant, Verstappen mérföldkövet ért el a kínai időmérőn

Az Aston Martin az FIA-hoz eljuttatott óvásában a sportszabályzat 39.6 pontjának megsértése miatt szeretné megváltoztatni az időmérő végeredményét. Ez a pont kimondja, hogy „ha egy versenyző autója megáll a pályán az időmérő során, akkor a továbbiakban nem vehet részt abban a szakaszban”.

Sainz a baleset pillanatában még nem rendelkezett mért körrel a Q2-ben, vagyis amennyiben nem engedték volna számára a folytatást, a 15. helyen végez, s nem szorítja ki a Q3-ból Lance Strollt – az Aston Martin kanadai pilótája ugyanis a 11. helyen zárt a középső szakaszban.

Az FIA időmérő monitorja a baleset idején valóban rögzítette, hogy Sainz autója megállt a pályán – így a szabályértelmezési vita alighanem akörül fog forogni az Aston Martin, a Ferrari és a sportfelügyelők között, hogy ha önerőből újra tud indulni egy autó a megállás után, akkor az vajon beleesik-e 39.6-os pont által taglalt esetbe.

Már a szombati nap során sem ez az első eset, hogy a Ferrari és az Aston Martin képviselőinek egyidejűleg meg kell jelenniük a felügyelők előtt – a sprintfutam után az Aston húzta a rövidebbet:

Alonsót vétkesnek találták a Sainz elleni csatában, egészen furcsa büntetést kapott

Neuville folytatta dominálását, eldőlt a WRC2 első helye Horvátországban?

0

Thierry Neuville szombat délelőtt is folytatta pénteken mutatott kiváló teljesítményét a Horvát Rallyn, miközben a WRC2-ben magabiztos előnybe került Nikolay Gryazin. 

Azt követően, hogy a pénteki szakaszok után Thierry Neuville és Elfyn Evans holtversenyben vezetett a Horvát Rallyn 

a Hyundai belga versenyzője folytatta szombat délelőtt is kiváló teljesítményét, és a négy szakaszból hármon is jobb eredménnyel zárt walesi riválisánál, aki egy csak gyorsaságin tudott azonos eredményt elérni Neuville-el. Így Neuville 4.7 másodpercre növelte előnyét szombat délre Evans, és 11.3 másodpercre Sébastien Ogier előtt. 

A napot még Adrien Fourmaux kezdte a legjobb idővel, majd Ogier, az utolsó két pályán pedig Neuville részsikere következett. 

Eső csak a nap első szakaszán csepergett, de nedvessé nem tette az aszfaltot, így több versenyző is a délelőtt utolsó szakaszain vizes gumival kényszerült versenyezni, mivel a száraz utakra való gumik elfogytak. 

Ott Tanak és Adrien Formuax külön csatát vív a negyedik helyért, mely során 11.6-ról 14.2 másodpercre növelte előnyét a 2019-es világbajnok. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin előnye magabiztossá vált a délelőtti utolsó szakasz után, ahol Yohan Rossel és Gus Greensmith is defektet szedett össze. Az orosz-bolgár versenyző előnye így egy percre nőtt csapattársa, Rossel előtt, míg Sami Pajari megelőzve Greensmith, a harmadik helyre lépett. 

A mezőny egyetlen magyar párosa, László Zoltán és Kürti Tamás a délelőtti utolsó szakaszt az RC2-es kategória 18. Helyéről várhatja. 

Délután ismét teljesíti a mezőny a mai pályákat, eső pedig délután sincs kizárva…. 

