Thierry Neuville nagy előnnyel vezeti a WRC-pontversenyt, ezért nem a győzelem lesz számára a legfontosabb az Akropolisz Rallyn, azonban riválisainak problémáját azonnal szeretné kihasználni.
Thierry Neuville kényelmes, 27 pontos előnnyel várhatja a görög Akropolisz Rallyt a WRC egyéni bajnokságának élén, ezért megteheti, hogy nem vállal túl nagy kockázatot, hanem elsősorban riválisainak hibáit szeretné kihasználni.
„Az Akropolisz Rally mindig hatalmas kihívás és nagyon hosszú verseny – mondta Thierry Neuville. – Az autóban sokat kell küzdeni a meleggel és a nehéz tereppel is. A szakaszok igen változatosak, de nagyon tetszenek és hatalmas kihívás kezelni a gumikat, valamint vigyázni az autóra is. Ahhoz, hogy jó hétvégénk legyen meg kell találni az egyensúlyt a gyors és óvatos vezetés között. A bajnokságbeli pontelőnyünk tudatában úgy szeretnénk minél több pontot szerezni, hogy nem vállalunk nagy kockázatot. Az autónk eddig nagyon erős volt a nehéz terepen, ezért bízunk bene, hogy ez így lesz Görögországban is.”
Neuville korábban ötször indult a görög versenyen és 2022-ben nyerni is tudott.
Az Akropolisz Rallyn 15 gyorsasági vár a mezőnyre, és bár a versenytáv 305.3 km lesz, az összekötő szakaszokkal együtt 1392.24 km-t kell megtenni. A versenyzők dolgát pedig nehezítheti a 32-34 fokos kánikula, amin szombaton enyhíthet csapadék.
Sébastien Ogier mindig nagyon jól tudott szerepelni az Akropolisz Rallyn, azonban nyernie utoljára 2011-ben sikerült. A nyolcszoros világbajnok idén véget vetne 13 éve tartó görög nyeretlenségének.
Az Akropolisz Rally 2013-ig állandó része volt a WRC-naptárnak, 2014 és 2018 között azonban “csupán” ERC-futam volt, majd három évig nem is tartották meg a legendás versenyt. 2021-től azonban ismét a WRC-naptárba került.
Sébastien Ogier 2009-ben indult először a görög futamon és azonnal második lett, majd 2011-ben megszerezte eddigi egyetlen győzelmét is az Akropolisz Rallyn. Dobogóra 2021-ben tudott újra állni Ogier a versenyen, amikor harmadik lett.
A francia versenyző bár részmunkaidőben tervezte az idei EWRC-futamokat, szezonja olyan jól sikerült, hogy jelenleg már a második helyen áll a pontversenyben, így végül rajthoz áll a szezon hátralévő versenyein is és megpróbálja ledolgozni 27 pontos hátrányát.
„Az Akropolisz Rally a rallysport egyik legendás versenye és mindig élveztem ott versenyezni, ezért az idei naptáramban mindig is helyet kapott – mondta Sébastien Ogier. – Karrierem kezdetén sikerült is már nyernem Görögországban, majd hosszú évekre kikerült a WRC-naptárból a verseny. Tavaly vezetni tudtunk Görögországban, azonban szombaton defektek miatt ki kellett állnunk. Bízom benne, hogy idén sikerül ismét nyernem és sikerül a legtöbb pontot megszereznem.”
Az Akropolisz Rallyn 15 gyorsasági vár a mezőnyre, és bár a versenytáv 305.3 km lesz, az összekötő szakaszokkal együtt 1392.24 km-t kell megtenni. A versenyzők dolgát pedig nehezítheti a 32-34 fokos kánikula, amin szombaton enyhíthet csapadék.
Ott Tanak számára a WRC nyári versenyei nem sikerültek elég jól, ezért csak a jó eredménnyel lesz elégedett az Akropolisz Rallyn, ahol korábban kétszer is dobogón zárt a Hyundaijal.
Ott Tanak számára éppen a nyáron rendezett gyors, murvás versenyek voltak azok, melyeken jól kellett volna szerepelni, azonban csupán Lettországban tudott dobogón zárni, a Finn Rallyn történt kieséssel pedig 31 pont hátrányba került csapattársa, a WRC-pontversenyt vezető Thierry Neuville mögött.
A 2019-es világbajnok pedig szeretne továbbra is harcolni a vb címért, ezért csak a jó eredménnyel lesz elégedett Görögországban, ahol korábban kétszer is dobogón zárt a Hyundai csapatával.
„Tetszik az Akropolisz Rally, mert a szakaszok durvábbak Portugáliánál és Szardíniánál, ráadásul lassabbak is, és ilyen körülmények között a Hyundai autója igen jól teljesített korábban – mondta Ott Tanak. – Versenyzőként nagyon élvezetes ez a verseny, annak ellenére, hogy az embert és a gépet is komolyan igénybe veszik a pályák. Tökéletes autóbeállításra van szükség, ahhoz, hogy igazán jól lehessen teljesíteni. Görögországban csak az igazán erős eredménnyel leszünk elégedettek, mivel szeretnénk tovább harcolni a vb-címért.”
Tanak korábban öt alkalommal indul az Akropolisz Rallyn, és 2021.ben, majd egy évvel később is második lett.
Az Akropolisz Rallyn 15 gyorsasági vár a mezőnyre, és bár a versenytáv 305.3 km lesz, az összekötő szakaszokkal együtt 1392.24 km-t kell megtenni. A versenyzők dolgát pedig nehezítheti a 32-34 fokos kánikula, amin szombaton enyhíthet csapadék.
Elfyn Evans idén még nem indult annyira jó rajthelyről, mint ahonnan a görög Akropolisz Rally első napján fog, a walesi versenyző pedig szeretne is élni előnyével.
Elfyn Evans bár sokáig a WRC-pontverseny második helyén állt, a Finn Rallyn történt kiesés után a negyedik helyre csúszott, így a görög Akropolisz Rallyn ebből a pozícióból is rajtolhat az első napon. Ez komoly előnyt jelenthet számára az előtte induló riválisaival szemben, az előnyt pedig szeretné is kihasználni.
„Az Akropolisz egy olyan verseny, ahol a körülmények kemények lehetnek, de ennek ellenére a tempó mindig nagy – mondta Elfyn Evans. – Görögországban hosszú hét vár ránk néhány hosszú nappal, úgyhogy nagy szerepet kap a kitartás, ráadásul nagyon meleg is lesz. Tavaly szombaton némi bajba kerültünk, de így is sikerült a dobogón végeznünk. Szokás szerint mindent beleadunk, és a lehető legjobb eredményre törekszünk. A Finn Rally nem úgy alakult, ahogy elterveztük a jó kezdés után, de a kieséssel legalább az idei legjobb helyről indulhatunk egy murvás versenyen, ezért meg kell próbálnunk a legtöbbet kihozni a helyzeti előnyünkből.”
A walesi toyotás 36 pont hátránnyal várja az Akropolisz Rallyt Thierry Neuville mögött, és korábban négy alkalommal indult az Istenek Versenyén, ahol legjobb eredményét tavaly érte el, amikor második lett.
Az Akropolisz Rallyn 15 gyorsasági vár a mezőnyre, és bár a versenytáv 305.3 km lesz, az összekötő szakaszokkal együtt 1392.24 km-t kell megtenni. A versenyzők dolgát pedig nehezítheti a 32-34 fokos kánikula, amin szombaton enyhíthet csapadék.
Andrea Stella kijelentette, meg fogják nézni, hogy mindkét pilóta betartotta-e a házon belüli szabályokat, amelyeket adott esetben át is alakíthatnak. A McLaren csapatfőnöke elismerte, igenis van esély az egyéni bajnoki címre, ennek ellenére nem mérlegelték a csapatutasítást, melynek révén megcserélhették volna a sorrendet Lando Norris és Oscar Piastri között.
Bár a McLaren 8 pontra megközelítette a Red Bullt a konstruktőri bajnokságban, és meglepetés lenne, ha Bakuban nem előznének, Lando Norris pedig ugyanennyi egységet hozott Max Verstappenen, a wokingi alakulat számára összességében kihagyott ziccernek számít az Olasz Nagydíj. A Ferrari ugyanis stratégiailag felülmúlta őket Charles Leclerc-rel, ráadásul a két versenyző „rossz” sorrendben ért célba.
