back to top
2024. november 25. 02:40
Kezdőlap Blog Oldal 24

Biasion nagy lehetőséget lát a Rally4-es Lanciában

0

Miki Baision Lanciával nyerte az 1983-as Rali Európa-bajnokságot, majd két vb címet is. Az olasz legenda kulcsszerepet játszott a Lancia Ypsilon Rally4 fejlesztésében, ami miatt szívesen lenne ismét fiatal és indulna jövőre a Lancia-Kupában. 

A Lancia motorsport tevékenységére létrehozott Lancia Corse HF igazgatója, Eugenio Franzetti a múlt héten jelentette be, hogy az Olasz Rali Bajnokságban saját márkakupával tér vissza a legendás olasz gyártó a ralisporthoz, a sorozat bajnoka pedig a Lancia színeit képviselve indulhat a 2026-os ERC-bajnokságban. 

A 2025-ös Olasz Rally Bajnokságban tér vissza a Lancia

„Amikor Eugenio Franzetti, a Lancia Corse HF igazgatója az új Lancia Kupáról beszélt, azonnal az jutott eszembe, bárcsak újra 18 éves lennék – mondta az olasz márka legendája, Miki Biasion az ERC honlapjának. – Úgy gondolom, hogy ez egy csodálatos lehetőség a fiatalok számára. Óriási érzés, hogy itt lehetek, és hogy lehetőségem van visszatérni a Lanciához a ralisportban.” 

 Miki Biasion 1983-ban Lanciával nyerte az Európa-bajnokságot, majd 1988-1989-ben két vb címet is szerzett. 

Bár Biasion utolsó címei óta évtizedek teltek már el, a 66 éves olasz legenda még mindig szereti a ralisportot, éppen ezért szívesen játszott szerepet a Rally4-es Lancia megépítésében is.    

„A rali volt az életem. 12 éves koromban a városomat átszelte a Monte-Carlo Rally mezőnye, ezen a versenyen szereztem egy képet Sandro Munarival az ő aláírásával. Mindig azt szerettem volna, hogy egy nap valaki fényképet és autogramot kérjem tőlem. Ez egy valóra vált álom lett. És ez igaz a Lancia esetében is. Az összes rali rajongó és sok pilóta erre a pillanatra várt, hhogy Lanciát láthasson, vagy versenyezzen vele. Így nem csak a Lancia nagykövete vagyok, hanem a raliszenvedély nagykövete is világszerte.” 

Biasion szerint a Lancia Ypsilon Rally4 egy nagyon jó lehetőség volt az olasz gyártó számára, hogy visszatérjen a ralisportba. 

„Úgy gondolom, hogy a Rally4-es autóval való visszatérés a motorsportba a Lancia esetében nagyon jó ötlet volt. Bölcs dolog a hátsó ajtón keresztül bemenni, és nem pedig azonnal egy top kategóriában, mert ahogy mindenki tudja, a rali-világbajnokság nagyon-nagyon drága.” 

 A kétszeres rali világbajnok szerint nincs kizárva, hogy a Lancia később magasabb kategóriában is elindul. 

„A Rally4 a legnépszerűbb kategória Európában, és a nemzeti bajnokságok legtöbb versenyzője ebben a kategóriában indul, szóval ez egy nagyon jó választás. Természetesen mindenkinek, és nekem is az az álma, hogy legyen egy olyan raliautó, amivel a csúcskategóriában is versenyezhet. Jelenleg a jövőre vonatkozó szabályok még nincsenek készen, és túl magasak a költségek a versenyképességhez vagy a rali világbajnokságon való részvételhez. De ha az FIA változtat valamit, akkor érdemes álmodni és kell is. Nem csak Lancia nagyköveteként beszélek, hanem rali rajongóként és Lancia rajongóként is. Ez egy álom, és nem tilos álmodozni.” 

 Biasion bízik benne, hogy a Rally4-es Lanciával sikerülhet megtalálni az ő utódját is. 

„A Rally4-es program fantasztikus ahhoz, hogy új vezetőket találjunk. Kár, hogy nincs még egy Miki Biasion a rali-világbajnokságon, de talán ezzel a projekttel sikerül megtalálni az utódomat.”

Büntetés várhat Verstappenre a Brazil Nagydíjon

0

Nem elég, hogy a Mexikóvárosi Nagydíjon 20 másodperces időbüntetést szedett össze – amivel mondjuk alighanem jobban járt, mintha hagyja elmenni Lando Norrist, ellenben nem büntetik meg –, Max Verstappenre a hétvégi Brazil Nagydíjon újabb büntetés várhat.

Max Verstappen számára igen nehézkesen alakult a felkészülés a múlt hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjra, hiszen a címvédő motorproblémákkal szembesült a pénteki szabadedzéseken – a másodikon emiatt nem tudott mért kört futni –, így a szombati nap előtt nem tervezett motorcserét hajtott végre a Red Bull az autójában. Mivel az RB20-asba szerelt erőforrás nem esett kívül ez egy szezon során engedélyezett mennyiségen, Mexikóban Verstappent nem sorolták hátra a rajtrácson, ám mivel egy igen használt motort kapott, az autójának teljesítménye látványosan visszaesett az egyenesekben.

A célvonalon például 251,4 km/óra volt a holland legnagyobb sebessége a csapattárs Sergio Pérez 253,4 km/órájával szemben a versenyen, majd az első mért ponton 299,6 km/órával a teljes mezőnyben a második leglassabbnak bizonyult. Itt Pérez 303,1 km/órás, Lando Norris pedig 307,9 km/órás csúcssebességet ért el.

Mindez arra sarkallhatja a Red Bullt, hogy Interlagosra friss motort adjanak Verstappennek, akit így 5 hellyel hátrasorolnának a nagydíj rajtrácsán (sprintfutam is lesz, de arra nem vonatkozik a büntetés), viszont a brazil pályán könnyebb előzni, így a háromszoros világbajnok nagyobb eséllyel szerezné vissza az elbukott pozíciókat, mint azt tette volna Mexikóban.

„[A Norris elleni leszorításért kapott büntetéseknél] aggasztóbb, hogy a közepes és kemény gumikat sem tudjuk működésre bírni. Sehol sem voltunk a két élcsapathoz (Ferrari és McLaren – a szerk.) képest, és szerintem a probléma része az is, hogy pénteken nem tudtunk körözni a motorprobléma miatt – idézi az Autosport Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját. – Világos, hogy tennünk kell valamit. Ki fogjuk cserélni a motort, mert annyira lassúak voltunk az egyenesekben. Annak a motornak, amit betettünk, nem kellett volna az autóban lennie, úgyhogy a legvalószínűbb az, hogy Brazíliában új motort teszünk be.”

Marko az ORF-nek elárulta, hogy a Mexikóvárosi Nagydíjon használt erőforrást már csak szabadedzéseken tervezték bevetni az idén, mert annyit futott már, hogy romlott a teljesítménye (elmondása szerint 3-8 km/órával lassabb az egyenesekben), és hogy az új motort bevetéséért kapott 5 helyes hátrasorolás Brazíliában nem számít nagy büntetésnek, mert viszonylag könnyű előzni.

Folytatódik a bohózat az F1-ben, Leclerc is büntetést kaphat azért, amiért Verstappen

Megjelent az M-Sportról szóló sorozat negyedik része, melyben már Martins Sesks is főszerepet kapott

0

Az M-Sportról szóló Több, mint gép című sorozat negyedik része a Lengyel Rallyról szól, ahol a fordos csapattal bemutatkozott Martins Sesks is. A lett versenyzőn kívül Adrien Fourmaux is fantasztikusan szerepelt az egy évre WRC-naptárba visszatérő futamon.

Megjelent az M-Sportról szóló Több, mint gép című hat részes sorozat negyedik epizódja, mely a Lengyel Rallyn törztzénteket mutatja be a csapat szemszögéből.

Rovanpera utolsó pillanatban beugorva nyert a Lengyel Rallyn, Sesks ötödik

Ezen a versenyen Adrien Fourmaux a harmadik helyet szerezte meg, míg Grégoire Munster hetedik lett.