Horvát Rally, állás 12 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:37:23.7
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +4.7
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +11.3
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +52.2
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +1:06.4
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:56.5
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +3:14.0
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:58.0
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +5:37.2
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +6:37.1
11 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +6:42.3
12 #31 Gus Greensmith – Jonas Andersson (GBR – SWE) Skoda Fabia RS Rally2 +7:02.8
13 #21 Pepe López – David Vázquez (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +7:59.1
14 #25 Nicolas Ciamin – Yannick Roche (FRA) Hyundai i20 N Rally2 +8:17.5
15 #26 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 +8:59.5

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić 1 23.63 km Neuville 12:42.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo 1 9.48 km Evans 5:05.0 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora 1 10.13 km Neuville 5:49.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora 2 10.13 km Evans 5:50.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo 2 9.48 km Ogier 5:00.3 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić 2 23.63 km Ogier 12:49.8 / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće 1 15.72 km Fourmaux 10:18.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:24 SS10 Stojdraga 1 20.77 km Ogier 12:29.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:05 SS11 Vinski Vrh 1 8.78 km Neuville 4:31.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo 1 9.11 km Neuville 4:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:31 SS13 Smerovišće 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Hamilton pár óra alatt a csúcsról a mélybe zuhant, Verstappen mérföldkövet ért el a kínai időmérőn

0

Max Verstappen a szezon ötödik pole-pozícióját is megszerezte a Kínai Nagydíj időmérőjén, ahol Lewis Hamilton már a Q1-ben kiesett, Carlos Sainz pedig piros zászló okozása után jutott el mégis az utolsó szakaszig.

A szombat délelőtti sprintverseny után folytatódott az újszerű lebonyolítás a Kínai Nagydíjon, hiszen először rendeztek időmérőt a megszokott, szombat délutáni idősávban egy sprintes hétvégén. A Max Verstappen által megnyert sprint után felnyitották a parc fermé-korlátozásokat, vagyis a csapatok az új tapasztalataik alapján még módosíthattak az autóik beállításain.

Hamilton a sprint után, amin másodikként ért célba, éppen bizakodásának adott hangot azt illetően, hogy a Mercedesnek sikerül még jobban a pályához hangolnia az autót, ám végül éppen a hétszeres világbajnok lett az időmérő legnagyobb vesztese. A brit a kiesőzónában tanyázott, amikor megkezdte utolsó gyorskörét a Q1 végén, ám hibázott, szélesen fordult a hátsó egyenes végén. Ekkori idejével ugyan még felugrott a 12. helyre, ám az utána érkezők többsége, köztük mindkét Alpine is gyorsabbnak bizonyult nála, s Hamilton végül a 18. helyig csúszott vissza, ezzel nagy meglepetésre kiesett az időmérő első szakaszában – a 2022-es Szaúd-arábiai Nagydíj óta először.

A Q1-es búcsúzok sora a 16. helyen a hazai sztár, a sprinten a pontszerzéstől egyetlen hellyel elmaradó Csou Kuan-jüvel indul, akit Kevin Magnussen, Hamilton, Cunoda Juki és az utolsó körében kipördülő Logan Sargeant követ.

A Q2-ben hét perc volt még hátra, amikor egy élcsapat újabb tagja került bajba: Carlos Sainz kissé szélesen fordulva érkezett meg az utolsó kanyarban a gyorskörének végén, így jobb oldali kerekei lecsúsztak a kavicságyba, ez pedig megforgatta a Ferrarit, amely nem túl nagy erővel a túloldali szalagkorlátnak ütközött. Piros zászlóval leállították az időmérőt, de a spanyol vissza tudta vinni autóját a bokszba, ahol egy szárnycserével újra versenyképessé is tették azt. A melbourne-i győztes így gond nélkül visszatérhetett a pályára a zöld jelzés megadásakor, s végül a két Red Bull mögött a harmadik hely megszerzésével kényelmesen tovább is jutott a Q3-ba.

A legjobb tízbe magát az utolsó pillanatban fellövő Valtteri Bottas mögött kiesett a Q2-ben Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Alexander Albon és Pierre Gasly.

A Q3-as első gyorskörök során Verstappen jelentős előnnyel állt az élre, s négy tizedmásodperces lemaradással Alonso került ekkor hozzá a legközelebb. A második menetek során a további három tizedet javító Verstappen helye nem került veszélybe, mögötte azonban elképesztő fordulatok érkeztek, hiszen a legtöbb újonnan befutó a második helyre ugrott fel – George Russell nyitott a sort, de ő végül csak 8. lett, míg az első sort Sergio Pérez tette teljessé a Red Bull számára, mögötte Alonsóval és Lando Norrisszal.

