back to top
2024. június 27. 03:23

KezdőlapHírekCsomós vezet, de még semmi sem dőlt el a Mecseken

Csomós vezet, de még semmi sem dőlt el a Mecseken

-

Három gyorsaságival a Mecsek Rally vége előtt Csomós Miklós és Nagy Attila áll az élen Német Gábor és Velenczei Ádám előtt, de kevesebb mint 8 másodperc a különbség az első három között.

Bútor Róbert kezdett a legjobb idővel szombat reggel a hetvehelyi gyorsaságin, az ORB értékelésben pedig Csomós Mixi – akinek meglett tegnap este a telefonja- növelte előnyét Velenczei és Német előtt. Mixi a második körben viszon saját bevallása szerint is szétesett és csak hatodik időt jött az Abaliget-Árpádtető pályán szárnyaló Bútor mögött. Trefortpusztán viszont megint villant Mixi és abszolút első időt autózott.

„Nem érzem jól magam az autóban, nem érzem komfortosnak, minden egyes kanyar kijárat végén belefékezek, mindenütt azt érzem, hogy esünk le az útról. Az okra egyelőre nem tudok rájönni, illetve egy helyen jobban megette a féket, és minden körben 2-3 tizeddel magasabb guminyomást mérek ott. Új autó, nem gondoltuk, hogy ilyen alapos átnézést igényel. Persze felkészítettük és úgy jöttünk ide, de ennek a problémának utána kell nézni. Nem a mi tempónk amit jövünk, a többiek is ügyesek, úgyhogy nem biztos, hogy meg tudjuk tartani az első helyet” – monda Mixi a szerviz előtt.

Fotó: Sári Péter

Német Gábor és Németh Gergely 4.9 másodperces távolságban követi Mixiéket, a technika ugyanaz, Skoda Fabia RS Rally2, és a gondjaik is hasonlóak, valami nem klappol a beállításokkal.

Az első két szakaszon a lassú kanyarokban nem úgy fordult az autó ahogy kellene, ettől függetlenül a második at sikerült megynernünk. (-az ORB értékelésben-) A harmadik sem volt rossz, úgyhogy összességében nem olyan rossz a helyzet. Lehet, hogy ezeknek a pécsi pályáknak a sajátossága, hogy ilyen feladat elé állít minket. Itt minden pálya más és más beállításokat igényel, nekünk pedig meg kell tanulni alkalmazkodni ehhez. Bevallom őszintén, hogy nem érzem reálisnak, hogy megverjük Mixiéket, ha meg tudjuk szorítani őket, akkor képesek egy pillanat alatt olyan formát hozni, hogy megnyerjék a versenyt. Szeretnénk a második helyet megtartani, de ehhez is nagyon sokat kell dolgoznunk” – nyilatkozta Német Gábor.

Velenczei Ádámék a nyolcas gyorsaságin, Árpádtetőn veszítették el a második helyüket, annak a végén 9 tizeddel előzték őket Németék, majd a kilences szakaszon kettővel növelték a különbséget. Ádám ennek ellenére nem csügged, a szerviz előtt gondosan felírta a gátlóbeállításokat a jegyzetfüzetébe, a délutáni körön pedig támadni akar, nem is a második, hanem az első helyért.

„Az első kettő jól sikerült, a harmadikon viszont nem úgy jöttünk le ahogy kell. Egy-két rész nem a terveim szerint alakult és egy lassítónál is hibáztunk. Annyira erős a mezőny, hogy egy ilyen hiba sokat jelenthet. Jön az utolsó kör, felteszünk négy új gumit és támadunk az első helyért. Nagyon élvezzük, hogy ilyen komoly a csata, én mindig azt mondom, hogy amikor az első, vagy a dobogós helyekért mész és tizedek vannak, akkor másképp mész, mint amikor a mezőny közepén kocsikázol. Úgyhogy mindenféleképpen támadunk” – fogadkozott Velenczei Ádám.

Fotó: Sári Péter

Ranga Péterék az abszolút hetedik helyen állnak, némi meglepetésre ők is a beállításokat keresik.

„Szokás szerint a beálításokkal küzdünk, picit alulkormányzott az autó, de ahogy hallom, másoknak is. Főleg Orfűn és Hetvehelyen van így, de jó időket megyünk, úgy is közel vagyunk az élmezőnyhöz, hogy vannak benne hibák. Lehetne hozni jobb időt is, de szerintem már a kocsinak is vannak korlátai, ezért nem szeretnénk, hogy totálkár legyen a vége. Szeretnénk megtartani a helyünket, élvezzük a versenyt. Sok néző van, főleg lent a parkolónál, jó a hangulat a szervizparkban is, de hát a Mecsek az mindig Mecsek.”

A Peugeot Kupában Czékmány Norberték a gázra léptek délelőtt, a reggeli hat másodperces előnyüket 28-ra növelték Határ Attila előtt, ezt a második körben már csak meg kell tartaniuk a győzelemhez.

Fotó: Sári Péter

A Historic Eb-n ifj. Érdi Tibor már egy perc feleltti előnyben van a technikai gondokkal küzdő Zippo előtt.

„Úgy jött össze az előny, hogy Zipponak volt egy problémája. Az előző nap utolsó gyorsaságiján leszakadt a motortartóbakja és kicsúszott a féltengely. Ő is szeretne célba érni, én is szeretnék célba érni, de még nem beszéltük meg, hogy akkor menjünk egy kicsit lassabban, pedig ez helyes döntés lenne. Így csatázunk tovább, meg kell tartani az előnyt. A hangulat remek, csak azt sajnálom, hogy Orfűn a parkolóban gyök kettővel kellett mennem, hogy maradjon hajtásom a végére, és nem tudtam szórakoztatni a nézőket” – mondta Érdi.

Fotó: Sári Péter

Friss