back to top
2024. november 30. 06:46
Kezdőlap Blog Oldal 79

Latvala jövőre akár Magyarországon is versenyezhet, ha sikerül a Toyotával megegyeznie

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke szerződése év végén lejár a japán gyártóval, és a jövőbeni tárgyalások nem tűnnek könnyűnek. 

Jari-Matti Latvala 2021-ben vette át Tommi Makinen helyét a Toyota Gazoo Racing csapatának élén, azonban a csapatvezetés mellett főként historic versenyeken pilótaként is indul saját Celicájával. 

Latvala emellett tavaly Rally1-es, idén pedig Rally2-es autóval indult a Finn Rallyn is. 

A legtöbb WRC-futamon indult Latvala szerződése azonban év végén lejár, és nem elég, hogy idén úgy tűnik, hogy vezetése mellett egy vb címet sem fog szerezni a Toyota, még többet szeretne versenyezni is. 

“Csak év végéig szóló szerződésem van a Toyotával, így az ősszel ezt meg kellene újítani – mondta Latvala a Rallit.fi oldalnak, aki jövőre a Historic Eb teljes szezonjában szeretne indulni. – Jövőre szeretnék több versenyen pilótaként részt venni, ez azonban igen nehéz lenne, mivel néha a Historic Eb és a WRC-futamok egy időben vannak, és nyilván nem tudnám a két dolgot egyszerre végezni.” 

Amennyiben sikerül megegyezni a Toyota vezetésével és a Mecsek Rally is marad a Historic Eb naptárában, Latvala akár Magyarországon is indulhatna. A pécsi versenye korábban édesapja is rajthoz állt. 

“Természetesen szeretem a csapatvezetői munkát végezni, fantasztikus feladat. De igen drága és sok utazással jár. Jövőre 14 WRC-futam lesz, ezért, ha én is versenyezni fogok, akkor nem lesz időm és erőm minden vb-futamra elutazni. Kell találnunk egy jó megoldást, bízom benne, hogy sikerül ezt kitalálni a Toyotával.” 

21 gyorsasági a WRC-szezonzáró Japán Rallyn, köztük a hírhedt Isegami alagút

0

Vélhetően idén sem lesz könnyű dolguk a versenyzőknek a Japán Rallyn, ahol 21 gyorsaságit, köztük a hírhedt Isegami alagútat is teljesíteniük kell.  

Megjelent a WRC-szezonzáró Japán Rally útvonala, amiben 21 gyorsasági szerepel. 

A verseny november 21-én délelőtt a hivatalos teszttel kezdődik, majd helyi idő szerint délben a Toyota Stadionban lévő szuperspeciál szakasszal az éles verseny is elkezdődik. 

Az alagút, melyben szokatlan veszélyek leselkednek a Japán Rally indulóira 

Pénteken három gyorsasági szerepel a programban kétszer, míg a nap egy szuperspeciál szakasz kétszeri teljesítésével zárul. A nyitó nap került a programba a hírhedt Isegami alagút is. 

Szombaton is három pályát kell kétszer teljesíteni, míg a nap ugyancsak a Toyota Stadionban zárul, míg vasárnap kétszer két pálya került a programba, a két kört pedig a Toyota Stadionban rendezendő szakasz választja szét. 

A 21 gyorsasági során 302.59 km versenytáv vár a mezőnyre. 

Japán Rally, gyorsasági szakaszok időterve, magyar idő szerint 
November 21., csütörtök 
02:01 Shakedown (Kuragaike Park) 2.75 km 

12:05 SS1 Toyota Stadium SSS 1 2.15 km 

November 22., péntek 
00:44 SS2 Isegami’s Tunnel 1 23.67 km
01:44 SS3 Inabu / Shitara 1 19.38 km
03:12 SS4 Shinshiro 1 17.41 km
06:32 SS5 Isegami’s Tunnel 2 23.67 km
07:32 SS6 Inabu / Shitara 2 19.38 km
09:00 SS7 Shinshiro 2 17.41 km
11:35 SS8 Okazaki SSS 1 2.54 km
11:44 SS9 Okazaki SSS 2 2.54 km 