Verstappen rajtelsősége a Red Bull F1-es történetének 100. pole-ját jelentette, 15 évvel azután, hogy Sebastian Vettel megszerezte az elsőt ugyanitt, Sanghajban. A holland pedig Mika Häkkinen 1999-es szezonrajtja óta elsőként mondhatja el magáról, hogy az év első öt pole-ját egyaránt megszerezte.

 

Az időmérő végeredménye:

 

Fourmaux kezdett leggyorsabban szombaton, ismét Neuville vezet a Horvát Rallyn

0

Adrien Fourmaux első szakaszát nyerte az idei Horvát Rallyn, miután a leggyorsabb tudott lenni az első szombati szakaszon, mely után Thierry Neuville ismét egyedül vezeti a versenyt. 

A Horvát Rally pénteken holtversennyel zárult Thierry Neuville és Elfyn Evans között, azonban mivel a belga versenyző több gyorsabb időt tudott elérni a nap során, ezért ő indulhatott a Rally1-es kategóriában utolsóként. 

Micsoda tűzijátékkal zárult a Horvát Rally első napja!

Az első szombati szakasz bár gyorsan koszossá vált, ráadásul már gyenge eső is érkezett, Thierry Neuville 8 tizeddel gyorsabb tudott lenni Evansnél, így ennyi előnnyel ismét egyedül vezeti a versenyt. 

A szakasz eredményekben már meglátszott az egyre több felhordás, így Adrien Fourmaux kezdett szombaton szakaszgyőzelemmel. 

A mai nap során több eső érkezhet, azonban a WRC2 élén álló Nikolay Gryazin egyedüli versenyzőként nem vitt magával vizes gumit. 

Horvát Rally, állás 9 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:15:34.4
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0.8
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +7.1
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +41.7
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +52.2
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:45.1
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +2:41.5
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:22.4
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +4:22.9
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +4:52.4 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora 2 10.13 km Evans 5:50.3 104.1 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo 2 9.48 km Ogier 5:00.3 113.6 km/h / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić 2 23.63 km Ogier 12:49.8 110.5 km/h / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće 1 15.72 km Fourmaux 10:18.6 91.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:24 SS10 Stojdraga 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Leclerc beleállt, szerinte Sainz keményebben csatázik vele, mint másokkal, és átlépett egy határt

0

Charles Leclerc kijelentette, Carlos Sainz átlépett egy határt a Kínai Nagydíj sprintfutamán, de hozzátette, ezt korábban ő is megtette, és nem aggódik amiatt, hogy ne tudnák megbeszélni az ügyet. A spanyol versenyző elmondta, a Fernando Alonsóval történt összeérés következtében megsérült az autója, és szerinte ez is okozta az incidenst, ezzel együtt elnézést kért.

Látványos akciót hozott a a Kínai Nagydíj sprintfutamának hajrája. Minden azzal kezdődött, hogy a 16. körben Carlos Sainz megtámadta Fernando Alonsót, és bár megelőzte, Sergio Pérez mindkettőjük mellett elment, így megszerezte a harmadik helyet. A kör végén aztán Charles Leclerc is bement csapattársa mellé, aki rendkívül keményen védekezett.

A monacói versenyző először a 14-es kanyar külső ívén próbálkozott, ám Sainz egyszerűen leterelte őt a pályáról, sőt, kicsit össze is érhettek. Leclerc aztán a következő kör elején felülkerekedett, de a leintés után kinyilvánította nemtetszését. Beszéljünk! – mondta a rádióban. – Jobban harcolunk egymással… Jobban harcol velem, mint másokkal.” A futam utáni interjúk során bővebben is kifejtette álláspontját.