Lengyelországban azonban történelmi pillanat is volt, hiszen ezen a versenyen indult először hibrid rendszer nélküli Rally1-es autó, ráadásul Martins Sesks fantasztikus teljesítményt nyújtva az ötödik helyet szerezte meg.

A sorozat korábbi részei az alábbiakban találhatóak meg

Megérkezett az M-Sportról szóló Több, mint gép című filmsorozat első része

Bemutatták az M-Sportról szóló sorozat második részét

Bemutatták az M-Sportról szóló sorozat harmadik részét

Martins Sesks a jövőjéről tárgyalt az M-Sporttal

0

Martins Sesks is jelen volt a Közép-Európa Rallyn, amin ugyan nem versenyzőként vett részt, hanem az M-Sporttal folytatott tárgyalást a jövőjével kapcsolatban. 

Martins Sesks idén három versenyen is indulhatott az M-Sport Rally1-es Ford Pumájával a WRC-ben, ezek közül azonban csak egyszer indulhatott hibrid rendszerrel is ellátott autóval. A lett versenyző azonban így is meggyőző teljesítményt tudott az asztalra tenni, a Chile Rally után azonban még nem volt ismert számára, hogy lesz-e 2025-ben folytatás a vb-n. 

Sesks a Közép-Európa Rallyn is jelen volt, ahol Malcolm Wilson csapatával tárgyalt a jövőjével kapcsolatban. 

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

“Martins csak azért érkezett a Közép-Európa Rallyra, hogy tárgyaljon velünk a jövőbeni folytatásról – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke a Dirtfishnek. – Jól tudja, hogy az M-Sport miként működik és hogy támogatásra van szüksége, ha szeretne a csapatunkhoz csatlakozni. Tehát elsőként költségvetésre van szüksége. Természetesen Martins is szerepel azon versenyzők listáján, akikkel a jövőbeni folytatásról tárgyalunk.” 

Idén Adrien Fourmaux és Grégoire Munster vezethetett az M-Sportnál, jövőre azonban a pletykák szerint a francia versenyző a Hyundaihoz igazolhat, míg Munster jövője még nem ismert. A luxemburgi versenyzőt azonban támogathatja 2025-ben is Jourdan Serderidis. 

Martins Sesks támogatói köre azonban szintén képes lehet összetenni szintén a lett versenyző anyagi hátterét.

Verstappen jobban járt a szabálytalankodással, mintha nem szorította volna le Norrist

0

Max Verstappen összesen 20 másodperces időbüntetést szedett össze a Mexikóvárosi Nagydíjon, amiért a futam elején gyors egymásutánban kétszer terelte le a pályáról Lando Norrist. A holland így végül csak a 6. helyen zárt, míg bajnoki riválisa 2. lett. Utólag megnézve azonban kijelenthető, hogy a pontverseny szempontjából Verstappen a büntetéssel együtt is jobban járt a leszorítással, mintha hagyta volna elmenni Norrist.

„Világos, hogy nem számít, hogy nyer vagy második, az egyetlen feladata, hogy legyőzzön engem a versenyen, ehhez pedig feláldozza magát, ahogyan azt most is tette” – nyilatkozta Norris a Mexikóvárosi Nagydíj után, és a jelek szerint igaza van. Verstappen ugyanis miután a rajtnál átvette a vezetést, majd a biztonsági autós fázist követően, a 9. körben mindenfajta keménykedés nélkül hagyta, hogy a bevetődő Sainz visszaelőzze.

Egy körrel később Norris ellen azonban már az előzékenység szikráját sem lehetett felfedezni a holland viselkedésében, és miután Norris a 4-es kanyar külső ívén előrébb került – azaz jogot formálhatott a kanyarra –, a Red Bull pilótája kíméletlenül leszorította őt. Norris emiatt átvágta a kanyart és Sainzot is megelőzte, akit viszont vissza kellett engednie. Mivel ezt rögtön meg is tette, Verstappen a 7-es kanyarban bemutatott bevetődésével megpróbálhatta visszaelőzni a McLarent, de ismét leszorította azt, ami lehetőséget adott Charles Leclerc-nek arra, hogy mindkettejük mellett elmenjen.

Verstappen és Norris csatája:

Miként az később kiderült, Norris nemcsak a büntetéssel a csatából magát kiíró Verstappent, hanem Leclerc-t is képes volt visszaelőzni – ez alighanem a monacói hibája nélkül is megtörtént volna – és a második helyen végzett, míg Verstappen versenytempójából kiindulva a 20 másodperces büntetés nélkül neki legfeljebb a 4. hely volt elérhető, azaz a két Mercedest előzhette volna meg, és így 4-el több pontot szerezhetett volna, mint amennyit egyébként szerzett.

De Norris gyűjthetett volna több pontot, ha Verstappen nem szorítja le kétszer is?

A McLaren pilótájának egy pozícióba és nagyjából 3 másodperces időveszteségbe kerültek a 10. körben történtek, ami nélkül a 10. kör végén 1,8 másodpercen belül (Leclerc volt ennyire Sainztól a 10. kör végén) lett volna a futamot vezető Ferrari-pilóta mögött a második helyen. Ehelyett maradt a 4. pozícióban Verstappen hátsó szárnyát bámulva, hogy a holland 26. kör végén megejtett kerékcseréjéig több mint 12 másodpercre szakadjon le a futamot vezető Sainztól. Ugyanakkor a McLaren tempója a Red Bull eltűnésével sem javult, és a saját kiállásáig Norris további 3 másodpercet kapott a spanyoltól.

Lando Norris, McLaren, Charles Leclerc, Ferrari, George Russell, Lewis Hamilton, Mercedes, Mexikóvárosi Nagydíj
Norris itt még Leclerc előtt / Fotó: McLaren

A kemény gumikon azonban életre kelt a McLaren, amely közel egy másodpercet hozott a vezető Ferrarin a korábbi kerékcserének köszönhetően, majd a jobb tempójával további 8,7 másodpercet faragott a hátrányán a célig. A 10. körben benyelt időveszteséget és pozícióvesztést – hiszen amennyiben Leclerc előtt marad, nem veszített volna időt mögötte a 2. etapban, amikor utolérte – , valamint a Verstappen mögött töltött 15 kört alapul véve Norris szinte biztosan DRS-távolságon belülre ért volna Sainz mögött az utolsó körökre, mert bár a közepes gumikon a Ferrari egyértelműen jobb volt, ha Verstappen nem autózik előtte a 26. kör végéig, Norris tiszta levegőben jobb tempóra lehetett volna képes.

Azt persze nem lehet kijelenteni, hogy a leszorítások nélkül Norris biztosan nyert volna, hiszen meg is kellett volna előznie Sainzot, de azt igen, hogy Verstappen a szabálytalan manővereivel a győzelem esélyétől fosztotta meg riválisát, aki így nem tudott csatába szállni a másodiknál 7 ponttal többet érő első helyért. Mindent összegezve tehát Verstappen a potenciálisan elérhető 4. helynél két pozícióval hátrébb zárt és 10 pontot veszített Norrisszal szemben, ám ha nem szorítja le a McLarent és 4. lesz, Norris megnyerhette volna a futamot, amivel Verstappen 10 helyett 13 pontot veszít.

Így tehát elmondható, hogy még a 20 másodperces időbüntetéssel együtt is alighanem a holland pilóta járt jobban.

Utólag kapott nagyobb büntetést Verstappen a Mexikóban történtekért

Velenczei Ádám: „Az utolsó másfél napban szerintem öregedtem egy évet”

0

Az abszolút magyar bajnok Velenczei Ádám a szezonzáró Zemplén Rally céldobogója előtt nyilatkozott a RallyCafénak.

Még sosem volt ilyen nehéz a közeledbe férni…

Az lenne a jó, ha mindig ilyen lenne – válaszolta széles mosollyal a szezonzáró versenyt és ezzel az abszolút magyar bajnoki címet is megnyerő Velenczei Ádám a Zemplén Rally céljában.

Nagy kő esett le a szívedről?

Hatalmas. Ez a másfél nap nagyon kemény volt. Onnantól kezdve, hogy Mixiék sajnálatos módon kiestek, nekünk másik forgatókönyv lépett életbe, és még nehezebb lett a verseny. Kiszámoltuk, hogy elsőnek vagy másodiknak kell lennünk, de ha másodikak leszünk, akkor a power stage-en még egy pontot kell szereznünk. Nagyon nehéz volt belülről, folyamatosan higgadtan menni, nem hibázni, volt is egy-két hullámvölgyünk, de a második nap második felére helyre tettük magunkat teljesen.

Velenczei, Bán
Fotó: MGR Images

Nem feltétlenül úgy indult az éved, hogy aztán a végén abszolút magyar bajnokként beszélgetünk, gondoltad volna a veszprémi esés után?

Nagyon nehéz volt onnan felállni, megmondom őszintén, nem gondoltam volna, hogy ide jutunk, de nagyon sokat dolgoztunk azért, hogy ez megvalósuljon. Szeretném megköszönni mindenkinek, aki hozzátett ehhez a sikerhez, mert ezt egyáltalán nem csak egyedül értem el. Biztosan kell még néhány nap, hogy teljesen feldolgozzam a bajnoki címet.

Székesfehérváron két év után nyertél ismét versenyt, utána nagyon felszabadultan nyilatkoztál nekünk. Az a győzelem mekkora lendületet adott a folytatásra?

Nagyon sokat jelentett nekünk, elhittük, hogy képesek vagyunk versenyt nyerni, ami hatalmas löketet adott. Az utolsó verseny előtt így is Mixiéknek állt a zászló, tudtunk, hogy csak akkor van esélyünk a bajnokság megnyerésére, ha ők nagyon hátul végeznek. Nem gondoltuk volna, hogy így alakul, tényleg nagyon sajnáljuk őket, mert azt gondolom, hogy Magyarországon az övék a leggyorsabb páros, de ez nemcsak arról szól, hogy ki a leggyorsabb, hanem taktikusan be is kell érni.

Velenczei, Csomós
Fotó: MGR Images

Vánsza Zsolt hátfájdalmai miatt Bán Viktorral nyerted meg a szezonzárót, milyen volt vele menni?

Hatalmas tapasztalata van, elképesztően sokat tudott segíteni. Végig megvolt az összhang, nagyon sokat beszéltünk, még a gyorsokon is, ha érezte, hogy egy kis nyugalom kell, egyből szólt. Jól együtt tudtunk működni, igazán hálás vagyok neki a beugrásért.

Vánsza Zsolt is ott várt a célban – sokkakal, például Turi Tamással, Tóth Janikával vagy Mixivel együtt –, gondolom, így igazán kerek a történet.

Egyértelműen. Talán Zsolti kívülről jobban izgult, mintha bent ült volna az autóban. Vele együtt mentem öt versenyt, az év érdemi részét vele sikerült teljesítenem, neki is köszönettel tartozom az egész éves munkájáért.

Nagy lesz az ünneplés?

Mindenféleképpen! Sosem éreztem még ilyet, nyilván nagyon elfáradtam, az utolsó másfél napban szerintem öregedtem egy évet, de megérte!

Velenczei, Bán, Vánsza
Fotó: MGR Images

2028-ig hosszabított a Japán Rally a WRC-vel

0

A rali-világbajnokság egyik legkedveltebb versenyének jövője biztosított, a WRC Promoterrel aláírt új megállapodás értelmében a Japán Rally legalább 2028-ig WRC-fordulónak ad otthont.

Az új hároméves szerződés 2026-ban kezdődik, ezzel biztosítva, hogy a népszerű aszfaltos rali továbbra is a versenynek 2022 óta otthont adó Toyota Cityben maradjon. A bejelentésre a Hyundai N és a Toyota Gazoo Racing Festivalon került sor a dél-koreai Yong-inben található Everland Speedway-en.

A Japán Rally először 2004-ben került be a világbajnokság naptárába, a Tokachi régióban megrendezett murvás futammal. Később Hokkaidóra költözött, ahol 2008-ban és 2010-ben WRC-fordulóknak adott otthont, mielőtt az esemény egy évtizedre eltűnt az élvonalból.

A nagy várakozással várt 2020-as visszatérés egyben a Toyota City és Nagoya környéki aszfaltos szakaszokra áttérést jelentette. Az újjáéledés azonban késett a Covid-19 járvány miatt, amely miatt a 2020-as és 2021-es futamokat törölni kellett. Végül 2022-ben újjáéledt a japán WRC futam amely azóta a vbszezonzárójává vált.

Lappi Japán 2023
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Toyota City polgármestere, Toshihiko Ota így nyilatkozott a hosszú távú megállapodásról:

„Nagyon örülök, hogy az FIA Rally-világbajnokság úgy döntött, hogy a 2026-2028-as szezonban is megrendezi a Japán futamot. A Japán Rally mind Japánban, mind a tengerentúlon nagy elismerést váltott ki az ikonikus japán tájakkal, amely gyönyörű hegyeket, tavakat és shinto szentélyek kapuit foglalja magába. Reméljük, hogy ezt az elismerést felhasználhatjuk az erős rali-kultúra ápolására és a rajongói bázis bővítésére itthon és külföldön egyaránt. Alig várjuk, hogy a világ legjobb versenyzői közötti intenzív versenyen keresztül izgalmakat nyújtsunk a rajongóknak.”

Tanak Japán 2023
foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

A WRC promóter ügyvezető igazgatója, Jona Siebel szintén elismerően szólt Toyota City elkötelezettségéről a bajnokság iránt:

„A Toyota City hihetetlenül barátságosan fogadta a WRC-t, mióta visszatértünk Japánba. A központi szervizpark csodálatos szurkolói élményt nyújt a város szívében. A Toyota Cityben kiváló partnerre találtunk, amely osztja a fenntarthatósággal kapcsolatos értékeinket, és egyértelműen látja, hogy milyen előnyöket hozunk a városnak azzal, hogy meghosszabbítjuk ottani megállapodásunkat.”

A Japán Rally 2028-ig történő meghosszabbításával a rali-világbajnokság megszilárdítja jelenlétét Ázsiában, ami a rali örökség ápolása miatt is fontos, hiszen nem csak a Toyota, hanem a többi japán gyártó számára is fontos a rali.

Fotó: Makai Gergely / @World / MGR Images

Így gokartozott Michael Schumacher a fiatal Hamilton ellen (videó)

0

23 évvel ezelőtt ezen a napon csapott össze a fiatal Lewis Hamilton az akkor már négyszeres világbajnok Michael Schumacherrel utóbbi szülőfalujának gokartpályáján. Az F1-es idény végeztével a Kerpenben rendezett világbajnoki fordulóra benevező Schumacher nemcsak Hamilton, hanem a később szintén vb-címig jutó Nico Rosberg, illetve az F1-ben egyaránt bemutatkozó Vitantonio Liuzzi és Giedo van der Garde ellen is megmérette magát, majd Hamiltont az egyik nyilatkozatában is megemlítette. Arról, hogy az akkor már 33 éves világbajnok hogy ment a tinédzserek ellen, alábbi cikkünkben írtunk bővebben, ahol a két futam felvételét is megtalálja.

Hamilton már 16 évesen összecsapott az akkor négyszeres világbajnok Schumacherrel (videó)

Két magyar versenyző is dobogón zárta a 2024-es Mitropa Kupát

0

Két magyar dobogós eredmény is született az idei Mitropa Kupában, László Zoltán és Balázs Zsolt az abszolút második, míg Mang Huba és Béres “Unicum” Attila a Historic bajnokság harmadik helyét szerezte meg. 

László Zoltán és Balázs Zsolt a második helyet szerezte meg a Mitropa Kupa szezonzáró svájci versenyén, a Rally du Valais-n Albert von Thurn und Taxis és Jara Hain mögött, így a skodás magyar páros a bajnokság abszolút második helyét is megszerezte mind a pilóták, mind pedig a navigátorok bajnokságában. 

Az abszolút bajnoki címet idén a német Philip Geipel és Katrin Becker szerezte meg, míg a harmadik helyen az ugyancsak német és rekord-bajnok Hermann Gassner sr., valamint Karin Thannhauser zárt. 

Fotó: Béres „Unicum” Attila

Az már a szezonzáró nevezési listájának megjelenésekor kiderült, hogy a bajnokság historic mezőnyében Mang Huba a pilóták, Béres “Unicum” Attila pedig a navigátorok között szerezte meg a harmadik helyet. 

Itt az osztrák Patrik és Julia Hochegger lett a bajnok, míg az ugyancsak osztrák Alois Nothdurfter és a német Walter Münch szerezte meg a második helyet. 

A bajnokságok végeredménye

Folytatódik a bohózat az F1-ben, Leclerc is büntetést kaphat azért, amiért Verstappen

0

Charles Leclerc száján ártatlan szituációban kicsúszott egy káromkodás a Mexikóvárosi Nagydíj után, majd az FIA médiadelegáltja rögtön kezelésbe is vette őt, és lehet, hogy a büntetés sem marad el.

Miként arról testvéroldalunkon már beszámoltunk, Max Verstappen büntetése után Charles Leclerc lett a második F1-es pilóta, aki kiváltotta az FIA nemtetszését azzal, hogy káromkodott egy sajtótájékoztatón. A Ferrari monacói versenyzője a Mexikóvárosi Nagydíj után azt ecsetelte, hogy miként bukta el a második helyet az utolsó kanyarban történt megcsúszásával, amikor kicsúszott a száján az angol „f” betűs szó. „Túlkormányzottság lépett fel, aztán amikor azt összeszedtem, a másik irányba tört ki a kocsi, én pedig azt mondtam, hogy »ba**za meg«.”

Leclerc ezután egyből kapcsolt és viccesen megjegyezte, nem akar ő is közmunkát kapni, mint Verstappen. „Ó, bocsánat! Jaj ne, jaj ne! Nem akarok csatlakozni Maxhoz!”

Az eset azonban ennyivel nem zárult le, a sajtótájékoztató után Leclerc-hez ugyanis odalépett az FIA médiadelegáltja, majd hosszas párbeszédet folytatott vele. Az Autosport úgy tudja, hogy a verseny 3. helyezettje végig bocsánatkérő magatartást tanúsított és komolyan vette az ügyet.

Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Leclerc kihúzta a gyufát az FIA-nál / Fotó: Antonin Vincent / DPPI

Ám mivel megsérthette az FIA Nemzetközi Sportkódexének ide vonatkozó pontját, elképzelhető, hogy lesz folytatása a dolognak. Abban ugyanis az áll, hogy szabálysértésnek minősül „bármilyen szó, tett vagy írás, amely erkölcsi kárt vagy veszteséget okoz az FIA-nak, annak testületeinek, tagjainak vagy vezető tisztségviselőinek, és általánosságban az autósport és az FIA által védett értékeket érinti.”

Az FIA médiadelegáltjának jelentenie kellett az esetet a sportfelügyelőknek, akik most megvitatják, hogy kivizsgálják-e az ügyet ahhoz hasonlóan, ahogy a versenyek során a versenyirányítás által a felügyelőknek jelentett eseteket szokás. Egyelőre nem tudni, hogy mikorra születik döntés, de tavaly például Toto Wolffnak és Frédéric Vasseurnek a Las Vegas-i Nagydíj FIA-sajtótájékoztatója alatt elejtett káromkodását egy héttel később, az Abu-dzabi Nagydíjon vizsgálták, így elképzelhető, hogy a Leclerc-vizsgálatról szóló bejelentés is csak a Brazil Nagydíjon születik meg.

Persze még előfordulhat, hogy nem lesz vizsgálat, az Autosport ugyanis úgy tudja, hogy Leclerc többszöri bocsánatkérését is figyelembe fogják venni a döntésnél.

Utólag kapott nagyobb büntetést Verstappen a Mexikóban történtekért