A Rally1-es autók akár a nemzeti bajnokságokban is megjelenhetnek ellentétben a WRC-k utolsó generációjával, melyek jórészt csak akkor jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor a gyártók tesztelni mentek egy-egy kisebb versenyre. Ott is külön versenyt kellett kiírni nekik.
A 2017-ben bevezetett WRC-k főleg a járvány kitörése után jelentek meg a vb-futamokon kívül, amikor éles körülmények között szeretett volna egy-egy gyártó tesztelni.
A Rally1-es autók esetében azonban ez másképp alakulhat, hiszen a WRC gyártói akár bérbe és el is adhatják hibrid autóikat a nemzeti bajnokságban indulóknak.
„Néhány csapatot nagyon motivál a bérbeadás lehetősége – mondta a Dirtfishnek egy forrása. – Nem számít titoknak, hogy az M-Sport örül ennek a lehetőségnek leginkább. A szurkolók mindenhol szeretnék ezeket az autókat látni és sajnos a WRC keretein belül ez lehetetlen. Szó van arról, hogy lehetségessé válik a Rally1-es autók bérbe, vagy eladása a hibrid rendszer kivételével. Ez hasonló lenne, mint korábban az RRC autók.”
Az RRC-k az S2000-es korszakban jelentek meg és gyakorlatilag megegyeztek a 2011-es WRC autókkal, csak gyengébb kivitelben.
A hibrid rendszer az energia visszanyerésnek köszönhetően 500 lóerőssé is erősíti a jelenlegi Rally1-es autókat.
A WRC jelenlegi gyártói közül az M-Sport a régi 2000 köbcentis, majd a 2011-es WRC-k bérbeadásából generálta bevételének egy részét, ez a lehetőség azonban a 2017-es WRC-k esetében nem állt fent.
A 2000-es évek nemzeti bajnokságában a top kategóriát olyan WRC-k alkották, melyeket először a vb-n használtak gyári versenyzők, majd miután az autófejlesztéseknek köszönhetően újak jelentek meg, a gyártók ezeket az autókat eladták a nemzeti bajnokságban érdekelt privát versenyzőknek.
Az ORB-ben utoljára 2013-ban lehetett WRC-vel abszolút magyar bajnoki címet szerezni, akkor Kazár Miklós és Szőke Tamás egy Citroën Xsara WRC-vel tudott nyerni.