November 23., szombat 
01:05 SS10 Mt. Kasagi 1 16.47 km
02:03 SS11 Nenoue Kougen 1 11.60 km
03:16 SS12 Ena 1 22.79 km
06:05 SS13 Mt. Kasagi 2 16.47 km
07:08 SS14 Nenoue Kougen 2 11.60 km
08:16 SS15 Ena 2 22.79 km
12:05 SS16 Toyota Stadium SSS 2 2.15 km 

November 24., vasárnap 
00:39 SS17 Nukata 1 20.23 km
01:35 SS18 Lake Mikawako 1 13.98 km
02:38 SS19 Nukata 2 20.23 km
05:17 SS20 Toyota Stadium SSS 3 2.15 km
07:15 SS21 Lake Mikawako 2 (Power Stage) 13.98 km 

Verstappen fájdalmas vereséget vizionált a Red Bullnak

0

A monzai versenyen is tetemes, több mint félperces hátrányban végzett a győztes mögött Max Verstappen. A 6. helye után csalódottan nyilatkozott.

Ugyanazt a nótát fújja a legutóbbi F1-es verseny után is Verstappen, amit hónapok óta: amikor a Sky Sports riportere megkérdezte tőle, a Red Bull mindent kihozott-e a versenyéből, hiányérzetről számolt be.

„A pozíciót tekintve igen, de abban nem, ahogy hozzáálltunk a versenyhez. Nem volt elég erős a tempónk, az első bokszkiállásunk rosszul alakult, és a stratégiát sem optimalizáltuk jól. Mások megoldották egy kerékcserével a távot, és azt gondolom, nem az volt a legjobb, hogy mi kétszer álltunk ki” – jelentette ki.

„Az sem segített, hogy a futam nagy részében egy probléma miatt nem használhattuk maximális teljesítményen a motort. Ez összességében egy rossz verseny volt. (…) Sajnos ilyen a versenyzés, nem ezt akarom, de tudom, hogy van ilyen.”

Történelmi büntetés az F1-ben, eltiltották az egyik pilótát

„Ha nem változtatunk semmit az autón, rosszak leszünk a szezon végéig. Nagyon sok feladatunk van.”

Az Olasz Nagydíjon Verstappennek és a Red Bullnak azért szerencséje volt, hogy a McLaren ismét nem használta ki a legerősebb autóban lévő potenciált: a konstruktőri tabellán elmaradt a helycsere, Norris pedig csak 6 pontot faragott a hátrányából, holott ha végre tudja hajtani a távot egyetlen bokszkiállásal és Oscar Piastri elengedi őt, ez 16 pont is lehetett volna.

Verstappen előnye nyolc futammal a bajnokság vége előtt 64 pont, de annyira rázza a vészharangot, hogy szerinte el fogják veszteni az 1. helyet mindkét értékelésben, ha nem javítanak a helyzeten.

„Pillanatnyilag egyik vb-cím megszerzése sem reális számunkra. Sokszor kijelentettem már, hogy a csapatnak sok változtatást kell intéznie az autón, mert egy nagyon domináns autó vezethetetlenné vált hat-nyolc hónap leforgása alatt. Ez nagyon különös nekem, és változtatnunk kell. Most mindenhol rosszak vagyunk, sok változtatásra van szükség” – idézte az Autosport.

Hozzátette, ha megnyerni a bajnokságot, azt nem úgy szeretné megtenni, hogy Norris és a McLaren sorozatosan hibákat követ el, ahogy Monzában is pontok csorogtak ki a markukból: lehet vitatkozni azon, hogy a McLarennek meg kellett-e volna próbálni a győztes Charles Leclerc egykiállásos stratégiáját másolni, de Norris mindenképp korholhatja magát, amiért a pole pozícióból indulva megint nem tudta az 1. helyen zárni az első kört.

Verstappen előre szólt, de a Red Bull nem hallgatott rá

McRae nyerte a Junior ERC walesi versenyét, Johansson a bajnokságot

0

Fordulatos verseny végén Max McRae nyerte a walesi Ceredigion Rally Junior ERC futamát, Mille Johanssonnak azonban a második hely is elég volt a bajnoki címhez, miután Calle Carlberg még szombaton bajba került. 

A Ceredigion Rally előtt 30 ponttal vezette a Junior ERC bajnokságot a svéd Mille Johansson, így a második helyen álló Calle Carlbergnek mindenképp meg kellett volna őt előznie, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit a Szilézia Rallyra. 

