back to top
2024. november 25. 07:25
Kezdőlap Blog Oldal 26

Hadik bajba került, Velenczei vezet ismét a Zemplén Rallyn

0

Hadik András a Zemplén Rally vasárnap délutáni második szakaszán komoly hibát vétett, amiért időbüntetést is kapott, így Velenczei Ádám állt ismét a szezonzáró élére. 

Hadik András és Juhász István a Zemplén Rally első vasárnap délutáni szakaszán még növelni tudta előnyét Velenczei Ádám és Bán Viktor előtt, azonban a második gyorsaságin a fordos kettős 17.7 másodperccel elmaradtak a legjobb eredménytől, ráadásul fél perc büntetést is kaptak, így a skodás kettős vette át a vezetést, mégpedig 24 másodperc előnnyel. 

Német kiszállt a bajnoki csatából, Hadik vezet Velenczei előtt a Zemplén Rallyn

A verseny harmadik helyén továbbra is Klausz Kristóf és Papp Tamás áll, akik 22.5 másodperccel követik Hadikékat. 

Német Gábor és Németh Gergely a délelőtti kicsúszás után folytatni tudta a versenyt, és elkezdte ledolgozni hatalmas hátrányát, így a nyolcadik helyre lépett előre. 

Velenczei Ádám számára a győzelem biztos bajnoki címet jelentene, ehhez pedig még két gyorsaságit kell teljesíteniük. 

Zemplén Rally 2024, állás SS15 után 
1 #22 Velenczei Ádám – Bán Viktor Skoda Fabia Rally2 evo 1:18:01.0 (0:40)
2 #9 Hadik András – Juhász István Ford Fiesta Rally2 +24.0 (1:00)
3 #5 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +46.5 (0:20)
4 #10 Bodolai László – Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +3:10.4 (0:10)
5 #15 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5 +3:11.2 (0:30)
6 #8 Ollé Sándor – Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +4:40.5 (0:10)
7 #28 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +5:10.8 (0:10)
8 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +5:41.8 (0:20)
9 #18 Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes Peugeot 208 Rally4 +6:13.1
10 #32 Szilágyi Patrik – Nagy Ádám BMW M3 E36 (ORC) +7:16.8 (0:20) 

Időterv (ORB)
Október 26., szombat
07:48 SS1 Mád 1 9.01 km Velenczei 4:56.4 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:01 SS2 Szemere 1 7.75 km Velenczei 4:09.7 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:44 SS3 Fóny 1 10.86 km Hadik 5:47.5 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
10:32 SS4 Erdőbénye 1 10.58 km Hadik 5:34.7 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
12:30 SS5 Mád 2 9.01 km Német 4:51.5 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
13:43 SS6 Szemere 2 7.75 km Velenczei 4:05.1 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
14:26 SS7 Fóny 2 10.86 km Velenczei 5:36.9 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
15:14 SS8 Erdőbénye 2 10.58 km Hadik 5:26.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
16:02 SS9 Mád 3 9.01 km Német 4:49.1 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német

Október 27., vasárnap
06:48 SS10 Aranyosi-völgy 1 10.3 km Hadik 5:24.8 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német
07:36 SS11 Óhuta 1 10.76 km Velenczei 5:45.6 / 1. HADIK, 2.Német, 3. Velenczei
08:29 SS12 Hernádvécse 1 8.31 km Velenczei 4:17.0 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német
09:42 SS14 Mezőzombor 1 9.08 km Velenczei 4:55.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
11:40 SS15 Aranyosi-völgy 2 10.3 km Hadik 5:30.3 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
12:28 SS16 Óhuta 2 10.76 km Német 5:36.7 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Klausz
13:21 SS17 Hernádvécse 2 8.31 km
14:34 SS18 Mezőzombor 2 9.08 km

Az ORB abszolút bajnokság állása az SS15 utáni eredmények alapján
1. Velenczei Ádám 121+45=166
2. Csomós Miklós 157+0=157
3. Német Gábor 112.5+16.5=129
4. Turán Frigyes 124+0=124

Élő eredmények
Rallye Rádió

Kovács Gergő nyerte az ORB2-es Zemplén Rallyt, Tamás Gyuláé a bajnoki ezüst

0

Kovács Gergő magabiztos versenyzéssel nyerte meg az ORB2-es szezonzáró Zemplén Rallyt, Tamás Gyulának azonban a második hely is elég volt, hogy a bajnokságban is ezt a helyezést szerezze meg. 

A szombati versenyt követően Kovács Gergő és Pálfi Begyó Péter 24.4 másodperc előnnyel várták a Zemplén Rally második napját Tamás Gyula és Sztrakon Bence, valamint 32.8 másodperccel Szepesi Marcell és Tóth Gergely előtt. 

Nagy csata a Zemplén Rally és az év végi második helyéért is az ORB2-ben

A vasárnapi négy pályán végül 10 másodperc büntetés is belefért Kovácsék előnyébe, így is 18.7 másodperc előnnyel megnyerték a szezonzárót Tamásék előtt, míg az első napon ugyancsak büntetést szerző Szepesiék végeztek a harmadik helyen. 

Az ORB2-es bajnoki címet már Baksai László és Erdei Zoltán Győrben megnyerte, így a Zemplénben a második helyért zajlott a csata, ez a pozíció pedig Tamás Gyuláéké lett Rónavölgyi Endre és Aczél András előtt. 

Videón Robin Räikkönen apját is büszkévé tevő felzárkózása

0

Kimi Räikkönen kilencéves fia kijutott a Rotax Grand Finalsre, az ebben a kategóriában versenyző gokartosok legrangosabb évzáró eseményére, a döntő után pedig a 22. rajthelyről az 5. pozícióig való felzárkózását ünnepli a család.

Robin Räikkönen a legfiatalabb versenyzőnövendékeket tömörítő MicroMax mezőnyében indult a magyarul világdöntőnek nevezett egész hetes eseményen, amit idén Olaszországban, a Nápolyhoz közeli Sarno híres gokartpályáján rendeztek meg.

Egy ilyen versenyhét során a mezőny több futamot is teljesít, s az előző eredmények alapján áll össze a rajtsorrend az eseményt záró döntőfutamra. Robin Räikkönen ezen a 22. helyről rajtolt a 33 induló közül, s a 10 körön, kevesebb mint 12 percen át tartó versenyen sikerült innen egészen az 5. pozícióig felkapaszkodnia a leintésig. A versenyt a brit Joshua Cook nyerte, a svájci színekben induló, 17 helyet javító Robin pedig csak 2,5 másodperc lemaradással ért célba mögötte.

A kis Räikkönent szülei és testvérei is elkísérték bimbózó karrierje eddigi legrangosabb versenyére, aminek végén okkal volt rá büszke a család.

A MicroMax kategória döntője az alábbi videóban teljes egészében megnézhető:

Ahogy minden évben, magyar résztvevői is voltak a világdöntőnek, akik közül Armand Hamilton érte el a legkiemelkedőbb eredményt, hiszen megnyerte az E20 Senior kategóriát. A magyar eredményeket az MNASZ-elnök Szujó Zoltán alábbi Instagram-posztja precízen összefoglalta:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Szujó Zoltán (@szujozoltan)

Német kiszállt a bajnoki csatából, Hadik vezet Velenczei előtt a Zemplén Rallyn

0

A Zemplén Rally vasárnap délelőtti versenye drámával záródott, miután Német Gábor beesett és így kiszállt a bajnoki címért vívott csatából. A versenyt Hadik András vezeti Velenczei Ádám előtt.

Hadik András és Juhász István 15.7 másodperc előnnyel zárta a vasárnap délelőtti programot a Zemplén Rallyn Velenczei Ádám és Bán Viktor előtt.

Velenczei mellett Német Gábor is esélyes volt még a bajnoki címre, ha sikerül megelőzniük a bajnoki pontversenyben vezető, de a versenyből szombat délelőtt kiesett csomós Mixit és Nagy Attilát.

Büntetések sora a Zemplén Rally vasárnap reggeli szakaszain

Német Gábor és Németh Gergely azonban kiszállt a csatából, miután a vasárnapi első kör utolsó szakaszán beestek és bár sikerült végül célba érniük, nagyon sok időt vesztettek.

Fotók: Sári Péter

A verseny harmadik helyére Klausz Kristóf lépett.

Velenczeinek a második hely megszerzése még nem lenne elég, a bajnoki címhez legalább egy pontot kellene szereznie a Power Stage-en is.

Az ORC-ben továbbra is Rongits Attiláék vezetnek és haladnak a bajnoki cím felé, míg a Peugeot Kupában Czékmány Norberték vezetnek, így pedig ők is bajnokok lehetnének.

Zemplén Rally 2024, állás SS13 után
1 #9 Hadik András – Juhász István Ford Fiesta Rally2 1:06:30.3 (0:30)
2 #22 Velenczei Ádám – Bán Viktor Skoda Fabia Rally2 evo +15.7 (0:40)
3 #5 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +56.7 (0:20)
4 #15 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5 +3:04.4 (0:30)
5 #10 Bodolai László – Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +3:03.0 (0:10)
6 #8 Ollé Sándor – Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +4:16.5 (0:10)
7 #28 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +4:50.9 (0:10)
8 #18 Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes Peugeot 208 Rally4 +5:43.6
9 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +6:04.9 (0:20)
10 #32 Szilágyi Patrik – Nagy Ádám BMW M3 E36 (ORC) +6:29.5 (0:20)

Időterv (ORB)
Október 26., szombat
07:48 SS1 Mád 1 9.01 km Velenczei 4:56.4 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:01 SS2 Szemere 1 7.75 km Velenczei 4:09.7 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:44 SS3 Fóny 1 10.86 km Hadik 5:47.5 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
10:32 SS4 Erdőbénye 1 10.58 km Hadik 5:34.7 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
12:30 SS5 Mád 2 9.01 km Német 4:51.5 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
13:43 SS6 Szemere 2 7.75 km Velenczei 4:05.1 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
14:26 SS7 Fóny 2 10.86 km Velenczei 5:36.9 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
15:14 SS8 Erdőbénye 2 10.58 km Hadik 5:26.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
16:02 SS9 Mád 3 9.01 km Német 4:49.1 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német

Október 27., vasárnap
06:48 SS10 Aranyosi-völgy 1 10.3 km Hadik 5:24.8 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német
07:36 SS11 Óhuta 1 10.76 km Velenczei 5:45.6 / 1. HADIK, 2.Német, 3. Velenczei
08:29 SS12 Hernádvécse 1 8.31 km Velenczei 4:17.0 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német
09:42 SS14 Mezőzombor 1 9.08 km Velenczei 4:55.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
11:40 SS15 Aranyosi-völgy 2 10.3 km
12:28 SS16 Óhuta 2 10.76 km
13:21 SS17 Hernádvécse 2 8.31 km
14:34 SS18 Mezőzombor 2 9.08 km

Az ORB abszolút bajnokság állása az SS13 utáni eredmények alapján
1. Csomós Miklós 157+0=157
2. Velenczei Ádám 121+36=157
3. Német Gábor 112.5+13.5=126
4. Turán Frigyes 124+0=124

Élő eredmények
Rallye Rádió

Büntetések sora a Zemplén Rally vasárnap reggeli szakaszain

0

A Zemplén Rally első két vasárnapi szakaszán sok versenyző kapott büntetést, azonban Hadik András így is őrzi a vezető helyét a második helyre lépő Német Gábor és a harmadik helyre csúszó Velenczei Ádám előtt. 

Két szakaszt teljesített már az ORB mezőnye a Zemplén Rallyn vasárnap és azt követően, hogy Hadik András, Klausz Kristóf az első, míg Velenczei Ádám mindkét mai gyorsaságin büntetést gyűjtött be lassító érintésért, Hadikék továbbra is vezetnek, a második helyre azonban Német Gábor lépett megelőzve Velenczei Ádámot. Klausz Kristóf pedig továbbra is negyedik. 

A verseny második vasárnapi szakaszán az ötödik helyen álló Trencsényi József és Verba Gábor árokba csúszott és kiesett.  

Jelen állás szerint Velenczeinek meg kellene nyernie a Power Stage-et, hogy megelőzze a bajnokságban Csomós Mixit és megszerezze első bajnoki címét. 

Zemplén Rally 2024, állás SS11 után 
1 #9 Hadik András – Juhász István Ford Fiesta Rally2 57:13.2 (0:30)
2 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +19.4 (0:20)
3 #22 Velenczei Ádám – Bán Viktor Skoda Fabia Rally2 evo +20.2 (0:40)
4 #5 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +53.8 (0:20)
5 #15 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5 +2:14.7
6 #10 Bodolai László – Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +2:45.8 (0:10)
7 #8 Ollé Sándor – Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +3:52.3 (0:10)
8 #28 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +4:16.4 (0:10)
9 #18 Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes Peugeot 208 Rally4 +4:58.2
10 #32 Szilágyi Patrik – Nagy Ádám BMW M3 E36 (ORC) +5:40.2 (0:20) 

Időterv (ORB)
Október 26., szombat
07:48 SS1 Mád 1 9.01 km Velenczei 4:56.4 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:01 SS2 Szemere 1 7.75 km Velenczei 4:09.7 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:44 SS3 Fóny 1 10.86 km Hadik 5:47.5 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
10:32 SS4 Erdőbénye 1 10.58 km Hadik 5:34.7 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
12:30 SS5 Mád 2 9.01 km Német 4:51.5 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
13:43 SS6 Szemere 2 7.75 km Velenczei 4:05.1 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
14:26 SS7 Fóny 2 10.86 km Velenczei 5:36.9 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
15:14 SS8 Erdőbénye 2 10.58 km Hadik 5:26.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
16:02 SS9 Mád 3 9.01 km Német 4:49.1 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német

Október 27., vasárnap
06:48 SS10 Aranyosi-völgy 1 10.3 km Hadik 5:24.8 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Német
07:36 SS11 Óhuta 1 10.76 km Velenczei 5:45.6 / 1. HADIK, 2.Német, 3. Velenczei
08:29 SS12 Hernádvécse 1 8.31 km
09:42 SS14 Mezőzombor 1 9.08 km
11:40 SS15 Aranyosi-völgy 2 10.3 km
12:28 SS16 Óhuta 2 10.76 km
13:21 SS17 Hernádvécse 2 8.31 km
14:34 SS18 Mezőzombor 2 9.08 km

Az ORB abszolút bajnokság állása az SS11 utáni eredmények alapján
1. Csomós Miklós 157+0=157
2. Velenczei Ádám 121+31.5=152.5
3. Német Gábor 112.5+36=148.5

Élő eredmények
Rallye Rádió

A koránkelés már nem, csak a lassítók zavarják Varga „Cigány” Zoltánt

0

Libaszámolás, örömautózás – a Historic-mezőny két közönségkevence, Varga „Cigány” Zoltán és Zsíros „Zsírpapa” Imre mesélt a Zemplén Rally első napjáról.

Két közönségkedvenc páros lopja el a show-t a Zemplén Rally Historic-mezőnyében, ráadásul Varga „Cigány” Zoltán és Endrész István jókora fölénnyel vezet a minden kategóriában izgalmas első nap után, a többiek csak a BMW M3 E30 hátát nézik, pedig a duó látvánnyal sem spórol. Zsírpapa és Meszes, vagyis Zsíros Imre és Mészáros Sándor pedig feltámasztotta a Lada VFTS-t, és jókora kihagyás után újra ezzel mennek – ahol nézők vannak, ott biztosan keresztbe.

„Jól megy minden – jelentette ki a régi ladás tempót hozó Varga „Cigány” Zoltán az első nap utolsó gyorsaságija után. – A régi itiner szerint sokkal több a lassító, ezt meglehetősen utálom, és nem értem, hogy miért van így, de úgy néz ki, ezzel együtt kell élni. Teljes mértékben jó volt minden, a végén egy kicsit játszottam, meg is forogtam, meg volt egy kis gondunk is, csak hogy legyen. Eltört a váltórudazat, de szerencsére az első kör utolsó gyorsaságija után, be tudtunk jönni, és megcsináltuk, de valahogy nem ott vannak a sebességek, ahol voltak. Meg kellett szoknom, de sikerült, ezen kívül nagyon jó a kocsi, versenyezni szintén, és imádom ezt a környéket. Ez így most jó, de a libákat holnap számolják.”

Az a bizonyos holnapm vagyis a vasárnap meglehetősen korán kezdődik, a Historic-mezőny 7.53-kor már gyorson lesz, persze az óraátállítás miatt az érzékszerveinknek ez megegyezik az előző napi 8.53-as kezdéssel. Varga „Cigány” Zoltán azóta legendává nemesült nyilatkozatában egyebek mellett elmondta, hogy nem szeret korán kelni, megkérdeztük, ezen a téren változott-e a helyzet.

„A szervezetem bírni fogja, ugyanúgy kell csinálni a dolgokat, mint az első napon. Másrészt amikor már öreg az ember, akkor tud korán kelni, ezt sajnos tapasztaltuk – válaszolta az éllovas. – Ki fog simulni minden, meg kell csinálni nyolc gyorsaságit, van több mint négy perc előnyünk, most már nem kell életre-halálra menni, ahol a nézők vannak, ott meg kell húzkodni. Ez a feladat.”

Zsírpapa és Cigi
Fotó: Rallye Rádió

Zsírpapa egyedül az elfogyó gumik miatt vakarta a fejét, egyébként csupa mosoly volt, amikor kihajtogatta mind a 196 centijét a 369-es rajtszámú VFTS-ből – a különleges rajtszám oka, hogy Meszes a múlt hónapban volt 69 éves.

„Minden zsír – köszönt be, hát hogyan máshogyan. – Azért kicsit féltem attól, hogy lassan két éve nem ültünk kocsiban, vagyis hát tavaly ültünk, de akkor fel is dőltem Győrben. Ehhez képest ez a nap hibátlan volt. De tényleg. Nagyon elvertek, mert még meg kellett szoknom az új autót, de valójában behoztuk úgy, ahogyan szerettük volna. Nagyon jó volt együtt menni Meszessel, főleg ezzel a rajtszámmal, ezúton is köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy meglephessem vele. Vasárnapra az a bajunk, hogy nincs több gumink, most próbálom kitalálni, hogy melyik kopottat tegyem fel, hogy még valahogy végigtaláljunk az úton. Gyakorlatilag örömautózás van, és ez teljesen jó így.”

A Historic-mezőny képzeletbeli dobogóján az első nap után a még mindig parádés tempót menő Varga „Cigány” Zoltánék mögött a Plesz Márk és Dombai Szabolcs, valamint az örökös bajnok Wirtmann Ferenc és Kerekes József áll.

Sainz pole-ba repítette a Ferrarit Mexikóban, Verstappen mellett most Norris is segítő nélkül maradt

0

A Ferrari a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén is folytatta remek formáját, Carlos Sainz ugyanis elhappolta a rajtelsőséget Max Verstappen és Lando Norris elől.

Az időmérő első szakaszának legfőbb történetszála mindenképpen az volt, hogy Verstappen mellett Norris is elveszítette lehetséges segítőjét a versenyre. Az a szezonbeli formája alapján már nem is mondható igazi meglepetésnek, hogy Sergio Pérez gyengélkedett, de hazai pályáján csupán a 18. rajthely megszerzése nagyjából egyenértékű csalódás azzal, mint amikor tavaly az első helyért támadva koccant és esett ki a futam első kanyarjában.

Oscar Piastri hasonló problémái azonban sokkal váratlanabbul érkeztek ezen az időmérőn. A McLaren ausztrálja maradt mostanra az egyedüli, aki a szezon összes futamán az első tíz hely valamelyikéről rajtolt, ráadásul eddig Mexikóvárosban is erős formát mutatott, hiszen a harmadik edzésen úgy lett ő a leggyorsabb, hogy Norrisszal ellentétben ő erre a hétvégére még nem kapta meg a McLaren új padlólemezét. Piastri első Q1-es köre nem volt kellően erős, a másodikban pedig a 12-es kanyarban lecsúszott a pályáról, ami miatt a köridejét is elvették. Végül a Sky Sportsnak ezt a hibát nevezte meg annak okaként, hogy csupán a 17. rajthelyet szerezte meg, mert szerinte ott egy másodpercet nyert volna a tiszta kanyarvétellel. Bokszkiállás nélkül a hajrában nekiveselkedett még egy harmadik körnek is, ám az sem volt elég gyors ahhoz, hogy továbbjutást érjen.

A két élcsapat pilótáit még a 16. helyen kieső Franco Colapinto is megelőzte, mögöttük pedig Esteban Ocon és Csou Kuan-jü búcsúzott még a Q1-ben.

A leggyorsabb időt a Q1-hez hasonlóan a Q2-ben is Norris jegyezte, ezúttal sorrendben Verstappennel, a két Ferrarival és a két Mercedesszel a nyomában. Az Austinban a középmezőny élcsapatává előlépni látszó Haas ezúttal is remekelt, mindkét autóval bekerülve a legjobb tíz közé, amikor már csak az utolsó körök maradtak hátra.

A végjáték azonban elmaradt, ugyanis Cunoda Juki a stadionrész előtt hibázott, RB-jével pedig a falba csapódott. Piros zászlóval leállították az időmérőt, s mivel már csak tíz másodperc volt hátra a Q2-ből, ezzel véget is ért a szakasz.

Váratlan kiesések ezúttal nem történtek, Cunoda mellett Liam Lawson, Fernando Alonso, Lance Stroll és Valtteri Bottas búcsúzott.

A pálya helyreállítása és a sérült RB elszállítása miatt a megszokott menetrendhez képest néhány perccel később vette kezdetét a Q3.

A két fő bajnoki esélyes első köre azonnal fordulatot hozott, hiszen Norris fél másodperccel lassabb volt Verstappennél – ám hamarosan jött az újabb csavar azzal, hogy a holland köridejét a 2-es kanyarban történt pályaelhagyása miatt törölték. Eközben nevető harmadikként a Ferrarik tűntek fel az eredménylista élén, Sainz 1:16,055-tel kezdett, Leclerc három tizeddel követte.

Persze mindenkinek maradt még egy lehetősége: Verstappen és Norris egyaránt sokat tudtak javítani előző próbálkozásukhoz képest, de Sainz mögött maradtak, a holland pedig megelőzte a britet. A Ferraritól az év végén búcsúzó spanyol szintén tovább gyorsult, s több mint két tizedmásodperces előnnyel megnyerte az időmérőt. Mögötte Verstappen, Norris, Leclerc, Russell, Hamilton és Magnussen állhat majd fel a vasárnapi futam rajtrácsára. Ez Sainz F1-es karrierjének hatodik, idei első pole-pozíciója.

A versenyt – óraátállítás után – közép-európai idő szerint vasárnap 21 órai kezdéssel rendezik.

Az időmérő végeredménye:

Image

A fejlesztett és a régi McLaren is jelentős előnyben a mexikói időmérő előtt

0

Oscar Piastri vezetésével a McLaren autói érték el a legjobb köridőket a Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzésén.

Bár hagyományos versenyhétvégét rendeznek Mexikóvárosban, a mezőny felkészülése mégis egy kicsit a sprintes hétvégékéhez hasonlított, miután pénteken a második edzést a Pirelli gumitesztjének kellett szentelniük a csapatoknak, ráadásul az elsőn többen átadták autójukat egy fiatal versenyzőnek – és egyébként is három piros zászlós leállás szabdalta a napot.

Szombaton, a harmadik szabadedzés egy órája során már mindenki a maga programja szerint közlekedhetett a pályán, köztük Max Verstappen is, akinek a péntekjét motorhiba árnyalta be. A Red Bull az idei második túlóralehetőségét kihasználva kicserélte a motort a holland autójában, és tette ezt büntetés terhe nélkül, hiszen még volt szabadon felhasználható egység a holland keretében. Eközben a hibás motorról sem mondtak még le, a csapat kommunikációja szerint pusztán nem volt elég idő az egység levegőztető rendszerében keletkezett sérülés kijavítására.

A Mercedesnél szintén túlóráztak George Russell péntek délután összetört autójának megjavítása miatt – neki nem volt szüksége új erőforráselemekre, ellenben új karosszériát kapott, Toto Wolff pedig moroghatott a fogyó alkatrészek és a költséglimit záruló ollója miatt.

Az edzés félidejénél még a két Ferrari állt az eredményjelző tetején, a folytatásban azonban, ahogy újabb szett lágy gumik kerültek fel az autókra, és mindenki növelte a tempót, a McLarenek Oscar Piastri vezetésével lőttek az élre. A csapat új padlólemezzel érkezett erre a hétvégére, ami viszont egyelőre csak Lando Norris autójára került fel. A brit csupán 59 ezred elmaradással lett a második a leintésig az első helyen maradó csapattársa mögött.

Elég nagy előnnyel zárt a riválisokhoz képest a wokingi csapat: Carlos Sainz három tizeddel elmaradva lett a harmadik, őt pedig már Piastrihoz képest fél másodperces elmaradással követi Verstappen és Lewis Hamilton.

Az edzés hozott néhány látványosabb hibát, köztük Liam Lawson megpördülését a 15-ös kanyarban, ami után gond nélkül folytatni tudta a körözést. A legszokatlanabb incidens azonban a bokszutcában, Charles Leclerc garázsa előtt történt, amikor a vezető szerelője, Alessandro Fusaro gyorsan hátrafelé lépdelve intett a monacóinak, hogy kihajthat az autójával, ám elvesztette az egyensúlyát és egy hátrabukfencet mutatott be a kamerák előtt.

„Ez gyönyörű” – nyugtázta az autóból a látványt Leclerc, miután megbizonyosodott róla, hogy Fusaro épségben felállt a váratlan tornagyakorlatból.

Az időmérő közép-európai idő szerint 23 órakor startol, majd nem sokkal a vége után jöhet is az óraátállítás!

A harmadik szabadedzés végeredménye:

 

Rácz Gábor ízlelgeti a győzelmet, a bajnok Bíró Gergő nem számolgatott

0

A Zemplén Rallyt az ORB3-ban megnyerő Rácz Gábor még barátkozik a győzelem gondolatával, míg a bajnoki címet megszerző Bíró Gergő nehezen tudja elengedni magát.

Elsőként az ORB3 végzett a Zemplén Rallyn, így másodikként ebben a kategóriában avattak bajnokot (az ORB2-es bajnoki cím már a II. WHB Győr Rallyn eldőlt, Baksai László és Erdei Zoltán ünnepelhetett). A versenynek úgy vágtunk neki, hogy nem kevesebb, mint tizenkét pilóta pályázott eséllyel a végső győzelemre – aztán ahogy jöttek a gyorsaságik, úgy fogyatkozott meg a mezőny és ezzel egyenesen arányosan a bajnokesélyesek száma is.

Az utolsó szakaszra nagyjából az volt a kérdés, hogy az összetettben vezető Bíró Gergő és Bíró Balázs vissza tudja-e verni a Zemplén Rallyn élen álló Rácz Gábor, Gyöngyösi Marcell páros támadási kísérletét, és végül Bíróék két ponttal többet szereztek a riválisuknál, így 2021 után ismét bajnokok lettek az ORB3-ban.

„Rendben volt ez a nap, kicsit nedvesebbek voltak a pályák, mint amire számítottunk, de nem hibáztunk – értékelt a célceremónia előtt az immér kétszeres bajnok Bíró Gergő. – A saját tempónkban autóztunk, kihoztunk magunkból mindent, se többet, se kevesebbet, és bíztunk benne, hogy ez elég lesz – és végül elég lett. Menet közben nem foglalkoztunk azzal, hogyan állunk, csak a végén számoltuk össze a pontokat. Nehéz volt, hogy négy gyorsaságit is fel kellett írni és teljesíteni, azért ehhez nem vagyunk hozzászokva.”

Fotó: Sári Péter

Bíró Gergő mindenesetre még nem akart ünnepelni, mondván előbb be kell érni a parc fermébe, és majd akkor hiszi el az egészet, ha már átadták a kupát. Nos, a parc fermé azóta megvolt.

„Mi ilyenek vagyunk, kicsit nehezen tudjuk elengedni magunkat, de idővel ez is meglesz – tette hozzá Bíró Gergő. – Be kell vallanom, amikor 2021-ben nyertünk, akkor jobbakat mentünk, igazából azon múlt most, hogy a riválisok rendre nem tudtak végigmenni, mi pedig fixen hoztuk a pontokat. Sebességben nem voltunk igazából ott, a mostani verseny is ezt mutatja. Nem úgy nyertük meg a bajnokságot, hogy abszolút első helyeket szereztünk, a folyamatos pontszerzés volt a kulcs. De hát célba kell érni – sokan mondják ezt, aztán amikor kimennek a pályára, nem úgy vezetnek. Mi megpróbáltunk odafigyelni, és elkerültek minket azok a technikai hibák, amelyek korábban nem. Ilyen például a féltengelytörés, ami nagyon sokszor előfordult, Mádon is féltünk tőle, hoogy eltörik, ezért óvatosan mentünk, mert az a gyenge pontja az autónak. Most ez is kitartott.”

Rácz Gábor sem volt elégedetlen – sőt. A Zemplén Rallyn nyert először abszolútban az ORB3-ban, így a célban alaposan meglapogatták egymás hátát Gyöngyösi Marcell-lel.

„Kalandos volt és változatos, mint általában a Zemplén. Még ízlelgetem, hiszen ez az első abszolút győzelmünk, és így a kategória-bajnoki cím is megvan – mondta Rácz Gábor. – Volt olyan gyorsasági, amelyen hibáztam, Szemerén volt egy megforgásunk, de ez benne van a pakliban. Összességében sikerült terv szerint teljesíteni a versenyt, jól éreztük magunkat, a gyorsok itt mindig jók, a nézők fantasztikusak, örülünk, hogy még látjuk őket. Sajnálom, hogy sokan kiestek, teljesen más érzés volt a verseny első harmada, amikor még többen voltunk. Annak viszont örülök, hogy amíg verseny volt, akkor is ott voltunk az elején, és nem feltétlenül amiatt szerepeltünk jól, mert kiestek előlünk.”

Hadik nyerte a Zemplén Rally első napját, a Power Stage dönthet a bajnoki címről

0

Hadik András magabiztosabb előnnyel zárta az élen a Zemplén Rallyt az első nap után Velenczei Ádám, Klausz Kristóf és Német Gábor előtt. A magyar bajnoki címről jelen állás szerint a Power Stage dönthet.

A Zemplén Rally szombat délelőtti versenyén két bajnoki éllovas is kiesett, Csomós Mixi és Nagy Attila baleset, míg Marozsi Attila és Horváth Mira autó kigyulladás miatt egyaránt ideje korán befejezte a mai napot, míg a verseny élén Velenczei Ádám és beugró navigátora Bán Viktor vezetett Hadik András és Juhász István, valamint Német Gábor és Németh Gábor előtt.

A délutáni első szakaszt követően azonnal fordulat következett, egyrészt a büntetések kiosztása, valamint a pályán elért eredmények miatt.

Ez történt Csomós Mixiékkel a Zemplén Rally harmadik szakaszán (videó)

Az élre Hadik András állt és előnyét már meg is tudta tartani a nap utolsó szakaszáig.

