Toto Wolff megerősítette, hogy a Mercedes 17 éves szupertehetsége nem fog bemutatkozni az Emilia-romagnai Nagydíjon, és azt is megtudtuk, hogy nem ők kérték a korengedményt ahhoz, hogy már 18 éves kora előtt F1-es autót vezethessen versenyhétvégén. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Andrea Kimi Antonelli ne debütálhatna már az idén a száguldó cirkuszban. Addig is pedig folytatja a tesztelést, és a jövő héten Mick Schumacherrel együtt lép pályára.
A Miami Nagydíj alatt igen erőteljesen beindultak a találgatások Andrea Kimi Antonelli korai debütálásával kapcsolatban, Will Buxton, az F1 TV riportere pedig közölte: tudomása szerint a Williams folyamodott a korengedményre vonatkozó kérelemmel az FIA-hoz azért, hogy már Imolában, a következő versenyhétvégén autóba ültethesse a 17 esztendős olaszt Logan Sargeant helyén.
James Vowles, a Williams csapatfőnöke azonban cáfolta, hogy küszöbön állna az amerikai pilóta leváltása, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig kijelentette: juniorjuk nem fog debütálni a Forma–1-ben az Emilia-romagnai Nagydíjon.
„Az engedményt nem mi hoztuk fel, és a kezdetektől fogva leszögeztük, hogy nekünk nem célunk ez. Nem tudom, honnan jön az a hiedelem, hogy ezt a Mercedes szorgalmazza. Kiminek az F2-es szezonjára kell koncentrálnia, és ezt ő is tudja. Minden más csak pletyka, ami folyamatosan kering, de tényszerűen nem helyes. Ő a Prema F2-es versenyzője, ez az, amit csinál, és mindannyian erre koncentrálunk” – idézi az Autosport Wolffot, aki tehát elárulta, hogy nem a Mercedes akar korengedménnyel vagy szabadedzésre, vagy versenyre vonatkozó superlicencet kérni Antonellinek az FIA-tól.
Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével
Lévén a Mercedes juniorjáról van szó, kizárt dolog, hogy az osztrák üzletember ne tudná, hogy ki adta be a kérvényt, és az is valószínű, hogy James Vowles, a Williams csapatfőnöke volt az (az Auto Motor und Sport és Will Buxton is így tudja). „Ez az engedmény valószínűleg azért nyert teret, mert egyre többen és többen kezdték megfontolni ezt az ötletet. Ez azonban egyértelműen olyasmi, amit mi a saját részünkről soha nem szorgalmaztunk” – tette hozzá sejtelmesen Wolff.
Amennyiben így van, az azt jelenti, hogy nem a Mercedes igyekszik már az augusztus 25-i 18. születésnapja előtt versenyhétvégén szerepeltetni Antonellit, hanem a Williams. Azt viszont nem tudjuk, hogy a grove-iak csak szabadedzésen próbálnák ki az olaszt a közeljövőben, hogy első kézből kapjanak képet a képességeiről egy esetleges 2025-ös szerződést illetően, vagy akár már az idén beültetnék őt. Azt ugyanakkor kizárhatjuk, hogy ez az egész kérvény nem a Mercedes tudtával, Wolffal egyetértésben került beadásra.
Az osztrák csapatfőnök így minden bizonnyal most azért is mondja, amit mond, hogy kordában tartsa a felhajtást Antonelli körül, és elejét vegye az imolai bemutatkozásáról szóló további szóbeszédnek.
A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)
„Mindössze 15 hónappal ezelőtt még F4-es autót vezetett. Nagyon hiszünk Kimiben, a képességeiben és a jövőjében. De van egy pálya, amelyet szorgalommal követnie kell ahelyett, hogy olyan módon történő sorozatból sorozatba ugrálásról álmodna, ami egyértelműen nem előnyös a számára. Egy bajnokot ez nem fog megzavarni, de engem legalábbis megzavar, mert mindenki azt kérdezi tőlem, hogy »Mi a helyzet Kimi imolai debütálásával?«. Ez nem fog megtörténni, mert a Mercedes nem akarja ezt. Ezek a pletykák saját életre keltek. Csináljuk most a Forma–2-t, nekünk, csapatként pedig sok egyéb problémát kell megoldanunk.”
„Teljes mértékben azon a pályán halad, amit vártunk. Vannak könnyebb és nehezebb napok [az F2-ben], a két pilóta és a csapat között rendezniük kell néhány problémát, de nincs semmi váratlan. A [Mercedesszel] tesztelés pedig nagyon jól megy, mindannyian nyugodtan és összeszedetten közelítjük ezt meg. Ezt terveztük a szezon előtt is, egy szolid F2-es szezont és tesztelést a Mercedesnek, és így is fogjuk folytatni. Minden más csak zavaró tényező mindannyiunk számára. Nagyon elégedettek vagyunk George [Russell-lel], ő továbbra is ennek a csapatnak a pilótája lesz, minden más pedig kialakul a pilótapiacon. De ez nem a következő hetekben vagy hónapokban fog bekövetkezni” – magyarázta Wolff.
A legvalószínűbb így az, hogy a Mercedes kivár Lewis Hamilton utódlásával, és meglátja, hogy Max Verstappen elérhetővé válik-e. Amennyiben igen, Antonellinek jó lehetőség lehet a Williams – akik az AMuS szerint csakis akkor ültetnék be a tinit, ha legalább két évig náluk maradhat –, ahol az idén minimum első szabadedzéseken vezethet, de azért az érintettek nyilatkozataitól függetlenül azt továbbra sem vethetjük el, hogy már valamikor az idei szezon során bemutatkozik a királykategóriában.
Schumacherrel tesztel
Antonelli Ausztriában tesztelt először F1-es autót, amikor a Mercedes 2021-es modelljét vezette, majd Imolában már a 2022-es, szívóhatású autóval körözött. Az Auto Motor und Sport szerint ezentúl pedig csak a W13-assal gyakorol, legközelebb a jövő héten, Silverstone-ban, ahol nem ő lesz az egyetlen Mercedes-pilóta a pályán. A brackley-iek ugyanis egy másik 2022-es autóban tartalékjukat, Mick Schumachert is kiküldik, hogy Antonellinek legyen összehasonlítási alapja.
Mick Schumacher másodszor vihette pályára Hamilton és Russell idei autóját
A szaklap szerint ugyanakkor a hétszeres világbajnok fia is profitálhat a tesztből, mert bármennyire is furán hangzik – lévén egy újonccal mérik össze, miközben ő már két szezont lehúzott az F1-ben – amennyiben jól teljesít, azzal növelheti az esélyeit egy 2025-ös ülést illetően. Erre elsősorban az Alpine-nál lenne lehetősége – amelynek WEC-csapatában az idén versenyez –, hiszen elképzelhető, hogy legalább egy üresedés lesz a franciáknál: Pierre Gasly és Esteban Ocon szerződése is 2024 végéig szól, előbbit a Williamsszel, utóbbit pedig az Audival hozták szóba.