A kategóriában bár a pénteki szuperspeciál szakaszok után a német Timo Schulz állt az élen, Carlberg már az első szombati szakaszon átvette a vezetést, míg Mille Johansson volt a második. 

Paddon magabiztosan nyerte a Ceredigion Rallyt, nagy lépést tett a címvédés felé

Carlberg az első helyet egészen a második szombat délutáni szakaszig tartani tudta, akkor azonban defektet szedett össze és azt a pályán cserélte ki, ezért csaknem három percet vesztett, így Johansson átvette át a vezetést és gyakorlatilag már ekkor eldölt a bajnoki cím sorsa, hiszen a 19 éves versenyzőnek elég lett volna Carlberg előtt maradnia az év végi elsőséghez. 

Fotó: @World / Red Bull Content Pool

Johansson bár egészen az utolsó előtti szakaszig tartani tudta a vezető helyet, az esős szakaszon 29 másodperccel lassabb volt, mint Max McRae, így az ausztrál versenyző állt az élre és helyét már meg is tudta tartani az utolsó szakaszon is, így egy nagyon érzelmes győzelmet tudott aratni az Egyesült Királyságban Alister McRae fiaként és Colin McRae unokaöccseként. 

Johansson az utolsó szakaszon már nem sietett, azonban így is megtartotta a második helyet, amivel megnyerte a Junior ERC bajnokságot. A walesi versenyen végül Timo Schulz lett a harmadik, míg Carlberg az ötödik.

Magnussen olyasmit ért el az F1-ben, amit előtte senki más

0

Kevin Magnussen a szezon eleje óta borotvaélen táncolt a büntetőpontokkal, és Monzában utolérte az eltiltás réme: tizenkét hónapos perióduson belül összegyűjtött 12 fekete pontot a jogosítványban, nem vehet részt a következő futamon.

Ez alapján Magnussen nem indulhat a két hét múlva esedékes Azeri Nagydíjon. A Haas dán pilótája azért kapott időbüntetést és 2 büntetőpontot az Olasz Nagydíjon, mert nekiütközött Pierre Gasly autójának.

Annyi öröme azért volt a futamban, hogy a tízmásodperces büntetése ellenére a 10. helyen ért célba és szerzett egy pontot a világbajnoki értékelésben. Magnussen panaszkodott az FIA szabályozására és arra, hogy számára nem világosak a szabályok a hasonló esetek megítélésére. „Olyan, mintha nem akarnának versenyzést. Ha a Gasly-val szembeni esetemet nem ítélik versenybalesetnek, nem tudom, mire mondhatnák ezt” – jelentette ki.

A büntetőpontozás rendszerét 2014 óta használják a Forma-1-ben, hogy a sok balhét okozó és kihágásokat sorozatosan elkövető versenyzőket fegyelmezzék és elvegyék a kedvüket a túlzott agresszivitástól. Ennek lényege, hogy aki egy tizenkét hónapos időszakon belül 12 büntetőpontot összegyűjt, azt eltiltják egy futamra – ilyen retorziót utoljára 2012-ben alkalmaztak, Romain Grosjeannal szemben, pont az ő esete miatt kezdeményezték az aktuális rendszer bevezetését.

Azóta több pilóta került már vészesen közel az eltiltáshoz, de Magnussen az első, akire ez vár. A vélhetően az utolsó F1-es szezonját futó versenyző az idei szezon elején hamar eljutott 10 fekete pontig, és ezek közül egyik sem évül el idén, így várható volt, hogy előbb-utóbb eltiltják. A védelmében annyit fel lehet hozni, hogy a kifogásolt manőverei közül két alkalommal (Szaúd-Arábiában és Miamiban) a csapat érdekeit szolgálta az előtte haladó Nico Hülkenberg üldözőinek akadályozásával, és hat büntetőpontot azért kapott, mert sportszerűtlenül vezetve tartotta meg a pozícióját e riválisok előtt.

Bakuban vélhetően Oliver Bearman ül Magnussen autójába, aki a Haas egyik 2025-ös versenyzője lesz.

Leclerc csodát tett és szívességet adott Verstappennek az Olasz Nagydíjon

A Ferrari mindenkit megtréfált, a McLaren nem nyert a leggyorsabb autóval

0

Izgalmas taktikai csatát hozott az F1-es Olasz Nagydíj, aminek eredményeképp Lando Norris csak 6 pontot faragott a Max Verstappen elleni hátrányán. Óriási meglepetésre Charles Leclerc nyert a Ferrari hazai pályáján.

Az Olasz Nagydíj felállása felcsigázta az izgalmakat, hiszen Norris az élről, a tabellát vezető Verstappen pedig csak a 7. helyről indult, előbbi tehát adott volt az esély, hogy jókorát leharapjon a hátrányából. Stratégiailag a Red Bull választott eltérő irányt az élmezőny többi tagjától, mindkét pilótájuknak a kemény gumit rakták fel a rajthoz, a McLareneken, a Mercedeseken és a Ferrarikon a közepes abroncsot láthattuk az első etapban.

A McLaren szép csapatmunkával megtartotta az első két helyet, de a második sikánnál Piastri váratlanul megtámadta csapattársát, és a külső íven merészebbe féktávot véve meg is előzte őt. Ez olyannyira kizökkentette Norrist a ritmusból, hogy megcsúszott és a kigyorsításnál Leclerc is lehagyta – a brit tehát újfent nem tudta az élen zárni az első kört a pole pozícióból indulva. Még az első féktávon, Piastrival csatázva George Russell ment ki a menekülőútra, ezzel ő is sokat bukott, csak a 7. helyen folytatta a küzdelmet Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Verstappen mögött.

Nico Hülkenberg az RB mindkét autójával koccant, és Russell első szárnyáról is leszakadt egy kisebb darab, de ezeket leszámítva nagyobb csetepaté nem történt az első kanyarokban. A várakozásoknak megfelelően vonatozás alakult ki elöl, és sokan óvatosan adagolták a tempót, hogy vigyázzanak a gumikra, mert előzetesen az egykiállásos taktika tűnt a legkifizetődőbbnek, ahogy Monzában lenni szokott. Hamarosan kiderült, hogy a Cunoda autójában bekövetkezett sérülés komolyabb károkat okozott (vélhetően a hűtőrendszerben), a japán lett az első kieső.

Az élmezőnyben Sergio Pérez mutatta be az első előzést, a sérült autóval vezető Russellt fékezte ki a célegyenes végén a 11. körben a 7. helyért; a Mercedes rögtön ezután kihívta a versenyzőjét gumi- és orrkúpcserére.

Leclerc elkezdett lassulni, Norris felzárkózott a nyakára, mégis a McLaren döntött úgy, hogy változtat az eredeti koncepción, és a hátrébb haladó versenyzőjüket behívták a depóba a 14. körben. Leclerc-rel és Hamiltonnal, majd Piastrival lekövették a húzást, de Norris jött ki jól belőle, mert elment a Ferrari mellett. Az izgalmak fokozódtak: Sainz kint maradt a pályán, ahogy a Red Bullok is a kemény gumin, kíváncsian vártuk, mi sül ki az eltérő stratégiákból. A másik ferraris aztán szintén érkezett a depóba (a 19. körben), nála tehát az körvonalazódott, hogy ugyanúgy két bokszkiállást fog tenni, csak fáziskéséssel a többiekhez viszonyítva.

Verstappen 22 kör után állt ki a depóba, és maradt a kemény gumin, ezzel tehát biztossá vált, hogy ő is érkezni fog még egyszer. Nagyobb baj volt viszont neki, hogy a kiállásánál időt vesztett, az egyik kerék lecserélési műveleténél zavart be egy kisebb fennakadás.

A kerékcserék második fordulóját ismét Norris nyitotta, aki arra panaszkodott, hogy a bal első gumiját nagyon koptatja, és nem érti, miért. Később jött Piastri és Hamilton, a Ferrarik azonban nem, így bő 10 körrel a cél előtt kiderült, a hazaiak 19-re lapot húztak, és megpróbálják egyetlen kerékcserével teljesíteni a távot. Az ekkor az 1. helyet birtokló Leclerc-t segítette, hogy mögötte Sainz jött, aki azzal is óriási szívességet tehetett csapattársának, ha 1-2 körön át feltartja Piastrit, majd Norrist.

Ez nem nagyon sikerült, az ausztrál az 53 körös táv 45. körében húzott el Sainz mellett, majd 11 másodperces hátrányból vette üldözőbe Leclerc-t. Ebből azonban keveset tudott ledolgozni a célig, lőtávolba sem került: a Ferrari pilótája nem lassult be az egyre idősebb gumikon, és hatalmas meglepetésre győzelmet ünnepelhetett a csapata hazai pályáján a McLareneket maga mögött tartva. A wokingiak egész hétvégén a legjobb tempót diktálták, de az újabb taktikai mellényúlással megint pontokat vesztettek.

Norris így csak 6 ponttal került közelebb Verstappenhez a bajnoki tabellán, pedig Leclerc bravúrja nélkül és Piastri szívességével (csapattársa előre engedésével) számolva ez 16 is lehetett volna. Verstappen 6. lett Sainz és Hamilton mögött. Utánuk Russell, Pérez, Alexander Albon és Kevin Magnussen ért célba a többi pontszerző helyen.

Paddon magabiztosan nyerte a Ceredigion Rallyt, nagy lépést tett a címvédés felé

0

Hayden Paddon maximális pontszámot gyűjtve a Ceredigion Rallyn hatalmas lépést tett második Eb-címe felé. Andrea Mabellini első dobogós eredményét szerezte a walesi futamon Mathieu Franceschi előtt zárva. 

Hayden Paddon teljesen más szintet képviselt a walesi Ceredigion Rally első napján és eltudta kerülni a problémákat is, ellentétben riválisaival, magabiztos előnye tudatában pedig már óvatosabb vezetéssel folytathatta a vasárnapi négy szakaszon. Azonban így is 1:47.3 perc előnnyel szerezte meg idei első ERC-futamgyőzelmét az új-zélandi versenyző, akinek a walesi versenyen ez volt második győzelme 2022 után. 

A második helyért hatalmas csata zajlott és végül Andrea Mabellini került ki győztesen, aki a száraz-nedves Power Stage-en Mathieu Franceschit és a rossz gumit választó Miko Marczykot is megelőzte. 

Azt követően, hogy Chris Ingram a brit értékelés első és ERC második, míg Keith Cronin BRC 2., és ERC ötödik helyről már a vasárnapi első szakaszon kiesett, a brit értékelést Jon Armstrong nyerte a verseny korábbi kétszeres győztese, Osian Pryce és Matthew Edwards előtt. 

A brit bajnoki címért harcolók balesetével indult a Ceredigion Rally vasárnap

Az Európa-bajnokságot hét futam után Paddon 27 pont előnnyel vezeti Franceschi előtt, míg Miko Marczyk hazai versenyén, a szezonzáró Szilézia Rallyn már nem tud harcolni a bajnoki címért 40 pont hátránnyal. 

A lengyel futamot október 11-13. között rendezik. 

Nem hivatalos végeredmény

Csak az esős Power Stage dönt a Ceredigion Rally második helyéről, Franceschi nem hibázhat

0

A vasárnap délutáni első gyorsaságira megérkezett az eső Walesbe, Hayden Paddon tartja a vezető helyét, de Franceschi ismét pozíciót vesztett. 

Hayden Paddon az esős utolsó előtti szakaszt követően is magabiztos előnnyel áll a Ceredigion Rally első helyén, azonban mögé már Miko Marczyk lépett megelőzve mind Mathieu Franceschit, mind pedig Andrea Mabellinit. 

Hatalmas csata Paddon mögött a Ceredigion Rallyn

A helyenként rendkívül csúszós pályán sokat küzdöttek a versenyzők, így a Power Stage sem tűnik egyszerűen, hiszen az eső az előrejelzés szerint már nem fog ma elállni. 

Paddon előnye az utolsó előtti szakasz után 23 pont lenne Franceschi és 30 pont Marczyk előtt, így csak Lengyelországban derülne ki az idei bajnok kiléte. 

Ceredigion Rally, állás SS13 után  
1 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 1:29:19.6
2 #3 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:34.7
3 #2 Mathieu Franceschi –Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:38.9
4 #4 Andre Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:39.6
5 #6 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 evo +1:54.3
6 #11 Callum Devine –Noel O’Sullivan jr (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:59.4
7 #10 Matt Edwards – David Moynihan (GBR) Ford Fiesta Rally2 +2:14.6
8 #7 Osian Pryce – Rhodri Evans (GBR) Ford Fiesta Rally2 +2:14.8
9 #12 Meirion Evans – Jonathan Jackson (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +2:47.8
10 #22 Jakub Matulka – Daniel Dymurski (POL) Ford Fiesta Rally3 +7:17.6

