back to top
2025. november 06. 08:37
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 26

    Hosszú időre eltiltották a vezetéstől Häkkinen egykori F1-es csapattársát

    0

    Hat hónapra eltiltották a vezetéstől az egykori F1-es pilótát, illetve Le Mans-i győztest, Mark Blundellt. A jelenleg 59 éves exversenyző még szűk egy éve lépte túl jelentős mértékben a sebességhatárt.

    Fél évre bevonták a korábban a Forma–1-ben is versenyző Mark Blundellnek a jogosítványát. A brit expilóta még tavaly november 30-án követett el közlekedési szabálysértést Northamptonshire megyében, amikor a megengedett 70 mérföld per óra helyett 96 mérföld per órával ment Land Roverével. Ez átszámítva azt jelenti, hogy körülbelül 154 és fél km/h-val hajtott, miközben a limit hozzávetőlegesen 112 és fél volt.

    Ez jelentős mértékű gyorshajtásnak minősül, aminek kapcsán nemrég zajlott le a bírósági meghallgatás. Ő maga ezen nem vett részt, de ügyvédje az ő nevében elismerte bűnösségét. Ennek következtében hat hónapra eltiltották a vezetéstől, 5 pontot írtak a jogosítványára, valamint 1042 fontot, vagyis közel 469 ezer forintot kellett befizetnie.

    180-nal repesztett a közúton, a lehető legbutább módon buktatta le magát az F2-es pilóta

    Blundell 1991-ben, az akkor már a megszűnéshez közeledő Brabham színeiben mutatkozott be a Forma–1-ben. Egyetlen ponttal zárta a szezont, majd 1992-re nem kapott ülést. Utána viszont visszatért a mezőnybe, és 1993-ban kétszer állt dobogóra a Tyrrell-lel, majd az azt követő idényben újabb harmadik helyet szerzett a Ligier-vel.

    Utolsó Forma–1-es idényét a McLaren kötelékében töltötte 1995-ben, csapattársa pedig a későbbi világbajnok Mika Häkkinen volt. Bár a szezon harmadik és negyedik hétvégéjén Nigel Mansell átvette a helyét, de honfitársa visszatérése borzalmasan sikerült, így Monacóban már ismét Blundell ült a volán mögött. Bár ő hatszor szerzett pontot, míg a finn pilóta csak négyszer, de ebből kétszer másodikként zárt, így 17–13-ra ő nyerte a csapaton belüli párharcot.

    Gyalázatos módon ért véget az utolsó futamát végighisztiző Mansell karrierje

    Blundell máshol azért sikeresebbnek bizonyult. 1992-ben például Derek Warwickkal és Yannick Dalmasszal megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt, míg 2003-ban másodikként ért célba a legendás versenyen. Közvetlenül F1-es karrierje után pedig a CART-ban is kipróbálta magát, ahol 1997-ben három futamgyőzelemig, illetve összetettbeli hatodik helyig jutott.

    Visszavonulása előtt többek között a rali-világbajnokságon is kipróbálta magát egy forduló erejéig, majd egykori ellenfelével, Martin Brundle-lel közösen megalapították a 2MB elnevetésű, sportmenedzsmenttel foglalkozó céget, ám honfitársa később inkább a televíziós karrierjére koncentrált. A 2010-es években aztán Blundell visszatért a pályára: kezdetben csak évente pár versenyre, de 2019-ben teljes szezont futott a brit túraautó-bajnokságban.

    Rovanpera 2027-ben már az F2-ben versenyezne, de célja az F1

    0

    Kalle Rovanpera videóban köszönte meg a Toyota támogatását WRC-karrierje során, melyet az idei év végén befejez. A finn versenyző filmjében azonban már felfedte 2027-es tervét is, mely szerint már az F2-ben szeretne indulni, a végső célja pedig az F1-ben való bemutatkozás.

    A Toyota csütörtökön bejelentette, hogy Kalle Rovanpera 2025 végén befejezi karrierjét a WRC-ben, és jövőre már a japán Szuper Formula sorozatban áll rajthoz, ugyancsak a japán gyártóval.