Fotó: Sári Péter

Velenczei Ádám a büntetések miatt a harmadik helyre csúszott, majd sikerült visszaállniuk a második helyre és a napot 17 másodperc hátránnyal fejezték be Hadikék mögött és 11 másodperccel Klauszék előtt.

Német Gábor 8.8 másodperccel marad el a dobogós helyezéstől a nap végén.

Mindez azt jelenti, hogy jelen állás szerint Csomós Mixi és Velenczei Ádám azonos pontszámmal vezetné a bajnokságot, azonban Mixi több győzelem miatt bajnok lenne. Amennyiben Velenczeinek sikerül azonban pontot szereznie a vasárnapi Power Stage-en, az a bajnoki címet is jelentené számára.

Rácz nyerte az ORB3-as szezonzáró Zemplén Rallyt, Bíró Gergő a bajnokságot

A Peugeot Kupában Czékmány Norbert és Farnadi Ágnes fél perccel előzi meg a 20 másodperc büntetést kapó Határ Attilát és Kese Zoltánt, míg a harmadik helyen Berta László és Császár László áll szombat este. Ez alapján Czékmány nyerné a bajnokságot.

Fotó: Sári Péter

Az ORC-ben Rongits Attila és Hannus László vezet az első nap végén Szilágyi Patrik és Nagy Ádám, valamint a délutánt műszaki hibával befejező Balla Tamás és Brunczvik Zoltán előtt. A jelen eredmények alapján Balla lenne a bajnok.

Fotó: Sári Péter

Vasárnap további hét szakasszal folytatódik a bajnokavató verseny.

Nagy csata a Zemplén Rally és az év végi második helyéért is az ORB2-ben

Zemplén Rally 2024, állás SS9 után
1 #9 Hadik András – Juhász István Ford Fiesta Rally2 45:42.6 (0:10)
2 #22 Velenczei Ádám – Bán Viktor Skoda Fabia Rally2 evo +17.0 (0:20)
3 #5 Klausz Kristóf – Papp Tamás Skoda Fabia Rally2 evo +28.0
4 #4 Német Gábor – Németh Gergely Skoda Fabia RS Rally2 +36.8 (0:20)
5 #6 Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +1:04.0
6 #15 Trencsényi Vince – Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5 +1:48.3
7 #10 Bodolai László – Deák Attila Ford Fiesta Rally2 +2:18.3
8 #8 Ollé Sándor – Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +3:23.8 (0:10)
9 #28 Rongits Attila – Hannus László Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +3:29.0 (0:10)
10 #18 Czékmány Norbert – Farnadi Ágnes Peugeot 208 Rally4 +4:00.6

Fotó: Sári Péter

Időterv (ORB)
Október 26., szombat
07:48 SS1 Mád 1 9.01 km Velenczei 4:56.4 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:01 SS2 Szemere 1 7.75 km Velenczei 4:09.7 / 1. VELENCZEI, 2. Csomós, 3. Német
09:44 SS3 Fóny 1 10.86 km Hadik 5:47.5 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
10:32 SS4 Erdőbénye 1 10.58 km Hadik 5:34.7 / 1. VELENCZEI, 2. Hadik, 3. Német
12:30 SS5 Mád 2 9.01 km Német 4:51.5 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
13:43 SS6 Szemere 2 7.75 km Velenczei 4:05.1 / 1. HADIK, 2. Klausz, 3. Velenczei
14:26 SS7 Fóny 2 10.86 km Velenczei 5:36.9 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
15:14 SS8 Erdőbénye 2 10.58 km Hadik 5:26.6 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz
16:02 SS9 Mád 3 9.01 km Német 4:49.1 / 1. HADIK, 2. Velenczei, 3. Klausz

Október 27., vasárnap
06:48 SS10 Aranyosi-völgy 1 10.3 km
07:36 SS11 Óhuta 1 10.76 km
08:29 SS12 Hernádvécse 1 8.31 km
09:42 SS14 Mezőzombor 1 9.08 km
11:40 SS15 Aranyosi-völgy 2 10.3 km
12:28 SS16 Óhuta 2 10.76 km
13:21 SS17 Hernádvécse 2 8.31 km
14:34 SS18 Mezőzombor 2 9.08 km

Az ORB abszolút bajnokság állása az SS9 utáni eredmények alapján
1. Csomós Miklós 157+0=157
2. Velenczei Ádám 121+36=157
3. Német Gábor 112.5+28.5=141
4. Turán Frigyes 124+0=124

Élő eredmények
Rallye Rádió