Az 1980-as évek elején megszületett egy olyan autótípus, amely örökre megváltoztatta a ralizást. A mérnökök minden addigi határt átléptek: brutális teljesítmény, minimális szabályozás, és olyan tempó, amelyhez sem a versenyzők, sem a környezet nem volt felkészülve. Ezek voltak a B-csoportos szörnyetegek.
Megjelent a 2026-os WRC-szezon harmadik futamának menetrendje, melyben húsz gyorsasági szerepel, a legnagyobb változás pedig, hogy egy nappal rövidebb lesz a rendezvény.
Stéphane Peterhansel egy év szünet után új járművel tér vissza a Dakarra, a Stock kategóriában. A 14-szeres győztes bízik benne, hogy megfelelően sikerült a Defender járművének felkészítése.
Súlyos balesetet szenvedett az Overdrive Racing argentin pilótája, Juan Cruz Yacopini. A 2025-ös Dakar hetedik helyezettjét nyaralás közben érte szerencsétlenség, az eset után újra kellett éleszteni, állapota kritikus volt.
Martin Macik komoly célpont lett a riválisok számára a Dakar kamionos mezőnyében, miután sorozatban kétszer is tudott nyerni az Ivecoval. A cseh versenyző azonban 2026-ra sem veszi lejjeb a lécet.
Henk Lategan 12 éve még a Veszprém Rallyn lett dobogós, azóta azonban már az egyik legjobb terepralis lett, akit 2025-ben csak egy hajszál választott el a győzelemtől a Dakaron.
Elindult a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. újabb közlekedésbiztonsági plakátkampánya, amely országszerte számos forgalmas útszakaszon, többek között autópályák mellett hívja fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára. A kommunikációban a súlyos balesetek előtti...
Az elektromos autózás egyik alternatívája lehet a hidrogénhajtás, amelyben többen nagyobb fantáziát látnak a CO2 csökkentésre, mint a puszta elektromos hajtásban. A BMW szélsőséges körülmények között tesztelte iX5 Hydrogent.
A BMW iX5 Hydrogen rendkívül kihívásokkal teli tesztprogramon...
2024-ben indítja útjára első társsorozatát az Extreme E. A világ első hidrogén meghajtású bajnoksága az Extreme H névre hallgat majd.
Alejandro Agag, aki két elektromos sorozat után harmadik nagyobb projektjét indítja, így nyilatkozott a bejelentéskor:
„Azért hoztuk létre...
A Motorsport Világtanács (WMSC) jóváhagyta két új, amatőr kategória, az RX4 és az RX5 bevezetését, amelyek 2026-tól csatlakoznak az FIA Rallycross Európa-bajnoksághoz.
A 2026-os motorszabályok nemcsak átrendezhetik az erőviszonyokat az F1-ben, hanem részben visszahozhatnak valamit abból, ami régen annyira kiszámíthatatlanná tette a versenyeket.
Cyril Abiteboul elárulta, Ott Tanak fő célja a vb-cím megszerzése volt idén, miután tavaly nagyon csalódottan zárta az évet, de aztán két komoly csalódás érte, amit után fel kellett ismernie, hogy idén sem tud világbajnok lenni.
Eric Camilli 2016-ban az M-Sport csapatával szerepelhetett a WRC legmagasabb szintjén, azóta azonban csak néhány WRC2-es futamon indulhatott, jövőre azonban csapatot váltva teljes bajnokságban indulhat.
Schumacher ugyan nem nyert semmit a visszatérése utáni három évben, mégis elévülhetetlen érdemei vannak a 2014 és 2021 között nyolc konstruktőri és hét egyéni vb-címet bezsebelő sikercsapat alapjainak lefektetésében.
Ott Tanak jövőre pihenni fog és idejét családjával tölti, azonban így is figyelemmel kíséri majd a rali vb-t, valamint a WRC27 autókkal kapcsolatos információkat.
Sokan már jó ideje úgy vélik, hogy a Mercedes erőforrása lesz az etalon az F1 új szabályrendszerében, ám az egyik csapatfőnök szerint ez csak mesterségesen generált pletyka.
A 2025-ös WRC-szezon 14 futama számos emlékezetes pillanatot tartogatott, a sorozat hivatalos videó-csatornáján összegyűjtötték a 10 legjobb pillanatot.
Kalle Rovanpera rosszullét miatt érdemi munkát nem tudott végezni első Szuper Formula tesztjén, azonban bízik benne, hogy a betegség többet nem fog jelentkezni és képes lesz behozni lemaradását a szezon előtti utolsó teszten.