back to top
2024. november 30. 04:33
Kezdőlap Blog Oldal 80

A brit bajnoki címért harcolók balesetével indult a Ceredigion Rally vasárnap

0

Chris Ingram és Keith Cronin is kiesett a vasárnapi első szakaszon a Ceredigion Rallyn, így Hayden Paddon mögött már Mathieu Franceschi és Miko Marczyk áll. 

A szombati versenyt követően Hayden Paddon magabiztos előnyel várhatta a Ceredigion utolsó napjának négy gyorsasági szakaszát, mögötte Chris Ingram 1:18.7 perc hátránnyal állt, míg Mathieu Franceschi és Miko Marczyk is megelőzte a szombat esti szuperspeciál szakaszokon Keith Cronint. 

Paddon szárnyalt szombaton a Ceredigion Rallyn, Franceschi negyedik

Miután a Brit Rally Bajnokságban szombaton és vasárnap is lehet pontokért harcolni, Ingram a szombati brit első helyével nagyon közel került ahhoz, hogy vasárnap bebiztosítsa bajnoki címét, ehhez azonban Croninnak el kellett volna veszítenie a második helyet. 

Az utolsó napon pedig pont a 2019-es Európa-bajnok és Cronin balesetével kezdődött a verseny, így a verseny abszolút értékelésében Hayden Paddon mögé Mathieu Franceschi és Miko Marczyk zárkózott fel. 

Azt azonban csak később lehet megtudni, hogy mekkora a tavalyi Európa-bajnok előnye, mivel Paddon már piros zászló érvénye alatt teljesítette az első mai gyorsaságit.  

Vasárnap még három gyorsasági, délután pedig akár eső is várhat a mezőnyre. 

Lewis Hamilton keményen ostorozza magát: „Egyszerűen nem vagyok túl jó”

0

Lewis Hamilton tőle is szokatlan keménységgel kritizálta saját magát azok után, hogy a 6. helyet szerezte meg az Olasz Nagydíj időmérő edzésén. A hétszeres világbajnok szerint „röhejes” és „elfogadhatatlan” teljesítményt nyújtott, és egyszerűen nem elég jó az időmérőkön.

George Russell a 3., Lewis Hamilton viszont a második és a harmadik szabadedzésen szerzett első helye után csak a 6. pozícióban zárta az Olasz Nagydíj időmérő edzését. Noha Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy „elégedettnek kell lennünk, mert Zandvoort után nehéz volt összeadni, mennyi kettő meg kettő”, most viszont nagyon közel kerültek a McLarenekhez, „jelenleg pedig ők a mérce”, Lewis Hamilton értelemszerűen nem osztotta főnöke optimista hangulatát.

Lewis Hamilton, Mercedes
Fotó: Wolfgang Wilhelm / Mercedes

„Dühös vagyok, nagyon dühös. A pole-ban lehettem volna, de legalább az első sorban, csak nem végeztem el a munkát. Másfél tizedet veszítettem az első kanyarban, majd egy tizedet az utolsóban. Senkit nem hibáztathatok, csak magamat. Már egy ideje az időmérő a gyengeségem, és nem jövök rá, hogy miért, de továbbra is próbálkozom” – mondta a csalódott hétszeres világbajnok, majd tett egy megjegyzést, amin alighanem sokan meglepődtek.

„A következő néhány órában ostorozni fogom magam, de tovább kell lépnem. Jó autónk van a versenyre, a csapat csodálatos munkát végzett. Az autó jobbnak érződött, a csapat pedig jobbat érdemel ennél. Talán majd Kimivel megkapják” – utalt arra, hogy jövőre Andrea Kimi Antonelli veszi át az ülését.

A 105-szörös futamgyőztes ugyanakkor nemcsak a Sky-nak, hanem az F1 TV-nek, majd az írott sajtó képviselőinek sem volt kíméletesebb magával. Előbbi riporterének például így felelt, amikor arról kérdezte, miért nem sikerült jól az időmérője. „Mert nem vagyok túl jó, ennyire egyszerű – mondta Hamilton, majd kivárt, és hozzátette: „Nem vagyok nagyon jó az időmérőkön.”