Szerintem igen, de őszintén szólva korábban én magam is átléptem a határt – válaszolta a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy Sainz túlment-e egy bizonyos ponton. – Amikor ilyesmi történik, normál esetben van egy megbeszélésünk, és tisztázzuk a helyzetet, amin a múltban már átmentünk, és nagyon jól alakult. Szóval nem aggódom azzal kapcsolatban, hogy ezen a hétvégén is így lesz, de ma kicsit túlment a határon. Összeértünk, úgy, hogy más versenyhelyzetben voltunk. Én eléggé spóroltam a gumival, a végén jó helyzetben voltam. Kár érte, hogy nőtt a különbség Pérezzel szemben, és nem tudtam megelőzni, de ez ilyen. Negyedik hely, lehetett volna harmadik is, egy ponttal több. Mindig lehet jobb, de a délutánra koncentrálunk, mert a jó időmérő lesz a kulcs, ami nekem az előző versenyhétvégéken nem volt meg. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy tettem lépéseket előre, most pedig rajtam múlik, hogy ezt bizonyítom-e. Szerintem a tegnapi SQ1 és SQ2 remek volt, ezt kell megismételnem délután.”

Az ötödikként célba érő Sainzot természetesen szintén megkérdezték az utolsó körökben eseményeiről. A 29 esztendős pilóta inkább az Alonsóval történtekről beszélt, és szavaiból kivehető, hogy nem igazán nyerte el tetszését honfitársa manővere. A háromszoros F1-es futamgyőztes úgy véli, a későbbi incidens valamilyen szinten ennek a következménye.

Hamilton először vezetett sprinten, Alonso lett a nagy vesztese az óriási csatának Kínában

„Jól rajtoltam – kezdte. – Az elején keményen nyomtam. Ez vélhetően kissé tönkretette a gumijaimat, és a futam hátralévő részében menedzseltem őket. Egészen addig, amíg utol nem értem Fernandót, aki mögött szerintem szép manővert hajtottam végre a hetes kanyar külső ívén. Aztán úgy döntött, hogy »mindent vagy semmit« alapon a kilences kanyarban bemegy mellém, amin elment a versenyünk, mert úgy vélem, összeszedtem némi sérülést, a gumim pedig koszos lett az optimista manőver miatt. Innentől csúszkáltam a sérült autóval és a koszos abroncsokkal. Mindent megtettem, hogy védekezzek, de a csúszkálás okozott egy kissé necces pillanatot Charles-lal. Elnézést kérek, ha valamivel átléptem a határt, de ma mindannyian keményen versenyeztünk, és mindent megpróbáltam, hogy kontroll alatt tartsam a helyzetet.”

Leclerc és Sainz esetét a sportfelügyelők ugyan jegyezték, ám végül nem indítottak vizsgálatot. Ellentétben a két spanyol versenyző között történt incidensre, amelynek következtében Alonso egyébként defektet kapott. Igaz, az erről szóló dokumentumokban kissé érthetetlen módon a 7-es kanyart említették meg, pedig a kérdéses esemény két kanyarral később zajlott le.

Hamilton először vezetett sprinten, Alonso lett a nagy vesztese az óriási csatának Kínában

0

Bár az első körökben Lewis Hamilton vezetett, Max Verstappen fölényes győzelmét hozta a Kínai Nagydíj sprintfutama. A harmadik helyért óriási csata zajlott, amelyből Sergio Pérez jött ki győztesen, míg Fernando Alonso nagyon pórul járt.

Magyar idő szerint hajnalban rendezték a Kínai Nagydíj sprintfutamát, miután az idei évben már helyi idő szerint szombat délelőtt tartják a rövid versenyt. Az élről Lando Norris indulhatott, aki drámai módon győzte le Lewis Hamiltont a sprintidőmérőn, míg mögöttük Fernando Alonso, illetve Max Verstappen volt a sorrend. Ami a gumikat illeti, a tizenegyedik helyről rajtoló George Russellt leszámítva mindenki közepeseken indult, a brit versenyző lágyakat használt. Igaz, az első két sor között, hogy Norris és Hamilton friss, míg Alonso és Verstappen használt abroncsokon volt.

Drámai sprintidőmérőn Norris kaotikus módon győzte le Hamiltont az esőben

A rajtot Hamilton kapta el jobban, így átvette a vezetést, míg ráadásul Norris az 1-es kanyarban is szorult a pályáról, így egészen a hetedik helyig zuhant vissza, Carlos Sainz, Sergio Pérez és Charles Leclerc mögé. Hamilton aztán közel 1 másodperccel elhúzott egykori csapattársától, míg Verstappen meglepetésre ennél is nagyobb hátrányba került, miután gondjai adódtak az energia-visszatöltéssel, igaz, a 3. körben megfutotta az addigi leggyorsabb kört.

A következő körökre az első négyes között egyaránt 1 másodpercen felüli különbség alakult ki, Sainz mögött viszont hárman is DRS-en belül voltak az előttük haladóhoz képest. Ők azonban nem tudtak támadni, nem sokkal később viszont Verstappen megtámadhatta Alonsót. A 8. kör végén pedig össze is jött az előzés, így a címvédő feljött a második pozícióba, és másfél másodpercnél valamivel nagyobb különbséget kezdhetett el ledolgozni.

A következő körben Hamilton lecsúszott az ívről, és Verstappen teljesen ráesett, majd kisvártatva a holland versenyző ugyanott elment mellette, mint ahol Alonsót is maga mögé utasította. Ezzel a hétszeres világbajnok elvesztette a vezetést, amelyet egyébként először szerzett meg a sprintfutamokon azok 2021-es debütálása óta.

Verstappen aztán nagyon látványosan ellépett, és a 13. kör végére már 5 másodperc feletti előnnyel vezetett. Alonso hátránya közel 2 és fél másodperc volt a Mercedes mögött, Sainz viszont utolérte honfitársát. Azonban nem a Ferrari spanyol pilótája támadott, hanem csapattársa próbálta meg maga mögé utasítani Pérezt, ám nem tudott elmenni Pérez mellett  külső íven.

A 16. körben aztán Sainz is megtámadta Alonsót, aminek óriási kavarodás lett a vége. Egy ideig úgy tűnt, hogy az ifjabbik spanyol versenyző elmegy honfitársa mellett, aki azonban visszatámadott, aminek köszönhetően Pérez mindkettőjüket megelőzte, miután összeértek. Sainz végül megelőzte Alonsót, majd kisvártatva Leclerc is megelőzte, sőt, a monacói versenyző aztán csapattársa mellé is bement. Bár Sainz előbb leterelte őt a pályáról, de aztán sikerült maga mögé utasítania.

Az igazi dráma ekkor következett, Alonso ugyanis defekt miatt a bokszba hajtott, és feladta a versenyt, vélhetően a Sainzcal történt összeérés következtében. Ennek következtében Norris, Oscar Piastri, valamint Russell nyert egy-egy pozíciót a pontszerzők közül. Innentől kezdve nem változott a helyzet: Verstappen döbbenetes fölénnyel, 13,043 másodperccel nyert Hamilton előtt, míg mögöttük Pérez, Leclerc, Sainz, Norris, Piastri és Russell lett az első nyolc sorrendje.

A Kínai Nagydíj sprintfutamának végeredménye

Micsoda tűzijátékkal zárult a Horvát Rally első napja!

0

Mintha szinte mindenki a pénteki utolsó szakaszra tartogatta volna igazi tempóját, olyan tűzijáték alakult ki a Horvát Rally első napjának záró szakaszán. Az eredmény pedig Thierry Neuville és Elfyn Evans holtversenye és Sébastien Ogier szakaszgyőzelme lett.  

A Horvát Rally pénteki napján négy pályán összesen nyolc gyorsasági várt a mezőnyre, a versenyzők pedig a délelőtti utolsó szakasz végére elértek az Adriai-tenger közelébe, ahol csak gumicserét tudtak végezni, szervizelést pedig csak a maguknál lévő szerszámokkal végezhettek. Délután pedig a pályák fordított sorrendjében értek vissza Zapresickába, ahol a szervizpark lett elhelyezve és ahol a nap végi szervizelést végezhetik a csapatok. 

A péntek délelőtti szakaszok után 

Neuville diktálta a tempót a Horvát Rallyn péntek délelőtt

Thierry Neuville-t nem zavarta meg, hogy az első délutáni gyorsasági magasabb részén havazás miatt vált nedvessé az aszfalt, és ekkor még növelni tudta előnyét Elfyn Evans előtt 10.1 másodpercre. 

A következő szakaszon azonban a belga versenyző eltalált egy sziklát, és a defekt miatt 10 másodpercet veszítette, vagyis Evans ekkor már csak 1 tizedes hátránnyal követte. 

Az utolsó előtti pénteki pályán Sébastien Ogier megszerezte idei első horvát szakaszgyőzelmét, míg Evans 1.7 másodperccel gyorsabb tudott lenni Neuville-nél, így a walesi toyotás 1.6 másodperccel átvette a vezetést az addig élen álló belga Hyundai-versenyzőtől. 

Az utolsó gyorsasági, ami egyben a hétvége leghosszabb szakasza is volt a maga 23.63 km-es hosszával igazi tűzijátékot tartogatott. 

Elsőként Neuville ért célba, majd Evans következett, aki 1.6 másodperccel elmaradt a belga versenyző eredményétől, így összetettben azonos idővel zárták élen a napot! A szabályok szerint azonban a több gyorsabb eredmény miatt Neuville indulhat utolsóként a Rally1-es kategóriában. 

Harmadikként Adrien Fourmaux érkezett, aki visszafogottan versenyzett napközben, azonban ezen a szakaszon 2 tizeddel gyorsabb volt Neuville eredményénél! 

Takamoto Katsuta is mindent beleadott ezen a pályán és csupán 1.3 másodperccel maradt el a francia fordos eredményétől. 

Ogier azonban csak ezt követően érkezett és nem kevesebb, mint 9.2 másodperccel jobb eredményt tudott elérni honfitársánál. 

Mindezek után péntek este tehát Neuville és Evans azonos eredménnyel áll, míg a harmadik helyen megnyerve az utolsó két mai szakaszt Ogier hátránya csupán 6.6 másodperc! 

Az első napot Ott Tanak fejezte be a negyedik helyen fél perccel elmaradva Ogier-tól és 11.6 másodperccel megelőzve Fourmaux-t. 

Takamoto Katsuta a hatodik, míg Andreas Mikkelsen a hetedik, Grégoire Munster pedig a nyolcadik helyről várhatja a folytatást. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin zárta élen a pénteket, előnye pedig fél perc csapattársa, Yohan Rossel és további 5.3 másodperc Gus Greensmith előtt. 

A mezőny egyetlen magyar párosa, László Zoltán és Kürti Tamás az abszolút 42. helyről várhatja az utolsó szakaszt, míg az RC2-es kategóriában a 19. helyen állnak a Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

Szombaton ismét nyolc szakasz vár a versenyzőkre négy pályán, azonban a napi 108 km-es versenytáv teljesítését jó eséllyel egész napos eső fogja nehezíteni, míg déli szervizelés könnyebbé tenni.

Horvát Rally, állás 8 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:05:15.3
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0.0
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.6
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +41.1
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +52.7
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:37.8
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +2:37.8
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:07.3
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +3:48.3
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +4:19.4
11 #31 Gus Greensmith – Jonas Andersson (GBR – SWE) Skoda Fabia RS Rally2 +4:24.7
12 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +4:50.5
13 #21 Pepe López – David Vázquez (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +5:50.8
14 #25 Nicolas Ciamin – Yannick Roche (FRA) Hyundai i20 N Rally2 +6:10.9
15 #26 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 +6:23.6

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km Evans 5:50.3 104.1 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km Ogier 5:00.3 113.6 km/h / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km Ogier 12:49.8 110.5 km/h / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása