back to top
2025. december 04. 14:36
Többi

    KezdőlapF1Ha összejön az újabb vb-cím, ha nem, Verstappen valamiben egymaga lepipálja a...

    Ha összejön az újabb vb-cím, ha nem, Verstappen valamiben egymaga lepipálja a többi csapatot

    -

    Max Verstappen többször állhatott dobogóra a szívóhatásra alapuló autók legújabb korszakában, mint a Red Bullon kívül minden más csapat versenyzői összesen. Más, szintén a pódiumokra vonatkozó mutatókban viszont Carlos Sainz, illetve a Mercedes, valamint az Aston Martin az etalon.

    A világbajnoki csata árnyékában talán kissé elsikkad, de az Abu-dzabi Nagydíjjal több szempontból is lezárul egy korszak a Forma–1-ben. Többek között azért is, mert az autók jövőre már merőben más technikai szabályok mentén épülnek, vagyis véget ér a 2022 óta tartó éra, amikor a kocsik a szívóhatásra alapultak.

    Éppen ezért érdemes számot vetni, hogy az adott versenyzők, illetve csapatok hogyan teljesítettek az elmúlt négy évben. Az Autosport pedig elő is állt egy érdekességgel, és összegyűjtötte, hogy az adott istállók hány dobogót gyűjtöttek. Na jó, ez így nem teljesen pontos, ugyanis a Red Bull oszlopában csak a Max Verstappen által szerzett dobogók szerepelnek – és még ez is elég az első helyre.

    A holland pilóta ugyanis hihetetlen dominanciát mutatott az elmúlt években, nem véletlen, hogy a korszak mindhárom vb-címe az övé lett, és elképzelhető, hogy a negyediket is ő zsebeli be. Az elmúlt 91 futamból összesen nem kevesebb mint 66 alkalommal végzett az első három hely valamelyikén, többször, mint a Red Bullon kívül a többi istálló versenyzői összesen.

    A grafikonon nem látszik, de a bikások egyébként 90 pódiumnál tartanak. A maradék 24-et természetesen Sergio Pérez szállította, aki ugyan idén már nem volt az energiaitalosok versenyzője, de az elmúlt három évben igen. A jövőre a Cadillac színeiben visszatérő versenyző egyébként a korszak ötödik legeredményesebbjének számít ezen a téren.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Autosport (@autosport) által megosztott bejegyzés

    A gyártók sorában talán nem meglepő módon a McLaren következik. A wokingiak elsősorban tavaly és főleg idén jeleskedtek a dobogók szállításában, és jelenleg összesen 63-nál tartanak. Ehhez a ground effect-éra második legeredményesebb versenyzőjévé előlépő Lando Norris 38-cal, míg Oscar Piastri 25-tel járult hozzá.

    A wokingiak után a Ferrari jön a rangsorban, egészen pontosan 45 pódiummal. A Scuderia kifejezetten jól kezdte a korszakot, hiszen 2022-ben egy ideig úgy tűnt, hogy még a világbajnoki címért is harcban lehetnek, míg tavaly a konstruktőri elsőségért ténylegesen az utolsó futamig küzdöttek. Charles Leclerc 37, míg a tavaly év végén az eddig a Ferrarival dobogó nélküli Lewis Hamilton érkezése miatt távozó Carlos Sainz 21 alkalommal pezsgőzhetett.

    Bár a Mercedes csak a negyedik ezen a ranglistán, hiszen ebben a korszakban messze elmaradtak a 2014 és 2021 között látott teljesítményüktől, de egyvalamit csak ők mondhatnak el magukról: a brackley-ieké az egyetlen istálló, amely három pilótát is delegált a pódiumra. A legtöbbször George Russellt, szám szerint 23-szor, Hamiltont 20-szor, Andrea Kimi Antonellit pedig 3-szor. Persze itt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy természetesen a hivatalos statisztikák szerinti dobogókról beszélünk, hiszen a kizárások miatt ez nem egyezik meg azzal a számmal, ahányszor ezek a versenyzők ténylegesen részt vettek a díjátadón.

    Ezután hatalmas szakadék következik, majd jön az Aston Martin, amely a legtöbb pódiummal rendelkezik ebben a korszakban azon csapatok közül, amelyeknél egyrészt csak egy pilóta jutott el az első háromig, másrészt azt is csaj egy szezonban tette. Alighanem a legtöbben kitalálják, hogy Fernando Alonsóról van szó, aki 2023-ban 8 alkalommal ünnepelhetett.

    Az Alpine-nál ellenben Esteban Ocon és Pierre Gasly testvériesen megosztoztak a dobogókon, mindkettőjüket két alkalommal szólították a ceremónián. Sainz szintén ennyiszer örülhetett a WIlliamsszel, és így ő az egyetlen, aki ebben az érában két különböző istálló színeiben is dobogóra került. A sort a Sauber és a Racing Bulls zárja 1-1 pódiummal Nico Hülkenberg, illetve Isack Hadjar révén.

    Friss