    Hivatalos: Kalle Rovanpera 2025 végén befejezi karrierjét a WRC-ben

    Nem sokkal a Toyota közleménye után Kalle Rovanpera egy búcsúvideót tett közzé, melyben felfedte távolabbi terveit is, ami alapján 2027-ben már az F2-ben szeretne versenyezni.

    A Toyota technikai partnerségben van az F1-es Haas csapattal, a kapcsolatnak pedig szerepe is lehet a finn versenyző későbbi karrierjében.

    Fantasztikus videók Kalle Rovanpera F1-es tesztjéről

    A kétszeres rally világbajnok, aki tavaly tesztelte a Red Bull korábbi F1-es autóját is, október 1-jén töltötte be 25. életévét, és 2027-ben is csupán 27 éves lenne. Sikeres F2-es szezonnal pedig valóban lehetősége adódhat az F1-be lépésre.

    A Dirtfish-nek a finn versenyző azonban felfedte: célja az F1-be való lépés.

    „Az idő határozottan fogy, de még mindig az én oldalamon áll, és ezért kellett most meghozni a döntést – mondta Rovanpera az amerikai oldalnak. – Természetesen hatalmas köszönet illeti a Toyotát, akik mellettem akartak állni ebben, mert nyilvánvalóan egy ilyen terv és projekt a gyártó támogatása nélkül nem is lett volna lehetséges.”

    „Mint tudod, a pályaversenyzésben is minden fiatal pilótát a gyártók támogatnak. És igen, az, hogy a Toyota bízik bennem és ebben a projektben, mindenképpen a legnagyobb, és mondhatni a legmenőbb része az egésznek. Szóval igen, mindenképpen nagyon magasra törünk.”

    „Minden attól függ, hogyan alakulnak a dolgok, és mi mindenképpen a legmagasabb szinten tűzzük ki a céljainkat, és ezek eléréséért fogunk dolgozni, majd meglátjuk, mit hozunk ki belőle. Mert, mint tudjuk, az életben, és különösen a motorsportban, soha nem tudhatod, mi vár rád. Jó helyen kell lenned a jó időben, és sok mindennek a te akaratod szerint kell alakulnia.”

    „De igen, még mindig van időnk rám. Csak 25 éves vagyok, és amikor elkezdünk rajta dolgozni, ami a terv, mindenképpen a végére akarunk járni.”

    „Nos, nyilvánvalóan ezen a ponton csak a következő néhány évre vonatkozó terveimet ismerem. Tudom, hogy a Super Formula sorozatba fogunk menni, és utána a következő kategóriaszintre, a Formula–2-re fogunk törekedni, és meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”

    „Nem tudom most megmondani, hogy mi lesz a végső célom. Mondtam már, hogy ez a legmagasabb szint. Azonban a pályaversenyzésben a Forma-1 a legmagasabb szint, de nyilvánvalóan rengeteg klassz sorozat és esemény van azon kívül is.”

    Rovanpera: „Nem volt könnyű döntés, de régóta gondolkoztam a váltáson.”

    „Ha azt kérdezed tőlem, hogy szeretnék-e egyszer Le Mans-ban indulni? Biztosan. Ha lehetőségem lesz rá, akkor indulni akarok Le Mans-ban, és az összes nagy versenyen részt akarok venni. Szóval igen, rengeteg lehetőségem van.”

    Rovanpera: „Nem volt könnyű döntés, de régóta gondolkoztam a váltáson.”

    0

    Kalle Rovanpera 25 évesen már szinte mindent elért a rallysportban, ezért 2026-tól pályaversenyzőként folytatja karrierjét. A kétszeres világbajban régóta érlelődött a szakágváltás gondolata.

    A Toyota közleményben jelentette be csütörtökön, hogy Kalle Rovanpera 2025 végén befejezi rally karrierjét és a továbbiakban pályaversenyzőként folytatja.

    Hivatalos: Kalle Rovanpera 2025 végén befejezi karrierjét a WRC-ben

    „Ez a döntés nem volt könnyű, de már egy ideje gondolkodom rajta – mondta Kalle Rovanpera. – Miután már ennyit elértem a rallyban ennyi idősen, elkezdtem gondolkodni azon, hogy milyen más lehetőségeim lennének, és milyen más kihívásoknak szeretnék megfelelni. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, ez a helyes út a következő álmaim és kihívásaim megvalósításához. Különleges, hogy a Toyota Gazoo Racing már a kezdetektől fogva támogat ebben az új kihívásban, és hogy a Super Formulában versenyezhetek velük. Tudom, hogy ez a rallyból egyenesen a mélyvízbe való ugrás, de nagyon várom, és a Toyotával együtt jó tervünk van arra, hogy a lehető legjobban felkészüljünk, és megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Amióta kisgyerekként elkezdtem vezetni, az volt az álmom, hogy WRC-pilóta legyek, hogy megnyerjek egy versenyt, és világbajnok legyek. Hihetetlen érzés volt mindezt ilyen fiatalon elérni, és nagy köszönet illeti a Toyotát: igazán nagyszerű dolgokat vittünk véghez együtt. Öröm egy ilyen fantasztikus csapattal dolgozni. Jonnénak is nem tudom eléggé megköszönni a segítségét az első napoktól kezdve, amikor együtt dolgoztunk. Nagyon köszönöm minden szurkolónak, akik minden hullámvölgyben támogattak minket. Még három verseny van hátra, és mindent beleadunk, az utolsó pillanatig küzdeni fogunk.”

    A finn versenyző számára még három WRC-futam van hátra idén.

    Ki a legveszélyesebb versenyző a Forma–1-ben? – Sainz megválaszolta

    0

    Carlos Sainz szerint Liam Lawson a Forma–1-es mezőny legveszélyesebb pilótája. Arra a kérdésre viszont már nem akart felelni, hogy kit tart a legudvariatlanabbnak, mondván, kényelmetlen lenne ezután találkozni az illetővel.

    Carlos Sainz nemrég az El Partidazo de COPE vendége volt. A hosszabb beszélgetés során olyan kérdéseket is feltettek neki, amelyekre egyszerű volt a válasz, legalábbis abból a szempontból, hogy nem kellett nagyon kifejteni. Többek között azt a kérdést is megkapta, hogy a jelenlegi mezőnyből melyik ellenfelét tartja a legveszélyesebb pilótának.

    „A legutóbbi incidensek alapján azt mondanám, hogy [Liam] Lawson” – felelte. A Williams versenyzőjének nemrég volt is konfliktusa a pályán az új-zélandi pilótával, igaz, akkor előbbit büntették. A két fél a Holland Nagydíjon ért össze, a sportfelügyelők pedig a négyszeres F1-es futamgyőztest szankcionálták 10 másodpercre, illetve még 2 büntetőpontot is kapott. Ez már akkor is kissé abszurdnak tűnt, nem véletlen, hogy legalább a büntetőpontokat utólag visszavonták, ha már az időbüntetést akkor már nyilvánvalóan nem lehetett.

    Ha már büntetőpontok, Lawson 8-at gyűjtött az elmúlt egy év leforgása alatt, vagyis 4-re van az automatikus eltiltástól. Ezt négy ütközéssel érte el: a Valtteri Bottasszal történt tavalyi katari, valamint a Nico Hülkenberggel való idei bahreini incidens 2 egységet ért, míg Lance Stroll szintén Szahírban, Fernando Alonso pedig Miamiban esett áldozatául, ezekért 1-1 pontot kapott. A kétszeres F1-es világbajnok bírálta is a manővert, amellyel vetélytársa tönkretette a versenyét, mondván, nem várhatta, hogy sikerrel jár.

    Hogyan versenyezzen így bárki az F1-ben? – Sainz kiakadt a felügyelőkre

    Lawson egyébként valóban ott van az élmezőnyben, már ami a büntetőpontokat illeti. Az első helyen Oliver Bearman áll 10 ponttal, amiből 2 november elején elévül, de a többit 2026 májusáig biztosan megtartja. Rajta kívül Max Verstappen előzi meg a Racing Bulls pilótáját, neki 9 van, viszont ebből 6-ot az év végéig el fog dobni.

    A lista végén Gabriel Bortoleto, Hülkenberg, Esteban Ocon és Isack Hadjar találhatóak, ők egyetlen ilyen jellegű pontot sem gyűjtöttek az elmúlt tizenkét hónapban (persze a két újoncnak nem is volt ennyi ideje). George Russell 1 egységgel rendelkezik, majd jön Sainz és Lewis Hamilton 2-vel – a hétszeres világbajnok zsinórban 51 futamon át nem szerzett büntetőpontot, mígnem a Holland Nagydíj előtt túl gyorsan hajtott sárga zászló alatt.

    Sainz egyébként még egy olyan kérdést kapott, amelyre, ha válaszol, óhatatlanul kritikával illeti valamelyik ellenfelét. Éppen ezért arra már nem felelt érdemben, hogy ki a legudvariatlanabb a mezőnyből. „Nehéz megmondani – jelentette ki. – Kímélj meg ettől a kérdéstől. Belefutnék [az illetőbe] a versenyzői eligazításon.”

    Hivatalos: Kalle Rovanpera 2025 végén befejezi karrierjét a WRC-ben

    0

    A Toyota WRC csapatának pilótája, Kalle Rovanperä bejelentette, hogy a 2025-ös szezon végén felhagy a rallyval, és pályaversenyzéssel folytatja karrierjét.

    A kétszeres rally világbajnok Kalle Rovanpera befejezi WRC-karrierjét, azonban továbbra is a Toyota pilótája marad, azonban már a pályaversenyzéssel fogja pályafutását folytatni.

    A finn versenyző 2026-ban a Toyota támogatásával a Japán Super Formula Bajnokságban versenyezhet, ahol a világ egyik leggyorsabb együléses versenyautójának volánja mögött tesztelheti magát egy olyan átmenetben, amelyhez hasonlót még soha nem láttak a motorsportban.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Rovanpera példátlan sikereket ért el fiatal kora ellenére, mióta 2020-ban, 19 évesen a Toyota lehetőséget adott neki a sportág legfelsőbb szintjén való indulásra. Gyors tanulási és alkalmazkodóképességét bemutatva a WRC történetének legfiatalabb dobogós helyezettje lett, amikor mindössze második futamán, a 2020-as Svéd Ralynn harmadik lett. A következő évben az Észt Rallyn aratott győzelme tette őt a legfiatalabb WRC-versenyt megnyerő versenyzővé.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Amikor a hibrid szabályrendszert bevezették a 2022-es szezontól, Rovanpera és navigátora, Jonne Halttunen az első hét futamból ötöt megnyert, és a hatodik győzelem az Új-Zéland Rallyn elég volt ahhoz, hogy mindössze 22 éves és egynapos korával minden idők legfiatalabb rally világbajnoka legyen.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Rovanpera és Halttunen 2023-ban még kiegyensúlyozottabb szezonnal védték meg a címűket, a 13 versenyből egy kivételével mindig a legjobb négy között végeztek. 2024-ben hét rajtból négyszer győztek, ezzel segítve a Toyotát a negyedik egymást követő gyártói bajnokság megnyerésében.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    A 2025-ös szezonból még három futam van hátra, Rovanpera továbbra is versenyben van a harmadik világbajnoki címéért négy éven belül. A Kanári-szigeteken aratott fölényes győzelem és a régóta várt első hazai győzelem a Finn Rallyn – a WRC történetének leggyorsabb versenyével – szintén hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota magabiztosan vezeti a gyártók pontversenyét.

    A WRC-ben töltött ideje alatt Rovanpera elkápráztatta a rajongókat sebességével, vezetési képességeivel a nehéz körülmények között, és jéghideg nyugalmával a csata hevében. Azzal, hogy a szakaszokon feszegette a határokat, és hasznos visszajelzéseket adott mérnökeinek, segített a Toyotának egyre jobb autókat készíteni.

    A japán gyártó számára megtiszteltetés volt egy ilyen tehetséges fiatal pilótával dolgozni, látni a fejlődését és együtt elérni a sikereket. A csapat alig várja, hogy kövessék és támogassák őt a következő kihívásában. A csapat, Rovanpera és Halttunen szeretnék ezt a fejezetet a lehető legjobb eredményekkel szeretné befejezni a WRC-szezon hátralévő futamain.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    A Toyota 2026-os pilótafelállásáról a későbbiekben tesznek bejelentést.

    Bocsánatot kért a Mercedes főszponzora a szingapúri dobogón mutatott viselkedéséért

    0

    A Mercedes főszponzora, a Petronas vezérigazgatója bocsánatot kért a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj dobogós ünneplése során tanúsított viselkedéséért.

    A Mercedest főszponzorként támogató Petronas vezérigazgatói pozícióját 2020 óta betöltő Tengku Muhammad Taufik (nyitóképünkön) utólag bocsánatkérést intézett az emberekhez, amelyben elmondta, sajnálja, ha akaratlanul megsérthetett másokat azzal, hogy pezsgőzött a versenyt megnyerő George Russell-lel a dobogón.

    A Petronas vezérigazgatója elmondta, hogy a csapat győzelme felett érzett izgatottságában nem gondolt arra, hogy az alkohol használata körül érzékenységek merülhetnek fel.

    „Elismerem, hogy a győzelem pillanatában tanúsított hirtelen lelkesedésem nem volt helyénvaló – idézi a The Straits Times a nyilatkozatát. – Bár határozottan kijelenthetem, hogy nem fogyasztottam alkoholt, muszlimként jobban kellett volna ügyelnem az ilyen jellegű ünneplésekkel kapcsolatos érzékenységekre. Szeretnék bocsánatot kérni minden esetlegesen okozott sérelemért, és teljes felelősséget vállalok a tetteimért.”

    A Petronas 2010 óta, azaz azóta a Mercedes Forma–1-es istállójának névadó szponzora, amióta a németek saját csapattal visszatértek a sportba. Russell mostani győzelme a közös időszakuk 122. diadala volt, és pont azon a helyszínen esett, amely a legközelebb van a 2017-ig saját nagydíjjal rendelkező Malajziához. Nem véletlen, hogy a hét elején Russell látogatást tett a Petronas központjában, ahová magával vitte a győzelemért járó trófeát is.

    Hadik András két győzelemmel bronzérmes lett az ERC új kategóriájában

    0

    Idén először írták ki az ERC Master Cup értékelését, amelyben az 50 év feletti versenyzők mérhették össze tudásukat. A bajnoki címet a cseh Martin Vlček szerezte meg, míg Hadik András az előkelő harmadik helyen zárt.

    A sorozatot kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően Martin Vlček nyerte meg: mind a nyolc futamon rajthoz állt, két győzelmet és négy dobogós helyezést szerzett, így már a Horvát Rally előtt bebiztosította elsőségét.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    A második helyet a lengyel Dariusz Biedrzyński szerezte meg, aki ugyan futamot nem nyert, de kétszer dobogón végzett, és hat versenye közül háromszor a negyedik helyen zárt.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Hadik András öt futamon indult a szezon során, és két győzelmet aratott – Lengyelországban és Horvátországban –, míg Spanyolországban második lett. A magyar pilóta így bronzérmesként zárta a szezont, Jos Verstappent és Ollé Sándort megelőzve.

    A 2022-es magyar bajnok, Mads Ostberg befejezi a főállású versenyzést

    0

    A 2022-es magyar bajnok, Mads Ostberg bejelentette, hogy befejezi a főállású versenyzést. A 37 éves norvég pilóta idén a Horvát Rallyn másodikként ért célba, a szezon végén azonban úgy döntött, a jövőben már csak néhány versenyen indul.

    Ostberg 2012-ben vált világszerte ismertté, amikor az Adapta WRT színeiben, Ford Fiestával megnyerte a Portugál Rallyt.

    Két évvel később a Citroën gyári pilótája lett, és 2015-ben negyedikként zárta a WRC-szezont.

    Később az M-Sportnál, majd ismét a Citroën csapatánál versenyzett, ahol 2020-ban WRC2-es bajnoki címet szerzett.

    2021-ben és 2022-ben a magyar bajnokságban is rajthoz állt, ahol történelmet írt, hiszen ő lett az első külföldi pilóta, aki megnyerte az ORB-t.

    A magyar szezon után Ostberg az Európa-bajnokságon folytatta karrierjét, és 2023-ban legjobb eredményeként harmadik helyen zárt.

    Citroen C3 Rally2 autóját 2021 óta a Tagai Racing Technology készítette fel.

    Az idei szezont negyedikként fejezte be, miután a Rally Hungaryn és a Horvát Rallyn is második lett.

    A horvát szezonzáró után azonban bejelentette, hogy visszavesz a tempóból.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    „Még mindig érdekel a rally, ez nem kétséges, de a jövőben kevesebb versenyen indulok – mondta Ostberg a norvég Parc Fermé oldalnak. – Még nem tudom, mit fogok csinálni, most időt szeretnék szánni arra, hogy átgondoljam a lehetőségeimet. Egy újabb év egy bajnokságban már túl sok lenne.”

    Ostberg elárulta, hogy a döntés már régóta érlelődött benne.

    „Többször is gondoltam rá, hogy visszavonulok, de mindig jól sikerült a szezon utolsó versenye, és ez maradásra ösztönzött. Most viszont úgy érzem, készen állok kevesebb időt tölteni a versenyzéssel. A hosszú karrier után nehéz fenntartani a motivációt. Évente 150 nap utazás és folyamatos munka már sok. Ideje, hogy több időt szánjak a családomra.”

    A norvég pilóta ugyanakkor nem fordít teljesen hátat a sportnak, és szívesen segítene a Lancia új projektjében, amely jövőre a WRC2-be lép.

    „A jövőben is főként külföldi futamokon indulnék, és szeretnék részt venni a Lancia projektjében is – mondta Østberg. – Segítenék az autó fejlesztésében, és talán néhány versenyen el is indulhatok vele. A Lancia WRC2-es visszatérése izgalmas lehetőség, és szeretnék részese lenni a háttérmunkának.”

    Félig tele van a pohár! – Így értékelt Vincze Ferenc a Horvát Rally után

    0

    Biztató részeredmények, elmaradó végeredmény: így összegezhető a tavalyi Róma Rally után ismét versenyen induló Vincze Ferenc és navigátora, Németh Gergely horvát ERC-futama.

    Több, mint egy év kihagyás után tért vissza a versenypályákra a kétszeres magyar bajnok Vincze Ferenc, aki a friss hazai aranyérmes Németh Gergellyel az oldalán állt rajthoz a Horvát Rallyn, az Európa-bajnokság szezonzáróján.

    „Az elmúlt két év során egyetlen futamon indultam, ezt a kihagyást pedig elsőre azért éreztem magamon, főleg a féktávokkal voltak még problémáim” – kezdte az értékelést Vincze Ferenc.

    „A pénteki kvalifikáción még nem éreztem magam igazán komfortosan a felhordásokon, de szombatra változtattunk a Skoda beállításain, és onnantól kezesebbé vált. A top 10 közelében autóztunk az első szakasztól kezdve, de sajnos a harmadikon kaptunk egy defektet, amivel negyven-negyvenöt másodpercet veszítettünk, és ezzel visszacsúsztunk a táblázaton. A második körben viszont sikerült tovább javulnunk, az első pályán egy abszolút hetedik időt autóztunk, amivel már elégedettek voltunk – így végül a 11. helyen zártuk a szombati napot, karnyújtásnyira a top 10-től” – mesélte a pilóta.

    Vasárnap viszont nem jutottak már sokáig: a szakadó esőben elkezdett párásodni a Fabia RS szélvédője, ezzel pedig nem tudtak mit kezdeni. A páros az ERC abszolút 10. helyéről volt kénytelen feladni a futamot.

    „Nem láttam ki a szélvédőn, Gergő törölte előttem, amennyire tudta, de természetesen, amikor törölnie kellett, akkor nem tudta mondani az itinert, így szenvedés volt az a gyorsasági. Bár lejöttünk, sőt egy helyet előrébb is léptünk az abszolút értékelésben, tudtuk, hogy így nem sok értelme van folytatni. Mások is küzdöttek hasonlóval, de a miénk elég extrémen párásodott és nem is oldódott meg, úgyhogy biztonsági okokból a kiállás mellett döntöttünk – így nem sikerült szépen zárnunk a hétvégét. Összességében félig tele van az a bizonyos pohár, de kár a végéért” – fogalmazott Vincze.

    „Sajnálom, hogy ki kellett állnunk, mert volt esélyünk egy jó eredményre, és mindig rossz kieséssel zárni egy futamot. Az pozitívum, hogy ameddig mentünk, addig szerintem jó volt a tempónk, a futam közben is tudtunk gyorsulni, de az élet most nem akarta a szép befejezést” – tette hozzá Németh Gergely.

    A nemrég életre hívott Vincze Motorsport is ezen a hétvégén debütált, a pilóta pedig elégedett volt az új csapat teljesítményével.

    „Nem könnyű dolog rögtön egy nemzetközi futammal, egy Európa-bajnoki szezonzáróval kezdeni, hiszen egy új csapat számára egy magyar bajnoki is komoly feladat, ez pedig hatványozottan nagyobb odafigyelést és felkészültséget igényel. Szerencsére azt mondhatom, hogy sem az autóval, sem a csapat munkájával nem volt semmi különösebb probléma a verseny során – egészen az ominózus párásodásig. A beállításokkal lépésről lépésre fejlődtünk és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, nagyon sokat tanultunk a hétvége során – nekem pilótaként abszolút nem volt gondom semmivel, a srácok mindent jól megoldottak” – összegzett.

    Hogy mi lesz a folytatással? „Egyelőre értékeljük a tapasztalatokat és a lehetőségeinket, majd ezek alapján döntünk a továbbiakról. Egy dolog biztos: szeretnénk versenyezni!” – mondta Vincze Ferenc.

    Forrás: Vincze Ferenc / Facebook

    Hat magyar páros indul a WRC-sztárok osztrák tesztversenyén

    0

    Összesen 102 nevezés érkezett a hétvégi Herbst Rallyra, köztük hat magyar párosé is. A verseny külön érdekessége, hogy Sébastien Ogier és Adrien Fourmaux is rajthoz áll, felkészülésként a jövő heti Közép-Európa Rally előtt.

    A Herbst Rallyt Ausztriában rendezik, ahol a WRC-sztárok mellett több mint száz páros méri össze tudását. Az aszfaltos futam nyolc gyorsaságit tartalmaz, összesen közel 100 versenykilométerrel.

    A mezőnyben hat magyar kettős is rajthoz áll: Hoffer Zsolt – Begala Tamás (Škoda Fabia Rally2 evo), Zagyva Dorka – Gubrán Filadelfia Anita (Ford Fiesta Rally3), Gutai Marcell – Hajdina Martin (Peugeot 208 Rally4), Kiss László – Tunyi László (Škoda Favorit),Bertalan Márton – Mózes Máté (Ford Fiesta Rally4), Gyuriczky Zsolt – Fridrik Gergő (Citroën C2 S1600).

    A WRC-sztárok és a magyar versenyzők mellett érdemes lesz figyelni a hazai rally nagyágyúit, Hermann Neubauer és Raimund Baumschlager párosát is, akik Rally2-es Toyotával és Škodával vágnak neki a futamnak.