back to top
2024. november 29. 11:40
Kezdőlap Blog Oldal 217

Micsoda tűzijátékkal zárult a Horvát Rally első napja!

0

Mintha szinte mindenki a pénteki utolsó szakaszra tartogatta volna igazi tempóját, olyan tűzijáték alakult ki a Horvát Rally első napjának záró szakaszán. Az eredmény pedig Thierry Neuville és Elfyn Evans holtversenye és Sébastien Ogier szakaszgyőzelme lett.  

A Horvát Rally pénteki napján négy pályán összesen nyolc gyorsasági várt a mezőnyre, a versenyzők pedig a délelőtti utolsó szakasz végére elértek az Adriai-tenger közelébe, ahol csak gumicserét tudtak végezni, szervizelést pedig csak a maguknál lévő szerszámokkal végezhettek. Délután pedig a pályák fordított sorrendjében értek vissza Zapresickába, ahol a szervizpark lett elhelyezve és ahol a nap végi szervizelést végezhetik a csapatok. 

A péntek délelőtti szakaszok után 

Neuville diktálta a tempót a Horvát Rallyn péntek délelőtt

Thierry Neuville-t nem zavarta meg, hogy az első délutáni gyorsasági magasabb részén havazás miatt vált nedvessé az aszfalt, és ekkor még növelni tudta előnyét Elfyn Evans előtt 10.1 másodpercre. 

A következő szakaszon azonban a belga versenyző eltalált egy sziklát, és a defekt miatt 10 másodpercet veszítette, vagyis Evans ekkor már csak 1 tizedes hátránnyal követte. 

Az utolsó előtti pénteki pályán Sébastien Ogier megszerezte idei első horvát szakaszgyőzelmét, míg Evans 1.7 másodperccel gyorsabb tudott lenni Neuville-nél, így a walesi toyotás 1.6 másodperccel átvette a vezetést az addig élen álló belga Hyundai-versenyzőtől. 

Az utolsó gyorsasági, ami egyben a hétvége leghosszabb szakasza is volt a maga 23.63 km-es hosszával igazi tűzijátékot tartogatott. 

Elsőként Neuville ért célba, majd Evans következett, aki 1.6 másodperccel elmaradt a belga versenyző eredményétől, így összetettben azonos idővel zárták élen a napot! A szabályok szerint azonban a több gyorsabb eredmény miatt Neuville indulhat utolsóként a Rally1-es kategóriában. 

Harmadikként Adrien Fourmaux érkezett, aki visszafogottan versenyzett napközben, azonban ezen a szakaszon 2 tizeddel gyorsabb volt Neuville eredményénél! 

Takamoto Katsuta is mindent beleadott ezen a pályán és csupán 1.3 másodperccel maradt el a francia fordos eredményétől. 

Ogier azonban csak ezt követően érkezett és nem kevesebb, mint 9.2 másodperccel jobb eredményt tudott elérni honfitársánál. 

Mindezek után péntek este tehát Neuville és Evans azonos eredménnyel áll, míg a harmadik helyen megnyerve az utolsó két mai szakaszt Ogier hátránya csupán 6.6 másodperc! 

Az első napot Ott Tanak fejezte be a negyedik helyen fél perccel elmaradva Ogier-tól és 11.6 másodperccel megelőzve Fourmaux-t. 

Takamoto Katsuta a hatodik, míg Andreas Mikkelsen a hetedik, Grégoire Munster pedig a nyolcadik helyről várhatja a folytatást. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin zárta élen a pénteket, előnye pedig fél perc csapattársa, Yohan Rossel és további 5.3 másodperc Gus Greensmith előtt. 

A mezőny egyetlen magyar párosa, László Zoltán és Kürti Tamás az abszolút 42. helyről várhatja az utolsó szakaszt, míg az RC2-es kategóriában a 19. helyen állnak a Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

Szombaton ismét nyolc szakasz vár a versenyzőkre négy pályán, azonban a napi 108 km-es versenytáv teljesítését jó eséllyel egész napos eső fogja nehezíteni, míg déli szervizelés könnyebbé tenni.

Horvát Rally, állás 8 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:05:15.3
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0.0
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +6.6
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +41.1
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +52.7
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:37.8
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +2:37.8
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +3:07.3
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +3:48.3
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +4:19.4
11 #31 Gus Greensmith – Jonas Andersson (GBR – SWE) Skoda Fabia RS Rally2 +4:24.7
12 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +4:50.5
13 #21 Pepe López – David Vázquez (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +5:50.8
14 #25 Nicolas Ciamin – Yannick Roche (FRA) Hyundai i20 N Rally2 +6:10.9
15 #26 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 +6:23.6

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km Evans 5:50.3 104.1 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km Ogier 5:00.3 113.6 km/h / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km Ogier 12:49.8 110.5 km/h / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Ricciardo: „Nem érdemlem meg a helyem, ha kiporolják a fenekem”

0

Tudja, hogy ez kevés lesz tőle még az F1-ben maradáshoz is, ám az alulteljesítő Daniel Ricciardo továbbra sem veszítette el a hitét.

Daniel Ricciardo az eddigi három idei időmérőből háromszor kapott ki csapattársától, és Cunoda Júkival ellentétben még pontot sem szerzett. A kínai sprintidőmérőn a japánt legyőző ausztrál versenyző pedig lassan potenciális Pérez-utódból azzá válik, akinek hátrafelé kell tekintgetnie, és azon gondolkodnia, hogy mikor cserélik le. Sanghajban már az is felmerült, hogy a soron következő futamtól, a Miami Nagydíjtól Liam Lawson ülhet a helyére, a közismerten Ricciardo-fan Christian Horner pedig már arról beszélt, hogy az ausztrál versenyző idén eddig egyértelműen „alulteljesített”.

Ricciardo a PA hírügynökségnek nyilatkozva elismerte, hogy ez kevés tőle, azt ugyanakkor kerek-perec kijelentette, hogy szezon közben nem fogják elküldeni. „A csapatban mindenki cáfolta ezt. Ami fekete-fehér, hogy van szerződésem, és ha itt, illetve Miamiban jól teljesítek, hirtelen majd elfelejtik ezt. Nem ülök fel ezeknek a dolgoknak, de mélyen belül tudom, hogy jobban kell teljesítenem” – mondta.

Hamarosan kirúghatja Ricciardót a Red Bull? – vagy ez is csak a hatalmi játszma része?

„Ki kell érdemelnem a helyemet. Nem akarom, hogy egy éven át ilyen eredményeket érjek el, majd azt kelljen mondanom, hogy »Nos, itt kell lennem, mert van róla egy papírom.« Azzal nem lennék elégedett. Végső soron pedig akkor, ha kiporolják a fenekemet, nem érdemlem meg, hogy itt legyek.”

„Vissza akarok kerülni oda, ahová tudom, hogy képes vagyok, és magabiztos vagyok azt illetően, hogy sikerülhet. Tisztában vagyok vele, hogy eredmények kellenek, de nem újonc vagyok, aki próbál bizonyítani valamit, vagy igyekszik megvetni a lábát. Van múltam ebben a sportban, és az eredményeim azt mutatják, hogy képes vagyok a győzelemre.”

„De ha decemberig nem leszek képes kihozni magamból ezt, akkor talán úgy leszek vele, hogy »Rendben, végeztem ezzel«, vagy úgy, hogy »Nem vagyok elég jó.« A szívemben azonban egyértelműen nem így érzek.”

Ricciardo mostani küszködése kívülről nézve kísértetiesen emlékeztet arra, amin a McLarennél 2021-ben és 2022-ben keresztül ment. Ott végül felbontották a szerződését és idő előtt távozott, hogy aztán tavaly a Magyar Nagydíjon, az AlphaTauri színeiben térjen vissza. A 34 esztendős pilóta azonban állítja, ez a mostani időszak nem olyan, mint Wokingban.

„Átmentem ezen a McLarennél, és végül elkezdtem odafigyelni a külső zajra, mert elveszítettem a hitemet. Megkérdőjeleztem magam, hogy »Bassza meg, talán már nincs meg bennem? Talán többé nem vagyok rá képes?« De most máshogy ülök itt, mert megfiatalodva érzem magam. Ezért frusztráló ez az egész, mert a fejemben ennek semmi értelme. Ha jól megyek itt és Miamiban, hirtelen az egészről megfeledkeznek. Nem ülök fel ennek, de mélyen belül tudom, hogy jobban kell teljesítenem.”

