2024. április 25. 10:00

KezdőlapTEREPRALLYNasser nyert, Loebnek nem ment jól, a nevető harmadik pedig az élre...

Nasser nyert, Loebnek nem ment jól, a nevető harmadik pedig az élre állt

-

Nasser Al-Attiyah nyerte a Marokkó Rally harmadik napját. A motorosok közt Luciano Benavides lett az első, az Audi pedig ismét a leggyorsabb volt.

„Ez az a szakasz ami nagyon magas szintű vezetési és navigációs képességeket igényel” – mondta a Marokkó Rally harmadik napjáról David Castera versenyigazgató. A Laayoune körüli hurokszakaszon 299 kilométer volt a mért táv, és hiába kellett dűnéken is versenyezni, a defektek ezen a napon is utolérték a résztvevőket.

A hétfői eredmények után a mezőny második feléből indulók előnyben voltak. Sokáig Yazeed Al-Rajhi vezetett, az utolsó ellenörzőponton is ő állt az élen, mögötte Jakub Przygonski következett, de a záró kilométerek Nasser Al-Attiyahnak sikerültek jobban és mindkét előtte levő autót megelőzve megnyerte a szakaszt. Sőt Guerlain Chicherit is beletalált a speciál végébe és második helyen hozta be a célba az egyedi festésű Prodrive Huntert. A francia amiatt is megérdemel minden elismerést, mert két defektet is kapott, ebből az egyik lassú defekt volt. Az elismerés mellé jutalom is járt, az összetettben három nap után Cicherit vezet 47 másodperccel Terranova és majdnem 5 perccel Loeb előtt.

Hogy mi történt Loebbel? A kedd este még első helyen álló rallyvilágbajnok szép lassan csúszott vissza a nap folyamán. 3-1-3-3-5-8-8-7, így alakultak a helyezései ellenörzőpontról ellenörzőpontra, igaz egy defektet ő is kapott. Az összetettben így sem áll rosszul, mert a világbajnoki vetélytárs Al-Attiyah több mint 20 perc különbséggel van mögötte a negyedik helyen.

Minden szép és jó lenne a vb mezőnyben, ha nem lenne a pályán a három Audi. Az új konstrukciójú Audi RS Q e-tron E2-vel egyelőre imponáló tempóval mennek, még úgy is, hogy a verseny előtt azt mondták, hogy a versenykilométerek gyűjtése a legfontosabb. Kedden azért Ekström jó másfél percet rávert Al-Attiyahra, igaz Sainz és Peterhansel „csak” a hetedik-nyolcadik helyre fért volna be az FIA értékelésbe.

A magyarok közül Lónyai Pál és Somfai Mátyás, az utolsó pontnál a 38. helyen voltak, de a szakasz végén sokat veszítettek és a 61. helyen értek célba. Nincs egyszerű dolguk, mert az 50 fok körüli hőmérséklet az autóban is annyi, hiszen a T+-as versenygép oldala nyitott.

Szalayék a 45. helyen értek a szakasz végére. Az előző napi két eltévedés és a defekt után ma sem volt könnyebb napjuk. Majdnem a végéig az 50. hely környékén mentek, és az utolsó ellenörzőpont után tudtak javítani.

„Magas dűnéken mentünk át, néhol trükkösek is voltak, de jó tempót diktáltunk, két-három kamiont sikerült is megelőzni. Csakhogy száznyolcvan kilométernél elromlott az elektromos road book, onnantól nem tudtunk a saját tempónkban autózni, hanem csak valaki mögött, annak a porában, de mivel eltévedt, mi is eltévedtünk” – mondta Szalay Balázs.

Lónyai
foto: LP Racing

A motorosoknál az argentin Luciano Benavides nyert Husquvarnával, mögötte 25 másodperccel a csapattárs Skyler Howes ért be a célba. Benavides kilencedikként rajtolt, és a 88. kilométernél már az élre állt, és végig ott motorozott. A Hero-val versenyző Ross Branch a végén hajrázott nagyot és megelőzte Sam Sunderlandet, így lett harmadik.

Összetettben Howes vezet, Benavides és Toby Price előtt. Howes előnye 3 perc 17 másodperc, de a többiek sincsenek nagyon leszakadva, Sunderland a hatodik helyen még 10 percen belül van.

Luciano Benavides
foto: HUSQVARNA FACTORY RACING

A kamionos mezőnyben Kees Koolen nyert Ivecoval. Hiába verte 31 perccel a csapattárs  ifj. Martin Macikot, a  hátrányán nem sokat faragott, összetettben a cseh vezet 1 óra 14 perccel.

Macik Jr.
foto: Martin Macik

 

Friss