2022. december 01. 17:26
KezdőlapF1Itt az újabb érthetetlen döntés - óriási bajok vannak a Ferrarinál

Itt az újabb érthetetlen döntés – óriási bajok vannak a Ferrarinál

-

- Hirdetés -

A Ferrarinak a Brazil Nagydíj időmérő edzése után a szombati szabadedzésen is sikerült demonstrálnia, hogy miért kap annyi kritikát.

Felülmúlni azért nem sikerült a Ferrarinak a Brazil Nagydíj pénteki időmérő edzésén bemutatott káoszt, de szombaton ismét megmutatta a maranellói csapat, hogy valami nagyon nincs rendben a szervezettsége terén. Persze, első ránézésre apróságnak tűnhet, de a Forma-1 az ehhez hasonló nüanszok sportja, és a végén az nyer, aki minden ilyen apró kirakósdarabkát a helyére illeszt.

- Hirdetés -

Na de mi történt?

A Brazil Nagydíj második szabadedzésének leintése után a mezőny szokás szerint rajtgyakorlatot végezhetett a célegyenesben. A két Red Bullon kívül mindenki élt is a lehetőséggel, és a versenyzők egymás után felsorakoztak a rajtrácsra. A legtöbben pedig ezt arra az oldalra, több esetben abba a rajtkockába tették, ahonnan a sprinten indultak, hiszen a sprinthétvégék sajátossága, hogy az időmérő után is rendeznek egy szabadedzést, tehát már a rajtpozíciójuk ismeretében is végezhetnek próbarajtot a pilóták.

Teljes káosz: egy videó, ami másfél percben összefoglalja a Ferrari idei évét

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Kevin Magnussen az első, George Russell a harmadik, Lando Norris a negyedik rajtkockából végezte el a ezt, hogy a csapat és a pilóta is minél pontosabb képet kapjon a rajtnál várható tapadási viszonyokról.

És honnan próbarajtolt a két Ferrari? Nos, az időmérőn az ötödik helyet megszerző Sainz a 10., a sprint rajtját a 10. helyről váró Leclerc a 8. rajtkockából…

Önmagában azzal persze nem lenne probléma, hogy nem pont a leendő rajthelyükre állnak be, mert ez nem mindig lehetséges. Már csak azért sem, mert minél hátrébbról indul valaki, annál nagyobb a kockázata, hogy mondjuk a 15. rajtkockából próbarajtolva nagy sebességgel érkezik meg az előtte rajtot próbálókra, ezért most is csak a mezőny elejéről indulók foglalták el a majdani rajthelyüket.

Viszont a 18 rajtot gyakorló versenyzőből 14-en arról az oldalról indultak, amelyik oldalról a sprinten is fognak, mert a két oldal között tapadásbeli eltérés van, hiszen a páratlan számú rajtkockák a jóval tisztább ideális íven találhatóak. Nem véletlenül kérte a legtöbb pilótát a mérnöke arra, hogy ugyanarról az oldalról próbarajtoljon, amelyikről majd a sprinten is rajtolni fog.

A Ferrari azonban nem törődött ezzel. Xavier Marcos Padros, Leclerc versenymérnöke közölte a monacóival, hogy a jobb oldalról végezze el a rajtot (miközben a 10. rajthely a bal oldalon van), majd elmondta a szükséges beállításokat. Leclerc nem is ellenkezett, és elrajtolt a jobb oldalról.

Räikkönen 2009-es esetét idézte a Ferrari újabb hibája, de a Scuderia megvédte a védhetetlent

Riccardo Adami, Sainz mérnöke eközben a bal oldalra irányította a spanyolt, aki viszont kapcsolt, visszakérdezett, és azt válaszolta: „Szerintem több értelme lenne a jobb oldalról csinálni.” Erre mérnöke egyszerűen csak közölte, hogy „oké”. Mindez csak megerősíti, hogy a Ferrarinál nem valamilyen speciális oknál fogva rajtoltatták a “rossz” oldalról a pilótáikat, hanem vagy nem figyeltek erre, vagy összekeverték, hogy honnan indulnak a sprinten (Adami reakciója alapján az előbbi). Sainz egyébként az utolsó pillanatban mégis átsorolt balra, mert elég sok autó állt előtte, és közölte, hogy inkább akkor balról rajtol.

A Ferrarikon kívül csak Nicholas Latifi, illetve Cunoda Juki nem arról az oldalról indult, ahonnan a sprinten. Előbbi esetében a másik oldalról rajtoltatás ugyanakkor magyarázható azzal, hogy Alex Albon nem vett részt a második edzésen, a helyére ültetett Logan Sargeant pedig már a tréning vége előtt kiszállt. A Williams ezért gondolkodhatott úgy, hogy inkább a sprintet a kanadainál sokkal jobb pozícióból váró, vele ellentétes oldalról rajtoló Albonnak térképezik fel a tapadási viszonyokat.

Friss