back to top
2024. november 29. 16:50
Kezdőlap Blog Oldal 86

A WRC3 tavalyi bajnoka nagy lépést tett első finn bajnoki címe felé

0

A WRC3 tavalyi bajnoka, Roope Korhonen idei harmadik győzelmét szerezte a Finn Rally Bajnokságban és a Future Rally megnyerésével komoly lépést tett első finn bajnoki címe felé. 

Roope Korhonen 13 pont előnnyel várhatta a hétvégi Lahtiban rendezett Future Rallyt a tavalyi bajnoki Teemu Asunmaa előtt. 

Az idei hatodik finn bajnoki első három szakasza után még a második helyen állt a tavalyi WRC3-as bajnok, azonban a második nap második szakaszától az élre állt és helyét meg is tudta tartani a célig, végül pedig 14.1 másodperc előnnyel meg is szerezte idei harmadik sikerét Asunmaa előtt, míg a harmadik helyen Benjamin Korhola ért célba. 

Korhonen ezzel a sikerrel 20 pontra növelte előnyét a bajnokságban, így a szezonzáró októberi Kitee Rallyn elég hat pontot szereznie, hogy megnyerje első nemzeti bajnoki címét. 

A Future Rally Historic Rally Trophy mezőnyében az idei első versenyén induló Jari Huttunen tudott nyerni Topi Luhtinen navigálásával egy Ford Escort RS1800 MkII-vel.

Lettország után Észtországban is nyerni tudott a norvég szupertehetség

0

A 17 éves Karl Peder Nordstrand azt követően, hogy megszerezte első idei győzelmét Lettországban, a hétvégén észt bajnokin aratott rajt-cél győzelmet. 

Karl Peder Nordstrand lehet a norvég rallysport következő nagy sikereket elérő versenyzője, aki tavaly óta 325 lóerős Skoda Fabiával versenyez a Lett Rally Bajnokság versenyein, melyek között vannak olyanok is, melyeket az észt bajnokság futamával együtt rendeznek meg. 

A 17 éves szupertehetség azt követően, hogy a lett Césis Rallyn megszerezte idei első győzelmét, a hétvégén már a lett Humus Rallyn tudott rajt-cél győzelmet aratni. 

Nordstrand tehát végig vezetve végül 24 másodperccel előzte meg a Hyundai i20 Protoval versenyző Egon Kaurt és közel egy perccel a Skoda Fabia Rally2 evóval induló Priit Koikot. A negyedik helyen ért célba az Észt Rally szervezőbizottságának vezetője, Urmo Aava, aki egy Subaru Imprezával állt rajthoz. 

Nordstrand a lett értéjkelést 2 perc előnnyel nyerte a Rally2-es Hyundaijal induló török Kerem Kazaz előtt, míg a harmadik helyen a lett bajnokság éllovasa, Emils Blums ért célba Evo IX-es Mitsubishivel. 

Váratlan esély Mick Schumacher előtt, akár már Monzában újra az F1-ben láthatjuk őt

0

Miután az Alpine ajtaja Jack Doohan előléptetésével – legalábbis egyelőre – bezárult előtte, Mick Schumachernek az Audi (egyelőre még Sauber) maradt az egyetlen reális esélye arra, 2025-ben visszatérjen a Forma–1-be. Ám a Holland Nagydíjon történtek a hírek szerint váratlan lehetőséget adhatnak a 24 esztendős pilótának.

Logan Sargeant 14 perccel a Holland Nagydíj harmadik szabadedzésének kezdete után rátette a Williams jobb oldali kerekeit a hármas kanyar vizes kijárati kerékvetőjére, aminek következtében elveszítette az uralmat az FW46-os felett, majd nagy sebességgel a védőkorlátnak csapódott. A becsapódástól az autó motorja és váltója is sérült, a váz azonban csodával határos módon nem, ám az amerikai pilótának így is ki kellett hagynia az időmérő edzést.

Ami pedig a Williams szempontjából a legnagyobb gond, hogy Sargeant jó néhány alkatrészt kukázott a csapat idei első nagy fejlesztési csomagjából, amit a grove-iak a Holland Nagydíjon vetettek be. „Több száz órát öltünk a fejlesztésbe, a jelek szerint működik, de csak néhány darab van az elemekből. Tényleg a legrosszabb időzítés, amikor apró darabonként elhozod a fejlesztést, majd a pályán a falban végzi” – idézte a Racefans James Vowles-t, a Williams csapatfőnökét.

A baleset:

A szezon végéig sem húzza?

Noha Vowles még a baleset előtt nagyon pozitívan beszélt a Williamstől az év végén távozó – a nyári szünet kezdetekor bejelentették Carlos Sainz leigazolását – Sargeantről, és elmondta, hogy az amerikai versenyző folyamatosan fejlődik, és különösen a hétvégéit építi fel sokkal jobban, mint a kezdetekben (most pont ennek az ellenkezőjét bizonyította), a baleset után rögtön olyan sajtóhírek kaptak szárnyra, amelyek szerint már a jövő hétvégi Olasz Nagydíjon más ülhet a helyére.

Természetesen nem a Ferrarival az év végéig szerződésben álló Carlos Sainz fogja előbbre hozni williamses debütálását, az Auto Motor und Sport ugyanis arról ír, hogy a Williamsszel már tavaly is szóba hozott Mick Schumacher kaphatja meg az ülést. Noha Vowles a német szaklapnak elmondta, hogy nem érzelmi alapon fog döntést hozni – ebben az esetben Schumacher toronymagas esélyes lenne, hiszen a csapatfőnök a Mercedesnél dolgozott együtt az apjával, akit nagyon sokra tart –, azt is elismerte, hogy mostanra betelt a pohár, az AMuS szerint pedig a jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyző, mellette a Mercedes harmadik számú pilótai feladait ellátó Mick Schumacher is esélyes az ülésre. Vowles-t nem sokkal a harmadik szabadedzés vége után Toto Wolff irodájába menet látták…

Mick Schumacher meglepetést okozott az F1-es teszten

Az valószínűnek tűnik, hogy amennyiben Sargeantet leváltják, azt Monza előtt lépik meg, mert az olasz pálya jó terep a bemutatkozásra, ellenben az utána következő Baku-Szingapúr kettőssel. Ugyanakkor nem Mick Schumacher lehet az egyetlen jelölt, és ha a kiszemelt nem Mercedes-motoros csapattal áll szerződésben jelenleg, Vowles-nak akkor is beszélnie kellene Wolffal. Az AMuS és Erik van Haren elismert holland újságíró ezért a Red Bull-tartalék Liam Lawson nevét is bedobta – utóbbi szerint Vowles a Red Bullhoz is elment Zabdvoortban, hogy érdeklődjön az új-zélandi felől –, jóllehet, ő is csak ideiglenes megoldást jelentene, lévén 2025-ben a csapat az Albon-Sainz kettőssel versenyez.

És akkor itt van még a Williams saját juniorja, az F2-ben versenyző Franco Colapinto is, de nem tűnik valószínűnek, hogy Vowles újoncnak adna lehetőséget. Persze őt legalább nem másnak tréningeznék, hiszen ebben a helyzetben fennáll az esély arra, hogy bárkivel is váltják le Sargeantet, jövőre máshol fog versenyezni, és más csapat profitál majd az idén a Williamsszel szerzett tapasztalataibó – Lawson esetében tulajdonképpen a Red Bullt segítenék a grove-iak, míg Mick Schumacher autóba ültetésével potenciálisan az Audit. Schumacher szerepeltetése ugyanakkor kisebb kockázatot rejtene magában ilyen szempontból, hiszen Helmut Marko szavai alapján Lawson biztosan versenyezni fog valahol jövőre, míg Schumacher esetében ez a sansz jóval kisebb.

Az autótörős múltja persze a 25 esztendős versenyző ellen van, ám két éves tapasztalata viszont mellette, a Mercedes és az Alpine – utóbbival teljesített, Jack Doohannel közös tesztjéről a hírek szerint a Williams is kért adatokat – révén pedig Vowles pontosan képben lehet arról, hogy mit várhat a hétszeres világbajnok fiától. Amennyiben Toto Wolffon és a Mercedesen múlik, alighanem már most oda lehetne adni Sargeant ülését a németnek, így már csak az a kérdés, hogy Vowles miként gondolkodik.

Nem sokon múlt, hogy a Magyar Nagydíjon váratlan pilótacsere szemtanúi lehessünk

Kishíján sikerült bravúrt elérnie a korai probléma után Érdinek a drámai Lahti Rallyn

0

Mintha a Finn Rally ismétlődött volna meg a Historic Eb finn versenyén, annyi drámai fordulat történt a Lahti Rallyn, ahol ifj. Érdi Tibor és Kerék István csaknem bravúrt hajtott végre, de az utolsó szakaszon a magyar párost is elérte a baj. 

Pénteken és szombaton rendezték a finn Lahti Rallyt, mely a Historic Eb hatodik futama volt. A verseny során 12 gyorsasági és 139.54 km versenytáv várt a mezőnyre, köztük az ifj. Érdi Tibor – Kerék István, a Jari-Matti Latvala – Janni Hussi, valamint a Zippo Nicolas Arena kettősökre. 

Latvala elsődleges célja a tavalyi győzelem megismétlése lett volna, míg a magyar és olasz párosok a Historic Eb abszolút bajnoki címéért folyttatták volna a csatát. 

Sajnos Érdiéknek már az első gyorsaságin komoly problémájuk akadt a gyújtással, és bár sikerült célba érniük, csaknem 6 percet vesztettek az akkor még élen álló Latvalával szemben. 

A második szakaszon aztán Latvala is bajba került és bár sikerült a Toyota Celicát célba vinniük műszaki hibával is, a szakaszt követően kiállni kényszerültek.  

Ekkor Ville Silvasti és Risto Pietilainen vette át az Eb értékelés első helyét, azonban az Audi Quattro A2-vel induló finn kettős sem sokáig örülhetett a vezetésnek, a harmadik gyorsaságin baleset miatt kiestek. 

Az első nap felénél így a norvég Petter Fausko és Leif-Arne Neset állt az élen Opel Kadettel, míg Zippoék a hatodik helyen 56.9 másodperc hátránnyal. Érdiéknek ekkorra már sikerült 4:10 percre csökkenteni hátrányukat két szakasz győzelemmel. 

A magyar kettős mindent beleadott délután is, minden szakaszt nyertek és a nap végére már 1:50.3 percre csökkentették hátrányukat és felzárkóztak Zippo mögé 1 perc különbséggel. 

Fauskonak sem sikerült megtartani a vezető helyet, a nap utolsó szakaszán műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek, így az első nap után a brit Ernie Graham és Anna Graham vezetett Ford Escort RS 1800 MkII-vel. 

A második nap hat gyorsasági szakaszára Latvala is visszatért szuperrallyval és minden szakaszt nyerni is tudott Toyota Celicájával. 

A támadást azonban folytatták Érdiék is, folyamatosan második időket autózva Latvala mögött, az utolsó előtti szakasz végére sikerült átvenniük a vezetést Grahaméktől! 

A záró szakasz azonban mégsem úgy sikerült, ahogy Érdiék szerették volna, mivel a Ford Sierrában váltó probléma lépett fel és 2 km-rel a cél előtt megszűnt a hajtás is, így végül nem sikerült célba érniük. 

A versenyt végül Grahamék nyerték, míg a Historic Eb élén álló Zippoék az ötödik helyen értek célba. 

A Historic Eb szeptember végén az olasz Elba Rallyval folytatódik. 

A sztárgolfozóval közösködő, pizzafutárnak hitt Schumacher csapattársát is megdöbbentette 33 éve

0

Michael Schumacher Forma–1-es bemutatkozásának évfordulója kapcsán felidéztük a német pilótával kapcsolatban azokat a történeteket, amelyek talán kevésbé elcsépeltek.

1991. augusztus 25-e alighanem sok egykori Michael Schumacher-drukkernek emlékezetes, vagy legalább ismert dátum, hiszen ezen a napon indult élete első Forma–1-es futamán a németek későbbi hétszeres világbajnoka. Noha az időmérős remeklés után remek rajtot vett, a verseny néhány száz méter után a kuplung meghibásodása miatt véget ért. Ám az 1991-es Belga Nagydíj hétvégéje ettől még előrejelezte, hogy alighanem egy leendő világbajnok érkezett meg a mezőnybe.

Aki a leginkább a saját bőrén érezte ezt, az Andrea de Cesaris, Schumacher aktuális csapattársa a Jordannél, aki nem hitt a szemének azt látva, hogy mire képes a zöldfülű német. Hogy mit látott, arról alábbi cikkünkben emlékeztünk meg részletesen Schumacher debütálásának tavalyi, 32. évfordulóján.

Schumacher első F1-es csapattársa nem értette, amit lát, csak hajtogatta, hogy „ez nem lehetséges”

De nem a bemutatkozó hétvége története az első elképesztő sztori, ami fennmaradt a sportautó-világbajnokságban már nevet szerző Schumacher F1-es szárnypróbálgatásai kapcsán, hiszen még ennél is hihetetlenebb az a két történet, ami első silverstone-i gyárlátogatását, illetve az első tesztjét övezi. Ezekről alább olvashat.

Túlórázó csapata elsőre pizzafutárnak nézte Michael Schumachert

Elképesztő sztori látott napvilágot Michael Schumacher F1-es bemutatkozásáról

Evans zárta a Toyota tesztjét az Akropolisz Rally előtt, Sordo a Hankook gumijait próbálta ki (videó)

0

A Toyota Gazoo Racing Akropolisz Rally előtti tesztjét Elfyn Evans zárta Takamoto Katsuta és Sébastien Ogier után, míg a Hyundai részéről Dani Sordo a Hankook gumijaival ismerkedett Görögországban.

Ez a hét az Akropolisz Rally előtti tesztekről szólt, hiszen a Hyundai, az M-Sport és a Toyota is igyekezett felkészülni Görögországban a WRC következő versenyére.

A Toyota részéről Elfyn Evans tesztelt az utolsó napon.

Dani Sordo pedig a Hankook 2025-ös gumijaival ismerkedett a görög körülmények között.

Stig Blomqvist 40 évvel ezelőtt örökre beírta magát a WRC történelmébe

0

A WRC-ben csupán két svéd versenyző tudott világbajnoki címet szerezni, Björn Waldegard 1979-es elsőségét csupán Stig Blomqvist tudta megismételni, 1984-ben. 

A WRC történelmében több nagyszerű svéd versenyző is letette névjegyét, azonban örökre csupán Björn Waldegard és Stig Blomqvist tudta beírni magát a világbajnokság történelem könyvébe, miután előbbi 1979-ben az első egyéni vb címet nyerte meg, majd 1984-ben Blomqvist is vb címet szerzett. 

Az 1984-es WRC-szezon 12 versenyből állt, azonban a gyártók bajnokságában a Svéd Rally és Elefántcsontpart Rally nem számított. 

A szezont Walter Röhrl tudta győzelemmel kezdeni a Monte-Carlo Rallyn a B-csoportos Audi Quattro A2-vel, majd a német gyártó sikereinek számát Stig Blomqvist gyarapította a Svéd Rallyn, ahol már hetedik győzelmét aratta, amivel azóta is a havas verseny legsikeresebb pilótája. A szezon harmadik versenyén már a harmadik győztes ünnepelhetett Hannu Mikkola személyében, aki ugyancsak az Audi versenyzője volt. 

A szezon negyedik versenyéig kellett várni az első nem audis sikerre, a kenyai Szafari Rallyt Björn Waldegard Toyotával tudta megnyerni, majd Markku Alén vezette sikerre a Lanciát a Korzika Rallyn. 

Stig Blomqvist azonban Svédország után a görög Akropolisz Rallyn visszatért a győztes útra és Új-Zélandon, majd Argentínában is nyerni tudott, amivel hatalmas lépést tett az első vb címe felé. 

Az akkor 38 éves svéd versenyzővel elsősorban audis csapattársa, Hannu Mikkola tudott lépést tartani, a finn versenyző portugál győzelme után Kenyában a harmadik lett, majd Görögországban és Argentínában is Blomqvist mögött végzett a második helyen, míg Új-Zélandon harmadik lett. 

A szezon kilencedik futamán, Finnországban azonban amíg Blomqvist nyerni tudott, addig Mikkola kiesett, majd a finn versenyző kihagyta a Sanremo Rallyt is, itt azonban a svéd versenyző sem tudott célba érni.

A szezon végére az utolsó előtti futamon, Elefántcsontparton került pont, ahol Mikkola hiába lett második Blomqvist mögött, a svéd versenyző Björn Cederberg navigálásával bebiztosította egyetlen vb címét. 

A szezonzáró Brit Rallyn így Blomqvist már nem is állt rajthoz, Mikkola pedig a Peugeot-os Ari Vatanen mögött a második helyet szerezte meg, amivel sikerült megelőzni a bajnokságban Markku Alént, így a második helyen zárt év végén. 

A gyártók bajnokságát is az Audi nyerte meg a Lancia előtt, míg a harmadik a Peugeot lett.

Hamiltont idiótának nevezték, majd kiesett a Q2-ben, Norris legyőzte Verstappent Zandvoortban

0

Lando Norris nagy előnnyel szerezte meg a pole pozíciót a Holland Nagydíj időmérőjén Max Verstappen és Oscar Piastri előtt. Carlos Sainz és Lewis Hamilton már a Q2-ben kiestek, a hétszeres világbajnok ellen ráadásul vizsgálat is indult.

Felhős, de száraz időjárási körülmények kezdődött meg a Holland Nagydíj időmérője Zandvoortban. A legrelevánsabb második szabadedzés alapján előzetesen a Mercedesek és a McLarenek pilótái tűntek a legesélyesebbnek a pole pozícióra. A harmadik gyakorláson ebből a szempontból nem lettünk okosabbak, hiszen az esőben zajlott, ráadásul Logan Sargeant balesete miatt hosszú ideig piros zászló volt érvényben.

Verstappen egy haszontalan edzésben is bajba keverte magát

Nico Hülkenberg és Csou Kuan-jü vezetésével a mezőny tagjai kirajzottak a pályára. Az első mért kört a német versenyző autózta, a Haas pilótája 1:13.062 másodperccel kezdett. Az első próbálkozások után 1:11.375-tel Lewis Hamilton állt az élre, mindössze 2 ezreddel megelőzve Lando Norrist, és további 164-gyel Oscar Piastrit. Max Verstappen azonban valamivel később iratkozott fel az eredményjelzőre: a holland pilóta 18 ezreddel maradt el a hétszeres világbajnoktól. Utóbbi viszont konfliktushelyzetbe keveredett, miután Sergio Pérez utolérte őt. A Red Bull versenyzője idiótának nevezte ellenfelét, aki azonban kijelentette, bőven kitért az útjából. Ennek ellenére a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak az ügyben.

Az utolsó próbálkozások előtt a két RB, a két Sauber, valamint az idő nélküli Sargeant állt kiesésre, de Carlos Sainz sem nyugodhatott meg, hiszen 2 perccel a Q1 vége előtt mindössze a tizenötödik pozíciót foglalta el. A Ferrari versenyzője azonban a friss lágyakon annyit javított, hogy ideiglenesen átvette a vezetést. Végül Pérez és George Russell is megelőzte, előbbi 1:11.06-tal zárt az élen. Cunoda Júki szintén megmenekült a kieséstől, ellentétben Daniel Ricciardóval. Az ausztrál versenyző mögött Valtteri Bottas és Csou lett a sorrend, Sargeant autóját pedig nem tudták időben helyrehozni.

A Q2-ben a két Ferrari hagyta el a garázst először: Charles Leclerc 1:11.665-tel kezdett, 17 századdal felülmúlva csapattársát. Később aztán benépesült a pálya, és Piastri 1,160 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a monacói versenyzőnél. Norris viszont 9 ezreddel még őt is felülmúlta, míg Russell 56 ezredet kapott honfitársától. Mögöttük Verstappennek és Hamiltonnak már nagyobb volt a lemaradása, míg Leclerc feljött a hatodik helyre.

A hajrá felé közeledve Kevin Magnussen, Pierre Gasly, Cunoda, Hülkenberg és Alexander Albon álltak kieső helyeken. A francia s a thai versenyző azonban eleget tudtak javítani, így meglepetésre Sainz és Hamilton kerültek a tizenegyedik, illetve a tizenkettedik helyre. Mögöttük Cunoda, Hülkenberg és Magnussen lett a sorrend. Az élen nem változott a helyzet, miután az első négyes nem jött ki, bár Verstappent többen is megelőzték.

A Q3 első próbálkozásai után Norris 1:10.074-gyel állt az élre, 119 ezreddel megelőzve Piastrit, míg mögöttük Verstappen, Russell, Leclerc és Gasly volt a sorrend, a többiek pedig még nem mentek ki a pályára. A szakasz közepén csak a két Aston Martin volt a pályán: Fernando Alonso az ötödik, míg Lance Stroll a hetedik pozícióba jött fel.

A hajrában aztán az élmezőny minden tagja javított, de Norris 1:09.673-as köre kiemelkedőnek bizonyult, és 356 ezreddel verte meg a mezőnyt. Verstappennek ugyan megszakadt a hazai pole-sorozata, hiszen az elmúlt három évben egyaránt elsőként kezdhette meg a zandvoorti versenyt, de az első sorral elégedett lehet, míg Piastri a harmadik helyre csúszott. Mögöttük Russell, Pérez, Leclerc, Alonso, Albon, Stroll és Gasly lett a sorrend.

A Holland Nagydíj időmérőjének végeredménye

Colin McRae 2001-ben történelmet írt az Akropolisz Rallyn

0

Colin McRae örökre beírta nevét a görög Akropolisz Rally történelmébe 23 éve, amikor negyedszer is megtudta nyerni az egyik legnehezebb WRC-futamot. 

Azt követően, hogy 1996-ban és 1998-ban Subaruval, majd 2000-ben már Forddal is nyerni tudott Colin McRae az Akropolisz Rallyn, úgy indult 2001-ben a görög versenyen, hogy ha sikerül ismét nyernie, a legeredményesebb versenyző lesz az Istenek Versenyén.  

A 20 szakaszból álló verseny első napján Richard Burns kezdett a legjobban a Subaruval, a második szakasztól azonban csapattársa, Petter Solberg vette át a vezetést. A nap utolsó szakaszát pedig a norvég versenyző 5.4 másodperc előnnyel várta a szintén subarus Markko Martin, valamint 14.1 másodperc előnnyel a fordos Colin McRae előtt.  

A napzáró szakaszon azonban Solberg és az észt versenyző is lassított, hogy a második napon ne kelljen takarítaniuk a pályákat, így végül az első nap végén McRae 21.1 másodperc előnnyel vezetett csapattársa, Carlos Sainz előtt, a harmadik helyen Richard Burns állt 33 másodperc hátránnyal a Subaruval, míg Martin a negyedik (+43.6), Solberg pedig az ötödik (+58.1) helyen várta a folytatást.  

A második napon komoly támadásba lendültek Colin riválisai és a nap végére Sainz 9.8, Burns 14.8 másodpercre közelítették meg. Petter Solberg ugyanakkor nem tudott közelebb kerülni és végül 1 perces hátránnyal a negyedik helyen állt.  

Az utolsó napon McRae-nek ismét takarítani kellett, így arra lehetett számítani, hogy Sainz és Burns is megelőzi. Azonban Sainz hiába közelítette meg a skót versenyzőt 5 másodpercre, végül motorhiba miatt kiállni kényszerült. Richard Burns pedig előbb kicsúszott, majd hajtáslánc probléma miatt ugyancsak a pálya szélére kényszerült. McRae így végül megszerezte a győzelmet Petter Solberg előtt, és negyedik sikerével az Akropolisz Rally legeredményesebb versenyzője lett.  

Egy évvel később McRae tovább tudta növelni győzelmeinek számát Görögországban, miután ismét nyerni Tudott Forddal. 

Verstappen egy haszontalan edzésben is bajba keverte magát

0

Az előrejelzés pontos volt, szombaton eső áztatta el a pályát az F1 Holland Nagydíján, és az utolsó edzésen csak néhány percet tudott gyakorolni a mezőny Logan Sargeant hatalmas balesete miatt.

Az első fecskék a kék oldalfalú, maximálisan bordázott esőgumikkal jöttek ki, de hamar kiderült, hogy a feltételek már alkalmasak a zöld intermediate abroncsok használatára.

Alig tíz perc után azonban Nico Hülkenberg, ahogy a második tréningen is, az első kanyarnál kicsúszott és megtörte az autóját, bár ezúttal vissza tudott gurulni vele a depóba. Megint a fékek viselkedésére panaszkodott, de mindenképp jobban járt, mint Sargeant, aki szinte rögtön ezután a szalagkorlátba csapódott nagy sebességnél és ripityára törte a kocsiját. A Williams pilótája amatőr hibával rátette a jobbelső kerekét a fűre a 3-as számú ívnél, amitől azonnal megforgott.

Sargeant a saját lábán szállt ki az autóból, de a pálya körüli rész annyira megrongálódott, hogy hosszú időre piros zászlóra volt szükség. Mire mindent eltakarítottak és helyreállítottak, csak 2 perc maradt az edzésből, vagyis annak a háromnegyedében nem lehetett pályára hajtani. Eddigre már a nap is ki-kikukucskált a felhők mögül.

A végeredményt fürkészni nincs értelme, hiszen a piros zászló előttig csak tíz pilóta jegyzett mért kört a vizes aszfalton, utána pedig a szűk 2 percben óriási tömegjelenetek alakultak ki, ahogy mindenki próbálta legalább egy picit felmérni a körülményeket a rövid pályán. Max Verstappen ugyanakkor így is összehozott egy (vélhetően pénzbírsággal vagy megrovással) büntethető manővert, amikor a bokszutca kijáratánál a fehér csíkot átlépve furakodott előrébb a sorban, ezt vizsgálhatják a felügyelők, amennyiben a versenyigazgató jelenti feléjük.

Az időmérő 15 órakor kezdődik, és izgalmas lesz figyelni, hogy addig, illetve abban az egy (vagy akár több) órában érkezik-e csapadékutánpótlás. Sargeant vélhetően nem fog részt venni az időmérő az autóját ért súlyos károk miatt.

Verstappen: A Red Bull egyszerűen lassú