Ceredigion Rally, a gyorsasági szakaszok időterve (magyar idő szerint)
Augusztus 30., péntek
19:05 SS1 Aberystwyth 1 1.34 km Paddon 1:19.8 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk
19:25 SS2 Aberystwyth 2 1.34 km Paddon 1:18.2 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Augusztus 31., szombat
09:05 SS3Brechfa 1 19.75 km Williams 10:18.8 / 1. PADDON, 2. Williams, 3. Ingram
10:25 SS4 Llyn Brianne 1 26.55 km Paddon 13:29.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
12:13 SS5 Nant y Moch 1 14.52 km Paddon 7:27.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Evans
15:01 SS6 Brechfa 2 19.75 km Paddon 10:04.2 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Devine
16:21 SS7 Llyn Brianne 2 26.55 km Paddon 13:22.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Tempestini
18:09 SS8 Nant y Moch 2 14.52 km Paddon 7:25.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Cronin
19:04 SS9 Aberystwyth 3 1.34 km Paddon 1:18.1 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
19:24 SS10 Aberystwyth 4 1.34 km Paddon 1:17.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi

Szeptember 1., vasárnap
09:33 SS11 Bethania 1 10.74 km Paddon/Mabellini 5:46.6 / 1. PADDON, 2. Franceschi, 3. Mabellini
10:35 SS12 Hafod 1 17.84 km Armstrong 9:34.4 / 1. PADDON, 2. Franceschi, 3. Mabellini
13:05 SS13 Bethania 2 10.74 km Edwards 6:15.6 / 1. PADDON, 2. Marczyk, 3. Franceschi
15:05 SS14 Hafod 2 (PS) 17.84 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények

 

Räikkönen a gyerekeit is magával vitte Monzába, két világbajnokkal és Leclerc-rel is fotózkodtak

0

Az idei Forma–1-es Olasz Nagydíj minden bizonnyal életre szóló élmény marad Kimi Räikkönen két idősebb gyerekének, Rianna és Robin Räikkönennek, akik Lewis Hamiltonnal, Max Verstappennel és Charles Leclerc-rel is találkozhattak.

Aki követte eddig az Olasz Nagydíj televíziós közvetítéseit, már bizonyára észrevette, hogy Kimi Räikkönen is ott van Monzában. A Jégembert utolsó csapata, a Sauber garázsában lehetett látni, ahogyan Mattia Binottóval, Stefano Domenicalival és az F1-es bemutatkozás lehetőségét neki 23 évvel ezelőtt megadó Peter Sauberrel beszélget, ám azt nem mutatták meg, hogy a 2007-es világbajnokot felesége, Minttu, valamint két nagyobbik gyermeke, a 7 éves Rianna és a 9 éves Robin is elkísérte.

A közösségi médiába javarészt a versenyszerűen gokartozó Robin Instagramjáról kikerült fényképekből azonban megtudhattuk, hogy a gyerekek valósággal végigturnézták a paddockot, így többek között Max Verstappennek, Lewis Hamiltonnal és Charles Leclerc-rel is fotózkodtak, sőt, Robin még a hétszeres világbajnok Mercedesébe is beülhetett. Alább a Räikkönen-család monzai pillanataiból válogattunk.

Kimi Räikkönen és felesége, Minttu érkezik a paddockba:

Räikkönen utolsó előtti csapatához, a Ferrarihoz is benézett, és ha már ott járt, beállt egy közös fotóra Leclerc-rel:

Rianna Räikkönen Hamiltonnal és Verstappennel:

Robin Räikkönen nemcsak fotózkodott a hétszeres világbajnokkal, hanem a Mercedesébe is beült:

Robin és Max Verstappen:

Robin és Charles Leclerc:

Hatalmas csata Paddon mögött a Ceredigion Rallyn

0

Hayden Paddon a Ceredigion Rally első két vasárnapi szakaszát követően is magabiztos előnnyel vezet, azonban a második helyért hárman is hatalmas csatát vívnak. 

Hayden Paddon szombat este 1:18.7 perccel vezetett Chris Ingram előtt a walesi Ceredigion Rallyn, míg a 2019-es Európa-bajnokot Mathieu Franceschi 8.7, Miko Marczyk 11.1, Keith Cronin 11.6, Andrea Mabellini pedig 14.5 másodperccel követte, így a második helyért még ádáz csata volt várható vasárnap. 

A záró nap első szakaszán azonban egyaránt balesetet szenvedett Chris Ingram és Keith Cronin, így végül Paddon megállapított eredményt kapott, ami Andrea Mabellini szakaszgyőztes eredménye volt. 

A tavalyi Európa-bajnok Paddon előnye így 1:30.8 percre nőtt a második helyre lépő Franceschi előtt, míg a francia versenyzőt Andrea Mabellini 2.4, Miko Marczyk 3.1 másodperccel követte. 

A második vasárnapi szakaszon, mely délután a Power Stage lesz Jon Armstrong autózta a legjobb eredményt, míg Paddon és Franceschi egyforma időt teljesített, így összetettben maradt változatlan maradt köztük a különbség. 

Andrea Mabellini hátránya azonban 8.4 másodpercre nőtt a francia versenyző mögött, Marczyk pedig 3 tizedre megközelítette. 

Ingram és Cronin kiesésével Callum Devine állt a brit bajnokság értékelésének első helyére, akit Jon Armstrong 7.1, Osian Pryce pedig 20 másodperc hátránnyal követ. 

Ami az Eb-címért vívott csatát illeti, jelen állás szerint Paddon előnye 20 pont lenne mindössze Franceschi előtt, míg Miko Marczyk 35 pont hátránnyal állna a szezonzáró Szilézia Rally előtt. 

Délután ismét teljesíti a mezőny a mai szakaszokat. 

A brit bajnoki címért harcolók balesetével indult a Ceredigion Rally vasárnap

Ceredigion Rally, állás SS12 után  
1 #1 Hayden Paddon – John Kennard (NZL) Hyundai i20 N Rally2 1:22:49.6
2 #2 Mathieu Franceschi –Andy Malfoy (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:30.8
3 #4 Andre Mabellini – Virginia Lenzi (ITA) Skoda Fabia RS Rally2 +1:39.2
4 #3 Mikolaj Marczyk – Szymon Gospodarczyk (POL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:39.5
5 #11 Callum Devine –Noel O’Sullivan jr (IRL) Skoda Fabia RS Rally2 +1:49.2
6 #6 Jon Armstrong – Eoin Treacy (IRL) Ford Fiesta Rally2 evo +1:56.3
7 #7 Osian Pryce – Rhodri Evans (GBR) Ford Fiesta Rally2 +2:09.2
8 #10 Matt Edwards – David Moynihan (GBR) Ford Fiesta Rally2 +2:20.0
9 #12 Meirion Evans – Jonathan Jackson (GBR) Toyota GR Yaris Rally2 +2:25.2 

Ceredigion Rally, a gyorsasági szakaszok időterve (magyar idő szerint)
Augusztus 30., péntek
19:05 SS1 Aberystwyth 1 1.34 km Paddon 1:19.8 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk
19:25 SS2 Aberystwyth 2 1.34 km Paddon 1:18.2 / 1. PADDON, 2. Mabellini, 3. Marczyk

Augusztus 31., szombat
09:05 SS3Brechfa 1 19.75 km Williams 10:18.8 / 1. PADDON, 2. Williams, 3. Ingram
10:25 SS4 Llyn Brianne 1 26.55 km Paddon 13:29.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
12:13 SS5 Nant y Moch 1 14.52 km Paddon 7:27.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Evans
15:01 SS6 Brechfa 2 19.75 km Paddon 10:04.2 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Devine
16:21 SS7 Llyn Brianne 2 26.55 km Paddon 13:22.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Tempestini
18:09 SS8 Nant y Moch 2 14.52 km Paddon 7:25.5 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Cronin
19:04 SS9 Aberystwyth 3 1.34 km Paddon 1:18.1 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi
19:24 SS10 Aberystwyth 4 1.34 km Paddon 1:17.6 / 1. PADDON, 2. Ingram, 3. Franceschi

Szeptember 1., vasárnap
09:33 SS11 Bethania 1 10.74 km Paddon/Mabellini 5:46.6 / 1. PADDON, 2. Franceschi, 3. Mabellini
10:35 SS12 Hafod 1 17.84 km Armstrong 9:34.4 / 1. PADDON, 2. Franceschi, 3. Mabellini
13:05 SS13 Bethania 2 10.74 km
15:05 SS14 Hafod 2 (PS) 17.84 km

Nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Bajnokság állása
Élő eredmények