back to top
2024. november 29. 13:52
Kezdőlap Blog Oldal 218

Drámai sprintidőmérőn Norris kaotikus módon győzte le Hamiltont az esőben

0

Úgy tűnt, Lewis Hamilton megszerezheti az első rajthelyet a Kínai Nagydíj sprintjére az esőben, ám végül drámai módon elbukta azt, így Lando Norris indulhat holnap az élről.

Sanghajban lezajlott az idei Forma–1-es szezon első sprintidőmérője, amelyet a korábban megszokottal ellentétben szombat helyett már pénteken megrendeztek, 2024-re ugyanis módosítottak a sprinthétvégék menetrendjén. A pénteki napon így egy szabadedzést és a sprintidőmérőt tartották, majd helyi idő szerint szombaton délelőtt jön a sprintfutam, aztán délután a rendes időmérő, vasárnap pedig a verseny. Lényeges változás a menetrenden kívül az is, hogy a sprintfutam után feloldják a sprintidőmérő elején életbe lépő parc fermét, így a rendes időmérő előtt az addigi tapasztalatok birtokában a csapatok változtathatnak a beállításokon.

A szabadedzésen Lance Stroll volt a leggyorsabb, ám ebből nem volt érdemes messzemenő következtetéseket levonni, míg a Mercedesek és Fernando Alonso tempóját teljes homály fedte, hiszen mindhárman csak egy garnitúra gumit használtak el.

5 év óta először rendeztek időmérőt Kínában:

Esik vagy nem?

A 12 perces SQ1-re a szabályoknak megfelelően mindenki közepes gumikon hajtott ki, miközben az eső okozott némi riadalmat, hiszen elkezdett cseperegni. Az első rohamok után Sergio Pérez állt az élre 1:36.110-es idővel, őt több mint 3 tizeddel lemaradva Max Verstappen követte, majd további 4 tizedes hátrányban Fernando Alonso állt a harmadik helyen. A kiesők között 3 és fél perccel a szakasz vége előtt Alex Albon, George Russell, Esteban Ocon, Logan Sargeant és Cunoda Júki volt a sorrend.

Russellnek tehát igyekeznie kellett, ehhez pedig kapott egy új közepes szettet, miként Lewis Hamiltont is kiküldte friss sárga oldalfalú Pirellin a csapat.

Az utolsó percekben még bőven változott a sorrend az élmezőnyben: előbb a két Ferrari ugrott fel a 4-5. helyre Leclerc–Sainz sorrendben, majd Lando Norris választotta el a két Red Bullt és jött be másodiknak, 0,274-re Péreztől.

Persze a fókusz most még a kieső zónán volt, amelyből Russell végül nagy nehezen kiverekedte magát, de csak a 13. helyet ért el, míg Hamilton csupán 12. lett. A hazai hős Csou Kuan-jü éppen, hogy megúszta a kiesést és a 15. helyen ment tovább, míg a két Alpine, a két Williams és Cunoda Júki búcsúzott.

Az SQ1 végeredménye:

Megint kigyulladt a pálya

A 10 perces SQ2 kezdését el kellett halasztani, mert az SQ1 vége után ismét kigyulladt a pálya, pontosabban az azt szegélyező fűsáv, ráadásul ugyanott, ahol a szabadedzésen. Akkor 5 percre kellett félbeszakítani a körözést, míg ezúttal valamivel hosszabbra nyúlt a kényszerszünet, de helyi idő szerint 15:54-kör megkezdődhetett a második szakasz.

Sainz, Stroll, Cunoda, Russell, Hamilton eközben vizsgálat alá került, mert nem tartották be a versenyigazgató minimumidőre vonatkozó előírásait, ám meglepő lenne, ha bármelyikük a rajtpozícióját befolyásoló büntetést kapna a sprintre.

A kényszerszünet során az eső kicsit jobban rákezdett, ami persze csak fokozta az izgalmakat. Elsőre mindenki slick gumin igyekezett ki a bokszból, és úgy tűnt, ez a jó döntés, mivel a pálya nem volt még elég vizes az intermediate-ekhez. A két Red Bull eközben kivárt, és nem vett részt a tülekedésben.

Az első mért időt Norris repesztette 1:36.0-val, de Piastri 1:35.8-cal rögtön gyorsabb volt nála. Sainz a két McLaren mögé sorolt be, miként Alonso sem tudott náluk gyorsabb lenni. Nem úgy Leclerc, aki 1:35.711-el lenyomta az ausztrált, de elsősége csak addig tartott, amíg nem jött Verstappen, és 1:35.606-tal az élre nem állt. Pérez ezúttal nem tudott mit kezdeni a csapattárssal, és 175 ezredes lemaradással Leclerc mögé, a 3. helyre iratkozott fel.

A két Mercedes továbbra is küszködött, Hamilton csak a 9., Russell pedig csupán a 11. helyre ért oda.

A nagy kérdés ekkor az volt, hogy belefér-e még egy mért kör, mielőtt elkezd jobban esni. Többen bementek a bokszba, de voltak, akik nem vesztegették az időt, és egy töltőkör után újabb gyorskört kezdtek. Így tett Russell is, de már ez is késő volt, az eső ugyanis rákezdett, így a Mercedes fiatalabbik britje már az első szektor után elvette a gázt.

A kiesők sorrendje így a vártnál korábban eldőlt: Russell mellett a két Haas, Ricciardo és Stroll búcsúzott, miközben mindkét Sauber továbbment. Biztos, ami biztos, most ia akadtak, akik nem tartották be a minimumidőre vonatkozó szabályt: ezúttal Magnussen és Hülkenberg volt a ludas.

Az SQ2 végeredménye:

Megjött az eső

Az SQ3-ra már nem volt kérdés, hogy milyen gumin kell pályára hajtani, így mindenki feltette az intereket, hogy 8 perces folyamatos körözés során próbáljon minél jobb időt elérni rajtuk. Hogy mennyire nehézzé váltak a körülmények, az már a felvezető kör során egyértelművé vált, hiszen miközben mindenki tojásokon lépdelve csúszkált, Charles Leclerc-nek sikerült a falba tennie a Ferrarit. Szerencséjére nem törte össze, és a kavicságyba sem ragadt be, viszont szárnycserére vissza kellett térnie a bokszba, amivel értékes időt veszített.

De nemcsak a monacói hibázott, hanem Norris, Csou, Alonso és Verstappen is, utóbbi a mért körében szaladt ki az aszfaltozott bukótérbe.

Az első kör Piastrié volt (2:02.6), aminél Verstappen és Norris sem tudott jobbat, Pérez viszont 2,1 másodpercet adott az ausztrálnak, akit Valtteri Bottas is megelőzött. Az első mért körök után így Pérez, Bottas, Piastri, Norris, Alonso, Sainz, Verstappen volt a sorrend, míg Leclerc-re és Hamiltonra még várni kellett, Csou körét pedig elvették.

De ment tovább a körözés, miközben a hibák sora is folytatódott. Verstappen második körét is elszúrta, és átvágott az utolsó kanyar aszfaltozott bukóterén. Mögötte Norris is szélesített, amivel a hollandhoz hasonlóan bukta a körét. Pérez javított, majd jött Alonso és az élre állt, ám csak addig, amíg Hamilton 1:59.321-gyel nem adott neki 9 tizedet.

Verstappen az utolsó körét végül összerakta, de nem tudott 2 perc alá menni. Norris viszont igen, és több mint 1 másodperccel átvette az első helyet, ám törölték a körét… Alonso Verstappent megelőzve bejött Hamilton mögé, a hétszeres világbajnok pedig még javított, ám eközben kiderült, hogy Norrisnak visszaadják a körét, így a McLaren pilótája 1:57.940-nel hirtelen visszaugrott az első helyre.

Az első három helyen így Norris, Hamilton, Alonso lett a sorrend, míg őket Verstappen, Sainz, Pérez, Leclerc, Piastri, Bottas és Csou követte az első tízben.

A sprintidőmérő végeredménye:

Hatalmas különbségek alakultak ki a versenyzők között a Horvát Rally első szakaszán

0

Igen komoly meglepetéssel indult a Horvát Rally, miután Thierry Neuville tempóját senki sem tudta tartani és a belga versenyző már az első szakaszon nagy fölénnyel nyert. 

A Horvát Rally a pénteki nap leghossza, 23 km-es gyorsaságijával kezdődött, melyen Thierry Neuville elsőként indulva a legjobb időt tudta autózni, a belga versenyzőt Elfyn Evans 6.6 másodpercre tudta csak megközelíteni, míg a harmadik idővel és lassú defekttel célba érő Sébastien Ogier már 14.5 másodperccel volt lassabb. 

Neuville a célban arra panaszkodott, hogy gumijai már 3 km után elmelegedtek, ezt azonban később több versenyző is említette. 

A negyedikként rajtoló Ott Tanaktól kezdve már helyenként saras, felhordásos úton kellett vezetniük a versenyzőknek, Andreas Mikkelsen ki is csúszott és tolatnia kellett. 

Pénteken csak gumicserére lesz lehetőség délben, míg nagyobb szervizelésre csak a nap végén. 

Horvát Rally, állás 1 szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 12:42.3
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +6.6
3 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +14.5
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +17.8
5 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +20.4
6 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +36.6
7 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +50.7
8 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +53.0
9 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +58.0
10 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +1:03.8

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić – Sošice 1 23.63 km Neuville 12:42.3 111.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 9.48 km
10:39 SS3 Ravna Gora – Skrad 1 10.13 km
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km
15:58 SS6 Ravna Gora – Skrad 2 10.13 km
17:16 SS7 Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 9.48 km
18:09 SS8 Krašić – Sošice 2 23.63 km

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće – Grdanjci 1 15.72 km
08:24 SS10 Stojdraga – Gornja Vas 1 20.77 km
10:05 SS11 Vinski Vrh – Duga Resa 1 8.78 km
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 9.11 km
14:31 SS13 Smerovišće – Grdanjci 2 15.72 km
15:24 SS14 Stojdraga – Gornja Vas 2 20.77 km
17:05 SS15 Vinski Vrh – Duga Resa 2 8.78 km
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 9.11 km

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan – Vrbno 1 13.15 km
08:35 SS18 Zagorska Sela – Kumrovec 1 14.24 km
10:23 SS19 Trakošćan – Vrbno 2 13.15 km
13:15 SS20 Zagorska Sela – Kumrovec 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Meglepő sorrend alakult ki Kínában az első időmérő előtt

0

Bizarr jelenetek zajlottak az első edzésen, az F1 ilyet még nem látott: a visszatérő Kínai Nagydíj egyetlen gyakorlásán égni kezdett a fű a pálya mellett.

Mivel itt rendezik az év első sprinthétvégéjét a Forma-1 világbajnokságában, a szokottnál is fontosabb volt a nyitány, hiszen újabb gyakorlás már nem lesz, magyar idő szerint 9:30-tól a holnapi sprintfutam kvalifikációja következik. A Kínai Nagydíj ezelőtt 2019-ben szerepelt utoljára a programban, azóta a koronavírus mindig keresztbe tett neki, ezért több kritika is érte az F1 szervezőit, amiért pont itt tartanak sprintfutamos hétvégét, hiszen egyetlen óra alatt nehéz felkészülni ekkora szünet után a pálya sajátosságaira, pláne úgy, hogy az aszfalt új burkolatot kapott.

A versenyzők elkezdtek ismerkedni a feltételekkel, de negyedóra után néhány percre be kellett rekeszteni a gyakorlást, mert a középső szektorban a pálya melletti fű füstölgött és kisebb lángok is megjelentek. A tűz pontos okára egyelőre nem érkezett jelentés, talán valamelyik autó hője gyújtott meg valamit.

A tüzet leszámítva különösebb incidens nem történt, csak Lewis Hamilton futott ki akaratlanul a bokszutcába, miután a gyorskörére készülve helyet próbált csinálni magának, de az utolsó kanyarnál megérkeztek mellé a belső íven és jobb híján a depó felé ment tovább.

A Ferrarik eltérő taktikát követtek az edzésen, hamar ellőtték a lágy garnitúrát, így sokáig Charles Leclerc és Carlos Sainz állt a rangsor élén a Red Bullokat megelőzve. Ahogy azonban mások is felrakták a legjobban tapadó keveréket, ráadásul már jobb körülmények mellett, hátrébb csúsztak, egészen a 13-14. helyig.

Ez vélhetően nem reprezentatív, kérdés, az első két helyezett teljesítménye az-e: az utolsó percekben előbb Oscar Piastri, majd Lance Stroll állt az élre, utóbbi több mint 3 tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak mindenki másnál.

Jól szerepeltek a Haasok is az 5-6. helyen, és a sorrend szokatlanságát jelzi, hogy a top 10-ben Piastrin, Max Verstappenen és Sergio Pérezen kívül csupa olyan pilóta végzett, akik a mezőny második felébe tartozó csapatoknál vezetnek.

Hamilton közölte, néhányan „baromságokat” beszélnek róla, majd odaszúrt csapattársának

0

Lewis Hamilton szerint nem szükséges igazolnia, hogy jó döntést hozott, amikor aláírt a Ferrarihoz, és úgy véli, sokkal idősebb kora ellenére jobb fizikai állapotban van George Russellnél. Utóbbi reagált arra a felvetésre, hogy Fernando Alonso többet érdemelne az F1-ben.

Lewis Hamiltonnak ugyan még majdnem egy teljes szezonja van a Mercedesnél, de sokan már amiatt izgatottak, hogy jövőre a Ferrarihoz igazol. A hétszeres világbajnok természetesen hétvégéről hétvégére kap kérdéseket a maranellói istállóval kapcsolatban, amely az első négy futamon sokkal jobban teljesített a csillagos alakulatnál.

Hamiltonnak azonban láthatóan nincsenek ínyére ezek a kérdések. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Japán Nagydíj után egyszerűen otthagyta az újságírókat, amikor szóba került a téma. A sanghaji hétvége előtti sajtónapon ugyan ezt nem tette meg, de megnyilvánulásából érezhető volt, hogy nem tetszik neki a kérdés.

„Van jobb kérdésed?” – mondta Hamilton, majd faképnél hagyta az újságírókat

Nem érzem úgy, hogy igazolnom kellene a döntésemet – nyilatkozta. – Tudom, mi a jó nekem, és ez nem változott azóta, hogy meghoztam a döntést. Nem volt olyan pillanat, amikor megkérdőjeleztem volna. Engem nem befolyásolnak mások megjegyzései. Még manapság is vannak emberek, akik baromságokat beszélnek, ez az év hátralévő részében folytatódni fog. Nekem csak azt kell tennem, amit az előző alkalommal tettem. Hogy mi a jó az embernek, azt csak ő tudja, ez pedig izgalmas időszak lesz számomra.”

Hamilton 40 éves lesz, mire debütálhat a Ferrarinál, és már közel 42, amikor a szerződés szerint először felmerülhet az elválás a felek között. Ezzel Fernando Alonso nyomdokaiba lép, pedig néhány évvel ezelőtt ő maga beszélt arról, hogy ez nem fog megtörténni. Most viszont úgy érzi, idősebb kora ellenére az ő teste jobb állapotban van, mint csapattársáé, George Russellé.

Még jó ideig versenyezni fogok, szóval mindenképpen jó, hogy még mindig itt van, remélem, kicsit tovább is folytatja – utalt Alonsóra. – Soha nem gondoltam volna, hogy a negyvenes éveimben is versenyezni fogok. Biztos vagyok benne, hogy azt mondtam, hogy a negyvenes éveimben nem fogok versenyezni, de szerintem ez egy őrült utazás. Nem érzem magam közel negyvenévesnek. Még mindig nagyon fiatalnak érzem magam, és azt hiszem, neki több fizikai problémája van, mint nekem.”

Prost figyelmeztette Hamiltont a Ferrari kapcsán: Nem lesz annyira egyszerű

Ami Alonsót illeti, a szuzukai és a sanghaji hétvége közötti időszak legfontosabb híre, hogy a spanyol pilóta szerződést hosszabbított az Aston Martinnal. Mivel többéves megállapodást írt alá, elméletileg a 2026-ban kezdődő új korszakban is versenyezni fog, és ja jól jön ki a lépés, akkor ismét győzelmekért, esetleg világbajnoki címért csatázhat. Sokak úgy vélik, a teljesítménye alapján ezt már hosszú ideje megérdemelné, amire Russell is reagált.

Szerintem rengeteg olyan pilóta van, aki több nagydíjgyőzelmet érdemelne, és sok olyan versenyző, aki megérdemelné, hogy többször harcoljon a bajnoki címért – fogalmazott. – Lewis dominált, Max [Verstappen] pedig egy-egy győzelemért harcolt itt-ott, most pedig teljesen fordítva van. Nem arról van szó, hogy Max egyik napról a másikra hirtelen nagyszerű versenyzővé vált, Lewis pedig elvesztette [ezt a tulajdonságát], ez csak a sportág [sajátossága] miatt van, és azért, mert a szabályok miatt felborult a sorrend. Fernando az egyik legjobb versenyző a mezőnyben, és ugyanúgy megérdemelné, hogy [a vb-ért] harcoljon, mint Charles [Leclerc], Lando [Norris], Lewis és Max. Mindannyian megérdemeljük, hogy a bajnoki címért, illetve győzelmekért küzdjünk, és ideális esetben ide szeretnénk eljuttatni a sportágat. Szóval ő nem érdemli meg jobban vagy kevésbé, mint az általam említett pilóták.”

Alonso megfutamodott Verstappen elől? – ezek a spanyol pilóta új szerződésének tanulságai

Kilenc Rally1-es autó indul a Portugál Rallyn, hatalmas csata várható a WRC2-ben

0

Összesen 69 nevezés érkezett a WRC idei ötödik versenyére, a Portugál Rallyra, ahol kilenc Rally1-es autó áll rajthoz, a WRC2-ben pedig 39-en küzdenek meg a győzelemért és a pontokért. 

A május 9-12. között megrendezésre kerülő Portugál Rallyn összesen 9 Rally1-es autó lesz látható, az állandó versenyzők mellett a Hyundainál Dani Sordo idei első futamára készül, míg a Toyota négy autót is indít, miután Sébastien Ogier és Kalle Rovanpera is rajthoz áll. 

Négy autót indít a Toyota Portugáliában

A WRC2-ben is igen erős mezőny gyűlik össze, Oliver Solberg, Yohan Rossel, Gus Greensmith, Pepe López, Sami Pajari, Teemu Suninen, Pierre-Louis Loubet egyaránt esélyes lehet a győzelemre, de Kris Meeke is képes lehet meglepetést okozni. 

22 gyorsasági és hosszabb versenytáv a Portugál Rallyn

Rossz hír a Ferrari szurkolóinak, mégsem hozzájuk tart a rivális kulcsembere

0

A Red Bull sztármérnöke, Adrian Newey olaszországi útjáról közöltek részleteket, amelyekből kiderült, hogy semmi sem támasztja alá, hogy a Ferrarinál járt volna.

A minap az öntött friss olajat a NeweyFerrari-házasságról szóló pletykákra, hogy a klasszis mérnök Olaszországban tűnt fel, a bolognai repülőtéren. Ő maga korábban kijelentette, kétszer már fontolóra vette, hogy a Ferrarihoz igazoljon, de mint látjuk, tekintélyes dicsőséglistáján továbbra sincs rajta a maranellói istálló, eddig csak más csapatokat segített hozzá vb-címekhez.

A FormulaPassion kiderítette, Newey miért járt Olaszországban, lassan közel egy hónapja: március 25-én a mugellói pályára utazott, elfogadva a KR Motorsports meghívását egy tesztelésre, amelynek keretében különböző versenyautókat próbálhatott ki (a Red Bull egyenruhájában).

Az eseményen szintén részt vevő olasz Thomas Biagi, aki számos GT-sorozatban diadalmaskodott karrierje során, az Instagramon azért kifejezte abbéli reményét, hogy a mérnökzseni egy nap dolgozik majd a Ferrarinál.

Newey-t állítólag az Aston Martin is megpróbálta megkaparintani.

Newey szerint az F1 is felelős azért, hogy autószörnyek lepték el a közutakat

Túlélő verseny lett a PSZA Motorsport számára a V-Híd Rally Hungary

0

A PSZA Motorsport négy párossal állt rajthoz a V-Híd Rally Hungaryn, akik számára igazi túlélő verseny lett a veszprémi rendezvény. 

„Túléltük a Rally Hungaryt, ami az első ORB és ORC futam mellett az Európa Bajnokság szezonnyitója is volt – kezdte beszámolóját Szabó Árpád a PSZA Motorsport csapatkoordinátora. – Mint, ahogyan azt előzetesen is várhattuk, nagyon kemény hétvége volt. 192 kilométer a veszprémi murván közel sem egyszerű dolog. Ami még nehezítette a dolgokat, hogy az év eddigi legmelegebb hétvégje is most volt. Ezúton is szeretnék gratulálni minden célba érkezőnek, hiszen nagyon komoly munka lehetett.” 

Fotó: Sári Péter

„Kis csapatunkra kanyarodva a pénteki szuperspeciál nagyon jó bemelegítés volt, ahol nagyon sok néző volt és ez minden versenyzőnek nagyon tetszett. Jött a szombati nap, ahol már az első kör végén nagyon küzdenünk kellett. Az ORC-ben Helembai Zsoltéknak üzemanyag ellátási gondjuk volt, ami miatt nagyon kevés kilométert tudott menni és már Hegyesd előtt félre kellett állniuk. Úgy gondoltuk sikerült megoldanunk a problémát, de sajnos ez a hiba vasárnap is előjött, ezért a fiúknak ki kellett állniuk. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a P13 gyakorlatilag Diósgyőrben nulláról fog kezdeni. Reméljük, nem veszik tiszteletlenségnek ezen kijelentésünket. P12-ben Nagy Gábor és Bertalan János voltak az egyetlenek csapatunkból, akik minden szakaszon versenyeztek, az ORC abszolút negyedik helye mellett másodikok lettek a kategóriájukban. Nagyon küzdöttek a fiúk, ahogyan a szervizcsapat is, ezért gratulálunk nekik.”  

Fotó: Sári Péter

“ORB-ben, a Peugeot Kupában két versenyzőpárosunk volt, Berta Laci – Császár Laci és a Zagyva Dorka – Zagyva Lajos duó. Az előbbi az Európa Bajnokság értékelésében is érdekelt volt, míg Dorkáék a Peugeot Kupára koncentráltak. Laciék nagyon jól kezdtek, ám a harmadik szakaszon, az új részen volt egy ugrató, ami nagyon sok versenyzőt a verseny feladására kényszerített, köztük Laciékat is. Olyan sérüléseket szenvedett az autójuk, hogy nem tudtak továbbmenni. A motor is megsérült, több képen lehetett látni a szervizparkban, hogy motor nélkül állt az autó. Nagyon sajnáljuk az esetet, hiszen Laci murván kifejezetten jól megy. Sok pontot dobtunk el, de nyilván megpróbálunk felállni a harci sérülésekből és a következő versenyre koncentrálni.

Fotó: Sári Péter

Zagyva Dorkáék is hasonlóképpen jártak, pontosan ugyanaz az bukkanó tréfálta meg őket is, de szerencsésebbek voltak, hiszen nekik a motorjuk nem sérült meg, így másnap szuperrally szabállyal folytatni tudták a futamot. Vasárnap nagyon szépen mentek, sőt a tizenegyes szakaszon nyerni is tudtak egy gyorsaságit. Az ő részéről is sajnáljuk a szombati napot, hiszen biztosan szép eredményt érhetett volna el. Csapatszinten nagyon kemény verseny volt, viszont mind a szerelőink, mind pedig a segítőink nagyon jól teljesítettek. Le a kalappal előttük.” 

Fotó: Sári Péter

A Red Bull tanácsadója elismerte, hogy megkeresték Sainzot, de van egy bökkenő

0

Carlos Sainz kijelentette, a legjobb lehetőségek még mindig nyitva állnak előtte, de úgy véli, dőre van szükség, mire minden körvonalazódik. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elismerte, hogy felvették a kapcsolatot a Ferrari versenyzőjével, de hozzátette, elégedettek Sergio Pérezzel, aki szintén magabiztos.

Február első napja óta biztos, hogy Carlos Sainz jövőre már nem a Ferrari pilótája lesz, hiszen 2025-ben Lewis Hamilton lesz Charles Leclerc csapattársa. A háromszoros F1-es futamgyőztesnek tehát ülést kell találnia, és bár több pletyka is felmerült vele kapcsolatban, egyelőre nehéz megtippelni, hogy hol fog kikötni.

Az Aston Martinnál féltek Alonso távozásától, akinek lesajnált csapattársa is segítséget jelent

Ami valószínűnek tűnik, hogy az Aston Martint ki lehet húzni a listáról, hiszen a silverstone-i alakulat szerződést hosszabbított Fernando Alonsóval, és a jelek szerint Lance Strollt is meg akarják tartani. A Mercedesnél viszont egyre inkább előkerült a neve, és egyes sajtóértesülések szerint ő lehet Hamilton utódja, illetve az óriási tehetségnek tartott Andrea Kimi Antonelli elődje. Emellett a 2026-ban már Audiként induló Saubert sem lehet teljesen kizárni. Az érintett mindenesetre pozitívan látja saját helyzetét.

Megvan Hamilton utódja a Mercedesnél? – az olasz sajtó kész tényként kezeli az átigazolást

Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy esetleg kényszerből gyengébb csapathoz kell-e szerződnie. – A legjobb lehetőségeim még mindig nyitva állnak, ami szerintem pozitív dolog. Nyilvánvalóan egy kis időt vesz igénybe, tekintettel a piaci helyzetre. Időbe telik, mire mindenki meghozza a döntését, de a jó lehetőségek továbbra is nyitva vannak. Az elmúlt hetekben semmilyen előrelépés nem történt, úgyhogy nincs miről tájékoztatnom önöket. Nyilvánvaló, hogy minél hamarabb jutunk el egy pontra, minél hamarabb alakulnak a dolgok, annál jobb. Nem mintha ez befolyásolná a teljesítményemet, de minél hamarabb kiveri az ember a fejéből, annál jobb. Ehhez viszont időre van szükség, és döntést kell hozni, úgyhogy most hagyni kell, hogy megtörténjenek a dolgok, és meglátjuk, mi fog alakulni.”

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy Sainz eddig élete szezonját futja: ugyan a Szaúd-arábiai Nagydíjat a vakbélműtétje miatt ki kellett hagynia, azt leszámítva csak a Red Bulloktól kapott ki futamon. Már ha kikapott, hiszen Melbourne-ben ő gyűjtötte be a lepattanót Max Verstappen kiesése után, így továbbra is igaz, hogy a 2022-es São Pauló-i Nagydíj óta a bikások versenyzőin kívül csak ő nyert. Ez pedig az energiaitalosok figyelmét is felkeltette, ám úgy tűnik, Helmut Marko tud valamit.

Eddig élete szezonját futja, mégis idegesíti valami a Ferrari pilótáját

Beszélgetünk velenyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Kleine Zeitungnak. – A legjobb idényét futja a Forma–1-ben. Carlosnak azonban van egy jövedelmező ajánlata az Auditól, mi pedig nem tudjuk ezt elérni vagy felülmúlni. Természetesen ismerjük őt a Toro Rosso-korszakból, amikor már versenyzett Maxszal. Akkor nagyon fájt neki, hogy Verstappent támogattuk a Red Bullnál, és nem őt.”

Ami a Red Bull jövő évi autóit illeti, jelenleg úgy tűnik, hogy Verstappen távozása lekerült a napirendről. Sergio Péreznek viszont ténylegesen az idei szezon végén jár le a szerződése, és a tavalyi teljesítménye után sokan alighanem a távozására tippeltek volna. Idén viszont egyelőre jól teljesít, és ha ez így marad, akkor nem kell aggódnia.

Egyértelmű, hogy Checo jelenleg a legjobb szezonját futja nálunk – fogalmazott Marko. – Ha folytatja ezt a teljesítményt, mint például az erős időmérőt Japánban, akkor 2025-ben egyértelműen ő lesz a Red Bull legjobb opciója. A csapatért dolgozik, és mostanra ő is rájött, hogy rossz volt a tavalyi radikális hozzáállása. A beállításai most már közelebb vannak Maxéhoz, és ez segít neki.”

Ebből a két versenyzőből biztosan nem lesz Red Bull-pilóta Helmut Marko szerint

A mexikói pilótának jól is jön, hogy javult a formája, hiszen azzal, hogy ennyire korán beindult a pilótapiac, könnyen lehet, hogy a Red Bull is hamar pontot szeretne tenni az ügy végére. Sainzhoz hasonlóan ő is magabiztosnak tűnt, amikor erről beszélt, és egyetért abban, hogy a lehető legkorábban meg kell hozni a döntést.

Természetesen korábban van mozgolódás, mint ahogyan azt szeretném – kezdte a 34 esztendős versenyző. – Tekintve, hogy az egész piac milyen, elég gyorsan fogunk döntéseket hozni. A következő hetekben várhatóan tudni fogom a jövőmet. Minden elég gyorsan halad. Szóval úgy gondolom, fontos, hogy ne várjunk túl sokáig.”

Pérez abban is biztos, hogy lesz helye a 2025-ös mezőnyben, ami vélhetően arra utal, hogy valóban jól áll a szénája a Red Bullnál. Teljes mértékben, száz százalékig – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Végső soron már régóta vagyok ebben a sportágban, de még csak harmincnégy éves vagyok. Ha pedig megnézzük az összes pilótát, aki [sokáig] folytatja, manapság sokkal hosszabb pályafutásokat látunk. Még mindig nagyon friss és rendkívül motivált vagyok. Nincs kétségem afelől, hogy száz százalék, hogy itt leszek jövőre.”

Csomós Mixi dominált, nagy csatában dölt el a Veszprém Rally második helye

0

Csomós Mixi ugyan szinte végig vezetve nyerte az ORB-szezonnyitó Veszprém Rallyt, azonban a második helyért többen is nagy csatát vívtak. 

Az ERC-szezonnyitó V-Híd Rally Hungary keretein belül rendezték meg a HUMDA Országos Rally Bajnokság szezonnyitó Veszprém Rallyt is, ahol a magyar értékelésben résztvevő versenyzők az Eb-vel megegyező versenytávot teljesített, ezért azonban másfélszeres pontot lehetett gyűjteni. 

A magyar értékelésben László Martin és Bán Viktor kezdett a legjobban, akik Skoda Fabia RS Rally2-es autójukkal megnyerték a péntek esti szuperspeciált, Csomós Mixinél és Nagy Attilánál 1.4, míg Klausz Kristófnál és Papp Tamásnál 3.4 másodperccel voltak gyorsabbak. 

Szombaton hat gyorsasági szerepelt a programban és már az elsőn átvette a vezetést Csomós Mixi, míg a második helyre Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt 9.4, Német Gábor és Németh Gergely pedig 17.7 másodperc hátránnyal léptek a harmadik helyre. 

Csomósékat innentől kezdve nem lehetett utolérni és minden szakaszon a legjobb eredményt érték el, az első nap végén 1:12.5 perc, míg a verseny végén 5:10.9 perc előnnyel értek célba. 

Fotó: Sári Péter

A második helyért azonban jóval nagyobb csata zajlott. 

A szombati második szakaszon azonban már nem tudott célba érni Velenczei Ádám, aki egy ugrató után orra esett Skodájával, aminek megsérült a hűtője és kiállni kényszerült. 

Velenczeiék mellett azonban defekt miatt időt vesztettek a Kislőtéren Német Gáborék is, így az ORB értékelés második helyére Ranga Péter és Czakó Janek lépett 29 másodperc hátránnyal, míg a harmadik helyre Klausz Kristófék álltak további 10.5 másodperc hátránnyal. 

Fotó: V-Híd Rally Hungary/MGR Images

A verseny leghosszabb szakaszának második teljesítésénél változott ismét a dobogós helyeken álló versenyzők személye, miután Klauszék defektet szedtek össze, így Csomós és Ranga mögé László Martin lépett és az első napot végül ebben a sorrendben is fejezte be az ORB mezőny eleje. 

Vasárnap a Tési szakasz hozott először változást az élmezőnyben, ahol Ranga Péterék már nem tudtak elrajtolni, miután a nap első szakaszán a pécsi versenyzők is orra estek Skodájukkal és ez esetben is a hűtő sérült meg. 

Csomósék mögé így László Martin lépett a második helyre, míg Turán Frigyes és Zsiros Gábor a harmadik pozícióba. 

László Martinék azonban a délelőtt utolsó szakaszán kicsúsztak, aminek következtében Turán Frigyesék megelőzték őket. 

A délután során pedig már Turán és László is megtudta őrizni dobogós helyét annak ellenére, hogy Tésen mindketten megforogtak. 

Végül tehát Csomós Mixiékat Turán Frigyesék és László Martinék követték a dobogó második és harmadik fokán. 

A magyar értékelésben végül összesen 18 páros tudott célba érni, ami jól mutatja, hogy mennyire nehéz volt a szezonnyitó. 

Az ORB értékelés negyedik helyét Klausz Kristófék szerezték meg, őket pedig Tóth Tibor és Szabó József, Német Gáborék, László Zoltán és Balázs Zsolt követte. 

Az abszolút nyolcadik helyet szerezte meg Bertalan Márton és Paizs Róbert, akik magabiztosan nyerték az ORB 2WD és a Peugeot Kupa értékelését is Kerék Balázs és Váradi Zoltán, valamint Határ Attila és Bíró Attila előtt. 

Fotó: Sári Péter

Az ORC értékelés első helyén Marozsi Zsolt és Boros Máté ért célba a kétliteres motorral hajtott Hyundai i20 R5-tel, akiket Hulmman Gábor és Molnár Fanni Lada VFTS-sel, Balla Tamás és Brunczvik Zoltán Mitsubishi Lancer Evo IX-cel követett a második és harmadik helyen. 

A HUMDA Országos Rally Bajnokság második futamát május 24-26. között Diósgyőr központtal rendezik. 

Bertalan Márton és Paizs Róbert dobogós eredménnyel kezdtek az ERC4-ben

0

Pályafutása legjobb eredményét érte el Bertalan Márton és Paizs Róbert a Rally Hungaryn, ahol óriási meglepetésre az RC4 Európa-bajnoki értékelésben a második helyen végeztek és ezzel az ERC4-es bajnokságban is, 24 ponttal a második helyen állnak. A magyar értékelésben pedig nagy fölénnyel nyerték a kétkerék-hajtásúak versenyét.

„Óriási dolog az Eb második hely – lelkendezett Bertalan Márton. – Három évvel ezelőtt a barátaimmal megnéztük a lengyel Eb-futamot. Ott azt gondoltam, hogy én soha sem fogok ilyan szintre jutni. A tavalyi Peugeot Kupa bajnoki cím után idén nagy bátran beneveztünk az Eb-re. Amikor megláttam a rajtlistát, hogy 22-en vagyunk, az ellenfeleink nagy része valahol már bajnok volt, akkor azt gondoltam, hogy ha ez első tízbe beférünk, akkor arra büszkék lehetünk.“

A büszkeségre azonban ennél sokkal több okuk volt, a harmadik Kislőtéren és a negyedik várpalotai szakaszon ERC4-ben a legjobb időt autózták.

“A Kislőtéren éreztem, hogy jót jöttünk. Amikor a beíróban néztem az időket, mindegyik 19 perccel kezdődött. A mienk 18-cal. Mondtam is Robinak, figyelj, szerintem ez jó idő, tuti top 10-es. Félreálltuk, megnéztem a telefonomon, nem akartam elhinni, hogy első idő. Amikor Várpalotát megnyertük már biztos voltam benne, hogy valami átverés, később mondják meg, hogy elmérték az időnket.“

De nem az volt. Már ekkor a hetedik helyen álltak, a szombati napot pedig a harmadikon zárták. Vasárnap két szakasz alatt megelőzték a svéd Calle Calberget, és feljöttek a második helyre, de az utolsó gyorsaságin jött a hidegzuhany.

„Megbeszéltük (Paizs) Robival, hogy nem kockáztatunk, főleg, az utolsó gyorsaságin nem. Elrajtoltunk, de tudod, amikor azt érzed, hogy ez parádé és tudod borítani innen oda, onnan ide, akkor elhiszed, hogy bármit meg tudsz csinálni. Hát nem. Még öt kilométer volt hátra, emlékszem is a kőre, de már nem tudtam kikerülni. Defektet kaptunk. A balosban nem is akart elfordulni. A szakasz végén pedig azon aggódtam, hogy a visszafordítókban tolatnunk kell. Próbáltam a nyomból kijönni, nehogy a gátló megakadjon valamibe és kiszakítsa a futóművet. Nagyon mérges voltam magamra. Lejöttünk, nem kaptunk sokat, csak 50 másodpercet, de biztos voltam benne, hogy elúszott a második hely. Nagy bosszúsan nekiálltunk kereket cserélni, akkor jött az egyik barátunk és mondta, hogy megvan a második hely.

Hihetetlen még most is, így két nappal később. Azt el kell mondanom, hogy a HRT csapattól nagyon jól felkészített autót és nagyon jó beállításokat kaptunk, amit ezúton is köszönök. Légrádi Zoli, a csapat tulajdonosa is majd kiugrott a bőréből a célban. Este sokáig ünnepeltünk hétfő reggel pedig arra ébredtem, hogy a HRT-s csapattársaink, Csomós Mixi és Nagy Ati rám ugrottak az ágyban. Egyáltalán nem volt kellemes, de ha ez kell egy Eb dobogóhoz, akkor vállalom. Nagyon sok munkánk van ebben az eredményben, és szeretném megköszönni mindenkinek, aki hitt bennünk, támogatott, segített, különösképpen édesapámnak és új csapatvezetőnknek, Szabó Krisztiánnak, ‘Sisának’. Nélkülük nem juthattunk volna el idáig.“

Paizs Róbert sem tudta leplezni örömét, bár a fáradság rajta is érződött.

„Nagyon fárasztó héten vagyunk túl, de megérte minden egyes pillanata – nevetett Paizs. – Sokkal komolyabban készültünk erre a versenyre, mint tavaly a magyar bajnokikra. Mentálisan és fizikálisan egyaránt. Marcin azt láttam, hogy rettenetesen odatette magát, nagyon összeszedett és koncentrált volt. Azért döntöttünk idén az Eb-program mellett, hogy fejlődjünk. Marcin ez a fejlődés már az első versenyen mérhető volt. Nagyon jó érzés volt ekkora nevek között versenyezni és azt mondani a Rally Hungary céljában, hogy megérkeztünk az Eb-mezőnybe. Idén még három Eb-futamot tervezünk, a Róma, a Barum és a Silesia Rallyt. Ott is szeretnénk megállni a helyünket, bár tudjuk, hogy idegen pályákon nehezebb dolgunk lesz, de szeretjük a kihívásokat. Köszönjük mindenkinek a támogatást és a szurkolást!“