Daniel Ricciardo, RB, Kínai Nagydíj
Kínában eddig 1-0 neki Cunodával szemben / Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

Amikor tavaly a Hungaroringen reaktiválták, kijelentette: célja visszatérni a Red Bull anyaistállójába, oda, ahol 2014 és 2018 között versenyzett. Ettől az idei teljesítményével egyre távolabb kerül, főleg úgy, hogy Sergio Pérez eközben versenyről versenyre bizonyít.

„Hogy továbbra is ez-e a célom? Természetesen. De a jelenlegi helyzetemben nem akarok erről beszélni, mert tudom, hogy jobban kell teljesítenem. Azzal is tisztában vagyok, hogy ha elkezdek erről beszélni, az lesz a reakció, hogy »Haver, koncentrálj arra, ahol vagy«, ami teljesen jogos. Nézd, bármi megtörténhet az F1-ben? Igen. De a jóslatom az, hogy Max marad a Red Bullnál.”

Evans egy hajszálra az első helytől Neuville defektje után a Horvát Rallyn

0

Elfyn Evans megszerezte mai második szakaszgyőzelmét, miután Thierry Neuville defektet szedett össze a Horvát Rally második délutáni szakaszán. Csupán 1 tizedre csökkent a belga versenyző előnye. 

Elfyn Evans 4-2-re szépített Thierry Neuville-el szemben a Horvát Rallyn, miután a belga versenyző eltalált egy sziklát a második péntek délutáni szakaszon és emiatt 10 másodpercet vesztett. 

Mindez azt jelenti, hogy Neuville előnye 1 tizedre csökkent Evans előtt, így a vezető helyről csak a következő két szakasz fog dönteni. 

Miután Sébastien Ogier a felhordásos, de egyébként száraz szakaszon 8.9 másodperccel volt gyorsabb Neuville-nél, így a nyolcszoros világbajnok 18 másodpercre csökkentette hátrányát. 

Horvát Rally, állás 6 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 47:13.8
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +0.1
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +18.0
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +40.1
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +47.8
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:31.0
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +1:56.6
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:34.3
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +3:00.3
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +3:15.4
11 #31 Gus Greensmith – Jonas Andersson (GBR – SWE) Skoda Fabia RS Rally2 +3:28.7
12 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +3:52.9

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km Evans 5:50.3 104.1 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Verstappen a távozásról: „nyugodt, békés környezetet akarok”

0

Max Verstappen csapatváltása továbbra sem került re a napirendről, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a holland pilóta egyelőre nem megy sehova.

Max Verstappen esetleges távozása a Red Bulltól továbbra is téma az F1-es paddockban, és valószínűleg egészen addig az is lesz, amíg a Mercedes nem jelenti be, hogy ki lesz a Ferrarihoz távozó Lewis Hamilton utódja. Ám a Red Bull körüli botrányok elcsendesedésével úgy tűnik, a holland pilóta maradása is egyre valószínűbbnek tűnik, noha amikor a háromszoros világbajnokot a Kínai Nagydíjon arról kérdezték, mit gondol arról, hogy az utóbbi időben kételyek merültek fel azzal kapcsolatban, hogy kitölti 2028 végéig szóló szerződését, továbbra sem jelentette ki, hogy biztosan ezt fogja tenni.

„Hosszú távú szerződést írtam alá 2021 után, és az egyetlen dolog, amit a kezdetektől fogva hangsúlyoztam, hogy nyugodt, békés környezetet akarok. Az, hogy az utóbbi időben az autóról beszéltünk, nagyon boldoggá tesz. Az autó teljesítményéről beszélünk, és ennek így is kellene lennie” – utalt egyértelműen arra, hogy a szezon elején a fókusz a csapatban zajló belviszályra és Christian Horner zaklatási ügyére irányult.

Sajtóhír: a Mercedes megadná Verstappennek, amit Hamiltonnak nem

Verstappen ezután kijelentette, hogy „amíg boldog vagyok a csapatban, nincs okom váltani”, amit lehet úgy értelmezni, hogy jelenleg nem akar elmenni, de ha változik a helyzet, és olyasmi történik, amit nem akar (például Helmut Marko távozik), akkor rögtön másként láthatja a jövőjét.

A jelenlegi biztos pont tehát az, hogy 2028 végéig van szerződése, amikor is 31 éves, tehát még mindig nagyon fiatal lesz. Azt viszont jelenleg nem tudja, hogy meddig fog az F1-ben versenyezni, viszont nem látja magát itt 45 évesen is, mint Fernando Alonso, aki 2026-ban ennyi idősen is a mezőny tagja lesz. „Nehéz erről bármit is mondani, de soha nem lehet tudni” – jelentette ki.

Eközben a Red Bull neve nemcsak Verstappen miatt kerül elő a pilótapiac kapcsán, hiszen Sergio Pérez szerződése az idei szezon végén lejár. Helmut Marko, a bikások tanácsadója elismerte, hogy beszéltek Sainz-cal, ugyanakkor hozzátette, ha Pérez továbbra is ilyen jól teljesít, akkor ő lesz a legjobb opciójuk 2025-re. A mexikói pilóta eközben elmondta, 100%-ig biztos benne, hogy jövőre is helye lesz a mezőnyben.

Friss infó, hogy Erik van Haren, a holland De Telegraaf újságírójának beszámolója alapján Christian Horner kijelentette, hogy a Sainz körüli hírek „puszta spekulációk”, miközben Marko egyértelműen beismerte, hogy egyeztettek a spanyollal? Vajon itt az újabb egyet nem értés/súrlódás Horner és Marko között? A csapatfőnök egyúttal elmondta, hogy „nem sietünk”, illetve „Checo kitűnően kezdte az idényt, és fontos számára, hogy fenntartsa ezt a trendet.”

Neuville a havazásban sem vett vissza a Horvát Rallyn

0

Thierry Neuville továbbra is szárnyal a Horvát Rally pénteki napján, és még a havazásban sem vette vissza a tempójából. 

A Montéhoz hasonló körülmények alakultak ki a Horvát Rally első péntek délutáni szakaszán, ahol a rajtnál még csak borult időjárás volt, míg a szakasz magasabban fekvő részein havazott, ami fokozatosan tette nedvessé az aszfaltot, míg a célban sütött a Nap. 

A változatos körülmények között is azonban Thierry Neuville volt a leggyorsabb, aki így megszerezte mai negyedik részsikerét és előnyét 10.1 másodpercre növelte Elfyn Evans előtt, míg Sébastien Ogier már 26.9 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen. 

A WRC2-ben ismét Nikolay Gryazin volt a leggyorsabb, így az orosz-bolgár versenyző 13.2 másodpercre növelte előnyét Yohan Rossel előtt.  

Horvát Rally, állás 5 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 41:13.5
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10.1
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +26.9
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +48.1
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +52.0
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:30.9
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +1:56.2
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +2:31.8
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +2:48.3
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +3:01.5 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Hamilton örült az esőnek, de szárazon már nem lesz esélye Kínában

0

Az F1 előző hét szezonjának világbajnokai közül Lewis Hamilton nagyon örült, amikor meglátta, hogy Kínába megérkezik az eső, Max Verstappen számára viszont ez nem sok jót hozott.

Kínai Nagydíj időmérője a szombati sprintfutamra megbolygatta a szokásos erősorrendet, az esőben ugyanis Lando Norris végzett az élen Hamiltont és Fernando Alonsót megelőzve, a címvédő és az idei szezont is uraló Verstappen csak 4. lett.

A Red Bull pilótája nem keresett kifogásokat, elismerte, hogy nem állt össze a felszerelés. „Elképesztően csúszott a pálya. Küszködtem a gumik bemelegítésével, nehezen tudtam pályán tartani az autót. Egyszer sem került jó tartományba a kocsi, úgy éreztem, mintha jégen vezetnék” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

„Megérdemelten kerültünk ebbe a pozícióba az időmérőn, a nedves körülmények nem feküdtek nekem. Szárazon szerintem jónak tűnünk, ennek örülök.”