A riporter erre azzal reagált, hogy nem lehet, hogy Hamilton egyszer csak rosszá vált, mire a hétszeres világbajnok közölte, hogy de lehet. „Pedig egyértelműen de, és nem tudok összerakni egy kört, ami hihetetlenül frusztráló, de továbbra is dolgozom rajta. Ez minden, amit tehetek.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Fotó: Stephen Reuss / Mercedes

A pole pozíciót legutóbb a 2023-as Magyar Nagydíjon elérő, az idén Russell-lel szemben az időmérőkön eddig 12-4 arányban alulmaradó hétszeres világbajnok ezután az írott sajtónak ostorozta tovább magát. „Egyszerűen csak nem hoztam ki az autóból a maximumot. Az első és második kanyarban másfél tizedet veszítettem a Q2-es körömhöz képest, majd egy újabb tizedet buktam a 11-esben a kanyarcsúcsponti tempó miatt, úgyhogy ez abszolút röhejes teljesítmény volt a részemről. Teljességgel elfogadhatatlan, és az egészről én tehetek, senki más. Senki más” – mondta, majd hozzátette, amúgy nem számított többre a helyezés terén, de magától jobb teljesítményt várt.

Ezután arról is beszélt, hogy minden versenyhétvégéje érzelmes azért, mert minden helyszínen utoljára szerepel Mercedes-pilótaként, az utolsó futam pedig bizonyára nehéz lesz. A célja pedig továbbra is az, hogy a lehető legjobb eredményekkel búcsúzzon attól a csapattól, amelynek 2013 óta tagja, és amellyel hat világbajnoki címet nyert. „Jelenleg arra koncentrálok, hogy a lehető legjobb munkát végezzem a csapatnak, és mint mondtam, a legjobb helyen fejezzem be. Ehhez valahogy meg kell találnom az időmérős formámat. A versenytempóm remek, csak rá kell jönnöm, hogyan térjek vissza a régi önmagamhoz.”

Remek versenytempóját igyekszik majd kamatoztatni a mai Olasz Nagydíjon is. Noha a győzelem szerinte elérhetetlen távolságba került a 6. rajtkockával, a Ferrarik megelőzését és a dobogóért csatázást nem tartja kizártnak.

Jos Verstappen legendás versenyen áll rajthoz októberben

0

Jos Verstappen egy Porsche 911 Carrera 3.0 autóval októberben rajthoz áll a historic Korzika Rallyn, mely az egykori, WRC-naptárban is szereplő verseny útszakaszain kerül megrendezésre. 

Jos Verstappen idén folytatta rali karrierjét főként Belgiumban, de a szezont egy francia versenyen kezdte, majd évközben elindult a brit bajnokság Rallynuts Severn Valley Stages futamán is. 

Max Verstappen édesapja október 5-12. között pedig ismét visszatér Franciaországba, egész pontosan Korzikára, ahol rajthoz áll a Historic Korzika Rallyn egy Porsche 911 Carrera 3.0 autóval, mely 330 lóerős és 244 km/h is lehet a végsebessége. 

Ezt a sebességet azonban meg sem fogja közelíteni az egykori F1-es pilóta, akinek a verseny 17 kanyarokkal teli gyorsaságiján összesen 386 km versenytávot kell teljesíteni, a szakaszok pedig korábban szerepeltek a 2019-ig létező korzikai WRC-futam programjában is. 

Tulajdonképpen a bárányhimlő gáncsolta el Sennát az 1988-as Olasz Nagydíjon

0

1988-ban a McLaren egy híján az összes Forma–1-es futamot megnyerte. Azt az egyet, a 36 éve ezen a napon rendezett Olasz Nagydíjat azonban nem, miután Ayrton Senna lekörözés közben összeütközött a Nigel Mansellt helyettesítő Jean-Louis Schlesserrel. A verseny tavalyi évfordulójára írt, IDE KATTINTVA elérhető cikkünkben felelevenítettük, hogy tulajdonképpen miért a bárányhimlő okolható Senna kieséséért, és hogy Alain Prost miként próbált kibabrálni a csapattársával akkor, amikor már tudta, hogy biztosan nem fogja tudni teljesíteni a versenyt.

Apa és fia páros lesz a II. WHB Győr Rally egyik előfutója

0

A korábbi Rally 2-es pilóta, Hidvégi Zoltán vezeti majd azt a Subaru Imprezát, amely a II. WHB Győr Rally egyik előfutója lesz. A navigátori ülésben fia, Hidvégi Bence ül, aki alig várja már, hogy édesapja nyomdokaiba lépjen a HUMDA Országos Rally Bajnokságban is.

A tavalyi Győr Rallyn a Showtime kategóriában indultál Juniorként. Milyen volt a verseny?

