A Mexikóvárosi Nagydíjon szerzett első és harmadik hellyel végképp bejelentkezett a konstruktőri bajnoki címért a Ferrari. Carlos Sainz csak rövid időre veszítette el a vezetést a verseny elején Max Verstappennel szemben, a holland azonban ezt követően dupla időbüntetést kapott a Lando Norris elleni manővereiért, így 10 pontot veszített vele szemben a tabellán.
Az idei első pole-ját birtokló Sainznak a pálya legsikeresebb versenyzője, az elmúlt öt mexikói versenyből négyet is megnyerő Verstappen ellen kellett védekeznie a szezon egyik leghosszabb rajt utáni sprintjében.
A holland azonban egy árnyalatnyival jobban kapta el a rajtot, ez pedig elég is volt ahhoz, hogy Sainz mellé érjen a belső íven, ami innentől már az előnyösebb pozíciót jelentette. Verstappen lezárta az utat a mögötte helyezkedő Norris előtt, majd elsőként fordult el az 1-es kanyarban. Sainz próbált mellette maradni, ameddig csak tudott, ám a 2-esben már nem maradt helye, át kellett vágnia a kanyart, ezáltal nagy előnnyel az élre került, majd szabálytudóan vissza is adta a vezetést Verstappennek, még mielőtt felmutatták volna a biztonsági autó érkezését jelző táblákat.
Egy még az első kanyar előtt történt baleset miatt kellett ugyanis semlegesíteni a versenyzést: Cunoda Juki később fékezve esett be Alexander Albon elé a külső íven, a két autó azonban helyszűkében összeért, s mindketten kiestek, a japán RB-je háttal a védőfalba csapódva. A versenybalesetnek nyilvánított incidensben nem osztottak büntetést, nem úgy abban az ügyben, amely a 18. helyről startoló Sergio Pérezt a 11-re repítette az első kanyar végére: mint a felvételekből egyértelműen látszott, a mexikói előrébb állt a rajtkockájában a megengedettnél, ezért öt másodperces időbüntetést kapott.
A biztonsági autós időszak segítette a pilótákat az egy kerékcserés taktika megvalósításában, majd amint ismét útjára engedték a mezőnyt, Sainz már a DRS nélküli első körben is megmutatta, hogy a szélárnyékban ott tud maradni Verstappen nyakán. A 9. körben aztán Sainz az 1-es kanyarban meg is előzte a hollandot, aki némi csata után besorolt a spanyol mögé.
Pár kör múlva Norris volt a következő, aki támadást indított bajnoki riválisa, Verstappen ellen, ami pedig ezúttal sem zajlott le balhés esetek nélkül. Norris először a 4-es kanyar előtt próbálkozott, a külső íven pedig a Red Bull elé is került, de az agresszíven védekező Verstappen a kanyarban elé zárt, a füvön való menekülésre kényszerítve a britet – aki elöl maradt, és nem is készült visszaadni a pozíciót. Néhány kanyarral később, a 8-asban aztán Verstappen bedobta magát Norris mellé, de maga is elvétette a kanyart, az austini incidensükhöz hasonlóan mindketten a pályán kívül fordultak. Ekkor a holland került előre, ám kisodródásuk közben Leclerc mindkettőjük mellett elsuhanva megjött a második helyre.
„Ez az ember veszélyes. El kellett kerülnöm az ütközést, ugyanaz történt, mint a legutóbb!” – méltatlankodott Norris a rádióban.
Gyorsan érkeztek is az értesítések a versenyirányítástól, hogy a 4-es és a 8-as kanyarban történt incidenst is vizsgálják, s hamarosan mindkét esetben kihozták a hollandot vétkesként, először Norris leszorítása, másodszor pedig a pálya elhagyásával történt előnyszerzés miatt. 10-10 másodperces időbüntetést kapott értük, vagyis amikor a 26. körének végén a harmadik helyről a bokszba hajtott, húsz másodpercnyi várakozás után végezhették csak el szerelői a kerékcserét a Red Bullján.
A 71 körös verseny féltávjára nyugodtabb mederbe tért a körözés, az eredménysor élén pedig nagyon hasonló képet láthattunk, mint egy héttel ezelőtt Austinban, ugyanis a Ferrari ismét kettős vezetést őrzött, ezúttal Sainzcal az első helyen. A spanyol nyolc másodperccel vezetett Leclerc, és további néggyel Norris előtt.
Miután mindenki letudta a bokszkiállását, Verstappen a 6. helyen találta magát, nem sokkal Lewis Hamilton mögött, akit a rajt utáni pozícióvesztése után látványos csatában előzött vissza George Russell. A holland viszont nem tudott a Mercedesekkel menni, a mögötte haladó Haasoknál pedig gyorsabb volt, s a hátulról rajtoló, rövidebb kemény keverékes második etapra bazírozó Oscar Piastri tempójától sem kellett tartania, aki csak Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg közé, a 8. helyre tudott beékelődni, bár a Red Bull befogására sarkallták a bokszból.
A verseny végéhez közeledve azonban Norris még mozgósította a McLaren tartalékait és elkezdett nyomást gyakorolni a második helyen haladó Leclerc-re. Bár előzési közelségbe még nem került, a monacói a 62. kör végén elvétette az utolsó kanyart, a megbicsakló autóját éppen irányítása alá tudta fogni, mielőtt az a falban kötött volna ki, és visszatért a pályára, ám a pozícióját ezzel elveszítette Norrisszal szemben.
Norrisnak a Melbourne után idei második győzelmét megszerző Sainzt már nem sikerült beérnie a hátralévő körökben, a leggyorsabb körért járó egy pontot pedig még elvette tőle a friss gumikat vételező Leclerc, akinek biztos volt a harmadik helye. A Mercedeseké volt a leglátványosabb csata a futam utolsó harmadában, amelyben Hamilton vissza tudta venni a negyedik helyet a már sérült első szárnnyal vezető Russelltől.
Verstappen a hatodik helyért nyolc pontot kapott, Norris pedig a másodikért tizennyolcat, így a brit hátránya 57-ről 47-re csökkent.
A Ferrari a kettős dobogóval megelőzte a Red Bullt a konstruktőri második helyért, és már az éllovas McLarentől is csupán 29 pont választja el, amikor még négy futam van hátra a 2024-es szezonból.
A Mexikóvárosi Nagydíj végeredménye: