Az Aston Martin egyik mérnöke felidézte, mennyire meglepő volt látni az idei autójuk számait.
A 41 éves, főnöke elmondása szerint étrendjét radikálisan megváltoztató, az idei szezonra minden korábbinál fittebb és könnyebb Fernando Alonsóval felvértezett Aston Martin úgy kezdte az idei szezont, ahogy a legmerészebb álmaiban sem remélte. Egy körön a silverstone-i istálló fejlődött a legtöbbet a tavalyi szezonnyitó óta, ami a számok nyelvén azt jelenti, hogy 2,4 másodperccel tudott jobb kört, mint a 2022-es bahreini időmérőn, aminek köszönhetően megérkezett a topcsapatok szintjére.
Az összehasonlítás kedvéért: a Williams második legtöbbet gyorsuló csapatként 1,2 másodperccel volt előrébb, miközben a Red Bull például 0,97 másodpercet javult (persze, ők nem is olyan mélyről indultak), a Ferrari pedig századra ugyanott volt, ahol tavaly.
Mindez pedig nem a véletlen műve, hiszen a már a Red Bulltól átcsábított technikai igazgató, Dan Fallows irányítása mellett elkészült AMR23-as nagyjából semmiben sem hasonlít az elődjére. A Bahreinben időmérőn a harmadik, versenyben a második legjobb autónak bizonyuló konstrukció az istálló átformált mérnöki gárdájának első gyermeke, és minden területen felülmúlja az AMR22-est.
Hogy micsoda?! – Valójában egy régi Red Bullban lett dobogós Alonso Bahreinben?
Lance Stroll és Alonso idei munkaeszköze a Red Bull Auto Motor und Sportnak névtelenül nyilatkozó mérnökei szerint a középgyors kanyarokban még az RB19-nél is jobb, a féktávokon és a huplikon pedig hasonlóan erős, miközben a lassú és gyors kanyarokban veszít, illetve a DRS-e sem annyira hatékony. Viszont kiszámítható, és remekül bánik a gumikkal.
Michael Schmidt, az AMuS újságírója a lap legutóbbi podcastjában elárulta, hogy információi szerint az Aston Martin összesen 7 Red Bull-mérnököt csábított át 2021-ben, azaz nem véletlen, hogy Christian Horner megjegyezte: örömmel látja, hogy ennyire versenyképes a tavalyi autójuk.
Mindez persze leginkább csak élcelődés, hiszen hiába követi a Red Bull filozófiáját, az Aston Martin nem pusztán másolja a bikásokat. Schmidt pedig megjegyezte, hogy az egyik silverstone-i mérnök azt mondta neki, nem ugyanolyan jó autót akartak létrehozni, mint a 2022-es Red Bull, hanem jobbat, és amikor elkezdték tesztelni a szélcsatornában az AMR23-ast, rájöttek, hogy az összes kitűzött céljukat rögtön elérték, ettől pedig annyira meglepődtek, hogy elkezdtek arra gyanakodni, hogy valamit elhibáztak.
Ez a sztori nem mellesleg kísértetiesen hasonlít arra, ami a Ferrarival történt a 2004-es szezon előtt, amikor az F2004-es annyira gyorsnak bizonyult a teszteken, hogy a csapat nem hitte el, hogy ilyesmi lehetséges, és rögtön elkezdték kutatni, hogy mit rontottak el.
19 éve gurult pályára először az autó, amin még a Ferrari is ledöbbent (videó)
Miként a maranellóiak lassan 20 éve, úgy végül az Aston Martin is kénytelen volt elfogadni, hogy bizony jól számoltak, és egyszerűen arról van szó, hogy sikerült nagyon jó autót építeniük, amely tényleg jobb lett a tavaly év eleji RB18-asnál (nagyrészt, mert jóval könnyebb), hiszen Bahreinben fél másodperccel gyorsabb körre volt képes.
Hogy a többi pályán ez mire lesz elég, az majd elválik, de az biztos, hogy a zöldek sem dőlnek hátra a jó kezdés után, hiszen bevallottan nagyon agresszív fejlesztési programmal készültek az idei évre, Fernando Alonso jóslata szerint pedig az AMR23-as a szezon végére 2/3 részben teljesen meg fog újulni.
Az szinte biztos, hogy a 2004-es Ferrarival ellentétben nem nyernek majd vele 15 versenyt, és józan számítások szerint világbajnokok sem lesznek, de a futamgyőzelem mindenképpen összejöhet nekik.