Mi vasárnap mehettünk a városi gyorsaságin, rengeteg néző előtt autóztunk, talán nem is kell mondanom, hogy mekkora élmény volt. Előtte szombaton néztük a versenyt, szerintem jól szervezett futam volt a Győr Rally, remek pályákkal, sok nézővel. Ha versenyt nézek, akkor erre is figyelek, szerintem attól is jó egy rali, ha a lebonyolítás gördülékeny és a nézők is jól érzik magukat.

A II. WHB Győr Rallyn is ott leszel, de más szerepben, mint tavaly.

Édesapámmal előfutóként veszünk részt a versenyen, egy Subaruval. Utcai autó lesz, így nem a tempóra koncentrálunk, de előfutóként amúgy sem ez a feladatunk. Próbálok majd itinert írni, és azt jól átadni, szerintem ezzel is fejlődök, ha a versenyzésnek ezen oldalát is megismerem. Azt várom még, hogy az első osztályú futamok menetrendjét és lebonyolítását is jobban megismerem belülről, ami szintén nagyon hasznos tapasztalat lesz.

foto: Hidvégi Rally Team

Kicsit visszaadsz a kölcsönből édesapádnak, most te figyeled hogyan vezet?

Az első években édesapám navigált nekem, de az itiner diktálásánál is fontosabb volt, hogy figyelte hogyan vezetek, tanácsokat adott, segített, hogy jobb legyen a technikám. Most nézni fogom, mit hogyan csinál, és ha azt érzem, hogy esetleg túlzottan elkapja majd a hév, akkor igyekszem visszafogni.

16 évesen már Peugeot 208 Rally4-gyel versenyzel, Bútor Robitól kapsz tanácsokat, jó úton vagy, hogy hamarosan a HUMDA Országos Rally Bajnokság mezőnyében is ott legyél.

Alig várom már! Igyekszem rá alaposan felkészülni, és minél többet megtanulni, hogy mire valóban megkaphatom a licenszet, kellő tapasztalatot gyűjtsek. Ebben nagyon sokat segít Bútor Robi is, nagyon hálás vagyok ezért, hiszen nála jobb tanítómesterem nem is lehetne. A Peugeot-ra idén váltottunk, és ugyan még sokat kell tanulnom, de már most nagyon élvezem ezt az autót. A cél az, hogy néhány éven belül én is ott legyek a Peugeot Kupa mezőnyében a hazai versenyemen a Győr Rallyn!

Hidvégi Bence
foto: Hidvégi Rally Team

Paddon szárnyalt szombaton a Ceredigion Rallyn, Franceschi negyedik

0

Hayden Paddon egészen elképesztő tempóban vezetett a Ceredigion Rally első nyolc szakaszán, ami után kényelmes előnnyel áll az élen Chris Ingram, Keith Cronin és Mathieu Franceschi előtt. 

Hayden Paddon már szombat délig is fantasztikus teljesítményt nyújtott a Ceredigion Rallyn, 

Paddon oktatást tartott a Ceredigion Rallyn szombat délelőtt

azonban fél perces előnyét még tovább tudta növelni délután, amikor mindhárom normál szakaszt megnyerte, így nyolc gyorsaságiból heten volt a leggyorsabb, és 1:12.4 perc előnyt épített ki a napzáró szuperspeciális szakaszok előtt. 

A második helyet Chris Ingramtól ugyancsak nem lehett délután elvenni, bár üldözői mindig közel tudtak hozzá maradni. Végül nyolc szakasz után a 2019-es Európa-bajnok 9.5 másodperccel előzi meg Keith Cronint, 11.7 másodperccel a délutáni utolsó két szakaszon sokat javító Mathieu Franceschit, valamint 14.3 másodperccel Mikolaj Marczykot, akit az utolsó normál gyorsaságin előzött meg Franceschi. 

Ami az Eb-címért vívott csatát illeti nyolc gyorsasági után Paddon előnye 25 pont lenne Franceschi előtt, míg Marczyk kiszállna a csatából 37 pont hátránnyal. 

Simone Tempestini ugyan még pályázhatott volna egy jó walesi eredménnyel az EB-címért, azonban a nyolcadik gyorsaságin egy kisebb kicsúszás után megsérült Volkswagene jobb hátsó felfüggesztése és defektet is összeszedett, így a 12. helyre csúszott. 

Szombat este még teljesíti a mezőny a péntek esti szuperspeciál szakaszt kétszer, majd vasárnap négy gyorsasági vár a versenyzőkre. 

Ceredigion Rally, állás SS8 után  
1 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 1:04:50.4
2 #8 Chris Ingram – Aleksander Kihurani (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +1:12.4
3 #9 Keith Cronin – Mikie Galvin (IRL) Ford Fiesta Rally2 +1:21.9
4 #2 Mathieu Franceschi –Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:24.1
5 #3 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:26.7
6 #4 Andre Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:30.4
7 #11 Callum Devine –Noel O’Sullivan jr (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:41.3
8 #7 Osian Pryce – Rhodri Evans (GBR) Ford Fiesta Rally2 +1:44.8
9 #6 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 evo +1:51.1
10 #10 Matt Edwards – David Moynihan (GBR) Ford Fiesta Rally2 +1:58.6
11 #12 Meirion Evans – Jonathan Jackson (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +1:59.6
12 #18 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) VW Polo GTI R5 +4:08.7

Ceredigion Rally, a gyorsasági szakaszok időterve (magyar idő szerint)
Augusztus 30., péntek
19:05 SS1 Aberystwyth 1 1.34 km Paddon 1:19.8 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk
19:25 SS2 Aberystwyth 2 1.34 km Paddon 1:18.2 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Augusztus 31., szombat
09:05 SS3Brechfa 1 19.75 km Williams 10:18.8 / 1. PADDON, 2. Williams, 3. Ingram
10:25 SS4 Llyn Brianne 1 26.55 km Paddon 13:29.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
12:13 SS5 Nant y Moch 1 14.52 km Paddon 7:27.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Evans
15:01 SS6 Brechfa 2 19.75 km Paddon 10:04.2 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Devine
16:21 SS7 Llyn Brianne 2 26.55 km Paddon 13:22.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Tempestini
18:09 SS8 Nant y Moch 2 14.52 km Paddon 7:25.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Cronin
19:04 SS9 Aberystwyth 3 1.34 km
19:24 SS10 Aberystwyth 4 1.34 km

Szeptember 1., vasárnap
09:33 SS11 Bethania 1 10.74 km
10:35 SS12 Hafod 1 17.84 km
13:05 SS13 Bethania 2 10.74 km
15:05 SS14 Hafod 2 (PS) 17.84 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Norris a pole-ban, Verstappen csak a hetedik helyen a monzai időmérőn

0

A McLaren kibérelte az első rajtsort az Olasz Nagydíjra, miután Lando Norris szerezte meg a pole pozíciót Oscar Piastri előtt. Őket a Mercedesek és Ferrarik követték, miközben Max Verstappen csak a 7. rajtkockát tudhatja magáénak.

Közel 34 fokos levegő és több mint 50 fokos aszfalthőmérséklet várta a mezőnyt az Olasz Nagydíj nagyon szorosnak ígérkező időmérő edzésén, amelyen a szabadedzések alapján mind a négy topcsapat eséllyel szállhatott harcba a pole pozícióért.

Q1

Carlos Sainz ugyanakkor kis híján inkább elszállt mindjárt az első körében, amikor a második Lesmóban megcsípte a kavicságyat, és csak nagy kormánnyal és pedálokkal bűvészkedés árán tudta az úton tartani a Ferrariját, majd inkább elvette a gázt és visszatért a bokszba, hogy aztán később onnan ugyanazon a gumiszetten visszatérve feliratkozzon a 3. helyre.

Sainz majdnem eldobta:

A mögötte érkező Leclerc 1:20.074-gyel állította fel az etalont a Q1 elején, majd jött a harmadik tréningen csak küszködő Max Verstappen és másfél tizeddel lassabbnak bizonyult. Nem úgy Lando Norris, aki 1:19.911-gyel letaszította az első helyről a monacóit, miközben csapattársa, Oscar Piastri az első mért körében átvágta az első sikánt, másodjára pedig közel 6 tizeddel elmaradt Norristól.

Piastrinak és Verstappennek volt egy meleg pillanata a bokszutcában, amikor a McLarent a Red Bull elé engedték ki, a felügyelők vizsgálták is az esetet, majd pénzbüntetést adtak a McLarennek:

:

A harmadik edzésen az első két helyen záró Mercedesek sem villogtak: Russell 4, Hamilton 5 és fél tizedet kapott, de a küszködés szempontjából Sergio Pérez vitte a prímet, hiszen a hajrára fordulva a 19. helyen szerénykedett, és mindössze Csou Kuan-jüt előzte meg. Végül a második szettjén javítani tudott és a 9. helyen továbbment.

Az utolsó körök kissé kaotikusra sikeredtek, mivel előbb Franco Colapinto másolta le Sainzot és még inkább belerongyolt a Lesmo 2 kavicságyába, majd nagyot birkózott a Williamsszel, hogy ne legyen baleset a vége. Közvetlenül utána Kevin Magnussen dobta el majdnem a Haast az Ascari sikánban, majd a Parabolicában már igen furcsa módon meg is látogatta a kavicságyat.

Colapinto és Magnussen a kavicságyban:

A legjobb három (Norris, Leclerc, Sainz) nem vett részt a kavarodásban és a bokszban maradt, míg Piastri a 3. helyre javított, Verstappen pedig lila középső szektor után elvette, mert nem volt hova sietnie. Így George Russell el tudta tőle csenni az 5. helyet, de természetesen ennek itt még nem volt jelentősége.

Ami a kiesőket illeti, a két Sauber kibérelte az utolsó sort, míg a 18. helyen Colapinto végzett. A 17. helyen Stroll esett ki (Alonso 10.-ként ment tovább), míg az utolsó továbbjutó helyen végző csapattársától csak 44 ezreddel elmaradó Cunoda Júkié lett a 16. hely.

A Q1 végeredménye:

Q2

A második szakaszban ismét a Ferrarik teljesítettek elsőként mért kört, használt gumin Leclerc 1.20.296-ot, Sainz 1:20.328-at ment, majd jött Verstappen immár új Pirelliken, és 1:19.874-gyel mindkettejüket megelőzte. De csak addig, amíg a McLarenek meg nem érkeztek, Piastri ugyanis 1:19.808-cal átvette a vezetést, majd 1:19.727-tel Norris vette át tőle az első helyet. A gyorskörrel kicsit kiváró Mercedes közül Russell 1:19.877-tel negyediknek iratkozott fel, Lewis Hamilton viszont előhúzott valamit abból, amit a harmadik szabadedzésen mutatott, és 1:19.641-gyel az élre állt. A 6. és 7. helyre hátracsúszó Ferrarik még kint maradta és javítottak használt gumin: Sainz 1:19.799-tel a 3. helyre lépett előre, Leclerc viszont 1:20.007-tel maradt a 7., majd a rádióban közölte, hogy, „egyáltalán nem fordul az autó.”

A Q2-ben a 2. helyen álló Norris és a 3. helyezett Sainz kockáztatta meg, hogy nem jön még egy kört a végén, mindenki más viszont kiment. A továbbjutásért zajló csatában végül ebben a sorrendben Alonso, Ricciardo, Magnussen, Gasly és Ocon maradt alul, a négy topcsapat versenyzőin kívül pedig Albon (9.) és Hülkenberg (10.) jutott be a Q3-ba.

A Q2 végeredménye:

Q3

A mindent eldöntő utolsó 10 perces rohamra a topcsapatok pilótái közül csak Sergio Pérez nem új gumikon jött ki, ami meg is látszott az idején, hiszen több mint 6 tizeddel maradt el a leggyorsabb Lando Norristól. Ám egy századdal így is megverte a közvetlenül mögé, a csak a 8. helyre besoroló Verstappent, a holland ugyanis hatalmasat volt kénytelen ellenkormányozni a Parabolicában, amivel jelentős lendületet veszített.

Mint azt említettük, 1:19.401-gyel Norris ragadta magához a kezdeményezést, de Piastri csupán 0,035 másodperccel követte őt a második helyen. A 3. helyezett Russell hátránya is csak 0,168 másodpercre rúgott, míg a 4. helyen álló Hamilton is csak 2 tizedre volt a jobbik McLarentől, így aztán bőven nyitott volt még a pole pozíció sorsa. A Ferrarik már 3 tizedet kaptak (3 ezred választotta el az 5. Sainzot és a 6. Leclerc-t), míg a sort a két Red Bull mögött Hülkenberg és Albon zárta.

A végső összecsapásnak a két Red Bull vágott neki elsőként Pérez felvezetésével, majd következett a két McLaren, a két Ferrari, és végül a két Mercedes. Miután Pérez elrontotta a második Lesmót és megcsípte a kavicságyat, ő nem javított, de Verstappen is csak a mexikóit tudta legyűrni és a 7. helyre jött előre. Mögöttük Norris 74 ezredet faragott az idején, majd Piastri nem tudott javítani. Ám ez végül nem került a McLaren pole-jába, sem első sorába, ugyanis előbb Carlos Sainz maradt el mindössze 0,140 másodperccel Norristól és ugrott fel a 3. helyre, majd Leclerc adott 6 ezredet (!) a csapattársának és vette át a 3. rajthelyet.

Ám a két Mercedes még hátra volt, közülük pedig az elsőként érkező Russell elcsente a 3. helyet Leclerc-től, és 0,113 másodperces hátránnyal besorolt a McLarenek mögé, miközben Hamiltonnak meg kellett elégednie a 6. hellyel. Az Olasz Nagydíjat így Lando Norris kezdheti az élről, míg a pontversenyben vezető Max Verstappen csupán a 7. rajtkockából várhatja majd a lámpák kialvását.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Franceschi szenved, akár az Európa-bajnoki cím is eldölhet a Ceredigion Rallyn

0

Hayden Paddon újabb szakasgyőzelemmel erősítette meg első helyét a walesi Ceredigion Rallyn, miközben Mathieu Franceschi pozíciót vesztett, így akár akár az Eb-cím is eldölhet Walesben. 

Hayden Paddon nyerte az első szombat délutáni gyorsaságit is a Ceredigion Rallyn, így már 43.4 másodperc az előnye a 2019-es Európa-bajnok Chris Ingram előtt, míg a harmadik helyre Callum Devine állt további 10 másodperc hátránnyal. 

Paddon oktatást tartott a Ceredigion Rallyn szombat délelőtt

Ami az Eb-címért folytatott csatát illeti, Paddon tehát magabiztosan vezet, míg Franceschi nyolcadik helyre csúszott, Miko Marczyk pedig a kilencedik. Így jelen állás szerint még minuszolva is 26 pont előnye lenne a tavalyi bajnok Paddonnak Franceschi előtt, és amennyiben a francia versenyző további pozíciókat veszít, akár 35 pont fölé is nőhet a pontkülönb közte és Paddon között a Power Stage pontokat is figyelembe véve. 

Lehet, már Walesben eldöl az idei Európa-bajnoki cím? 

Ceredigion Rally, állás SS6 után  
1 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 44:02.3
2 #8 Chris Ingram – Aleksander Kihurani (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +43.4
3 #11 Callum Devine –Noel O’Sullivan jr (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 +53.5
4 #12 Meirion Evans – Jonathan Jackson (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +54.4
6 #7 Osian Pryce – Rhodri Evans (GBR) Ford Fiesta Rally2 +58.4
6 #18 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) VW Polo GTI R5 +58.8
7 #9 Keith Cronin – Mikie Galvin (IRL) Ford Fiesta Rally2 +1:00.8
8 #2 Mathieu Franceschi –Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:02.9
9 #3 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:07.5
10 #4 Andre Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:11.0

Ceredigion Rally, a gyorsasági szakaszok időterve (magyar idő szerint)
Augusztus 30., péntek
19:05 SS1 Aberystwyth 1 1.34 km Paddon 1:19.8 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk
19:25 SS2 Aberystwyth 2 1.34 km Paddon 1:18.2 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Augusztus 31., szombat
09:05 SS3Brechfa 1 19.75 km Williams 10:18.8 / 1. PADDON, 2. Williams, 3. Ingram
10:25 SS4 Llyn Brianne 1 26.55 km Paddon 13:29.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
12:13 SS5 Nant y Moch 1 14.52 km Paddon 7:27.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Evans
15:01 SS6 Brechfa 2 19.75 km Paddon 10:04.2 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Devine
16:21 SS7 Llyn Brianne 2 26.55 km
18:09 SS8 Nant y Moch 2 14.52 km
19:04 SS9 Aberystwyth 3 1.34 km
19:24 SS10 Aberystwyth 4 1.34 km

Szeptember 1., vasárnap
09:33 SS11 Bethania 1 10.74 km
10:35 SS12 Hafod 1 17.84 km
13:05 SS13 Bethania 2 10.74 km
15:05 SS14 Hafod 2 (PS) 17.84 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

Paddon oktatást tartott a Ceredigion Rallyn szombat délelőtt

0

Hayden Paddon hihetetlen tempóban száguld a walesi Ceredigion Rallyn, már szombat délelőtt igen kényelmes előnyre tett szert szenvedő riválisai előtt. 

A péntek esti szuperspeciál szakaszok után szombaton fantasztikus, de egyben brutálisan nehéz pályákon is folytatódott a walesi Ceredigion Rally. A pályák nagy része egy, jó esetben másfél autó szélesek, az úton maradást pedig felhordás, és a korábbi eső miatt nedves foltok nehezítik. 

Ezekkel a körülményekkel pedig eddig csupán Hayden Paddon tudott megbirkózni, aki öt szakaszból négyet megnyert és szombat délre már fél perc előnyre tett szert a 2019-es Európa-bajnok Chris Ingram előtt, míg a harmadik helyen Ingram csapattársa, Meirion Evans áll. 

Az új-zélandi Eb-címvédőt és a walesi verseny 2022-es győztesét csupán a szombati első szakaszon tudta legyőzni James Williams, aki azonban a következő pályán már balesetet szenvedett a második helyen állva. 

Paddon vezet a Ceredigion Rallyn, dráma a brit bajnokságban

Ingram Williams kiesése után állt a második helyre, ráadásul brit bajnoki riválisa is komoly problémákba ütközött délelőtt, miután William Creighton az első szombati gyorsaságin defektes kereket kényszerült cserélni, majd a délelőtti utolsó szakaszon lecsúszott sz útról, így már most 5:45 perc a hátránya. A BRC pontversenyén Creighton a verseny előtt 1 ponttal vezette Ingram előtt, ez most igen nagyot változhat. 

Mathieu Franceschi óvatosabb tempóval is képes volt a harmadik helyen állni egészen a délelőtti utolsó gyorsaságiig, ahol Simone Tempestini gyorsabb volt nála, így a román versenyző állt a harmadik helyre. A két versenyzőt azonban csupán 2.1 másodperc választja el egymástól. 

A második szombati gyorsaságit megállították Williams balesete után, majd a kiosztott megállapított eredményekkel azonban Meirion Evans állt a harmadik, Callum Devine a negyedik, Osian Pryce az ötödik helyre, majd Tempestini és Franceschi következik. 

A pályákon ráadásul könnyű defektet is összeszedni, Creighton mellett Jon Armstrong egyik gumija is megsérült. 

Miko Marczyk ugyancsak óvatosabban vezetve csupán a 11. helyen várja a délutáni folytatást. 

Jelen állás szerint Paddon 31 pont előnnyel vezetné az ERC pontversenyét Franceschi és 49 ponttal Marczyk előtt.

Ceredigion Rally, állás SS5 után 
1 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 33:58.1
2 #8 Chris Ingram – Aleksander Kihurani (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +31.9
3 #12 Meirion Evans – Jonathan Jackson (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +36.8
4 #11 Callum Devine –Noel O’Sullivan jr (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 +41.3
5 #7 Osian Pryce – Rhodri Evans (GBR) Ford Fiesta Rally2 +44.0
6 #18 Simone Tempestini – Sergiu Itu (ROU) VW Polo GTI R5 +47.3
7 #2 Mathieu Franceschi –Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +49.6
8 #9 Keith Cronin – Mikie Galvin (IRL) Ford Fiesta Rally2 +50.6
9 #16 Philip Allen – Craig Drew (GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +52.9
10 #4 Andre Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +58.1
11 #3 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:00.4
12 #10 Matt Edwards – David Moynihan (GBR) Ford Fiesta Rally2 +1:11.0
13 #6 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 evo +1:31.0
14 #25 Calle Carlberg – Jorgen Eriksen (SWE) Opel Corsa Rally4 +2:19.5
15 #23 Eamonn Kelly – Rory Kennedy (IRL) Ford Fiesta Rally3 +2:25.6

Bátorságból jelesre vizsgázott Paddon a Ceredigion Rally leghosszabb szakaszán

Ceredigion Rally, a gyorsasági szakaszok időterve (magyar idő szerint)
Augusztus 30., péntek
19:05 SS1 Aberystwyth 1 1.34 km Paddon 1:19.8 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk
19:25 SS2 Aberystwyth 2 1.34 km Paddon 1:18.2 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Augusztus 31., szombat
09:05 SS3 Brechfa 1 19.75 km Williams 10:18.8 / 1. PADDON, 2. Williams, 3. Ingram
10:25 SS4 Llyn Brianne 1 26.55 km Paddon 13:29.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
12:13 SS5 Nant y Moch 1 14.52 km Paddon 7:27.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Evans
15:01 SS6 Brechfa 2 19.75 km
16:21 SS7 Llyn Brianne 2 26.55 km
18:09 SS8 Nant y Moch 2 14.52 km
19:04 SS9 Aberystwyth 3 1.34 km
19:24 SS10 Aberystwyth 4 1.34 km

Szeptember 1., vasárnap
09:33 SS11 Bethania 1 10.74 km
10:35 SS12 Hafod 1 17.84 km
13:05 SS13 Bethania 2 10.74 km
15:05 SS14 Hafod 2 (PS) 17.84 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

A Mercedes Hamilton vezérletével mindent vitt a monzai időmérő előtt

0

Kettős Mercedes elsőséget hozott az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzése, de nagyon szoros az eleje. A Red Bull eközben csak szenvedett.

Maradt a meleg Monzában szombatra is, ahol több mint 30 fokos levegő és 44 fokos aszfalt várt a mezőnyre az Olasz Nagydíj utolsó szabadedzésén. Az álmoskásan induló 60 perces tréningen mindenki letesztelhette a péntekről szombatra elvégzett változtatásokat, a Red Bullokon pedig első pillantásra is látszott, hogy péntekhez képest vékonyabb szárnyakkal léptek pályára, a tempójuk pedig szokás szerint felemás volt abból a szempontból, hogy Max Verstappen jóval gyorsabbnak bizonyult Sergio Péreznél.

A bikás autókkal ellentétben lágy gumikon kezdő Ferrarival és a két McLarenekkel azonban a holland sem tudta tartani a lépést, miként a Red Bullhoz hasonlóan közepes gumikat koptató Mercedesek késői első etapos körét sem tudta túlszárnyalni.

Bő 20 perc elteltével így a sorrend Russell (1:20.7), Sainz (1:20.7), Hamilton (1:20.7), Norris (1:20.7), Piastri (1:20.8), Verstappen (1:20.9), Leclerc (1:21.1), Hülkenberg (1:21.5), Pérez (1:21.6), Ricciardo (1:21.6) volt a sorrend az első tízben.

22 és fél perccel az edzés kezdete után aztán jött Leclerc és használt lágyakon javítva 1:20.614-gyel átvette az első helyet, de az első ötöt még ezek után is kevesebb mint 2 tizedmásodperc választotta el.

Még mielőtt mindenki feltett volna egy új lágy szettet és nekivágott volna az időmérő-szimulációs körének, Alex Albon ugrott fel az élre használt lágyakon, és adott 18 ezredet Leclerc-nek a Williams számára továbbra is kedvező pályán, hogy aztán 23 perccel a vége előtt Sainz vegye át a vezetést használt lágyakon (1:20.463), majd Leclerc soroljon be mögé rögtön a második helyre (1:20.565). Ezzel ráadásul nem volt vége a Ferrari-shownak, a két vörös autó ugyanis tovább nyúzta az edzés eleje óta használt piros oldalfalú Pirelliket, aminek eredményeként Leclerc 1:20.226-ra javítva átvette a vezetést, miközben Sainz minimálisat előrelépve, 0,237 másodperccel követte.

Az élmezőnyből elsőként Norris kapott friss lágy gumikat, amelyeken rögtön az első körében odapakolt egy 1:20.262-es időt, de ez csak a 2. helyre volt elég, hiszen Leclerc-től 0,036 másodperccel elmaradt. Akárcsak Piastri, akinek sikerült besorolnia ebbe a kis résbe a második helyre és 1 századdal megelőznie a csapattársát, miközben Leclerc-től 0,026 másodpercet kapott.

Piastrinak ráadásul volt egy kis csörtéje is a monacóival, aki feltartotta őt az első sikánban, majd később az ausztrál szorította le a fűre Leclerc-t a második Lesmo után, amikor a rossz tükröt figyelve próbált lehúzódni az ideális ív mellé.

Piastri és Leclerc majdnem ütközése:

10 perccel a leintés előtt a két Mercedesnek sikerült, ami a McLareneknek nem: előbb Russell (1:20.210), majd Hamilton (1:20.117) ugrott fel az első helyre új lágy gumikon, miközben Verstappen 0,251 másodperces hátránnyal csak a 6. helyet foglalta el, nem véletlen rázta a fejét a célvonalon átsuhanva, majd a rádióban közölte, hogy a lassú és középgyors kanyarokban nem fordul az autója. Nem csak Verstappen panaszkodott ugyanakkor, hanem a második helyen álló Russell is, aki úgy érezte, az autója egyensúlya messze van az ideálistól.

A McLarenek második nekifutásra nem tudtak javítani, miként az új lágy gumis körüket a végére hagyó Ferrarik sem, így maradt a Hamilton, Russell, Leclerc sorrend az első háromban. Verstappen a végén még elment egy gyorskörre használt lágyakon, de csak fél tizedre megközelíteni tudta a legjobb körét, miközben továbbra is bőszen gesztikulálva elégedetlenkedett az autója vezethetőségén a pilótafülkében. Nála is nagyobb szenvedést mutatott be Sergio Pérez, aki nem tudott jó kört összerakni lágy gumin, és csupán a 18. helyen zárt.

Az Olasz Nagydíj 3. szabadedzésének végeredménye: