Azzal, hogy Lewis Hamilton a Mercedestől a Ferrarihoz igazol, felmerül a kérdés, hogy kiket és milyen feltételekkel vihet magával Maranellóba. Ennek kapcsán szinte biztos, hogy egy időre mindenképpen meg kell válnia versenymérnökétől, Peter Bonningtontól.
Lewis Hamilton az idei év végén elhagyja a Mercedest, és a Ferrarihoz igazol. Már önmagában ettől az információtól lázba jött nemhogy az F1 világa, de az azon túli közvélemény is. Az a kérdés, hogy kiket vihet magával, már biztosan nem mozgatja meg ennyire a rajongókat, pedig szintén fontos, és nagy jelentőséggel bírhat a két csapat jövőjére nézve.
Hamilton is megszólalt a Ferrarihoz igazolása kapcsán – szerinte most is neki lesz igaza
Szigorúan nézve jelen állás szerint Hamilton egy olyan versenymérnököt fog kapni jövőre, aki a Ferrarinál dolgozik. A legkézenfekvőbb megoldás Riccardo Adami lenne, akit Sebastian Vettel, majd Carlos Sainz rádiózásai során lehetett, illetve lehet hallani. Az olasz szakember azonban kívülről nézve nem tűnik a legjobb választásnak, hiszen az elmúlt években rengeteg olyan párbeszédet lefolytatott pilótáival, amelyekről mémek százai születtek.
Hogy Vettel sikerre vihette volna-e a Ferrarit, ha anno vele együtt több mérnök is érkezik a Red Bulltól, azt ennyi idő távlatából nehéz megmondani. Az viszont meglehetősen valószínű, hogy Hamilton nagyobb eséllyel éri el a célját új csapatánál, ha nem egyedül öltözik vörösbe, hanem néhány fontos mérnök is vele tart.
Tulajdonképpen ez az egyikükkel már meg is történt, hiszen a Mercedes járműteljesítményért felelős mérnöke, Loic Serra tavaly elhagyta a csillagos márkát, és miután letölti az angolul „kertészkedésnek” hívott kötelező szabadságát, 2025-ben a Ferrarinál folytatja pályafutását. Hamilton igencsak nagyra tartja a francia szakembert, és sajtóértesülések szerint döntését nagyban befolyásolta, hogy így ismét együtt dolgozhat vele.
Rajta kívül azonban még vannak fontos szakemberek, mindenekelőtt a már említett versenymérnök személye. Amióta a brit pilóta a Mercedeshez igazolt, Peter Bonnington tölti be ezt a szerepet, és a kapcsolatuk mára túlzás nélkül legendássá vált, a szurkolók pedig sokszor idézik az állandóvá vált megszólalásokat. A hétszeres világbajnoknak már pusztán az a tény is könnyebbséget jelentene, hogy nem kell új embert megszoknia, és ahhoz alkalmazkodnia.
Kiderült, honnan ered Hamilton mérnökének szállóigévé vált rádióüzenete
A 49. születésnapját nyolc nap múlva ünneplő szakemberről Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is beszélt. „Szerintem ez egy olyan beszélgetés, amelynek a lefolytatására mindenkinek szüksége van – nyilatkozta az osztrák üzletember. – Már beszéltem Bonóval, és amikor elmondtam neki, azt kérdezte, hogy »április elseje van?« Ezt a jövőben, néhány hónapon belül meg kell beszélnünk.”
Azonban Hamiltonnak alighanem egy időre akkor is nélkülöznie kell első számú szárnysegédjét, ha a Mercedes elengedi Bonningtont. Ahogyan Serra esetében, úgy vélhetően nála is kikötik, hogy egy éven át sehova nem igazolhat, hiszen fontos adatokhoz fér hozzá. Innentől kezdve pedig már csak az lenne a kérdés, hogy idén vagy 2025-ben megy el szabadságra. Hamilton számára ugyanakkor jó hír, hogy a 2026-os szabályváltozásokra Bonnington már mindenképpen ott lehet mellette, már amennyiben valóban ez a forgatókönyv valósul meg.
Bonnington esetleges távozásával újabb olyan ember hagyhatja el a Mercedest, aki a csapat sikerkorszakának a kezdete óta ott volt a fedélzeten, és a fontos szakemberek közül már jóformán csak Wolff maradna hírmondóként. Azonban van más mérnök is, akit Hamilton állítólag a Ferrarinál akar látni. Riccardo Musconi Valtteri Bottas, majd George Russell versenymérnöke volt, mielőtt új pozíciót kapott, és jelenleg ő koordinálja a pályán lévő stábot. A La Gazzetta dello Sport értesülései szerint a Ferrari hasonló szerepet szán neki, és azt akarja, hogy a lehető legtöbbet dolgozhasson a 2026-tól kezdődő új korszakra.
Úgy tűnik, a Mercedes ki akarta tenni a csapatból Hamiltont, hogy aztán mindenkit sokkoljon