Hamilton ezzel szemben lubickolt, és pár pillanatig még a sprint pole pozícióját ünnepelte, mielőtt a sportfelügyelők úgy döntöttek, mégsem veszik el Norris legjobb eredményét.

„Amint megláttam, hogy jön az eső, izgatottá váltam, mert száraz körülmények között nem vagyunk elég gyorsak. Az esőben lehetőséget éreztem, és onnantól fel is támadt az autó” – nyilatkozta Hamilton, elismerve, hogy csak hasonló feltételek esetén számíthatunk arra, hogy a Mercedest az élmezőnyben tartja a szombati sprinten.

„Száraz körülmények között természetesen meg fognak előzni a Ferrarik és a Red Bullok, de a többiek közül néhány pilótát talán magunk mögött tartunk.”

Ezért kapta vissza Norris törölt körét a kínai sprintidőmérőn

Neuville diktálta a tempót a Horvát Rallyn péntek délelőtt

0

Thierry Neuville diktálta a tempót a Horvát Rally péntek délelőtti szakaszain, így a vb éllovas vezet Elfyn Evans és Sébastien Ogier előtt. 

Thierry Neuville négyből három szakazt megnyerve vezet a Horvát Rally péntek délelőtti szakaszai után, az egy szakaszt nyerő Elfyn Evans előtt 8.6 másodperc előnnyel. 

A hamar felhordásossá váló szakaszokon kiemelkedően teljesített a nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier, aki a koszos pályán is igen gyors tudott lenni, így a harmadik helyről várhatja a folytatást. 

Ott Tanak tempója egyelőre csupán a negyedik helyre elég inkább Adrien Fourmaux tempójára kell figyelnie, mint sem, hogy az előtte lévő három versenyzővel harcolna. A 2019-es világbajnok csupán 4.3 másodperccel vezet francia riválisa előtt, míg Ogier-t 15.8 másodperccel követi. 

Takamoto Katsuta, Andreas Mikkelsen és Grégoire Munster elsősorban túlélni szeretné a mai napot, hogy szombaton tisztább utakon vezethessenek. 

A WRC2-ben Nikolay Gryazin kezdett a leggyorsabban, és két szakasz erejéig még Munsternél is gyorsabb volt, később azonban a luxemburgi versenyző autója erejének is köszönhetően megelőzte a bolgár-orosz versenyzőt, aki azonban a WRC2-ben 12.4 másodperccel megelőzi csapattársát, Yohan Rosselt, a harmadik helyen pedig Gus Greensmith 25.1 másodperc hátránnyal áll. 

 Délután ismét teljesíti a mezőny a mai szakaszokat, szervizelésre azonban csak este lesz lehetőség.  

 

Horvát Rally, állás 4 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 32:26.1
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.6
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +21.5
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +37.3
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +41.6
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:12.2
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +1:39.1
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:57.3
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +2:07.6
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +2:20.0
11 #31 Gus Greensmith – Jonas Andersson (GBR – SWE) Skoda Fabia RS Rally2 +2:32.7
12 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +2:44.9
13 #21 Pepe López – David Vázquez (ESP) Skoda Fabia RS Rally2 +2:54.2
14 #26 Lauri Joona – Janni Hussi (FIN) Skoda Fabia RS Rally2 +3:39.5
15 #25 Nicolas Ciamin – Yannick Roche (FRA) Hyundai i20 N Rally2 +3:41.0

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 113.5 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Adok-kapok a Horvát Rallyn Neuville és Evans között

0

Thierry Neuville háromból két szakaszt nyert eddig a Horvát Rallyn, azonban Elfyn Evans igyekszik tartani a belga versenyző tempóját. 

Thierry Neuville a pénteki első után a harmadik szakaszt is megnyerte, miközben Elfyn Evans a másodikon volt a leggyorsabb, így a délelőtti utolsó gyorsasági előtt 8.4 másodperccel a belga versenyző áll jobban. 

A harmadik szakaszon látszódott még a korábbi havazás nyoma, a dombtetőn nedves volt az aszfalt, az út szélén pedig még hó is volt. 

A harmadik helyen Sébastien Ogier áll, aki nem egészen kilenc másodperccel előzi meg Ott Tanakot. 