Ez utóbbi elsődleges oka, hogy Oscar Piastri az 1. körben megelőzte csapattársát a Roggia-sikánban, és átvette a vezetést. Az egyéni tabella állását ismerve már ez is meglepő fejlemény volt, de a McLaren később is hagyta volna őket csatázni. Az első bokszkiállás után ugyanis Norrisszal közölték, hogy a „papajaszabályokat” betartva harcolhat az ausztrál versenyzővel, más kérdés, hogy aztán erre nem volt esélye. Hogy mik ezek az előírások? Azon túl, hogy nyilvánvalóan a csapat házon belüli játékszabályairól van szó, Andrea Stella nem adott részletes magyarázatot, azt viszont elmondta, hogy a történtek fényében átalakíthatják.
„A pilótákkal meg kell majd vizsgálnunk, hogy megértsük az álláspontjukat, és aztán együtt kiértékeljük, hogy teljes mértékben megfeleltek-e a szabályoknak, vagy sem – nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke egy sajtóbeszélgetésen. – Levonjuk a levonandó tanulságokat, majd úgy alakítjuk ki a »papajaszabályokat«, hogy a továbbiakban a lehető leghatékonyabban tudjuk hajszolni a konstruktőri és az egyéni bajnokságot. Most ugyanis már abban a helyzetben vagyunk, hogy el kell ismernünk, nemcsak a gyártók pontversenyét kell néznünk, hanem a pilótákét is: a mi autónk teljesítményét és a Red Bull küszködését látva egyértelműen lehetséges [a győzelem]. Ha csapatként mindkettőt el tudjuk érni, akkor az istállónak és Landónak is olyan körülményeket kell teremteni, hogy mindkét címért harcolhassunk.”
Azonban egyik téren sem hozták ki a maximumot a futamból. Persze stratégiai kérdésekben előfordul, hogy rossz döntés születik, az viszont már vethet fel kérdéseket, hogy Piastrival miért nem adatták át a második helyet Norrisnak, amikor látták, hogy nincs sansza utolérni Leclerc-t. Stella elmondta, hogy ilyesmi még csak fel sem vetődött.
„Ezt nem mérlegeltük – válaszolta az olasz szakember az erre vonatkozó kérdésre. – A futam során gondolkodtunk, hogy Landónak más módon adjunk lehetőséget, de a csere nem merült fel, mert próbáltunk minél nagyobb nyomást gyakorolni Leclerc-re, hogy végül problémái legyenek a bal első [gumijával], például egy blokkolás az egyik sikánban.”
Ez azonban végül nem történt meg, és a monacói pilóta elvitte a győzelmet a hétvége során egyértelműen a legjobb tempót produkáló McLaren elől, míg Piastri maradt Norris előtt. Ennek következtében a brit versenyző 62 pontra csökkentette a hátrányát Verstappen mögött, és ha ilyen ütemben folytatja a különbség lefaragását, akkor az idény végén megelőzi riválisát, de erre egyáltalán nincs garancia.
Az első WHB Győr Rallyt megnyerte, a másodikon is győzni szeretne Csomós Miklós, ám a fő célt, a bajnoki címet is szem előtt tartja, és emiatt nem akar kockáztatni a II. WHB Győr Rallyn.
„Mondhatnám azt, hogy a tavalyi eredmény a cél, de tudom, hogy nem lesz ilyen egyszerű. Jó versenyt szeretnék, azt, hogy évezzük, tanuljuk az autót, legyen sok néző és hibamentes futam” – összegzi Mixi azt, hogy mit vár az idei győri versenytől. Aztán az autó tanulásának szükségességét bővebben is megmagyarázza.
„Ennyi év tapasztalattal nem gondolom, hogy sokat kell tanulnom, de azért az RS minden része egy picit más. Valójában azt hittem, sokkal egyszerűbb lesz a váltás. Ebben az is közrejátszott, hogy félbeszakadt az Eb-projekt és így kevesebbet tesztelünk. Most is csak a Rábaringen megyünk pár kört a verseny előtt. Egy teljes napos teszten még nem vagyunk túl, ahol több dolgot is kipróbáltunk volna, rugócserén kívül más setupot még nem próbáltunk ki.”
Se verseny, se teszt, de akkor mit csinál a pilóta a nyáron? Másfél hónap szünet – igaz szinte elviselhetetlen kánikulában-, talán elég a kikapcsolódásra.
„Sajnos nem a ralival foglalkoztam. A vállalkozásunkban dolgoztam, voltunk picit nyaralni is, próbáltunk kikapcsolódni, hiszen az elmúlt években elég feszített volt a menetrend. A meleget sajnos nehezen bírom, ezt a klímás irodában könnyebb elviselni mint a versenyautóban, de a persze ha ezen múlna, akkor csak forró nyári futamokon is elindulnék, mert a versenyautóban bármilyen hőséget kibírunk, csak mehessünk” – nevet Mixi.
Hiába a lazább megközelítés, a bajnoki cím azonban mégis komoly tét, és a duplázás sem hangzik rosszul Győrben.
„Attila és én sem vesszük félvállról a versenyt, de azt megtanultuk, hogy ha nagyon ráfeszülünk, akkor úgysem az jön ami kell. Most Fehérváron is korán szereztünk két defektet, és ha emiatt idegeskedtünk volna, akkor nem sikerül ennyire feljönni. Mostanában már így állunk a versenyekhez és ez remélem ezúttal is meghozza majd a gyümölcsét.”
Mixiék mindig figyelmet fordítanak a szurkolókra, ez Győrben is így lesz, próbálják minden szinten kiszolgálni a nézőket, főleg a városi gyorsaságin.
„A tavalyi versenyen meghatározó volt számomra, hogy mennyien kint voltak. Épp emiatt kicsit sajnálom, hogy mérik az időt, mert így kell némi előny, hogy a nézőket is szórakoztatva fel tudjunk áldozni néhány másodpercet azért, hogy nekik is autózzunk. Szokás szerint a szervizparkban is várjuk őket” – mondja Mixi, és azt is elárulta, hogy az RS ablakán is kifér a kezük, így tudnak integetni a rajongóknak, ezt már Székesfehérváron kipróbálták Nagy Attilával.
Új év, új pályák, a II. WHB Győr Rallyn nem csak új szakaszok várják a versenyzőket, hanem a korábbi gyorsaságik is más kombinációban kerültek az itinerbe. Természetesen ennek Mixi is örül.
„Az Eb-n is folyamatosan újdonságokkal találkozunk, így ez nekünk talán nem lesz nagy probléma, az új pályáknak pedig mindig örülünk mi versenyzők és azt hiszem a nézők is profitálnak ebből. Látva azt, hogy a bajnokságban van egy pici előnyünk, emiatt nem kell semmi meggondolatlanságba belemennünk, ezért ha az utolsó két futamon csak a dobogóra jutunk és nem sikerül nyerni, akkor sem leszünk elégedetlenek, hiszen ez elegendő lesz a fő cél eléréséhez.”
A raliban a szeptember már a felkészülést jelenti a következő szezonra, aki elkésik, hátrányba kerül. Tudja ezt Mixi és Ati is, gőzerővel dolgoznak a 2025-ös éven.
„Az ERC-be szeretnénk visszatérni, ezen dolgozunk. Ez nem azt jelenti, hogy leértékeljük az ORB-t, hiszen nagyon erős a bajnokságunk és nagyon szeretünk itthon versenyezni, de mégis az Eb a fő cél” – mondja Mixi, és azt a felvetést is alátámasztja, hogy ők már az ERC mezőny részesei, és hiányoznak onnan a többieknek.
„Jó volt, hogy most a Barumon is sokan megismertek, pedig nem volt rajtunk overall. Várnak vissza minket, a versenyzők, a promóter és a rendezők is. Rengeteg megkeresést kapunk, most is hívtak Lengyelországba, jött más megkeresés is, ahol szinte mindent felajánlottak, csak menjünk, és ezek nagyon jól esnek. Próbálunk ezekkel élni, remélem sikerül, de előbb Győrben kell helytállnunk!”
A Győr Rallyval egyidőben rendezik a horvát Kumrovec Rallyt is, mely a Horvát Rally Bajnokság mellett Mitropa Kupa, a CEZ és az Alpok-Adria Kupa versenye is lesz. Az aszfaltos rendezvényre pedig 13 magyar páros nevezett.
Hétvégén 11 gyorsasági szakaszon és 101.96 km-es versenytávon kerül megrendezésre a horvát Kumrovec Rally, mely a horvát nemzeti bajnokság, a horvát nemzetközi bajnokság, a Mitropa Kupa, a CEZ és az Alpok-Adria Kupa versenye is lesz.
Az aszfaltos futamra 97 páros nevezett, köztük 13 magyar kettős.
Kovács Antal és Istovics Gergő Rally2-es Hyundaijal, Hadik András és Juhász István Rally2-es Forddal, László Zoltán és Balázs Zsolt Rally2-es Skodával lesz látható.
Szilágyi János és Balai Róbert Rally4-es Peugeot-val, Merencsics Árpád és Gerebitz Márkó Rally4-es Forddal, Kocsis Imre és Bakos István Citroen C2 R2 Max-szal, Páhi Csaba és Rezgő Erik Ford Fiesta Protóval, Locher János és Somogyi Tamás Peugeot 106 S16-tal, Zsebe Gábor és Zsebe Dávid Skoda Feliciával, Kovács Zsolt és Szántai János Citroen C2 R2-vel, Mang Huba és Béres “Unicum” Attila Skoda Favorittal, Belső Lajos és Belső Kristóf Suzuki Swifttel, Hinger Dávid és Hoffmann Hanna Lada VFTS-sel áll rajthoz.
A Ferrari a huszadik monzai győzelmét szerezte meg vasárnap, amivel tovább javították saját rekordjukat; Lando Norris még mindig nem tudott pole pozíciót első körös vezetésre váltani; míg Lewis Hamilton a korábbi győzelmek ellenére az elmúlt öt-hat alkalommal kifejezetten gyengén szerepelt az Olasz Nagydíjon saját magához képest. Az F1 hivatalos honlapján megjelent cikk alapján, de azt némileg kiegészítve összegyűjtöttük az elmúlt hétvége statisztikai érdekességeit.
A Ferrari győzelmével kijelenthető, hogy az utolsó három futamot három különböző csapat nyerte – és ebben nincs benne a Red Bull, hiszen a maranellóiak mellett a McLarenről és a Mercedesről van szó.
Charles Leclerc Max Verstappen, Lewis Hamilton és Lando Norris után a negyedik olyan versenyző lett a mezőnyben, aki idén egynél több futamon tudott diadalmaskodni.
Leclerc győzelme napra pontosan öt évvel azután született meg, hogy 2019-ben először nyert a tifosi előtt.
Leclerc zsinórban harmadik dobogóját szerezte meg (bár Spa-Francorchamps-ban ez csak utólag derült ki), ami idén már másodszor sikerül neki. Érdekesség, hogy a Spához, Zandvoorthoz és Monzához hasonlóan Miamiban, Imolában, illetve Monacóban is két harmadik hely után jött a diadal.
A Ferrari a huszadik monzai győzelmét szerezte meg konstruktőrként, amivel először fordult elő, hogy egy gyártó hússzor nyerjen egy adott pályán. A vonatkozó ranglista második helyén egyébként a McLaren áll a tizenöt monacói sikerével.
Ez volt Leclerc második győzelme az Olasz Nagydíjon, amivel az örökranglistán utolérte a világbajnokság bevezetése előtt (is) versenyző Luigi Fagiolit és Rudolf Caracciolát, valamint Phil Hillt, John Surteest, Jackie Stewartot, Clay Regazzonit, Niki Laudát, Ayrton Sennát, Damon Hillt, Juan Pablo Montoyát, Fernando Alonsót és Max Verstappent.
Ez volt a McLaren első monzai dobogója az emlékezetes 2021-es kettős győzelem óta.
A Magyar Nagydíj után másodszor fordul elő az idényben, hogy a McLaren mindkét pilótája pezsgőzhet egy futam után. Ahogyan most, úgy akkor is Oscar Piastri végzett előrébb.
A legutóbbi öt versenyen a McLaren pilótái bizonyultak a legeredményesebbnek, mindketten 85 pontot gyűjtöttek ebben az időszakban.
Norris pályafutása ötödik pole pozícióját szerezte meg, de ezek közül egyszer sem az élen fejezte be az első kört.
Carlos Sainz zsinórban hetedik (a spielbergi sprintet is beleszámolva nyolcadik) alkalommal zárt a legjobb hatban, de ebből csak egyszer, a Red Bull Ringen állhatott dobogóra.
Lewis Hamilton 2018-ban nyert és 2019-ben állt dobogón legutóbb Monzában. Azokat a pályákat figyelembe véve, amelyek ebben az időszakban minden évben részei voltak a versenynaptárnak, ilyesmi csak az Olasz Nagydíj helyszínéről mondható el.
Verstappen a legutóbbi négy futamból mindössze egyszer állhatott dobogóra. Ezt már a spái verseny után is ki lehetett jelenteni, azelőtt viszont 2020-ban volt utoljára ilyen rossz időszaka.
Ahhoz képest, hogy a címvédő tavaly itt döntötte meg Sebastian Vettel (és bizonyos értelmezések szerint Alberto Ascari) rekordját, és nyerte meg sorozatban a tizedik F1-es futamát, ezúttal csak hatodik lett, 37,932 másodperccel elmaradva a győztes idejétől.
Sergio Pérez zsinórban a tizenegyedik alkalommal futott be pontszerzőként Monzában, ami a leghosszabb, jelenleg fennálló sorozat.
Alexander Albon a silverstone-i után a monzai fordulóan is „ismételt”, vagyis a tavalyi futam után idén is pontot szerzett.
A Williams zsinórban harmadszor gyűjtött pontot az Olasz Nagydíjon, ráadásul mindannyiszor egy kilencedik hellyel. Ilyen téren a csapat legeredményesebb pályájáról van szó a 2022-es idény kezdete óta.
A következő fordulót eltiltása miatt kiülni kényszerülő Kevin Magnussen nem kevesebb mint tíz év után ért célba pontszerzőként Monzában.
Filip Kohn már a Barum Rallyn bebiztosította a Fiesta Kupa bajnoki címét, míg a walesi Ceredigion Rallyn a harmadik hely is elég volt számára a bajnoki címhez.
Filip Kohn már a Barum Rallyn megnyerte a Fiesta Kupát, így indulhat a Közép-Európa Rally WRC3-as kategóriájában. Azonban a cseh versenyző bebiztosíthatta volna az ERC3-as bajnoki címet a walesi Ceredigion Rallyn is, amennyiben sikerül legalább a harmadik helyen zárnia, miután legfőbb bajnoki riválisa, a török Kerem Kazaz kihagyta az ERC hetedik futamát.
Kohn pedig már a péntek esti szuperspeciál szakaszok után vezetett az ERC3-ban, szombaton azonban a nyitó szakaszon a négy fős mezőny negyedik helyére csúszott.
Az első helyet ekkor Eamonn Kelly vette át, aki egészen a vasárnapi második szakaszig tartotta a helyét, ekkor azonban borult és kiesett. Így Jakub Matulka vette át a vezetést lengyel honfitársa, Michal Chorbinski előtt, míg Kohn a harmadik helyre állt.
Ez az eredmény pedig már nem is változott a végső célig, így Matulka első győzelmét szerezte a kategóriában, Kohn pedig 30 pontos előnyre tett szert harmadik helyével, így bebiztosította a bajnoki címet.
“Nem lett volna időnk és pénzünk sem, hogy elmenjünk még a lengyel Szilézia Rallyra is, ezért szerettük volna már most bebiztosítani a bajnoki címet – mondta a cseh Filip Kohn az ERChivatalos oldalának. – Nagyon örülünk, hogy sikerült megszerezni a bajnoki címet, sokat fog segíteni a következő szezonokban ez a siker.”
A Brit Rally Bajnokság bajnoki címét már a Ceredigion Rally vasárnapi szakaszain megszerezhette volna Chris Ingram, azonban az ő és Keith Cronin kiesésével végül William Creighton maradt a bajnokság első helyén, a szezonzárón pedig négyen esélyesek az év végi első helyre.
A Ceredigion Rally szombati és vasárnapi szakaszain is külön lehetett pontot szerezni a Brit Rally Bajnokság értékelésében, és az első napot Chris Ingram nyerte Keith Cronin előtt, míg a versenyt a bajnokság éléről kezdő William Creighton két defekt és egy kicsúszás után csak a 11. helyen zárt.
Így Ingram átvette a bajnoki első helyet Cronin előtt, és amennyiben Cronin vasárnap legfeljebb harmadik lett volna Ingram megszerezte volna a bajnoki címet.
Ehelyett Ingram és Cronin is kiesett a vasárnapi első szakaszon, a második napot pedig Creighton nyerte a 20 másodperces büntetést kapó Jon Armstrong és Matthew Edwards előtt.
Így a bajnokságban Creightonnak sikerült megőriznie 1 pontos előnyét Ingram előtt, de a szezonzáró Cambrian Rallyn még 18 pont hátránnyal Osian Pryce, valamint 21 pontos hátránnyal Cronin is esélyes lehet a bajnoki címre október végén.