Andreas Mikkelsen mivel már felhordásos úton vezet, elsősorban az úton igyekszik maradni és várja a szombatot, amikor az elsők között, tisztább szakaszokon rajtolhat.

A WRC2-ben Nikolay Gryazin vezet csapattársa, Yohan Rossel előtt.

Horvát Rally, állás 3 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 23:38.6
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +8.4
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +21.2
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +30.1
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +31.4
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:00.1
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +1:22.8
8 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +1:34.6
9 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +1:38.0
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +1:49.4 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km Evans 5:05.0 111.9 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km Neuville 5:49.6 104.3 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Ezért kapta vissza Norris törölt körét a kínai sprintidőmérőn

0

Lando Norris hatalmas fölénnyel nyerte a Kínai Nagydíj sprintidőmérőjét Lewis Hamilton előtt, de egy ideig úgy tűnt, nem tarthatja meg a végül első helyet érő körét. A McLaren kész volt szembeszállni a döntéssel.

„Ilyen körülmények között sokat kell kockáztatni, keményen kell támadni, fel kell melegíteni a gumikat. – nyilatkozta a Kínai Nagydíj részben esős sprintidőmérőjét az első helyen záró McLaren-pilóta. – Az első két köröm [az SQ3-ban] egyáltalán nem sikerült jól, de utána jó móka volt olyat futni, amivel megszereztem a pole-t. Boldog vagyok.”

„Az utolsó kör mindent vagy semmit jelentett. Egyre vizesebb lett a pálya, a körülmények romlottak az utolsó két körre, vagy legalábbis a másodikra. Emiatt kicsit ideges voltam, elkövettem néhány hibát, néhol fel is úszott az autó a vízen” – ecsetelte Norris, majd az F1 TV-nek hozzátette, amikor látta, hogy Charles Leclerc kicsúszik, érezte, hogy nem szabad kapkodnia.

Drámai sprintidőmérőn Norris kaotikus módon győzte le Hamiltont az esőben

Norris az utolsó előtti mért körének utolsó kanyarjában is hibázott, és hiába vette át a vezetést, bukta az idejét. De a következő körben hatalmasat javítva ismét az élre állt, viszont pályaszélesítés miatt ezt a körét is törölték. Ekkor úgy tűnt, Lewis Hamiltoné lesz az első rajthely a sprintre, ám a versenyirányítás nem sokkal később közölte: visszaadja Norris idejét. Hogy miért történhetett mindez, arra Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke világított rá az F1 TV-nek adott interjúban.

„Készek voltunk szembeszállni a döntéssel, mert az utolsó mért körét azért törölték, mert az azt megelőző körben kicsúszott az utolsó kanyarban. A valóságban azonban ilyen esetben rengeteg időt veszítesz az azt követő körben, mert sokkal kisebb sebességgel kezded el az egyenest. Gyanítom, erre jött rá a versenyirányítás, Lando pedig megérdemli a pole-t. Örülök, hogy visszakapta a körét” – nyilatkozta az olasz szakember.

A versenyigazgató a versenyhétvége előtti jegyzetében egyébként több pályán is kiköti, hogy amennyiben az utolsó kanyarból kifelé pályaszélesítés történik, az azt követő kör is ugrik, Kínában azonban nem szerepel ilyen kikötés a dokumentumban, úgyhogy valószínűleg emberi hibáról van szó a törlés kapcsán.

Ennyire voltak nehezek a körülmények:

„A körülmények eléggé extrémek voltak az alacsony tapadás miatt az intermediate gumikon. Láttuk, hogy a versenyzők folyton kicsúsztak, ami nem normális, és azt mutatja, mennyire alacsony volt a tapadás. Mindenek előtt gratulálok Landónak, aki igazán minimalizálta a körülmények hatását és maximalizálta a lehetőségeket – dicsérte pilótáját Stella. – Kicsit sajnálom Oscar [Piastrit], mert gondja volt a felváltással a hajtűből kifelé, a váltója üresbe kapcsolt, úgyhogy sok időt veszített. Máskülönben előrébb végzett volna. Eddig minden jó, de majd száraz körülmények között meglátjuk, hogy beigazolódnak-e az előzetes várakozásaink.”

A csapatfőnök úgy készül, hogy a holnapi sprinten még vizes lehet a pálya, az időmérőt viszont már száraz körülmények között rendezhetik. „Készen kell állnunk, és a versenyzőknek és a csapatnak is jó munkát kell végeznie, ahogyan azt ma tettük” – jelentette ki.

Drámai sprintidőmérőn Norris kaotikus módon győzte le Hamiltont az esőben

0

Úgy tűnt, Lewis Hamilton megszerezheti az első rajthelyet a Kínai Nagydíj sprintjére az esőben, ám végül drámai módon elbukta azt, így Lando Norris indulhat holnap az élről.

Sanghajban lezajlott az idei Forma–1-es szezon első sprintidőmérője, amelyet a korábban megszokottal ellentétben szombat helyett már pénteken megrendeztek, 2024-re ugyanis módosítottak a sprinthétvégék menetrendjén. A pénteki napon így egy szabadedzést és a sprintidőmérőt tartották, majd helyi idő szerint szombaton délelőtt jön a sprintfutam, aztán délután a rendes időmérő, vasárnap pedig a verseny. Lényeges változás a menetrenden kívül az is, hogy a sprintfutam után feloldják a sprintidőmérő elején életbe lépő parc fermét, így a rendes időmérő előtt az addigi tapasztalatok birtokában a csapatok változtathatnak a beállításokon.

A szabadedzésen Lance Stroll volt a leggyorsabb, ám ebből nem volt érdemes messzemenő következtetéseket levonni, míg a Mercedesek és Fernando Alonso tempóját teljes homály fedte, hiszen mindhárman csak egy garnitúra gumit használtak el.

5 év óta először rendeztek időmérőt Kínában:

Esik vagy nem?

A 12 perces SQ1-re a szabályoknak megfelelően mindenki közepes gumikon hajtott ki, miközben az eső okozott némi riadalmat, hiszen elkezdett cseperegni. Az első rohamok után Sergio Pérez állt az élre 1:36.110-es idővel, őt több mint 3 tizeddel lemaradva Max Verstappen követte, majd további 4 tizedes hátrányban Fernando Alonso állt a harmadik helyen. A kiesők között 3 és fél perccel a szakasz vége előtt Alex Albon, George Russell, Esteban Ocon, Logan Sargeant és Cunoda Júki volt a sorrend.

Russellnek tehát igyekeznie kellett, ehhez pedig kapott egy új közepes szettet, miként Lewis Hamiltont is kiküldte friss sárga oldalfalú Pirellin a csapat.

Az utolsó percekben még bőven változott a sorrend az élmezőnyben: előbb a két Ferrari ugrott fel a 4-5. helyre Leclerc–Sainz sorrendben, majd Lando Norris választotta el a két Red Bullt és jött be másodiknak, 0,274-re Péreztől.

Persze a fókusz most még a kieső zónán volt, amelyből Russell végül nagy nehezen kiverekedte magát, de csak a 13. helyet ért el, míg Hamilton csupán 12. lett. A hazai hős Csou Kuan-jü éppen, hogy megúszta a kiesést és a 15. helyen ment tovább, míg a két Alpine, a két Williams és Cunoda Júki búcsúzott.

Az SQ1 végeredménye:

Megint kigyulladt a pálya

A 10 perces SQ2 kezdését el kellett halasztani, mert az SQ1 vége után ismét kigyulladt a pálya, pontosabban az azt szegélyező fűsáv, ráadásul ugyanott, ahol a szabadedzésen. Akkor 5 percre kellett félbeszakítani a körözést, míg ezúttal valamivel hosszabbra nyúlt a kényszerszünet, de helyi idő szerint 15:54-kör megkezdődhetett a második szakasz.

Sainz, Stroll, Cunoda, Russell, Hamilton eközben vizsgálat alá került, mert nem tartották be a versenyigazgató minimumidőre vonatkozó előírásait, ám meglepő lenne, ha bármelyikük a rajtpozícióját befolyásoló büntetést kapna a sprintre.

A kényszerszünet során az eső kicsit jobban rákezdett, ami persze csak fokozta az izgalmakat. Elsőre mindenki slick gumin igyekezett ki a bokszból, és úgy tűnt, ez a jó döntés, mivel a pálya nem volt még elég vizes az intermediate-ekhez. A két Red Bull eközben kivárt, és nem vett részt a tülekedésben.

Az első mért időt Norris repesztette 1:36.0-val, de Piastri 1:35.8-cal rögtön gyorsabb volt nála. Sainz a két McLaren mögé sorolt be, miként Alonso sem tudott náluk gyorsabb lenni. Nem úgy Leclerc, aki 1:35.711-el lenyomta az ausztrált, de elsősége csak addig tartott, amíg nem jött Verstappen, és 1:35.606-tal az élre nem állt. Pérez ezúttal nem tudott mit kezdeni a csapattárssal, és 175 ezredes lemaradással Leclerc mögé, a 3. helyre iratkozott fel.

A két Mercedes továbbra is küszködött, Hamilton csak a 9., Russell pedig csupán a 11. helyre ért oda.

A nagy kérdés ekkor az volt, hogy belefér-e még egy mért kör, mielőtt elkezd jobban esni. Többen bementek a bokszba, de voltak, akik nem vesztegették az időt, és egy töltőkör után újabb gyorskört kezdtek. Így tett Russell is, de már ez is késő volt, az eső ugyanis rákezdett, így a Mercedes fiatalabbik britje már az első szektor után elvette a gázt.

A kiesők sorrendje így a vártnál korábban eldőlt: Russell mellett a két Haas, Ricciardo és Stroll búcsúzott, miközben mindkét Sauber továbbment. Biztos, ami biztos, most ia akadtak, akik nem tartották be a minimumidőre vonatkozó szabályt: ezúttal Magnussen és Hülkenberg volt a ludas.

Az SQ2 végeredménye:

Megjött az eső

Az SQ3-ra már nem volt kérdés, hogy milyen gumin kell pályára hajtani, így mindenki feltette az intereket, hogy 8 perces folyamatos körözés során próbáljon minél jobb időt elérni rajtuk. Hogy mennyire nehézzé váltak a körülmények, az már a felvezető kör során egyértelművé vált, hiszen miközben mindenki tojásokon lépdelve csúszkált, Charles Leclerc-nek sikerült a falba tennie a Ferrarit. Szerencséjére nem törte össze, és a kavicságyba sem ragadt be, viszont szárnycserére vissza kellett térnie a bokszba, amivel értékes időt veszített.

De nemcsak a monacói hibázott, hanem Norris, Csou, Alonso és Verstappen is, utóbbi a mért körében szaladt ki az aszfaltozott bukótérbe.

Az első kör Piastrié volt (2:02.6), aminél Verstappen és Norris sem tudott jobbat, Pérez viszont 2,1 másodpercet adott az ausztrálnak, akit Valtteri Bottas is megelőzött. Az első mért körök után így Pérez, Bottas, Piastri, Norris, Alonso, Sainz, Verstappen volt a sorrend, míg Leclerc-re és Hamiltonra még várni kellett, Csou körét pedig elvették.

De ment tovább a körözés, miközben a hibák sora is folytatódott. Verstappen második körét is elszúrta, és átvágott az utolsó kanyar aszfaltozott bukóterén. Mögötte Norris is szélesített, amivel a hollandhoz hasonlóan bukta a körét. Pérez javított, majd jött Alonso és az élre állt, ám csak addig, amíg Hamilton 1:59.321-gyel nem adott neki 9 tizedet.

Verstappen az utolsó körét végül összerakta, de nem tudott 2 perc alá menni. Norris viszont igen, és több mint 1 másodperccel átvette az első helyet, ám törölték a körét… Alonso Verstappent megelőzve bejött Hamilton mögé, a hétszeres világbajnok pedig még javított, ám eközben kiderült, hogy Norrisnak visszaadják a körét, így a McLaren pilótája 1:57.940-nel hirtelen visszaugrott az első helyre.

Az első három helyen így Norris, Hamilton, Alonso lett a sorrend, míg őket Verstappen, Sainz, Pérez, Leclerc, Piastri, Bottas és Csou követte az első tízben.

A sprintidőmérő végeredménye: